
-> MOLSO: Předně bych se opíchnul od toho, že karbec je na lpg degradován na pouhou škrtící klapku s nastaveitelným obtokem a nic víc. Z toho plyne, že pokud nemá karbec fatální závady typu brutální vůle klapek, prouhnuté příruby nebo víko, lpg systému je jinak jeho stav u pihele.
Poklud se ti výměnou karbu nastavení lpg "rozhasilo", pak je buď jeden z nich dojebán (přisávání vzduchu) a nebo to někde přisává a výměna to trošku zhoršila.
To přisávání se na lpg nesmí podceňovat, protože v sání škvírka, která provoz na benzín vůbec neovlivní, totálně rozhodí lpg volnoběh i řízení bohatosti za jízdy.
"Metoda 3000 rpm " je jenom variace na obecnej princip nastavování, kdy se škrcením ventilu na hadici reduktor-mixer, snažíme najít bod, kdy už motor začíná ztrácet max. výkon. Což se testuje +- subjektivně třeba akcelerací do kopce. Metoda 3000 nastavuje optimální bohatost pro režim 3000 rpm bez zátěže, což z hlediska běžnýho provozu není moc optimální.
Každopádně výchozím bodem nastavování lpg je VŽDY dobře fungující provoz na benzín, hlavně volnoběh. Volnoběh lpg je totiž danej nastavením volnoběhu benzínu. Při nastavování volnoběhu na lpg jenom šroubem na reduktoru hledáš místo, kde budou volnoběžný otáčky nejvyšší tzn. STEJNÝ jako na benzín. Pokud jsou na lpg výrazně nižší nebo naopak jdou nastavit daleko vyšší, než na benzín, něco je špatně v karbu nebo v sání.
Většina motorů, který jsem kdy řešil měla problém s těsností sání. U lpg se ktomu přidává to, že těsnit musí perfektně i airbox vůči víku mixeru a mixer vůči víku karbu. Občas je potřeba pustit ke slovu silikon, použít bzdový pružiny na přitažení airboxu ke karbu atd.
A pořád to není všechno - sání nesmí měnit svoje podtlakový parametry - tzn. sát pokud možno jenom studenej vzduch, klapku v sání buď vykuchat nebo aspoň "zmrvit" v poloze sání studenýho vzduchu, díru pro sání teplýho vzduchu zaslepit. Další problematický místo je přípojka podtlaku na sacím potrubí, z který je tenkou hadičkou vedenej podtlak do reduktoru lpg. Montážníci na to většinou serou a konce hadičky neosazujou sponama, konce hadičky časem navíc popraskaj a průser je na světě.
Další věc, ve který se chybuje, je volba svíček a zapalování obecně - to, co stačí na zapálení benzínu, je na lpg kurevsky málo. Kladívkový zapalování bych v dnešní době odmontoval a obloukem poslal do kopř...... žihlav :) ETZ a dobře volit svíčky. Mezera 0,6-0,7mm, klidně předepsanej typ pro š120 nebo lpg ekvivalent.
A nakonec ty ventily - jestli nebyl ten plyn dobře nastavenej stačí pár set km (hlavně ve vyšších otáčkách) a nastavení ventilových vůli jde do řiti. Při jízdách po dálnici jsem musel štelovat každejch 1000km.