skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?
prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
21:27:28
01.03.2019
01.03.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Antony: Tak u některých motorů to ani jinak nejde, protože maj čerpadlo přímo ozubenym kolem na rozvody...
21:22:13
01.03.2019
01.03.2019
Antony - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: moc velký riziko ikdyž bez zátěže
21:13:12
01.03.2019
01.03.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Není jednodušší vyndat svíčky a protočit to startérem než zhasne kontrolka?
20:45:59
01.03.2019
01.03.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 01.03.19 20:44:55: Ono to právě ztěžkne tím olejem. Aku jsem musel pomalu zamknout, jinak to momenťák nebral.
20:44:55
01.03.2019
01.03.2019
T
-> Tuner#2: musíš tam mít olej
20:41:33
01.03.2019
01.03.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 01.03.19 20:00:07: To jsem teď dělal s aku a překvapilo mě jaký to začne mít odpor a že to trochu rachtá (je slyšet ozubení) když je absolutní ticho.
20:22:30
01.03.2019
01.03.2019
T
-> vhml: jasný, s tím se počítá
20:00:07
01.03.2019
01.03.2019
vhml
-> T 01.03.19 19:54:15: snáz se dolejvá než upouští Hlavně ten olej do motoru natáhni ( komínkem bez náhonu z vačky + vrtačka ). Ne že ho nastartuješ a budeš čekat až se milostivě naplní chladič :-)
19:54:15
01.03.2019
01.03.2019
T
Zítra se chystám nalít olej a přemýšlím kolik...
Blok felda s alu vanou a klika 1,4. Samozřejmě jsem si ten chladič nenalil, abych věděl....uvažuji,že naliju 5l a neměl bych snad nic pokazit,ne ?
Blok felda s alu vanou a klika 1,4. Samozřejmě jsem si ten chladič nenalil, abych věděl....uvažuji,že naliju 5l a neměl bych snad nic pokazit,ne ?
17:25:53
21.02.2019
21.02.2019
MVM
-> T: Já bych tam ten ventilátor dal,přímo se to do kruhovýho otvoru nabízí a je skrytý. Věřit v nápor zboku je dost optimistický. Nucené chlazení je vždycky účinější..( Samotný větrák chladiče 100/110 nasává obrovský množství vzduchu a podtlak kterej tím vzniká si vzduch bočními otvory nasaje.)
17:02:01
21.02.2019
21.02.2019
T
-> Petr Urban: zapojíme,projedeme a uvidíme co to dělá
00:42:23
21.02.2019
21.02.2019
Petr Urban
-> T: Bude ... ale nejsem si jist aerodynamikou té kapsy... přivázal bych provázky různě na celý průřez kapsy zvenku a namířil na to Gopro a sledoval zda-li ty provázky chodí dovnitř kapsy nebo jen jdou vodorovně s vozem... dle toho bych to možná ještě podpořil podobně pěknou karbon zástěnkou zvenku pro namíření více vzduchu do kapsy, pak by jsi zřejmě ani nepotřeboval přídavných ventilátorů na olej chladiči.
19:28:46
20.02.2019
20.02.2019
T
-> Eidy: díky, snad to bude fungovat
22:13:42
19.02.2019
19.02.2019
Eidy
-> T 19.02.19 17:22:45: týjo, slušná prácička.
20:25:27
19.02.2019
19.02.2019
T
-> Antony: víc jsem nenašel
19:22:16
19.02.2019
19.02.2019
Antony - zrušená registrace
-> T: co ta krátká lemovka? No fuj Ale máš to hezky
17:22:45
19.02.2019
19.02.2019
T
Tak takhle...Ještě zavřu původní přívod do chladicove stěny a uvidíme...
11:29:34
30.01.2019
30.01.2019
Antony - zrušená registrace
-> T: SZ
10:50:49
30.01.2019
30.01.2019
T
-> Antony: jestli mi to najdeš na netu, tak klidně já jsem byl neúspěšný, proto si ho chci nechat udělat na míru
09:50:23
30.01.2019
30.01.2019
Antony - zrušená registrace
-> T 30.01.19 07:41:17: Tome a není to zbytečný? Máš šanci 1/3, že povolíš spravný závit, atd. Raději bych šel cestou osazeného šroubu, kterým bys dotahl mezikus k bloku a pak klasicky filtr.
09:31:25
30.01.2019
30.01.2019
T
-> mirecek.666: pokrok nezastavíš
08:39:05
30.01.2019
30.01.2019
mirecek.666
-> T: kyvky se vzda, petikanalu taky. Kam ta doba speje:-D:-D:-D:-D
07:41:17
30.01.2019
30.01.2019
T
-> Antony - zrušená registrace 29.01.19 21:25:02: hezký chci dotáhnout mezikus a pak při výměnách povolovat jenom filtr
-> mirecek.666: jak píše Honza.....vzdal jsem to a 5-ti kanál si dám na poličku a půjdu s dobou
-> mirecek.666: jak píše Honza.....vzdal jsem to a 5-ti kanál si dám na poličku a půjdu s dobou
21:43:41
29.01.2019
29.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mirecek.666 29.01.19 21:35:43: Řekl bych, že karbce bude mít na druhé straně
21:35:43
29.01.2019
29.01.2019
mirecek.666
-> T: a nebude ti to takle foukat teplej vzduch do karbce? Nebo to na novým motoru budes krmit jinak? Ja to teď resil taky. Jen teda ne na olej, ale na vodu. Mista jsem vyzkousel vsechny jako ty ☺jak jsem dopadl uvidis u me v karte. A naporem to bude chlazeny taky. Budto z tej diry po vetraku a nebo vyuziju diru v mezistene a necim lehkym to vemu zespodu jako to mam u velkyho chladice.
21:25:02
29.01.2019
29.01.2019
Antony - zrušená registrace
21:22:10
29.01.2019
29.01.2019
Antony - zrušená registrace
-> T: sice nevím přesně co zamýšlíš, ale myslel jsem že potřebuješ udělat dlouhej šroub. Jakýkoliv mezikus dotáhne oil filtr. Mezikus nepotřebuje vlastní zavit
21:21:25
29.01.2019
29.01.2019
T
-> MVM: to všechno vím, ale na netu jsem nic nenašel podle mého výkresu a změření zavitu jsem si chtěl ušetřit
21:13:41
29.01.2019
29.01.2019
MVM
-> T 29.01.19 21:10:25: Předpokládám že děláš mezikus pod filtr … Není snažšší to koupit hotový? Jinak samozřejmě ten závit změříš "šuplerou a stoupání měrkama.. Podle mě ten vnitřní závit stejně je lepší řezat závitníkem, nevím nejsem soustružník profík ,ale nožem tak malý vnitřní závit asi ne ..
21:10:25
29.01.2019
29.01.2019
T
-> Antony: ale k tomu i zavitnik
Ale dík
Ale dík
19:59:39
29.01.2019
29.01.2019
Antony - zrušená registrace
-> T: mám zavitové očko, kdyby ti to pomohlo.
19:54:07
29.01.2019
29.01.2019
T
-> vhml: přiznám se, že tomu moc nerozumím
14:52:11
29.01.2019
29.01.2019
vhml
14:48:30
29.01.2019
29.01.2019
T
-> MOLSO: tak jsem se špatně zeptal, tohle vím a převod na metriku není ? nemůžu najít nikde
14:42:34
29.01.2019
29.01.2019
MOLSO
-> T: 3/4"-16 unf
13:32:19
29.01.2019
29.01.2019
T
neví někdo závit na olejový filtr ?
-> Petr Urban: dlouho jsem nic nedělal carbonovýho, tak bych docela rád si něco vymodeloval
-> Petr Urban: dlouho jsem nic nedělal carbonovýho, tak bych docela rád si něco vymodeloval
18:59:10
28.01.2019
28.01.2019
Petr Urban
-> T: To místo si vymyslel dobrý, máš to pěkný,určitě je to elegantnější než na pěkným erku řezat čela a mít to na příčce... Kdyby jsi to neuchladil, tak koupíš malý ventilátor z motorky a natáhneš zepředu jeden drát k ventilátoru, ten to uchladí určitě. Dle mě by to ani nemuselo být potřeba. Nebo v letních dnech dáš z karbonu malý oblouček na konec kapsy, aby jsi do ní dostal více vzduchu, ty karbon věci Vás přece baví ne
05:25:43
28.01.2019
28.01.2019
T
-> Eidy: to mě napadlo, ale to bych teď mohl tak pustit z kopce
-> MVM: nápor je nápor, to je fakt no...pod auto jsem ho taky různé dával a vyšlo mi jenom tohle místo nebo na příčku a vyříznout čelo... Ještě si pod to lehnu,jestli něco vymyslim a když ne,tak asi zkusím tohle...
-> MVM: nápor je nápor, to je fakt no...pod auto jsem ho taky různé dával a vyšlo mi jenom tohle místo nebo na příčku a vyříznout čelo... Ještě si pod to lehnu,jestli něco vymyslim a když ne,tak asi zkusím tohle...
21:20:57
27.01.2019
27.01.2019
MVM
-> T: Moc dobře víš že je z fáčka a kde a jaký nápor má. Tady to máš vymyšlený hezky,doplnil bych to ventilátorem. V určitý rychlosti se ten vzduch spíš začne efektem vytahovat vzduch. Si vezmi jaký tah má orig, ventilátor
On ten chladič jde dát i pod auto,třeba jak byl origo 120LS,nebo je mozný i vodorovný umístění a udělat vzduchovou kapsu a brát proudění pod autem.. Na okruhu a s odpovídající síťkou to taky funguje. (Rally a větší otřesy už je zase jiný kafe..)
On ten chladič jde dát i pod auto,třeba jak byl origo 120LS,nebo je mozný i vodorovný umístění a udělat vzduchovou kapsu a brát proudění pod autem.. Na okruhu a s odpovídající síťkou to taky funguje. (Rally a větší otřesy už je zase jiný kafe..)
21:13:43
27.01.2019
27.01.2019
Eidy
-> T: Já neměl žádný stínění, navíc mám výfuk vpravo. Tak uvidíš, no. Nejlíp si dát pod kapotu kameru a do toho místa uvázat mašličky a vyzkoušet za jízdy, kam to fouká.
21:06:40
27.01.2019
27.01.2019
T
-> Eidy: že to nechladí vodu vím, ale myslíš,že by to nezvládlo ani tohle ?
Ty jsi tam měl jen chladič a žádný stineni nebo něco ne ?
-> zabiakPUK: to se teprve uvidí
Ty jsi tam měl jen chladič a žádný stineni nebo něco ne ?
-> zabiakPUK: to se teprve uvidí
19:33:03
27.01.2019
27.01.2019
zabiakPUK
-> T: skvelé. udeľujem pochvalu.
-> Eidy: asi by som origo mriežky nechal. ono do toho chladiča nejaké enormné množstvo
vzduchu nebude treba.
-> Eidy: asi by som origo mriežky nechal. ono do toho chladiča nejaké enormné množstvo
vzduchu nebude treba.
18:46:58
27.01.2019
27.01.2019
Eidy
-> T 27.01.19 17:54:14: a místo mřízky uřízni půlku kýble. Ty origo mřížky moc nesajou.
17:54:14
27.01.2019
27.01.2019
T
Podběh ne ne a na konec jsem vymyslel tohle... s tím,že ještě zadělám prostup vzduchu do chladicove stěny...
14:48:41
27.01.2019
27.01.2019
vinorak
je to sice auto s motorem v předu, ale francouzi používali výměník u Gtiček napojený rovnou na hadici od termostatu do chladiče. Je v ní jenom clonka na zmenšení průměru aby to odbočilo...
13:18:38
27.01.2019
27.01.2019
palinator
Řešení, že by byl zapojenej výměník voda-olej přímo do zpětného vedení vody od chladiče, se nikde nepoužívá? Kolik má taková zpátečka při plný palbě? 80°C?
11:23:08
27.01.2019
27.01.2019
Antony - zrušená registrace
-> T 27.01.19 09:35:45: mě se zase libí řešení, co měla eLeRka. Díky mřížce v zadním čele, mříži v kapotě, spoilerku nad oknem a odcloněnýmu výfuku. Já chladič posadil za altík a vše doplnil mezikusem s termostatem, nemusím se o nic starat a funguje to paradně. Za cestu z Dromu, a že jsem motor pořádně držel u huby, nepřelezl 90°
11:10:44
27.01.2019
27.01.2019
MVM
-> vhml 27.01.19 11:08:02: To je přesně ono, jen mu hledám fotku, někdo to tak už má Nicméně stejně se i já chystám na ventilátor, nejspíš Spal nebo Aliexpres..
11:08:02
27.01.2019
27.01.2019
vhml
-> T 27.01.19 10:20:59: jedna z moznejch variant je natáhnout ho k mrizce blatniku
11:02:07
27.01.2019
27.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 27.01.19 09:35:45: A já tam mám ještě výfuk, toho místa a řešení tam moc není. Mě se líbí řešení co má Šimurda a to chladič celý zakrytý jako má třeba felda 1,6tka vodní a dát na něj vrtulku. Než olej vyleze na 100°, tak ho má krytý a nechladí to ani za chladného počasí tolik a pak při 100°C ho pustí a má nucené chlazení. Ale ještě jsem k tomu taky nedospěl...
Zamítnuté přispívání mají:
- MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost