skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
Neměřil sem nic, vzal sem kabel přejebal sem ho na jiný válec a závada se přenesla. Takže sada nových kabelu měděných a bylo po problému, původní jsem planžeťákem rozpitval a našel sem v něm oxidaci jak sfiň..
-> 11mAjA11 21.07.25 08:12:03: jj, zkusím modul zapalování popř. Snímač polohy kliky, možná ještě zaslepit odvětrání, pak už nevím... znám jednoho odborníka na Lada elektroniku, ale je až z Košic a čekací termín tak 2 měsíce, už jsem mu psal a když mě pokusy nevyjdou, tak si udělám výlet...
Zkoušel jsi ten kabel měřit, jestli se odpor lišil od ostatních, já tam teda mohu zkusit modul i s kabelama z euro4, to by mělo být stejně zapalko.
Zkoušel jsi ten kabel měřit, jestli se odpor lišil od ostatních, já tam teda mohu zkusit modul i s kabelama z euro4, to by mělo být stejně zapalko.
Je li závada na vozidle VW group, bylo by vhodné to diagnostikovat VCDS kde je rozepsány kompletní kód závady který se pak na ross-tech Wiki dá poměrně přesně rozklíčovat. Jestli to na benzín jede tak je problém ve špatně nastaveném LPG, nebo umrely LPG vstriky (nebo se zalepily bo shit dizajn) nebo jsou jen špatně průměry trysek a nestíhá to, lambdy to vyhazuje protože je špatně nastaven LPG, případně jsou už načaté, mi Superb vyhazuje sporadicky zadní které jsou po 380tkm už pomalejší v reakci (ale na emisích vůbec nic neříkali nikdy). Superb házel misfire na LPG ve středním pásmu zátěže kvůli vadnému kabelu zapalování , na benzín to v nízkých jelo i volnoběh byl poměrně kultuvovany ve vysokých Jakš tak, ve středních vůbec. Kabel sem rozřízl protože to byl původní měděný a našel sem olezle spojení medné žíly ke koncovce na svíčku , přitom je to komplet zalité / zalisované v gumě.
Je li závada na vozidle z východu, tam diagnostika bude patrně poměrně omezená, hledal bych problém v nastavení LPG případně zapalovací soustavě.
Je li závada na vozidle z východu, tam diagnostika bude patrně poměrně omezená, hledal bych problém v nastavení LPG případně zapalovací soustavě.
Dokonce jsem se dozvedel, ze mam vysypany kat, s temadle emisema a pak dokonce, ze kat nema na emise vliv :), tak proc vsichni nejezdime bez katu...
Missfire jsem tam mel za cestu 3x, naposledy uz 3km od baraku, rozblika check a pak uz jen sviti, jede na vsechny, ale vubec netahne, po vypnuti motoru a nastartovani uz jede normalne. Nizkou ucinnost katu jsem tam mel asi po 120km P0422, rozsviti check a jede trochu se snizenym vykonem, po nejake dobe se zas vykon vrati, nekdy check zustane svitit a nekdy zhasne.
Zkousel jsem 200km na benzin, to neudelalo nic, podobne jako na ten plyn z OMV, ale na plyn z OMV jsem jel v noci v chladku, tak zas se nemuselo projevit to odvetrani nadrze - vse me na to odvetrani smeruje, ale nikde jsem necetl o problemu s tim.
Missfire jsem tam mel za cestu 3x, naposledy uz 3km od baraku, rozblika check a pak uz jen sviti, jede na vsechny, ale vubec netahne, po vypnuti motoru a nastartovani uz jede normalne. Nizkou ucinnost katu jsem tam mel asi po 120km P0422, rozsviti check a jede trochu se snizenym vykonem, po nejake dobe se zas vykon vrati, nekdy check zustane svitit a nekdy zhasne.
Zkousel jsem 200km na benzin, to neudelalo nic, podobne jako na ten plyn z OMV, ale na plyn z OMV jsem jel v noci v chladku, tak zas se nemuselo projevit to odvetrani nadrze - vse me na to odvetrani smeruje, ale nikde jsem necetl o problemu s tim.
Tak mozna jste meli pravdu a ja dal zbytecne za plyn o desitku vic a plynar uz to zacina svadet na elektriku v aute, pritom na benzin to chodilo skvele, ted jsem se s tim pres 3tis.km trapil, abych vubec dojel, nejvic to bez problemu ujelo cca 500km na SK plyn z OMV, ten je top, jinak problemy nejcasteji po 120km.
Dostala me ta plastova hadice od reduktoru k nadrzi, vyfuk jsem radeji omotaval paskou na svody, protoze jsem mel strach.
U Velke Bitese jsem uz mel strach, ze jsme dojeli a 3tis.km to jeste dalo, ale jednou letela po dalnici 150 a jednou jsem tam jel v odstavnym do kopce 30kmh.
Na 99% to se zapalovanim nema nic spolecneho, trochu podezrivam odvetrani benzinove nadrze.
Dostala me ta plastova hadice od reduktoru k nadrzi, vyfuk jsem radeji omotaval paskou na svody, protoze jsem mel strach.
U Velke Bitese jsem uz mel strach, ze jsme dojeli a 3tis.km to jeste dalo, ale jednou letela po dalnici 150 a jednou jsem tam jel v odstavnym do kopce 30kmh.
Na 99% to se zapalovanim nema nic spolecneho, trochu podezrivam odvetrani benzinove nadrze.
Jednotka motoru neřídí LPG ve smyslu délky (dávky) vstřiku, většinou adaptace LPG jednotky ze zkušeností nefungují ideálním režimem samoučeni. Takže já si doladím plyn tak aby dle grafického znázornění byly křivky benzín a LPG provoz nejlépe přesně v překrytí. Mám nastavený volnoběh aby běžel na benzín, přepínání dle zatížení motoru a tak podobně, jednoduše intuitivně. Mě systém od STAGu baví a plně mi vyhovuje.
Ono označení dnešní systémy jsou spíš evolucí těch dlouhodobě vyráběných s co možná nejmenšími úpravami. Bavím se samozřejmě o motorech MPi z let 2000 atp. takže to nejsou žádné moderní vymoženosti primovstrikovych motorů. V Joggeru mám turbo MPi a tam je LPG Ital tak uvidím jak dlouho bude fungovat..
