Lpg pro lpgisty

prohledat
2671 příspěvků (zobrazeno 2451 až 2500) od 09.05.2007 do 19.03.2024, založil/a spartra
řadit dle data
11:22:05
01.11.2011
vhml
-> King: s jedním viditelným. Možná jestli je tam ještě někde na štelování membrány, ale moc jsem to nekoumal.



Se škrtákem ve vysokejch je mi to jasný, ale porad nerozumim proc ma vliv i jinejch otackach, nez maximalnich a kterou cestou snizeni spotreby se teda vydat.
11:10:02
01.11.2011
King
-> vhml: Na omezení výkonu ve vysokej točkách má vliv hlavně škrťák na hadici.

Ty máš teduktor jenom s jedním ručním štelovákem?
11:01:24
01.11.2011
vhml
-> King: uškrcená hadice nebo reduktor?



Do těch 4000 jsem po ladění hadice nezaznamenal rozdíl, jede to pořád stejně, neškytá, až vejš to pak táhne hůř...
10:58:55
01.11.2011
King
-> Markop: A ty údaje jsou z otáček za jízdy?
10:57:48
01.11.2011
King
-> vhml: Tak to je špatně - moc uškrcený, což zdánlivě paradoxně tu spotřebu zase zvyšuje. Správně nastavený to musí táhnout až do omezovače.
07:42:54
01.11.2011
vhml
-> Markop: to bude můj případ. Kolem 3500 to jede super, ale na 2000 se ject nedá, na 2500 už to ject začíná. Tudíž musím na reduktoru obohatit?



Dnes jsem natankoval s průměrem 10,7, nasral se a utahnul hadici o další půl otáčku. V běžnejch 2500-3500 to jede stejně, jen to občas lehounce škytne ( 1x za 5km ), nahoře jsem tím ztratil ale další otáčky, už to točí jen 4200.
23:35:25
31.10.2011
Markop
-> King: No, když jsem měl ještě fáčko karbec na plyn, všiml jsem si na analyzátoru, že pokud seřídím směs tak aby to dobře jelo tak ve 2000 - 2500 ot/min, při vyšších otáčkách směs bohatne (při 5000 ot/min byla už 0,8). Pokud je směs dobrá při 4000 ot/min, auto zase z nižších otáček zoufale nejelo kvůli chudé směsi.

Takže směs nejde seřídit tak, aby to mělo stálý poměr plynu se vzduchem v celém rozsahu otáček tak jak to umí díky vzdušníkům karburátor. Ten servoventil se tedy podle mě docela hodí. V nízkých otáčkách je více otevřený, poté se se zvyšujícími otáčkami přiškrcuje a ve vysokých otáčkách se opět otevírá pro co největší výkon. Pokud nefunguje, auto buď žere víc než by mělo, nebo dobře táhne jen při vysokých otáčkách.
23:00:35
31.10.2011
King
-> Markop: Speciálně ty starší BRC serva na hadici k mixu tam jsou po letech jenom na ozdobu. Léta jezdím na emise k jednomu maníkovi, co montuje a servisuje plynivky. Sdílím jeho názor a zkušenost, že to servo je tam jenom takový šidítko pro plnění emisí. Prej ani na svojí starší oktávce ho zrušil a nejlíp se to chová bez toho, jako tupej podtlak.

U BMM jsem šroub bohatosti štelil při mírně zvýšenejch otáčkách, kdy do toho servo klapky už nekecá a šroub na hadici chce klasicky škrtit dokud to nezačne ztrácet výkon při vytočeným motoru.

BMMko by mělo delší trasy se správným nastavením jezdit za 7-8l.
22:52:02
31.10.2011
vhml
-> Markop: je to prave ,,karburatorovy" LPG. Taky jsem celekm fascinovan.





Ohledne sroubu na vyparniku, napadlo mi treba zkusit pripojit vag a utahovat tak dlouho, nez bude muset ŘJ pootevřít klapku pro udržení volnoběhu... Nevím jestli je to v praxi funkční řešen, jen nápad...



