rozvodová kola s možností časování vačky

prohledat
109 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.04.2020 do 29.08.2021, založil/a znovuzrozenýSaky
řadit dle data
05:34:46
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> ondie 04.08.21 11:09:24: pekne, ja u nivy uz napinak i dovaroval a presadil jsem to o zub, protoze to vychazi lip1 hlucne to je tak normalne, duplex vydrzi hodne a k preskoceni to ma dost daleko :), no na magnetu, co jsem dal do vypustaku vzdy neco najdu
-> darklord 10.08.21 13:01:24: tak on se nudil jen pri lockdownu a mel potrebu tu par veci uvest na "pravou miru"4 :)
upraveno 1x, naposled 29.08.2021 05:42:29
19:03:33
12.08.2021
Čokin
-> Bery: Úplně v pohodě, já jen když to tady ožilo... Chtěl jsem to před tím rokem vyzkoušet. Teď uz to stejně není moc aktuální, řeší se OHC kde se točí kolečkama snadněji....
17:54:04
10.08.2021
Bery
špatně, nejdřív moje kotouče a náboje.
13:01:24
10.08.2021
darklord
-> Čokin 10.08.21 12:54:09: Naposled spatřen: 24.02.2021 20:14:34
12:54:09
10.08.2021
Čokin
-> znovuzrozenýSaky: Když už se to tady oživilo..... Jak to vypadá Saky?
18:10:36
05.08.2021
SO545
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.08.21 19:35:50: ten retaz skor vydrie veko ako preskoci....
A vytaha sa skor ako je zdrave. Nemyslim na presnost casovanie...ale na hluk ktory sposobuje.
Moj odhad je ze tento napinak instaloval s novou sadou s ideou ze to bude menej chrastit po par tisic km. Aky to malo zvukovy prejav po ocelovej planzete ???
09:59:49
05.08.2021
dragon_cb_cz
-> ondie: Když to není v záběru a je to namazaný, tak ten otěr je dost minimální. Viz třeba kladky v přehazovačkách na kole - ty jsou taky plastový a pokud je někdo nemá věčně totálně zasraný, tak vydrží nesmysl - klidně spoustu "projetých" kazet...
05:01:03
05.08.2021
ondie
Však jo,myslim si vo tom to samý.
Ale vtipný ne?,co všechno lidi nevymyslej. :)
Zajímalo by mě jak moc to reálně změní,tímhle šustěním,zvuk motoru..
+životnost než se to vomete..ale jasný,známe i "plastový napínáky"...
19:53:53
04.08.2021
Vojťas
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.08.21 19:45:55: třeba to ma mb rozvody, ty jsou spicaty od novoty 1
19:47:42
04.08.2021
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak daji se vylosovat ze zásob ruzny kombinace kol a dosahnout uspokoijivych výsledků..1
19:45:55
04.08.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Jo no, to už je lepší dát novej duplexovej řetěz na starý kola, dokud nejsou takhle omrdaný do špičky...
upraveno 1x, naposled 04.08.2021 19:46:06
19:44:38
04.08.2021
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.08.21 19:35:50: Tak ono i do zahraničí by šly poslat klidně i ty rozvody. Ale dat to ke starým.. Jo sníží hlučnost, ale stejně to bude mit prečasovaný.. Záleží kolik to má v plánu ještě naskákat km.
19:35:50
04.08.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ondie: V reálu je to úplně k hovnu, protože ten řetěz má beztak vytahanej a hlavní problém je v tom, že už neodpovídá rozteč řetězu s roztečí zubů kol. Proto má ty zuby špičatý jak kráva. Jestli to nechá takhle jezdit, tak to bude čím dál horší, až mu ten řetěz přeskočí...
upraveno 1x, naposled 04.08.2021 19:36:10
11:09:24
04.08.2021
ondie
11:08:55
04.08.2021
ondie
Odložím sem jako memento jednu lidovou tvořivost jednoho angličana.
Aneb když nemáš nový rozvody,dej tam napínák.
zvětšit rozvodová kola s možností časování vačky - obrázek od ondie vložen 04.08.2021 11:08:55
13:02:43
15.04.2020
Eidy
-> znovuzrozenýSaky: Takhle nějak. 1
How to solder aluminum.
12:12:31
15.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Eidy 15.04.20 11:24:27: o tom letování jsme se bavili.. asi to zkusím.. přivezu ti deklík a podívám se jak se to dělá3
11:24:27
15.04.2020
Eidy
-> znovuzrozenýSaky 15.04.20 10:34:04: letování by asi bylo nejlepší. Nemusíš to nahřívat tak dlouho jako TIGem. Ta pájka tam zateče.
Edit: jak jsem teď dělal ten letovanej dekl do podlahy, tak jsem to normálně brousil karbinou a zkusil to poté trochu ohnout a nic to nedělá. Je z toho jeden díl.
upraveno 1x, naposled 15.04.2020 11:26:04
11:07:58
15.04.2020
stepan
-> znovuzrozenýSaky: Ještě mě napadá jedna věc, doma vezmu do ruky víko a kouknu, jestli by to šlo.
10:38:48
15.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> stepan 15.04.20 10:22:47: ta dosedací plocha je patrná z té fotky je to cca 3mm silná stěna nepravidelného tvaru, mám tam udělané odsazení pro zvětšení plochy a je to slepené s tou trubkou a v ní je kruhové víčko (s tím problém není, tam je O kroužek) problém je spoj prsou s trubkou..
10:34:04
15.04.2020
znovuzrozenýSaky
Pro představu jak vypadá odfrezovane viko rozvodů
zvětšit rozvodová kola s možností časování vačky - obrázek od znovuzrozenýSaky vložen 15.04.2020 10:34:04
10:22:47
15.04.2020
stepan
-> znovuzrozenýSaky: Možná blbost, ale nešlo by říznout na tu trubku závit? Případně nevím kolik je síla stěny, závity na nějaký m5 šrouby a chytit zezadu? Ale asi bych to musel mít před sebou.
10:17:28
15.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Petr Urban 14.04.20 23:18:42: čekám na elox, a objednal jsem nedostupnou trubku na ty víka, ta se taky někde fláká (prototyp byl dělanej z plného materiálu, zvětšil jsem to, aby se to dalo vytočit z silnostěnné trubky jako polotovar, všude jí "mají" skladem, ale 14dní a pořád nic) .. ale hlavně musím dělat běžnou práci co zaplatí složenky a až pak si hrát..
ty víka jsem modifikoval na verzi evo2, tak musím všechny prsa co jsem měl přefrézovat.. a zkusím vymyslet nějakou jinou metodu spojení, v to lepení (ačkoliv to jezdí) nemám moc důvěru, potřeboval bych typ na nějaké kvalitní lepidlo, a nebo jsem si říkal že bych to zkusil zaletovat a nebo vařit, tam se ale bojím jestli se to víko nepokroutí..
23:18:42
14.04.2020
Petr Urban
-> znovuzrozenýSaky: Jo. Do 3st. od ideálu co by daná vačka měla mít si v pohodě. Nejde to však paušalizovat... Nikdy nevíš komu kam chodí píst nad blok, jakou zvolil šterbinu, výšku těsnění, výšku hlavy atd. Někdo s tou samou vačku bude na hranicích nebezpečnosti a jiny se k ní nepriblíží. Pak také pruziny, otáčky atd., u ohv brkaji tyčky zátěži na vzpěr při této délce atd. Vše by měl brát v úvahu hlavně ten, kdo staví závodní motor a kontrolovat věci a vzdálenosti. Už máš teda něco hotové ať se to testne....
14:18:06
14.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Petr Urban 13.04.20 18:13:57: 150 za klínek je v pohodě, já mluvil obecně o takových těch motorkářských zamlžených polopravdách ..

samozřejmě, že skutečné otevření vačky je závislé na ventilové vůli, a jen ty čísla neříkají vůbec nic, pokud neznáme průběh, zdvih atd, mě šlo spíš jen poukázat na to tvrzení s tím pootočením vačky jestli se to může potkat.. jestli když skutečně vačku posunu o +-cca 3stupně jestli to může mít takovej vliv, že se to potká? .. když na druhou stranu píšeš přesnost rozvodovejch kol je plus minus 2st, někdo nastaví jinou vůli opět je to jinak.. podle mě těch pár stupňů nemůže udělat vůbec nic z hlediska toho aby se to potkalo..

bych sem dal naměřené grafy průběhu zdvihu několika vaček, ale již to po těch letech nemůžu najít.. kolik může udělat 3st na zdvihu v místě nejvyššího nárustu zdvihu? prostě si myslím, že mezi ventilem a pístem je pořád dost místa na to aby když posunu vačku o 3st že to bude mít vliv..
18:13:57
13.04.2020
Petr Urban
-> znovuzrozenýSaky: Já měl klínek za 150, to mi přijde v pohodě. Samozřejmě sem to posílal těm, co ode mě full information ohledně správného naměření a po propočítání sem poslal i dva kusy to co potřebovali k správnému posazení. Čím podle tebe lžou, ať je to v kontextu...

Jsou ty údaje správné, ale už se prakticky takové vačky s malým zdvihem nejezdí a něříká to nic o tom, kolik je ventil otevřen při střihu v HU, něříká to nic o tom, k jaké přesné vůli jsou vztažené úhly otevření - těch 320 / 300.
Např. anglický přebrus 304st. co dělá Krejbich (jiní další zdejší přeprodejci o ni říkají ještě větší stupně), tak při daných vůlích má reálně na ventilu - tedy doba kdy se ventil pohne k otevření a kdy zcela zavře, je 297-298st. I ta 320 / 300 má reálně při 0,45mm vůle plácnu 313 / 295.
Největší extrém z minulého týdne... stavil se za mnou kámoš s načasováním vačky pro žigul vfts od Havassyho ... z 316st. jsem při jeho udané ventilové vůli naměřil přesně 296st., 5x jsem nevěřícně kontroloval správné znulování hodinek, časovací kolo atd. I při snížení ventilové vůle na extrém 0,10mm, bylo teprve na vačce 305st., tady v těchto hodnotách určitě většina prodejců lže.

CO se týká potkání motoru, tak v nynější době jsou novodobé závodní vačky co mají mít pořádné výkonnostní hodnoty většinou s větším zdvihem a prudším zrychlením a tak mají např. i 4,5-5,5mm otevřen ventil v překrytí v HU. Pokud u takového motoru je také dost snížená hlava, pak může i lehce špatné načasování udělat destruktivní účinek. Naopak u nějaké 280ky +- 10st. motor zřejmě přežije.
upraveno 2x, naposled 13.04.2020 19:13:51
14:43:59
13.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.04.20 13:59:23: tyhle šroubky tam nepatřej, patřej tam s nízkou hlavou na torx, ale neměl jsem je, tyhle byly jen na focení, a jsou tam protože mají nízkou hlavu, standartní imbus ji má vysokou a myslím si že dřeli o ten komínek rozdělovače ..

v podstatě udělat tomu plexi víčko by asi neměl bejt problém.. teď mám hliníkové se škodováckou slepicí, víčko může být jakékoliv
13:59:23
13.04.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> znovuzrozenýSaky 13.04.20 13:23:40: Hezky, jeste tak mit pruhledny vicko :-) Ale ty srouby fujky, proc nemas pevnostni inbusy?
upraveno 2x, naposled 13.04.2020 14:00:16
13:23:40
13.04.2020
znovuzrozenýSaky
ještě jsem dostal pár dotazů jak vypadá to víko rozvodů..
tady posílám fotku starého typu, nová verze je lehce modifikovaná
zvětšit rozvodová kola s možností časování vačky - obrázek od znovuzrozenýSaky vložen 13.04.2020 13:23:40
13:20:42
13.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Petr Urban 09.04.20 01:01:04: jsem tady v té diskuzi o ostatních motorech přehlédl tohle..
takže když vezmu tvé shrnutí u tuningových vaček je to skoro jedno, u závodních vaček je časování nutnost..
a když vezmu takové ty obecné motorářské debaty, že je potřeba tu vačku správně načasovat a někteří si za takový časovací klínek řeknou i slušnou částku tak když to dáme dohromady tak v podstatě ti motoráři lidem lžou ?

dále by mě zajímala taková ta debata.. špatně načasovaný motor se potká...