Ono označení dnešní systémy jsou spíš evolucí těch dlouhodobě vyráběných s co možná nejmenšími úpravami. Bavím se samozřejmě o motorech MPi z let 2000 atp. takže to nejsou žádné moderní vymoženosti primovstrikovych motorů. V Joggeru mám turbo MPi a tam je LPG Ital tak uvidím jak dlouho bude fungovat..
-> 11mAjA11: To v dnešní době ještě existují systémy, co jedou podle pevně nastavený mapy a ignorují lambdu nebo jak to chápat? Dyť minimálně řídící jednotka motoru se to musí snažit furt dorovnávat.
-> palinator 28.05.25 12:04:06: u Kolbabka to doufam nebylo? :)
-> palinator: to je přesně ono, Landi "nějak" funguje, když se tomu začneš věnovat ve smyslu vnímat co se v průběhu zatížení děje, tak zjistíš že to vlastně zas až tak nefunguej a v domacích podmínkách s tím nejsi schopnej nic dělat..a ti co to jakože "montují" s tím nechtějí nic mít, ve výsledku máš něco co jakoby jezdí, žere třeba zbytečně moc, nemá výkon jako by mohlo mít a jako bonus při dlouhodobém užívání upálí ventile (v lepším případě) a nebo to sebou vezme rovnou i kat..ke STAGu se za pár stokorun koupí kabel, na webu se sosne SW aplikace do laptopu a ladíš jak potřebuješ i za provozu, když nejsi vemeno, tak to během max. dvou dní (jsi li řidič a ladič v jednom) máš nastaveno a pak jen jezdíš, základně ti pomůže autokalibrace a tu si krásně doladíš dle projevu v jízdních režimech podle potřeby. je to jednoduchý, cenově dostupný systém (LPG ECU i reduktor jsou v pohodě) vstřiky k tomu si mužeš navolit jaké chceš od levných elmag. s jehlou (které se neustále zasírají, jsou hlučné a zle se s nima nastavuje systém) až po membránové, které fungujou hladce s dobrou odezvou, potichu a minimálně 50-60tis na ně nemusíš myslet že by byly problémové.
-> palinator: Co servisuju tu Caddynu (1,6 75 kW BSE), tak tam plyn taky funguje bezchybně. Není to ten fabrický, tuším, že je to taky Magic...
...každopádně jsem na tom před 100 tisíci jen měnil filtr a jinak nic.
...každopádně jsem na tom před 100 tisíci jen měnil filtr a jinak nic.
-> ajok 27.05.25 21:58:41:
Landi na Golfu V 1,6 75 kW nefungovalo. Lépe řečeno v určitých otáčkách v mírném zatížení tam byly misfire. Prý chyba v mapě, kterou ale nějak nikdo dostupnej neuměl opravit.
Landi na Golfu V 1,6 75 kW nefungovalo. Lépe řečeno v určitých otáčkách v mírném zatížení tam byly misfire. Prý chyba v mapě, kterou ale nějak nikdo dostupnej neuměl opravit.
-> 11mAjA11 28.05.25 10:52:10: jenže to chci do euro 5, samo bych rád jednoduchý.... Stag mám připravený do fabie a pochází z FAB 16V teda.
Nevíš to Lovato, ale když neumí odladit Stag, tak jestli by uměl Lovato...
Nevíš to Lovato, ale když neumí odladit Stag, tak jestli by uměl Lovato...
Elpigaz sem z Golfa vyhodil protože se sním nedalo domluvit v rámci dolaďování v provozu. nahrazeno STAGem a od momentu finálního odladění se na něj nesáhlo zhruba 70tkm 2x sem preventivně měnil filtr, Superb má STAG a tam je zhruba 200tkm s jednou výměnou reduktoru z důvodu úniku kapaliny a propustnosti LPG do chladící kapaliny, odladění jednoduché a funkční. Landi je oproti tomu zbytečně složitý systém a stejně tak Prince nebo jak se to menuje, to ani plynari nechtějí opravovat když se něco zjebe.
-> ajok: Já mám zkušenosti s LPG jen ve škodovkách s karburátorem a tam to bylo poměrně spolehlivé.
Ve Volvu je už moderní systém se vstřikovači (Magic), od roku 2016 původní bez zásahů, 2 roky před koupí auto stálo bez hnutí někde na sídlišti a na LPG jsem zatím nemusel sáhnout. Jediné, co tam vnímám jako "vadu", kterou ovšem neřeším, že po přepnutí z benzínu na LPG auto asi 3 otočky motoru jede jen na 4 válce (z pěti), takže jeden vstřikovač se půl vteřiny probouzí.
Ale dělá to od doby, co auto mám a nezhoršuje se to, většinou si toho ani nevšimnu...
Tak nějak předpokládám, že když u zanedbaného vozu LPG systém funguje spolehlivě bez servisu 9 let od montáže, že tomu tak bude i u méně zanedbaných vozů a ostatních systémů LPG...
Ve Volvu je už moderní systém se vstřikovači (Magic), od roku 2016 původní bez zásahů, 2 roky před koupí auto stálo bez hnutí někde na sídlišti a na LPG jsem zatím nemusel sáhnout. Jediné, co tam vnímám jako "vadu", kterou ovšem neřeším, že po přepnutí z benzínu na LPG auto asi 3 otočky motoru jede jen na 4 válce (z pěti), takže jeden vstřikovač se půl vteřiny probouzí.
Ale dělá to od doby, co auto mám a nezhoršuje se to, většinou si toho ani nevšimnu...
Tak nějak předpokládám, že když u zanedbaného vozu LPG systém funguje spolehlivě bez servisu 9 let od montáže, že tomu tak bude i u méně zanedbaných vozů a ostatních systémů LPG...
-> Bukaj 27.05.25 08:26:16: tak treba kolega si dal do mazdy a sype se to od prvniho dne, kdy si to prevzal... plynar rikal, ze stag uz nikdy nemontuje, pry jedine lovato, druhy zas landi - tam me trochu presvedcuje, ze ho ma treba opel z vyroby a byvaly kolega, ze to pry funguje paradne, dokonce mel elpigaz a nechal to predelat na landi, ja mel elpigaz v nive a delalo si to, co chtelo, dokonce jsme si pujcovali komponenty vc. RJ a stale stejne... v karbu je asi skoro jedno, co je, ikdyz za me nejlepsi to lovato v rapidu asi
-> ajok: už vidím nekoho kdo si dá lpg za 60 když ho může mít za 29999.
Ja teda volim za těch 60, páč vím že to jezdí za 4 plynu a 0.5 benalu ala chlazení vstřikovačů.
Ja teda volim za těch 60, páč vím že to jezdí za 4 plynu a 0.5 benalu ala chlazení vstřikovačů.
-> ajok 27.05.25 02:30:52: pak je tu ale věc druhá a to cena- nerovná se- kvalita 

