skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?
prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> darklord: Ten príbeh poznám ale to bolo trošku iné , toto maže ok kým nevypálim niekde na Donovaly , skúsil by som na začiatok možno iný olej
-> suri: ja som takto sikovne zadrel, molso mal radost ked som doviezol motor KO tyzden po zlozeni ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> darklord: predtým podobné kiksy robil aj predošlý motor , toto je iný kôš a bolo to čistučké
-> suri: mazalo, zalezi aka velka necistota tam je, ono fakt staci malo.
-> Dušan: Ale to by potom nemazalo skôr vôbec nie ? pritom pri jemnom zvýšení otáčok to má hneď 1 bar a vo vyšších horúce 3,5bar
Podle me je pod kulickou spona. Tzn sundat cerpadlo.
Pardon, skutecne jsem to v rychlosti, cekajic na obed, precetl s opacnou logikou :-)
-> palinator: ono se to da precist i jako "Ne ne. Je tam."
EDIT: Treba to, ze se "není" píše u našich sousedů odděleně jsem doteď netušil.
EDIT: Treba to, ze se "není" píše u našich sousedů odděleně jsem doteď netušil.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: však píšem že tam nie je , tesnenie som nikdy na žiadnom motore nevidel , resp. nevidel som ani že by kolesá boli tolerančne "nad"
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Však suri tam žádný těsnění nemá.
Však suri tam žádný těsnění nemá.
-> suri: Prave to tesneni mezi prsama a kosem by tam byt nemelo, jinak vznika mezera mezi koleckama a kosem a tam unika olej (tlak).
Tesneni se dava pouze pokud ozubena kolca presahuji rovinu prsou...
Tesneni se dava pouze pokud ozubena kolca presahuji rovinu prsou...
-> Eidy: nie nie je tam , o tomto viem
-> suri: A co to těsnění?
-> Bukaj: alebo čerpadlo , ako hovorím , len ťukneš trošku do plynu a zhasne
-> suri: Tak buď je na vině olej, který, když se trochu přehřeje, tak příliš zřídne, nebo jak psal Eidy - přetlakový ventil, respektive nějaký bordel v něm...
-> Eidy: nie , gulička , pružinka to je ok , celý motor bol čistučký bez smietky karbonu , všetky kanály prepláchnuté ...
-> suri: Nedával jsi náhodou těsnění mezi sací koš a prsa? Kuličku na přetlak jsi kontroloval?
Mám problém s Felíciou , ak vybehnem napríklad ako včera Donovaly , pomaly 40 do kopca za kamiónom , tak hore na kopci na voľnobeh preblikuje mazanie , podobne pri iných takýchto výjazdoch . Olej je tam 15W40 MOBIL , teraz som meral tlak oleja a teplé to má skoro 2 bary aj na voľnobeh , ak som to nechal na mieste že zaplo vrtuľu a podržal som to 2 minúty na 3000ot tak som zliezol na 0,5baru čo by mala byť hodnota kedy bliká kontrolka , stačí trošičku ťuknúť na plyn /pár otáčok/ a je tam 1bar . Pri skladaní som tam dal pekné prsia aj kôš málo jazdený , šály na kľuke nové ... Mám sa pokúšať tam zohnať nový kôš prsia aj čerpadlo a skúsiť to vymeniť /nerád by som to robil lebo som zázrakom dosiahol dobrú tesnosť toho motora / , alebo tam skúsiť nejaký iný olej ? 10w50 / 10w60?
Taky jsem si toho všimnul, ale bál jsem se zeptat
třeba kdyby to bylo správně tak by se to chladilo až moc.....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jenom mě napadla taková prkotina, neřešil někdy někdo že do chladiče ve 742 leze horká voda spodnim pravym, a vylejzá hornim levym rohem?
To že se chladnoucí kapalina vytlačuje směrem nahoru jde proti docela základním konvencím konstrukce chladících systémů, má to nějakej hlubší smysl nebo se konstruktéři sekli?
Favorit s vpodstatě stejnym chladičem už to má správně, respektive ho má zapojenej naopak, auta se všim vzadu to měly taky správně.
Čekal bych že se změnou umístění by se odlehčilo vodní pumpě a přitom by se zvýšila efektivita, ale samozřejmě možná něco zanedbávám a mýlim se.![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
To že se chladnoucí kapalina vytlačuje směrem nahoru jde proti docela základním konvencím konstrukce chladících systémů, má to nějakej hlubší smysl nebo se konstruktéři sekli?
