skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
16:11:43
03.09.2023
03.09.2023

vhml
-> Bukaj 03.09.23 15:34:36: ja daval zalohu spis vzdycky
15:34:36
03.09.2023
03.09.2023

Bukaj
-> ajok: Zálohu za redukci po mně nikdo nechtěl, jen u té jedné čerpačky v Holandsku měla "ta správná" redukce tak ohlomejzdanej závit, že jsem se bál, jestli to nevylítne, až připojím bajonetovou pistoli...
14:23:07
03.09.2023
03.09.2023

ajok
-> Bukaj 27.08.23 17:23:20: po me chteli v nemecku 50 E zalohu za pujceni :/ takovou hotovost s sebou v EU nevozim, kdyz se vse da platit kartou
jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
17:23:20
27.08.2023
27.08.2023

Bukaj
-> vhml: A k té redukci - v Německu jsem se ptal na 3 dálničních čerpačkách a neměli nic ani na jedné, v tom Holandsku měli sice redukce všude, ale s výjimkou těch dvou míst, které jsem popisoval níže, neměli nikde nic se závitem M10 - měli tam závity M12, M14, M16 a nějakej withworth (nebo jak se to píše) 21,8 mm. A jeden Holanďan mi i zkoušel vygůglit, kde bych redukci sehnal, ale v NL internetu nenašel nikde tu správnou se závitem M10. Prostě tam mají úplně jiné standardy.
17:13:52
27.08.2023
27.08.2023

Bukaj
-> vhml 27.08.23 17:01:07: Přesně. V Rakousku (a i mnoha jiných zemích - třeba v tom Německu taky nic moc) je cena plynu tak vysoká, že to nemá smysl řešit. Navíc Rakousko projedeš pomalu na jednu nádrž LPG (natankovanou v ČR) celé tam i zpět... 

17:01:07
27.08.2023
27.08.2023

vhml
-> Bukaj 27.08.23 14:54:03: me se jeste nestalo, ze bych redukci nesehnal.
-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
16:02:25
27.08.2023
27.08.2023

darklord
-> Bukaj: v rakusku tie pumpy su, len nie uplne vsade.
14:54:03
27.08.2023
27.08.2023

Bukaj
-> vhml: Jo, to jsem zapomněl napsat, díky za připomenutí:
V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.
V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.
Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...
Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici
A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.
V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.
Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...

Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici
A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
14:38:13
27.08.2023
27.08.2023

vhml
-> Bukaj 27.08.23 14:14:10: redukce se většinou nechá zapůjčit u obsluhy
14:14:10
27.08.2023
27.08.2023

Bukaj
Pár aktuálních postřehů pro ty, kteří se chystají s LPG autem přes Německo do Holandska:
Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.
Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.
Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.
Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.
Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.
V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...
Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.
Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma...
Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):
ČR 14-16 Kč/l
D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)
NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.
Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.
Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.
Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.
Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.
V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...
Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.
Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma...

Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):
ČR 14-16 Kč/l
D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)
NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
14:31:07
16.07.2023
16.07.2023

11mAjA11
Na golfu sme nebyli schopni doladí systém AC Gas, nakonec to dopadlo tak, že jednotka letěla do křoví a se STAGem to jezdí od té doby bez nutnosti jakéhokoli zásahu..on ten Magic není žádná hitparáda..
14:25:15
16.07.2023
16.07.2023

OTA-MTX
-> Petr Urban: LPG vstřiky se zapojí do serie před benzínové, takže pak je vypnou a zároveň z "nich" berou signál
13:26:21
14.07.2023
14.07.2023

vhml
-> Petr Urban 14.07.23 13:13:39: signal to bere z civek. Ale tim to neni. Ono to otacky v lpg diagnostice zobrazuje az kdyz to na lpg bezi jsem zjistil.
13:21:06
14.07.2023
14.07.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> vhml: No to je možný, ale kdybys nesehnal dej vědět. 

