skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
22:01:07
29.10.2012
29.10.2012

Dušan
-> Tomaso435: jak mas zapoejenej reduktor ? To ma docela vliv na topeni.
21:56:34
29.10.2012
29.10.2012

m8rinek
-> Tomaso435: takhle se dělaj snový spotřeby... chudou směsí :D
21:53:39
29.10.2012
29.10.2012

Tomaso435
vlastně když jedu na plyn mužu mit zadělanej nárazník a chladit jen topením.. a moc to netopí. když přepnu na benál a jedu na benál tak topením neuchladim . . . . takže
přidat prutok? povolit šroub bohatosti? a tim padem dolatid zase volnoběh a starty.....
přidat prutok? povolit šroub bohatosti? a tim padem dolatid zase volnoběh a starty.....
21:38:54
29.10.2012
29.10.2012

Tomaso435
když nemužu na plyn zahřát pořádně motor, tak asi budu mit chudou směs co?
08:28:52
21.10.2012
21.10.2012

Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO: jj, tak to mas dobrou spotrebu
-> all: stalo se vám uz, ze jste pri hodne horkem dni nedostali LPG do poloprazdne nadrze (kulicka v hrdle zasekla nebyla), me poprve letos ve Spanelsku u cerveneho MTX a je to problem, kdyz dalsi LPG cerpacka je za 300km a pak v Rumunsku u rapida, tam jsem s tim klepal asi 50km na benzin - nechapal jsem - pokazde teploty kolem 40°C a na ruznych autech, ale je tam stejny ventil - Tomasseto, jedine reseni je to uplne vyjet a az potom jde natankovat

-> all: stalo se vám uz, ze jste pri hodne horkem dni nedostali LPG do poloprazdne nadrze (kulicka v hrdle zasekla nebyla), me poprve letos ve Spanelsku u cerveneho MTX a je to problem, kdyz dalsi LPG cerpacka je za 300km a pak v Rumunsku u rapida, tam jsem s tim klepal asi 50km na benzin - nechapal jsem - pokazde teploty kolem 40°C a na ruznych autech, ale je tam stejny ventil - Tomasseto, jedine reseni je to uplne vyjet a az potom jde natankovat

04:00:40
21.10.2012
21.10.2012

MOLSO
-> Jarda: tak ja jazdim tak okolo 25 km do prace pripadne nejake behačky po okoli .... takže tam nie je čo riešit .... 

22:21:52
20.10.2012
20.10.2012

Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO: chuda smes tomu muze dost uskodit- propalenej pist, vylamany krouzky
zalezi jake jezdis dalky - ja s 1.4 vacka felda 50kW nabrousena na vacce favorit, k.p. cca 10,3:1, rozdelovac 880, z.p. 14° pri 1000 ot/min. pneu 165 a kdyz vyjedu nadrz na jedno nastartovani, tak mam spotrebu okolo 7l LPG, Rumunsko jsem mel 7,3. Do prace 35km jedna cesta a 45km druha cesta s vychladnitim motoru jezdim kolem 8 - 8,5l
kamarad s tim dokazal jet dalkovou za 5,8l ,ale to brzdil tiraky :)
jinac z kopcu - brzdeni motorem - vypinám privod LPG
zalezi jake jezdis dalky - ja s 1.4 vacka felda 50kW nabrousena na vacce favorit, k.p. cca 10,3:1, rozdelovac 880, z.p. 14° pri 1000 ot/min. pneu 165 a kdyz vyjedu nadrz na jedno nastartovani, tak mam spotrebu okolo 7l LPG, Rumunsko jsem mel 7,3. Do prace 35km jedna cesta a 45km druha cesta s vychladnitim motoru jezdim kolem 8 - 8,5l
kamarad s tim dokazal jet dalkovou za 5,8l ,ale to brzdil tiraky :)
jinac z kopcu - brzdeni motorem - vypinám privod LPG
21:07:32
14.10.2012
14.10.2012

MOLSO
-> Mil@n: no ísť to musí to je jasné hádam sa nebudem za golfami srať
asi hladám problém tam kde nie je
Myslíš že chudobná zmes na LPG môže uškodiť sedlám vo feldovej MPI hlave ?

asi hladám problém tam kde nie je

20:52:18
14.10.2012
14.10.2012

Mil@n
-> MOLSO: Pokud chceš aby to jelo tak to musí mít vyšší spotřebu,hlavně moc uškrcené bych to nenechaval kvuli ventilum
Myslím že tva spotřeba je takový zlatý střed níž určitě neee
Sam už jezdím několik let se zadohrabem na lpg a spotřeba obvykla je mezi 8-10litry a pokud dělam blbiny na parkovišti nebo furt točím kolem 5500 otáček tak mam spotřebu i 14litru lpg



20:35:02
14.10.2012
14.10.2012

MOLSO
-> vhml: tak s tými 8 l / 100 sa mám uspokojiť hej ?
mi to príde že stále len tankujem
ale potom ked si spomeniem že za 20 € urobím 300+ kilometrov a na benzíne 50 - 60 ...
mi to príde že stále len tankujem

ale potom ked si spomeniem že za 20 € urobím 300+ kilometrov a na benzíne 50 - 60 ...

20:30:49
14.10.2012
14.10.2012

vhml
-> MOLSO: velmi těžko se budeš dostávat níž.
20:24:07
14.10.2012
14.10.2012

MOLSO
Chlapci chcel by som sa spýtať
Aká je taká normálna spotreba zadohrabu na plyn ?
Motor favo - feldo mutant, KP okolo 10:1, vačka 136B, vyhladené kanály spasované potrubia, SEDR 130 s mechanickým otváraním druhej komory, predzápal na volnobeh cca 10 - 12°, od 2000 otáčok lezie postupne až do 30°
LPG systém lovato, gumy 175/70R13, prevodovka 3.9 5Q
Spotreba bola zo začiatku dosť vysoká, na jednu 45 litrovú nádrž (po rezervu) som najazdil len 300 km - spotreba vyše 10 l/100 km. Teraz som to dolaďoval a mal som spotrebu 8,5, po dnešku som to trošku uškrtil a dnes mi vyšla 7.90 l/100
Bolo by reálne dostať sa na 7.5 l / 100 ? na šporáku moc agresívne nejazdím ( len trošku
) Ladím to už skoro mesiac a furt to moc žere alebo to nejede 
Aká je taká normálna spotreba zadohrabu na plyn ?
Motor favo - feldo mutant, KP okolo 10:1, vačka 136B, vyhladené kanály spasované potrubia, SEDR 130 s mechanickým otváraním druhej komory, predzápal na volnobeh cca 10 - 12°, od 2000 otáčok lezie postupne až do 30°
LPG systém lovato, gumy 175/70R13, prevodovka 3.9 5Q
Spotreba bola zo začiatku dosť vysoká, na jednu 45 litrovú nádrž (po rezervu) som najazdil len 300 km - spotreba vyše 10 l/100 km. Teraz som to dolaďoval a mal som spotrebu 8,5, po dnešku som to trošku uškrtil a dnes mi vyšla 7.90 l/100
Bolo by reálne dostať sa na 7.5 l / 100 ? na šporáku moc agresívne nejazdím ( len trošku


20:46:38
12.10.2012
12.10.2012

MOLSO
-> Vojtisek: ja som mal tú pálku na modrom filteboxe krížom prelepenú lepiacou páskou a uviazanú dokola. Pri naštartovanom motore pri prelepení normalne zdvihlo volnobežné otáčky
20:39:59
12.10.2012
12.10.2012

Vojtisek
-> MOLSO: dát do chobotu hrdlo PETky, třeba?
20:38:09
12.10.2012
12.10.2012

MOLSO
-> Vojtisek: potrebuješ proste zmenšiť prierez nasávacieho traktu aby si mal dostatočný podtlak v mixéri
20:29:34
12.10.2012
12.10.2012

Vojtisek
-> MOLSO: tak doted jsem vzduch tahal uzkým potrubím od ohřevu sání (bočním vývodem do airboxu). Nyní jsem to vrátil do původního stavu (nasávám klasicky a zapojil jsem ohřev od svodů). Na neutrál se to vytáčí pěkně, ale jakmile se chci rozjet tak to skoro chcípne. Nějak se to rozjede jen když to pořádně vytočím a pomaloučku pouštím spojku.
20:18:18
12.10.2012
12.10.2012

MOLSO
-> Vojtisek: zmenšil si podtlak v mixéri ... len to zase znova priškrť 

20:03:01
12.10.2012
12.10.2012

Vojtisek
Kluci,když zvětším průřez sacího potrubí ke karburátoru, tak mi auto škube a sotva se rozjede, čím to můlže bejt? Putuje tam moc vzduchu a málo plynu? Mám povolit plyn na škrťáku?
16:54:42
05.09.2012
05.09.2012

King
-> chladic: Ta velka tenka membrana je z hlediska tvorby smesi ta nejdulezitejsi a jeji tvrdnuti ovlivnuje spoustu veci. Jako pouhe tesneni v reduktoru rozhodne neni ;-)
08:50:26
05.09.2012
05.09.2012

chladic
zapalovanie v poriadku...ďalšie nápady?
09:03:04
04.09.2012
04.09.2012

vhml
-> chladic: na plyn předstih vždy raději vyšší. Do rozdělovače se určitě podívej, mohlo to sezrat prostřední uhlík.
09:00:41
04.09.2012
04.09.2012

chladic
aha, zabudol som napísať, že rozdelovač som odvtedy vymenil lebo prasla struna odstredivej regulácie. A dal som tam vyčistený a riadne nastavil predstih. Pochybujem, že by tam za nejaký polrok vzniklo toľko bordelu, že by to robilo nejaké problémi. Skôr som sa nevedel rozhodnúť do ktorej strany rozsahu 0°až4° sa mám prikloniť. Tak som dal bližšie k 0°.
Nemá niekto skúsenosti s tým či to môže robiť opotrebovanosť membrán?
Lebo tá hrubá čo delí vodu od plynu tá pochybujem, že by jej niečo bolo, keďže plyn sa riadne dostáva ďalej a voda nejde do iných častí ani sa nestráca. Tá stredná malá sa nikdy nenapne úplne, keďže jej v tom bráni ramienko klapky 2. stupňa, takže "vyťahanie" nehrozí (ani teplom nevyzerá byť deformovaná)
A tá tenká veľká tam má viacmenej len tesniacu funkciu, takže neviem...
...kedy treba meniť membrány? (ak by to bolo príčinou)
Nemá niekto skúsenosti s tým či to môže robiť opotrebovanosť membrán?
Lebo tá hrubá čo delí vodu od plynu tá pochybujem, že by jej niečo bolo, keďže plyn sa riadne dostáva ďalej a voda nejde do iných častí ani sa nestráca. Tá stredná malá sa nikdy nenapne úplne, keďže jej v tom bráni ramienko klapky 2. stupňa, takže "vyťahanie" nehrozí (ani teplom nevyzerá byť deformovaná)
A tá tenká veľká tam má viacmenej len tesniacu funkciu, takže neviem...
...kedy treba meniť membrány? (ak by to bolo príčinou)
07:37:36
04.09.2012
04.09.2012

vhml
-> chladic: možná bordel v rozdelovači...
00:25:08
04.09.2012
04.09.2012

chladic
nastavenie robil technik na emisnej.
(i keď nevyzeral, že by vedel čo robil...predstih nastavil len tak od ruky, bez stroboskopu->potom som ho dal nastaviť jednému chlapíkovi a zmes a voľnobeh doladil len aby sedeli stanovené hodnoty...)
ale robilo to blbosti potom a vynechávalo, tak som skusmo o pol otáčky ubral zmes a išlo to dobre aj spotreba bola ok....pol roka bez problémov... Ale teraz posledný mesiac sa to brutálne dokazilo...hore kopcom ledva idem na dvojke. Na 350km spálim 42litrov LPG...otras jazda->nekultivovaný chod motora...neviem na to prísť čo je s tým...
(palivový filter som vymenil minulý rok kvôli slabému výkonu a pomohlo to minimálne, musel som nastaviť zmes a potom to zase šlo ok ale teraz to nejde nijakovský nastaviť...rozmýšľam či by tam nemohol byť nejaký únik na tlakovom potrubí v zadnej časti vozu ale to by som si snáď všimol nie?)
(i keď nevyzeral, že by vedel čo robil...predstih nastavil len tak od ruky, bez stroboskopu->potom som ho dal nastaviť jednému chlapíkovi a zmes a voľnobeh doladil len aby sedeli stanovené hodnoty...)
ale robilo to blbosti potom a vynechávalo, tak som skusmo o pol otáčky ubral zmes a išlo to dobre aj spotreba bola ok....pol roka bez problémov... Ale teraz posledný mesiac sa to brutálne dokazilo...hore kopcom ledva idem na dvojke. Na 350km spálim 42litrov LPG...otras jazda->nekultivovaný chod motora...neviem na to prísť čo je s tým...
(palivový filter som vymenil minulý rok kvôli slabému výkonu a pomohlo to minimálne, musel som nastaviť zmes a potom to zase šlo ok ale teraz to nejde nijakovský nastaviť...rozmýšľam či by tam nemohol byť nejaký únik na tlakovom potrubí v zadnej časti vozu ale to by som si snáď všimol nie?)
22:04:45
03.09.2012
03.09.2012

King
-> chladic: A nastavenie smesi LPG? (kto a kedy robil?)
12:31:21
03.09.2012
03.09.2012

chladic
zdravím, nevedeli by ste mi poradiť prečo sa mi tak extrémne zvýšila spotreba LPG (z 8 na 13 litrov) a strašne sa znížil výkon?
v zime mi tu spotrebu robil termostat ale teraz je ok, v reduktore su membrány všetky celé, a reduktor tesní. Plyn nikde nesmrdí. Štartovatelnosť výborná v každom počasí...
ide o podtlak. LOVATO vo favorite
v zime mi tu spotrebu robil termostat ale teraz je ok, v reduktore su membrány všetky celé, a reduktor tesní. Plyn nikde nesmrdí. Štartovatelnosť výborná v každom počasí...
ide o podtlak. LOVATO vo favorite
22:57:37
02.09.2012
02.09.2012

Bukaj
-> Jarda: Dík 

22:03:18
02.09.2012
02.09.2012

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: magnetek musi byt u vstupu kapalne faze (pred filtrem)

15:09:48
02.09.2012
02.09.2012

Bukaj
Ahoj, měl bych dotaz ohledně filtru kapalné fáze LPG: Dělal jsem něco na kamarádově 130L a nakonec jsem mu chtěl zkontrolovat/vyčistit filtr na LPG. Rozmontoval jsem baňku (filtr umístěný v baňce elektroventilu - myslím, že systém BRC - něco takového: files.ekocargas.webnode.c
z/system_preview_detail_20
0000004-1a3771b312/filtr(1
).jpg ). Filtr byl skoro čistý (na to, že kamarád ani nevěděl, že tam filtr je) a když jsem jej vyjmul z baňky, došlo mi, že tak, jak tam byl daný, vůbec nic nefiltroval - byl pouze obtékán
Po chvilce se mi podařilo vykoumat, jak tam má být vše poskládané (filtr, podložka, pružinka, dva O-kroužky), aby filtr byl protékán, jen jsem si nevěděl rady s takovým malinkým magnetem (velikosti tablety Kinedrylu). na netu jsem našel jen jednu fotku rozebrané filtrační baňky LPG, tam byl magnetek uvnitř filtru, ale raději bych měl jistitu - nemáte někdo fotku, nebo schematický náres toho, jak má být vše v baňce s průtokovým šroubem skrz filtr poskládané?
Díky

Díky

21:22:09
01.09.2012
01.09.2012

Jarda - zrušená registrace
-> spartra: to riskujes tankovat 56 do 56l nadrze, me se zavira u 44l pri 27l, ale uz to nebudu resit, protoze ma zivotnost uz jen 7 mesicu
a alespon tak nepretezuji zadek rapida

08:23:05
25.08.2012
25.08.2012

spartra
-> King: ventil je odblokován, do 56l nádrže jde 56l, po dotankování se něo vyjede. těch 10-15l to skáče pomalu v desítkový soustavě na stojanu, bych ten zbytek plnil 10 minut. Vypozroval jsem, že když se s autem lehce kejve, počítadlo(plnění) zrychlí.
22:01:49
24.08.2012
24.08.2012

King
-> spartra: To vypada, ze plovak na multiventilu se sice nekde na 80 pct pokusi stopnout plneni, ale ventil se jenom privre a pumpa to tam pere do plna. Na stary skodivce se mi to chovalo podobne - proste to na 80pct zacalo hozive rachotit, kdyz se bentil pokusil stopnout tankovani, ale hrabivi pumpari to obvykle meli tendenci ignorovat a foukali mi to do plnejch :-)
21:26:09
24.08.2012
24.08.2012

spartra
když to tu probíráte, na berlingu jde blbě dotankovat lpg, leze to tam jak podesraný při 10/15l před koncem, čím to?
08:28:43
24.08.2012
24.08.2012

King
-> colaczech: Tohle jsem musel zrealizovat, kdyz mi vel filcce odeslo cerpadlo a soucasne dosel plyn. Myslim, ze dobre poslouzila trubka mezi nadrzi a reduktorem z puvodni s105. Rychlost prepousteni jsem neresil - prepousti se kapalna faze tzn. netreba vykrejvat obri tepelnou ztratu kvuli skupenskymu teplu varu lpg jako v pripade PB "bomb", kde se premistuje plyn.
02:19:55
24.08.2012
24.08.2012

colaczech
Mam technicky dotaz. Da se nejak v domacich podminkach prepustit plyn ze stare nadrze vymontovane z auta, do nove nadrze, ktera je namontovana v aute?
Je me jasne ze max. vyrovnam tlaky v nadrzich a ze to musim prepoustet pomalu, aby to nezamrzlo.
Je me jasne ze max. vyrovnam tlaky v nadrzich a ze to musim prepoustet pomalu, aby to nezamrzlo.
20:00:27
22.08.2012
22.08.2012

Mil@n
-> King: Tak nakonec to naštestí nebyl ventil,ale tankovací hrdlo,kdy někdy zustane zasekla ta kulička

13:30:40
21.08.2012
21.08.2012

King
-> Mil@n: Takze klasicka oprava ponechanim? :-)
21:50:25
20.08.2012
20.08.2012

Mil@n
-> Karel.: To máš ještě dobré,mě asi odchazí multiventil,dneska jsem chtěl natankovat ale ani po 20tém pokusu jsem do nadrže nic nenatlačil tak zítra snad už to pujde
13:18:11
20.08.2012
20.08.2012

Karel.
-> King: to jsem chtěl vědět děkuju



13:17:15
20.08.2012
20.08.2012

King
-> Karel.: Je tam jenom ocelova kulicka a pruzina. Kdyz zavres vstupni ventil a vypustis zbytek lpg z plnici pripojky zatlacenim na kulku, muzes plnici koncovku rozebrat a vycistit.
13:15:28
20.08.2012
20.08.2012

Karel.
-> Dušan: normální otázka, nějak nechápu. Slyšel jsem, že je tam možno vyměnit jen nějakou gumičku či co tam je, tak se slušně ptám jestli někdo neměl stejnej problém.
13:09:07
20.08.2012
20.08.2012

Dušan
-> Karel.: to jsou otazky. Mozna bordel na kulicce coz se moc neda ocistit, ale vatovou tycinkou to pujde. To hrdlo neni problem vymenit.
12:55:47
20.08.2012
20.08.2012

Karel.
mám problém na feldě 1.6, jakmile se oddělá pistole od hrdla tak to celkem dost zasyčí a vylítne jakoby zbytek plynu, dřív to jen pšouklo, teď je to horší, tam je nějakej ventil asi ne? Dá se to vyměnit doma nebo musím do servisu

12:49:50
20.08.2012
20.08.2012

King
-> Vojtisek: Jestli je motor v cajku, tak to bude akorat vic smrdet :-)
19:06:09
19.08.2012
19.08.2012

Vojtisek
-> King: mě fo funí tak normálně, kompresní tlaky mám v pořádku, čili když to vyvedu ven mimo box, bude to mít přínos, jo?
18:33:25
19.08.2012
19.08.2012

King
-> Vojtisek: Pokud je motor v dobrý kondici, co se týče kroužků, tak ten odfuk z ventilovýho víka LPG nevadí, ale....Když už si motor skrze tuhle hadici začne slušně funět, dost to rozhazuje tlakový poměry v oblasti mixeru a má to negativní vliv na volnoběh + zasírání airboxu a sání olejem. Moje 105tka se do týhle fáze dostala někde kolem 170tkm a bylo skoro nemožný nastavit stabilní volnoběh kvůli malýmu podtlaku na mixu a navíc se v airboxu dělala louže oleje, kterej vzlínal do filtru. Vyřešil jsem to 5l kanystrem s drátěnkama v boční kapse mot. prostoru, kde se zachycoval olej a z něj to šlo pod auto. Jde to i bez toho kanystru, ale je to odporně neekologické :)
16:46:51
19.08.2012
19.08.2012

Vojtisek
Kucí v rámci zatěsnění sání na karburátorovém Favoritovi (nad karbecem mixér s jedním oken) mě napadlo zrušít odfuk z víka ventilů do airboxu a odfuk vyvést pod podlahou auta dozadu. Je možné, že ten odfuk může nějak ovlivnit chod motoru na LPG či spotřebu? Má to eventuálně nějaké positivum, když do karbece nepůjdou ty sajrajty? Díky
09:44:18
18.08.2012
18.08.2012

King
-> Tomaso435: Jestli spravne ctu, tak ti Lpgstag detailne popsal napr. stelovani toho tvyho bastlu a jako bonus si dovolil upozornit na legalitu a nedostatky takovyho reseni. Je sice fajn, ze si ty komponenty tak nejak rozumnej, ale cekal bych spis reakci ve stylu "Jo, vim o tom, diky".
23:11:14
17.08.2012
17.08.2012

Vojtisek
-> Tomaso435: pozor BAN, pozor BAN

23:09:28
17.08.2012
17.08.2012

Tomaso435
-> LPGSTAG: náš zákazník náš pán neznáš ? ted už vim že u tebe bych si to namontovat nenechal protože máš svojí , a tu si budeš mlet i nadále. jinak nejsem jediej kdo si tenhle mix naporoučel a má ho tam a funkčně jezdí. takže jediný co bude asi na tom celým špatný, budou kecy.