Favorit s vpodstatě stejnym chladičem už to má správně, respektive ho má zapojenej naopak, auta se všim vzadu to měly taky správně.
Čekal bych že se změnou umístění by se odlehčilo vodní pumpě a přitom by se zvýšila efektivita, ale samozřejmě možná něco zanedbávám a mýlim se.
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Eidy: takže vypadává zaleštěná rez ...
-> MVM: Tady nemá jak do oleje přibývat olej. To mě právě zarazilo. Čerpadlo je elektrický mimo motor a na něm jen vstřiky. Ale ten motor byl odložený hodně let.
-> Jarda - zrušená registrace 07.04.19 03:51:37: -> Eidy: Ta koroze mě taky napadla,ale spíš chemická pokud je vyčerpaná alkalická rezerva oleje (dlouho nebyl měněný) navíc třeba do oleje přibýval benzín a potom byl motor na dlouhou dobu odložen - tak to potom na ložiska působí. Proto jsem chtěl viděl ložiskovou kompozici..
-> Eidy 06.04.19 23:49:18: to s tim benzinem by odpovidalo, me to prijde vytrhany od zadirani spis, nez koroze, ale divne, ze je to takto lokalne![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
nedavno jsem byl na skoleni analyz nitridace a karbonitridace a podobne vypadala po case spatne udelana karbonitridovana vrstva, kde rovnomerne hloubce karbonitridace zabranila chemie, ktera tam zustala po obrabeni z rezne/brusne kapaliny, lektor rikal, klidne to zkuste jehlovym pilnikem - tvrde vrstve neublizite a kdyz to bude nerovnomerne, tak uz to opravit stejne nejde :)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
nedavno jsem byl na skoleni analyz nitridace a karbonitridace a podobne vypadala po case spatne udelana karbonitridovana vrstva, kde rovnomerne hloubce karbonitridace zabranila chemie, ktera tam zustala po obrabeni z rezne/brusne kapaliny, lektor rikal, klidne to zkuste jehlovym pilnikem - tvrde vrstve neublizite a kdyz to bude nerovnomerne, tak uz to opravit stejne nejde :)
-> Bukaj: Nebyla. Smrdělo to dost po benzínu, nechápu proč, ale po vodě ani památka.
-> Eidy 06.04.19 12:44:13: Nejsem vůbec odborník, ale mně to připadá jako koroze - nebyla třeba voda v oleji?
-> Eidy 06.04.19 12:43:15: Zajímavý. Podobný škody jsem viděl akorát na ložisku - na kuličkách a šlo o výrobní vadu. Zpackaná úprava povrchu, možná příliš zakaleno, nevim... Ale čepy kliky se snad takhle neupravujou
Ale tak alfa no... :-)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Eidy: tohle uz jsem na Alfe taky videl. Me to pripada spis jako degradace materialu.
-> MVM: Ložiska jsem už vyházel, ale při rozebírání jsem na ně koukal a hlavní byly dost pěkný, ojniční byly trochu horší, ale nic protočenýho nebo nějak vyloženě vydřenýho. Jsem si právě říkal, že ten motor by ještě pěkně běhal.
-> Eidy: Chtělo by to vidět ještě ložiska který toho řeknou víc.. Přeci jen ten povrch čepů je tvrdší - a většinou přežije. Pokud to není způsobený chemicky - kyselostí neměněnýho oleje (chemická koroze),tak buď nekvalitní povrch nebo třeba nečistoty v oleji (filtrace) atd.. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: znalec nejsem, ale vypadá to jako výrobní vada - pravděpodobně zůstal malý přídavek materiálu pro finální broušení ložiska.
Alespoň můj tip.
Alespoň můj tip.
A tady 4. ojniční. A není to dokola, jen lokálně. Jinak nikde nic.
Otázka na znalce. Jak se to mohlo stát? Je to z alfáckýho motoru, co stavím pro kamaráda/známého. Takový lehce propadlý místa. Ložiska byly pěkný, nikde nic vydrolenýho. Vypadá to jako výrobní vada. Tady 3. hlavní čep.
-> Eidy: -> T: Mám to tak nějak stejně jak píše i -> Tuner#2 - zrušená registrace 02.03.19 15:08:14: A taky pprostě už bylo napsáno dříve -> Eidy 02.03.19 15:24:15: Prostě těch celkových 4,6-4,8 to bude, Já teda si nalívám chladič na stole,v autě mám vývody nahoru aby se to snáze odvzdušnilo. I tak chvilku trvá než se to po zimě protlačí. Hlavně si udělej rysku na "nový" měrce ve stavu po krátkým běhu (cca 5 min) a nebo na rovině uplně studenej motor. Může v tom být rozdíl právě když takhle různě se upraví systém o chladič a hadice - může v různým režimu být ta hladina pár mm jinde a člověk potom plaší .. Tzn. měřit vždycky za stejných podmínek,na co nejrovnější ploše. Není to sice raketoplán - ale vyloučí se chyby a pochybnosti ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: jojo, souhlas...myslím,že jsi někde psal,že tam máš 4,7 a to máš jiný chladič oleje a nemáš 1,4 kliku,že ?
-> MVM: Souhlasím. Ale případná decka navíc udělá na hladině kolik? 2mm? To asi ničemu nevadí. Nebo kolik bys dal Ty?
-> T: To maximum je dáno otáčením kliky a jejich ramen. Jednak je to namáhání klikovky dymamicky do hladiny oleje. Za další ten olej se správně má ve vaně uklidnit a odpěnit /nejlíp nepěnit vůbec. Pěna = vzduch v kapalině = kavitace za vysokýho tlaku smrt ložisek,
Při přelití taky trpí gufera a vyblije to třeba měrkou ..
Při přelití taky trpí gufera a vyblije to třeba měrkou ..
Ok,naliji 4,8, když to tady čtu....lépe o decku víc než míň ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: Pokud jsi použil ten chladič z Favorita - tak s hadicema se do něho vleze cca 0,6 litru - podle délky hadic.
-> Tuner#2: Tak to bude 4,7-4,8 na max. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy 02.03.19 10:16:48: 4,2 - 4,3 je maximum. Leta jsem jezdil 3, 8l což je na střed rysky. S chladičem to může být k 5l?
-> T: Tak kolik má být oleje ve 130? Od toho bych se odrazil. Podle mě nějakých 4,5l. Na hadice a chladič bych ten půllitr dal, taky. Po stečení bych si označil maximum na měrce a hotovo. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: není to málo Antone Pavloviči ?
Ptám se, protože merka nefunguje právě a už se to tu řešilo...říkám si,že 4,5 litru by mělo být minimum s chladičem ?![19](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
Ptám se, protože merka nefunguje právě a už se to tu řešilo...říkám si,že 4,5 litru by mělo být minimum s chladičem ?
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
-> T: lalil bych 4 litry, vrtačkou natlakoval včetně chladiče, zalil bych klaviaturu. Nastaroval. Počkal až to zteče do vany a dolil na měrku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Otázka jiná a téma taky jiné ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Antony - zrušená registrace 02.03.19 07:21:59: Jasně, tohle je taky správně,přímo se to u škodovky nabízí,a spíš u motoru který třeba dlouho stál a byl v něm obyčejný olej, který třeba dávno odtekl. Já píšu o ty míře rizika. Jak navíc píše Eidy.. ne u všech motorů to jde. Důležité je že jakýmkoliv způsobem ten systém předmaže. Z toho důvodu třeba nenacerpavam benzín do Webrů,než mi tlak oleje sepne čerpadlo,mám tlak oleje i po dlouhým stání.
-> MVM 02.03.19 00:51:08: aha, každopádně já jsem vždycky jakejkoliv škodovácký motor co stál delší dobu "natlakoval" vrtačkou. Plus zalil olejem klaviaturu.
pro vlastní klid.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony - zrušená registrace 01.03.19 21:22:13: Pokud je motor složený, a je
namazany na všech plochách hustějším olejem , případně montážní pastou,tak je riziko téměř nulový. Správně se každý motor (závodní) protáčí před studeným startem na startér bez zapalování
do dosažení max.olejovyho tlaku a dál třeba ještě 15 vteřin. Teprve potom se pouští palivový čerpadla a zapalování.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
namazany na všech plochách hustějším olejem , případně montážní pastou,tak je riziko téměř nulový. Správně se každý motor (závodní) protáčí před studeným startem na startér bez zapalování
do dosažení max.olejovyho tlaku a dál třeba ještě 15 vteřin. Teprve potom se pouští palivový čerpadla a zapalování.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně. U Alfy nemám jinou možnost.
Zamítnuté přispívání mají:
- MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost