Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 2301 až 2350) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
12:49:50
28.02.2012
Marra - zrušená registrace
-> King: jojo, to jsem si taky myslel. teď mě jen ještě napadá jak oblbnout ventil blokování lpg, když to ovládají impulzy? jde mi o studený start na lpg.. přivést tam sprostých 12 V?
16:41:52
26.02.2012
King
vhml 26.02.12 11:43:01 napsal:

Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo

neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn.

Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to

samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha

jede furt jen na benzín :-(


A snímá ti to dobře impulzy k zapalovací cívce? (hall u konektoru ECU).....to je asi blbost, protože kdyby ne, tak to ŘJ LPG utne ventilem na reduktoru.

Každopádně tu automatiku jsem radši vůbec nepoužíval, protože při popojíždění se studeným motorem se to chovalo divně.
16:38:18
26.02.2012
King
-> Gryzly: Podtlak pro BMM zas taková věda není. Lovato jsem nikdy neměl, ale starý BRC AT90E je v podstatě tupej podtlak, impulzy zapalování jenom v ŘJ služej jako indikace, že motor běží/neběží pro elmag. ventil zavírání plynu na LPG reduktoru + podle otáček (2000 rpm) se po benzostartu přepne na LPG. Napojení ŘJ LPG na lambdu slouží jenom k oblbnutí ECU falešným signálem optimální směsi při provozu na LPG. Servo mezi reduktorem a mixem je víceméně na parádu.

ŘJ lpg umožňuje i čistě LPG provoz a výšezmíněnej benzostart s přepnutím na plyn po vytočení motoru.

Nasazení v autě s karbem, kromě legislativy, asi nic nebrání.
11:43:01
26.02.2012
vhml
Me na BRC ta automaticka prostredni poloha nefunguje. Na plyn se to samo neprepne. Tak bud v zimě rucne prepnout, nebo od nuly víš natvrdo na plyn. Jediný co to umí je, že když to nechce chytnout na tvrdej plyn, tak se to samo přepne na benzín a po nastartování hned zpátky. Ale prostredni poloha jede furt jen na benzín :-(
upraveno 1x, naposled 26.02.2012 11:43:11
09:33:28
26.02.2012
Marra - zrušená registrace
-> Gryzly: abych pravdu řekl, vycházel jsem z toho, že klasický podtlakový reduktor co teď mám, má tu regulaci dosti podivnou. Přijde mi, že jakoby jen blokuje výstup plynu - když totiž hadičku od sání ucpu, motor běží i do oáček jde normálně - pravda - nezkoušel jsem za jízdy. množství plynu už je pak spíš záležitostí rozdílů podtlaků nad a pod klapkou, ne?
09:29:39
26.02.2012
Gryzly
-> Marra: A čím si budeš regulovat přidávání množství paliva?

Co jsem viděl zařízení na Feldě BMM, tak to mělo napíchlou lambdu, indučku a já nevím co ještě a určitě to bylo píchnutý i na ŘJ benzínu a jako výstup byl škrťák na výstupu z reduktoru.
09:16:52
26.02.2012
Marra - zrušená registrace
-> King: taky si myslím, že pokud dosáhne a pásne, půjde to. -> Gryzly: myslím že nepiotřebuje. podle mě se dávál do jednoduchých monovstřiků, kde ho řídila sice jednotka, ale stylem start na benzin a přepnutí na plyn po překročení otáček, takže pouze impuls 12V - moje domněnka. Pokud bych tedy blokování dal na první polohu klíčku, odblokoval bych výstup plynu, ještě bych sykl sytiče, tak by to mělo fungovat jako klasika. Jako takový by ten reduktor měl pracovat stejně jako podtlakově ovládaný, princip je už pak stejný, ne?:)
08:57:16
26.02.2012
Gryzly
-> Marra: Nevyžaduje ten elektronik svoji řídící jednotku, která bude primárně startovat na benzín?
23:37:33
25.02.2012
King
-> Marra: Jestli víko mechanicky pásne, proč ne? Jde jenom o to, aby ten elktromagnet z podtaku dokázal při aktivaci zatlačit na střed velký membrány a tím nuceně fouknout trochu plynu ještě před startem.
20:50:20
25.02.2012
Marra - zrušená registrace
dotaz: hypoteticky kdybych si chtěl do škodovky s úplně obyčejným podtlakovým lovtecem dát reduktor lovtec electronik - tzn. s elektronickým blokováním plynu, jak poté vyřeším plynovýý sytič, abych startoval i za chladna? můžu dát víko druhé komory ze starého redukotru, kde je el. sytič?
20:57:56
19.02.2012
chladic
ok čiže tu hrubú membránu, kde je z jednej strany voda môžem vylúčiť...teda tá čo je nanej pripojený "prvý stupeň".

Keď som "cucol" tu podtlakovu hadičku, tak ta malá membrana pekne chodi, skoro až nadoraz, takže motor ju musí potiahnuť ešte viac (predsa len jeden válec na jednu dobu vytiahne viac ako ja ústami) Keď som fúkol do hrubej hadice tak to odnikiaľ nefučalo. Zapaľovanie som asi pred mesiacom vymenil, kvôli zadretému rozdeľovaču a odvtedy to šlo perfektne...aj sviečky sú ok.

Začínam hľadať netesnosti sania, ale mám skôr pocit, akoby tam toho šlo veľa, lebo keď som na tej hadici znížil prietok, skoro zatvoril (tak na 3/4 otáčky) tak to šlo aspoň po diaľnici parádne...zhruba od Bytče do Trnavy. Potom za Trnavou to zas zblblo a šlo to asi len tak keď som tak pohladkal plyn nohou, keď som dal viac nešlo to vôbec

...to nebude len nejaká blbá netesnosť...niečo to tam blokuje, ale neviem čo...
23:45:30
18.02.2012
King
.....a heště v duchu zásady "think easy" - nemůže bejt třeba nějakej problém v zapalování (intenzita jiskry). Předem připomínám, že to, co stačí na zažehnutí benzínový směsi v celým spektru otáček a bohatosti, je pro lpg obvykle málo...
23:42:10
18.02.2012
King
-> chladic: Tak předně - lpg je daleko citlivější na netěsnosti v sání, než benzín. Kritická je hlavně netěsnost mixeru vůči víku karbu a pro volnoběh i těsnost mixu vůči airboxu. Na benzín to nemá vliv žádnej.

Opatrně se zeptám - pokoušel se někdo doštelovat lpg volnoběh na reduktoru?

Ještě vzpomenu jednu kuriózní závadu mýho reduktoru, která měla stejný příznaky - malá membrána je přišroubovaná k reduktoru plechovým mezikružím. To se časem prohnulo a malá membrána na studeným motoru těsnila, ale po pár km začala přisávat vzduch a motor se pod 2000rpm neudržel v chodu.

Čili nabízí se test - co takhle na teplým motoru sundat podtlakovou tenkou hadičku a "hubovým" testem zkusit těsnost malý membrány.
23:28:18
18.02.2012
chladic
Áno jedná sa o takýto reduktor.

čo sa týka tesnosti sania a karburátora, tak na benzín to ide celkom dobre a keď by tam aj bola netesnosť tak by mi to nerobilo takéto extrémne blbosti, lebo raz som mal deravú podtlakovú hadicu k posilovaču a len to trocha vynechávalo, ale voľnobeh to držalo. No teraz keď vyradím a nechám klesnúť otáčky trebarz pod 2000 tak to zhasne, ani nohou sa to nedá udržiavať...

...ešte by tam mohol byť nejaký problém so vzduchom, konkrétne s klapkou sytiča na karbe, ale tiež si neviem predstaviť, čo za stavy tam možu nastávať...
21:15:59
17.02.2012
King
-> chladic: To si nejdřív musíme ujasnit co to vlastně máš za reduktor. Předpokládám, že tvoje lovato má podtlakový odblokování MALÝ membrány (tenká hadička) a elektromagnet ve středu reduktoru je "sytič" - tzn. trn, kterej dokáže zatlačit střed VELKÝ membrány a tím jí "násilně" odblokovat, aby do sání fouklo trošku lpg před startem.

