skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
06:35:01
16.03.2022
16.03.2022
King
16:59:18
15.03.2022
15.03.2022
Bukaj
-> charon: Vrtání na prasáka, špony všude v interiéru, hliníkové špony v sání, teks šrouby a drcpásky, kam se podíváš...
...on existuje nějaký jiný standard u montáží LPG?
...on existuje nějaký jiný standard u montáží LPG?
14:51:55
15.03.2022
15.03.2022
charon
-> růža: Jarda je víceméně chválil. Mě dělali před lety upgrade LPG do E30 (to je tak 8 let minimálně), ale byl jsem takove rozpačitej hlavně ze zpracování - vše na hulváta na texy, sem tam nějaká díra navíc, divočina se sáním ... A novější recenzi na ně nemám ...
13:22:31
15.03.2022
15.03.2022
OTA-MTX
nakonec jsem hadičku zapojil sem (mezi ventilové víko a filtrbox) zatím to chodí, ráno to chytlo na škrtnutí. Je to divné, že to zhasíná, přitom když podtlak na hadičce do reduktoru udělám plícema, volnoběh se nepatrně zvýší, uvidíme jak dlouho to vydrží
13:21:19
15.03.2022
15.03.2022
OTA-MTX
zkusil jsme to nastartovat s odpojeným podtlakem, a šlo to bez problémů, po připojení zpátky at už do potrubí nebo na brzdy, okamžitě chcípne
13:20:12
15.03.2022
15.03.2022
OTA-MTX
bohužel to nepomohlo, pak jsme našel ještě jeden regulační šroub, vyčistil jsem to, též beze změny
13:18:45
15.03.2022
15.03.2022
OTA-MTX
-> King: rozdělal jsme to, těsnění moc nebylo,, tak jsem tam dal čersvé
19:38:13
13.03.2022
13.03.2022
OTA-MTX
-> King: v poslední fázi (s jiným reduktorem) hned po vyřazení otáčky spadnou a motor zhasne. Díky, kouknu na těsnosti.
18:33:29
13.03.2022
13.03.2022
King
-> OTA-MTX 13.03.22 14:40:46: Tak, na první pohled to vypadá jako vyústění sání pod klapkou karbu, tak snad OK. Jinak obecně: skoro každej problém s volnoběhem u LPG podtlaku je problémem (ne)těsnosti, takže bych se na to zaměřil - nemilosrdně zakrátit konce hadic (puchřej) a doplnit hadicový spony (pokud chyběj). Do kategorie problémů s těsností patřej i netěsnosti mezi mixérem a karbem, mixérem a fitrboxem a případně i přisávání vzduchu kdekoliv mezi filtrem a karbem. Nevím přesně jak je to u fáva, ale LPG volnoběh u 742 sání dokáže rozhodit až zmrtvit přípojka odsávání vzduchu z klikovky - v případech, kdy už je motor v řiti natolik, že i na volnoběh docela funí z karteru a tím místo podtlaku v prostoru mixeru vznikne přetlak.
Něco by moh napovědět i test, kdy rukou na karbu držíš motor v otáčkách a postupně je snižuješ a když to začne chcípat, tak trošku přicpat sací "nátrubek ". Když to s přiucpaným sáním udrží volnoběh, je pravděpodobný, že je směs na volnoběh moc chudá (třeba kvůli přisávání falešnýho vzduchu).
Pak mě ještě napadá jeden vyloženej špek, kterej se mi stal - malinko propouštěl benzínovej elmag. ventil, takže docházelo k obohacování volnoběžný směsi LPG ještě troškou benzínovejch par a taky to chcípalo (při diagnostickým zaslepování sání to pochopitelně chcípalo ještě víc).
Ještě otázka - chcípá to jenom za jízdy nebo i na stojícím autě?
Něco by moh napovědět i test, kdy rukou na karbu držíš motor v otáčkách a postupně je snižuješ a když to začne chcípat, tak trošku přicpat sací "nátrubek ". Když to s přiucpaným sáním udrží volnoběh, je pravděpodobný, že je směs na volnoběh moc chudá (třeba kvůli přisávání falešnýho vzduchu).
Pak mě ještě napadá jeden vyloženej špek, kterej se mi stal - malinko propouštěl benzínovej elmag. ventil, takže docházelo k obohacování volnoběžný směsi LPG ještě troškou benzínovejch par a taky to chcípalo (při diagnostickým zaslepování sání to pochopitelně chcípalo ještě víc).
Ještě otázka - chcípá to jenom za jízdy nebo i na stojícím autě?
14:09:42
13.03.2022
13.03.2022
King
-> OTA-MTX 13.03.22 12:36:43: A ta "hadicka podtlaku " je teda aktualne pripojena presne kam? Muze bejt pripojena v podstate kdekoliv, ale musi to bejt v prostoru sani pod klapkou karburatoru.
12:36:43
13.03.2022
13.03.2022
OTA-MTX
jo a taky jsme změnil připojení hadičky podtlaku, už není na hadici k posilovači brzd (viz fotka, i na pojení vody už je jinde), ale zapojit jsme ho do trubky za karburátorem, která původně vedla do ventilového víka. Jo auto před tím zamrzáním jezdilo každou zimu a nikdy se to nedělo.
12:32:56
13.03.2022
13.03.2022
OTA-MTX
pořád to nebylo ono, za studena to chvíli šlo, po ohřátí zase nadržel volnoběh (na benzín jde vše v pohodě) včera jsemt o završil výměnou reduktoru, ale problém s volnoběhem trvá, auto na plyn jede, nezamrzá, ale jakmile vyřadím okamžitě to chcípne, nějaký tip co s tím? mě už došly nápady :/
12:29:59
13.03.2022
13.03.2022
OTA-MTX
řeším od začátku zimy problém s tátovým favem. začalo to tím, odešly gumičky v brzdovém válci a brzdovka se dostala do posilovače. pak to začalo zamrzat, viz fotka. Vyměnil jsme už gumičky, posilovač, změnil jsem napojení hadic na výhřev reduktoru, ale problém stále trvá.
20:12:49
12.03.2022
12.03.2022
Bukaj
-> vhml: Včera jsem ještě tankoval za 18,80...
...a furt je to o dost méně, než polovina toho, co stojí benzín (obvykle je cena LPG ve srovnání s cenou benzinu cca 60 %, ale teď ten větší rozdíl dělá nižší daň...)
...a furt je to o dost méně, než polovina toho, co stojí benzín (obvykle je cena LPG ve srovnání s cenou benzinu cca 60 %, ale teď ten větší rozdíl dělá nižší daň...)
20:04:05
12.03.2022
12.03.2022
vhml
Akorát že ceny LPG už taky začínají od včera na 20 korunách
19:35:07
12.03.2022
12.03.2022
Dušan
-> King: to je vždycky. Nicméně pro spoustu lidí je plyn pořád sprostý slovo ikdyž je to pořád za půl ceny. Já jako plynař jsem vytáhl skoro odstavenou Octavii
18:36:01
12.03.2022
12.03.2022
Evž@
Kdyby někto chtěl mám bombu s multiventiventilem a směšovač Lovato..zbytek už asi šmelc.
17:44:20
12.03.2022
12.03.2022
King
...a mame tu tradicni vlnu zajmu o LPG pri zdrazeni "klasickych " PHM :-)
17:35:28
12.03.2022
12.03.2022
Karel.
Má tu někdo zkušenost s Lpg v Brně kromě Ungera?dekuji
10:10:03
12.03.2022
12.03.2022
Mr._Nosferatu
Nějaký zkušenosti s firmou Automania ze Sedlčan?
09:36:01
12.03.2022
12.03.2022
růža
-> charon 07.03.22 13:53:16: V NMNM to dělali Trojani, nevím teda jak kvalitně (když začínali, tak to asi nebylo nic moc), ale dělají to už léta, tak se snad situace zlepšila. Jarda by o tom věděl víc.
07:22:31
12.03.2022
12.03.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 09.03.22 16:51:28: Jo, pamatuju, že před lety, když byla vysoko cena paliv, tak nejdražší LPG jsem potkal za 19,20...
07:20:05
12.03.2022
12.03.2022
Bukaj
-> miguelias 11.03.22 21:11:16: Z auta do auta?
Nechybí Ti tam příčka mezi podběhama? Zatím jsem se nesetkal s LPG škodovkou, která by ji neměla...
Nechybí Ti tam příčka mezi podběhama? Zatím jsem se nesetkal s LPG škodovkou, která by ji neměla...
22:05:23
11.03.2022
11.03.2022
miguelias
21:32:19
11.03.2022
11.03.2022
isti
-> Bukaj: Tak by som to ani nehladal a rovno kúpil.Videl si to na e-shope?-> miguelias: Dáváš to dnu či von?
21:04:54
11.03.2022
11.03.2022
Bukaj
-> isti: Nojo, ale dostat ho ke mně bude asi na dlouhé lokte... :-D
To raději najdu ten původní, nebo, pokud nenajdu, tak koupím novej, stojí 3 Eura...
To raději najdu ten původní, nebo, pokud nenajdu, tak koupím novej, stojí 3 Eura...
15:22:16
10.03.2022
10.03.2022
isti
-> Bukaj: Ja mám jeden neredukovanej škrťák ktorý nebudem potrebovať.
08:50:33
10.03.2022
10.03.2022
Bukaj
Takto vypadalo původní provedení BRC: -> Bukaj 16.02.16 00:48:10:
Aktuálně mám vývod skrz filtrbox na druhou stranu (dopředu po směru jízdy) a nemám tam ten škrťák...
Aktuálně mám vývod skrz filtrbox na druhou stranu (dopředu po směru jízdy) a nemám tam ten škrťák...
08:44:45
10.03.2022
10.03.2022
Bukaj
-> King: Tady jsem porovnával mixy, které mám k dispozici: -> Bukaj 29.12.20 11:28:32:
Počítal jsem plochu těch otvorů a srovnával s plochou difuzorů karburátoru 130 i vzájemně mezi sebou a vyšlo mi z toho, že žádný z těch mixů neomezí průtok vzduchu difuzory. Jen u těch dvoudírových mi nebyly jasné ty dírky navíc a orientace mixu -> Bukaj 02.01.19 18:12:20: .
Žádný dvoudírový mix mi na SEDRu nefungoval dobře na benzín - vždy to nějak blbě vířilo vzduch, že na benzín to škubalo nebo byla díra v plynu (stejnou zkušenost měl i Jarda), tak jsem se konečně vrátil k původnímu jednodírovému mixu, se kterým to na benzín funguje normálně, jak má...
Počítal jsem plochu těch otvorů a srovnával s plochou difuzorů karburátoru 130 i vzájemně mezi sebou a vyšlo mi z toho, že žádný z těch mixů neomezí průtok vzduchu difuzory. Jen u těch dvoudírových mi nebyly jasné ty dírky navíc a orientace mixu -> Bukaj 02.01.19 18:12:20: .
Žádný dvoudírový mix mi na SEDRu nefungoval dobře na benzín - vždy to nějak blbě vířilo vzduch, že na benzín to škubalo nebo byla díra v plynu (stejnou zkušenost měl i Jarda), tak jsem se konečně vrátil k původnímu jednodírovému mixu, se kterým to na benzín funguje normálně, jak má...
08:31:48
10.03.2022
10.03.2022
Bukaj
-> isti: Ten redukovanej škrťák (na hadice 16/12 mm), co máš ode mne, je mi právě k ničemu - ten je k těm dvoudírovejm mixům, které mají užší nátrubek, já bych potřeboval neredukovanej (16/16 mm), ale ten původní jsem někam založil a nemůžu najít...
-> King 09.03.22 18:26:01: S tím "novým" to auto dřív normálně fungovalo, porovnání ploch jsem tady v tom tématu kdysi řešil...
Zkusím tedy sehnat škrťák a laborovat dál...
-> King 09.03.22 18:26:01: S tím "novým" to auto dřív normálně fungovalo, porovnání ploch jsem tady v tom tématu kdysi řešil...
Zkusím tedy sehnat škrťák a laborovat dál...
08:28:21
10.03.2022
10.03.2022
vhml
-> dragon_cb_cz 09.03.22 16:51:28: Rakousko a Itálie jsou normálně kolem 0,9-1Eur už leta :-(
18:26:01
09.03.2022
09.03.2022
King
-> Bukaj 09.03.22 11:02:55: Skrtaku bych se nevzdaval - musela to bejt hodne velka nahoda, aby se dtto bez nej trefilo s danym HW to optimum pro rozumnou spotrebu a dobrej "zatah " . Jestli mas podezreni na chudou smes pri otevreni 2. klapice, tak bych pokusne zaslepil lepici paskou nasavaci douru na "kyji ". Btw: porovnal jsi celkovou plochu "difuzoru " toho dvouderovyho vs. ten novej ?
16:51:28
09.03.2022
09.03.2022
dragon_cb_cz
Dneska v ČB LPG za 21.40... to jsem videl asi poprvy, přes 20 Kč
12:29:13
09.03.2022
09.03.2022
vhml
-> ZdrubT 05.03.22 22:18:54: no je to v prdeli, zas jsem včera po dlouhý době při tankování plný nádrže musel zadávat PIN
11:48:18
09.03.2022
09.03.2022
isti
-> Bukaj: Netuším dôvod ale ten škrťák čo odcestoval by pasoval by pasoval k súčasnému mixu?Ja mám ešte to isté na aute čo si teraz nasadil a k tomu by to nepasovalo.
11:02:55
09.03.2022
09.03.2022
Bukaj
Tak jeden aktuální poznatek a taky jeden dotaz.
Vyměnil jsem (konečně) dvoudírový mixér (na SEDRu) www.skodateam.cz/foto-img _1WwXV.jpg ve 130LPG, který měl tu blbou vlastnost, že na benzín se s tím nedalo jezdit bez škubání, za původní jednodírový BRC, se kterým jsem vůz provozoval prvních pár let (upravený na lidštější uchycení ke karburátoru, než vrtání do rantlu víka) encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
a s výsledkem jsem spokojen jen napůl:
Na benzín teď auto jede úplně parádně kultivovaně, bez škubání, jako by tam žádný směšovač ani nebyl, ale na LPG je problém - do otevření klapky 2. stupně je vše OK, ale jakmile se klapka začne otevírat, motor se začne dusit
Projevuje se to, jako když dochází plyn nebo jako když se přepne na plyn z benzínu dříve, než se vyjede palivo z plovákové komory a smíchá se LPG s benzinem (příliš chudá nebo příliš bohatá směs), takže s autem lze jezdit pohodově na plyn na první komoru, ale bez šance předjíždět a dělat jiné prasárny, na které jsem byl doposavad zvyklý
Tak přemýšlím, kde může být chyba?
Kdysi auto s tímto mixem normálně fungovalo (než se uklepalo jeho dementní uchycení - pak jsem jej nahradil dvoudírovým směšovačem).
Jediné, co jsem oproti původnímu stavu změnil (kromě bezproblémového uchycení, které ale nemůže mít vliv na funkci) je to, že jsem vyhodil škrticí ventil na hadici mezi reduktorem a směšovačem - beztak jsem ten škrťák měl vždy vyšroubovaný naplno.
Původní škrťák jsem už nenašel (neměl redukované nátrubky, jako ten na dvoudírový mix) a ten redukovaný, co tam byl dosud, odcestoval na SK
Redukovaný byl proto, že dvoudírový mix má nátrubek menšího průměru, než jednodírový.
Výstupní nátrubek ze zplynovače (reduktoru) má vnitřní průměr cca 14 mm, vstupní nátrubek jednodírového směšovače cca 12 mm a dvoudírového směšovače cca 9,5 mm.
Mohla by být příčinou absence toho škrťáku? Detektor výfukových plynů nemám, abych zjistil, zda je směs příliš bohatá nebo příliš chudá (spíš bych se podle projevu přikláněl k chudé), tak jestli mám shánět škrťák nebo hledat problém jinde...
Jinak směšovač je ke karburátoru utěsněn dokonale, takže tam problém nebude.
Je-li řízeno množství plynu, které proudí z reduktoru do mixu pouze podtlakem v mixu, pak bude problém právě tam - buď je motor v takovém stavu (nedivil bych se), že už nevyvine dostatečný podtlak (ale s dvoudírovým mixem to fungovalo normálně), nebo je chyba právě někde mezi mixem a reduktorem - tedy ten škrťák...
Vyměnil jsem (konečně) dvoudírový mixér (na SEDRu) www.skodateam.cz/foto-img _1WwXV.jpg ve 130LPG, který měl tu blbou vlastnost, že na benzín se s tím nedalo jezdit bez škubání, za původní jednodírový BRC, se kterým jsem vůz provozoval prvních pár let (upravený na lidštější uchycení ke karburátoru, než vrtání do rantlu víka) encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
a s výsledkem jsem spokojen jen napůl:
Na benzín teď auto jede úplně parádně kultivovaně, bez škubání, jako by tam žádný směšovač ani nebyl, ale na LPG je problém - do otevření klapky 2. stupně je vše OK, ale jakmile se klapka začne otevírat, motor se začne dusit
Projevuje se to, jako když dochází plyn nebo jako když se přepne na plyn z benzínu dříve, než se vyjede palivo z plovákové komory a smíchá se LPG s benzinem (příliš chudá nebo příliš bohatá směs), takže s autem lze jezdit pohodově na plyn na první komoru, ale bez šance předjíždět a dělat jiné prasárny, na které jsem byl doposavad zvyklý
Tak přemýšlím, kde může být chyba?
Kdysi auto s tímto mixem normálně fungovalo (než se uklepalo jeho dementní uchycení - pak jsem jej nahradil dvoudírovým směšovačem).
Jediné, co jsem oproti původnímu stavu změnil (kromě bezproblémového uchycení, které ale nemůže mít vliv na funkci) je to, že jsem vyhodil škrticí ventil na hadici mezi reduktorem a směšovačem - beztak jsem ten škrťák měl vždy vyšroubovaný naplno.
Původní škrťák jsem už nenašel (neměl redukované nátrubky, jako ten na dvoudírový mix) a ten redukovaný, co tam byl dosud, odcestoval na SK
Redukovaný byl proto, že dvoudírový mix má nátrubek menšího průměru, než jednodírový.
Výstupní nátrubek ze zplynovače (reduktoru) má vnitřní průměr cca 14 mm, vstupní nátrubek jednodírového směšovače cca 12 mm a dvoudírového směšovače cca 9,5 mm.
Mohla by být příčinou absence toho škrťáku? Detektor výfukových plynů nemám, abych zjistil, zda je směs příliš bohatá nebo příliš chudá (spíš bych se podle projevu přikláněl k chudé), tak jestli mám shánět škrťák nebo hledat problém jinde...
Jinak směšovač je ke karburátoru utěsněn dokonale, takže tam problém nebude.
Je-li řízeno množství plynu, které proudí z reduktoru do mixu pouze podtlakem v mixu, pak bude problém právě tam - buď je motor v takovém stavu (nedivil bych se), že už nevyvine dostatečný podtlak (ale s dvoudírovým mixem to fungovalo normálně), nebo je chyba právě někde mezi mixem a reduktorem - tedy ten škrťák...
13:53:16
07.03.2022
07.03.2022
charon
Tam mě napadlo - neznáte někdo opravdu dobrýho montéra LPG na Vysocině? Idealne okresy HB, ZR nebo JI? Vzhledem k vývoji cen benzinu si chcu dát do Compacta LPG, ale chcu to od někoho, kdo to udělá pořádně a nebudou s tim problémy ... Jezdim kolem 9 litrů benzínu, takže by se to za rok mohlo zaplatit ...
13:33:15
07.03.2022
07.03.2022
dragon_cb_cz
-> MVM: -> Milan 136: CNG je daný cenama plynu, to už je teď passé asi navždy. Kdo si to koupil, toho fakt lituju.
-> ZdrubT: LPG je vázaný na cenu ropy, takže základ je ta formulka co píše King, akorát vliv malého zdanění se s rostoucí cenou bude zmenšovat... ale vyplatí se to pořád.
-> ZdrubT: LPG je vázaný na cenu ropy, takže základ je ta formulka co píše King, akorát vliv malého zdanění se s rostoucí cenou bude zmenšovat... ale vyplatí se to pořád.
08:13:33
06.03.2022
06.03.2022
King
-> ZdrubT 05.03.22 22:18:54: Vzdycky se to drzelo plusminus na pulce ceny benzinu.
22:39:26
05.03.2022
05.03.2022
MVM
-> Milan 136: Ono je f prdeli v podstatě nejčastěji slovo na F poslední dobou
22:27:32
05.03.2022
05.03.2022
Milan 136
-> MVM 05.03.22 22:26:27: CNG jde taky slušně do prdele no. Když jsem na něj jezdil pickupem, tak to mělo význam. Ale teď vůbec.
22:26:27
05.03.2022
05.03.2022
MVM
-> ZdrubT: Nevim jak LPG.
Ale třeba CNG Brno včera 35kč a dnes 51 Kč
Ale třeba CNG Brno včera 35kč a dnes 51 Kč
22:18:54
05.03.2022
05.03.2022
ZdrubT
Jaký bude dle vás vývoj ceny Lpg?
19:40:35
13.02.2022
13.02.2022
Bukaj
-> vhml: To je proto, aby se uživatelé toho programu mohli předhánět, kdo ji má menší/vyšší, ne?
19:16:35
13.02.2022
13.02.2022
King
-> vhml 13.02.22 14:04:46: takhle je to vic vedecky
14:04:46
13.02.2022
13.02.2022
vhml
-> King 13.02.22 09:25:38: líbí se mi ta cena za kilometr zaokrouhlena na 7 desetiných míst
09:25:38
13.02.2022
13.02.2022
King
-> Bukaj 05.02.22 23:56:41: Ekorallye kolenovrt style rikas? Tak tohle umela moje seskrcena 105 plynivka v unoru 2001, kdy cena lpg dosahla astronomickych 15Kc/l, manzelka na matersky a ja denne dojizdel do Strasnic za jenom lehce nadprumernej plat :-)
08:25:32
13.02.2022
13.02.2022
Tomaso435
-> Bukaj: jenže já žádnej eko režim nejezdím, jedu normálně s provozem, akorát rozdíl mezi čtvrt plynem a plným je u 40kw Felicie jen ve spotřebě a hluku od klapky filtrboxu . Jinak se to u toho auta neprojevuje :) navíc v celým autě je jen rezerva a přední sedačky. Auto opět slouží a prostor je potřeba.
A dost se na spotřebu osvědčilo to nechat i 5 min klapat na volnoběh studený a pak teprve vyrazit. Takže já než si otevřu, hodím do auta věci tak to nechám brblat a jedu až dýl. Ona ta svině žere jak tank než se zahřeje na nějakých 50st
A dost se na spotřebu osvědčilo to nechat i 5 min klapat na volnoběh studený a pak teprve vyrazit. Takže já než si otevřu, hodím do auta věci tak to nechám brblat a jedu až dýl. Ona ta svině žere jak tank než se zahřeje na nějakých 50st