Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
14:27:53
13.02.2020
suri
-> darklord: Ten príbeh poznám ale to bolo trošku iné , toto maže ok kým nevypálim niekde na Donovaly , skúsil by som na začiatok možno iný olej
14:24:37
13.02.2020
darklord
-> suri: ja som takto sikovne zadrel, molso mal radost ked som doviezol motor KO tyzden po zlozeni 47
13:57:38
13.02.2020
suri
-> darklord: predtým podobné kiksy robil aj predošlý motor , toto je iný kôš a bolo to čistučké
13:51:21
13.02.2020
darklord
-> suri: mazalo, zalezi aka velka necistota tam je, ono fakt staci malo.
13:44:59
13.02.2020
suri
-> Dušan: Ale to by potom nemazalo skôr vôbec nie ? pritom pri jemnom zvýšení otáčok to má hneď 1 bar a vo vyšších horúce 3,5bar
13:34:12
13.02.2020
Dušan
Podle me je pod kulickou spona. Tzn sundat cerpadlo.
13:25:40
13.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Pardon, skutecne jsem to v rychlosti, cekajic na obed, precetl s opacnou logikou :-)
13:21:31
13.02.2020
palinator
-> StepaNoFUN:
Tady je to snad v reakci na Eidyho jasný. -> suri 13.02.20 11:44:35:
12:24:22
13.02.2020
StepaNoFUN
-> palinator: ono se to da precist i jako "Ne ne. Je tam."
EDIT: Treba to, ze se "není" píše u našich sousedů odděleně jsem doteď netušil.
upraveno 1x, naposled 13.02.2020 12:28:45
12:21:32
13.02.2020
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: však píšem že tam nie je , tesnenie som nikdy na žiadnom motore nevidel , resp. nevidel som ani že by kolesá boli tolerančne "nad"
12:21:00
13.02.2020
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Však suri tam žádný těsnění nemá.
12:08:03
13.02.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> suri: Prave to tesneni mezi prsama a kosem by tam byt nemelo, jinak vznika mezera mezi koleckama a kosem a tam unika olej (tlak).

Tesneni se dava pouze pokud ozubena kolca presahuji rovinu prsou...
11:50:52
13.02.2020
suri
-> Eidy: nie nie je tam , o tomto viem
11:49:12
13.02.2020
Eidy
-> suri: A co to těsnění?
11:46:03
13.02.2020
suri
-> Bukaj: alebo čerpadlo , ako hovorím , len ťukneš trošku do plynu a zhasne
11:45:03
13.02.2020
Bukaj
-> suri: Tak buď je na vině olej, který, když se trochu přehřeje, tak příliš zřídne, nebo jak psal Eidy - přetlakový ventil, respektive nějaký bordel v něm...
11:44:35
13.02.2020
suri
-> Eidy: nie , gulička , pružinka to je ok , celý motor bol čistučký bez smietky karbonu , všetky kanály prepláchnuté ...
11:25:22
13.02.2020
Eidy
-> suri: Nedával jsi náhodou těsnění mezi sací koš a prsa? Kuličku na přetlak jsi kontroloval?
11:13:36
13.02.2020
suri
Mám problém s Felíciou , ak vybehnem napríklad ako včera Donovaly , pomaly 40 do kopca za kamiónom , tak hore na kopci na voľnobeh preblikuje mazanie , podobne pri iných takýchto výjazdoch . Olej je tam 15W40 MOBIL , teraz som meral tlak oleja a teplé to má skoro 2 bary aj na voľnobeh , ak som to nechal na mieste že zaplo vrtuľu a podržal som to 2 minúty na 3000ot tak som zliezol na 0,5baru čo by mala byť hodnota kedy bliká kontrolka , stačí trošičku ťuknúť na plyn /pár otáčok/ a je tam 1bar . Pri skladaní som tam dal pekné prsia aj kôš málo jazdený , šály na kľuke nové ... Mám sa pokúšať tam zohnať nový kôš prsia aj čerpadlo a skúsiť to vymeniť /nerád by som to robil lebo som zázrakom dosiahol dobrú tesnosť toho motora / , alebo tam skúsiť nejaký iný olej ? 10w50 / 10w60?
10:05:17
10.04.2019
vinorak
Taky jsem si toho všimnul, ale bál jsem se zeptat 1 třeba kdyby to bylo správně tak by se to chladilo až moc.....
14:03:55
09.04.2019
Tom Troll
Jenom mě napadla taková prkotina, neřešil někdy někdo že do chladiče ve 742 leze horká voda spodnim pravym, a vylejzá hornim levym rohem?
To že se chladnoucí kapalina vytlačuje směrem nahoru jde proti docela základním konvencím konstrukce chladících systémů, má to nějakej hlubší smysl nebo se konstruktéři sekli?
Favorit s vpodstatě stejnym chladičem už to má správně, respektive ho má zapojenej naopak, auta se všim vzadu to měly taky správně.
Čekal bych že se změnou umístění by se odlehčilo vodní pumpě a přitom by se zvýšila efektivita, ale samozřejmě možná něco zanedbávám a mýlim se. 36
upraveno 1x, naposled 09.04.2019 14:05:50
10:10:57
08.04.2019
Petr Urban
-> Eidy: takže vypadává zaleštěná rez ...
22:27:44
07.04.2019
Eidy
-> MVM: Tady nemá jak do oleje přibývat olej. To mě právě zarazilo. Čerpadlo je elektrický mimo motor a na něm jen vstřiky. Ale ten motor byl odložený hodně let.
18:17:38
07.04.2019
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 07.04.19 03:51:37: -> Eidy: Ta koroze mě taky napadla,ale spíš chemická pokud je vyčerpaná alkalická rezerva oleje (dlouho nebyl měněný) navíc třeba do oleje přibýval benzín a potom byl motor na dlouhou dobu odložen - tak to potom na ložiska působí. Proto jsem chtěl viděl ložiskovou kompozici..
03:51:37
07.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 06.04.19 23:49:18: to s tim benzinem by odpovidalo, me to prijde vytrhany od zadirani spis, nez koroze, ale divne, ze je to takto lokalne9
nedavno jsem byl na skoleni analyz nitridace a karbonitridace a podobne vypadala po case spatne udelana karbonitridovana vrstva, kde rovnomerne hloubce karbonitridace zabranila chemie, ktera tam zustala po obrabeni z rezne/brusne kapaliny, lektor rikal, klidne to zkuste jehlovym pilnikem - tvrde vrstve neublizite a kdyz to bude nerovnomerne, tak uz to opravit stejne nejde :)
upraveno 2x, naposled 07.04.2019 04:01:50
23:49:18
06.04.2019
Eidy
-> Bukaj: Nebyla. Smrdělo to dost po benzínu, nechápu proč, ale po vodě ani památka.
23:45:37
06.04.2019
Bukaj
-> Eidy 06.04.19 12:44:13: Nejsem vůbec odborník, ale mně to připadá jako koroze - nebyla třeba voda v oleji?
14:10:06
06.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy 06.04.19 12:43:15: Zajímavý. Podobný škody jsem viděl akorát na ložisku - na kuličkách a šlo o výrobní vadu. Zpackaná úprava povrchu, možná příliš zakaleno, nevim... Ale čepy kliky se snad takhle neupravujou 9 Ale tak alfa no... :-)
13:46:10
06.04.2019
Dušan
-> Eidy: tohle uz jsem na Alfe taky videl. Me to pripada spis jako degradace materialu.
upraveno 1x, naposled 06.04.2019 13:46:22
13:06:31
06.04.2019
Eidy
-> MVM: Ložiska jsem už vyházel, ale při rozebírání jsem na ně koukal a hlavní byly dost pěkný, ojniční byly trochu horší, ale nic protočenýho nebo nějak vyloženě vydřenýho. Jsem si právě říkal, že ten motor by ještě pěkně běhal.
13:01:16
06.04.2019
MVM
-> Eidy: Chtělo by to vidět ještě ložiska který toho řeknou víc.. Přeci jen ten povrch čepů je tvrdší - a většinou přežije. Pokud to není způsobený chemicky - kyselostí neměněnýho oleje (chemická koroze),tak buď nekvalitní povrch nebo třeba nečistoty v oleji (filtrace) atd.. 8
12:51:23
06.04.2019
Markold - zrušená registrace
-> Eidy: znalec nejsem, ale vypadá to jako výrobní vada - pravděpodobně zůstal malý přídavek materiálu pro finální broušení ložiska.
Alespoň můj tip.
12:44:13
06.04.2019
Eidy
A tady 4. ojniční. A není to dokola, jen lokálně. Jinak nikde nic.
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od Eidy vložen 06.04.2019 12:44:13
12:43:15
06.04.2019
Eidy
Otázka na znalce. Jak se to mohlo stát? Je to z alfáckýho motoru, co stavím pro kamaráda/známého. Takový lehce propadlý místa. Ložiska byly pěkný, nikde nic vydrolenýho. Vypadá to jako výrobní vada. Tady 3. hlavní čep.
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od Eidy vložen 06.04.2019 12:43:15
19:08:17
02.03.2019
MVM
-> Eidy: -> T: Mám to tak nějak stejně jak píše i -> Tuner#2 - zrušená registrace 02.03.19 15:08:14: A taky pprostě už bylo napsáno dříve -> Eidy 02.03.19 15:24:15: Prostě těch celkových 4,6-4,8 to bude, Já teda si nalívám chladič na stole,v autě mám vývody nahoru aby se to snáze odvzdušnilo. I tak chvilku trvá než se to po zimě protlačí. Hlavně si udělej rysku na "nový" měrce ve stavu po krátkým běhu (cca 5 min) a nebo na rovině uplně studenej motor. Může v tom být rozdíl právě když takhle různě se upraví systém o chladič a hadice - může v různým režimu být ta hladina pár mm jinde a člověk potom plaší .. Tzn. měřit vždycky za stejných podmínek,na co nejrovnější ploše. Není to sice raketoplán - ale vyloučí se chyby a pochybnosti 4
18:51:03
02.03.2019
-> MVM: jojo, souhlas...myslím,že jsi někde psal,že tam máš 4,7 a to máš jiný chladič oleje a nemáš 1,4 kliku,že ?
18:47:25
02.03.2019
Eidy
-> MVM: Souhlasím. Ale případná decka navíc udělá na hladině kolik? 2mm? To asi ničemu nevadí. Nebo kolik bys dal Ty?
18:13:40
02.03.2019
MVM
-> T: To maximum je dáno otáčením kliky a jejich ramen. Jednak je to namáhání klikovky dymamicky do hladiny oleje. Za další ten olej se správně má ve vaně uklidnit a odpěnit /nejlíp nepěnit vůbec. Pěna = vzduch v kapalině = kavitace za vysokýho tlaku smrt ložisek,
Při přelití taky trpí gufera a vyblije to třeba měrkou ..
18:07:57
02.03.2019
Ok,naliji 4,8, když to tady čtu....lépe o decku víc než míň 4
15:35:21
02.03.2019
MVM
-> T: Pokud jsi použil ten chladič z Favorita - tak s hadicema se do něho vleze cca 0,6 litru - podle délky hadic.
15:24:15
02.03.2019
Eidy
-> Tuner#2: Tak to bude 4,7-4,8 na max. 4
15:08:14
02.03.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 02.03.19 10:16:48: 4,2 - 4,3 je maximum. Leta jsem jezdil 3, 8l což je na střed rysky. S chladičem to může být k 5l?
10:16:48
02.03.2019
Eidy
-> T: Tak kolik má být oleje ve 130? Od toho bych se odrazil. Podle mě nějakých 4,5l. Na hadice a chladič bych ten půllitr dal, taky. Po stečení bych si označil maximum na měrce a hotovo. 4
10:08:29
02.03.2019
-> Antony: není to málo Antone Pavloviči ?
Ptám se, protože merka nefunguje právě a už se to tu řešilo...říkám si,že 4,5 litru by mělo být minimum s chladičem ?19
09:43:41
02.03.2019
Antony - zrušená registrace
-> T: lalil bych 4 litry, vrtačkou natlakoval včetně chladiče, zalil bych klaviaturu. Nastaroval. Počkal až to zteče do vany a dolil na měrku 4
08:29:05
02.03.2019
Otázka jiná a téma taky jiné 3
07:41:29
02.03.2019
MVM
-> Antony - zrušená registrace 02.03.19 07:21:59: Jasně, tohle je taky správně,přímo se to u škodovky nabízí,a spíš u motoru který třeba dlouho stál a byl v něm obyčejný olej, který třeba dávno odtekl. Já píšu o ty míře rizika. Jak navíc píše Eidy.. ne u všech motorů to jde. Důležité je že jakýmkoliv způsobem ten systém předmaže. Z toho důvodu třeba nenacerpavam benzín do Webrů,než mi tlak oleje sepne čerpadlo,mám tlak oleje i po dlouhým stání.
07:21:59
02.03.2019
Antony - zrušená registrace
-> MVM 02.03.19 00:51:08: aha, každopádně já jsem vždycky jakejkoliv škodovácký motor co stál delší dobu "natlakoval" vrtačkou. Plus zalil olejem klaviaturu. 4 pro vlastní klid.
00:51:08
02.03.2019
MVM
-> Antony - zrušená registrace 01.03.19 21:22:13: Pokud je motor složený, a je
namazany na všech plochách hustějším olejem , případně montážní pastou,tak je riziko téměř nulový. Správně se každý motor (závodní) protáčí před studeným startem na startér bez zapalování
do dosažení max.olejovyho tlaku a dál třeba ještě 15 vteřin. Teprve potom se pouští palivový čerpadla a zapalování. 4
upraveno 1x, naposled 02.03.2019 07:32:06
23:13:34
01.03.2019
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně. U Alfy nemám jinou možnost.

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres