skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
Dnes som skúsil prehodiť elektroventil za klasický škrťák na felicii ale zo zadohrabu to nepasuje,fel má hrubšie hadice.Nemáte niekto navyše?Alebo ak sa to dá kúpiť nové poraďte e-shop.
-> Bukaj:
mám model z roku 1998-9, někdy záhy potom udělali změnu právě na té divně tvarované membráně (asi o 1cm posunuli úchyt páčky + asi i to víčko), jinak je to shodné. A tohle už nedělají,
Někde bylo nedostupné i to novější provedení a můj plynař mi radil, ať dám od Lovata, že tam nedělají změny a navíc se stále vyrábí...
Vrakáč... jsem sice realista (většinou pesimistickej), ale obvykle lidem věřím, když mi intuice nedává varovnej signál (a ta mě málokdy zklame).
Vrakáč s 20letou historií, normál provoz - žádnej signál, o tom, že to zítra zabalej. Naštěstí záloha není velká a nejvíc mě štve, že motor sháním znova....
mám model z roku 1998-9, někdy záhy potom udělali změnu právě na té divně tvarované membráně (asi o 1cm posunuli úchyt páčky + asi i to víčko), jinak je to shodné. A tohle už nedělají,
Někde bylo nedostupné i to novější provedení a můj plynař mi radil, ať dám od Lovata, že tam nedělají změny a navíc se stále vyrábí...
Vrakáč... jsem sice realista (většinou pesimistickej), ale obvykle lidem věřím, když mi intuice nedává varovnej signál (a ta mě málokdy zklame).
Vrakáč s 20letou historií, normál provoz - žádnej signál, o tom, že to zítra zabalej. Naštěstí záloha není velká a nejvíc mě štve, že motor sháním znova....
-> saskyn2 13.01.23 20:59:26: No spíš jsem myslel něco z kategorie děvky, drogy, automaty, chlast...
-> dragon_cb_cz 13.01.23 20:24:33: No to máš asi pravdu, jen to musí být pak nenažraný idiot. Ještě pochopím když třeba přijde o smlouvu na nájem na plac.
-> saskyn2 13.01.23 15:42:48: No vrakáč třeba zkrachovat nemusí, úplně stačí, že majitel začne mít spotřebu větší než ten vrakáč generuje...
Já asi nikdy nepochopím jak může vrakáč zkrachovat, to musí vést idiot s inteligencí houpacího koně. Když se kouknu na kámoše co před 20 lety začínal od nuly u mámy v garáži, nebo Ukrajinskou, Dádu ve Štěrboholech, nevím co dělají jinak

Tak mne by v životě nenapadlo na vrakovišti dávat "zálohu"...

-> K.D.B. 12.01.23 21:08:36: To s tou vrakárnou je taky "dobrá story" teda 

-> King: Chladicí okruh vozidla, nikoli reduktoru
A nemám osmikanál, kde chladicí okruh zároveň i vyhřívá. A topení je pouze efektivní využití odpadního tepla


-> Bukaj 13.01.23 11:04:08: Chladici? Spis "ohrivaci ", no ni?

-> K.D.B. 12.01.23 21:08:36: Starej mám v autě a občas měním membrány, ale už má nalítáno pár set tisíc (cca 270) a po rozborce už ho musím dotěsňovat tmelem (víko má ulomené jedno očko a bojím se i o závity v tom hliníku...
Tak když jsem objevil na netu za rozumnou cenu komplet nový, tak jsem neváhal...
...trochu jsi mne znervózněl informací, že už nejsou k sehnání ani membrány.
Mám zkušenost, že jediná membrána, která trpí provozem a je nutná častější výměna, je ta podivně tvarovaná tlustá, oddělující vodní chladicí okruh od reduktoru - ta ztvrdne a popraská. Už jsem ji asi dva roky nekontroloval, předpokládám, že už bude taky po smrti...
Tak když jsem objevil na netu za rozumnou cenu komplet nový, tak jsem neváhal...
...trochu jsi mne znervózněl informací, že už nejsou k sehnání ani membrány.

Mám zkušenost, že jediná membrána, která trpí provozem a je nutná častější výměna, je ta podivně tvarovaná tlustá, oddělující vodní chladicí okruh od reduktoru - ta ztvrdne a popraská. Už jsem ji asi dva roky nekontroloval, předpokládám, že už bude taky po smrti...

-> King 13.01.23 08:08:28: Jo, objednal jsem podtlakový 70 kW a přišel elektronický 140 kW...
Psal jsem o tom tady...
-> Bukaj 15.10.22 10:15:09:

Psal jsem o tom tady...
-> Bukaj 15.10.22 10:15:09:
-> Bukaj 12.01.23 10:56:47: Ale tenhle (AT90E) je podtlakovej. Jako, ze poslali neco uplne jinyho, nez je na fotkach?
-> Bukaj:
Ty jsi chtěl koupit novej ? Starej nechceš repasovat ? Bohužel mám starší verzi, na kterou se už kompletní repas sada nedělá. Mám doma repas sadu na tu novější verzi a nechce se mi to předělávat na Lovato (který mám doma:), tak proto poptávám jetej reduktor...
...no dobrej eshop
, a protože cizí neštěstí potěší...., potřebuju 50kw hlavu, v pondělí jsem dal zálohu vrakáči na celej motor 136M a od úterý nedostupný telefony a na vratech cedule Nesete peníze...? a telefony asi vymahačů.
Takže není záloha, není motor....
Ty jsi chtěl koupit novej ? Starej nechceš repasovat ? Bohužel mám starší verzi, na kterou se už kompletní repas sada nedělá. Mám doma repas sadu na tu novější verzi a nechce se mi to předělávat na Lovato (který mám doma:), tak proto poptávám jetej reduktor...
...no dobrej eshop

Takže není záloha, není motor....

-> K.D.B.: Válí se mi v autě, kterým jezdím.
Kdybys náhodou chtěl koupit - tak varuju před tímto e-shopem - místo podtlakového poslali elektronický, ten jsem vrátil a ač je to už víc, jak dva měsíce, tak nemám ani reduktor, ani peníze...
www.auto-diel.sk/Karburat or-BRC-AT90E-ECO-reduktor- VAKUUM-100-KW-d260808.htm
Kdybys náhodou chtěl koupit - tak varuju před tímto e-shopem - místo podtlakového poslali elektronický, ten jsem vrátil a ač je to už víc, jak dva měsíce, tak nemám ani reduktor, ani peníze...

www.auto-diel.sk/Karburat or-BRC-AT90E-ECO-reduktor- VAKUUM-100-KW-d260808.htm
Neválí se někomu doma podtlakovej reduktor BRC AT90P ?
-> isti 06.01.23 21:32:57: jak píše King u jednobodu mám obojí, jak servo tak mechaniku
-> King: Vyskúšám.
-> isti 06.01.23 21:32:57: Proste misto servoventilu das normalni skrtak a postupne ho budes utahovat, dokud motor neztrati alceleracni pruznost a vykon ve vysokejch otackach. To servo muze zustat zapojeny, kdyby nahodou ŘJ drzkovala, ze ho nevidi.
Otázka znie či sa to môže vymeniť za tupé mechanické bez hrabnutia do nastavení?Totiž dostal som radu že by to mohlo pomôcť ale dotyčnému to robil plynár a nevedel povedať že čo to obnášal.
S feliciou som nepokročil lebo som sa k tomu ani nedotkol ale teraz už úplne prestal fungovať na lpg.
Je tam tento riadený ventil
Je tam tento riadený ventil
-> 11mAjA11 28.11.22 21:37:18: Je to lovato,na ostatné si pozriem v priebehu týždňa.
-> darklord 28.11.22 23:01:13: I polska Stako muze mit zivotnost treba 50 let, ale kazdych 10 let by se musela delat tlakova zkouska, coz je vomrd, co se udajne nevyplati, takze lpg nadrz je v praxi spotrebka. Jak to maji osefovany vyrobci aut s fabrickym lpg je zahada.
-> darklord: pravda nevím jak Opel ale u té Dacie je doživotnost dána asi čistě jen tím, že není předepsaný interval výměny. Z legislatvního hlediska je to čekám posichrovaný tím, že to s tím bylo homologovaný a tudíž je to braný jako nedílná součást auta. Ale jestli je za tím nejaká hlubší technická rozvaha ohledně reálné životnosti těžko říct.
-> Dauntless24: a ako konkretne to zalezi? Opel Astra J 2014 103kW LPG
A teda pokial je to "dozivotne" co presne tento vyraz znamena? To akoze jedna polska STAKO nadrz ma zivotnost 10 rokov, a ta ista len namontovana do opla je zrazu nesmrtelna a vydrzi 40 rokov?
A teda pokial je to "dozivotne" co presne tento vyraz znamena? To akoze jedna polska STAKO nadrz ma zivotnost 10 rokov, a ta ista len namontovana do opla je zrazu nesmrtelna a vydrzi 40 rokov?
-> darklord 28.11.22 21:47:38: záleží co to je za auto, třeba nový Dacie s fabrickým LPG mají doživotní
Viete niekto ako je to s fabrickym LPG, kde neni napisana zivotnost nadrze? Manzelka zdedila auto kde je LPG z fabriky, a v protokole o TK sa pise poznamka ze na nadzri neni datum platnosti, auto zatial nema 10 rokov. Bere sa tam proste 10 rokov od vyroby auta, alebo je tato nadrz legislativne dozivotna?
Na nadrzi není multiventil s civkovym (elmag.) Ventilem ? Jaký je to systém ? Značka a typ multiventilu ? Jednotky ?
-> 11mAjA11: Aký ventil a kde?
-> Bukaj: Prepínač odvtedy funguje normálne.

-> Bukaj: Prepínač odvtedy funguje normálne.
-> isti: Buď v háji jednotka LPG nebo kabeláž k ní/konektory atd. Případně možná, ale ne moc pravděpodobná závada na tišťáku toho přepínače LPG...
A co elmag ventil ? Na multiventilu
Čo tomu je?
Fel 1.3 mpi.Malo by to prepnúť na lpg po zvýšení otáčok na cca 2000 a po následnom klesnutí alebo po x sekundách.Najprv sa to zbláznilo tak že na prepínači súčasne svietili obe horné kontrolky(zelený a červený vedla seba ,mali by svietiť tri ale tretí mal pauzu)na lpg nešiel vôbec,po prekročení 2000 otáčok blikali obe kontrolky,prepínač na nič nereagoval,kontrolky svietili aj u vypnutého zapalovania
a vybilo to baterku za víkend.
Vybral som baterku,nabil,a skontroloval poistku čo je u plus kontaktu na kábli k lpg,nič mu nebolo a odvtedy to ako tak funguje.Namiesto 2000 otáčok musím to vytočiť na cca 3000,nechať spadnúť otáčky aby to preplo na lpg a podla nálady buď to ˝˝natiahne˝˝˝plyn alebo nie.Toto sa dá iba počas jazdy ideálne pri vyššej rýchlosti lebo to trvá asi 5-10 sekúnd kým sa auto rozhodne.Takže čo tomu je?
Vela sa tam nedá skontrolovať,pozrel som akurát na káble,nič nie je spadnuté či oxidované.



Vybral som baterku,nabil,a skontroloval poistku čo je u plus kontaktu na kábli k lpg,nič mu nebolo a odvtedy to ako tak funguje.Namiesto 2000 otáčok musím to vytočiť na cca 3000,nechať spadnúť otáčky aby to preplo na lpg a podla nálady buď to ˝˝natiahne˝˝˝plyn alebo nie.Toto sa dá iba počas jazdy ideálne pri vyššej rýchlosti lebo to trvá asi 5-10 sekúnd kým sa auto rozhodne.Takže čo tomu je?


Vela sa tam nedá skontrolovať,pozrel som akurát na káble,nič nie je spadnuté či oxidované.
-> Borderer: Ak máš spolahlivého plynára v blízkosti tak rovno choď za ním s dokumentáciou čo máš a poradí ti.
-> Bukaj: Mechanickou část tak nějak chápu, mám i navrtaný sání z toho auta atd, takže těžce PnP, ale spíš mi jde o papírování, co vlastně všecko potřebuju, protože netuším jestli mám potřebnou dokumentaci nebo certifikáty a rád bych byl trochu připraven, než budu volat a ptát se plynařů.
-> Borderer: No, namontuješ a pak jedeš za plynařema pro štempl o "odborné montáži" a pro revizi. A pak na emise, evidenčku a úřad.
Ale raději bych si to někde s plynařema domluvil - může se stát, že některá odpovědná osoba, která má dát ten štempl, bude trvat na tom, že montáž musí provést jejich technik. Ale možná to bude jen otázkou správného bakšiše...

Ale raději bych si to někde s plynařema domluvil - může se stát, že některá odpovědná osoba, která má dát ten štempl, bude trvat na tom, že montáž musí provést jejich technik. Ale možná to bude jen otázkou správného bakšiše...

Otázka do pranice. Dostalo se mi pod ruku kompletní sekvenční LPG z feldy 1.3. Mám k tomu ten žlutej "techničák" a papír od flašky. Netuší někdo, jakej je postup, kdybych to chtěl přeskládat komplet do jinýho auta? Z původního auta už jsou kasičky.
-> vhml 27.07.22 09:48:01: Já tohle řešil když jsem LPG v autě rušil... prostě musíš na úřad někam kde dělají přestavby, s papírem od plynaře s razítkem kde bude napsaná jak se ti změnila pohotovostní hmotnost/užitečné zatížení, to zapíšou do TP. Víc bych v tom asi nehledal.
Tzn jediné co by plynař měl vykoumat je hmotnostní rozdíl mezi starou a novou nádrží.
Tzn jediné co by plynař měl vykoumat je hmotnostní rozdíl mezi starou a novou nádrží.
-> Bukaj 27.07.22 09:34:26: no v techničáku mám změněnou jen pohotovostní hmotnost a to auto stejně reálně váží o 100kilo míň ( protože nevozím 80litrů benzínu a 7 sedaček )
-> vhml: Jak píšu - není problém to udělat fyzicky, ale musí se pak měnit všechny údaje o hmotnostech v TP, ORV a příloze LPG.
Proto se do toho možná tomu plynaři nechtělo - spousta papírování za málo peněz. Jinak nevím, v čem by byl problém.
Proto se do toho možná tomu plynaři nechtělo - spousta papírování za málo peněz. Jinak nevím, v čem by byl problém.
-> vhml: Na SR sa to nedá,max taký obkem aký je už v papieroch.
-> Bukaj 27.07.22 09:18:10: no jo, ale to je pořád jen o tom zajít na úřad s 50 korunama za přepis nebo ne?
Z HL propanu mi odepsali tohle, ale moudrej z toho taky nejsem .
Dobrý den,
ano nádrž můžete použít větší dostanete k ní nový certifikát, výrobní
číslo se zapíše do přílohy a dá se razítko firmy která jí bude měnit.
Také byste měli zkontrolovat jestli větší nádrž nepřekročí největší
povolenou hmotnost.
---
S pozdravem / Best Regards
Ilona Rovenská
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------
HL propan s.r.o.
Z HL propanu mi odepsali tohle, ale moudrej z toho taky nejsem .
Dobrý den,
ano nádrž můžete použít větší dostanete k ní nový certifikát, výrobní
číslo se zapíše do přílohy a dá se razítko firmy která jí bude měnit.
Také byste měli zkontrolovat jestli větší nádrž nepřekročí největší
povolenou hmotnost.
---
S pozdravem / Best Regards
Ilona Rovenská
------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------
HL propan s.r.o.
-> vhml: Tak tam je problém spíš papírování, než cokoli jiného - s větší nádrží se ti mění spousta údajů v TP (hmotnosti), takže je to o novém ORV, nové příloze k TP pro alternativní pohon a změnám v TP. Takže legislativně je to podobné, jako komplet přestavba...
Kdysi jsem o tom uvažoval, ale narazil jsem na omezení prostorové (do škodovky do příručního zavazadelníku se nevejde válec víc, než těch 45 l)...

Tušíte někdo co obnáší výměna LPG nádrže za větší z hlediska legislativy ? Už ji mám propadlou, tak bych rovnou dal větší, ale plynař mi to vylíčil jako strašnej problém, byť jsem z kontextu spíš vycítil, že ví hovno a jenom se mu to nechce řešit.
Absolvoval to někdo? Díky
Absolvoval to někdo? Díky
-> swen: No a zkoušel jsi pohnout šroubem volnoběhu na výparníku? Tam se totiž štelují otáčky volnoběhu,ne na hadici přívodu do mixu. Jaký máš systém? BRC, Lovato, jiný? V podstatě jsou na stejném místě, u obohacovače plynu. Podstata držení volnoběhu na plyn je ta, že musíš mít nejpve seřízený volnoněh na benzín a pak po přepnutí na plyn můžeš laborovat s volnoběhem na plyn. Předpokládám, že máš podtlakový systém. Ještě mě tak napadlo: nevypadla ti někde nějaká hadička okolo podtlaku, mohlo by ti to přisávat vzduch, čímž se sníží podtlak v sání a membrána podtlakového otevírání plynu do směšovače karburátoru nezareaguje. Stačí prasklá propojovací hadička mezi filtrboxem a pod karbec nebo podtlaková hadice k posilovači brzd. Na benzínu to nepoznáš, ale projeví se to právě na plynu.
Taky mě trápí poslední dva týdny shodný problém, jako se zde řešil níže. Akorát u klasický 742. Na benzín vše ok. Na LPG startuje i jede, ale volnoběh ani vteřinu. Jak pustí člověku nohu z plynu, tak to hned zdechne. A přitom to předtím fungovalo bez problémů (problém vznikl během týdne - nejprve jen občas klesaly otáčky volnoběhu přespříliš nízko a nakonec žádný volnoběh na LPG).
Zkoušel jsem prohlédnout hadice, zda někde nejsou "děravé"/zpuchř elé, zkoušel jsem kroutit doleva/doprava tím šroubem mezi mixem a karbcem (s představou, že tím ovlivním množství-bohatost LPG směsi), zkoušel jsem vyměnit svíčky, vyměnil jsem vzduchový filtr + olej, .. a pořád velký špatný - volnoběh na LPG nefunguje.
Jediný, co se ještě změnilo, že tlak z motoru na víčko oleje na hlavě motoru je možná větší - má tendence odlétnout pryč. Že by to mohlo mít vliv také?
Tak ještě zkusím dále hledat někde netěsnosti, jak je zde rada (díky za tipy):
-> King 13.03.22 18:33:29:
Zkoušel jsem prohlédnout hadice, zda někde nejsou "děravé"/zpuchř elé, zkoušel jsem kroutit doleva/doprava tím šroubem mezi mixem a karbcem (s představou, že tím ovlivním množství-bohatost LPG směsi), zkoušel jsem vyměnit svíčky, vyměnil jsem vzduchový filtr + olej, .. a pořád velký špatný - volnoběh na LPG nefunguje.
Jediný, co se ještě změnilo, že tlak z motoru na víčko oleje na hlavě motoru je možná větší - má tendence odlétnout pryč. Že by to mohlo mít vliv také?
Tak ještě zkusím dále hledat někde netěsnosti, jak je zde rada (díky za tipy):
-> King 13.03.22 18:33:29:
-> isti 22.05.22 22:38:57: Jestli ti prijde 7l/100 na lpg jako vysoka spotreba...
Ono se da samozrejme to servo vyhodit a nahradit ho "rucnim " skrtakem jako na stary skochtli a trosku to zaskrtit smerem k chudsi smesi. Ale tech par deci nestoji za pripadny problemy typu strelby do sani (MPi ma dlouhy saci).

-> King: Takže toto ruka v ruke s lambdou môže za vysokú spotrebu?Ak do toho nerátám deravý vzduchový filter

-> isti 22.05.22 17:19:55: Jasne - na starejch skochtlich tam bejva rucni skrtici ventil na doladeni bohatosti smesi, od jednobodu vejs uz se tam davalo servo, ktery doladovalo smes podle signalu z lambdy a do ECU se posilal falesnej signal "spokojeny " lambda sondy.
-> King: OK,je to medzi reduktorom a mixerom.