Lpg pro lpgisty

prohledat
2748 příspěvků (zobrazeno 2301 až 2350) od 09.05.2007 do 09.10.2025, založil/a spartra
řadit dle data
09:23:51
29.04.2012
King
-> Tomaso435: Asi zastranej karbec - vyčištění, nastavení. Přepokládám, že "olovo" znamená aditivum na ochranu ventilových sedel, který už neobsahuje ani molekulu tetraethylolova min. nějakejch 15 let4
-> MOLSO: Předně bych se opíchnul od toho, že karbec je na lpg degradován na pouhou škrtící klapku s nastaveitelným obtokem a nic víc. Z toho plyne, že pokud nemá karbec fatální závady typu brutální vůle klapek, prouhnuté příruby nebo víko, lpg systému je jinak jeho stav u pihele.
Poklud se ti výměnou karbu nastavení lpg "rozhasilo", pak je buď jeden z nich dojebán (přisávání vzduchu) a nebo to někde přisává a výměna to trošku zhoršila.
To přisávání se na lpg nesmí podceňovat, protože v sání škvírka, která provoz na benzín vůbec neovlivní, totálně rozhodí lpg volnoběh i řízení bohatosti za jízdy.
"Metoda 3000 rpm " je jenom variace na obecnej princip nastavování, kdy se škrcením ventilu na hadici reduktor-mixer, snažíme najít bod, kdy už motor začíná ztrácet max. výkon. Což se testuje +- subjektivně třeba akcelerací do kopce. Metoda 3000 nastavuje optimální bohatost pro režim 3000 rpm bez zátěže, což z hlediska běžnýho provozu není moc optimální.
Každopádně výchozím bodem nastavování lpg je VŽDY dobře fungující provoz na benzín, hlavně volnoběh. Volnoběh lpg je totiž danej nastavením volnoběhu benzínu. Při nastavování volnoběhu na lpg jenom šroubem na reduktoru hledáš místo, kde budou volnoběžný otáčky nejvyšší tzn. STEJNÝ jako na benzín. Pokud jsou na lpg výrazně nižší nebo naopak jdou nastavit daleko vyšší, než na benzín, něco je špatně v karbu nebo v sání.
Většina motorů, který jsem kdy řešil měla problém s těsností sání. U lpg se ktomu přidává to, že těsnit musí perfektně i airbox vůči víku mixeru a mixer vůči víku karbu. Občas je potřeba pustit ke slovu silikon, použít bzdový pružiny na přitažení airboxu ke karbu atd.
A pořád to není všechno - sání nesmí měnit svoje podtlakový parametry - tzn. sát pokud možno jenom studenej vzduch, klapku v sání buď vykuchat nebo aspoň "zmrvit" v poloze sání studenýho vzduchu, díru pro sání teplýho vzduchu zaslepit. Další problematický místo je přípojka podtlaku na sacím potrubí, z který je tenkou hadičkou vedenej podtlak do reduktoru lpg. Montážníci na to většinou serou a konce hadičky neosazujou sponama, konce hadičky časem navíc popraskaj a průser je na světě.
Další věc, ve který se chybuje, je volba svíček a zapalování obecně - to, co stačí na zapálení benzínu, je na lpg kurevsky málo. Kladívkový zapalování bych v dnešní době odmontoval a obloukem poslal do kopř...... žihlav :) ETZ a dobře volit svíčky. Mezera 0,6-0,7mm, klidně předepsanej typ pro š120 nebo lpg ekvivalent.
A nakonec ty ventily - jestli nebyl ten plyn dobře nastavenej stačí pár set km (hlavně ve vyšších otáčkách) a nastavení ventilových vůli jde do řiti. Při jízdách po dálnici jsem musel štelovat každejch 1000km.
00:10:32
29.04.2012
Tomaso435
-> Tomaso435 28.04.12 22:32:33: -nikdo nemá tucháčka?
22:40:13
28.04.2012
MOLSO
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: neviem co mi pomoze vediet tlaky vo valcoch.... motor ide na 4 valce, na benzín jazdí krásne, šatrtuje na drc ale na plyn to robí blbosti, neťahá a preto potrebujem nejaky navod na nastavenie plynu
22:32:33
28.04.2012
Tomaso435
děcka favorit lpg. při jízdě na benál si občas popoškubne Při jízdě je to trochu znát...
při vohřátým volnoběhu na hranici chcípnutí když si popoškubne.
starty na benál nejsou co bejvali (plnej=zapne sytič a drnc), ted musim točit jak za teplýho motoru.. čim to je?

nemuže bejt vadná ona nádržka odkalovací? že by tam šel vzduch chvilema?
čim víc jezdim na plyn, tim víc se tomu benzín nelíbí..
přidal sem aditiva olovo do benálu, předpokládám že to vliv mit nemuže..
kabely jiný, svíčky jiný,rozdělovač v pořádku se mi zdá.
dělá to jen od doby co tam je lpg a nikdo na to ještě nešahal... prostě to samo...
nějaký typy ?

už sem to zminoval tady ale až ted mě to začalo srat víc :D skoda-virt.cz/cz/.../9341 6-serizeni-favorit

jinak přisunem vzduchu to asi není...
jo a taky se mi to lehce hřeje víc, v provozu kolonách kdy se popojíždí to nejsem schopnej uchladit...

ještě dodám že na plyn to jede uplně normálně, plynule v pohodě za málo a docela i svižně
upraveno 1x, naposled 28.04.2012 22:36:03
22:27:40
28.04.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> MOLSO: si zmeraj tlaky vo válcoch ..
21:28:41
28.04.2012
MOLSO
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: 120ka, ventilove vole ok. Je v plane favorit motor, ale som momentalne bez penazi a bez lavej ruky.

zaujima ma len nejaky normalny postup ako to nastavit aby to proste nejak normalne startovalo a islo aspon nejak normalne. Dnes som najzdil 60 km a 5ku som vobec nezaradil.
20:27:12
28.04.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> MOLSO: čo tam máš za motor a nezaklepávajú sa ventily?
18:27:04
28.04.2012
MOLSO
Chlapci mal by som zase jeden dotaz

Už som sa trošku porýpal v plynifke, začínam jazdiť a tak ....

jazdilo to dosť mizerne, v určitých režimoch ako keby na 3 valce, ťažko štartovalo. Trošku som to obohatil na hadici a motor zmenil zvuk, jazdil na 4 valce ale kuckal a mal trochu blbé prechody. Spotreba slušná. Vymenil som karburátor za iný, nastavenie LPG sa úplne rozhasilo, nastavoval som to podla "3000 otáčkovej metódy" ale bohužial na benzín ten karburátor proste nešiel. prechody z nízkych otáčok sa maličko zelpšili, ale spotreba vzrástla celkom dosť. Dnes som tam nahodil môj sedr 136, štart na benzín perfektný ako vždy ( zhodené z draxa predminulý rok a uschovanie v čistom prostredí) voľnobeh ok, jazda prechody na benzín všetko super, chod na plyn hrôza :(

a teraz mám otázku - ako to nastaviť aby to aspoň trochu rozumne jazdilo a pritom nežralo veľa plynu ? v tej 3000 otáčkovej metóde sú isté nepochopiteľné veci .... nedá sa mi to poriadne podľa nej nastaviť.
23:02:56
23.04.2012
King
-> Vojtisek: Tak já mám taky u Cougara dlouhodobej průměr 7,5l, ale když o si dám o víkendu 2 kochací jízdy na dálku, tak dám i 6,5.
16:34:11
23.04.2012
Vojtisek
-> King: s tím tak trochu počítám, ale mít dlouhodobou spotřebu 8,5 (po půl roce) a za víkend 7,7, to už je trochu k zamyšlení. Uvidíme po měsíci, co z toho vyjde.
12:47:15
23.04.2012
vhml
-> Vojtisek: tak tak, liší se to i podle benzínek, maj různý plnící tlaky, takže ti tam nafoukaj víc. Chce to sledovat spotřebu dlouhodobě a tankovat opakovaně na tý jedný benzínce.

Já mám s jednou místní čepačkou velmi špatnou zkušenost a dokonce si myslím, že tam mají právě Vitogaz. Na dalších dvou beru Flagu a nemám problém.
12:41:33
23.04.2012
King
-> Vojtisek: Obávám se, že u lpg se nedaj moc dělat závěry ohledně spotřeby po vyjetí jedný nádrže. Plovák v nádrži jednou blokne multiventil tak, podruhý onak.
11:30:06
23.04.2012
Vojtisek
kucí, cítíte velký rodíly mez jednotlivými LPG? (Flaga, Hunsgas, Vitogas, Český plyn) Na který se najede na nádrž nejvíc? Já zatím srovnal nějaký plyn s Vitogase a na nádrž jsem ujel o 45 km víc :-D
upraveno 2x, naposled 23.04.2012 11:30:29
20:55:25
19.04.2012
King
-> Tomaso435: To je běžná praxe u lpg škodivek. Předpokládám, že to "olovo" byl toliko vtip :)
16:45:47
19.04.2012
vhml
-> Tomaso435: nevadí
15:50:53
19.04.2012
Tomaso435
...vadi nečemu když sem do benálu do fáva 136 cvrknul olovo do škodovek? :D v rámci lepšího promazání ventilů když to pak sušim na plyn :D
19:22:45
16.04.2012
Sami
-> King: Nohu těžkou určitě nemám. Jezdím přiblížně 25 km tratě do práce. Hned ráno při startu asi 4 km stoupání, dříve s benzínem na čtverku, s LPG na trojku. Dále pak nějaké ty dědiny. Po městě ne. Filtr nový, svíčky a kabely ne. Předstih mi tam štelovali asi třikrát. Uvidím, co to udělá třeba za týden, za dva. Zatím díky
00:13:36
16.04.2012
King
-> Mil@n: Když ovšem Sami píše, že před tím jezdil za 8l benzínu, takže buď velkej podíl města, krátký tratě a nebo ne zrovna lehká pravá teniska, tak je 10l plynu očekávaltelnej výsledek. Řekněme, že uškrcením lpg by to šlo stáhnout třeba na 9l.
Navíc údaj "trasu X jezdím za Y l/100km" je sice fajn, ale obvykle je řeč o celkový spotřebě vč. popojíždění po městě se studeným motorem atd.

-> Sami: Dobrá, co třeba předstih - zvedal někdo po montáži zákl. předstih? Máš novej filtr a pokud možno i svíce a zapalovací kabely? Máš zaslepený sání teplýho vzduchu a zablokovanou a/nebo vykuchanou termoklapku? Pakliže je jedna z odpovědí "NE", pořád je prostor pro úsporu LPG a lepší startovatelnost. Bude to ještě dlouhá štreka :)
20:06:16
15.04.2012
Mil@n
-> Sami: tak při normalní jízdě bys měl mít do 8litru LPG,nech to chvili jezdit a pak bych to zkusil poladit šroubama na hadici a reduktoru...Ja při při nové montaži jezdil se spotřebou kolem 9litru a ted tu samou trasu jezdím kolem 7,5litru LPG4A to s 5q 4,2 gumy 165/70R13 a tachometr mě keca podle GPS o 10km/h
19:40:53
15.04.2012
Sami
-> King: Spotřeba na benzín kolem 8l. S tím startováním to někdy chytne, ale musím točit jak blázen. A když auto třeba 3 dny stojí, tak je to bez šance. AJo a ještě je normální že když s tím jedu třeba 110km/h, tak to řve a třepe se jak kdyby se to mělo rozpadnout? :) Na benzín to nikdy nedělalo..
16:40:52
15.04.2012
King
To, že auto nechce na plyn nastartovat, v pořádku není. Ovšem předpokládá to správný nastavení a vychytání startovacího postupu.
Spotřeba 10l sama o sobě nic neznamená, protože zatím nevíme jakou spotřebu si měl na benzín. Přidává se k tomu i tzv. "faktor poloviční ceny LPG" :) V mým případě vylítla spotřeba lpg po montáži na cca 11l z původních 7l benzínu, protože rozjezdy min. do 4000rpm a mimo město to pod 100 nešlo :) Každopádně nárůst spotřeby o 10-20pct tam musí bejt z principu.
12:13:29
15.04.2012
Sami
Mám dotázek. Na LPG mi auto nechce nastartovat. Spotřeba LPG kolem 10l. To asi v pořádku není že? Tam kde mi to montovali mi řekli, že taková spotřeba je normální a že každá škodovka nemusí nutně startovat na plyn.
00:34:37
10.04.2012
MOLSO
-> King: no nic aspon na chvilku som sa potesil 40
00:00:37
10.04.2012
King
-> Mil@n: Vidím to stejně - bohužel pro Molsa.
20:49:08
09.04.2012
PetrZ
Ahoj, po cca 80 000 plynových km mi přestalo auto (felicie BMM) startovat na plyn. Do plynu se nechá přepnout až po min. 2km a ještě se jí nechce... Před tím od montáže jsem startoval většinou přímo do plynu a bez problémů. Kde může být chyba? Zapalování nebo spíš něco okolo reduktoru, příp. toho el. ventilu na trubce do sání?Jak můžu vyzkoušet zapalování, zapalovací trafo a pod...? Díky za jakoukoli reakci5
20:31:35
09.04.2012
Mil@n
-> MOLSO: To je blbost co píšou kluci4 To znamena že je vyrobena 11 měsíc roku 1995 a platnost je do roku 2005,navíc tam maš určitě starý multiventil na bombě
20:02:22
09.04.2012
MOLSO
-> Chali: no paráda tak ju meniť netreba 1 136
20:01:23
09.04.2012
MOLSO
-> darklord: mam tam len "plynotesná skriňa E4 67R - 0094002 ale datum platnosti ani nic tam nie je ...
19:58:12
09.04.2012
Chali
-> MOLSO: jak píše darklord výroba 2006
19:55:04
09.04.2012
darklord
-> MOLSO: co mas v papieroch od plynu? Skorej by som to tipoval na rv 2006, platnost do 2016
19:52:46
09.04.2012
MOLSO
-> Chali: takze vyrobena v 11 mesiaci 95 a platna do 2006 ? 40
19:50:25
09.04.2012
Chali
-> MOLSO: to je ono
19:48:06
09.04.2012
MOLSO
Chlapci len jedna rychla otazka ... dnes som kukal na nadrz a je tam navarený štítok - kde je rok výroby nádrže ? to je to 11.95 / 06 ? alebo ako ?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od MOLSO vložen 09.04.2012 19:48:06
20:04:39
08.04.2012
doly120
-> King: Aha,děkuju.
A náhodou nevíš jesi jde dát do feldy normální karbecový systém? Jako že si to musíš sám přepnout na benzín? Mě to nějak nesedí...7
19:33:18
08.04.2012
King
-> doly120: To je typovka schválená pro firmu Autogas Centrum, ale co je to za systém netuším...
19:28:18
08.04.2012
doly120
Může mi někdo prosím říct,co je za typ lpg agc 01.03?
asi se to samo nepřěpiná,z benzínu na plyn. Je to ve škode felicii 1.3 mpi 99rok. lpg tam je do 2017

Díky moc,docela to spěchá :)))
upraveno 1x, naposled 08.04.2012 19:28:31
15:18:55
07.04.2012
vhml
-> King: me to pripada linejsi a i si to vezme nejakou decku navíc. Zkusim s tim polaborovar a trochu ochudit
15:09:10
07.04.2012
King
-> vhml: Utahovanim sroubu se zvysuje pritlak.na pruzinu - ochuzuje se smes.. Ovsem mepamatuju si zadny dramaticky zmeny pri prechodu mezi sezonama...
12:36:23
07.04.2012
vhml
Klucí poradíte? Spotřeba šla nahoru, výkon dolů :-( A nechce do toho sahat bez prupravy abych to nerozesral jeste vic.

Jestli tomu dobře rozumím, tak musím změnit bohatost na chudší, jelikož větší obsah butanu v letním LPG směs obohacuje.Dosáhnu toho pootočením imbusu na reduktoru. Ale kterým směrem?
upraveno 2x, naposled 07.04.2012 12:47:48
11:55:08
30.03.2012
vhml
Klucí, je možno, že už je na čerpačkách letní LPG a auto na něj nekluše jak by mělo?

Už druhej tejden pozoruju lehkou ztrátu výkonu, trošku poškubávání v nižších otáčkách atd, ze dvou různých čerpaček.

Je tedy potřeba reduktor na léto přeštelovat? A obecně kterým šroubkem točit jakým směrem? Abych se nevydal proti proudu.

Díky
20:00:17
26.03.2012
Sami
Tak LPG dnes namontováno. Cena rovných 10 000Kč, což je velice slušné, když jinde mi to nabízeli i třeba za 15 000. Snad budu spokojený a pár km na to najedu :)
17:05:08
21.03.2012
Sami
Tak už mi to LPG tam kluci ušatí ze Vsetína montujou 4
22:10:23
11.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: jj, ale jak to nadavkovat... a z toho motorku ostrikovace bych mel mozna i strach z hlediska pozaru
-> Gryzly: tak me mozna na 6.otoceni, driv tak na 4.chytalo
upraveno 1x, naposled 11.03.2012 22:11:54
09:59:18
11.03.2012
Gryzly
Já mám BRC a 136motor, A rituál v létě i zimě mám takovýto:
Zapnu zapalování, třikrát kliknu na plynový sytič, vytáhnu naplno benzínový sytič. Při startu to po prvním otočení motoru přidám plyn a na druhé převalení už motor běží. Sytič dám na půlku a po 100metrech vypínám sytič úplně.
09:11:08
11.03.2012
vhml
Já už jsem se naucil startovat na plyn, pustím klíček, podržím pár sekund plnej plyn a pak to startuje hned.
08:50:57
11.03.2012
King
-> Jarda: Tak teda motorek od odstrikovacu, hadicku do nadrze a trysku do saciho :-)
00:32:27
11.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: tak me to moc neobohacuje, v rapidu mam lovato a tam ten elektromagnet stlaci membranu - jde to i rucne, v cervenym MTX mam BRC a tam uz ani to tlacitko neni a dela to automaticky po otoceni klicku
at mam vytazenej sytic nebo ne, tak to startuje vpodstate stejne
nejvic by se mi to stejne libilo na ten benzin a na litr bych mel pres 200 startu1
23:55:55
10.03.2012
King
-> Jarda: Žádnej univerzální návod neexistuje, ale obecně, pokud mluvíme o SEDRu, tak vytahovat benzínovej sytič před lpg startem není úplně otimální. Snižuje to potlak pod klapkou při startu. Samozřejmě, že po studeným startu je vytažení sytiče nutnost kvůli udržení otáček volnoběhu. Tu prodlevu myslím po stisku LPG sytiče do začátku startu. 2-3s kliknutí se mi zdá moc, moje Zavoli při takový dávce obohacovalo moc a start byl bída.
23:33:05
10.03.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: hmm, tak ja to musim docela tocit, at je -20 nebo +10 tak to chyta vpodstate stejne, akorat pri tech -20 mam jen jeden pokus kvuli baterce 1
pockej, ja zapnu klicek, pak cekam, potom vytahnu sytic a zmacknu asi na 2-3s plynovej sytic a hned startuju... - tam ma byt prodleva? ja si rikal, ze jednou mi to na LPG chytlo nejak hned a pak uz se mi to nepodarilo zopakovat
21:48:35
10.03.2012
King
-> Jarda: Celej trik úspěšnýho a rychlýho zimního startu je v tom, že ťukneš do LPG "sytiče" a počkáš pár vteřin. Ten start samozřejmě nikdy nebude stejně přesvědčivej jako na benzín, ale imo to za nějakou vifikundaci s benzínovým střikem nestojí.
Extreme Tyres