-> ajok: Co je na tom překvapivého? Když jsem kolenovrt a chci jezdit za levno, tak ta investice by měla být co nejnižší.
Co se týče spolehlivosti, tak u nového systému se jaksi předpokládá, že bude fungovat aspoň 10 let bez problémů a pak se uvidí...
Co se týče spolehlivosti, tak u nového systému se jaksi předpokládá, že bude fungovat aspoň 10 let bez problémů a pak se uvidí...
autoplynsebekpaseka.webno
de.cz/
maji tam anketu a vede cena, to nechapu... na co je levna montaz, kdyz se to bude srat...
maji tam anketu a vede cena, to nechapu... na co je levna montaz, kdyz se to bude srat...
Zdar, nemáte někdo volnou funkční civku lpg obohacovace pro lovato/lovtec? Potřeboval bych to "mosazne" provedení s jedním kontaktem.
Nakonec je řešení problemu poněkud přízemní.
Turbulátory z vložky topení. 


-> ajok 13.03.24 16:37:37: nieje to nutne....ako pise Bukaj som najazdil 13sezon aj v krutych mrazoch.
Startoval na brnk a niekdy nezamrzol...dnes tazka pohoda.
Startoval na brnk a niekdy nezamrzol...dnes tazka pohoda.
-> Bukaj 13.03.24 08:16:16: tot otazka, ja bych ho radeji dal pred topeni, at se poradne prohreje reduktor, komfort je az na druhym miste, u rapida mam za reduktorem vymenik voda/olej
-> Bukaj: Asi to nakonec překopu, no. Bude to jednodušší, než tu vložku měnit.
-> ajok: Bude léto, tak jde hlavně o to LPG.
Napadlo mne zkusit přiškrtit hadici za Tčkem drcpáskou a zkusit, co to udělá, ale než se k tomu dostanu...to LPG je věc, proč to auto ještě vůbec žije.

