rozvodová kola s možností časování vačky

prohledat
109 příspěvků (zobrazeno 101 až 109) od 06.04.2020 do 29.08.2021, založil/a znovuzrozenýSaky
řadit dle data
15:36:29
07.04.2020
znovuzrozenýSaky
vniknul mi tam jeden obrázek, ale protože nebudeme technicky diskutovat tak to berte jako fotografii pruhů zebřího krku3
15:29:03
07.04.2020
znovuzrozenýSaky
původně někdo vyráběl ty štelovací kola tak, že vzal sériové litinové kolo, to osoustružil a v místě těch tří "nožiček" síly cca 4mm udělal 3 závity a vyrobil k tomu ocelový střed.. a taky mu to nějak fungovalo, mě se nelíbila malá styčná plocha těch tří pacek, krátký závit ani ne délky průměru šroubu a celé to bylo takové..

tak vznikla tahle moje varianta.. ono říkat tomuhle materiálu dural je trošku zavádějící.. ale budiž..



stejně tak jako se dělala letadla před 100lety dřevěná později hliníková tak dnes vytlačují tyto materiály i tyto "lepší hliníkové slitiny" kompozity atd.. a kdybyste to ukázali Janu Kašparovi tak by stejně vzal z police hranol z lípy nebo břízy, protože by tomuhle nevěřil 3



nicméně pevnostně je na tom o něco lépe než ten odlitek.. ale v tomhle případě to není vůbec kritické, horší na tom je spodní kolo, kde jsou dvojnásobné otáčky a zatížení přenáší polovina zubů..



samozřejmě jak jsem psal v prvním příspěvku, je to pro někoho kdo ví k čemu to je a dokáže to nastavit.. pro tunery můžeme udělat plexi víčko aby bylo aspoň vidět kolečko..3



jinak samozřejmě pravý důvod jsou samozřejmě prachy a posílání rozbitých, potkaných motorů za Petrem 3
zvětšit rozvodová kola s možností časování vačky - obrázek od znovuzrozenýSaky vložen 07.04.2020 15:29:03
12:03:24
07.04.2020
Petr Urban
Sériové větší kolo je opracovaný litinový odlitek z slévárny v Frýdku (dělám pro majitele), která ho také dělala, dokonce bych věděl přesný materiál 3 Malé rozvodové kolečko je nijak tepelně neupravená obyčejná konstrukční ocel. Dokud se prodávali originály v krabičce vw group, bylo to menší kolečko o chloupek lepší (pevnější) než jsou teď ty novodobé v krabičce ČZ, které se sjedou rychleji, o původnostni nynějších řetězů nevím moc, taktéž o přesnosti výroby nemám iluze, co krabička, to jinak našponovaný řetěz. S litinovým větším kolečkem nebyly nikdy problémy ani s originály, ani nyní s novodobou výrobou, tyto kola se sjedou až po tom, co se vytahá řetěz. Takže největší problémy jsou s zuby toho malého a s kvalitami řetězů... Dále, pokud je motor závodní, rozvodová sada se opotřebí (vytáhnutí řetězu a opotřebení zubů hlavně malého kolečka na klice) dejme tomu v 20x - 50x rychlejším režimu kmitáním řetězu a hlavně velmi rychlými změnami otáček při prudkém řazení, navíc v vys. ot. (můj osobní závěr)



Proč to píši ... je pěkné si moc načasovat rozvody (správně to zvládne 1% lidí co znám, změřit veškeré parametry a pak navrhnout to ideální zrovna pro danou vačku a dané použití otáček a spoustu dalšího), ale pokud se nedořeší i malé kolečko i kvalita řetězu, pak se Vám vůle stejně udělá a toto duralové kolečko Vám může více znehodnotit vytažený řetěz, tzn. asi si jich kupte zrovna více.



Prosím ať se Saky nezlobí, ale sám se snaží jednat teď velmi transparentně, důvěryhodně a férově, musím tedy také podotknout pravdu, že načasovat rozvody jde přesazeným klínkem za stovku ať přímo na vačce nebo i na klice. K vačkám dávám vždy informace o už vyzkoušeném ideálním načasování a jejich zjednodušené zkoušce načasování přes zdvih v HU, není potřeba úhlových stupnic ani ničeho dalšího a většinou když to někomu nesedí (pouze cca 5-10 %), stačí vyzkoušet více rozvodů - výrobní tolerance :D :D nebo tedy přesadit zmíněným posunutým klínkem.



