skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
16:01:24
08.12.2014
08.12.2014
Dušan
taky mam 2mm
13:32:21
08.12.2014
08.12.2014
vhml
13:12:58
08.12.2014
08.12.2014
minno
-> Winged_Arrow: u 120L hlavy je po znížení o 1,5 mm KP 9,5:1, viac by som už neznižoval (oslabenie hlavy a bolo by už potrebné upraviť spaľováky).
21:18:19
07.12.2014
07.12.2014
Winged_Arrow
-> vhml: ja viem, ale niečo vydrží, kým sa nachystá fáčkový motor..
chcem to spraviť a chcel by som len vedieť, koľko z tej hlavy musí ísť dole aby to spravilo K.P. tých 10,5:1 alebo koľko treba aby to dobre pálilo..
0,8mm? 1mm? Snáď to tu niekto vie..
chcem to spraviť a chcel by som len vedieť, koľko z tej hlavy musí ísť dole aby to spravilo K.P. tých 10,5:1 alebo koľko treba aby to dobre pálilo..
0,8mm? 1mm? Snáď to tu niekto vie..
20:45:51
07.12.2014
07.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tak vono.... pokud se smíchá zbytek benzínu s plynem kterej po přepnutí na něj má nástup ihned, tak to nehoří...
20:39:59
07.12.2014
07.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Jo, jezdí to tak uvidíme kolik to teď najezdí. Jinak je to zlatý auto, jen jak to vyšteloval "mistr" plynař a začalo to žrát po jeho zásahu 11l tak to je fakt extrém.
Hele a to bylo teda normální, že když mi to po přechodu na LPG chcíplo tak když jsem to prošlápl aby to nechcíplo tak to drželo už pak normálně? Nicméně po tom co jsem to ještě zašrouboval o něco tak už to po tom přechodu jen zakolísá, ale drží už samo i ten první krát co se to přepne.
Hele a to bylo teda normální, že když mi to po přechodu na LPG chcíplo tak když jsem to prošlápl aby to nechcíplo tak to drželo už pak normálně? Nicméně po tom co jsem to ještě zašrouboval o něco tak už to po tom přechodu jen zakolísá, ale drží už samo i ten první krát co se to přepne.
20:36:43
07.12.2014
07.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tak nějak. ted si poměř spotřebu a případně tomu zase na hadici uber nebo přidej...
20:33:14
07.12.2014
07.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Takže ventil č. 2 zcela vyšroubovaný (na pocitové maximum tak aby tam byl) - pochopil jsem že to je volnoběh?
Posléze při startu (benzín) samo vpohodě - po přepnutí na LPG (otáčky) motor chcípl (při prošlápnutí plynu pak už držel a normálně auto jezdilo a drželo volnoběh. Prostě to chcípalo vždy jen při startu), takže jsem postupně po půl otáčky šrouboval až do momentu, kdy nastartuju a při přepnutí se otáčky jen lehce zakolísají po přepnutí níž, ale volnoběh drží.
Ventil č 1. utáhnutý na maximum a pak jsem asi otáčku povolil a při jízdě a nedostatečném výkonu jsem po půl otáčce přidával, až je to normální - jak jízda, tak kopec se zatíženým autem.
Takhle je to vpořádku? Díky.
Posléze při startu (benzín) samo vpohodě - po přepnutí na LPG (otáčky) motor chcípl (při prošlápnutí plynu pak už držel a normálně auto jezdilo a drželo volnoběh. Prostě to chcípalo vždy jen při startu), takže jsem postupně po půl otáčky šrouboval až do momentu, kdy nastartuju a při přepnutí se otáčky jen lehce zakolísají po přepnutí níž, ale volnoběh drží.
Ventil č 1. utáhnutý na maximum a pak jsem asi otáčku povolil a při jízdě a nedostatečném výkonu jsem po půl otáčce přidával, až je to normální - jak jízda, tak kopec se zatíženým autem.
Takhle je to vpořádku? Díky.
20:30:09
07.12.2014
07.12.2014
vhml
-> Winged_Arrow 07.12.14 20:28:08: vzhledem k tomu, že litinová hlava je pro provoz na lpg nevhodná tak bych se na to směle vysral...
20:28:08
07.12.2014
07.12.2014
Winged_Arrow
-> vhml: -> MOLSO: -> dragon_cb_cz:
Prosím Radu - Š 125L o koľko treba znížiť hlavu, aby kompresný pomer dosiahol idealnu hodnotu (aká to je?) pre spalovanie LPG?
Predstih treba posúvať smerom Neskoršie/skoršie ? Dík :)
Prosím Radu - Š 125L o koľko treba znížiť hlavu, aby kompresný pomer dosiahol idealnu hodnotu (aká to je?) pre spalovanie LPG?
Predstih treba posúvať smerom Neskoršie/skoršie ? Dík :)
10:44:06
06.12.2014
06.12.2014
mirco
-> King: vďaka, sorry zabudol som to tam napísať podtlakový system Lovato. Čiže tým hore sa to naladí na hrubo ako ak som dobre pochopil a tým druhým na boku sa to len doladí? Len ešte som sa chcel opýtať ak ten veľký čierny šrúb na boku utiahnutý úplne tak vtedy je to najviac ochudobnené alebo naopak, lebo z toho príspevku predtým -> spartra 04.12.14 09:46:06: som to tak pochopil alebo je to ináč?
22:20:55
05.12.2014
05.12.2014
vhml
Zkoušel se někdo rochat v nastavení vstřikovaného LPG? Tj kabel, notebook atd.... ?
Ne že bych to nutně potřeboval, ale spíš pro ten pocit že si s tím můžu hrát a třeba i doladit menší detaily:-)
Ne že bych to nutně potřeboval, ale spíš pro ten pocit že si s tím můžu hrát a třeba i doladit menší detaily:-)
22:02:00
04.12.2014
04.12.2014
King
-> mirco: Bejva zvykem pri zadosti o radu aspon naznacit o jakej system se jedna. Jestli je to BRC, tak tam se imbusem na reduktoru nastavuje rekneme volnobeh "na hrubo" a rucnim sroubkem pak doladeni smesi. Plynari to ale obvykle utahujou na doraz a stelujou jenom tim "hrubym". Ten "krokovy" motorcek, ke kterymu ovsem obvykle vedou jenom dva draty je servo ventil, coz je jenom tupej elektromagnet, kterej se s pruzinou pere o clonu. Je to sice vetsinou k hovnu, ale eko-posuci to maj radi :-)
21:04:43
04.12.2014
04.12.2014
mirco
Chcel by som sa opýtať, mám podobný problém, čiže ten šrúb č.2 má byť skoro celý vyšrubovaný a vtedy to má chudobnejšiu zmes?, lebo ja šrub č.1 nemám, mám tam namiesto toho asi krokový motorček, ale mám hore nad šrúbom č.2 taký malý šrúb - neviete čo sa ním ešte nastavuje?
09:55:03
04.12.2014
04.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: přesně jednička na množství prutoku. takže seřizuj jen tím jedním aby byl pokud možno co nejméně zašroubovaný...
09:46:06
04.12.2014
04.12.2014
spartra
jenom na podtlaku byl šroubek 2 na doseřízení vlevo-ubírá/vpravo-přidáv
á, mezipoloha byla ta správná
šroubek 1, myslím zátáhnout a povolit o 1 celou otáčku, pak doseřídit
šroubek 1, myslím zátáhnout a povolit o 1 celou otáčku, pak doseřídit
22:55:12
03.12.2014
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Hele dneska mám prostě naprostý "den blbec" a jak jsem byl nasraný že to žere 11/100 a do toho nevyspaný a unavený, tak v tom momentě jsem začal točit ventilama a nic to nedělalo. Ani nemohlo, jsem zapoměl, že jsem to měl kvůli tomu že došel plyn přeplé na benzínový provoz bez LPG takže to ani nemohlo nic dělat a já tím točil tam a zpět aniž by mozek reagoval že příčina je momentální nedostupnost mozkové hmoty... Takže ventily jsou rozhozené a tímpádem potřebuju začít s nějakým nastavením... vím, tohle udělá jen "debil", ale někde se ten dnešní náročný den projevit musel... Takže začnu tím, že ventil č. 2 více-méně vyšrubuju na max a lehce ho vrátím zpět. Vyzkouším jak to jede na volnoběh a tak aby to nechcípalo a šlo to vytáčet do maxima bez škobrtnutí a pak budu teprve řešit potíže s ventilem č. 1. Je tak?
22:24:13
03.12.2014
03.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: na muj vkus máš moc velkej tlak na membránu.. č2. (nemáš tam z vrchu ještě šroub jeden?) , ale nevím v jakým stavu je. osobně bych to tam zašrouboval jen minimálně tak, aby motor na volnoběh (stejnej s benálem) nechcípal a šel vytáčet do maxima plynule bez škobrtnutí.
ale nejdřív číslem1 otoč o jednu otáčku ve směru hodinových ruriček. tím to zaškrtíš. pokud to nebude chcípat, projeď se jak to jede...
Přívod studenýho vzduchu máš až z nárazníku nebo jen z motorovýho prostoru ? čím studenější tim menší spotřeba. (takto to funguje u fa karb lpg)
ale nejdřív číslem1 otoč o jednu otáčku ve směru hodinových ruriček. tím to zaškrtíš. pokud to nebude chcípat, projeď se jak to jede...
Přívod studenýho vzduchu máš až z nárazníku nebo jen z motorovýho prostoru ? čím studenější tim menší spotřeba. (takto to funguje u fa karb lpg)
21:09:33
03.12.2014
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
A předpokládám, že taky tady na vetnilu pracovně nazvaném č. 2
21:08:29
03.12.2014
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdravím všechny znalé systému LPG...
Bohužel jsem v mojí nepřítomnosti svěřil péči o své auto otci, který s tím zajel na "seřízení". Překvapivě žere auto 11 litrů LPG na 100 km. Což je extrém. Chápu, že je zima a něco nahoru vyleze, ale z původních 8.5 - 9 litrů v létě podle toho jak tomu kdo šlape na krk to je prostě podle mě hodně.
Čili potřebuju rady jak to vyštelovat. Jedná se o 50kW BMM Felicii, najeto 70 tis, motor udržovaný, servisovaný jako celé auto. V motoru nový olej, nové filtry - vše kvalitní. Systém samotný starý zhruba 10 měsíců.
Svíčky Brisk - DR15YS - LPG co jste mi tady doporučili - elektrodová vzdálenost 0.6 mm.
Takže by mě asi zajímalo kolik nastavit předstih a jak na to nastavení LPG systému tak aby to jelo a nežralo.
Předpokládám, že to ovlivňovat budeme tímto ventilem - pracovně nazvaným č. 1
Bohužel jsem v mojí nepřítomnosti svěřil péči o své auto otci, který s tím zajel na "seřízení". Překvapivě žere auto 11 litrů LPG na 100 km. Což je extrém. Chápu, že je zima a něco nahoru vyleze, ale z původních 8.5 - 9 litrů v létě podle toho jak tomu kdo šlape na krk to je prostě podle mě hodně.
Čili potřebuju rady jak to vyštelovat. Jedná se o 50kW BMM Felicii, najeto 70 tis, motor udržovaný, servisovaný jako celé auto. V motoru nový olej, nové filtry - vše kvalitní. Systém samotný starý zhruba 10 měsíců.
Svíčky Brisk - DR15YS - LPG co jste mi tady doporučili - elektrodová vzdálenost 0.6 mm.
Takže by mě asi zajímalo kolik nastavit předstih a jak na to nastavení LPG systému tak aby to jelo a nežralo.
Předpokládám, že to ovlivňovat budeme tímto ventilem - pracovně nazvaným č. 1
20:18:03
02.12.2014
02.12.2014
Winged_Arrow
Náhodou sa niekomu neváľa doma mixér plynu na 120L karbec?
Inak, aká vôľa sa dáva na ventily sacie/výfukové na 120L?
Podložky by boli, už len vybrať ktorú :) Predpokladám za studena ?
Inak, aká vôľa sa dáva na ventily sacie/výfukové na 120L?
Podložky by boli, už len vybrať ktorú :) Predpokladám za studena ?
20:01:17
02.12.2014
02.12.2014
dragon_cb_cz
-> King: Njn, já jsem dehtovej kolenovrt
18:11:10
02.12.2014
02.12.2014
King
-> dragon_cb_cz: Jestli spravne pocitam, tak je to nejakych 30 háků na km - pro pravovernyho lpg kolenovrta nic moc :-)
07:21:45
02.12.2014
02.12.2014
dragon_cb_cz
-> Winged_Arrow: Jeden pán tady u Prahy, můžu kdyžtak dát kontakt.
00:48:44
02.12.2014
02.12.2014
colaczech
-> Winged_Arrow: všichni sice radí upravit hlavu a vložit tvrdé ventilové sedla, ale jde to i jinak. Třeba tady:
www.neptun-harfa.cz/Mecha nicke-podtlakove/3881.html
www.neptun-harfa.cz/Mecha nicke-podtlakove/3881.html
23:27:46
01.12.2014
01.12.2014
Bukaj
-> King: Tak snad máš pravdu s tím vlivem K.P.
Jinak tahle 130 pár tisíc za měsíc občas také dávala a nikdo ji moc nešetřil (docela často tahala vleky atd).
Jinak tahle 130 pár tisíc za měsíc občas také dávala a nikdo ji moc nešetřil (docela často tahala vleky atd).
23:23:55
01.12.2014
01.12.2014
King
-> Bukaj: Jak uz bylo zdurazneno roli hraje rozdil kompresnich pomeru (pro lpg zcela nevhodnych 8,5 vs. 9,7 u 130). Navic, jak jsrm uz psal bylo to na aute kterym jsem pri dojizdeni namotal treba 35tkm p.a. a to v dobe, kdy manzelka sedela doma na hnizde, takze 105tka svyho casu v zime musela vzepnout k dlouhodoby spotrebe pod 6l lpg, coz se jinak nez rozumne chudou smesi docilit neda a tomu odpovida teplota horeni. Nepredpokladam, ze si s tim treba obcas nalital po dalnici par tisic km za mesic, kdy se takova 105tka musi na D1 tocit na hrane cervenyho, aby nebrzdila kamiony :-) to byla pro sedla cocka jaxvin :-)
22:57:35
01.12.2014
01.12.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tam by mohl mít vliv ten kompresní poměr kterej zmiňuje Herr König - přeci jen 130ka ho má o dost jinej než 120L
22:31:39
01.12.2014
01.12.2014
Bukaj
-> MOLSO 30.11.14 22:19:44: -> srdcar 120L 30.11.14 22:19:57: -> Winged_Arrow 30.11.14 22:12:37:
Nevím, kolik hlava vydrží, ale to, co píšou kluci, mi přijde jako nesmysl.
Ve 130L, kterou teď mám jako spotřebáka a jezdila posledních 8 let na LPG byla doteď původní hlava a ventily jsem kamarádovi seřizoval jednou do roka a že by byly nějak extra zaklepané, to nemohu říct - až na jeden, který je téměř do roviny s hlavou to není tak zlé na to, že na plyn najezdila cca 100 tisíc km. Vyměňoval jsem ji spíše preventivně a ze zvědavosti, jak vypadá, než že bych měl nějaký problém.
Nevím, kolik hlava vydrží, ale to, co píšou kluci, mi přijde jako nesmysl.
Ve 130L, kterou teď mám jako spotřebáka a jezdila posledních 8 let na LPG byla doteď původní hlava a ventily jsem kamarádovi seřizoval jednou do roka a že by byly nějak extra zaklepané, to nemohu říct - až na jeden, který je téměř do roviny s hlavou to není tak zlé na to, že na plyn najezdila cca 100 tisíc km. Vyměňoval jsem ji spíše preventivně a ze zvědavosti, jak vypadá, než že bych měl nějaký problém.
17:16:56
01.12.2014
01.12.2014
Winged_Arrow
-> dragon_cb_cz: a kto bol ten úpravca?
23:27:35
30.11.2014
30.11.2014
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: Těch 3500 je docela dost, já za hlavu s tvrdými sedly, novými vodítky, gufery, sníženou a navíc LSovou s probraným bombírem dal necelé tři tisíce - a to kus který jsem dodal na úpravu byl prasklý, takže jsem nafasoval kousek z úpravcovo zásob... nebeht toho, bylo by to ještě asi o 300 méně.
22:46:10
30.11.2014
30.11.2014
King
-> Winged_Arrow: Na 105ce jsem to resil tak, ze jsem ventily steloval asi kazdej mesic (cca 2500km) a pri litani po dalnici castejc. Kazdej den jsem na chvilku na zahratym motoru prepnul na benzin kvuli, spis kvuli karbu. Hlava vydrzela asi 30tkm, kdyz odchazela druha (zadarmo), upgednul jsem na favomotor. U 105/120 je problem malej kompresni pomer a v kombinaci s klasicky lehce chudou smesi to sedla "uzira", 120LS je na tom lip a skods ze jsem nezkusil snizeni hlavy. Na tvrzeny sedla bych se vybodnul.
22:19:57
30.11.2014
30.11.2014
srdcar 120L
-> Winged_Arrow: Na bezolovnatý benzín nebo LPG max 45.000 km, to už se ventily přestanou dát seřizovat a jsou zaklepaný v hlavě. Kdybys to chtěl dělat, jak říkáš, vyšel by tě provoz dráž a užitek žádný. Levnější varianta je buď zmíněné měnění hlav nebo jinej motor na bezolovnatý benzin. Jinak úprava sedel na 105-120-kové hlavě vycházela asi na 3.500, Kč. Za tu cenu seženeš slušný celý motor Fávo či Felda.
22:19:44
30.11.2014
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: mozes skusit .... ja som mal cervenu plynifku a v nej 120 motor. ventily som ladil raz tyzdenne (cca 400 - 500km a boli uz vzdy natvrdo). mal som ju asi pol roka ? cca. potom prisla hneda a odkedy je tam favomotor tak ventily ladim sporadicky .... da sa povedat ze ich iba kontrolujem.
startom na benzin sa pripravujes o 50% vyhod LPG prevadzky .... ale je to na tebe. Neviem ci to pomoze, nemam skusenost
startom na benzin sa pripravujes o 50% vyhod LPG prevadzky .... ale je to na tebe. Neviem ci to pomoze, nemam skusenost
22:12:37
30.11.2014
30.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO: -> dragon_cb_cz:
kolko km. zvykne vydržať normálna hlava kým odíde?
Čo keby do jednej nádrže benzínu nalejem dajme tomu 20 násobné množstvo
toho prípravku na ochranu ventilov a napr. kým sa motor zohreje budem 5 minút jazdiť na takýto benzín
a potom prepnem LPG.. snáď by to trochu pomohlo nie? :))
kolko km. zvykne vydržať normálna hlava kým odíde?
Čo keby do jednej nádrže benzínu nalejem dajme tomu 20 násobné množstvo
toho prípravku na ochranu ventilov a napr. kým sa motor zohreje budem 5 minút jazdiť na takýto benzín
a potom prepnem LPG.. snáď by to trochu pomohlo nie? :))
21:34:58
30.11.2014
30.11.2014
ochoda
-> Winged_Arrow: Sehnat si hlavu do zásoby a jezdit s touhle jak je, pokud se pokašle tak hodíš jinou, a nebo tam dát fáčko. Asi dvě nejjednoduší a nejlevnější variany ... ne?
21:31:27
30.11.2014
30.11.2014
dragon_cb_cz
-> Winged_Arrow: Tvrdý sedla jako samostatnej díl nikde nekoupíš, ty si musíš nechat udělat někde, kde hlavy repasujou.... počítej, že za repasi hlavy + tvrdá sedla dáš cca 100 EUR (pokud ceny na slovensku nejsou moc odlišný od českejch).
21:21:14
30.11.2014
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: na 120 nedas inu hlavu ako 105 / 120. fav / fel hlavu mozes pouzit na motory od rapida 135 po fabiu 1.4 8v
ohladne sediel a ventilov je mozne cokolvek, aj ponechat seriove ventily aj urobit velke ventily a sedla napr z felicie ... treba najst cloveka co to robi a ten ti povie. Kazdopadne sa to dosť neoplatí, za úpravu hlavy dáš tolko čo za feldí motor
ohladne sediel a ventilov je mozne cokolvek, aj ponechat seriove ventily aj urobit velke ventily a sedla napr z felicie ... treba najst cloveka co to robi a ten ti povie. Kazdopadne sa to dosť neoplatí, za úpravu hlavy dáš tolko čo za feldí motor
21:01:52
30.11.2014
30.11.2014
Winged_Arrow
-> MOLSO: Pre mna asi najlepsia varianta - upravit tu hlavu.
Tie tvrde sedla su, ktore by tam sli, su z nejakeho konkretneho motoru?
Ventily ostanu povodne? A viete mi poradit niekoho, co by tuto upravu spravil?
A ked si spominal že použiť hlavu z FA alebo FE - však nepasuje ani jedna na 125L blok či ako? už z toho mám guláš :)
Tie tvrde sedla su, ktore by tam sli, su z nejakeho konkretneho motoru?
Ventily ostanu povodne? A viete mi poradit niekoho, co by tuto upravu spravil?
A ked si spominal že použiť hlavu z FA alebo FE - však nepasuje ani jedna na 125L blok či ako? už z toho mám guláš :)
20:53:28
30.11.2014
30.11.2014
ochoda
-> Winged_Arrow: Tam je hliníkova hlava amožná i nějak upravená nevim teď, ale na bezolovnatej benzin se ti ventili jako na litine nezaklepou. (doufam že nekecám) ...tu úpravu na tvrdené sedla, prostě vyfrézuješ starý sedlo a vlisuje se nový který se nezaklepe (dělaj to úpravci, doma asi ne e). Nebyla by blbost to tam nacpat, pár lidí tu MPi ve škodovce má, ale musíš tam narvat komplet elektriku, nejen lambdu a pak si tam hodíš klidně podtlakove LPG.
20:52:21
30.11.2014
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: zrovna rapid 136 nema tvrde sedla. motor pouzit mozes ale hlava favo / felda
ked sa sedla zaklepu dost hlboko hlava medzi ventilmi spravidla praskne
myslel so mto tak ze hlava sa upne do masiny vydrezuje sa diera a nalisuje sa tam tvrde sedlo.
fel motor s elektronikou .... ak sa ti s tym chce babrat tak mozes .... ale sekvencny plyn sa moc casto nepouzival ani vo feldach.
ked sa sedla zaklepu dost hlboko hlava medzi ventilmi spravidla praskne
myslel so mto tak ze hlava sa upne do masiny vydrezuje sa diera a nalisuje sa tam tvrde sedlo.
fel motor s elektronikou .... ak sa ti s tym chce babrat tak mozes .... ale sekvencny plyn sa moc casto nepouzival ani vo feldach.
20:49:17
30.11.2014
30.11.2014
Winged_Arrow
-> francomk: -> MOLSO: 781.136 to je favorit
resp. rapid 136? tam sú už tvrdé sedlá?
Prečo by hlava praskala? Snáď len sedlá sa vyklepú a prestanú tesniť ventily nie?
Ako si myslel tú úpravu na tvrdé sedlá?
Bola by blbosť tam napchať komplet Feliciovy motor s elektronikou? A k tomu sekvencny Plyn?
Čo by tam bolo treba, snáď len lambdu či? :)
resp. rapid 136? tam sú už tvrdé sedlá?
Prečo by hlava praskala? Snáď len sedlá sa vyklepú a prestanú tesniť ventily nie?
Ako si myslel tú úpravu na tvrdé sedlá?
Bola by blbosť tam napchať komplet Feliciovy motor s elektronikou? A k tomu sekvencny Plyn?
Čo by tam bolo treba, snáď len lambdu či? :)
20:27:46
30.11.2014
30.11.2014
MOLSO
-> Winged_Arrow: upravit hlavu na tvrde sedla / urobit z hlavy spotrebny material (nakupit na vrakovisku zopar hlav a prehadzovat vzdy ked praskne)
idealne motor z fa/fe/fa
idealne motor z fa/fe/fa
20:18:28
30.11.2014
30.11.2014
francomk
-> Winged_Arrow: Prdni tam 781.136 a máš pokoj
19:48:57
30.11.2014
30.11.2014
isti
-> Winged_Arrow: Osemkanálová hlava na blok 120 nepasuje,v ostatných veciach nech ti poradia skúsenejší.
19:42:57
30.11.2014
30.11.2014
Winged_Arrow
Nazdar, prosím vás, tí čo tu máte LPG-čka, ako riešite sedlá ventilov?
Či kašlete na to?
aká je prosím najjednoduchšia varianta prestavby bloku 120L na LPG
Resp. z čoho sa dá použiť hlava? aby tam boli tvrdé sedlá.. Favorit? felicia?
Diks za vysvetlenie :)-> MOLSO:
Či kašlete na to?
aká je prosím najjednoduchšia varianta prestavby bloku 120L na LPG
Resp. z čoho sa dá použiť hlava? aby tam boli tvrdé sedlá.. Favorit? felicia?
Diks za vysvetlenie :)-> MOLSO:
22:00:06
29.11.2014
29.11.2014
King
Jenom bych to s tou termostatickou klapkou malinko upresnil - teoreticky by pro stabilitu lpg volnobehu bylo idealni nasavat vzduch o konstantni teplote, ale regulace klapkou bohuzel citelne ovlivnuje podtlak v oblasti lpg mixeru, coz nedela davkovs i lpg dobre. Vzhledem k tomu, ze lpg smes je i v hlubokych mrazech smesi plynu, ktery na stenach sani nekondenzujou, neni duvod nasavanej vzduch ohrivat nebo smes obohacovat.
16:37:51
29.11.2014
29.11.2014
srdcar 120L
-> Bukaj: Při montáži termoklapku nechávali, ale po zkušenostech v provozu ji doporučovali vymontovat a sací otvor z boku laufu zaslepit. Bylo to proto, že když termostat v sání hýbal s klapkou, měnila se teplota, objem i víření nasávaného vzduchu ve filtrboxu. Můžu potvrdit, že když jsem termoklapku vyndal, tak se motor zklidnil a dle mého subjektivního pocitu šel i líp do otáček. Provozuju to tak i v zimě. Mám přehozený filtrbox s nasáváním nad výfuk těsně pod kapotou a jinak se dá na zimu mírně upravit tak, že na sací lauf se nasadí husí krk a zavede se do prostoru nad svíčky. Odsud bere jen menší odpadní teplo z motoru a ne rozpálený vzduch ze sběrače výfuku.
12:07:04
29.11.2014
29.11.2014
Bukaj
A já se ještě zeptám na 742 - jak to bylo od montáže LPG? Při montáži vykuchali termoklapku, nebo jsou to až úpravy majitelů z pozdější doby? Zajímalo by mne, jak to má být v "originále"
11:13:56
29.11.2014
29.11.2014
Tomaso435
... přifařím se s termostatem nasávaýho vzduchu. ale na fávu... já osobně mámuž asi tejden vyndanou hadici nasávání studenýho z venku a termostat je nechanej. čiliže od začatáku to bere z vejfukovýho potrubí teplej a když se termostat zavře nebo přivře, bere to teplej z motorovýho prostoru... pocity sou takový že to lepší jezdí... ale nevim co na to spotřeba... :D