Myslím, že ten eketromagnet memusí těsnit, protože ústí do prostoru, kterej je vystavenej záměrně atm. tlaku. Důležitý je, že v základní poloze se trn nesmí velký membrány dotýkat a při sepnutí elektromagnetu musí spolehlivě na velkou membránu zatlačit.

Jediná mebrána, která je v reduktorech vystavená vodě je mebrána prvního stupně, která jenom redukuje a stabilizuje tlak plynu na prvním stupni tak, aby ho pak druhej stupeň mohl dávkovat podle podtlaku v mixeru.

Co těsnost sání? mixeru na sání atd.
08:32:35
17.02.2012
chladic
:) to som kontroloval ako prvé :D, ...ale ešte jedna otázka: tá časť s magnetom na malej membráne (v strede) má byť napevno v tej membráne alebo je možné ňou otočiť?...lebo či tá sa tým málo "nevťahuje" kvôli tomu, že púšťa pomedzi membránu a tú magnetovú časť a potom je to stále zavreté



A ešte jedna ako funguje tá veľká membrána čo "oddeľuje vodný okruh" v reduktore? Lebo mi to príde akoby to bolo stále v rovnakej polohe. Žiadny podtlakový otvor tam nevedie (len prívod plynu na ktorej je klapka a otvára ju membrána, a potom to odchádza na druhú stranu, nízkym tlakom do sania), jedine že by bola ovládaná tlakom vody pri spustenom motore :)
upraveno 1x, naposled 17.02.2012 08:39:07
22:37:31
16.02.2012
King
-> chladic: Co třeba evergreen podtlakových lpg systémů - netěsnost tenké hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem?
20:28:46
16.02.2012
chladic
Mam na fave podtlakový lpg systém lovato a nejak sa to pojekazilo. Fungoval len vo vysokých otáčkach najskôr, tak nad 2500ot, potom nad 3000 až nakoniec nešiel vôbec. Keď som sa s tým ale rozbehol po diaľnici, tak to šlo jak besné, 140–150 km.h-1 bez problémov, držal aj do mierneho kopca. Tak ma napadlo či neroztrhlo nejakú membránu a neide tam toho veľa, ale…Dnes som rozobral celý reduktor…všetky 3 membrány sú celé nijak neporušené, nový lpg filter. V reduktore nebol skoro žiadny bordel, v čistučkom stave.

Nevie mi niekto poradiť čo to môže byť? Lebo ja som na tom najazdil nejak 20000km, predošlí majiteľ možno tiež tak nejak. Tak žeby bol ventil na nádrži alebo uzatvárací(pred reduktorom) zaseknutý by som vylúčil, lebo palivo tam evidentne šlo.

Posledná možnosť čo mi napadla, že či membrány niesú už veľmi vyťahané, ale vizuálne vyzerajú veľmi dobre, takže dosť o tom pochybujem…

Nemá niekto podobnú skúsenosť?



…ozaj a keby ste mi potom prípadne poradili, kde v okolí Bratislavy dostať revíznu sadu lpg membrán. Alebo nejaký e-shop…
18:17:01
16.02.2012
doly120
-> King: ale když mám třeba feldu BMM nebo mpi,tak budu mít nižší spotřebu,a lepší výkon ne?1
21:09:33
11.02.2012
franta111
-> Sami: Jsem s plynem podtlak u mojí 130 spokojenej měl jsem i litinovou hlavu upravenou na sedla + ventily s fáčka , na plyn startuju do -10 st občas projedu motor na benzín aby se pročistil, po 8 letech jsem měnil membranu ve reduktoru na plyn, bracha měl ve fiatu palio sekvenční vstřikovaní plynu a aby to běželo co nejmín na benzín tak pošteloval čidlo na teplotu asi tam přidal odpor ...
12:23:18
11.02.2012
King
doly120 11.02.12 11:30:45 napsal:

tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová

stříkačka?1 u čeho se dosáhne nižší spotřeby a lepšího

výkonu? :)


Trošku bych to poopravil - karbec je oproti jednobodu ve výhodě, protože lpg vyžaduje kvůli pomalejšímu hoření vyšší předstih, což je s mech. rozdělovačem trivka, ale u např. BMM to jednoduše zrealizovat nejde. Regulace lpg pomocí signálu z lambdy je jenom taková úlitba ekologii, ale prakticky je to jenom zdroj problémů.
12:10:53
11.02.2012
vhml
-> ZdeněkH: pokud budes mit vstrikovaní plynu tak tam je to rizeno pocitacem pri dosazeni urcite teploty vody. Zpravidla kolem 30-40 stupnu
12:06:45
11.02.2012
ZdeněkH - zrušená registrace
Kdo tomu rozumí chtěl bych se zeptat. Potřeboval bych udělat na dvouch autech plyn. Nevím jaké mají vstřikování asi nějaké to novější. První auto je Hyundai 2l. O nádrži uvažuju jedině toroid. Druhé by byl citrouš xantia 1,8 74kw

Hrozně mě ale zajímá jedna věc. Jak je to s přepnutím na plyn po startu? Když jsem měl škodovku tam se dalo na plyn i startovat. Je mi jasné, že toto nepůjde, ale po jaké době se to přepne? Často jezdím i krátké cesty tak abych nejezdil furt na benzín pak by se mi přestavba nevyplatila
11:57:38
11.02.2012
doly120
-> vhml: to druhé by mělo být lepší,když je to s regulací od lambda sondy :)
upraveno 1x, naposled 11.02.2012 11:57:56
11:54:50
11.02.2012
vhml
-> Tommyk: 1 velkej ne.



Jsou 4 provedení LPG



Jen tupé neřízené podtlakové přisávání, typické pro škodu 120 atd

Podobné tupé podtlakové prisavaní, lec s regulací od lambda sondy - vetsina felicii atd.

4 bodove vstrikovaní plynné fáze - dnes vicemene standart u vetsiny aut.

4 bodove vstrikovani kapalné fáze - zatim spise hudba budoucnosti vzhledem k cene
11:50:04
11.02.2012
Tommyk
-> vhml: neco podobnyho jsem chtel rict :-)

-> doly120: pro lpg jsou samostatny vstrikovace (nevim teda jak to funguje u fava) ale co jsem delal chvili montaze LPG, tak se davali vstrikovace primo do sani (vyvrtala se pro ne dira). Takze jak rika vhml, zalezi na provedeni. muzou ti dat 4 vstrikovace nebo jenom 1velkej..



jestli ne, opravte mě prosim :-D
upraveno 1x, naposled 11.02.2012 11:50:51
11:45:31
11.02.2012
vhml
-> doly120: vzhledem k tomu ze oboje pri provozu na plyn plni pouze funkci skrtici klapky tak je to uplne jedno. Zavisi na provedeni LPG.
upraveno 1x, naposled 11.02.2012 11:45:52
11:30:45
11.02.2012
doly120
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová stříkačka?1 u čeho se dosáhne nižší spotřeby a lepšího výkonu? :)
10:31:36
11.02.2012
vhml
-> King: otazka zni kde o vikendu natankovat ci jak jinak se dozit pondeli, kdyz na benzin to nevim proc jede pouze na plnej plyn a stejne dost pochybne :-D
10:29:10
11.02.2012
King
-> vhml: Tak jest. Plyn se z nadrze tlaci jenom tlakem plynny faze v nadrzi a pri minus 20 je tlak v nadrzi minimalni.
10:08:02
11.02.2012
vhml
Je možný, že v v rámci současného mrazu kolem těch -20 se snižuje ,,kapacita nádrže" ?



Měl bych mít plyn ještě na 50km, ale už se to dusí jako když plyn dochází. Předpokládám, že plyn v nádrži je, ale jen má nízký tlak. Jest tak?
11:09:35
05.02.2012
King
-> vhml: To je sice správná úvaha, ale právě tankování v mrazu je výhodnější, protože se platí za objem LPG, ale při nižší teplotě odebereš ze stojanu o pár gramů navíc díky vyšší hustotě LPG. Když budeme teoretizovat dál, tak větší spotřeba v mrazech má jeden z důvodů i to, že je vyšší hustota vzduchu a tudíž vyšší arodynamická složka jízdních odporů. Můžu jenom potvrdit, protože spotřeba mýho služebního ropáka je při speedování na dálnici v mrazech brutální :)
10:55:57
05.02.2012
vhml
Já v tom mrazu povylezl z 9,5 na 10.



Nemůže to být i hustotou plynu ( tankuju vždy do plné), která bude na promrzlé čerpačce jiná než v létě? Předpokládám, že asi jo.
10:06:53
05.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Jarda: nojo,je zima zase3
05:09:02
05.02.2012
Jarda - zrušená registrace
tak ja ted zaznamenal na rapidu spotrebu 9,3l :(, oproti chorvatsku, kde jsem mel o 2l min je to na nasr...8
22:25:27
04.02.2012
doly120
-> myschaak AZNP K.Hora: 15,90? Tak to máš hezké,tady 16,90 (sice koruna ale i tak3 )
20:43:46
04.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: 15,90 16,30 17,10 tři pumpy cop nejčastějc beru
18:20:39
04.02.2012
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: za kolik máte plyn? U náš 16,20 - 17,10
17:06:40
04.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Jarda: no tak jsou to většinu crcačky a to by mě v benzínu sežralo a je to ještě podtlak...auto jsem už s plynem koupil,při nákupu měla najeto poctivejch 66tkm,1.majitel a stála mě před 2ma rokama 95tkč....což mi přišlo dosti berný...teď má 110tkm..ještě uvidim ale buď jí rok,možná dva nechám a pak půjde dál....jezdí za cca 1,6kč/km,tu je plyn levnej oproti zbytku republiky,neříkám oproti všude!
15:08:04
04.02.2012
vhml
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: a co koupit nedomrdany, ktery ma najeto rozumne? :-D



-> Jarda: to nám žere pikap
15:03:38
04.02.2012
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: to mluvis o fabce? protoze to mi tak brala ta cervena fela i rapid... (ten ted teda po snizeni komprese spis k 9l)

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: jj, nikdo nedava do auta plyn, aby se na to chodil divat do garaze, takze v 90 procentech pripadu jsou to odjeta auta
14:58:42
04.02.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> vhml: který bude mít najeto 500.000km a pěkne domrdaný
14:38:36
04.02.2012
vhml
-> Jarda: sekvence kolem 8-8,5.



Ideální je koupit uz prestaveny auto no.
14:28:47
04.02.2012
Jarda - zrušená registrace
-> myschaak AZNP K.Hora 02.02.12 19:32:24: hmm tak to se teda moc nevyplati :/ benzinu 6,5 a LPG 10, takze na LPG to je 1,69kc/km a na benal 2,17kc/km, takze necelejch 50h/km

ale jo, po 30tis. km se to LPG zaplati...

nevi nekdo, kolik to zere se sekvenckou?

me prave taky brala cervena felda LPG stejne jako rapid - cekal jsem tenkrat min :(
19:56:44
02.02.2012
Mil@n
-> Sami: Dobří jsou ve Fryštaku,žadný domací podmínky,profi firma,za mě doporučuju4
19:56:28
02.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> doly120: nemám sekvenci,stále jen podtlak takže mpi mám jen když jednu na benzín,jinak je to stejnej systém jako u karbce či jednobodu
19:47:04
02.02.2012
doly120
-> myschaak AZNP K.Hora: Tolik? sem čekal méne,když je to mpi...
19:32:24
02.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> doly120: 10l/100km....je to těžký auto,zlatá felda v plynu....
19:29:51
02.02.2012
doly120
-> myschaak AZNP K.Hora: to musí mít slušnou spotřebu co? :)
19:28:26
02.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> doly120: klasický Mpičko....50kw
Extreme Tyres