Tyto rozvody mají z mého pohledu smysl pro ty, co budou mít ty znalosti k tomu (aby věděli v jakém rozsahu mohou s nimi pohybovat - motor se nesmí potkat), že si na brzdě mohou zkoušet, který výkonnostní průběh jim více vyhovuje a k tomu je využiji i já... Dále však musí mít možnost s k štělování dostat přes prsa a být na velmi přesné brzdě, která ty malé změny objektivně zaznamená. A nebo pro další zde velmi rozsáhlou skupinu lidí ... chci být stejně hustej jak ten kámoš co si je koupil a musím je tedy rezolutně mít taky 3



Tímhle nijak nechci říkat, nekupovat je, ani náhodou. Věřím že výroba i materiál mohou být kvalitní a já sám sem měl už před lety v ruce velmi dobře opracované přímo nabízené řešení Sakym a líbilo se mi, avšak měl sem výhrady k duralu proti tvrdosti povrchu a otěruvzdornosti původního litinového kola, doufám že obavy jen liché, to nejlépe ukáže čas provozu s nimi.

Jen zde apeluji na "ZAPNOUT RACIONÁLNÍ ČÁSTI MOZKU" a domyslet to až do konce ... Fajn mám je, vím jak je použít? vím že motoru spíše neublížím? mám dostatek informací a měřící techniku k načasování? ...aby jsem mohl zodpovědně rozhodně říct, ano mám vačku postavenou vůči klice tak jak má být ... Jde mi o to, aby pak nevznikla řada nevýkonných či potkaných motorů, ale s "pěkným a hustým" časovacím kolem protože je to teď na virtu hit a tohle už není vyloženě věc jako jiná... jůůů mám nějakou přidanou hodnotu funkce navíc jen nasazením. To ano, ale až po docela zdlouhavém měřícím procesu, který budu vědět, že je správný.



PS : K vačkám posílám všechna důležitá data, aby jste si je po měření načasovat mohli zodpovědně a to i bez časovacího kola, jen s dobrými hodinkami a měřením na tyčce a mohu Vám posléze poradit jak tak učinit a to také k vačkám už dlouho dělám 6
upraveno 1x, naposled 07.04.2020 13:44:41
21:36:36
06.04.2020
znovuzrozenýSaky
Tohle je pevnější než sériové.. pokud v tom chce někdo hledat problém at nekupuje.. pokud chce někdo počítat tak ať se podívá do chytré knihy a podívá se na křivky k řetězovym kolum kritický tlak v zubu porovna to s materiálem z kterého to je ..atd.. A až tohle nastuduje můžeme diskutovat.. Ale reakce nevěřím nemám důvěru a podobne žvásty necháme jinam
21:07:07
06.04.2020
StepaNoFUN
-> vhml: Nechci zabředat do nějakejch materiálovejch znalostí. (Jsem jen elektrikář, takže o tom vím howno a od dědy a táty jsem pochytil jen něco hodně málo - oba strojaři) Ale jestli se nepletu (třeba mě někdo opraví) je to nějaká litina. Každopádně je to samej uhlík a jak se na to jen trochu blbě podíváš tak to praská. A někdo si to v "dobrý víře" prej nechal zakalit. :-O
21:02:41
06.04.2020
vhml
-> StepaNoFUN 06.04.20 20:58:30: vždyt seriovy kolo je dokonce asi odlitek ne? 3
20:58:30
06.04.2020
StepaNoFUN
-> znovuzrozenýSaky: Hlavně jestli přesně víš, z jakýho materiálu to je a máš od něj certifikáty.

Abys nedopadnul jako jsem se teď o víkendu bavil s kamarádem. Někdo si píchnul sériový rozvodový kolo a zjistil, že má 30. Tak si ho prý nechal zušlechtit alespoň na 60. Všechno super. Do tý chvíle než mu při montáži upadlo a smetl ho na lopatku. :-D
20:35:49
06.04.2020
znovuzrozenýSaky
ještě model
zvětšit rozvodová kola s možností časování vačky - obrázek od znovuzrozenýSaky vložen 06.04.2020 20:35:49
20:34:12
06.04.2020
znovuzrozenýSaky
Před cca 3lety jsem na základě žádosti navrhl rozvodová kola s možností časování vačky +-cca 7st, a protože to reálně ty 3 roky funguje a vzhledem k tomu, že byl projeven i zájem o další kola a hlavně proto, abych se ukázal 3 ,tak jsem to trošku oprášil a vyrobil dalších 10sad.. ještě chybí elox a vypálit laserem stupnice.. to bude v průběhu dubna dodělané



pokud to někoho zaujalo tak jsou k dispozici, je k tomu i upravené víko rozvodu, kde je vyfrézované "okno" aby pro časování daného kola nebylo nutné vypouštět olej, sundávat vanu atd.. stačí sundat víčko pootočit vačku nandat víčko a během několika minut brzdit s jiným nastavením..



je to vhodné pro někoho kdo motory brzdí, testuje atd.. ale funguje to samozřejmě i v reálném provozu.. ovšem přesazený klínek je levější..



víčko toho rozvodového kola byla v první verzi soustružená rovná plocha, v druhé verzi je tam vyfrézované škodovácké logo, které mi někdo zaslal (to jen tak pro pochopení, proč jsem to logo chtěl)
zvětšit rozvodová kola s možností časování vačky - obrázek od znovuzrozenýSaky vložen 06.04.2020 20:34:12
Extreme Tyres