Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
513 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.07.2018 do 30.01.2019, založil/a Tuner#2
datum
 
 
11:29:34
30.01.2019
Antony

-> T: SZ4
10:50:49
30.01.2019

-> Antony: jestli mi to najdeš na netu, tak klidně 4 já jsem byl neúspěšný, proto si ho chci nechat udělat na míru 4
09:50:23
30.01.2019
Antony

-> T 30.01.19 07:41:17: Tome a není to zbytečný? Máš šanci 1/3, že povolíš spravný závit, atd. Raději bych šel cestou osazeného šroubu, kterým bys dotahl mezikus k bloku a pak klasicky filtr. 4
09:31:25
30.01.2019

-> mirecek.666: pokrok nezastavíš 3 3 3
08:39:05
30.01.2019
mirecek.666

-> T: kyvky se vzda, petikanalu taky. Kam ta doba speje:-D:-D:-D:-D
07:41:17
30.01.2019

-> Antony 29.01.19 21:25:02: hezký 3 chci dotáhnout mezikus a pak při výměnách povolovat jenom filtr 4

-> mirecek.666: jak píše Honza.....vzdal jsem to a 5-ti kanál si dám na poličku a půjdu s dobou 40
21:43:41
29.01.2019
Tuner#2

-> mirecek.666 29.01.19 21:35:43: Řekl bych, že karbce bude mít na druhé straně 5 4
21:35:43
29.01.2019
mirecek.666

-> T: a nebude ti to takle foukat teplej vzduch do karbce? Nebo to na novým motoru budes krmit jinak? Ja to teď resil taky. Jen teda ne na olej, ale na vodu. Mista jsem vyzkousel vsechny jako ty ☺jak jsem dopadl uvidis u me v karte. A naporem to bude chlazeny taky. Budto z tej diry po vetraku a nebo vyuziju diru v mezistene a necim lehkym to vemu zespodu jako to mam u velkyho chladice.
21:22:10
29.01.2019
Antony

-> T: sice nevím přesně co zamýšlíš, ale myslel jsem že potřebuješ udělat dlouhej šroub. Jakýkoliv mezikus dotáhne oil filtr. Mezikus nepotřebuje vlastní zavit 4
21:21:25
29.01.2019

-> MVM: to všechno vím, ale na netu jsem nic nenašel podle mého výkresu a změření zavitu jsem si chtěl ušetřit 8 3
21:13:41
29.01.2019
MVM

-> T 29.01.19 21:10:25: Předpokládám že děláš mezikus pod filtr … Není snažšší to koupit hotový? Jinak samozřejmě ten závit změříš "šuplerou a stoupání měrkama.. Podle mě ten vnitřní závit stejně je lepší řezat závitníkem, nevím nejsem soustružník profík ,ale nožem tak malý vnitřní závit asi ne ..6
21:10:25
29.01.2019

-> Antony: ale k tomu i zavitnik 3
Ale dík 4
19:59:39
29.01.2019
Antony

-> T: mám zavitové očko, kdyby ti to pomohlo. 4
19:54:07
29.01.2019

-> vhml: přiznám se, že tomu moc nerozumím 8 4
14:48:30
29.01.2019

-> MOLSO: tak jsem se špatně zeptal, tohle vím a převod na metriku není ? nemůžu najít nikde 4
14:42:34
29.01.2019
MOLSO

-> T: 3/4"-16 unf
13:32:19
29.01.2019

neví někdo závit na olejový filtr ?

-> Petr Urban: dlouho jsem nic nedělal carbonovýho, tak bych docela rád si něco vymodeloval 1
upraveno 1x, naposled 29.01.2019 13:40:43
18:59:10
28.01.2019
Petr Urban

-> T: To místo si vymyslel dobrý, máš to pěkný,určitě je to elegantnější než na pěkným erku řezat čela a mít to na příčce... Kdyby jsi to neuchladil, tak koupíš malý ventilátor z motorky a natáhneš zepředu jeden drát k ventilátoru, ten to uchladí určitě. Dle mě by to ani nemuselo být potřeba. Nebo v letních dnech dáš z karbonu malý oblouček na konec kapsy, aby jsi do ní dostal více vzduchu, ty karbon věci Vás přece baví ne 1
05:25:43
28.01.2019

-> Eidy: to mě napadlo, ale to bych teď mohl tak pustit z kopce 40

-> MVM: nápor je nápor, to je fakt no...pod auto jsem ho taky různé dával a vyšlo mi jenom tohle místo nebo na příčku a vyříznout čelo... Ještě si pod to lehnu,jestli něco vymyslim a když ne,tak asi zkusím tohle...
21:20:57
27.01.2019
MVM

-> T: Moc dobře víš že je z fáčka a kde a jaký nápor má. Tady to máš vymyšlený hezky,doplnil bych to ventilátorem. V určitý rychlosti se ten vzduch spíš začne efektem vytahovat vzduch. Si vezmi jaký tah má orig, ventilátor3
On ten chladič jde dát i pod auto,třeba jak byl origo 120LS,nebo je mozný i vodorovný umístění a udělat vzduchovou kapsu a brát proudění pod autem.. Na okruhu a s odpovídající síťkou to taky funguje. (Rally a větší otřesy už je zase jiný kafe..)
21:13:43
27.01.2019
Eidy

-> T: Já neměl žádný stínění, navíc mám výfuk vpravo. Tak uvidíš, no. Nejlíp si dát pod kapotu kameru a do toho místa uvázat mašličky a vyzkoušet za jízdy, kam to fouká.
21:06:40
27.01.2019

-> Eidy: že to nechladí vodu vím, ale myslíš,že by to nezvládlo ani tohle ? 8
Ty jsi tam měl jen chladič a žádný stineni nebo něco ne ?

-> zabiakPUK: to se teprve uvidí 4
19:33:03
27.01.2019
zabiakPUK

-> T: skvelé. udeľujem pochvalu.
-> Eidy: asi by som origo mriežky nechal. ono do toho chladiča nejaké enormné množstvo
vzduchu nebude treba.
upraveno 1x, naposled 27.01.2019 19:37:02
18:46:58
27.01.2019
Eidy

-> T 27.01.19 17:54:14: a místo mřízky uřízni půlku kýble. Ty origo mřížky moc nesajou. 8
17:54:14
27.01.2019

Podběh ne ne a na konec jsem vymyslel tohle... s tím,že ještě zadělám prostup vzduchu do chladicove stěny...
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od T vložen 27.01.2019 17:54:14
14:48:41
27.01.2019
vinorak

je to sice auto s motorem v předu, ale francouzi používali výměník u Gtiček napojený rovnou na hadici od termostatu do chladiče. Je v ní jenom clonka na zmenšení průměru aby to odbočilo...
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od vinorak vložen 27.01.2019 14:48:41
13:18:38
27.01.2019
palinator

Řešení, že by byl zapojenej výměník voda-olej přímo do zpětného vedení vody od chladiče, se nikde nepoužívá? Kolik má taková zpátečka při plný palbě? 80°C?
11:23:08
27.01.2019
Antony

-> T 27.01.19 09:35:45: mě se zase libí řešení, co měla eLeRka. Díky mřížce v zadním čele, mříži v kapotě, spoilerku nad oknem a odcloněnýmu výfuku. Já chladič posadil za altík a vše doplnil mezikusem s termostatem, nemusím se o nic starat a funguje to paradně. Za cestu z Dromu, a že jsem motor pořádně držel u huby, nepřelezl 90°
11:10:44
27.01.2019
MVM

-> vhml 27.01.19 11:08:02: To je přesně ono, jen mu hledám fotku, někdo to tak už má 6 Nicméně stejně se i já chystám na ventilátor, nejspíš Spal nebo Aliexpres.. 3
11:08:02
27.01.2019
vhml

-> T 27.01.19 10:20:59: jedna z moznejch variant je natáhnout ho k mrizce blatniku
11:02:07
27.01.2019
Tuner#2

-> T 27.01.19 09:35:45: A já tam mám ještě výfuk, toho místa a řešení tam moc není. Mě se líbí řešení co má Šimurda a to chladič celý zakrytý jako má třeba felda 1,6tka vodní a dát na něj vrtulku. Než olej vyleze na 100°, tak ho má krytý a nechladí to ani za chladného počasí tolik a pak při 100°C ho pustí a má nucené chlazení. Ale ještě jsem k tomu taky nedospěl...
upraveno 1x, naposled 27.01.2019 11:02:30
10:46:37
27.01.2019
MVM

-> palinator 27.01.19 10:35:07: To viš že je 6 Ale jak píšu,velká auta to tak měla .. Lepší vzadu nahoru do spojleru,když už. Zkrátka se snažili o co největší přístup vzduchu,navic vzduchem a olejem chlazený motor ma ty nároky podstatně větší. Tady v tomto případě je to doplňkový chlazení oleje.
10:35:07
27.01.2019
palinator

-> MVM:
Není tažení chladiče oleje až dopředu zdroj (i fatálních) poruch?
10:20:59
27.01.2019

-> MVM: s tím předkem je mi to jasný, ale to se mi samozřejmě moc nechce...na čelo by to bylo ideální, ale já zase mám laminatove...a u té mřížky mám strach,že hodně bude stinit altik......
09:43:44
27.01.2019
MVM

-> T: Hele já jsem si vědom,že tady do toho dost kecám - tak spíš si z toho všeho (ale to je tak vždycky) udělej nějakej průměr. Na ten výkon chladiče má vliv hlavně jeho činná plocha a přístup vzduchu. A ten přístup je u motoru vzadu vždycky problém. Ideální je to vést až dopředu místo SPZ (Porsche),nebo do víka motoru kde je nápor obtékajícího vzduchu..
Pod kapotou jedině pomůže ventilátor. Já mám chladič na zadním čele.
09:35:45
27.01.2019

Hledám místo na chladič a je to tezsi než jsem si myslel....kde máte chladiče erkari-stovkari ? Chtěl jsem před mřížku, ale tam dost velkou částí překáží altik.....takže vyříznout čelo a posadit ho na příčku...což se mi moc nelíbí a nebo zavrhnuty podbeh ( kdybych ho uzavřel do nějakého boxu, aby měl veškerý vzduch prp sebe,co proleze blatnikem ) ???
21:57:43
30.09.2018
StepaNoFUN

-> pavucina: No já že to nešlo skoro číst. :-D
Každopádně automaticky odstavit to je skoro nesmysl. Někdy je ten motor ta "menší" škoda... Myslím, že "3tí brzdový" před volantem je dostatečná kontrolka a vypínání motoru leteckým přepínačem, do kterýho stačí praštit musí stačit.
upraveno 1x, naposled 30.09.2018 22:00:33
21:34:21
30.09.2018
pavucina

-> StepaNoFUN: Ale prd 3 na mobilu.. Uz jsem to spravil na PC 2
20:52:14
30.09.2018
StepaNoFUN

-> pavucina: To jsi psal se 4ma promilema? :-D
14:31:52
30.09.2018
pavucina

Mlhovky nasmerovany do drzky si vsimnes 1

Odpojovani zapalovani od nizkeho tlaku oleje, jsme taky uvazovali, ale kdyz tohle udelame u auta na drift, tak uplne nechces, aby ti to vyplo pri nastrelu ve 150 proti zdi, ptz jak to prestane jet, okamzite se to srovna a jdes celne... To je skutecne lepsi znicit jen motor...
upraveno 1x, naposled 30.09.2018 21:33:57
20:44:31
29.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu

-> palinator: Tak nejvíc sem zatim viděl něměckou loď se dvěma motorama 99 litrů každej. Taky asi 350 otáček max. Výkon teda menší bez turba... Když měla couvat, tak se motor nastartoval opačně. Startování vzduchem...
20:43:59
29.09.2018
MVM

-> Antony: Ten prapůvodní motor 781.136 byl zkoušenej na dlouhodobým testu životnosti. (Nejspíš ten článek dole všichi znají) Co se spolehlivosti mazání u takto jednoduchýho motoru týká je víc než dostatečně vyzkoušená a omezuje se to jen na hlídání množství kvalitního oleje..
skoda.panda.cz/clanek.php ?id=232
20:25:23
29.09.2018
palinator

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tohle je 163 litr řadovej šestiválec "mTDI". 1 volnoběh 350 ot./min, max. výkon 1100 kW při 775 ot./min 47

Sorry za OT, kdyžtak přesuňte.
20:14:51
29.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu

-> palinator: Tak to nevim, končíme něco za 500 kW... Jinak při tý velikosti se tomu ani nedivim, to turbo musí bejt velký jak kráva :-)
20:07:09
29.09.2018
palinator

-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 22:42:06:
A ještě větší pozemní motory maj v turbu vlastní olejovou náplň, do výkonu nejdou dokud spirály neohřejou vodu na 40°C, teplotu chlazení regulujou otáčkama ventilátoru bez termostatu a nestartujou dokud elektrický čerpadlo oleje nepředmaže motor na nejnižší přípustnej tlak. Automatické stopnutí motoru při poklesu tlaku oleje a při teplotě vody nad 95°C je samozřejmost.
09:10:33
29.09.2018
Petr Urban

-> Antony: To je dobrý zbytečný i pro 300st., ale dobře no.
16:24:03
28.09.2018
Antony

-> Petr Urban: No kdyby to svítilo furt, taky by mě to sr.lo, naštěsti mám minimum za tepla 1300ot/min a 2 bar 4
14:45:26
28.09.2018
Petr Urban

-> Antony: Takže by to za tepla na volnoběh pod 1000ot. svítilo pořád 3 to bych zřejmě nedoporučil.

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres