Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
22:51:57
16.02.2021
MVM
-> Tom Troll 16.02.21 20:02:09: Ten olej,jak se zběžně dívám, se furt dělá www.prumex.cz/paramo-v-2- 10-l-olej-vyplachovy?gclid =Cj0K...

Než tu naftu (kterou jsem s olejem osobne xkrat absolvoval) , tak radeji ten olej z odkazu. Dneska nafta stoji za TO co zůstane v záchodě.

Vim protože na naftu jezdim...3
20:02:09
16.02.2021
Tom Troll
-> ondie: Asi jo, ztráty komprese bych taky odhadoval spíš na hlavu než na kroužky, a je pod ní původní těsnění, který neni nesmrtelný. Přetěsnit vnějšek se dá taky. Celkově už z něj vnější oprave novej neudělá.

-> MVM: O proplachu naftou nebo míchanicí nafty obecně jsem slyšel, a přijde mi to jako fajn řešení, ale nevěděl jsem jestli škodovka dokáže natlakovat tak řídký médium, i když mazací schopnosti má.

-> Bukaj: Ošklivej tvrdej karbon jsem třeba měl právě třeba na ventildeklu zevnitř a po hořejšku hlavy, a smíchání toho s tím co je v kanálech plus to, co už na koši nepochybně bude, by mohlo bejt kritický.
19:02:26
16.02.2021
ondie
-> Tom Troll: Tak to je určitě ta lepší varianta.. Třeba by jen pořádnej proplach za pokus ještě stál 4 než se rozhodneš sypat peníze.
09:36:23
16.02.2021
Bukaj
-> Tom Troll 15.02.21 22:54:12: Toho, že by nános byl všude, se bát moc nemusíš Tohle blátíčko se usazuje víceméně jen ve slepých větvích (u zátek, u čidla, které to dokáže při hodně velkých nánosech zneprovoznit) a ve vaně, zdvihátkách (kde to ale tyčky rozvíří) a prohlubních odlitku hlavy pod klaviaturou.

Horší na odstranění je jednak pevný karbon (který může při větší vrstvě odpadávat v šupinách a postupně zacpat sací koš olejového čerpadla) a asi nejhůř se odstraňuje nános hmoty, která vznikne v případě prolínání chladicí kapaliny do olejového systému (ať už přes těsnění hlavy, kolem mrazovky nebo mezi blokem a vložkou) - chladicí kapalina nejvíce kondenzuje na místech, která rychle chladnou (prsa, víka ventilů a ventilových tyček), vlhkost se postupně odpaří přes odvětrání klikovky (po odstranění problému s netěsností), ale nemrznoucí složka chladicí kapaliny se neodpaří a na zmíněných místech utvoří nerozpustnou (organickými rozpouštědly) lepivou vrstvu, do které se ještě lépe usazuje karbon...

...a tohle pak vyčistit je o nerv...3
08:36:49
16.02.2021
Fity
-> Tom Troll: když pominu různé kartáčky a štětky na dobře dostupné plochy, všechny kanály jsem vyčistil kartáčkem na 9mm pistoli za cca 80korun. A myslím, že to byl zrovna tento www.zbozi.cz/vyrobek/cist eni-kartacek-cal-9mm



Nejdůležitější je ale vhodná chemie, pak jde všechno na parádu
23:05:56
15.02.2021
MVM
-> Tom Troll: Teď co napíšu neber jako nějakej návod. Ale dělali jsme s klukama takovej proplach, kdy se koupily 2 litry obyč oleje 6ADčko a k tomu 2litry nafty a smichalo se to a tim se motor na volnobeh při výměně oleje proplách. On se jeste kdysi dal sehnat dokonce Tzv. Olej proplachovy,na tyhle eleborace primo určenej. Ten se tam lil rovnou čistej, s nicim se nemichal, uz tak ke ridkej az až. Na vojne jsme to měli v sudech a v3s na to i jela..