-> Borderer: Myslím, že sis sám odpověděl.
Mít reduktor paralelně k topení je blbost.
Vyhoď Tčka a dej ho do serie k topení (na vratku z topení k motoru, aby Ti reduktor zbytečně neochlazoval otopnou kapalinu před topením).
Mít reduktor paralelně k topení je blbost.
Vyhoď Tčka a dej ho do serie k topení (na vratku z topení k motoru, aby Ti reduktor zbytečně neochlazoval otopnou kapalinu před topením).

-> Borderer 13.03.24 07:58:18: taky mi zas praskla přepážka v radiátorů u té 1.3mpi Klímové :/ to bude sranda to vyměnit, ale v některých mrazivých dnech to auto bylo skoro nepoužitelné :/
Taková teoretická otázka, u Feldy mám reduktor zapojenej před radiátor na dvě Tčka. Tzn. paralelně. Je možný, že prasklá přepážka v radiátoru (auto delší dobu hůř topí) způsobuje to, že nízký hydraulický odpor vložky topení sníží průtok reduktorem?
Protože z podzima se mne začalo stávat to, že LPG začalo vypadávat na nízkou teplotu reduktoru jakmile po autě něco chci (předjetí na státovce, kopec na dálnici), dokud jedu plynule 90-100kmh, vše je OK. Původně sem myslel, že v tom lítá vzduch protože bylo KO těsnění pod hlavou, ale nepomohlo to. A teď auto netlakuje a kapalina nemizí.....výměna čidla teploty nepomohla. 8
Protože z podzima se mne začalo stávat to, že LPG začalo vypadávat na nízkou teplotu reduktoru jakmile po autě něco chci (předjetí na státovce, kopec na dálnici), dokud jedu plynule 90-100kmh, vše je OK. Původně sem myslel, že v tom lítá vzduch protože bylo KO těsnění pod hlavou, ale nepomohlo to. A teď auto netlakuje a kapalina nemizí.....výměna čidla teploty nepomohla. 8
-> Bukaj 01.02.24 19:06:12:
Toto je bezva nápad!!:D Já lítam na plyn už od 2003. Prostě je to super a ekonomický.
Toto je bezva nápad!!:D Já lítam na plyn už od 2003. Prostě je to super a ekonomický.
-> King 02.02.24 14:40:19: Nepočítaně
Ale jak píšou kluci - určitě bych šel do tvrzených sedel.
Upřímně - v dnešní době už chci nechat vyměnit sedla výfukových ventilů na všech škodovkách, se kterými chci něco najezdit - tedy obě mé současné 130 a čase třeba i ta, která mi ještě neříká "pane"...
...ono crcání se s aditivem je celkem pakárna...

Ale jak píšou kluci - určitě bych šel do tvrzených sedel.
Upřímně - v dnešní době už chci nechat vyměnit sedla výfukových ventilů na všech škodovkách, se kterými chci něco najezdit - tedy obě mé současné 130 a čase třeba i ta, která mi ještě neříká "pane"...
...ono crcání se s aditivem je celkem pakárna...

-> SO545: -> King: Zrovna ty 105kový hlavy (který myslím na MBčko lze použít) jsou celkem dostupný.
-> SO545 02.02.24 16:42:55: Taky jsem to tak provozoval v dobach, kdy predelavka na tvrdy sedla nedavala ekonomicky smysl, protoze litinovy makovice byly za cenu srotu 

-> King 02.02.24 14:40:19: viem ze to nieje koser....ale najazdil som na LPG 140000km na liatinovej hlave.....a tak sla skodovka aj do sveta. Ale nova hlaba este sla v pohode zohnat a za rozum....asi za menej ako prerabka.
-> King 02.02.24 14:40:19: neboj, udela sedla, kdyz to ma i na 130

-> Bukaj 01.02.24 19:06:12: A kolik mas rezervnich hlav ve skladu?
-> darklord 01.02.24 16:37:26: Můj (zatím nesplněný) sen je MBčko na LPG na letní denní jezdění

-> darklord 01.02.24 16:37:26: pokud s tim hodlas jezdit, tak proc ne? spis blazen, kdo jezdi na benzin, skodi zivotnimu prostredi a jeste za to plati, ja loni s bluesky a funkou najel dohromady pres 10tis.km a tech 35tis.kc za benzin me sakra sere, kyz to mohlo byt 15 za plyn... 

-> darklord: nebejt určitých výhod klubové testace, tak mám plyn ve všem. Nevidím smysl platit 2x tolik za stejnou službu, tj jízda.
To naozaj niekoho dneska napadne montovat LPG do 30+ rokov stareho auta? 

-> Jakub05 01.02.24 15:13:46: u AEE jsem měl protizaslehovky na plastovým sacím potrubí a stačilo je udělat robustnější a fungovalo to
-> Jozka: -> Jarda/felda: Tak bohužel. Wapos ani AGC to už nedělají a Wapos ani přestavbu tohoto motoru nedoporučuje z důvodu možného zášlehu do sání a destrukci škrtící klapky.
Nevadí, počíhám na něco s normálním vstřikováním.
Nevadí, počíhám na něco s normálním vstřikováním.
-> Jakub05: Wapos Vochov.. tam dělali kdysi snad skoro všechno..
-> Jakub05 30.01.24 16:47:33: AGC strakonice mi dělali podtlak do feldy 

-> ajok: Situace je následující:
Na Harfě ani v LPGservice neudělají
Pačes už přestavby nedělá
větší rádius jsem nezkoušel, nechávám si na tuhle motorizaci zajít chuť.
Na Harfě ani v LPGservice neudělají
Pačes už přestavby nedělá
větší rádius jsem nezkoušel, nechávám si na tuhle motorizaci zajít chuť.
-> ajok: Na Harfu jsem natrefil, zkusím, snad tam nejsou moc zvířata. Kdyžtak budu rožšiřovat akční rádius.
-> Jakub05 25.01.24 09:01:12: na Vysočině Paseka, Kolbabek, Trojan, Hazmuka... ale to máš daleko, u MB je chvalenej Pačes a jinak zástavby aut z Prahy, tak vše bylo z Harfy

-> Jakub05 25.01.24 09:01:12: Trochu jsem se díval, přímo v Praze jsem zatím nenašel, ale v principu si myslím, že tahle možnost stále existuje, byť poptávka je malá.
Viz např. www.lpgservice.cz/webcont ent/.../Prestavby_13-web.p df
Viz např. www.lpgservice.cz/webcont ent/.../Prestavby_13-web.p df
Dotaz na LPGisty - dělá ještě někdo přestavbu na podtlakové LPG? Uvažuji o autě s mechanickým vstřkováním KE Jetronic, kam sekvenční LPG nejde. Ideálně Praha o okolí. Dík
Edit - auto má lambdu a kat
Edit - auto má lambdu a kat
-> darklord 16.11.23 21:18:21: tak super
ta moje, co jsem daval foto mela okolo 100tis.km, ted na nove mam 35, tak jsem zvedav, jak dlouho vydrzi...
ta moje, co jsem daval foto mela okolo 100tis.km, ted na nove mam 35, tak jsem zvedav, jak dlouho vydrzi...