když vezmu např. nějakou tovární závodní vačku třeba 320/300 tak je uvedeno, že sací ventil otvírá 55st před HÚ a zavírá 85st po DÚ a vejfukový ventil 70st před DÚ a zavírá 50st po HÚ
jsou tyto údaje správné?
pak se ptám pokud posunu časovacím kolem třeba o 3st-5st kde se takový motor tedy potká? může na to mít to posunutí vliv?
20:10:50
10.04.2020
Vrba
-> MISCHO: N47 s rozvody vzadu kvuli potlaceni torzniho namahani kliky-nevim no,spise vice skody nez uzitku. Vysokotlaka pumpa pohanena jednoduchym retezem a nasledne z dvojiteho retezoveho kola pohaneny rozvody. Male rozvodove kolo vyfrezovano na klice a spodni retez znacne zatizen. Zde dochazi k prasknuti a havarce motoru.
21:49:28
09.04.2020
Jozka
-> Milan 136 09.04.20 18:53:45: To jsou takový ty pohonný řetězce, kde se musí na výměnu řetězu, kterej vydrží 60 tisíc km, vyndat celej agregát, v autorizáku se mění s řetězem i klika a celá taškařice stojí bratru 150 litrů?5
21:31:33
09.04.2020
MISCHO
-> Milan 136: N47D20 ten ma tiez rozvody v zadu , vyvazovak pohanany ozubenym prevodom ak si dobre pamatam . Ale po pravde som taky este nerobil. Iba X3 a X5 3.0D
21:21:24
09.04.2020
Milan 136
Já myslím dvoulitr diesel. N47 myslím, že to má označení.
20:32:32
09.04.2020
-> MISCHO: ano tam je to katastrofa
20:26:24
09.04.2020
MISCHO
-> jh: ja hovorim o novsich motoroch , napriklad 3.0D ktore maju retaz vzadu od zotrvacnika .
20:04:22
09.04.2020
-> MISCHO: Zdravím.Co se týče toho Bmw .Mám starou 635csi kde je jednořadý rozvod. řetěz velikosti zhruba řetězu na klasickém jízdním kole.Je tam pouze šponovák a plastové boční vedení. Ten řetěz je tam myslím min 30let (auto vlastním asi 20let) a počítám že tam bude co to bude jezdit. Několik těchto motorů typu m30 jsem již opravoval a řetěz ani kola jsem neměnil.U některých starších typů motoru jsou dvouřadé.
19:01:31
09.04.2020
MISCHO
-> Milan 136: tam byva problem s koleckom na kluke . Do urciteho roku sa dalo kolecko zvlast a od urciteho roku uz bolo frezovane na kluke . Teda pokial sa bavime o retazi v zadu . A to je velky problem long life intervalu
18:53:45
09.04.2020
Milan 136
-> MISCHO 09.04.20 18:37:22: A co BMW?
Ty mají taky s řetězama potíže ne?
18:38:51
09.04.2020
MISCHO
-> Tuner#2: kludne mozes , ja sa hnevat nebudem
18:37:22
09.04.2020
MISCHO
-> Milan 136: problem s natiahnutou retazou a nasledne synchronizaciou maju len vag/tsi a kia/hyundai . Na 8v som to nevidel , len teoretizujem . PD som robil asi trikrat . Raz bola predrata kabelaz nad starterom a druhy krat si panko namontoval Delphi snimac a nefungovalo to . Nahodil som Original a na supu chytilo . Mam taku zvlastnu skusenost aj s peu/citroen/ford feromagneticky kruzok na kluke. Ktory podla teploty motoru robil kadeco . Bol rozpraskany ale nechybal ani kusok . Po vymene auto jazdi ako hodinky . Alebo taku specialitku . Panko si na fabii vymenil cidlo kluky , stratil srobik , tak namontoval M6 aka bola po ruke . A zrazu nesiel motor pretocit 3
18:14:59
09.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 09.04.20 17:40:32: koukám ještě jsme měl po tvojom napsat 3, 2, 1... Teď to přijde 121 40
upraveno 2x, naposled 09.04.2020 18:15:48
18:10:51
09.04.2020
Milan 136
Ano, viděl jsem setrvačník na Felicii a na Fabii. Vzhledem k mému zaměření a práci zbytečná otázka. Už to teda bude nějakej rok, ale viděl. Dělám auta převážně nová a zánovní. Tvou teorii chápu a dokonce to tak funguje. Třeba 1.2 TSi dokáže napsat chybu na prodloužení řetězu. Ale 1.4MPi? To fakt nee. To chrastí jako kráva a paměť je čistá. Možná na osciloskopu by bylo vidět posunutí signálu, kdybys porovnal dvě auta. Poslední mpi co se u mě objevilo, tak byla hrozná vrána a netočila se vačka. Tam to psalo cosi s chybějícím signálem. Přesný znění zavady už si nepamatuju.
A že to vrčí, když odpojíš snímač? To každej motor, kterej má na klice a vačce. Jen to dlouho točí, než chytne, než se jednotka popasuje jen s jedním signálem. Startoval jsi někdy PDčko s vadným snímačem nebo el.instalací na klice? To je hluchý dlouhou dobu.
17:40:32
09.04.2020
MISCHO
-> Tuner#2: dakujem za tvoj nazor a posielam pozdravy 159
17:38:48
09.04.2020
MISCHO
-> Petr Urban: ja som sa neurazil 1 ale narozdiel inych ja som bol do 17tej v praci . Napisal som nazor , dostal protinazor tak som sa opytal z akeho dovodu to tvrdis . Ty si s toho hned spravil , ze ta tu chcem zosmiesnit a podobne . To uz vazne nemozem nic napisat ani sa opytat ked mi niekto odpovie ? Milana som sa pytal ci videl zotrvacnik fel mpi a fabia mpi . Na to si neodpovedal ani ty zatial . Nikde som tvoju odpoved nevyvratil ,ze to tak nieje ! Teraz zase ,ze technicka odpoved z mojej strany nikde a henten tvoj pritakavac sa k tebe zase pridal . Tiez som nikde nenapisal ze ti neodpoviem . Iba som napisal ze nema vyznam o tom debatovat , vzhladom na tvoje reakcie takze jediny kto tu ma vrtochy si ty Petko . Reagujes presne ako tvoj pritakavac , impulzivne a podrazdene. Ake teraz spat k teme , funkciou snimacu nieje davat impulz na zapalovanie ci vstrekovanie. Jeho funkciou je identifikovat v akej polohe je vacka a ventily v hlave u motoru kde je navrhnute dualne alebo sekvencne vstrekovanie. . Dalsia vec je synchronizacia vacka vs kluka . Cize ak mas vytahany rozvod RJ si vyrata kedy co posunut, ak je to nad hranicu (mimo toleranciu ) RJ to vyhodnoti ako zavadu casovania . Preto som aj milanovi napisal ci odpojil niekedy vcidlo na vacke . Tot vsjo
17:00:49
09.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 09.04.20 15:18:49: naopak, přesně tady se ukazuje co seš zač... 5

-> Petr Urban 09.04.20 16:57:02: 158
16:57:02
09.04.2020
Petr Urban
-> MISCHO: Já sem v pohodě. Ty se urážíš a máš projev vrtochu děvčete. Takže technicky bez odpovědi? ... Jen zbytečný příspěvky a pak to shodíš že to vlastně nemá smysl... Taky projev že jo. Tak nepřispívej, když to nemá pro tebe smysl a pro ostatní přínos a nevysvětlíš co svým závěrem myslíš. Urážet se jak malá holka umí každý na egu založený jedinec 1 teď mi to budeš muset vrátit, rozumím. :D
upraveno 1x, naposled 09.04.2020 16:58:42
15:18:49
09.04.2020
MISCHO
-> Petr Urban: ja som napisal svoj nazor , byt s tou vytahanou retazou to bol hacik na rybicku . Vyvratil si moj nazor o snimaci vacky tak som sa pytal na zdovodnenie . Ze v tom hladas zase nieco ine je tvoj problem 4 . Tymto ukoncujem tuto plodnu debatu , lebo je zbytocna ako obvykle . Si sa nakazil vztahovacnostou od niekoho ??
15:06:09
09.04.2020
Petr Urban
-> znovuzrozenýSaky: Já říkám jak to jde dělat také a dělal jsem, otázka 10-15min. přečasovat přes klínek řemenicí. Oddělat šroubky na víku rozvodů, pak 6 šroubků na rozvodovém kole, pak přesně pohnout o ten kousek co chceme, zatáhnout vše na moment, pak víko prsou zpět ... věřím že je to minimálně stejných 15 minut práce, když ti půjde posouvat pěkně lineárně o ten kousek co potřebuješ pohnout a po odtažení se to nerozjede jak tak bývá zvykem...