Jestli to k něčemu bylo v dobach minulych, nevim. Dovedu si ale představit že to tyhle měkký kaly vyplachnout relativně mohlo.
upraveno 1x, naposled 15.02.2021 23:10:35
22:54:12
15.02.2021
Tom Troll
-> ondie: Jo bylo to měkký a roztíravý, šlo to vyloupnout ven vpohodě, to že bych tam měl vysloveně zapečenej karbon se ani nebojim, spíš že ten nános je všude.

-> palinator: Mogul 15W-40ku, s tim že po GO bych asi přešel minimálně na polosyntetiku...

-> MVM: -> Petr Urban: Dík za upřesnění, to, že kanály jsou vrtaný a zákonitě musejí bejt napřímo odněkaď vždy přístupný mi bylo jasný, ale nevěděl jsem jestli nejsou zátky třeba zadělaný na pevno. Hlavňovej kartáč je nápad určitě zajimavej, děkuju. 1



Motor jako takovej (ještě) ve smrti neni, na státovce při 100-120 kmh furt drží tempo, ale za studena válce mají citelně snížený a rozhozený komprese, a při volnoběhu zahřátýho motoru poklepávaj čepy, tj to zkrátka je motor kterej se kolem GO bude blížit 150k km. Olej ani moc nežere, spíš ho vypouští všema možnejma otvorama, pocvakává a pochrchlává od řetězu a nakouslejch zdvihátek(?), atd.
13:44:35
15.02.2021
ondie
-> Tom Troll 14.02.21 10:04:11: A jakou to má konzstenci,je to měkký blátíčko,nebo tvrdá karbonová skrupina ?

Ty kartáče na zbraně (+chemie) je dobrej nápad. Wapka,stlačený vzduch,atd..
upraveno 1x, naposled 16.02.2021 18:57:25
09:28:08
15.02.2021
MVM
Za celou dobu jsem se vyloženě se zakarbonovanými kanály doslova nesetkal. Ač byl motor klidně plný hnoje a mazutu, tam,kde byl olej pod tlakem a v průtoku bylo vše v pořádku. Stačilo vyplachnout. Opak tomu byl třeba ve slepých větvích systému,nebo v bezprostřední blízkosti zátek a ruznych redukcí. Tam se kal objevuje. Ovšem měkký který rozpusti treba petrolej.

Pochopitelne pri GO je nutny ty kanály vycistit nejen od oleje a karbonu ale zárověň od třísek ktery vzniknou při obrábení..
09:00:23
15.02.2021
palinator
-> Tom Troll:

A co jezdíš za olej teď?
08:58:19
15.02.2021
Petr Urban
-> Tom Troll: Na bloku dle typu je 6 až 7 zátek vc. trysky ostřiku náhonu rozdělovače, všechno ven, kartáče 8 a 10mm, případně i zbraňové vyťeráky. Chemii na motory, nechat působit, pak špičkou vapky na kanál každý vždy a vyprat, znova chemii a kartáči drhnout neustále + vymývat, dokud díky svícení ostrým světlem do kanálů v místě za olej.filtrem neuvidíš zcela čistý blok. Neměl bys tam nechat opravdu nic, jen čistý hliník.
upraveno 1x, naposled 15.02.2021 08:59:25
10:57:36
14.02.2021
Eidy
-> Tom Troll: Při rozborce se dá do všech kanálů dostat po vyndání zátek. Vyčistit to jde kartáčem na lahve apod.
10:09:23
14.02.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tom Troll: Kdyz jsem cistio blok, tak jsem motor rozebral komplet (vyjma treba steftu na bocni viko), vyndal jsem vsechny zatky atd a normalne jsem to vystoural vse dratem, pak vapkou, pak kompresorem a bylo to cajk...
10:04:11
14.02.2021
Tom Troll
Vypujčím si téma. Včera jsem přetěsňoval tlakový spínač oleje protože z něj teklo pomalu proudem, a naskytl se mi pohled do hlavního olejového kanálu. Prostupný ještě je, ale cca z půlky je v celém svém průřezu zadělanej zkarbonizovaným olejem a ozvěnách po M8AD, na který to auto prvních deset let svojí existence jezdilo. Jak se tohle dá nejlíp (a nejspolehlivějc) dostat ven, až se bude eventuelně dělat repas motoru (kterej už klepe 47 na dveře)?

Na fotce je vzorek z redukce pod čidlem která se dá dobře vyfotit, ale v kanálu vevnitř to vypadalo úplně stejně.

Je mi jasný, že kdyby se přidala přísada do oleje, tak se to uvolní, zacpe koš, a motor se zadře, a při rozborce a bloku na stole tam není moc přístup, potažmo jsou potíže s nedostatečnou extrakcí technickýho benzínu použitýho na proplach, a motor se zadře okamžitě po sborce.
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od Tom Troll vložen 14.02.2021 10:04:11
12:25:20
19.02.2020
suri
-> Jarda: teraz som meral TSI 1,2 , dve gumičky pod filtrom , teplé na voľnobeh to má ledva 0,2baru , kontrolka odpojená , a pri 2000 otáčkach 3,5baru , pritom dovolené sú 2 bary
20:57:48
16.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 16.02.20 20:39:49: njn :(, me na felde polmostrow stredni prasknul po 2 letech - necelych, tyden jsem hledal uctenku, nasel jsem ji v posledni den zaruky, tak jsem rychle bezel do autodilu, no cuchl k tomu, rekl, ze to smrdi LPG a zaruku neuznal, pritom to bylo kruple ve svaru a s lpg to nic spolecne nemelo :(, tak jsem ho svaril a do totalniho rozpadu jeste drzel dalsi 2 roky. U nivy jsem svaril posledni dil se zigulackeho, ktery jsem nekde nasel - byl zanovni, no a po 4 letech se rozpadl total (min. 1x jsem teda s nim nekde spadl na sutr)

Jinak teda myslim, ze v cerpadle to nema cenu hledat, ze tam bude podobna zrada, jako mam ja u lady (jen jeste na sto % nevim kde...)
upraveno 1x, naposled 17.02.2020 19:52:49
20:45:45
16.02.2020
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 16.02.20 20:31:43: Olej nikdy nic neopraví. Jen posune nebo zmírní projev něceho co je velký špatný mechanicky. A posune znamená buď dočasně, a nebo jak to klasicky bývá tzv. na furt ..
20:39:49
16.02.2020
suri
-> Jarda: ja som pred rokom dal kat aký som zohnal - nový typ a rátal som s tým že to raz príde , ale nečakal som že tak skoro , hold blbá cesta
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od suri vložen 16.02.2020 20:39:49
20:31:43
16.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 16.02.20 20:02:47: me dnes u nivky taky odpadl :), teda spis se rozpadl posledni dil, 3x jsem projizdel kolem policajtu, takze vzdy v obci rychle 4ku a jen lechtat plyn2 jinak motor uz mi jde pekne, chtelo trochu doladit lpg a mel jsem urvane cidlo teploty pro RJ

-> MVM 16.02.20 16:43:30: tak jasne, ze neni, ale vhodnejsi olej muze zabranit zbytecnemu poskozeni motoru
upraveno 1x, naposled 16.02.2020 20:37:47
20:02:47
16.02.2020
suri
-> MVM: nie je ale dnes som tomu dal rovnakou trasou 200km poriadne napiť a nebliká nič :D zato odpadol výfuk
16:43:30
16.02.2020
MVM
-> suri 16.02.20 06:19:16: Opakuju že to není olejem. 4
06:19:16
16.02.2020
suri
-> Jarda: musí 15tkm vydržať
03:41:13
16.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 15.02.20 20:41:44: zkus ten valvoline vr1 racing, me to s nejakym 20w50 mazalo podstatne hur, nez s mogulem 10w40, takze to neni jen o viskozite.... Dnes jsem mel ten 10w60 mezi prsty a prisel mi jak 5w40 shell helix ultra v octe:) , ten me tam samo zkouset nenapadlo...

S nivou jsem si dnes dal takovej Vysocina gumbalkan :) - plnej plyn po vsech bahnitejch a zafoukanejch cestach a ten motor potom nesel uplne pekne :/. S torsenem to trochu driftuje jak skodovka s motorem vzadu a k tomu hrabe jeste predek:) Mazani neprobliklo ani jednou, teplota - no bypass termostatu jsem neoteviral, vrtule to pres 100C nepustily...
20:41:44
15.02.2020
suri
-> MVM: zaujímavé je že 99% Felicií jazdí a problémy s tlakom oleja nemá , zakrabonované , nemenený olej a všetko ok ...nedávno som tu postoval jeden pick plný uhlia kde sa to vysávalo vysavačom a škrabalo , na vahadlách ani stopy po oleji a majiteľ tam dal nejaký preplach na ktorý ten motor ostal totálne klepať niekde na spodku , jazdil na tom ešte pár mesiacov a nikdy tam mazanie nesvietilo ... ja som tam dal komplet kôš s prsiami z motora ktorý som kúpil keď som zadrel vačku a zase s tým mám problém ,pritom kôš bol rovný a koliečka som neriešil , však išlo to tam pôjde aj mne ... inak 10w60 nerieši nič , ak to podržím dve minúty nad 3000 pri zohriatom motore tak padám k 0,6 baru možno
11:56:10
15.02.2020
MVM
-> pavucina 14.02.20 14:59:38: Ono to možná někomu je směšný - ale tohle "někdy" funguje. Totiž taky ty otáčky maxima nebo omezovače jsou odlišný u různých motorů. Váznutí regulačního ventilu, nebo nekterýho z nich u větších motorů, bývá právě specifický tím, že se to přesně projeví když se motor (třeba při ohřívání) vezme víc za plyn a vyběhou otáčky rychle vysoko.

Existoval diagnostika mazacího systému - algoritmus /tabulka symptomů - kdy se sleduje otáčkoměr a tlakoměr oleje. Což třeba já využiju u závodních aut.

Co se týká samotnýho ol. čerpadla nejen tady na starým OHV motoru. 99% úspěchu a času,pečlivosti věnované nejen sacímu koši, přes přírubu ol.čerpada s redukčním ventilem,čerpadlu samotnýmu - dalo by to na slušnou A4 úkonů - aby se dalo říct že je to precizně slícovaná sestava.
07:26:45
15.02.2020
suri
-> Jarda: uvidíme , zatiaľ to rozoberať nebudem
07:21:52
15.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 15.02.20 07:06:09: neverim, aby cerpadlo bylo tak vybehany, to by muselo mit milion km, jako u nivy volne cerpadlo bylo a to fungl nove bylo uplne stejne a to tam je mozne pouzit i olej 5W40, to bych to zadrel po ceste do druhe vesnice :) Do kratke nivy jsem dal obyc. mogul super 10W40 a maze paradne (tam by asi opravdu fungovala i ta 5W40), jenze ma najeto 65tis.km a ne pres 300 jak dlouha... Lada motor ma min. api predepsane o tridu niz, nez favorit :) ale davam lepsi... u te dlouhe se to postupem casu zhorsuje, salky nove, ojnice i klika, vse bez vule... takze to fakt ukazuje na tu hridel na rozvodech, kor kdyz je prvni na rane za filtrem, budu to muset rozhodit, ale vubec se mi nechce, to uz rovnou udelat i rozvody... potom taky jak to vyresit, nejak prevlozkovat v bloku, to bude sakra problem, vytahovat motor se mi uz vubec nechce, ten litinovej blok jsem jeste venku nemel.
upraveno 2x, naposled 15.02.2020 07:29:14
07:06:09
15.02.2020
suri
-> Jarda: Castrol , jedine vôľa na čerpadle , ale je to zaujímavé lebo motor z ktorého som prsia zobral mazal určite ok , rovnako ako 99% Felicii
21:17:22
14.02.2020
pavucina
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já mam s motorem vrely vztah, slozenej nekdy 2015, v prosinci 2015 obrzdeno na 0,8b 119,7kW, tedka jezdim 1,2b, Vlastne ho necham ohrat, olej alespon 60°C a dostává co se do nej vejde. Ale furt !

No v kvetnu 2019 (35000km) praknul píst na 1. válci, (jedine vysvetleni je, že na výfukovým ventilu byl takovej ten tvrdej nános), ale stejne uz chtel nové krouzky. Motor jsem slozil, ohral a zajizdel ihned pod plnym plynem na 0,8b. (dokonce mam video1). A jezdíme dále.

2018 jsem menil kliku, protoze se mi to odlilo na Moste (ta semnou jezdila od 2013 :( )



A abych nebyl uplen offtopic:



Vana dolu a zmerit co ti tady kluci radili.. Ale znal jsem hodne skodovackejch 1,3 co blikali na volnobeh a najezdili mrak...
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od pavucina vložen 14.02.2020 21:17:22
19:44:19
14.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 14.02.20 15:01:56: myslim, ze to tim nebude, kde by se Ti na nove postavenym motoru ta sponka vzala? jedine by se neco delo na olej. cerpadle, z vany si to nenatahne, to by byla dole a pak by jsi ji vypustil s olejem... u nivy mi to taky kazdy rikal, bylo to ciste a s novym cerpadlem je to stale stejne

Co jsi dal za 10W60? ten valvoline? a je to ted no problem?
16:07:53
14.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Ale ma pravdu ten chlapec, zalezi jakej ma clovek k tomu motoru vztah...1
15:41:59
14.02.2020
Milan 136
15:24:45
14.02.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> pavucina 14.02.20 14:59:38: 3 jako bych to viděl.
15:23:31
14.02.2020
Deacon
15:01:56
14.02.2020
suri
-> pavucina: to nie , keď tak to rozhodím
14:59:38
14.02.2020
pavucina
Podržel bych to tak 10s v omezovaci pri studenejsim oleji, spona vylitne, enbo lehne motor 3

Tak to spravuju já.
09:48:02
14.02.2020
suri
-> Dušan: zmeriam to dnes ešte a uvidíme čo urobil olej ...



do predošlého motoru kde bolo čo to karbonu som kedysi dal Q8 a vytiekol stade solídny bordel , samozrejme to začalo robiť podobné veci a nakoniec som vyčistil komplet čerpadlo , kôš a vystriekal čističom všetky prístupné kanále , zmeral tlak oleja a bolo to ok , tak neviem
09:29:32
14.02.2020
Dušan
-> suri: při studeném oleji se špona tolik neprojeví. Olej je hustší takže se nic neděje. Jak se to někde prohřeje tak nedovírá zpětný ventil. Tzn kulička je poškozená nebo je pod ní bordel. Toto je základ celýho okruhu kde se silně ztratí tlak. Zbytek už jsou deformace motorových částí.
07:19:16
14.02.2020
suri
-> MOLSO: už sme sa o tom bavili , boli tam celé prsia z motora čo som kúpil ... dal som tam 10W60 a dnes to zmeriam či to niečo spravilo , ak nič tak nejaké prsia zoženiem a prehodím
21:12:06
13.02.2020
MOLSO
-> suri: nové čerpadlo a koš ani nie je potreba, ale tie ozubené kolesá čerpadla je treba správne spasovať s prsami a sacím košom - vybrať také, ktoré sú čo najviac v úrovni pŕs - nieketoré bývajú aj o 0.15 mm nižšie ako diera v prsiach a potom to pôsobí ako keby tam bolo to tesnenie - olej obteká okolo kolies.



Ja na skle dobrusujem prírubu pre kôš alebo samotné ozubené kolieska aby bola čo možno najmenšia axiálna vôla kolieska (0.05mm listová mierka ide suvne / trošku ťažko), a doteraz s tlakom oleja problém nebol.



p.s. gulička v sacom koši bola tiež nová ? jazdené koše mávajú v guličke "vysekaný" povrch od dosadania do sedla .... keď nezapadne v presnej polohe ako bola, tak sa v drážke spraví cestička, kadiaľ tlak oleja uniká .....
20:56:47
13.02.2020
suri
-> StepaNoFUN: myslíš že na voľnobeh je kontrolka mrtva a je pokoj ? aj to je riešenie
20:55:12
13.02.2020
StepaNoFUN
-> suri: cidlo a system indikace mazání z fabie? :-D
20:41:56
13.02.2020
suri
-> Jarda: uvidíme , ak by som mal nové čerpadlo a kôš tak to vymením , ale nejdem tam dávať možno horší kus
20:33:31
13.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri 13.02.20 20:18:56: jj, lada ho taky dava vpoho, ale od doby, co jsem asi docela dost poskodil motor AEE, tim TQR 10W50, tak uz jsem precijen ostrazitejsi9 7

BAZ - 120 LS mi taky zacal hur mazat - potom, co mi nateklo do oleje dost benzinu pres AC :/, dal jsem novej mogul felicia 15W40, a chovalo se mi to jako Tobe, tak jsem dal mogul extreme 15W40 a je po problemu, od te doby kontrolka mazani neblikla4
20:20:31
13.02.2020
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: možno sa nechápeme ale ten motor maže normálne , spravím aj po diaľnici v 150km rýchlosti a maže , nemazal len prehriaty na nízky voľnobeh po 20km cestou do kopca a pomalej jazde , aj to len preblikovala kontrolka a stačilo ťuknúť na plyn a bolo to ok ... a po pár km dole kopcom to maže už normálne
20:18:56
13.02.2020
suri
-> MVM: už na druhom motore? napriek tomu že o 100otáčok vyššie to má 1 bar? -> Jarda: už je tam , na 10w60 najazdilo BXE PD 77kw 650tis km a nie je mu nič , spodok nerozoberaný , vačka menená asi dvakrát , a to pred x rokmi každý prorokoval ako ten motor bude trpieť ...
20:18:52
13.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.02.20 20:06:02: vsak ja s 1.3 mpi jezdim jen me 10W40 a s mazanim nemam zadny problem4
20:13:01
13.02.2020
MVM
20:06:02
13.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Ale tohle neni řešení. Ten motor musí mazat i na 10W40... Teoreticky se mohla uvolnit nějaká šponka z obrábění bloku, kliky atd... Pak by se to dostalo pod kuličku přepouštěcího ventilu a je to.
19:34:47
13.02.2020
Jarda - zrušená registrace
-> suri: www.motora.cz/oleje/.../v r-1-racing-10w60-5l-135924 665.htm?gclid=EAIa... s timdle to mazat bude, ale na zimu, nevim nevim... u nivy mi to pokryje nekde slusnej unik, na ktery nemohu prijit, asi zbyva jen vybehane ulozeni rozvodoveho kola nebo trhlina v nejakym olejovym kanalu :/ jinak fakt uz nevim, nove salky - klika, ojnice, vse bez vule, nove cerpadlo, podlozenej ventil - tam je valecek, 15W40 mogul extreme - nic moc (kdyz jsem dal zahustovadlo, tak to bylo o trosicku lepsi), s 20W50 z UA jsem tenkrat pridrel ojnici a s timdle valvoline to maze paradne i radne prohrate s teplotou na hranici cervenyho po 500km dlouhe jizde ve 45°C, ale nalit tam cokoliv jinyho, tak jsem v pr....7

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres