Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 2151 až 2200) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
23:02:38
17.08.2012
LPGSTAG
Hm, tak LPG dělám taky nějakej pátek a tohle co máš v autě je zralý na odebrání licence montážní firmě ......
22:58:07
17.08.2012
Tomaso435
-> LPGSTAG: nehaň 20 let zkušeností a fungování.

motor má nádhernej běh, uplně bez chyby. volnoběh po opravení membranky karburátoru je taky v pořádku. nechá se ochotně vytočit až na max, sice pomalu ale nemá námitky, jezdí za 7,4 plynu, ale umí jet i 150 na ten plyn. vyhovuje mi to.

od března on nova, mám na plyn najeto 10 tis km jediný co mi v posledních dnech začalo dělat , sou ty starty par minut po jízdě. jinak si na to nemužu stěžovat.
22:45:46
17.08.2012
LPGSTAG
Moc tomu tvýmu spičněnýmu LPG nerozumím. Předpokládám že máš karbec, nakonec to vlastně vidím, ten mixer na karbeci je taky na kokot, tam by měl bejt na každou komoru zvlášť. No tak i tohle jezdit bude, ale nebude to ono, on ten mixer působí jako restriktor, značně omezuje sání vzduchu.... Nechápu jak tohle mohl někdo namontovat a ještě na karbecovej motor naroubovat elektronik a hlavně to přihlásit 9

Ale k věci. Tenhle mix dílů nebude nikdo uplně ok. Seřiď to následujícím způsobem. ten obtok utáhni a pak povol o 2 otáčky. Pak tím velkým plastovým šroubem otáčej - utahuj nebo povoluj až poběží motor co nejlíp, bez trhání a bude mít nejlepší běh. to je +- ideální nastavení toho předpětí. Pak prudce přidávej plyn a utahuj ten šroub na hadici jak jsem popisoval níže
upraveno 1x, naposled 17.08.2012 22:51:42
21:41:05
17.08.2012
Tomaso435
21:40:42
17.08.2012
Tomaso435
-> LPGSTAG: dik. to sem potřeboval vědět...

no já si navymejšlel mix, tak abych to v případě zahození tohodle auta vzal a přehodil třeba do fabie 1.4 nebo nejhuře felicie mpi....



..zkušebně sem přidal na tej hadici o "deset minut" co to udělá s těma startama . . .

ty nevíš co by to mohlo udělat?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 17.08.2012 21:40:42
20:51:19
17.08.2012
LPGSTAG
ten šroub číslo 3 je obtok, tím se nastavuje v podstatě volnoběh. výchozí nastavení je ho zašroubovat a pak povolit o 2 otáčky. ( aby se tím dalo případě doladit běh naprázdno ). spodní jak psal king je odkalovací, ten velkej plastovej je na regulaci předpětí membrány , tím jde samozřejmě taky doladit směs ( bohatost ) a ten škrtící šroub na hadici je v podstatě na ladí síly podtlaku. zjednoidušeně vlastně taky bohatost při zvýšených otáčkách, čím víc vyšroubovanej tím líp to jede a taky víc žere. při prudkým přidávání plynu ho utahuj a když se motor bude sbírat do otáček poměrně neochotně tak ho occa půl otáčky povol. Jinak by to samo chtělo ladit podle lambdy ( když jí motor má ) nebo na analyzátoru CO 5

Jinak prosímtě kdo to dělal ten LPG? Máš karbec a reduktor máš elektronik pro vstřikování. Ten tam nemá co dělat !!!
upraveno 4x, naposled 17.08.2012 21:08:04
18:54:46
17.08.2012
Tomaso435
-> King: první vlaštovky :-) ... no je fakt že to mam asi krutě seškrcený pač to jede jak 105ka v kondici možná maličko huř . . . takže kdyby tomu decentně přiotočil (v protisměru horinových ručiček) mělo by to přidat jo . . .

další ten ventil druhýho stupně (coto?) startuju s nohou na plynu. zvyk z benzínu a zahřátým motoru že bez plynu to nepojede . . .

trochu se mi povedlo to prokouknout a to tak že klasicky statuju jednou nic,( od samýho začátku) podruhý chytne vždy (až na tyhle moje případy a za uplnýho studena), když ne vypnout otočít klíček ono si to přisytí a nechat 10 vteřin.. pak se má k natočení . . .



jinak když je tamto bohatost,, co je ještě totok prosimtě ? :-)))
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 17.08.2012 18:54:46
15:30:18
17.08.2012
King
-> King: ....Ak problemu - zacal bych doladenim bohatosti. Problem muze delat ventil 2. stupne, kdy se jeho sedlo zanese bordelem a propousti plyn do sani i na stojicim motoru. Mozna, ze by pomohlo startovat s otevrenejsi klapkou.
15:26:51
17.08.2012
King
-> Tomaso435: Se nejak nikdo nema k odpovedi :-) Tak teda, ten spodni plastovej sroub je samozrejme odkalovaci. Kdyz ho na teplym reduktoru na chvili vysroubujes, treba na tebe nejakej humac vytece - zalezi na kvalite plynu. Ten velkej plastovej v polovine vysky reduktoru je nastaveni bohatosti. U toho horniho si nejsem jistej, mohlo by to bejt doladeni bohatosti volnobehu.
12:58:00
17.08.2012
Tomaso435
up :-)
20:01:03
15.08.2012
Tomaso435
..případně jesi ten spodní šroub je na odkalení, by se to už po tech 10tis na plyn nemělo vodkalit .....?
19:39:13
15.08.2012
Tomaso435
Páni kluci. nastal mi problém.

favorit LPG.

přijedu někam na lpg, se zahřátým motorem. Chcipnu zkočim si koupit rohlik nebo jen natankuju do dvou nebo tří minut sem zpět a chci odjet.... tady nastává problém že nenastartuju... at točim jak točim, na několikrát , prostě se tomu nechce...

musim přepnout na benál načepovat a drnc... pak odjedu v pohodě.

pokud sem pryč třeba 10minut už je to v pohodě,,,

nebo i jen minutku třeba zastavení než někdo zamkne barák a nastoupí tak taky dobrý .



ale jak je to taková ta chvíle kdy teplej motor se vypne a v motorovým prostoru začne bejt tepleji tak prostě se tomu nechce chytnout.... čim to ? nechá se to odstranit?



jinak svíčky sem čistil ruzný kontakty taky.... je to taková kravina co začala dělat hlavně když je vedro . . když je chladněji tak je to cajk . . . mam elektroniku brc a tenhle bazmek lovtec.



jo a ted sem si vzpoměl ještě, když ráno jedu startuju z pravidla na benál (večír dojíždím na benál) takže nastartuju jedu za chvili přepnu plyn a začne to tak jako by v tom plynu byly bubliny a chvili to jelo a chvili ne :D to trvá tak 2 vteřiny a pak cajk . . .



... dal mě zajimá jak je to s těmahle hejblátkama...

na co sou šrouby 1 2 a 3 ? :-D díky.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 15.08.2012 19:39:13
upraveno 2x, naposled 15.08.2012 19:50:01
14:25:48
29.07.2012
vhml
-> MOLSO: v praxi nepoznáš rozdíl tech par stupnu.



B je o 6stupnu ostrejsi, pokud si na ni nameril i vetsi zdvihy tak bych ji smele pouzil.



Samozrejme nejlíp udelas pokud zaivnestujes 2000 do ,,značkové" 260tky se zdvihama
upraveno 1x, naposled 29.07.2012 14:26:31
13:48:50
29.07.2012
MOLSO
Chlapci mam jednu otazocku



Staviam motor do sporaku zadohrabového ... 781.136, KP 10.5, zvacsene kanaly spasovane so sacim a vyfukovym, karburacia bude asi Sedr 136 / tatra a zaujíma ma váš názor, či by bola lepšia vačka 136 X alebo 136 B. Keď som meral zdvihy, Bčko ich malo väčšie, a mnohokrát údajná nie úplná vhodnosť 136B vačky na karburátorový motor by sa mohla výhradným využívaním LPG minimalizovať ...



Ktorú vačku by ste si dali vy ?
13:22:05
14.07.2012
LPGSTAG
Jo, to je taky dobrý řešení. Ono se dá koupit nový díly na LPG třeba do karbecovýho auta za pár korun, dokonce si to můžeš namontovat sám a dokonce i přihlásit. Je to tzv. individuální přestavba, je třeba žádat na dopravním úřadě o povolení přestavby na LPG, pak to přestavět, pak zajet na STK kde to zkotrolujou, k tomu je třeba dodat plno papírů ....

Právě tahle byrokracie 99.9% lidí odradí.
01:06:52
14.07.2012
King
-> LPGSTAG: Proto jsem kdysi svůj LPG blázinec s motorem během víkendu přestrojil do nový škochtle, zajel na revizi a na STK a na ouřadě jsem pak výsledek snažení úspěšně vydával za výměnu karoserie :)
23:11:37
13.07.2012
LPGSTAG
Přehodit se to dá, ovšem díly musí mít Homologaci 67R01 a pokud chceš použít i původní nádrž, resp. celou komplet sadu tak bys k tomu musel mít i přílohu k TP. Když jí nemáš tak ti namontujou novou nádrž + vystaví nový papíry a jsi na nějakých 7000-8000, někde i víc záleží na jaký zloděje narazíš
08:59:23
12.07.2012
Karel.
-> Negr: sehnat se dá a zapsat taky, ale plno dílů ze starýho nepoužijou, takže rozdíl starý oproti novýmu nemá smysl. Kup nový a máš klid.



Já chtěl taky kupovat jetý, ale potom co mi řekl, že to a tamto nepoužijou a rozdíl ceny byl asi pár tisíc tak to nemělo smysl
08:49:22
12.07.2012
Negr
asi hloupá otázka tady, ale dá se koupit starší již vymontovaná sada lpg pro filetu a moje otázka je jestli tuto sadu můžu nechat oficiálně namontovat do jiné filety??1 díky R
09:24:26
29.06.2012
LPGSTAG
Co to je zas za blbost. Od LPG žádný papíry sebou přeci nikdo nemá krom trapnýho pokusu AGC s nějakýma kartičkama. Revize jsou v příloze k velkýmu TP nebo revizní zprávě. Když máš LPG zapsanej v malým TP tak je klidně pošli do řiti.
upraveno 1x, naposled 29.06.2012 10:01:09
00:05:20
29.06.2012
Mil@n
-> peter13789: No po mě taky chtěli papíry od LPG ale řekl jsem jim že to nemam povinnost vozit sebou4Zajíma je jestli je platna revize,na tu se musí každý rok
11:22:03
28.06.2012
Dodislav
-> peter13789:

Zdravým!

No,ja čo viem,je,že LPG Vám môže namontovať iba firma,nesmiete si ho montovať sám.

Musíte mať od toho doklad,že Vám to robila firma na LPG,tak asi toto policajti mysleli.

A ešte sa aj robí STK na LPG - pravidelné prehliadky.

A máte to LPG mať zapísané v TP.

Keď že ho máte zapísané v TP,asi iba doklad o montáži potrebujete.

To je moja vedomosť o tom.

Prajem pekný dník!
11:12:40
28.06.2012
peter13789
páni mám problém, včera ma zastavili policajti a po zistení, že jazdím na LPG odo mna požadovali nejaké papiere od toho ... ja som bol v tom, že mi stačí, že je to zapísané v TP ... viete mi niekto poradiť kam musím ísť a akú kontrolu musím absolvovať??

vopred díky
22:45:00
27.06.2012
LPGSTAG
Fakt magoři, sem ti psal že ta příloha defacto bejt nemusí, při ztrátě ti stačí revizní zpráva

kterou ti vystaví každej LPG jouda. Ale někteří to prostě nepochopí
21:31:02
27.06.2012
charon
Jardo, jak myslis kdo system montuje? Firma, ktera kdysi do auta system montovala jiz neexistuje. Asi se zastavim ya plynarem a uvidim co mi rekne. Zkusim Hazmuku v HB no a pak pripadne Paseku.



Jinak s tim ze to neco bude stat pocitam. Ale furt lepsi jak vytahnout stare LPG a davat komplet cele nove ...
20:52:39
27.06.2012
Jarda - zrušená registrace
-> charon: za cca 500kc Ti duplikat vystavi, ten, kdo ten system montuje... me to tenkrat na rapida stalo jen 100kc, ale to uz je 7 let 4 v HL propan Brno
upraveno 1x, naposled 27.06.2012 20:53:00
21:25:57
25.06.2012
LPGSTAG
No LPG dělám nějakej ten pátek, nebudu popisovat co a jak se dá obejít ....

Zajeď si prostě do nějaký LPG dílny, řekni že přílohu si ztratil a pokud to nebudou

nějaký telata tak ti pomůžou. Samozřejmě si to nechají zaplatit 5
21:18:23
25.06.2012
charon
Hlavně do tej přílohy se zapisujou revize a bez revize STK nejde udělat, aspoň pokud je mi známo.
21:17:35
25.06.2012
charon
No, LPG normálně zapsanej v TP mám, ale tu přílohu jsem prostě asi někde ztratil, zaboha ji nemůžu najít. Na konci roku musim na STK, tak to potrebuju poresit. Mam z toho celkem strach popravde. Popravde poradne ani nevim co mam po plynarich chtit. No asi se za nekym vydam a prokonzultuju to s nim.
19:57:17
25.06.2012
LPGSTAG
No metodika stanoví že má bejt ta příloha k TP o který píšeš. Ale žádnej zákon tohle neupravuje. Takže když jí mít nebudeš tak by ti normálně měli udělat TK i emise. V podstatě ničemu by to nemělo vadit, ale když narazíš na vola ....

Ale každá lepší LPG dílna by ti měla udělat revizní zprávu na ten plyn a to v podstatě nahrazuje přílohu. No a nebo můžeš zkusit požádat přímo majitele Licence o vydání duplikátu. Nejspíš HL Propan, AGC atd....

Ale jestli máš normálně LPG zapsanej v TP tak bych nic neřešil
upraveno 1x, naposled 25.06.2012 19:58:30
18:36:45
25.06.2012
charon
A propos kdyz uz se tu reseji papiry od LPG - resim dilema. nekde jsem zasantrocil papiry od LPG, ten pridavnej list. Auto jsem uz s LPG koupil a firma, kde ho kdysi montovali uz neexistuje. Ne nejaka moznost, ze by mi na stavajici LPG nedo vystavil nove papiry? S tm, ze bych si teda asi rovnou nechal dat novou nadrz, bo te soucasne stejne pristi rok vyprsi tlakova zkouska. Nebo je jedine reseni namontovat rovnou komplet nove LPG? Je to na strikacku sestivalec, takze by podtlak stal nejakej 20 a sekvence 26 000 a to zrovna k dispozici nemam ...
upraveno 1x, naposled 25.06.2012 18:37:53
18:30:42
25.06.2012
pitrs-84@
-> LPGSTAG: diky....
08:24:05
25.06.2012
LPGSTAG
nee. tohle si neveme na triko ani největší šméčkař 3

Jedině na černo tam ten LPG namontovat .....
23:34:08
24.06.2012
pitrs-84@
-> LPGSTAG: ja prave myslel ze i ten mixer je shodny,,,,, anejaka cesta jak to "zlegalizovat?" je?:
18:12:57
24.06.2012
LPGSTAG
Tak mechanicky to přehodit jde, jen se v podstatě vymění mixer, dokonce to bude fungovat, jen přepínání Benzín/lpg by se muselo dělat manuálně jako u karbecu, ale papírově to nikdo nepostaví ani nepřihlásí.
16:59:31
24.06.2012
pitrs-84@
nikdy sem tu s dotazy moc nepochodil ale zeptam se,,,,



mam facko karbec na plyn,,,, uvazuju ze ho zlikviduju (asi dalsi auto pribude) no a taky mam feldu jednoboda,,, jde ten karburatorovy plyn preskladat do jednoboda?



(je mi jasny ze neco se bude muset predelat ,,, dokoupit ,de mi o to kdyz ty dve auta postavim do servisu jestli to prehodi a zlegalizuji) diky
21:49:44
21.06.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: no ja to asi presvihl, musel jsem ubrat totalne na sroubu k mixeru - uplne jsem ho musel zatahnout, jede to slusne odspoda, ale nad 3,5tis./min. je to horsi...



tak spotreba se tocila okol 8l LPG a ted je skoro o 2l min... 9
upraveno 1x, naposled 23.06.2012 08:16:35
08:33:32
21.06.2012
vhml
-> King: já to snad zkusím taky zaslepit když o tom pořád tak básníš :-)



Průměr díry v mixéru pro BMM asi nevíš viď?
22:41:58
20.06.2012
King
-> Jarda: Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale kupodivu to max. výkon neomezovalo. Samozřejmě se nesmí to zaslepení přešvihnout - dával jsem přes ďouru pásku cca do 1/3 průměru ďoury (je to dtto kruhová úseč, takže odhadem bylo zaslepeno 1/4 průřezu), což je pořád větší plocha kudy se může vzduch nasávat, než součet ploch lpg mixeru, který to škrtěj nejvíc. Táhlo to luxusně odspoda a favomotor točil vesele do červenýho. Dlouhodobě to žralo kolem 7l. Bez toho zaslepení to bylo línější a trošku víc to žralo
20:48:52
20.06.2012
Mil@n
-> Jarda: No když jezdím podle provozu že jedu někdy rychlej a tak je spotřeba 8,5 s 5q 4,22,tato spotřeba byla když jsem testoval furt na plný plynový pedal4
20:41:22
20.06.2012
Jarda - zrušená registrace
-> Mil@n: ja se zaslepenou jezdim okolo 8l, dalky i trosicku min, ale prijde mi, ze v otackach to driv jezdilo lip, ale to muze byt tim, ze tam byla hlava 136MPi snízená o skoro 1 mm a ted tam je ze 136X jen liznuta... (v puvodni konfiguraci nemelo tesneni pod hlavou velkou zivotnost - cca 70tis. km)
20:34:46
20.06.2012
Mil@n
-> Jarda: Ja to zkoušel tedko po STK znovu najezdil skoro 200km se spotřebou 13,5litru lpg a vratil sem origo protože když tam byl ten kuchlý se zaslepenou dírou z boku tak to jelo huř prostě4
20:21:36
20.06.2012
Jarda - zrušená registrace
-> King: ja jednou zapomel dat ten modrej chobot na rapida a skoro to nejelo, termoklapku mam zaslepenou, takze jeste vic zaslepit vstup? jak se to projevilo na vykonu a spotrebe?
20:17:25
19.06.2012
LPGSTAG
No dával jsem si v roce 2000 do fel MPI LPG podtlak BRC a střelilo mi to za celou dobu jednou a to protože jsem s tim kroutil jak smyslu zbavenej 3

Sekvence je samozřejmě lepší. Jo, kdyby jste věděli krom pár zasvěcených kolik jsou nákupní ceny komponent LPG tak by se vám každá LPG montáž zdála drahá 1
18:16:38
19.06.2012
doly120
-> vhml: právě že praskali filtrboxy,jak píše -> King:

Tak aspon vím,že když pořidím feldu v mpi,tak jedině sekvenčku
22:04:59
18.06.2012
King
-> vhml: Sací to přežije, ale airboxy a filtry s tím můžou mít problém.
21:15:02
18.06.2012
vhml
-> doly120: že nemá cenu dávat sekvenčku je kravina. Je to o spočítání návratnosti. Sekvence je dražší, ale žere míň.



Dobře seřízenej podtlak do sání nestřelý. Pokud jo tak u 1,3 je to jedno, problém je u 1,6 které má plastový sací potrubí.
19:40:31
18.06.2012
doly120
-> vhml: Aha,takže když koupím feldu a bude tam jednoduchý systém lpg jak je u bmm tak při podtačení motoru a podobně,mi to může začít střílet do sání.. Jen mě udivuje,že technik na přestavbě říká,že nemá cenu dávat do feldy sekvenčku,že je to jednoduchý motor...
19:35:45
18.06.2012
vhml
-> doly120: sekvenční vstřiky
19:30:08
18.06.2012
doly120
-> King: Novější mám myslet třeba přestavené dnes,nebo jak? :)
Extreme Tyres