13:13:39
14.07.2023
14.07.2023

Petr Urban
-> vhml: Když jede plyn, tak se snad vstřiky vypnou ne ? Takže z tama nejde brát signál ...
13:03:06
14.07.2023
14.07.2023

vhml
-> jans 14.07.23 12:59:13: no hele to, to je ona. Tak jsem to na bazosi nejak prehlid kdyz jsem to hledal. Obvolam to, díky
12:59:13
14.07.2023
14.07.2023

jans
-> vhml 14.07.23 11:34:08: Co tenhle inzerát, jednotka vypadá podobně jako Tvoje?
auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
12:52:15
14.07.2023
14.07.2023

vhml
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 14.07.23 12:02:40: tyhle starý už se nedělaj a cenu za novou by se mi stejně asi platit nechtělo.
12:02:40
14.07.2023
14.07.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> vhml: V HL Propanu jsi zkoušel?
11:34:08
14.07.2023
14.07.2023

vhml
Neválí se někomu LPG jednotka Magic?
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
21:46:05
24.06.2023
24.06.2023

vhml
Dneska to na plyn jelo normalne. Tak ja nevim. Musim to napichnout znova jestli to ted ty otacky cte, nebo co to melo znamenat.
16:01:04
24.06.2023
24.06.2023

OTA-MTX
-> vhml: je to pravděpodobné, na magicu i jiných systémech se nic moc dalšího k motru nepřipřijuje pokud si to dobře pamatuju, měl jsme někde schéma, ale nevím zda by yblo čitelné..
21:02:52
23.06.2023
23.06.2023

vhml
-> OTA-MTX 23.06.23 18:35:38: to znamena ze ma teda od nějakýho vstriku upadlej drat? Nebo proc by to nemělo vedet otacky?
18:35:38
23.06.2023
23.06.2023

OTA-MTX
-> vhml: Magic jsem měl ve feldě MPI a otáčky si bere ze vsřikovačů
17:26:16
23.06.2023
23.06.2023

vhml
Odkud si LPG Magic bere pocet otacek? Nejde mi zapnout plyn, pise to 0 otacek.
To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
13:14:22
03.04.2023
03.04.2023

Evž@
-> Borderer: asi pravda. Mám podtlak a navíc mi končí bomba za rok takže je asi lepší to poslat celé dál.
11:44:09
03.04.2023
03.04.2023

Borderer
-> Evž@: Smysl to má, pokud je to sekvence, v původním autě to bez problémů funguje a člověk má plynaře, který dá jen razítko a člověk si to demontuje sám.
11:35:22
03.04.2023
03.04.2023

Evž@
Ahoj. Nechával si tady někdo předělávat lpg z jedné feldy do druhé? Má to smysl z finančního hlediska nebo už je lepší nová zástavba?
10:34:06
27.02.2023
27.02.2023

Peca
-> Jarda/felda: -> dragon_cb_cz: ok, díky za info
10:18:51
27.02.2023
27.02.2023

Jarda/felda
-> Peca 27.02.23 09:17:48: při montáži jsem evidenčku nedělal, jen papíry od firmy 

09:23:59
27.02.2023
27.02.2023

dragon_cb_cz
-> Peca: Fyzickou demontáž mi dělal jiný mechanik, který se ale s tím plynařem předem dohodl, že na to dá štempl (plynař je taky primárně Saab servisák).
Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.
Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.
Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
09:17:48
27.02.2023
27.02.2023

Peca
-> dragon_cb_cz: žádná evidenčka s autem, nic? A plynař to dal jen za peníze, aniž by auto viděl?
09:13:06
27.02.2023
27.02.2023

dragon_cb_cz
-> Peca 27.02.23 08:29:34: Myslím, že jsem to dělal přesně takhle - od plynaře jsem dostal papír o demontáži s razítkem a s tím zašel na úřad udělat výmaz, ještě před STK. Na úřadě chtěli, aby na papíru byla napsaná hmotnost té demontované soupravy, aby mohli upravit hmotnosti v TP (tak si to ideálně někdo vyzkoumej kolik tam napsat, aby ti pak seděly štítky atd).
08:29:34
27.02.2023
27.02.2023

Peca
Jde udělat výmaz LPG systému u Formana s propadlou nádrží, pokud auto nemá STK? Chci to řešit zároveň, těch oprav bude muset být víc aby to prošlo... Ideální moje představa je nechat si někde dát štempl (sólo papír nebo do TP?), že je LPG pryč a pak si to v klidu doma vyházet, opravit díry a připravit auto na STK už bez toho.
Je to kravina?
Je to kravina?
19:26:59
26.01.2023
26.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..
... Reduktory na díly/rezerva určitě přijímám, jak nemám všechno 5x, jsem nervózní...
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..


10:18:05
26.01.2023
26.01.2023

Bukaj
-> K.D.B. 25.01.23 20:38:48: Mám slíbený reduktor (možná víc), ale říkal jsem, že mi to nehoří, takže kdo ví, kdy to bude... 

20:49:46
25.01.2023
25.01.2023

K.D.B.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 23.01.23 10:14:20:
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
20:38:48
25.01.2023
25.01.2023

K.D.B.
Help
Opět prosba, zda někdo nemá zbytný, i trosku reduktor BRC AT90, jedno jakou variantu (podtlak, elektronic...)
Ten ulovený reduktor z minulého týdne jsem krásně vyčistil, vycídil, vše pečlivě seskládal, instaloval ho na místo, ve finále že připojím přívod od nádrže, tak vyšroubovávám ustřižený zbytek přívodní trubky ....a ouha nějak jde ztuha. Vyndám si ho opět na ponk a když přívodní trubku vytočím, tak bohužel i s kusem závitu mosazné vložky . Nevadí, vezmu jí ze starého reduktoru....., ani prd. Ani se to nehlo, až to udělalo pink a je to vejpůl......
Potřebuju jen to mosazné šroubení, zbytek reduktoru je lhostejný.
Díky za pomoc !

Opět prosba, zda někdo nemá zbytný, i trosku reduktor BRC AT90, jedno jakou variantu (podtlak, elektronic...)
Ten ulovený reduktor z minulého týdne jsem krásně vyčistil, vycídil, vše pečlivě seskládal, instaloval ho na místo, ve finále že připojím přívod od nádrže, tak vyšroubovávám ustřižený zbytek přívodní trubky ....a ouha nějak jde ztuha. Vyndám si ho opět na ponk a když přívodní trubku vytočím, tak bohužel i s kusem závitu mosazné vložky . Nevadí, vezmu jí ze starého reduktoru....., ani prd. Ani se to nehlo, až to udělalo pink a je to vejpůl......
Potřebuju jen to mosazné šroubení, zbytek reduktoru je lhostejný.
Díky za pomoc !
10:14:20
23.01.2023
23.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Varianty NGK
10:11:52
23.01.2023
23.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdar, takže ty svíčky NGK podle katalogu by měly být:
NGK BKR6ES - což podle nějakého akutálně používaného značení by měla být NGK 3783.
-> darklord: Díky za tip, objednáno - zkusíme jak namotuju a dám vědět co se stalo.

NGK BKR6ES - což podle nějakého akutálně používaného značení by měla být NGK 3783.
-> darklord: Díky za tip, objednáno - zkusíme jak namotuju a dám vědět co se stalo.

09:07:11
23.01.2023
23.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
I velký dodavatel říká, že BRC od toho dalo ruce pryč, takže jediná možnost je si k novější sadě dokoupit tu divnou membránu..Sešly se mi tři
- u jednoho dodavatele jsem vzal poslední
.
Nakonec nevyužiju ani jednu, protože AT90 (novější verze) na díly je v tak pěkným stavu, že jsem zrepasoval ten...
Nejdřív musím rozchodit karbec, protože se dusil na benzín, jako když se neotvírá 2.st - ten se ale otvírá... Uvidíme.
I velký dodavatel říká, že BRC od toho dalo ruce pryč, takže jediná možnost je si k novější sadě dokoupit tu divnou membránu..Sešly se mi tři


