skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> isti 22.05.22 16:41:36: Podle tloustky hadice nejspis servoventil na doladeni bohatosti podle lambdy. Otoceni by snad nemelo vadit.
Felicia 1.3 mpi,na čo slúží toto?Môžem to pootočiť alebo musí to byť v tejto polohe?Prečo kua to dávajú presne nad čidlo?
Takže jako komínek u toroidu.
Díky za osvětu.
Dám Vám sem foto zástavby LPG profi firmy z Bašky u FM...
Z toho se mě chce bejt a toho montéra bych nechal na místě utratit za nadbytečnost..nehledě na to že třeba kamarádovi ten kokot rozjebal úplně zdrave netknuté kufrové vrata na B5.5 bo jak ten mamrd musel sundávat původní rámeček SPZ ze Svajcu (kterému vůbec nic nebylo) tak zalomil šroub v lisované matici, tak vzal dva texy a našrouboval je jak tupé hovado, aby tam nainstaloval "jejich firemní" podložku..bych toho kokota těma vratama umlátil na místě a požadoval bych zaplacení škody, protože zdravé netknuté vrata na B5.5 kombi sou v podstatě nesehnatelné..takže pokud někdo máte v plánu navštívit www.auta-lpg.cz/kontakty tak opravdu nedoporučuji ! Majitel je úplně v pohodě (p.Škapa), ale ten idiot co je u něj zaměstnaný a provádí montáže a servis, je prostě katastrofa..
Obrázek znázorňuje profi montáž nádrže v zavazadlovém prostoru Hyundai Tucson...je to prostě bez komentáře..
Díky za osvětu.
Dám Vám sem foto zástavby LPG profi firmy z Bašky u FM...
Z toho se mě chce bejt a toho montéra bych nechal na místě utratit za nadbytečnost..nehledě na to že třeba kamarádovi ten kokot rozjebal úplně zdrave netknuté kufrové vrata na B5.5 bo jak ten mamrd musel sundávat původní rámeček SPZ ze Svajcu (kterému vůbec nic nebylo) tak zalomil šroub v lisované matici, tak vzal dva texy a našrouboval je jak tupé hovado, aby tam nainstaloval "jejich firemní" podložku..bych toho kokota těma vratama umlátil na místě a požadoval bych zaplacení škody, protože zdravé netknuté vrata na B5.5 kombi sou v podstatě nesehnatelné..takže pokud někdo máte v plánu navštívit www.auta-lpg.cz/kontakty tak opravdu nedoporučuji ! Majitel je úplně v pohodě (p.Škapa), ale ten idiot co je u něj zaměstnaný a provádí montáže a servis, je prostě katastrofa..
Obrázek znázorňuje profi montáž nádrže v zavazadlovém prostoru Hyundai Tucson...je to prostě bez komentáře..
-> 11mAjA11: Odfuk je pres multiventil a pokud je ta zastavba udelana "belossky ", tak multiventil ma vzduchotesnej dekl a trubky vedou pod auto v chranickach, kudy se odvadi pripadnej unik plynu.
Měl bych dotaz, v zadohrabu sem LPG namontované na živo nikdy neviděl..
Jak je u této koncepce řešeno odfouknuti tlaku v případě nouzového stavu systému?
Pod auto ven ?
Jen čistě z informativního/studijního hlediska.
Jak je u této koncepce řešeno odfouknuti tlaku v případě nouzového stavu systému?
Pod auto ven ?
Jen čistě z informativního/studijního hlediska.
-> miguelias: Takže leda sehnat MBčko s LPG - za život jsem viděl pouze 2 ks...

-> Bukaj 27.03.22 11:26:36: Já se zatím setkal více s tou ohrádkou co mám já, s příčkou jen dvakrát. V Mku ve kterém jsem rušil plyn na přání majitele( srdce zabolelo)
A po druhé v mojí T613
Jinak do 1000mb už jedině individuální přestavba. ( nebude to lehký)
Vždyť na hromadnou přestavbu 742 má už pouze Lovato platnou licenci.
A po druhé v mojí T613

Jinak do 1000mb už jedině individuální přestavba. ( nebude to lehký)
Vždyť na hromadnou přestavbu 742 má už pouze Lovato platnou licenci.

-> Bukaj: S priečkou je to podla mňa zbytočne komplikované.Novejšie sú ako píše King chytené k stene motoru alebo k podlahe.
-> Bukaj 27.03.22 11:26:36: Ja jsem zas nikdy nevidel tu pricku :-) V roce 99 mi nadrz montovali za sedacky do ramu svarenyho z "L " profilu, kterej byl chycenej ke stene za sedackama.
-> isti: No nevím, nejnovější LPG systém ve škodovce, se kterým jsem se setkal, je právě ten v mé 130LPG - BRC AT-90, montáž v roce 2006. A všechny ostatní, které jsem potkal (Lovato, BRC) měly též tu příčku (ať už kulatinu nebo jekl)...
Jaký je novější systém do škodovky? Zajímalo by mne případně i to, zda je nějaký aktuálně dostupný LPG systém, který má homologaci pro Š1000MB... :)
Jaký je novější systém do škodovky? Zajímalo by mne případně i to, zda je nějaký aktuálně dostupný LPG systém, který má homologaci pro Š1000MB... :)
-> Bukaj: Priečka je velmi zastaralé riešenie.
-> miguelias: Tak to jsem zatím neviděl, že by nebyla příčka mezi. Jinak do stěny je uchycena nádrž i s tou příčkou...

-> King 09.03.22 18:26:01: Tak poté, co jsem trochu poléčil převodovku (a mj. v ní opravil náhon tachometru), jsem zjistil, že na plnou nádrž LPG už neujedu 380-400 km (spotřeba kolem 10l/100), ale jen 250 Km...
Usoudil jsem tedy, že problémy jsou způsobené nikoli moc chudou, ale příliš bohatou směsí.
Zahrabal jsem ve skladu, původní škrťák jsem sice nenašel, ale našel jsem nějaký plastový LOVATO (redukovaný), tak jsem jej pomocí navlečeného kusu hadice zredukoval zpět a nainstaloval.
Problémy s dušením při otevření klapky II. stupně zmizely, zkoušel jsem najít ideální polohu uzavření škrťáku, ale přišlo mi, ať s ním kroutím na jakoukoli stranu, tak na chování auta to nemá buď žádný, nebo zanedbatelný vliv - auto (ne)jede furt stejně. Možná je to blbě nastaveným předstihem, nebo také tím, že jsem teď furt jezdil s vlekem... ?
(Každopádně dřív to auto jelo i s vlekem líp, ale ani po přepnutí na benzín to teď pocitově není nic moc.)
Nakonec jsem škrťák postupně zavíral až do chvíle, kdy už to nechtělo držet volnoběh, povolil o půl otáčky a na další testování už nebyl čas. Na nádrž jsem tentokrát ujel 330 Km, což není nic moc, ale je v tom všechno to laborování metodou pokus - omyl a 90% jízda s vlekem.
Večer jsem natankoval, tak teď do toho nebudu šťourat, abych viděl, kolik ujedu km a pak dám vědět...

Usoudil jsem tedy, že problémy jsou způsobené nikoli moc chudou, ale příliš bohatou směsí.

Zahrabal jsem ve skladu, původní škrťák jsem sice nenašel, ale našel jsem nějaký plastový LOVATO (redukovaný), tak jsem jej pomocí navlečeného kusu hadice zredukoval zpět a nainstaloval.
Problémy s dušením při otevření klapky II. stupně zmizely, zkoušel jsem najít ideální polohu uzavření škrťáku, ale přišlo mi, ať s ním kroutím na jakoukoli stranu, tak na chování auta to nemá buď žádný, nebo zanedbatelný vliv - auto (ne)jede furt stejně. Možná je to blbě nastaveným předstihem, nebo také tím, že jsem teď furt jezdil s vlekem... ?
(Každopádně dřív to auto jelo i s vlekem líp, ale ani po přepnutí na benzín to teď pocitově není nic moc.)
Nakonec jsem škrťák postupně zavíral až do chvíle, kdy už to nechtělo držet volnoběh, povolil o půl otáčky a na další testování už nebyl čas. Na nádrž jsem tentokrát ujel 330 Km, což není nic moc, ale je v tom všechno to laborování metodou pokus - omyl a 90% jízda s vlekem.
Večer jsem natankoval, tak teď do toho nebudu šťourat, abych viděl, kolik ujedu km a pak dám vědět...

-> charon: taky jsem to takhle aplikoval

-> Bukaj: Já doufám že ano. A někomu, kdo takový standard dodržuje jsem za to ochotnej i nějakou kačku přihodit. Jen jsem ho ještě nenašel. Nejradši bych ji ten HW namontoval sám, plynař ať to pak akorát zkontroluje, nastaví a oštempluje, ale to je asi pohádka.
Ale prostě do nosníků zavrtaný texy mi serou a nejsem ochotnej to akceptovat ... A styl montáží je hlavní důvod, proč v autě už LPG dávno nemám
Ale prostě do nosníků zavrtaný texy mi serou a nejsem ochotnej to akceptovat ... A styl montáží je hlavní důvod, proč v autě už LPG dávno nemám
-> charon: Vrtání na prasáka, špony všude v interiéru, hliníkové špony v sání, teks šrouby a drcpásky, kam se podíváš...
...on existuje nějaký jiný standard u montáží LPG?

...on existuje nějaký jiný standard u montáží LPG?


-> růža: Jarda je víceméně chválil. Mě dělali před lety upgrade LPG do E30 (to je tak 8 let minimálně), ale byl jsem takove rozpačitej hlavně ze zpracování - vše na hulváta na texy, sem tam nějaká díra navíc, divočina se sáním ... A novější recenzi na ně nemám ...
nakonec jsem hadičku zapojil sem (mezi ventilové víko a filtrbox) zatím to chodí, ráno to chytlo na škrtnutí. Je to divné, že to zhasíná, přitom když podtlak na hadičce do reduktoru udělám plícema, volnoběh se nepatrně zvýší, uvidíme jak dlouho to vydrží
zkusil jsme to nastartovat s odpojeným podtlakem, a šlo to bez problémů, po připojení zpátky at už do potrubí nebo na brzdy, okamžitě chcípne
bohužel to nepomohlo, pak jsme našel ještě jeden regulační šroub, vyčistil jsem to, též beze změny
-> King: rozdělal jsme to, těsnění moc nebylo,, tak jsem tam dal čersvé
-> King: v poslední fázi (s jiným reduktorem) hned po vyřazení otáčky spadnou a motor zhasne. Díky, kouknu na těsnosti.
-> OTA-MTX 13.03.22 14:40:46: Tak, na první pohled to vypadá jako vyústění sání pod klapkou karbu, tak snad OK. Jinak obecně: skoro každej problém s volnoběhem u LPG podtlaku je problémem (ne)těsnosti, takže bych se na to zaměřil - nemilosrdně zakrátit konce hadic (puchřej) a doplnit hadicový spony (pokud chyběj). Do kategorie problémů s těsností patřej i netěsnosti mezi mixérem a karbem, mixérem a fitrboxem a případně i přisávání vzduchu kdekoliv mezi filtrem a karbem. Nevím přesně jak je to u fáva, ale LPG volnoběh u 742 sání dokáže rozhodit až zmrtvit přípojka odsávání vzduchu z klikovky - v případech, kdy už je motor v řiti natolik, že i na volnoběh docela funí z karteru a tím místo podtlaku v prostoru mixeru vznikne přetlak.
Něco by moh napovědět i test, kdy rukou na karbu držíš motor v otáčkách a postupně je snižuješ a když to začne chcípat, tak trošku přicpat sací "nátrubek ". Když to s přiucpaným sáním udrží volnoběh, je pravděpodobný, že je směs na volnoběh moc chudá (třeba kvůli přisávání falešnýho vzduchu).
Pak mě ještě napadá jeden vyloženej špek, kterej se mi stal - malinko propouštěl benzínovej elmag. ventil, takže docházelo k obohacování volnoběžný směsi LPG ještě troškou benzínovejch par a taky to chcípalo (při diagnostickým zaslepování sání to pochopitelně chcípalo ještě víc).
Ještě otázka - chcípá to jenom za jízdy nebo i na stojícím autě?
Něco by moh napovědět i test, kdy rukou na karbu držíš motor v otáčkách a postupně je snižuješ a když to začne chcípat, tak trošku přicpat sací "nátrubek ". Když to s přiucpaným sáním udrží volnoběh, je pravděpodobný, že je směs na volnoběh moc chudá (třeba kvůli přisávání falešnýho vzduchu).
Pak mě ještě napadá jeden vyloženej špek, kterej se mi stal - malinko propouštěl benzínovej elmag. ventil, takže docházelo k obohacování volnoběžný směsi LPG ještě troškou benzínovejch par a taky to chcípalo (při diagnostickým zaslepování sání to pochopitelně chcípalo ještě víc).
Ještě otázka - chcípá to jenom za jízdy nebo i na stojícím autě?
-> OTA-MTX 13.03.22 12:36:43: A ta "hadicka podtlaku " je teda aktualne pripojena presne kam? Muze bejt pripojena v podstate kdekoliv, ale musi to bejt v prostoru sani pod klapkou karburatoru.
jo a taky jsme změnil připojení hadičky podtlaku, už není na hadici k posilovači brzd (viz fotka, i na pojení vody už je jinde), ale zapojit jsme ho do trubky za karburátorem, která původně vedla do ventilového víka. Jo auto před tím zamrzáním jezdilo každou zimu a nikdy se to nedělo.
pořád to nebylo ono, za studena to chvíli šlo, po ohřátí zase nadržel volnoběh (na benzín jde vše v pohodě) včera jsemt o završil výměnou reduktoru, ale problém s volnoběhem trvá, auto na plyn jede, nezamrzá, ale jakmile vyřadím okamžitě to chcípne, nějaký tip co s tím? mě už došly nápady :/
řeším od začátku zimy problém s tátovým favem. začalo to tím, odešly gumičky v brzdovém válci a brzdovka se dostala do posilovače. pak to začalo zamrzat, viz fotka. Vyměnil jsme už gumičky, posilovač, změnil jsem napojení hadic na výhřev reduktoru, ale problém stále trvá.
-> vhml: Včera jsem ještě tankoval za 18,80...
...a furt je to o dost méně, než polovina toho, co stojí benzín (obvykle je cena LPG ve srovnání s cenou benzinu cca 60 %, ale teď ten větší rozdíl dělá nižší daň...)
...a furt je to o dost méně, než polovina toho, co stojí benzín (obvykle je cena LPG ve srovnání s cenou benzinu cca 60 %, ale teď ten větší rozdíl dělá nižší daň...)

Akorát že ceny LPG už taky začínají od včera na 20 korunách



-> King: to je vždycky. Nicméně pro spoustu lidí je plyn pořád sprostý slovo ikdyž je to pořád za půl ceny. Já jako plynař jsem vytáhl skoro odstavenou Octavii
Kdyby někto chtěl mám bombu s multiventiventilem a směšovač Lovato..zbytek už asi šmelc.
...a mame tu tradicni vlnu zajmu o LPG pri zdrazeni "klasickych " PHM :-)
Má tu někdo zkušenost s Lpg v Brně kromě Ungera?dekuji
Nějaký zkušenosti s firmou Automania ze Sedlčan?
-> charon 07.03.22 13:53:16: V NMNM to dělali Trojani, nevím teda jak kvalitně (když začínali, tak to asi nebylo nic moc), ale dělají to už léta, tak se snad situace zlepšila. Jarda by o tom věděl víc.
-> dragon_cb_cz 09.03.22 16:51:28: Jo, pamatuju, že před lety, když byla vysoko cena paliv, tak nejdražší LPG jsem potkal za 19,20...

-> miguelias 11.03.22 21:11:16: Z auta do auta?
Nechybí Ti tam příčka mezi podběhama? Zatím jsem se nesetkal s LPG škodovkou, která by ji neměla...

Nechybí Ti tam příčka mezi podběhama? Zatím jsem se nesetkal s LPG škodovkou, která by ji neměla...
-> Bukaj: Tak by som to ani nehladal a rovno kúpil.Videl si to na e-shope?-> miguelias: Dáváš to dnu či von?
-> isti: Nojo, ale dostat ho ke mně bude asi na dlouhé lokte... :-D
To raději najdu ten původní, nebo, pokud nenajdu, tak koupím novej, stojí 3 Eura...
To raději najdu ten původní, nebo, pokud nenajdu, tak koupím novej, stojí 3 Eura...
-> Bukaj: Ja mám jeden neredukovanej škrťák ktorý nebudem potrebovať.
Takto vypadalo původní provedení BRC: -> Bukaj 16.02.16 00:48:10:
Aktuálně mám vývod skrz filtrbox na druhou stranu (dopředu po směru jízdy) a nemám tam ten škrťák...
Aktuálně mám vývod skrz filtrbox na druhou stranu (dopředu po směru jízdy) a nemám tam ten škrťák...
-> King: Tady jsem porovnával mixy, které mám k dispozici: -> Bukaj 29.12.20 11:28:32:
Počítal jsem plochu těch otvorů a srovnával s plochou difuzorů karburátoru 130 i vzájemně mezi sebou a vyšlo mi z toho, že žádný z těch mixů neomezí průtok vzduchu difuzory. Jen u těch dvoudírových mi nebyly jasné ty dírky navíc a orientace mixu -> Bukaj 02.01.19 18:12:20: .
Žádný dvoudírový mix mi na SEDRu nefungoval dobře na benzín - vždy to nějak blbě vířilo vzduch, že na benzín to škubalo nebo byla díra v plynu (stejnou zkušenost měl i Jarda), tak jsem se konečně vrátil k původnímu jednodírovému mixu, se kterým to na benzín funguje normálně, jak má...
Počítal jsem plochu těch otvorů a srovnával s plochou difuzorů karburátoru 130 i vzájemně mezi sebou a vyšlo mi z toho, že žádný z těch mixů neomezí průtok vzduchu difuzory. Jen u těch dvoudírových mi nebyly jasné ty dírky navíc a orientace mixu -> Bukaj 02.01.19 18:12:20: .
Žádný dvoudírový mix mi na SEDRu nefungoval dobře na benzín - vždy to nějak blbě vířilo vzduch, že na benzín to škubalo nebo byla díra v plynu (stejnou zkušenost měl i Jarda), tak jsem se konečně vrátil k původnímu jednodírovému mixu, se kterým to na benzín funguje normálně, jak má...
-> isti: Ten redukovanej škrťák (na hadice 16/12 mm), co máš ode mne, je mi právě k ničemu - ten je k těm dvoudírovejm mixům, které mají užší nátrubek, já bych potřeboval neredukovanej (16/16 mm), ale ten původní jsem někam založil a nemůžu najít...
-> King 09.03.22 18:26:01: S tím "novým" to auto dřív normálně fungovalo, porovnání ploch jsem tady v tom tématu kdysi řešil...
Zkusím tedy sehnat škrťák a laborovat dál...
-> King 09.03.22 18:26:01: S tím "novým" to auto dřív normálně fungovalo, porovnání ploch jsem tady v tom tématu kdysi řešil...
Zkusím tedy sehnat škrťák a laborovat dál...
-> dragon_cb_cz 09.03.22 16:51:28: Rakousko a Itálie jsou normálně kolem 0,9-1Eur už leta :-(