-> MISCHO: Napsal bych to stejně jako -> Milan 136:
Nevím proč sem to měl říct hned já... ty mě tady zkoušíš a snažíš se usvědčit, zesměšnit jak to máš v dobrém zvyku? Tohle je všeobecná znalost funkce pozice vačky, aby jednotka věděla který válec 1-4 , 2-3 pálí a který je v výfukovém zdvihu a mohla vstřikovat do válce, který je v sacím zdvihu, né jako u MPI semi-sekvenčně a práší tak i na zavřený ventil polovinu dávky paliva, protože se proud vzduchu pochybuje stále, nevadí to tolik, ale nedá se s tímto systémem dosáhnout takového přesného řízení a menších emisí, to je teorie. Nevidím do Fabia jednotky a nevím na základě pozice vačky, jaké další funkce to může ovládat, rád se přiučím pokud máš tu jednotku natolik prostudovanou, ale chtěl sem říct tu hlavní základní všeobecnou funkci, kterou u většiny motorů má ta pozice vačky a zmiňoval si jiné funkce, máš pro ně nějaké důkazy, že by jednotka reagovala na vytáhnutí řetězu díky snímači pozici vačky u Fabia MPI slyším prvně. Že negativně ovlivňuje čídlo klepání zmenšování předstihu u motorů s vytaženými řetězy je známá věc.
14:57:54
09.04.2020
Václav Vašák
-> znovuzrozenýSaky: z mého laického hlediska je hledání 1% výkonu (aspoň osobně se mě nikdy při pokusech na brzdě nepodařilo změnit výkon o nějak více po předchozím zevrubném odladění a velice mě fascinují zde v jiném tématu grafy o 120hp a po odladění 150hp,toto si nedovedu vysvětlit jinak,než jít s nějak složeným motorem na brzdu a pak až na ní třeba nastavit předstih a dát do karbecu trysky),zcela zbytečné,protože krom toho,že za motor,co má 139,9hp si nemohu říct tolik,jako za ten,co má 140hp a i když se mě podaří to nejlepší,tak stejně to zabije auto,jezdec,guma nafoukaná o 0,1atm méně atd.Aby se sešlo vše nejlepší,jsme zas u naší oblíbené F1 a ne škodovek...kde prostě auto se 120hp může jet lépe,než s 125hp (buďme realisti a odladění 1,3 ze 140 na 150hp si nechme do vlhkých nočních snů doby Fast and Furious).

Ale neni to špatná věc,pokud hledáme třeba nejlepší křivky,tam by to mělo mít vliv (protože co motor to originál a dávat nějaká dogmata,že je nejlepší tohle a tamto,je krátkozraké),ale pokud nemáme všechno nahovno,tak to ten význam mít velký nebude,...krom toho finálního shrábnutí peněz,jak jsem psal výše.

Příklad pro všechny,...motor 136 nabržděno cca 50kw,graf je vedle v tématu,jezdil sem,věděl sem,jak se chová...měnil jsem rozvody (typ se špatně označenou tečkou na malém kolu,...nevím,kolik má zubů,nechce se mě to počítat,ale je to půlka než na vačce a bylo to buď dopředu a nebo dozadu o celý zub).Po výměně motor fungoval bez jakýchkoliv potíží uplně stejně jako předtím,pouze se mě zdálo,že není tak ochotný točit oněch 6000ot,jako předtím...mimo jiné jsem s ním takto najezdil docela dost kilometrů,nic se nestalo,funkčnost do 5000ot řekněme nezměněná,možná trochu menší Nm v dolním pásmu a motor byl jakoby tvrdší...pro normálního řidiče naprosto nepozorovatelné.Ale nedalo mě to,rozvody jsem okouknul podle natočení klínků,přehodil o zub a motor jezdil dál,byl ochotnější točit,ale ono chtít od série jet do 6000ot je také takové trochu neurčité.

Osobní postoj je,že to je super věc na ten případ jak si psal,že klika od jednoho,vačka od druhého a hlava od třetího,...tam může načasování mít vliv,ale určitě se nebavíme o 10hp ze 100hp,takže opět pro tuningáře,který řeší jenom cihlu na plynu nepozorovatelné.A pokud dělám už motor,kde jsou všechny díly kvalitní a vím,že to neni nějaká no-name vačka,co má každý palec jiný,ale tento problém se vyskytuje i u těch lepších z nás (jmenovat by bylo neslušné a neprofesionální - každý má právo dát prachy komu chce),tak bude tato věc troufnu si říci zbytečná,co se týká výsledného času na RZ a tím pádem nevidím důvod,proč bych to v motoru měl mít...motory lada to mají běžně (dá se to koupit) a stejně se vačky různých výrobců časují velice podobně,takže kdyby tam bylo pevné kolo,ty motory pojedou v reálu (ne laboratorní podmínky,ze kterých potom vznikají aféry diesel-gate atd.) téměř stejně.

Ale já jsem moc malý pán na to,abych zde předkládal nějaké závěry a tím pádem mám zájem o jedno soukolečko (nevím,jak říci dělenému kolu jednoslovně :-) ) a dám si to do motoru a načasuji jako sériové kolo,ale budu mít řádek navíc v popisu úprav motoru 5 Což ze mě určitě udělá víc Cool uživatele 1 A teď vážně,..až se dostanu na e-mail,tak ti napíšu ohledně podobné věci,která bude mít dle mě význam a nebo ještě lépe zavolám 4
Extreme Tyres