Nakonec nevyužiju ani jednu, protože AT90 (novější verze) na díly je v tak pěkným stavu, že jsem zrepasoval ten...
Nejdřív musím rozchodit karbec, protože se dusil na benzín, jako když se neotvírá 2.st - ten se ale otvírá... Uvidíme.
01:36:33
21.01.2023
21.01.2023

Bukaj
-> K.D.B.: Nojo, ale já bych radši originál BRC Italy... :-D
Někde mám snad jednu sadu ulitou a v autě vozím zbytky, co jsem nepoužil při výměnách, nebo co se mi zdálo ještě použitelné (vesměs odchází jen ta tlustá šišatá "vodní" membrána a pak časem tuhne ta malá kulatá na podtlak volnoběhu, vše ostatní jsem vždy vyndal a nic tomu nebylo)...
Někde mám snad jednu sadu ulitou a v autě vozím zbytky, co jsem nepoužil při výměnách, nebo co se mi zdálo ještě použitelné (vesměs odchází jen ta tlustá šišatá "vodní" membrána a pak časem tuhne ta malá kulatá na podtlak volnoběhu, vše ostatní jsem vždy vyndal a nic tomu nebylo)...
21:25:04
20.01.2023
20.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj:
... v Čechách jsem na kompletní sadu té starší verze nenarazil.
Jseš lepší
... v Čechách jsem na kompletní sadu té starší verze nenarazil.
Jseš lepší

14:34:28
20.01.2023
20.01.2023

Bukaj
-> K.D.B.: Díky za nabídku, možná využiji :)
Jinak jsem koukal po internetech a opravná sada sice nejde sehnat origo BRC Italy, ale nějaká náhrada je stále dostupná na pár stránkách...
Jinak jsem koukal po internetech a opravná sada sice nejde sehnat origo BRC Italy, ale nějaká náhrada je stále dostupná na pár stránkách...

08:29:31
20.01.2023
20.01.2023

K.D.B.
-> Bukaj: K AT90P...malé membrány 1stupně jsem sehnal solo, sešlo se mi jich víc, kdybys potřeboval ozvi se.
Včera jsem byl na nákupním výletě a mimo jiné jsem zakopl i o AT90E, tak doufám, že bude dobrý na díly.
To by bylo, abych ho nezprovoznil
Včera jsem byl na nákupním výletě a mimo jiné jsem zakopl i o AT90E, tak doufám, že bude dobrý na díly.
To by bylo, abych ho nezprovoznil

19:07:36
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: OK. Zítra to zkusím dohledat a napíšu sem kdyby někdo chtěl taky zkusit.
-> Bukaj: Na ty ventily kouknu o víkendu snad. Podle počasí. Ale díky za tip. Měly by být OK protože se to seřizovalo půl roku zpět, ale mrknu.

-> Bukaj: Na ty ventily kouknu o víkendu snad. Podle počasí. Ale díky za tip. Měly by být OK protože se to seřizovalo půl roku zpět, ale mrknu.

17:43:29
18.01.2023
18.01.2023

darklord
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: ja som tam dal co bolo poruke, BKR6EK (to boli sviecky co som vybral z BMW pri nejakom servise) a na to uz forman dojazdil (resp ak ich novy majitel nemenil tak este stale jazdi)
EDIT: mal som tam KP 10:1, takze ak mas napr seriovy motor, pozri v NGK katalogu co presne sa tam hodi k danej motorizacii, a v klude by som dal xxx6xx miesto xxx5xx na LPG.
EDIT: mal som tam KP 10:1, takze ak mas napr seriovy motor, pozri v NGK katalogu co presne sa tam hodi k danej motorizacii, a v klude by som dal xxx6xx miesto xxx5xx na LPG.
17:03:14
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jumbo: Tak kolega -> King: objasnil hovorový název takže už je jasno a já -> King: tímto děkuji. 

17:01:49
18.01.2023
18.01.2023

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: Byl jsem ve dvou obchodech ale v podstatě nabídli 4 typy svíček. Nevíš náhodou to NGK označení?
Diky
Diky
16:34:46
18.01.2023
18.01.2023

Jumbo
-> King: Dekuji, zase jsem o neco chytrejsi...