skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
23:22:47
03.11.2013
03.11.2013

King
-> Jarda/felda: Tomaso tím asi naráží na to, že nastavení škrťáku pro minimální spotřebu malinko limituje max. výkon (v nejvyšších točkách).
23:15:40
03.11.2013
03.11.2013

Jarda/felda
-> Tomaso435 03.11.13 22:19:42: a k čemu ti bude víc plynu když nebudeš mít vzduch ?
22:27:15
03.11.2013
03.11.2013

MisakusX
No, to tě napadlo dost velká kravina, nehledě na to, že místo toho manuálního škrťáku můžeš na pokusy dát regulovatelný škrťák, který mají řízené systémy na stříkačky.
22:22:49
03.11.2013
03.11.2013

MOLSO
-> Tomaso435: zase si pozeral rychle a zbesile ? 

22:19:42
03.11.2013
03.11.2013

Tomaso435
tak mě napadla zase uplná kravina..
na fávu na plyn, mám onen štelovací šroub na pruchod množství plynu do karbce... tim si štěluju výkon i spotřebu... napadla mě kravina. jesli by šlo udělat rozdvojku před kohoutem kde by byl ventil na sepnutí vypínačem a za tim to zase zdvojita vrátit do jednoho. aneb jak tomu za jízdy mít možnost pustit víc... asi děsná kravina. ale... fungovalo by to ?
na fávu na plyn, mám onen štelovací šroub na pruchod množství plynu do karbce... tim si štěluju výkon i spotřebu... napadla mě kravina. jesli by šlo udělat rozdvojku před kohoutem kde by byl ventil na sepnutí vypínačem a za tim to zase zdvojita vrátit do jednoho. aneb jak tomu za jízdy mít možnost pustit víc... asi děsná kravina. ale... fungovalo by to ?
22:59:11
31.10.2013
31.10.2013

King
-> MOLSO: Hodně zjednodušeně by se to tak popsat dalo. Ovšem hlavním úskalím je alespoň hrubý nastavení volnoběhu, protože repasní sada po 10-15 letech od uvedení reduktoru na trh má jistý odchylky od původního provedení. To, co funguje ohledně výchozího nastavení volnoběžnejch štelovacích prvků u SEDRu, je u reduktoru naprd.
22:27:49
31.10.2013
31.10.2013

darklord
-> MOLSO: osobne som si to vzdy nechal urobit v lpg servise pre revizii, stalo to par supov tak nebolo o com
22:20:22
31.10.2013
31.10.2013

MOLSO
-> darklord:
prva vec bola 5q a napravy ...
tak to rovno vypustim a vymenim si aj termostat pred zimou sa to akurat hodi
je treba si davat na nieco pozor ? podla obrazkov to vyzera len tak ze to oddeklujem vytiahnem stare gumy, polozim nove a zadeklujem naspäť

tak to rovno vypustim a vymenim si aj termostat pred zimou sa to akurat hodi

je treba si davat na nieco pozor ? podla obrazkov to vyzera len tak ze to oddeklujem vytiahnem stare gumy, polozim nove a zadeklujem naspäť
20:23:59
31.10.2013
31.10.2013

darklord
-> MOLSO: samozrejme, to mala byt hned prva vec ked si to kupil...
20:23:28
31.10.2013
31.10.2013

MOLSO
-> darklord: no auto mam od minuleho augusta a system mal devať rokov
myslim že to nikto nemenil ....
tak asi určite vymeniť hej ?

tak asi určite vymeniť hej ?
19:59:34
31.10.2013
31.10.2013

darklord
-> MOLSO: tyvole to tam mas 10 rocne membrany?
A to este vobec funguje? 


19:32:01
31.10.2013
31.10.2013

MOLSO
-> Vrba: to by museli byt velke teplotne vykyvy ... reduktor je trvale horuci a na volnobeh by to nemalo mat vplyv kedze je tam maly odber plynnej fazy a teda aj tepla ....
skor mi to pride ako keby boli uz stvrdnute membrany ktore nemaju pruznost ako ked boli nove alebo nieco na ten sposob. V januari lpg system oslavi 10 rokov a je v plane vymena nadrze ... rozmyslam vymenit aj filter kvapalnej fazy a uvazujem nad tymi membranami .... nie je to velka polozka a ak by to pomohlo ....
skor mi to pride ako keby boli uz stvrdnute membrany ktore nemaju pruznost ako ked boli nove alebo nieco na ten sposob. V januari lpg system oslavi 10 rokov a je v plane vymena nadrze ... rozmyslam vymenit aj filter kvapalnej fazy a uvazujem nad tymi membranami .... nie je to velka polozka a ak by to pomohlo ....
19:17:09
31.10.2013
31.10.2013

Vrba
-> MOLSO: Jakožto nováček možná řeknu blbost,ale nemůže to dělat i zavzdušněný vodní okruh v reduktoru? Ze by nebyla stabilní teplota při odpařování. Zdálo se mi,že u mě pokles hladiny v expanzce způsoboval podobný jev-haprování volnoběhu. Teklo mi topení a bylo tam málo vody.
18:04:54
31.10.2013
31.10.2013

MOLSO
Chlapi mám problém
už týždeň sa snažím vyladiť bohatosť (bvolnobezne otacky) na tom mojom približovadle ... nastavil som ventily predzapal, volnobeh na benzíne a nasledne prepol na plyn a doladil som šrób na reduktore.
otáčky nastavím cca na 1000 pri prevádzkovej tepote. Ráno vždy velmi obtiažny štart, a volnobeh nedrží ani pri 70°C (možno okolo 400 ot/min), dalšou jazdou sa to postupne dostane na nejakých 900. vždy to potom tým bohatostným šróbom ide zladiť na 1000. Dnes som prišiel domov, otáčky cca 800, pootočil som šróbom na 1000 vypol motor počkal 10 sekúnd naštartoval a zas to držalo len nejakých 700 ....
môžu to robiť staré membrány v reduktore ?
už týždeň sa snažím vyladiť bohatosť (bvolnobezne otacky) na tom mojom približovadle ... nastavil som ventily predzapal, volnobeh na benzíne a nasledne prepol na plyn a doladil som šrób na reduktore.
otáčky nastavím cca na 1000 pri prevádzkovej tepote. Ráno vždy velmi obtiažny štart, a volnobeh nedrží ani pri 70°C (možno okolo 400 ot/min), dalšou jazdou sa to postupne dostane na nejakých 900. vždy to potom tým bohatostným šróbom ide zladiť na 1000. Dnes som prišiel domov, otáčky cca 800, pootočil som šróbom na 1000 vypol motor počkal 10 sekúnd naštartoval a zas to držalo len nejakých 700 ....
môžu to robiť staré membrány v reduktore ?
23:50:47
20.10.2013
20.10.2013

srdcar 120L
Vyřadil jsem předehřev od sběrače výfuku úplně, byly menší problémy na plynu, když se měnil proud vzduchu kvůli klapce v sání, tak jsem ji vyndal úplně. A mimo toho se po čase přidíraly osičky klapek v karbeci. Otočení filtrboxu vypadá takto: a musel jsem pouze převařit odvětrávací trubku a převrtat vstup na plyn. Vzpěra filtrboxu je chycená na sběrači výfuku.
23:44:10
20.10.2013
20.10.2013

srdcar 120L
-> Jarda: Teplý vzduch tam právě nejde, protože to nasává těsně pod kapotou u mřížky
21:57:11
20.10.2013
20.10.2013

King
-> srdcar 120L: Jo, jedna makovice odesla prave na prasklinu mezi 2a 3 valcem. Vzhledem k tomu, ze je to zvlast na lpg nejvic tepelne namahana cast makovice, tak jsem to nebral jako zahadu.
20:38:52
20.10.2013
20.10.2013

Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: ten otocenej filtrbox je zajimavej, ale nejde tam teplý vzduch od vyfuku nebo to mas nejak poresene?
19:46:42
20.10.2013
20.10.2013

srdcar 120L
-> Jarda: Mám motor z Fáva 136. Právě kvůli časté výměně hlavy na původním 120 motoru jsem dal Fávo. Jak správně uvádíš, bez úprav vydržela litinová max.45.000 km. Pouze jednou jsem nechal do litiny vsadit tvrzená sedla, vyšlo to na asi 3.000 Kč. Hlava záhadným způsobem praskla mezi 2.a 3. válcem ve společném výfukovém kanálu po asi 65.000 km. Tak jsem se konečně dopálil, sehnal Fávo motor, 5-ti kvalt a celé předělal. Přibližně po těch 5 až 6.000 km to víceméně pouze kontroluji, když se mi nepozdává chod motoru na volnoběh. Mám otočený filtrbox na druhou stranu, takže se k víku ventilů dostanu bez problémů a nemusím prakticky nic odpojovat či sundavat.
13:08:26
20.10.2013
20.10.2013

King
-> srdcar 120L: Tak to patris k tem stastnejsim. Na 105ce jsem musel stelovat kazdejch 5tkm a to uz se vule blizily nule a kdyz jsem prohanel 4kvalt po dalnici, tak se stelovalo kazdej tejden :-) Ovsem svoji roli hralo i zamerny nastaveni na chudsi smes. Kazdopadne pa 30-40tkm si to vzdycky reklo o novou makovici, protoze uz nebylo kam sroubovat pri nastavovani vule :-) Favomotoru to pak uz bylo jedno a stacilo jednou za 10km zkomtrolovat a doladit.
09:50:57
20.10.2013
20.10.2013

MOLSO
-> Jarda: a odkial by ten hydroštel bral olej ?
06:58:35
20.10.2013
20.10.2013

Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: u rapida klidne 25tis. km a jednou byly vule dokonce vetsi, tzn. muselo dojit k vetsimu opotrebeni zdvihatek/vacky nez samotných sedel ventilu
Ty mas tvrdokovova sedla nebo mluvis o litine? to pak bych s Tebou souhlasil, ale serizovat to po 6 tis.km, to bych se radeji poohlizel po hydrostelech
u tvrdokovovych 15tis. km musi byt OK
ja teda serizuju na 0,25 vsechno
Ty mas tvrdokovova sedla nebo mluvis o litine? to pak bych s Tebou souhlasil, ale serizovat to po 6 tis.km, to bych se radeji poohlizel po hydrostelech


ja teda serizuju na 0,25 vsechno
23:41:00
19.10.2013
19.10.2013

srdcar 120L
Podělím se s vámi o jednu novou zkušenost. Mám téměř 18 let ve škůdce plyn a letos mě začala zlobit elektrika u plynových ventilů. .
Zapnu zapalování, rozsvítí se mazání a dobíjení, ale kontrolka na přepínači benzin-plyn nic. Naněkolikrát zapnu a vypnu zapalování a teprve se uráčí rozsvítit kontrolka přepínače plynu. Kontroloval jsem kdeco, včetně ukostření ventilů, kostru na motoru, všechno v pohodě. Nakonec jsem prohlížel pojistkovku a zase vše v pohodě, mám tam porcelánové pojistky a jsou čisté. Nakonec jsem našel ještě jeden držáček na pojistku na kabelu k plynovému přepínači, na který jsem samozřejmě zapomněl, byl schovaný za čalouněním, od první montáže, pojistka má 10 A. Bohužel po rozebrání jsem zjistil, že za ty roky má vyhřátou pružinku a je tam plastová pojistka, která pořádně zoxidovala. Místo toho je tam držák s novou nožovou pojistkou a už to běhá bez problémů.
Jinak ještě k ventilům: seřizuji je po 6.000 km, na 0,20 mm oba, mívají trošku menší vůle, ale nestalo se, že by byly bez vůlí. Myslím, že seřizovat je po 10.000 a víc, je už docela dost.


20:24:17
15.10.2013
15.10.2013

Jarda - zrušená registrace
-> King: ja ted to poznal u feldy, spotreba pod 7l LPG a po 10tis. km vyfukove ventily témer bez vule, tak jsem tomu zas trochu pridal na bohatosti

12:03:06
15.10.2013
15.10.2013

King
-> Syny: Někdy si říkám, že by při zápisu alternativního pohonu do TP neškodil IQ test :)
11:56:41
15.10.2013
15.10.2013

Syny
-> King: Soukromej taxikar, kterej mi vozi pravidelne z a na letiste u nas v CR ma toho terenniho medveda (nevim ted oznaceni, ale to je fuk). A rikal, ze uz ma v predli 3. motor. A za teprve az ted zjistili, ze to je LPGckem. Ze bylo nejak blbe nastaveny/namontovany a ze teplota horeni byla snad 3x vyssi nez mela bejt :) Prej mu to normlane po case roztavilo pisty a zadrel to. Tak rikal ze uz po 3. bude muset dat tech 250 tisic za novej motor 

11:54:07
15.10.2013
15.10.2013

King
-> Minik03: Na upravovanejch motorech s lpg si na to na netu už pár lidiček stěžovalo - když se sejde vyšší teplota hoření lpg umocněná chudou směsí (stačí v některejch režimech), předstih taky nemusí bejt optimální + třeba vyšší k.p., tak je vymalováno.
11:36:58
15.10.2013
15.10.2013

Minik03
-> King: Jakože zvýšít podtlak? mno můžu zkusit vložku na nějaký čas "přicpat". Setkal se někdo s něčím podobným? Už jsem postupně povyměňoval všechny písty, pouze 2. zazím záhadně drží.
10:00:58
15.10.2013
15.10.2013

King
-> Minik03: Bud nejaky experimenty s mixerama a nebo zkusit to moje zaslepovani sani. Je to sice vysmech vsem tunerskejm snaham o minimalne restriktivni sani, ale ve spouste pripadu to pomaha.
09:54:23
15.10.2013
15.10.2013

Minik03
Praskají mi písty. Ale pouze na LPG. Předstihem to není, kompresí také ne. Poslední možnost... Zvýšit bohatost směsi. Šroubem na reduktoru toho ale bohužel nedocílím (dle všech příznaků mám relativně nejoptimálnější nastavení). Dá se nějak rapidně změnit směs? Např. jiným průměrem směšovače? Díky Milan
12:12:39
14.10.2013
14.10.2013

minno
-> srdcar 120L: ETZ krabičku pripevnenú priamo na trmeň zapaľovacej cievky ako písal King mám umiestnenú aj ja a žiadny problém s tým nie je. A vyzerá to asi takto: img12.rajce.idnes.cz/d120
2/.../91.jpg?ver=2
15:01:17
13.10.2013
13.10.2013

dragon_cb_cz
-> MOLSO: OK, ještě lepší vědět :)
11:08:52
13.10.2013
13.10.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: bez LPG obohacovace se mi osvedcilo vstriknout 1ml benzinu do sani a startovat s prepnutim na LPG, rovnou to bezi na LPG i v -30°C, ale musi tam byt ETZ, s kontaktem nevim jestli by to dalo

09:11:28
13.10.2013
13.10.2013

MOLSO
-> dragon_cb_cz: 4 imbusy, zvliect poistny kruzok z pastorku prehodit druhy pastorok nahodit poistny kruzok a znova 4 imbusy. Banalni vec ktera trva mozna 2 - 3 minuty 

08:46:35
13.10.2013
13.10.2013

Chali
-> Vrba: Formana startuju na plyn bez problémů i při -10°C
08:41:35
13.10.2013
13.10.2013

Vrba
-> Dušan: To asi jo,ale jen v případě,že je dostatečně silná jiskra. Jinak to jen vytvoří obrovskou kopu smradu a ani to neškytne.
00:41:13
13.10.2013
13.10.2013

dragon_cb_cz
-> radekra: Dobrá informace, jak moc je složitá ta výměna? nikdy jsem reduktorový startér v ruce nedržel, tak netuším, jak moc velká otrava je to rozebírat...
21:49:15
12.10.2013
12.10.2013

MOLSO
-> srdcar 120L: to bola fotka z montaze a skusobnej prevadzky bezkontaku .... momentalne je tam uz favo cievka. V zaujme vyssej energie iskry som pouzil medenne zapalovacie kable namiesto uhlikovych, sviecky bez odporu a nasledne zacali horiet odpory v palcoch
takze som z jedneho palca odpor vyluskol a dal tam kusok mosadzneho srobu. Odvtedy to jazdi absolutne spolahlivo, start na tretie prevalenie startera, plynuly chod aj vsetko. Spotreba od 7.3 do 8.2 l /100 km.

18:57:01
12.10.2013
12.10.2013

srdcar 120L
-> MOLSO: On je trošku problém, že nemám ten feldí startér, pak se dá teprve něco upravit. Mám ještě v zásobě několik 120-tkových startérů, tak to drasticky neřeším. Koukám podle obrázku, že jsi nechal původní 120 zap. cívku, ale vyřadil jsi předřadný odpor, nepřehřívá se ti nebo nemáš problémy se svíčkama, či koncovkama? Já jsem nechal na obou koncích uhlíkových kabelů odrušené origo koncovky a na kontaktu, zatím dobrý, startuju na plyn přímo, chytá bezvadně. Kontaktní rozdělovače mám taky ještě nějaké v zásobě.
18:29:45
12.10.2013
12.10.2013

King
-> Dušan: Jestli je tim minenej ten elektromagnet, co na okamzik prepere velkou membranu, pak by se sluselo tomu rikat treba predvstrik, pac sytic umoznuje kontinualni obohaceni smesi na studenym motoru a to je z principu na lpg zbytecny.
17:04:46
12.10.2013
12.10.2013

radekra
-> dragon_cb_cz: Jo jen pastorek a víko víc nic
16:58:31
12.10.2013
12.10.2013

Dušan
-> Vrba: prave ten plynovej sytic ti umozni start jen na plyn.
16:36:26
12.10.2013
12.10.2013

dragon_cb_cz
-> MOLSO: A pro montáž feldího startéru do 742 stačí vyměnit jen ten pastorek a víko, nic víc?
10:50:03
12.10.2013
12.10.2013

Vrba
No,tak mám najeto prvních 1100kilaku. Spotřeba 7,6L kombinovane a semtam s vozíkem. Startování po ránu na benzín,stylem chytne a hned zapinam plyn. ETZ se mi tam moc dávat nechce.Jednak to nemám skladem a možná i kvůli tomu,že mám vůči tomuto systému strašnou averzi vzhledem k tomu, jak se jim to povedlo udělat jen napůl. Kontaktní zapalko na tom motoru funguje skvěle až na ty starty. Možná by to chtělo alespon vyměnit svíčky a nebo zapojit plynovej sytič,ale prdím na to 

10:06:12
12.10.2013
12.10.2013

MOLSO
-> srdcar 120L: mne pomohol kusok stavebnice z merkuru a voala
problem s vodou som zatial nepocitil.
btw pastorok a bremenne veko na reduktorovy starter sa da kupit na evv.cz . vychadza to par drobnych

btw pastorok a bremenne veko na reduktorovy starter sa da kupit na evv.cz . vychadza to par drobnych
08:32:06
12.10.2013
12.10.2013

King
-> srdcar 120L: Uz to leze! :-) Kdyz jsem ETZ resil, tak uz vedle civky nebylo misto, tak jsem spachal drzak z kousku duralu a prichytil xo na trmen civky. Tam se nema voda sanci dostat.
Btw: ten origo starter na 105-136 s reduktorem se mi vali ve sklepe, kdyby mel nekdo zajem :)
Btw: ten origo starter na 105-136 s reduktorem se mi vali ve sklepe, kdyby mel nekdo zajem :)
00:57:23
12.10.2013
12.10.2013

srdcar 120L
-> MOLSO: a King : Jsi na omylu, nic nehaním, pouze trošku oponuju. Netrvám demagogicky na kontaktu. Bezkontakt z Fáva jsem tam měl taky, ale byl problém, že se mi nějakým záhadným způsobem dostávala voda do krabičky a byl s ním proto problém. Po dešti nechtěla startovat. Měl jsem ji na podběhu a zakrytou chráničkou. Kam jsi umístil tu spínací krabičku ty? Dost mi to lezlo na nervy, proto jsem dal zatím zpět kontakt. Bohužel, startér s reduktorem se mi nepovedlo na 120 věnec sehnat a z Feldy bez výměny věnce nepasuje. Do čehož se mi nechce, dokud to běhá. Ono je to taky o penězích, nemám na moc velké vyskakování.
00:32:30
12.10.2013
12.10.2013

King
-> srdcar 120L: Ano, o tom to je ;-) Nebudu zastirat, ze jsem spolehlivych startu na LPG dosahnul mj. I tim starterem s reduktorem. Ovsem scuj dil na tom melo ETZ :-) Nikdy jsem netrpel veteranskou "uchylkou" a pokud byla k dispozici kompatibilni soucast z novejsich modelu skodivek, nemilosrdne jsem upgradoval. Prikladne dynamo s vibracnim reglerem je bezesporu schopno prezit EM impulz pri vybuchu atomovky, ale novejsi altik s elektronickou regulaci mi to vynahradi jinak.
Co se nastavovani bezkontaktniho rozdelovace tyce, skutecne existuje zpusob, kterak se da nastavit predstih prekvapive presne (nekolikrat ksem ho tady popisoval) a v podstate se stejnou chybou jako pri krouceni kontaktnim. Navic u lpg se nelze ridit nejakym hausnumerem z Cedrycha a spol., ale musi se najit optimum pro lpg smes (viz drivejsi debata).
Co se nastavovani bezkontaktniho rozdelovace tyce, skutecne existuje zpusob, kterak se da nastavit predstih prekvapive presne (nekolikrat ksem ho tady popisoval) a v podstate se stejnou chybou jako pri krouceni kontaktnim. Navic u lpg se nelze ridit nejakym hausnumerem z Cedrycha a spol., ale musi se najit optimum pro lpg smes (viz drivejsi debata).
23:22:31
11.10.2013
11.10.2013

Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: jasne, viz. King
22:34:02
11.10.2013
11.10.2013

MOLSO
-> srdcar 120L: akurat ze bezkontakt ma vyssiu energiu iskry ktora aj pri poklese napatia nemeni intenzitu tolko ako na kontaktnom zapalku. Neviem preco stale dokola hanis nieco co si pravdepodobne ani nevyskusal. Ja osobne by som už do plynifky kontakt určite nechcel.