skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
11:11:04
26.11.2013
26.11.2013

Vrba
-> King: Je to možné,že není uplne v ideálním náklonu. To splynování v nádrži se děje tak posledních 5km,kdy už motor nejede více jak na pul plynu a pak min a mín,až nejede vůbec.Pak je nádrz uspodku přimrzlá a nebo orosena. Jen tehdy se tam něco stane a natankuju uplne plnou 45l.A plovak ukazatele je zároven plovák uzavíracího ventilu a nebo jsou tam plovaky dva?
11:01:04
26.11.2013
26.11.2013

MOLSO
-> King: ja som mu hovoril nech ju otoci 

10:37:00
26.11.2013
26.11.2013

King
-> Vrba: Na prázdný nádrži sundat multiventil a plovák buď úplně vyhodit nebo jenom přihnout "páku", aby stop-ventil zabíral až při vyšší hladině. Zamrzlou nádrž si nějak neumím představit - nasávací tribička bere kapalnou fázi těsně nade dnem nádrže a jakmile začne reduktor odebírat už jenom plyn, motor se neudrží v chodu. Nemáš tu nádrž namontovanou v nevhodným úhlu?
10:27:10
26.11.2013
26.11.2013

Vrba
Umí někdo poradit,jak nejjednoduseji uplne vyřadit uravírací ventil v multiventilu? Když tankuju do uplne prazdne ,uz primrzle bomby,tak vemu 45L, pokud tankuju do bomby v dobe,kdy jeste jde kapalná fáze a bomba neprimrzá,tak natankuju okolo 32L. Takze bych ten uzavírací ventil rád vyřadil,abych mohl brat vždy plnou. Rizika znám.
00:21:18
18.11.2013
18.11.2013

dragon_cb_cz
-> King: A kdo jinej jezdí na plyn? 

00:07:37
18.11.2013
18.11.2013

King
-> MOLSO: Tak nejak,ale jak rikam, je to v podstate umelej problem, protoze zatacky na volnobeh rezou jenom extremni kolemovrti ;-)
20:34:28
17.11.2013
17.11.2013

MOLSO
-> King: takže to nie je chyba ale vlastnost ?
no super ...

20:27:29
17.11.2013
17.11.2013

King
-> MOLSO: Žádná magie to není. Reduktor se montuje, tak oby jeho osa byla kolmo na směr jízdy tzn. aby na jeho činnost neovlivňala setrvačnost velký membrány při akceleraci/brždění. Při razantnějším průjezdu zatáčkou (nejlíp vracečkou) ale působí na membránu odstředivá síla, takže podle směru zatáčky se směs buď hodně obohatí nebo ochudí, což vpřípadě volnoběhu může způsobit zdechnutí motoru. Osobně jsem s tím za celou lpg kariéru neměl problém, protože mám takovej zvyk před zatáčkou brzdit motorem a po jejím projetí přidat plyn. Zatáčky na volnoběh nějak nevedu :)
20:02:10
17.11.2013
17.11.2013

francomk
-> MOLSO: Tak to potom musíš mat nejaký prírodný úkaz 

19:58:33
17.11.2013
17.11.2013

MOLSO
-> DuriQ: robi to aj s plnou nadrzou plynu .... ja si myslim ze by to robit nemalo, plyn je pod tlakom a od nadrze po reduktor je kurevsky dlhe vedenie na to aby sa to nejako "ulievalo" alebo "odlievalo"
19:43:47
17.11.2013
17.11.2013

DuriQ
MOLSO: taka sprosta otazka mas dost paliva :D :D :D
19:33:17
17.11.2013
17.11.2013

MOLSO
chlapci mám takú otázku ... je normálne že mi kolíšu volnobežné otáčky pri prudkých zmenách smeru ?
modelová situácia ... prejdem horizont, idem dole kopcom a je tam 180° vracák, mám vyradené do neutrálu, volnobeh, zatočím a otáčky padnú na cca 400 - 250 a klesajú a klesajú ... ak to stihnem vyrovnať a pokračujem rovno, tak to znova chytí mojich cca 950 otáčok ... ak neprestanem zatáčať dosť skoro, tak to zdochne
benzín určite neprisáva, benzínový systém je (dočasne) úplne odpojený.
modelová situácia ... prejdem horizont, idem dole kopcom a je tam 180° vracák, mám vyradené do neutrálu, volnobeh, zatočím a otáčky padnú na cca 400 - 250 a klesajú a klesajú ... ak to stihnem vyrovnať a pokračujem rovno, tak to znova chytí mojich cca 950 otáčok ... ak neprestanem zatáčať dosť skoro, tak to zdochne
benzín určite neprisáva, benzínový systém je (dočasne) úplne odpojený.
19:32:28
17.11.2013
17.11.2013

DuriQ
vhml: realne v zime natankujem viac, a ked som jazdil vela a motor nevychladol pod 25stupnov tak ten dojazd bol rozhodne dlhsi jasne neprepne mi to do plynu hned po nastartovani ako v lete, ale cca po 2km po rannom starte to uz bezi na plyn :) za ten cas to nezorere kto vie co ;)
19:20:54
17.11.2013
17.11.2013

vhml
-> DuriQ 17.11.13 19:04:42: ne, protože ti to déle jede na benzín
19:04:42
17.11.2013
17.11.2013

DuriQ
ja na sekvencom mam v zime dlhsi dojazd, to bude asi tym ze sa do tej nadrze dostane viac paliva ako v lete : ))
11:02:28
11.11.2013
11.11.2013

King
-> Vrba: Urcite bych to doladil.
10:57:11
11.11.2013
11.11.2013

Vrba
-> vhml: To je teda pekne na prd,už aby bylo jaro :-)
10:47:15
11.11.2013
11.11.2013

vhml
-> Vrba 11.11.13 10:44:26: můžeš trošku obohatit aby to jelo stejně. Zimní složení se líp zapaluje, ale podává nižší výkon.
10:44:26
11.11.2013
11.11.2013

Vrba
-> King: Je vhodné ten motor nějak přenastavit na použití jiné směsi a nebo to +- sedí a netřeba korigovat?
10:12:28
11.11.2013
11.11.2013

King
-> Vrba: U skodivky, se kterou jsem jezdil jenom dlouhy trasy, to moh bejt max. pullitr navic, ale normalne bych to videl i o litr vic. Ale spis je to dany, jak pise vhml, nizsima teplotama.
08:13:36
11.11.2013
11.11.2013

vhml
-> Vrba 11.11.13 08:08:02: Sharan v zimě žere míň, protože se zákeřně ohřejvá na benzín :-)
U felicie která jela na plyn pořád to byl nějakej půllitr-litr navíc. Ale ono hodně neudělá jen samotný složení ale obecně zimní provoz.
U felicie která jela na plyn pořád to byl nějakej půllitr-litr navíc. Ale ono hodně neudělá jen samotný složení ale obecně zimní provoz.
08:08:02
11.11.2013
11.11.2013

Vrba
Jaké máte rozdíly ve spotřebě letní vs. zimní směsi LPG?
19:51:19
06.11.2013
06.11.2013

King
-> srdcar 120L: Ach so! :-) V jednu v noci jsem uz v nejakym utlumu, takze bych se taky primlouval za ty uvozovky.
17:29:07
06.11.2013
06.11.2013

srdcar 120L
Omluva z mé strany.




16:21:24
06.11.2013
06.11.2013

minno
-> srdcar 120L: treba používať úvodzovky, aby bolo vidieť, že je to citácia.
16:16:42
06.11.2013
06.11.2013

srdcar 120L
-> King: 06.11.2013 00:54:37 To se ti jen zdá, protože jsem zkopíroval část tvé reakce, aby to na sebe navazovalo.
08:48:33
06.11.2013
06.11.2013

MOLSO
-> Vrba: 100 km hore dole 

08:47:25
06.11.2013
06.11.2013

Vrba
-> MOLSO: Na 4000km uz to udělalo dost 

08:45:01
06.11.2013
06.11.2013

MOLSO
-> Vrba: odchylka 2,5 km / 100 km sa mi nejaka moc velka odchylka nezda ...
08:39:29
06.11.2013
06.11.2013

Vrba
-> MOLSO: Mám prave stejne a jsou malé. Kdyz jsem jel na dovcu zaroven s felicii,takl jsem najel o spoustu kilaku vic. Aby to bylo realnejsi,museli by jsme obouvat OfRoad34 

08:31:57
06.11.2013
06.11.2013

MOLSO
-> Vrba: tak ked 175/70R13 su pre teba male kolecka .... tak uz neviem 

08:16:12
06.11.2013
06.11.2013

darklord
-> Vrba:



08:04:00
06.11.2013
06.11.2013

Vrba
-> MOLSO: No jo,máš malá kolečka,...ona ta realita bude jiná 

07:45:12
06.11.2013
06.11.2013

MOLSO
-> Vrba: jo jasne ... este to nemam uplne doladene, tie gumičky na ventiloch si ešte sadajú.... zo začiatku to reagovalo na velmi uzky rozsah bohatosti, teraz sa to podstatne zlepšilo. Môj plán je dostať sa na povodnu spotrebu 7.3 - 7.6l /100km
07:36:51
06.11.2013
06.11.2013

Vrba
-> MOLSO: Potom poreferuj jak se ti změnila spotřeba. Jámomentálně jezdím do 8L
07:24:24
06.11.2013
06.11.2013

MOLSO
-> srdcar 120L 06.11.13 00:08:14: neboj sa ty nič, najprv som si rozobral stary reduktor co som mal do nahrady pozrel ako to vyzera a funguje, diskutoval som s kingom a zistil som si všetko potrebne
reduktor som samozrejme vyčistil a dosadacie plochy očistil, vymenil som si aj filter, samozrejme po zložení som na všetkých spojoch overoval tesnosť mydlovou vodou.
Ono to nie je ťažké len človek čo to robí nesmie byť hovado.
auto teraz štartuje normálne a drží konečne stabilný volnobeh
týmto by som sa chcel ešte raz poďakovať kingovi za všetky informácie, ktoré mi poskytol
reduktor som samozrejme vyčistil a dosadacie plochy očistil, vymenil som si aj filter, samozrejme po zložení som na všetkých spojoch overoval tesnosť mydlovou vodou.
Ono to nie je ťažké len človek čo to robí nesmie byť hovado.
auto teraz štartuje normálne a drží konečne stabilný volnobeh
týmto by som sa chcel ešte raz poďakovať kingovi za všetky informácie, ktoré mi poskytol

00:54:37
06.11.2013
06.11.2013

King
-> srdcar 120L 06.11.13 00:16:47: Teď teda čumím jak puk! :) tenhle příspěvěk jsem psal Já jako reakci na Srdcaře, ale zobrazujese jako Srdcařova reakce na mě!

00:53:07
06.11.2013
06.11.2013

King
-> srdcar 120L: Tohle varování tady v tématu proběhlo milionkrát - ano, než se pustím do repase reduktoru, zjistím si o tom maximum a ve finále si buď udělám zkoušku těsnosti nebo s tím zajedu k plynařovi. Detaily repase jsme s Molsem probrali přes SZ.
Osobně jsem dělal jako laik repasi 3x, x-krát jsem systém servisoval a jednou jsem přemontovával komplet LPG bordel do nový kasle. Věřím, že se najde kokot, kterej nemá vůbec páru, jak to funguje, co hořlavej plyn těžší než vzduch dokáže a může dojít k průseru, ale tak nějak dokážu z dotazu vytušit, komu radit při repasi a koho nasměrovat k plynaři. Není to žádná "rocket science", ale chce to trošku respektu. Osobně jsem se nikdy nesetkal s výbuchem ani požárem LPG auta ani jsem o tom v blízkým okolí neslyšel.
Osobně jsem dělal jako laik repasi 3x, x-krát jsem systém servisoval a jednou jsem přemontovával komplet LPG bordel do nový kasle. Věřím, že se najde kokot, kterej nemá vůbec páru, jak to funguje, co hořlavej plyn těžší než vzduch dokáže a může dojít k průseru, ale tak nějak dokážu z dotazu vytušit, komu radit při repasi a koho nasměrovat k plynaři. Není to žádná "rocket science", ale chce to trošku respektu. Osobně jsem se nikdy nesetkal s výbuchem ani požárem LPG auta ani jsem o tom v blízkým okolí neslyšel.
00:40:29
06.11.2013
06.11.2013

King
-> vhml: Ano :)
00:16:47
06.11.2013
06.11.2013

srdcar 120L
-> King: Vzhledem k tomu, že podtlakový systémy jsou hromádkou kompromisů nedá se moc generalizovat. Taky jsem to v určitý, pro mě nepříliš ekonomicky příznivý, době provozoval v režimu „extrémní kolenovrt“ a 105tka jezdila v zimě pod 6l/100 (třetina po Praze). Osobně jsem ale dával spíš přednost nějaký tý decce LPG navíc, hlavně, když to táhlo do maxima.
Když jsem měl původní 120-tku motor s tvrzenými sedly na výfukových ventilech a 4-kvalt převodovku, tak jsem jezdil taky kolem 6,5 l na dálky a po městě za asi 8,5 l. Holt větší obsah a větší výkon motoru chce trochu víc paliva, aby to jelo dobře.
Když jsem měl původní 120-tku motor s tvrzenými sedly na výfukových ventilech a 4-kvalt převodovku, tak jsem jezdil taky kolem 6,5 l na dálky a po městě za asi 8,5 l. Holt větší obsah a větší výkon motoru chce trochu víc paliva, aby to jelo dobře.
00:08:14
06.11.2013
06.11.2013

srdcar 120L
-> MOLSO: snažně tě prosím, nešťourej se sám v membránách, nech to na plynařovi, který ví, co s tím má dělat. ( Tedy pokud sám nejsi vyučený plynař )Není to jen o výměně membrán, tam se čistí celý vnitřek, včetně dosedacích ploch přepouštěcích ventilků, sundavají se přívodní plynové trubky, mění se plynový filtr ve ventilu a jako poslední se dělá kontrola těsnosti systému. Já sám mám měněné membrány potřetí a vždy jsem to nechal na plynařovi. Ten ti na to udělá hned i revizi a máš to všechno v cajku. A máš na to záruku, kdyby se přece jen s tím něco přihodilo. Pouze jsem se díval, co s tím všechno dělá. Bohužel jsem byl svědkem několika případů, kdy dotyční se v tom hrabali sami, utíkalo jim to všude a výsledek byl výbuch plynu za jízdy a skoro v tom uhořeli, jinému vybuchla garáž, když startoval a zařval tam, a pod.
18:09:32
05.11.2013
05.11.2013

MisakusX
Tomaso435: Tak kdyby někdo něco takového chtěl skutečně vyrobit, mohl by si systém velmi jednoduše nastavovat z kabiny potenciometrem ze součástek třeba elektrického sklápění světlometů (detaily ať rozvine někdo, kdo elektromechanice rozumí). Nastavení bohatosti pomocí "Nepérovy diody" a signálu z lambdy, ovšem to by ti tam mohl rovnou sedět mechanik a regulovat to. Když se nad tím zamyslíme, je to vlastně celé jedna velká blbovina. Jednou máme karbec, když chceme od systému lepší spotřebu, pořídíme si multivstřik, nebo vypínání dávkování při jízdě z kopce...
17:50:36
05.11.2013
05.11.2013

Zeke-ten šestý
-> wattanen: Díky
17:45:48
05.11.2013
05.11.2013

wattanen
To je datum kdy byla vyrobena takže ji maš na 10 let to jest do 2021
17:29:55
05.11.2013
05.11.2013

Zeke-ten šestý
Ahoj, na bombě je datum 07 2011. JE to datum výroby bomby, nebo datum pouzitelnosti? dik :)
14:58:21
05.11.2013
05.11.2013

vhml
-> King 05.11.13 00:13:56: nemas ty lambdy naopak?
00:13:56
05.11.2013
05.11.2013

King
-> srdcar 120L: Ono to má i teoretický zdůvodnění - nejmenší spotřeby se dá dosáhnout někde kolem lambda=0,9, zatímco nejvyšší výkon je při lambda 1,1-1,2. Vzhledem k tomu, že podtlakový systémy jsou hromádkou kompromisů nedá se moc generalizovat. Taky jsem to v určitý, pro mě nepříliš ekonomicky příznivý, době provozoval v režimu "extrémní kolenovrt" a 105tka jezdila v zimě pod 6l/100 (třetina po Praze). Osobně jsem ale dával spíš přednost nějaký tý decce LPG navíc, hlavně, když to táhlo do maxima.
23:43:24
04.11.2013
04.11.2013

srdcar 120L
-> Tomaso435: No nechci ti brát iluze se spotřebou. Ale pokud vím, tak spotřeba plynu u karburátorové verze se odvíjí od toho, jak lehkou nebo těžkou nohu máš na plynovém pedálu. Máš větší podtlak v sání, více ti membána v reduktoru pustí plynu, ale ty ho zaškrtíš škrťákem. Ničeho tím nedocílíš, akorát jsi naštvaný, že když na to potřebuješ přišlápnout, tak ti tam jde málo plynu a netáhne. Otevři škrťák a stylem jízdy a s lehkou nohou docílíš stejnou spotřebu, pouze nebudeš muset řešit, jak za jízdy, kdy to nejvíc potřebuješ, ti tam jde málo. To jsem sám řešil, když jsem tahal velký vlek za škodulí, prostě jsem otevřel o 1/2 až 3/4 otáčky škrťák a nebylo co řešit. 136 fávo motor, 5-ti kvalt, mokré poloosy, diferák 4,22 a jezdí jak o život. Dálky s vlekem kolem 8,5 l na 100, sólo trochu přes 7 l. Po městě kolem 10 l. Asi tak.
14:02:49
04.11.2013
04.11.2013

Tomaso435
-> King: přesně. v rámci spotřeby jezdim na ono nastavení, ale když někde jedu kopce a je nutno tomu šlapat tak se od určitejch otáček nedostává výkonu, protože tam jde celkem málo plynu.
-> Jarda/felda: ja nevim ale. vzduchu mám stále stejně. co si karb nasaje přez filtr... nic tam netlačím. reduktor mam vyštelovanej tak jak mám a dál s tím nehejbu. jediný s čim občas pootočim je ten na pruchod plynu.
-> MisakusX: a jak vyreguluju regulovatelnej škrťák aniž bych měl jednotku ? jde mi spíš asi o manuální zapnutí na určitou uroveň a následný vypnutí.
-> MOLSO: hééén vole héééén
-> Jarda/felda: ja nevim ale. vzduchu mám stále stejně. co si karb nasaje přez filtr... nic tam netlačím. reduktor mam vyštelovanej tak jak mám a dál s tím nehejbu. jediný s čim občas pootočim je ten na pruchod plynu.
-> MisakusX: a jak vyreguluju regulovatelnej škrťák aniž bych měl jednotku ? jde mi spíš asi o manuální zapnutí na určitou uroveň a následný vypnutí.
-> MOLSO: hééén vole héééén
