skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Bukaj 09.03.22 11:02:55: Skrtaku bych se nevzdaval - musela to bejt hodne velka nahoda, aby se dtto bez nej trefilo s danym HW to optimum pro rozumnou spotrebu a dobrej "zatah " . Jestli mas podezreni na chudou smes pri otevreni 2. klapice, tak bych pokusne zaslepil lepici paskou nasavaci douru na "kyji ". Btw: porovnal jsi celkovou plochu "difuzoru " toho dvouderovyho vs. ten novej ?
Dneska v ČB LPG za 21.40... to jsem videl asi poprvy, přes 20 Kč
-> ZdrubT 05.03.22 22:18:54: no je to v prdeli, zas jsem včera po dlouhý době při tankování plný nádrže musel zadávat PIN 

-> Bukaj: Netuším dôvod ale ten škrťák čo odcestoval by pasoval by pasoval k súčasnému mixu?Ja mám ešte to isté na aute čo si teraz nasadil a k tomu by to nepasovalo.
Tak jeden aktuální poznatek a taky jeden dotaz.
Vyměnil jsem (konečně) dvoudírový mixér (na SEDRu) www.skodateam.cz/foto-img _1WwXV.jpg ve 130LPG, který měl tu blbou vlastnost, že na benzín se s tím nedalo jezdit bez škubání, za původní jednodírový BRC, se kterým jsem vůz provozoval prvních pár let (upravený na lidštější uchycení ke karburátoru, než vrtání do rantlu víka) encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
a s výsledkem jsem spokojen jen napůl:
Na benzín teď auto jede úplně parádně kultivovaně, bez škubání, jako by tam žádný směšovač ani nebyl, ale na LPG je problém - do otevření klapky 2. stupně je vše OK, ale jakmile se klapka začne otevírat, motor se začne dusit
Projevuje se to, jako když dochází plyn nebo jako když se přepne na plyn z benzínu dříve, než se vyjede palivo z plovákové komory a smíchá se LPG s benzinem (příliš chudá nebo příliš bohatá směs), takže s autem lze jezdit pohodově na plyn na první komoru, ale bez šance předjíždět a dělat jiné prasárny, na které jsem byl doposavad zvyklý
Tak přemýšlím, kde může být chyba?
Kdysi auto s tímto mixem normálně fungovalo (než se uklepalo jeho dementní uchycení - pak jsem jej nahradil dvoudírovým směšovačem).
Jediné, co jsem oproti původnímu stavu změnil (kromě bezproblémového uchycení, které ale nemůže mít vliv na funkci) je to, že jsem vyhodil škrticí ventil na hadici mezi reduktorem a směšovačem - beztak jsem ten škrťák měl vždy vyšroubovaný naplno.
Původní škrťák jsem už nenašel (neměl redukované nátrubky, jako ten na dvoudírový mix) a ten redukovaný, co tam byl dosud, odcestoval na SK
Redukovaný byl proto, že dvoudírový mix má nátrubek menšího průměru, než jednodírový.
Výstupní nátrubek ze zplynovače (reduktoru) má vnitřní průměr cca 14 mm, vstupní nátrubek jednodírového směšovače cca 12 mm a dvoudírového směšovače cca 9,5 mm.
Mohla by být příčinou absence toho škrťáku? Detektor výfukových plynů nemám, abych zjistil, zda je směs příliš bohatá nebo příliš chudá (spíš bych se podle projevu přikláněl k chudé), tak jestli mám shánět škrťák nebo hledat problém jinde...
Jinak směšovač je ke karburátoru utěsněn dokonale, takže tam problém nebude.
Je-li řízeno množství plynu, které proudí z reduktoru do mixu pouze podtlakem v mixu, pak bude problém právě tam - buď je motor v takovém stavu (nedivil bych se), že už nevyvine dostatečný podtlak (ale s dvoudírovým mixem to fungovalo normálně), nebo je chyba právě někde mezi mixem a reduktorem - tedy ten škrťák...

Vyměnil jsem (konečně) dvoudírový mixér (na SEDRu) www.skodateam.cz/foto-img _1WwXV.jpg ve 130LPG, který měl tu blbou vlastnost, že na benzín se s tím nedalo jezdit bez škubání, za původní jednodírový BRC, se kterým jsem vůz provozoval prvních pár let (upravený na lidštější uchycení ke karburátoru, než vrtání do rantlu víka) encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
a s výsledkem jsem spokojen jen napůl:
Na benzín teď auto jede úplně parádně kultivovaně, bez škubání, jako by tam žádný směšovač ani nebyl, ale na LPG je problém - do otevření klapky 2. stupně je vše OK, ale jakmile se klapka začne otevírat, motor se začne dusit

Projevuje se to, jako když dochází plyn nebo jako když se přepne na plyn z benzínu dříve, než se vyjede palivo z plovákové komory a smíchá se LPG s benzinem (příliš chudá nebo příliš bohatá směs), takže s autem lze jezdit pohodově na plyn na první komoru, ale bez šance předjíždět a dělat jiné prasárny, na které jsem byl doposavad zvyklý


Tak přemýšlím, kde může být chyba?
Kdysi auto s tímto mixem normálně fungovalo (než se uklepalo jeho dementní uchycení - pak jsem jej nahradil dvoudírovým směšovačem).
Jediné, co jsem oproti původnímu stavu změnil (kromě bezproblémového uchycení, které ale nemůže mít vliv na funkci) je to, že jsem vyhodil škrticí ventil na hadici mezi reduktorem a směšovačem - beztak jsem ten škrťák měl vždy vyšroubovaný naplno.
Původní škrťák jsem už nenašel (neměl redukované nátrubky, jako ten na dvoudírový mix) a ten redukovaný, co tam byl dosud, odcestoval na SK

Redukovaný byl proto, že dvoudírový mix má nátrubek menšího průměru, než jednodírový.
Výstupní nátrubek ze zplynovače (reduktoru) má vnitřní průměr cca 14 mm, vstupní nátrubek jednodírového směšovače cca 12 mm a dvoudírového směšovače cca 9,5 mm.
Mohla by být příčinou absence toho škrťáku? Detektor výfukových plynů nemám, abych zjistil, zda je směs příliš bohatá nebo příliš chudá (spíš bych se podle projevu přikláněl k chudé), tak jestli mám shánět škrťák nebo hledat problém jinde...
Jinak směšovač je ke karburátoru utěsněn dokonale, takže tam problém nebude.
Je-li řízeno množství plynu, které proudí z reduktoru do mixu pouze podtlakem v mixu, pak bude problém právě tam - buď je motor v takovém stavu (nedivil bych se), že už nevyvine dostatečný podtlak (ale s dvoudírovým mixem to fungovalo normálně), nebo je chyba právě někde mezi mixem a reduktorem - tedy ten škrťák...




Tam mě napadlo - neznáte někdo opravdu dobrýho montéra LPG na Vysocině? Idealne okresy HB, ZR nebo JI? Vzhledem k vývoji cen benzinu si chcu dát do Compacta LPG, ale chcu to od někoho, kdo to udělá pořádně a nebudou s tim problémy ... Jezdim kolem 9 litrů benzínu, takže by se to za rok mohlo zaplatit ...
-> MVM: -> Milan 136: CNG je daný cenama plynu, to už je teď passé asi navždy. Kdo si to koupil, toho fakt lituju.
-> ZdrubT: LPG je vázaný na cenu ropy, takže základ je ta formulka co píše King, akorát vliv malého zdanění se s rostoucí cenou bude zmenšovat... ale vyplatí se to pořád.
-> ZdrubT: LPG je vázaný na cenu ropy, takže základ je ta formulka co píše King, akorát vliv malého zdanění se s rostoucí cenou bude zmenšovat... ale vyplatí se to pořád.
-> ZdrubT 05.03.22 22:18:54: Vzdycky se to drzelo plusminus na pulce ceny benzinu.
-> Milan 136: Ono je f prdeli v podstatě nejčastěji slovo na F poslední dobou 

-> MVM 05.03.22 22:26:27: CNG jde taky slušně do prdele no. Když jsem na něj jezdil pickupem, tak to mělo význam. Ale teď vůbec.
-> ZdrubT: Nevim jak LPG.
Ale třeba CNG Brno včera 35kč a dnes 51 Kč
Ale třeba CNG Brno včera 35kč a dnes 51 Kč
Jaký bude dle vás vývoj ceny Lpg?
-> vhml: To je proto, aby se uživatelé toho programu mohli předhánět, kdo ji má menší/vyšší, ne?

-> King 13.02.22 09:25:38: líbí se mi ta cena za kilometr zaokrouhlena na 7 desetiných míst 

-> Bukaj 05.02.22 23:56:41: Ekorallye kolenovrt style rikas? Tak tohle umela moje seskrcena 105 plynivka v unoru 2001, kdy cena lpg dosahla astronomickych 15Kc/l, manzelka na matersky a ja denne dojizdel do Strasnic za jenom lehce nadprumernej plat :-)
-> Bukaj: jenže já žádnej eko režim nejezdím, jedu normálně s provozem, akorát rozdíl mezi čtvrt plynem a plným je u 40kw Felicie jen ve spotřebě a hluku od klapky filtrboxu . Jinak se to u toho auta neprojevuje :) navíc v celým autě je jen rezerva a přední sedačky. Auto opět slouží a prostor je potřeba.
A dost se na spotřebu osvědčilo to nechat i 5 min klapat na volnoběh studený a pak teprve vyrazit. Takže já než si otevřu, hodím do auta věci tak to nechám brblat a jedu až dýl. Ona ta svině žere jak tank než se zahřeje na nějakých 50st
A dost se na spotřebu osvědčilo to nechat i 5 min klapat na volnoběh studený a pak teprve vyrazit. Takže já než si otevřu, hodím do auta věci tak to nechám brblat a jedu až dýl. Ona ta svině žere jak tank než se zahřeje na nějakých 50st
Ted v zime je ta spotreba naprd... Minimum mam s nosovickym zazrakem 4,5 na 100. Maximum asi 18,5 na 100 s firemnim Ducatem
V lete jsem schopnej se zazrakem jezdit pod 4 a s Ducatem za 12 


-> Tomaso435: Což o to, kdybych jezdil tim tvym ekorallye kolenovrtskym stylem, tak bych taky uměl na LPG do 8,5 litru na sto a na benzín 6,5 a dojezd by se tak protáhl na cca 1100 km, ale na to mne fakt neužije
To mne paradoxně baví s novějšími benzinovými auty, o kterých se tvrdí, že hrozně žerou (třeba s tátovou Octavií 1,8 20V jsem měl teď na 200 km po Praze a okolí průměr 6,5 litru (6,3 dle palubáku), jen mi to trochu (dost) zkazilo dvouhodinové čekání na SME a každých cca 15 minut start a pár minut zvýšeného volnoběhu, abych v autě neumrzl
A podobnou spotřebu (kolem sedmi litrů) mi cestou do Itálie ukazoval palubák v po střechu narvaném a obsazeném sedmimístném Caddy 1,6 LPG. Cestou zpátky jsme trochu spěchali, tak byla spotřeba cca 12 l/100 km

To mne paradoxně baví s novějšími benzinovými auty, o kterých se tvrdí, že hrozně žerou (třeba s tátovou Octavií 1,8 20V jsem měl teď na 200 km po Praze a okolí průměr 6,5 litru (6,3 dle palubáku), jen mi to trochu (dost) zkazilo dvouhodinové čekání na SME a každých cca 15 minut start a pár minut zvýšeného volnoběhu, abych v autě neumrzl

A podobnou spotřebu (kolem sedmi litrů) mi cestou do Itálie ukazoval palubák v po střechu narvaném a obsazeném sedmimístném Caddy 1,6 LPG. Cestou zpátky jsme trochu spěchali, tak byla spotřeba cca 12 l/100 km

i30 gombi sem jel v úterý do Francie necelých 1100km a tankoval sem 2 a pulkrat plnou (něco po příjezdu zbylo) na cestě tam i nazpět, takže nevím nevím..spotřeba na 1.6 naftu 48V dost vysoká si myslím..pravdou je že Německo sem jel prostě co to jelo tam kde to bylo možné.cili Full Gaz 220..
Supem na LPG 500, benzín cca 700..


Nojo, zlata i40. Ta ujela na nadrz 1200 km. i30 najede uz jen 900... Benzinova i30 asi 600. To je fakt k zbliti.
-> King: Jo, dojezd LPG škodovky je taky nějakejch cca 900 Km (plá nádrž plynu a benzínu)

-> Bukaj 05.02.22 10:59:46: To znam a aspon mame natrenovani na prechod na auta na baterky
Ale ten "deaselovej " dojezd 1000-1100km je prijemnej :-)

Ale ten "deaselovej " dojezd 1000-1100km je prijemnej :-)
-> 11mAjA11 05.02.22 10:55:01: Pro mne by byla ideální tak 100 l nádrž. Když člověk víc jezdí, tak omrzí tankovat každý druhý den, někdy i dvakrát denně, takže beru vždy, co se vejde. A to mám dojezd kolem 350-400 km na nádrž

Hlavně pokud natankujes a odjedeš tak něco málo upustis tak není problém. Ja tankuju tak aby zbyla rezerva těch cca. 5litru, resp. Když přestane čerpadlo rychle tankovat a tlak v nádrži se cca vyrovná výkonu čerpadla tak to vypínám.
-> pavucina: Ono to s tím ufoukáváním LPG přes ventil v nádrži nebude tak žhavý. Aut s toroidama někde na dně kufru nebo pod autem se to netýká vůbec, možná tak by se to dalo čekat u škodovky, která má nádrž v interiéru, který se může rozpálit na slunku, ale přesto se tak neděje.
To bys musel naplnit nádrž a nechat auto stát celé odpoledne vedle benzínky na rozpáleném asfaltu v nějaký parný letní den, aby byla šance, že si to ufoukne
To bys musel naplnit nádrž a nechat auto stát celé odpoledne vedle benzínky na rozpáleném asfaltu v nějaký parný letní den, aby byla šance, že si to ufoukne

Když už ohejbate ty plováky, tak aspon v lete kdyz dáte plnou, tak to hned neodstavte na sluníčko
Ja jsem normalne ted v lednu dal nový LPG do quattra, který používám hlavne v zime.. ale jestli jezdit za 10l benzinu nebo 12l lpg.. to se mi za zimu a kousek vrátí. Už nejsem psychicky pripraven jezdi za 3,7kc/km

Ja jsem normalne ted v lednu dal nový LPG do quattra, který používám hlavne v zime.. ale jestli jezdit za 10l benzinu nebo 12l lpg.. to se mi za zimu a kousek vrátí. Už nejsem psychicky pripraven jezdi za 3,7kc/km

-> Evž@: Jo, asi tak. Já po úpravě plováku na 130LPG také u některých čerpaček natankuji do 42 l nádrže 42 litrů LPG, ale většinou tak 38.
Před úpravou jsem byl rád, když se tam natlačilo 30 l
Před úpravou jsem byl rád, když se tam natlačilo 30 l

Když mám na nádrži 39 litrů tak správně bych tam měl dát max 80% čili 31 litrů?
Ohnul sem trochu plovák a teď sem natankoval cca 35 litrů ale tankování jsem přerušil já, nikoliv ventil.Začlo to tlačit jakoby míň tak sem to utnul. Před tím 29 litrů a ani deci navíc.
Ohnul sem trochu plovák a teď sem natankoval cca 35 litrů ale tankování jsem přerušil já, nikoliv ventil.Začlo to tlačit jakoby míň tak sem to utnul. Před tím 29 litrů a ani deci navíc.
Jo, teď sem ho měnil na Superbu, původní nádrž byla stejného rozměru a bylo na ní psáno 65l, nová v tomto rozměru dostupná má napsáno 62, ohnul sem tu tyčku plováku a natankuju 57 litrů (resp. tolik kolik natlačí čerpadlo na stanici, jakmile začnou skákat čísla líně, tak to vypínám a je tam 57l). Předtím sem natankoval do 50l do nádrže co byla psána 65.
-> 11mAjA11: to bylo u toroidu?
Já sem ohnul tyčinku plováku a do 62 natlačim v pohodě 57 což mi přijde adekvat. To měření stavu v nádrži je tak orientační že ho ani nevnimam, stačí že vím kolik najedu.
-> Tomaso435: tam kde tankuju nejčastěj musím držet tlačítko tak to asi nebudu moct praktikovat
. Jinak mě napadlo do toho vlízt a mrknout na plovák, případně ho přiohnout ale moc se mi do toho vrtat nechce.

-> Evž@: zkus houpat s autem při plnění.
Nízkotlaký benzínky no. Ja jezdil na eurooil kde to tlačilo do nádrže kdy auto zdechlo asi 39l.
Jinak je varianta ze je ten plovák nějak ohnuty
Nízkotlaký benzínky no. Ja jezdil na eurooil kde to tlačilo do nádrže kdy auto zdechlo asi 39l.
Jinak je varianta ze je ten plovák nějak ohnuty
Nevíte jestli lze upravením ventilu nacpat do toroidní nádrže víc lpg? Z nějakého důvodu mi tam vleze jen 29 litrů.
-> vhml 21.01.22 12:58:55: to už je snažší to vyject do prázdna než jen tak vyfoukat do vzduchu 

-> Tomaso435: já třeba ztratil ten papír kde se dávají razítka při revizi. Tak od té doby je to tak že přijedu na revize a dostanu protokol o zkoušce na rok. Takže žádná historie nějak nikde nefiguruje. Na stk vemu platný protokol a neřeším.
Myšleno tak, že sem neplatil nic za revizi a práci při výměně..protože revize taky není zadarmo..nádrž mi nechal za nákup. Dneska je toroid kolem minimálně 5tis a většinou už rok starý...
-> 11mAjA11: Na to není potřeba, aby to byl plynař - kamarád. Stejným způsobem jsem ji měnil párkrát sám a žádné kamarády plynaře nemám...
Já koupil nádrž za 3500,- s passportem úplně novou 3mesice od výroby, vyměnil sem si ji sám a plynař mi udělal revizi. Ocuchani, kontrola montáže, razítko do typoveho listu LPG a potvrzení že došlo k výměně po uplynutí doby.
Ano je to plynař kamarád v tom je to ušetření nákladů. Ale nádrž toroid na 62l stojí třeba v Hartu do 5tis
Ano je to plynař kamarád v tom je to ušetření nákladů. Ale nádrž toroid na 62l stojí třeba v Hartu do 5tis
Jako nemusí, ale kde to shánět po všech čertech aby to bylo zrovna v rozměru co potřebuju. Vzhledem k externímu toroidu pokud možno i neschnilá na sračku.
-> Borderer: Jistě, že nemusí být nová. Já před pár lety kupoval novou od Poláků za tuším 2700, protože sehnat v té době něco použitého na škodovku, co má platnost revize aspoň 5 let, byla utopie...
-> vhml: Flaška musí být nová? Nestačí použitá bez propadlý tlakovky?
-> 11mAjA11 24.01.22 20:49:53: ale za 3500 to asi uplne legalne neudelas kdyz nova stoji 7 a nekdo to musi udelat a vystavit revizi.
-> vhml: já koupil na dva vozy co maj každý 350tkm..jednu sem už vyměnil a Supem rovnou na STK a Golf mě čeká..
kus mě vyšel na 3500,- tak sem to vůbec neřešil..

-> Evž@ 24.01.22 13:04:01: při každé předestékáčkové revizi mi dopsal i tu loňskou :D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: za 9.5 roku s LPG jsem na autě neměl samolepku. Na stk sem ji nalepenou na folii zasunul za těsnění skla a po STK vždy vyndal. Navíc černé víčko na černém nárazníku.... Nikdy sem tohle neřešil
No ja zrovna řeším jestli koupit novou nadrz do auta co ma 400, nebo udělat teď stk a v březnu propadne nadrz
-> Evž@: Asi tak - kdysi jsem se pokoušel každý rok, ale te´d jsem nebyl už skoro tři roky...
