Chlapci mal by som zase jeden dotaz
Už som sa trošku porýpal v plynifke, začínam jazdiť a tak ....
jazdilo to dosť mizerne, v určitých režimoch ako keby na 3 valce, ťažko štartovalo. Trošku som to obohatil na hadici a motor zmenil zvuk, jazdil na 4 valce ale kuckal a mal trochu blbé prechody. Spotreba slušná. Vymenil som karburátor za iný, nastavenie LPG sa úplne rozhasilo, nastavoval som to podla "3000 otáčkovej metódy" ale bohužial na benzín ten karburátor proste nešiel. prechody z nízkych otáčok sa maličko zelpšili, ale spotreba vzrástla celkom dosť. Dnes som tam nahodil môj sedr 136, štart na benzín perfektný ako vždy ( zhodené z draxa predminulý rok a uschovanie v čistom prostredí) voľnobeh ok, jazda prechody na benzín všetko super, chod na plyn hrôza :(
a teraz mám otázku - ako to nastaviť aby to aspoň trochu rozumne jazdilo a pritom nežralo veľa plynu ? v tej 3000 otáčkovej metóde sú isté nepochopiteľné veci .... nedá sa mi to poriadne podľa nej nastaviť.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
18:27:04
28.04.2012
28.04.2012

MOLSO
23:02:56
23.04.2012
23.04.2012

King
-> Vojtisek: Tak já mám taky u Cougara dlouhodobej průměr 7,5l, ale když o si dám o víkendu 2 kochací jízdy na dálku, tak dám i 6,5.
16:34:11
23.04.2012
23.04.2012

Vojtisek
-> King: s tím tak trochu počítám, ale mít dlouhodobou spotřebu 8,5 (po půl roce) a za víkend 7,7, to už je trochu k zamyšlení. Uvidíme po měsíci, co z toho vyjde.
12:47:15
23.04.2012
23.04.2012

vhml
-> Vojtisek: tak tak, liší se to i podle benzínek, maj různý plnící tlaky, takže ti tam nafoukaj víc. Chce to sledovat spotřebu dlouhodobě a tankovat opakovaně na tý jedný benzínce.
Já mám s jednou místní čepačkou velmi špatnou zkušenost a dokonce si myslím, že tam mají právě Vitogaz. Na dalších dvou beru Flagu a nemám problém.
Já mám s jednou místní čepačkou velmi špatnou zkušenost a dokonce si myslím, že tam mají právě Vitogaz. Na dalších dvou beru Flagu a nemám problém.
12:41:33
23.04.2012
23.04.2012

King
-> Vojtisek: Obávám se, že u lpg se nedaj moc dělat závěry ohledně spotřeby po vyjetí jedný nádrže. Plovák v nádrži jednou blokne multiventil tak, podruhý onak.
11:30:06
23.04.2012
23.04.2012

Vojtisek
kucí, cítíte velký rodíly mez jednotlivými LPG? (Flaga, Hunsgas, Vitogas, Český plyn) Na který se najede na nádrž nejvíc? Já zatím srovnal nějaký plyn s Vitogase a na nádrž jsem ujel o 45 km víc :-D
20:55:25
19.04.2012
19.04.2012

King
-> Tomaso435: To je běžná praxe u lpg škodivek. Předpokládám, že to "olovo" byl toliko vtip :)
16:45:47
19.04.2012
19.04.2012

vhml
-> Tomaso435: nevadí
15:50:53
19.04.2012
19.04.2012

Tomaso435
...vadi nečemu když sem do benálu do fáva 136 cvrknul olovo do škodovek? :D v rámci lepšího promazání ventilů když to pak sušim na plyn :D
19:22:45
16.04.2012
16.04.2012

Sami
-> King: Nohu těžkou určitě nemám. Jezdím přiblížně 25 km tratě do práce. Hned ráno při startu asi 4 km stoupání, dříve s benzínem na čtverku, s LPG na trojku. Dále pak nějaké ty dědiny. Po městě ne. Filtr nový, svíčky a kabely ne. Předstih mi tam štelovali asi třikrát. Uvidím, co to udělá třeba za týden, za dva. Zatím díky
00:13:36
16.04.2012
16.04.2012

King
-> Mil@n: Když ovšem Sami píše, že před tím jezdil za 8l benzínu, takže buď velkej podíl města, krátký tratě a nebo ne zrovna lehká pravá teniska, tak je 10l plynu očekávaltelnej výsledek. Řekněme, že uškrcením lpg by to šlo stáhnout třeba na 9l.
Navíc údaj "trasu X jezdím za Y l/100km" je sice fajn, ale obvykle je řeč o celkový spotřebě vč. popojíždění po městě se studeným motorem atd.
-> Sami: Dobrá, co třeba předstih - zvedal někdo po montáži zákl. předstih? Máš novej filtr a pokud možno i svíce a zapalovací kabely? Máš zaslepený sání teplýho vzduchu a zablokovanou a/nebo vykuchanou termoklapku? Pakliže je jedna z odpovědí "NE", pořád je prostor pro úsporu LPG a lepší startovatelnost. Bude to ještě dlouhá štreka :)
Navíc údaj "trasu X jezdím za Y l/100km" je sice fajn, ale obvykle je řeč o celkový spotřebě vč. popojíždění po městě se studeným motorem atd.
-> Sami: Dobrá, co třeba předstih - zvedal někdo po montáži zákl. předstih? Máš novej filtr a pokud možno i svíce a zapalovací kabely? Máš zaslepený sání teplýho vzduchu a zablokovanou a/nebo vykuchanou termoklapku? Pakliže je jedna z odpovědí "NE", pořád je prostor pro úsporu LPG a lepší startovatelnost. Bude to ještě dlouhá štreka :)
20:06:16
15.04.2012
15.04.2012

Mil@n
-> Sami: tak při normalní jízdě bys měl mít do 8litru LPG,nech to chvili jezdit a pak bych to zkusil poladit šroubama na hadici a reduktoru...Ja při při nové montaži jezdil se spotřebou kolem 9litru a ted tu samou trasu jezdím kolem 7,5litru LPG
A to s 5q 4,2 gumy 165/70R13 a tachometr mě keca podle GPS o 10km/h

19:40:53
15.04.2012
15.04.2012

Sami
-> King: Spotřeba na benzín kolem 8l. S tím startováním to někdy chytne, ale musím točit jak blázen. A když auto třeba 3 dny stojí, tak je to bez šance. AJo a ještě je normální že když s tím jedu třeba 110km/h, tak to řve a třepe se jak kdyby se to mělo rozpadnout? :) Na benzín to nikdy nedělalo..
16:40:52
15.04.2012
15.04.2012

King
To, že auto nechce na plyn nastartovat, v pořádku není. Ovšem předpokládá to správný nastavení a vychytání startovacího postupu.
Spotřeba 10l sama o sobě nic neznamená, protože zatím nevíme jakou spotřebu si měl na benzín. Přidává se k tomu i tzv. "faktor poloviční ceny LPG" :) V mým případě vylítla spotřeba lpg po montáži na cca 11l z původních 7l benzínu, protože rozjezdy min. do 4000rpm a mimo město to pod 100 nešlo :) Každopádně nárůst spotřeby o 10-20pct tam musí bejt z principu.
Spotřeba 10l sama o sobě nic neznamená, protože zatím nevíme jakou spotřebu si měl na benzín. Přidává se k tomu i tzv. "faktor poloviční ceny LPG" :) V mým případě vylítla spotřeba lpg po montáži na cca 11l z původních 7l benzínu, protože rozjezdy min. do 4000rpm a mimo město to pod 100 nešlo :) Každopádně nárůst spotřeby o 10-20pct tam musí bejt z principu.
12:13:29
15.04.2012
15.04.2012

Sami
Mám dotázek. Na LPG mi auto nechce nastartovat. Spotřeba LPG kolem 10l. To asi v pořádku není že? Tam kde mi to montovali mi řekli, že taková spotřeba je normální a že každá škodovka nemusí nutně startovat na plyn.
00:34:37
10.04.2012
10.04.2012

MOLSO
-> King: no nic aspon na chvilku som sa potesil 

00:00:37
10.04.2012
10.04.2012

King
-> Mil@n: Vidím to stejně - bohužel pro Molsa.
20:49:08
09.04.2012
09.04.2012

PetrZ
Ahoj, po cca 80 000 plynových km mi přestalo auto (felicie BMM) startovat na plyn. Do plynu se nechá přepnout až po min. 2km a ještě se jí nechce... Před tím od montáže jsem startoval většinou přímo do plynu a bez problémů. Kde může být chyba? Zapalování nebo spíš něco okolo reduktoru, příp. toho el. ventilu na trubce do sání?Jak můžu vyzkoušet zapalování, zapalovací trafo a pod...? Díky za jakoukoli reakci

20:31:35
09.04.2012
09.04.2012

Mil@n
-> MOLSO: To je blbost co píšou kluci
To znamena že je vyrobena 11 měsíc roku 1995 a platnost je do roku 2005,navíc tam maš určitě starý multiventil na bombě

20:02:22
09.04.2012
09.04.2012

MOLSO
-> Chali: no paráda tak ju meniť netreba



20:01:23
09.04.2012
09.04.2012

MOLSO
-> darklord: mam tam len "plynotesná skriňa E4 67R - 0094002 ale datum platnosti ani nic tam nie je ...
19:58:12
09.04.2012
09.04.2012

Chali
-> MOLSO: jak píše darklord výroba 2006
19:55:04
09.04.2012
09.04.2012

darklord
-> MOLSO: co mas v papieroch od plynu? Skorej by som to tipoval na rv 2006, platnost do 2016
19:52:46
09.04.2012
09.04.2012

MOLSO
-> Chali: takze vyrobena v 11 mesiaci 95 a platna do 2006 ? 

19:50:25
09.04.2012
09.04.2012

Chali
-> MOLSO: to je ono
19:48:06
09.04.2012
09.04.2012

MOLSO
Chlapci len jedna rychla otazka ... dnes som kukal na nadrz a je tam navarený štítok - kde je rok výroby nádrže ? to je to 11.95 / 06 ? alebo ako ?
20:04:39
08.04.2012
08.04.2012

doly120
-> King: Aha,děkuju.
A náhodou nevíš jesi jde dát do feldy normální karbecový systém? Jako že si to musíš sám přepnout na benzín? Mě to nějak nesedí...
A náhodou nevíš jesi jde dát do feldy normální karbecový systém? Jako že si to musíš sám přepnout na benzín? Mě to nějak nesedí...

19:33:18
08.04.2012
08.04.2012

King
-> doly120: To je typovka schválená pro firmu Autogas Centrum, ale co je to za systém netuším...
19:28:18
08.04.2012
08.04.2012

doly120
Může mi někdo prosím říct,co je za typ lpg agc 01.03?
asi se to samo nepřěpiná,z benzínu na plyn. Je to ve škode felicii 1.3 mpi 99rok. lpg tam je do 2017
Díky moc,docela to spěchá :)))
asi se to samo nepřěpiná,z benzínu na plyn. Je to ve škode felicii 1.3 mpi 99rok. lpg tam je do 2017
Díky moc,docela to spěchá :)))
15:18:55
07.04.2012
07.04.2012

vhml
-> King: me to pripada linejsi a i si to vezme nejakou decku navíc. Zkusim s tim polaborovar a trochu ochudit
15:09:10
07.04.2012
07.04.2012

King
-> vhml: Utahovanim sroubu se zvysuje pritlak.na pruzinu - ochuzuje se smes.. Ovsem mepamatuju si zadny dramaticky zmeny pri prechodu mezi sezonama...
12:36:23
07.04.2012
07.04.2012

vhml
Klucí poradíte? Spotřeba šla nahoru, výkon dolů :-( A nechce do toho sahat bez prupravy abych to nerozesral jeste vic.
Jestli tomu dobře rozumím, tak musím změnit bohatost na chudší, jelikož větší obsah butanu v letním LPG směs obohacuje.Dosáhnu toho pootočením imbusu na reduktoru. Ale kterým směrem?
Jestli tomu dobře rozumím, tak musím změnit bohatost na chudší, jelikož větší obsah butanu v letním LPG směs obohacuje.Dosáhnu toho pootočením imbusu na reduktoru. Ale kterým směrem?
11:55:08
30.03.2012
30.03.2012

vhml
Klucí, je možno, že už je na čerpačkách letní LPG a auto na něj nekluše jak by mělo?
Už druhej tejden pozoruju lehkou ztrátu výkonu, trošku poškubávání v nižších otáčkách atd, ze dvou různých čerpaček.
Je tedy potřeba reduktor na léto přeštelovat? A obecně kterým šroubkem točit jakým směrem? Abych se nevydal proti proudu.
Díky
Už druhej tejden pozoruju lehkou ztrátu výkonu, trošku poškubávání v nižších otáčkách atd, ze dvou různých čerpaček.
Je tedy potřeba reduktor na léto přeštelovat? A obecně kterým šroubkem točit jakým směrem? Abych se nevydal proti proudu.
Díky
20:00:17
26.03.2012
26.03.2012

Sami
Tak LPG dnes namontováno. Cena rovných 10 000Kč, což je velice slušné, když jinde mi to nabízeli i třeba za 15 000. Snad budu spokojený a pár km na to najedu :)
17:05:08
21.03.2012
21.03.2012

Sami
Tak už mi to LPG tam kluci ušatí ze Vsetína montujou 

22:10:23
11.03.2012
11.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: jj, ale jak to nadavkovat... a z toho motorku ostrikovace bych mel mozna i strach z hlediska pozaru
-> Gryzly: tak me mozna na 6.otoceni, driv tak na 4.chytalo
-> Gryzly: tak me mozna na 6.otoceni, driv tak na 4.chytalo
09:59:18
11.03.2012
11.03.2012

Gryzly
Já mám BRC a 136motor, A rituál v létě i zimě mám takovýto:
Zapnu zapalování, třikrát kliknu na plynový sytič, vytáhnu naplno benzínový sytič. Při startu to po prvním otočení motoru přidám plyn a na druhé převalení už motor běží. Sytič dám na půlku a po 100metrech vypínám sytič úplně.
Zapnu zapalování, třikrát kliknu na plynový sytič, vytáhnu naplno benzínový sytič. Při startu to po prvním otočení motoru přidám plyn a na druhé převalení už motor běží. Sytič dám na půlku a po 100metrech vypínám sytič úplně.
09:11:08
11.03.2012
11.03.2012

vhml
Já už jsem se naucil startovat na plyn, pustím klíček, podržím pár sekund plnej plyn a pak to startuje hned.
08:50:57
11.03.2012
11.03.2012

King
-> Jarda: Tak teda motorek od odstrikovacu, hadicku do nadrze a trysku do saciho :-)
00:32:27
11.03.2012
11.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: tak me to moc neobohacuje, v rapidu mam lovato a tam ten elektromagnet stlaci membranu - jde to i rucne, v cervenym MTX mam BRC a tam uz ani to tlacitko neni a dela to automaticky po otoceni klicku
at mam vytazenej sytic nebo ne, tak to startuje vpodstate stejne
nejvic by se mi to stejne libilo na ten benzin a na litr bych mel pres 200 startu
at mam vytazenej sytic nebo ne, tak to startuje vpodstate stejne
nejvic by se mi to stejne libilo na ten benzin a na litr bych mel pres 200 startu

23:55:55
10.03.2012
10.03.2012

King
-> Jarda: Žádnej univerzální návod neexistuje, ale obecně, pokud mluvíme o SEDRu, tak vytahovat benzínovej sytič před lpg startem není úplně otimální. Snižuje to potlak pod klapkou při startu. Samozřejmě, že po studeným startu je vytažení sytiče nutnost kvůli udržení otáček volnoběhu. Tu prodlevu myslím po stisku LPG sytiče do začátku startu. 2-3s kliknutí se mi zdá moc, moje Zavoli při takový dávce obohacovalo moc a start byl bída.
23:33:05
10.03.2012
10.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: hmm, tak ja to musim docela tocit, at je -20 nebo +10 tak to chyta vpodstate stejne, akorat pri tech -20 mam jen jeden pokus kvuli baterce
pockej, ja zapnu klicek, pak cekam, potom vytahnu sytic a zmacknu asi na 2-3s plynovej sytic a hned startuju... - tam ma byt prodleva? ja si rikal, ze jednou mi to na LPG chytlo nejak hned a pak uz se mi to nepodarilo zopakovat

pockej, ja zapnu klicek, pak cekam, potom vytahnu sytic a zmacknu asi na 2-3s plynovej sytic a hned startuju... - tam ma byt prodleva? ja si rikal, ze jednou mi to na LPG chytlo nejak hned a pak uz se mi to nepodarilo zopakovat
21:48:35
10.03.2012
10.03.2012

King
-> Jarda: Celej trik úspěšnýho a rychlýho zimního startu je v tom, že ťukneš do LPG "sytiče" a počkáš pár vteřin. Ten start samozřejmě nikdy nebude stejně přesvědčivej jako na benzín, ale imo to za nějakou vifikundaci s benzínovým střikem nestojí.
20:51:33
10.03.2012
10.03.2012

Jarda - zrušená registrace
napadlo me, jestli nekdo neresil vstrik benzinu pred startem studeneho motoru na LPG, plynovym syticem se to dostatecne neobohati a pro nastartovani musim dlouho tocit, nez si to natahne podtlakem, kdyz vstriknu 4ml benzinu do sani, tak auto chytne na tuk a hned bezi na LPG(lpg sytic samo nemackam, jen to mam v poloze prepnuto na lpg), tak uvazuji o nejakem automatickem davkovaci, ale nenapada me, co by slo na to pouzit/vyuzit
dekuji za nazory resp. napady
dekuji za nazory resp. napady
20:35:28
10.03.2012
10.03.2012

Jarda - zrušená registrace
-> Sami: ale do 130ky to neni to prave... je to jen k vzteku, porad muzes ladit ventily, problemy se starty, jedine nalisovat tvrdokovova sedla ventilu, ja se vydrzel vztekat se 130 motorem cca 1/2 roku a 20tis.km, 135,6 je uplne o necem jinym
celkove motor 130 moc nevydrzi narozdil od favo motora
potom jeste doporucuji bezkontakt z favorita a k tomu vsemu je dobry take altik 70A z feldy
celkove motor 130 moc nevydrzi narozdil od favo motora
potom jeste doporucuji bezkontakt z favorita a k tomu vsemu je dobry take altik 70A z feldy
17:52:19
05.03.2012
05.03.2012

Tomaso435
-> Sami: šedivec u letohradu.... jel sem kolem
17:46:03
05.03.2012
05.03.2012

Sami
-> Tomaso435: A to jest kde? Já volal Do Zubří a Huslenek.
17:43:40
05.03.2012
05.03.2012

Tomaso435
-> Sami: tady to dělaj za 8900 :D
16:39:06
05.03.2012
05.03.2012

Sami
Tak dnes jsem zjišťoval po telefonu cenu namontování LPG do Rapida u dvou montážních firem. V obou případech byli zaskočeni že to už léta nedělali a že neví jestli jsou díly atd atd. Tak teď jsem teda fakt bezradný :D
21:48:51
28.02.2012
28.02.2012

Tomaso435
kulturní vložka jenom . . . :-D