A šroub na hadici omezuje spotřebu a výkon v celém rozsahu? Mě to právě aktuálně jezdí celkem obstojně v režimu 2500-4000 ( pod 2500 to nemá žádnej zátah ) a přes 4000 jsem si to teď trochu ubral bohužel. Potřeboval bych to naladit tak, abych ubral v tom běžném režimu kolem 3000, ale neomezil si max. otáčky, sice se na ně běžně jezdit nedá, ale kvůli předjíždění atd.
22:47:34
31.10.2011
Markop
-> vhml: Ono to nemá servo na hadici od výparníku? No, s tím by tě ten chlápek na emisích u nás vyrazil.



Já bych tomu šteloval bohatost volnoběhu (ten šroub na výparníku) na analyzátoru, stříkačka totiž sabotuje nastavení volnoběhu ovladačem škrticí klapky, takže nejde použít postup jako u karburátoru.

A výkon při jízdě postupně škrtit tím ventilem na hadici až se to bude kuckat, a potom to tak o půl otáčky vrátit. No ale nejlepší by fakt byla LPG ŘJ a servoventil, no ;-)
21:12:39
31.10.2011
Kapřík
Přidám svoji zkušenost, felda 1.3 MPI, najeto 150tisíc, na LPG spotřeba 8 - 9l podle typu silnice (na dálnici při 120 bere 9l, okresky 8l), jede výborně. Montáž a seřízení pan Čadek (Brno - www.autolpg.cz)..
21:11:47
31.10.2011
Mil@n
-> vhml: Ono je to individualní ale nejvíc se dá ušetřit uškrcením na hadici,je to o pokusech a pomalu ubírat až se to bude zdat OK a pojede to jak má....
20:51:50
31.10.2011
vhml
-> Mil@n: právě právě. Otec mi tvrdil že je to normální, ale on vždy jezdil s naloženým pikapem. Tudíž mám kam klesat...



A nechci točit jen tak naslepo, ale vědět kam a proč točím
20:18:17
31.10.2011
Mil@n
-> vhml: To je dost velká spotřeba 9 Ja ted mám naladěno aby to jelo a jezdím mezi 8-9 litry LPG a to často jezdím víc jak 904
18:16:48
31.10.2011
vhml
Nahodím svůj dotaz ladění spotřeby.



Aktuálně mám na motoru vychytáno vše k funkčnosti a jsem spokojen, tudíž nezbývá nic jiného než to v honbě za nižší spotřebou zkusit rozesrat :-D



Žere mi to 9,5-10,5 při pravidelných trasách 25km, ale proč to nezkusit na nižší spotřebu



Jedná se zatím o BMM 50kW ( do budoucna 77x72mm s KP 10,5 ), systém BRC, nejprimitivnější i bez servotorku.



Otázka tedy zní jak správně ladit a co který šroubek znamená.



Aktuálně jsem na reduktoru ubral 1/6 otáčky a na hadici 1/2 otáčky, bez výrazný změny, jen nad 4500 to už netočí tak ochotně. A kolem 2000 ot. to nechce moc ject ( to nechtělo ani předtím, je nutno provozovat na 2400+ )



Jak poznat ideální nastavení jednotlivých šroubků? Šroub na hadici má vliv ve všech stavech, nebo jen v maximu?
upraveno 2x, naposled 31.10.2011 18:17:55
20:39:42
30.09.2011
spartra
-> Jarda: mno to není úplně ideál8 tak hadice je 16 - t kus by měl bejt na 16 též.

Je otázka zda li by ty větší sponky nedeformovali plastový téčko8
19:29:31
28.09.2011
Jarda - zrušená registrace
-> spartra: mas spis vetsi vnitrni prumer hadice, taky mi takove dali, dal jsem to na cervenej motorovej silikon a je pokoj4 akorat rozdelavani bude naprd, ale proste hadice nechas na reduktoru
17:50:36
28.09.2011
spartra
že se ptám, jak jste řešili netěsnosti plastovejch t kusů, mám problém u 105 i berlinga

klasický sponky jsou dotažený po ohřátí motoru to v tomto spoji kape.

lil se tam i utěsňovač tekutej, bez úpsěchu.

bylo by možný zkusit i větší sponky? www.konekt-hadice.cz/kone kt/.../0 12 ks cca 500káčé
upraveno 1x, naposled 28.09.2011 17:51:53
10:56:31
19.08.2010
lacko
mne to fungovalo,sviecky -boss,brisk -alebo tie na plyn len nazov neviem nieco podobne, vzdialenost elektrod 0,6-0,7mm, nove su nastavene,
00:00:04
19.08.2010
Zeke-ten šestý
-> King: no svicky co se menuji Beru Ultra :D rikal sem ze to chci do formana 135 a dali mi tohle
23:55:11
18.08.2010
King
-> Zeke-ten šestý: Co je to Ultra? Jinak je dobrý preventivně drobet zklepnou tu elektrodovou vzdálenost na 0,5-0,6mm.
23:25:05
18.08.2010
Zeke-ten šestý
-> King: diky za rady, tak s tim syticem...zapnu klicek, zmacknu sytic a nastartuje to, takze tak, nekdy to napoprvy nechytne, tak na druhej start uz jo....a to cukani....svicky jsou novy Beru Ultra.....tak mozna kabely koupim novy
23:21:10
18.08.2010
King
-> Zeke-ten šestý: Každá lpg zástavba se chová drobátko jinak, ale obecně se dá říct, že ten LPG "sytič" není radno mačkat dlouho. Měl jsem ve škodivce Zavolli (což je hodně podobný lovatu) a optimální start byl: zapnutí zapalování, cca 0,5s ďobnutí do "sytiče", krátká pauza, zážeh s lehce sešláplým plynem. I v hlubokým mrazu to blaflo na druhou otáčku startéru. Ale na každým HW to chce vychytat vlastní postup.

Problém se startem, ale může způsobovat netěsnost tenký hadičky mezi sacím potrubím a reduktorem (podtlak pro odblokování malý membrány v reduktoru) - tedy pokud máš tenhle systém odbloku. Případně je problém, když netěsní ta malá membrána. Nic se nezkazí, když se ta tenká hadička na koncích zkrátí o ty zpuchřelý konce a dotuní hadicovejma sponama, na který montážníci obvykle dlabou. Těsnost membrány se dá zkusit fouknutím (nebo cucnutím) do tý hadičky hubou :)

U cukání bych prvně zpytoval svědomí, jak jsou starý svíčky a jakej je tam typ a s jakou elektrodovou vzdáleností.

-> lacko: "…ja som 10× nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat."



Tak on skutečně neexistuje žádnej důvod, proč by se mělo to tlačítko mačkat opakovaně, dokonce 10x4 "Sytič" funguje tak, že elektromagnet zatlačí na "velkou" membránu a po dobu stisknutí tlačítka proudí do sání plyn skrz nuceně otevřenej ventil 2. stupně v reduktoru. Je to kvůli tomu, že potlak v sání při malých otáčkách při startu obvykle nedokáže skrze velkou membránu dodat dostatečně bohatou směs.
09:23:57
18.08.2010
lacko
zeke-ten sesty....ja som 10x nacukal-namackal malinko som slapol na plynovy pedal nastartovalo to,ale iny hovoria ze staci chvylu podrzat.
22:52:55
17.08.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> spartra: Pecka, díky... jsem ani netušil že tady něco takového je. No mě se sešlo asi víc problémů navíc... Takže to musím pořešit postupně. 8 Ok, směšovač alias reduktor - určitě nemám vpořádku protože ten šroub jsem měl skoro až venku. Na benzín je to auto 100%-tní, bezproblémové, LPG mi blbne už delší dobu, ale našel bych kopu výmluv proč jsem se na to nepodíval dříve. Začalo to a hlavně pokračuje hlavně tím, že na studený motor to nedrží volnoběh, ale teď už je to horší i když je motor teplý... tak uvidíme co najdu po rozebrání toho "reduktoru". Díke.s
upraveno 1x, naposled 17.08.2010 22:55:22
22:23:54
17.08.2010
Zeke-ten šestý
Já se hlasim do fronty...mam formana karbec s LPG od Lovtecu myslim....ve smesovaci jsou nove membrany a tesneni a tak. a ted k problemu, startuju na LPG a dam ten sytic, ono to hned na zacatku jakoby blafne a pak chcipne a pak uz to na plyn nenatocim...musim na benal a pak prepnout.....dal se mi dnes stalo, ze auto na plyn dost cukalo, nebylo to pravidelne proste jak kdy....takze na co se mam podivat a co udelat pro to, aby to na LPG startovalo? pripadne tak vy startujete na lpg? ten sytic drzite nebo mackate??
19:51:27
17.08.2010
spartra
-> su.tech: skoda-virt.cz/cz/.../4406 -lpg?gotopost= už jsem našel
19:16:29
17.08.2010
COL
-> su.tech:



koukam ze rikas smesovac reduktoru/zplynovaci - chvili jsem byl zmatenej...



myslim, ze je tam jen pruzinka



melo by to stacit rozebrat/vymenit/slozit.. .



Spatny starty dela obvykle prilis bohata smes za studena, coz uz king psal.
18:49:47
17.08.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Takže...



Směšovač je v háji. Po tom co jsem zkoušel jiný je ten můj nějaký "nemocný" ten štelovací šroub je skoro venku a netáhne. Takže jsem se rozhodl pro repas... sehnal jsem si repasní sadu pro směšovač. A chci se zeptat zda jsou u systému Lovtec nějaké záludnosti o kterých bys případně věděl. Zatím jsem ho ještě nerozebral. Zajímá mě:



- jestli pod tím šroubem směsi je jen pružinka. Jak jsem s tím jel tak strašně slabě táhl tak jsem chtěl zkusit přidat na tom šroubu a ten už byl tak na kraji, že vyskočil a vypadlo mi to na zem. Našel jsem ten šroub a pružinku. Patří tam ještě něco?



- A při repasi se to jen rozebere, vyčistí, nahradí novýma dílama a nijak se to nesilikonuje, nelepí, netěsní? Jen to rozebereš a složíš?





Díky.
23:06:56
15.08.2010
spartra
takže se sosnu taky, pořád přetrvávají horší starty na lpg/ba

kurva nevím proč

rozdělovače, víčka, kabely, cívky, sem měnil, ventily seřídil, nový filtry koupil - vzduchovej/lpg, karburátor nechal seřídit, tlaky to mělo dobrý

membrány jsou do roka starý, páku sem seřídil do roviny, volnoběh to má kolem

950 ot/min - ohřátej a nekolísá

spotřeba je 8 l LPG/100 km
upraveno 1x, naposled 15.08.2010 23:07:23
22:58:47
15.08.2010
King
-> lacko: Hmmm.....budu muset kontaktovat někoho z adminů - s takhle mizerně vyplněný ID karty se trestní oznámení sesmolit nedá :)
20:52:12
15.08.2010
lacko
to posledne ma nezujima.kludne praskaj mne to zily netrha
18:36:07
15.08.2010
King
-> lacko: Mno...to je hodně odvážná teorie :) Předně - při opékání prasete se používá plynová bomba ze který se odebírá plynná fáze PB. Tím dochází k jejímu ochlazování a následnýmu poklesu tlaku plynného PB v bombě. Teplá voda má za úkol vykrývat ztráty tepla a udržet tlak v bombě.

Z LPG nádrže v autě se odebírá KAPALNÝ LPG a v reduktoru (odpařovači) se plyn odpařuje. tepelnou ztrátu (skupenský teplo varu) kryje voda z chladící okruhu, která už od startu cirkuluje reduktorem.

Problém nový vs. starý filtr spočívá v tom, že nový filtr sníží podtlak v oblasti směšovače a tudíž dojde k ochuzení volnoběžný směsi a následnýmu poklesu volnoběhu.

Jinak vřele doporučuju používat SHIFT a ty dvě klávesy napravo od "M" (předpokládám jejich stejnou polohy i na SK klávesnici), nebo tě prásknu slovenskejm orgánům za zločin proti mateřštině4
16:29:18
15.08.2010
lacko
preco sa plynova flasa davala do teplej vody ked si opekal prasa pri zakalacke , aby lepsie davalo plyn, ak ti to pri zohriatom motore bezi dobre naco stelujes,staci ak to mas dobre nastavene mas tam stary vzduchovy filter vymenis ho za novy potom zistis ze to na plyne zdochyna lebo filter je novy a tym padom dostava viacej vzduchu pre benzin to problem neni ale pre plyn ano a budes to stale stelovat
22:41:27
14.08.2010
King
-> su.tech: Hmmm....napadá mě, že by mohla bejt bohatá volnoběžná směs za studena. Zkoušels při tom ladění šroubem na reduktoru taky jeho "utažení" z výchozího nastavení.

A obligátní otázka - je vykuchaná termostatická klapka z airboxu?

Ten šroub, co škrtí přívod plynu do směšovače, nemá na volnoběh skoro vliv (s vyjímkou chybně příliš velkýho zaškrcení). Ovšem až dořešíš ten volnoběh, doporučil bych seštělování toho škrťáku, protože jinak to bude žrát i trávu ze škarpy....
20:56:19
14.08.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King:



Nazdárek...



...potřeboval bych poradit s LPG. Dělá/nedělá mi to následující:



- start na LPG - volnoběh nedrží - když se zahřeje tak je to OK.

- na benzín vše OK.



Zkoušel jsem přidávat na tom šroubu co je na směšovači, ale ten je už skoro venku. Tak jsem si říkal, že bude něco špatně v tom směšovači a tak jsem sehnal jiný starší a přehodil je abych mohl jezdit na LPG a kdyžtak nechat opravit ten první. Jiný směšovač funguje stejně - start na LPG - nedrží volnoběh po zahřátí OK. Zkoušel jsem točit taky tím šroubem na směšovači, ale ať do jedné nebo do druhé strany tak se mi stane, že mi začne chcípat motor. Když to vrátím nazpět tak volnoběh drží (motor zahřátý). Tak nevím...



Děkuji za rady... 4
23:16:18
19.05.2010
King
-> kfw+: Oni obvykle nejsou "kaput", jenom jsou drobátko tvrdší. Může se to projevovat např. nestabilitou volnoběhu a nemožností ho správně nastavit, horší startovatelností. Je jakejsi předpis o výměně mebrán jednou za 60tkm. Osobně jsem je měnil poprvé asi po 80tkm, ale nic se tím nezlepšilo. Jde tam taky o to, že v rámci repase se mění i sedla ventilků (bývají vymačkaná a netěsní), těsněníčka atd.

Na fitr jsem nehrábnul snad 120tkm a taky žádná změna po vyčištění.

Pokud jseš kutil, doporučuju, ale spíš bych si sehnal repasní sadu a případně to udělat před zimou...
23:02:29
19.05.2010
kfw+
Maly dotaz,ono to tady mozna nekde je,ale nechce se mi hledat.Jak se zacne projevovat ze jsou kaput membrany v reduktoru nebo pricpanej filtrlpg.mam nalitano 90kkm za 4roky na 742.13 lpg lovtek a krome povinnych revizi,odkaleni redutoru a nejake to sezizeni bohatosti zima/leto na to nebylo sahnuto.jede to velmi dobre,neni duvod se v tom hrabat.Pravda je,ze pod -10 to na plyn nechyti,ale to neslo od zacatku a uz jsem si na to zvykl.je tedy radno menit mebrany+filtr preventivne? dik
22:10:50
18.05.2010
King
-> lacko: U předohrabů na lpg je to častej jev, ale zadohraby tím nijak zvlášť netrpěj. Navíc, pochopil jsem to tak, že po svižnější jízdě na dálnici a zastavení je na místě nižší volnoběh (?).

V případě takový zátěže se dá čekat, že v mot. prostoru bude vyšší teplota, čili směs bude trušku ochuzená. Možná by to vyřešilo drobný pootočení šroubem bohatosti na reduktoru směrem k bohatší směsi na volnoběh (povolit)....
19:01:18
18.05.2010
lacko
mozna vela vzduchu a ked stojis na mieste vpohode,favorit mal tiez taky problem,vzducovu hadicu som ohol opacne, a drzalo to otacky ak som dobre pochopil,vytocis ho na 4500 na dialnici a vyradis rychlost vtedy nedrzi zdochne.
23:51:22
17.05.2010
targa 2
jo to vse je pryč
22:07:58
17.05.2010
King
-> targa 2: A je nějakej důvod podezřívat membránu?

Máš vykuchaný sání? (termostatická klapka pryč, žádná hadice na teplej vzduch)
07:41:49
17.05.2010
targa 2
Mam 130 s feldou motorem a po delší jízdě po dalnici ve vyšších otáčkách cca 4500, nedrží volnoběh.Jinak je bez problemů na 750 otáčkách. Může to být ničím jiným než membránou?
09:44:17
15.05.2010
King
-> lacko: Tak lpg samozřejmě není pro někoho, kdo najezdí plácnu 5000/rok a míň. Ovšem jinak ty zmíněný vícenáklady moc nechápu. V mým případě to bylo dtto jenom 200Kč+200Kč/2 roky za revizi a emise. Ze zvědavosti jsem si střihnul i repasi reduktoru a další po 100tkm(600+600Kč) a výměnu filtru (50Kč). Celkově jsem na 105tce na plyn nalítal asi 180tkm na plyn s počáteční investicí 12000Kč. S "vícenákladama" na lpg to dělá nějakých 15tisíc/600eur. Přibližná úspora oproti benzínu při spotřebě 7,5l lpg celkem asi 150tkč. Pravda, je po třeba do toho započítat i to, že jsem studiem problematiky a amatérským troubleshootingem strávil dost času, ale to je prostě daň za to, že nesnáším, když používám něco, čemu nerozumím resp. jsem kolenovrt :)
19:59:17
14.05.2010
lacko
najviac ma sralo to,ze ten pan uz tam nerobi, a ten po nom co dosiel, to tak rozladil, ze to pri 60-ke trhalo ale ozves sa a posle ta do pr..le a emisnu ti nespravi, ale uz je tomu 5rokou, formanka som predal teraz sedlam feldu som spokojny,6-6,5litra na100km vpohode plyn ma prestal bavit. na plyn je to lacne jazdenie, lenze udrzba, nie je pre moju penazenku.
10:49:02
14.05.2010
King
-> lacko: Emisák, kterej lpg rozumí, to našteluje tak, že to splní emisní limity a dá se s tím i jezdit. Samozřejmě, pokud je motor, zapalování a lpg bordel v pořádku.

Pokaždý, když jsem jel na emise, tak chlápkovi stačilo jenom mikroskopicky poladit šroub bohatosti na reduktoru, aby uspokojil měřák. Nijak přenastavovat jsem to po něm nemusel.

Šáhnout mi na nastavení škrťáku, pracky bych mu urazil :)
17:53:58
13.05.2010
lacko
oni to tam nastavia podla noriem, ake maju byt on sa nestara ze to rano nenatocis
16:50:15
13.05.2010
King
-> lacko: Pán na emisnej by si měl drobátko nastudovat teorii alternativních pohonů a motorů obecně. Podotýkám, že lpg teorie není v tomhle ohledu v rozpru s praxí.
08:55:26
13.05.2010
lacko
nechcem tarat, mne to vysvetloval pan na emisnej,musis mat trocha vecsie otacky na benzine cc950-1000ot. aby ked prepnes na plyn, aby sa ti to drzalo na 850-950ot. priklad. no problem bol ze za studena nestartoval, ubral na predstihu ale ja som si spravil ciarku na rozdelovaci,a natocil som ho spet,mozes mat maly predstih, mne to nastartovalo na benzine na pretocenie, a na plyn tiez len som mu musel trochu nacukat plynu.a drzat mu trochu otacky kym sa trochu nezohrial.....bohatost na zmesi, to neviem kolko nastavil.
23:22:19
12.05.2010
hacek
Jak se to chova pri jizde na LPG ? Skube, neni to line ? Pokud ano, tak me napada moc pritazeny sroub bohatosti LPG. Pokud se to za jizdy chova OK, tak bych videl problem v membranach v reduktoru.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...