Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
10:46:37
27.01.2019
MVM
-> palinator 27.01.19 10:35:07: To viš že je 6 Ale jak píšu,velká auta to tak měla .. Lepší vzadu nahoru do spojleru,když už. Zkrátka se snažili o co největší přístup vzduchu,navic vzduchem a olejem chlazený motor ma ty nároky podstatně větší. Tady v tomto případě je to doplňkový chlazení oleje.
10:35:07
27.01.2019
palinator
-> MVM:

Není tažení chladiče oleje až dopředu zdroj (i fatálních) poruch?
10:20:59
27.01.2019
-> MVM: s tím předkem je mi to jasný, ale to se mi samozřejmě moc nechce...na čelo by to bylo ideální, ale já zase mám laminatove...a u té mřížky mám strach,že hodně bude stinit altik......
09:43:44
27.01.2019
MVM
-> T: Hele já jsem si vědom,že tady do toho dost kecám - tak spíš si z toho všeho (ale to je tak vždycky) udělej nějakej průměr. Na ten výkon chladiče má vliv hlavně jeho činná plocha a přístup vzduchu. A ten přístup je u motoru vzadu vždycky problém. Ideální je to vést až dopředu místo SPZ (Porsche),nebo do víka motoru kde je nápor obtékajícího vzduchu..

Pod kapotou jedině pomůže ventilátor. Já mám chladič na zadním čele.
09:35:45
27.01.2019
Hledám místo na chladič a je to tezsi než jsem si myslel....kde máte chladiče erkari-stovkari ? Chtěl jsem před mřížku, ale tam dost velkou částí překáží altik.....takže vyříznout čelo a posadit ho na příčku...což se mi moc nelíbí a nebo zavrhnuty podbeh ( kdybych ho uzavřel do nějakého boxu, aby měl veškerý vzduch prp sebe,co proleze blatnikem ) ???
21:57:43
30.09.2018
StepaNoFUN
-> pavucina: No já že to nešlo skoro číst. :-D

Každopádně automaticky odstavit to je skoro nesmysl. Někdy je ten motor ta "menší" škoda... Myslím, že "3tí brzdový" před volantem je dostatečná kontrolka a vypínání motoru leteckým přepínačem, do kterýho stačí praštit musí stačit.
upraveno 1x, naposled 30.09.2018 22:00:33
21:34:21
30.09.2018
pavucina
-> StepaNoFUN: Ale prd 3 na mobilu.. Uz jsem to spravil na PC 2
20:52:14
30.09.2018
StepaNoFUN
-> pavucina: To jsi psal se 4ma promilema? :-D
14:31:52
30.09.2018
pavucina
Mlhovky nasmerovany do drzky si vsimnes 1



Odpojovani zapalovani od nizkeho tlaku oleje, jsme taky uvazovali, ale kdyz tohle udelame u auta na drift, tak uplne nechces, aby ti to vyplo pri nastrelu ve 150 proti zdi, ptz jak to prestane jet, okamzite se to srovna a jdes celne... To je skutecne lepsi znicit jen motor...
upraveno 1x, naposled 30.09.2018 21:33:57
20:44:31
29.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Tak nejvíc sem zatim viděl něměckou loď se dvěma motorama 99 litrů každej. Taky asi 350 otáček max. Výkon teda menší bez turba... Když měla couvat, tak se motor nastartoval opačně. Startování vzduchem...
20:43:59
29.09.2018
MVM
-> Antony: Ten prapůvodní motor 781.136 byl zkoušenej na dlouhodobým testu životnosti. (Nejspíš ten článek dole všichi znají) Co se spolehlivosti mazání u takto jednoduchýho motoru týká je víc než dostatečně vyzkoušená a omezuje se to jen na hlídání množství kvalitního oleje..

skoda.panda.cz/clanek.php ?id=232
20:25:23
29.09.2018
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Tohle je 163 litr řadovej šestiválec "mTDI". 1 volnoběh 350 ot./min, max. výkon 1100 kW při 775 ot./min 47



Sorry za OT, kdyžtak přesuňte.
20:14:51
29.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Tak to nevim, končíme něco za 500 kW... Jinak při tý velikosti se tomu ani nedivim, to turbo musí bejt velký jak kráva :-)
20:07:09
29.09.2018
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 22:42:06:

A ještě větší pozemní motory maj v turbu vlastní olejovou náplň, do výkonu nejdou dokud spirály neohřejou vodu na 40°C, teplotu chlazení regulujou otáčkama ventilátoru bez termostatu a nestartujou dokud elektrický čerpadlo oleje nepředmaže motor na nejnižší přípustnej tlak. Automatické stopnutí motoru při poklesu tlaku oleje a při teplotě vody nad 95°C je samozřejmost.
09:10:33
29.09.2018
Petr Urban
-> Antony: To je dobrý zbytečný i pro 300st., ale dobře no.
16:24:03
28.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> Petr Urban: No kdyby to svítilo furt, taky by mě to sr.lo, naštěsti mám minimum za tepla 1300ot/min a 2 bar 4
14:45:26
28.09.2018
Petr Urban
-> Antony: Takže by to za tepla na volnoběh pod 1000ot. svítilo pořád 3 to bych zřejmě nedoporučil.
08:23:23
28.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> MVM: svatá pravda 4
07:10:31
28.09.2018
MVM
-> Antony - zrušená registrace 28.09.18 05:44:26: Pamatuj že čím jednodušší systém,tim spolehlivější.
05:44:26
28.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> MVM:

-> Eidy:

Nojó, máte pravdu, jak člověk vjede na okruh, klapky na oči, cihla na plynu a na budiky se podívam max na cílovce 3

Edit: teď tak koukám, že se dají sehnat policajti třeba 1,5 nebo 1,8 bar

To by bylo taky řešení ho přidat do okruhu s další kontrolkou.

mlparts.cz/autodily/.../s pinac-tlaku-oleje-cidlo-ve ntil?productId=...
upraveno 1x, naposled 28.09.2018 06:01:54
22:42:06
27.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Jo u malejch mrdek to tak je. Větší mašiny už to maj chytře přes řídící panel případně řídící jednotku. Ale třeba u lodě je tam jen warning kvůli bezpečnosti - radši zkurvit motor než nabourat do mostu...
22:31:32
27.09.2018
David29
Dyt u agregátů vám to chcípne, když není tlak (elektrocentrály apod).

Tipuju, že to odpojí zapalování
upraveno 1x, naposled 27.09.2018 22:31:51
22:17:02
27.09.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však to je jedno že je to velký diesel - když to pojede v 100% zatížení klidně na 2000ot a zmizne rychle tlak oleje - bude první v háji turbo,a pak podle nejslabšího článku posloupnost ..
22:13:34
27.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Nojo, máš recht. Já už jsem zvyklej spíš na motory co maj omezovač na 2300 otáček3
22:09:01
27.09.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 22:00:05: To je ochrana spíš před "požárem" než záchrana motoru bez tlaku.Mám to taky. Když to přestane mazat v zátěži a někde v 7tis otáčkách - má to ojniční ložisko za sebou tak jako tak .. nebo je to třeba jen načutý 4
22:00:05
27.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Ale tak to potrvá než vyjedeš plovákovku, ne? :-)
21:43:58
27.09.2018
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 21:22:36: na stovce mi svítící kontrolka vypne palivovou pumpu.
21:22:36
27.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak teoreticky by šlo vypínat zapalovaní v případě, že není tlak. Pak by to zdechlo hned - nemluvě teda o dotáčení motoru setrvačností...
20:58:05
27.09.2018
Eidy
-> MVM: Nejlíp tak 2 hřebíky do sedačky a nabitej kondenzátor ovládanej policajtem. 1
20:55:35
27.09.2018
MVM
-> Eidy: -> Antony: Někde jsem to viděl - existují spínače který spínají kontrolku dříve - tzn třeba při 1,5Bar. V telemtrii závodního auta jsou tzv. motorový limity min/max tlaků a teplot a všeho možnýho co chceš zobrazovat a hlídat, a tam si ten alarm nastavíš jak chceš. Tady ta analogová doba je ještě dobrá.
20:50:15
27.09.2018
Eidy
-> MVM: Máš pravdu. Když mám nově postavenej motor, tak to kontroluju pořád. Ale když všechno funguje, tak toho po pár svezeních nechám a soustředím se víc na silnici. Na kontrolky a budíky pak mrknu jednou za čas.
20:45:45
27.09.2018
MVM
-> Antony: Věř tomu,že když pojedeš cestovní tempo - budeš se na tlak oleje občas dívat,někdy až upjatě často. Ale když pojedeš fakt ostře,mrkneš na to (teploty,tlaky,kontrolky) fakt jen když Ti zbyde čas. Zákon schválnosti říká že to přestane mazat ve chvíli kdy nejmn potřebuješ a opravdu si všimneš až bliknutí kontrolky .. To mám ověřeno -že je byť rádoby jezdec odjede 1/5 okruhu bez taku oleje a udělá olejovou stopuu na dráze -bude Ti tvrdit že mu nic nesvítilo 3 4 Záleží případ od případu.

Apropo já věřím v to samý a mám to taky podobně jako Ty.
20:39:39
27.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> MVM: 3 neboj, já mám jen pomalovanou seriovku 4
20:17:55
27.09.2018
MVM
-> Antony: Neboj na závodním autě nevšimneš 3 Vyzkoušeno - mám někde fialovou leštěnou ojnici ze závodního motoru ze škodovky ze závodů v Brně 2004 4
19:56:57
27.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> MVM: Díky, já se pořád tak nějak utěšuju, že chladič je dost krytej a že si všimnu poklesu tlaku hned na budíku, než se kontrolka rozsvítí.
19:49:04
27.09.2018
MVM
-> Antony: Tak nějak. Spínač na kontrolku, no v podstatě tam jde o to,že už její rozsvícení v otáčkách a zátěži je průser - ten tlak padne v systému jako takovým poměrně rovnoměrně..4
19:40:45
27.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> MVM 27.09.18 17:50:40: takže budík na konci u špajsky, teplotu na vstupu a policajta na výstup chladiče, ok?
17:50:40
27.09.2018
MVM
-> Antony - zrušená registrace 27.09.18 17:29:00: Jednoduše - vše důležitý je dobrý měřit v hlavním mazacím kanálu. Tlak je dobrý měřit v nejvzdálenější tlakový větvi.. Teplota oleje je vždy vstupní..
17:29:00
27.09.2018
Antony - zrušená registrace
Jak nejlépe poskládat čidla teploty, tlaku a mechanickej budík tlaku do okruhu s chladičem oleje? Teď mám na místo policajta budík, policajta a teplotu na oil adapteru chladiče.

1: tlak na vstup do chladiče, teplotu na výstup?

2: teplotu na vstup, tlak na výstup?

Ad 1 je dobrý vědět teplotu po vychlazení, ale prozaženej chladič poznám jen na budíku, což je hůře detekovatelný, než rozsvicená velká kontrolka.

Ad 2, k čemu mě je vědět teplotu před chladičem, že? 1
21:47:42
16.08.2018
palinator
-> Milan 136:

Ateca s Karoqem se neliší nijak co se týče svařenců?



E: přesuňte prosím někdo tuhle diskuzi nebo se z toho opupínkuju.
upraveno 1x, naposled 16.08.2018 21:48:12
20:03:31
16.08.2018
Tomaso435
-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 07:46:46: rsvancara, vlastně RSsvancara, tam má z audi motorek. Mám od něho jeden držák ale do dneška sem nesehnal motor....
19:48:08
16.08.2018
MVM
41 Proč se u mazání řeší Seat vs Škodovka ?
18:24:40
16.08.2018
Milan 136
Protoze to je stejny. Stejne jako Rapid a Toledo. Vzdyt na vetsine veci na Karoqu jsou loga Seatu...

Srovnavat Octavii s Leonem muze jen slepej 3
07:46:46
16.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 15.08.18 22:50:13: u tech seatu a vwskoda se asi hodne prehriva olej a zadiraji se, tak se to tu resit musi4 me by teda vic zajimalo, jaka vykonna vrtule by se mi vesla na chladic u rapida

Jinak u octy mam vymenik, velkej chladic a dve vrtule, tak doufam, ze to takto seriove staci... ale koukal jse, ze bych pred chladic bez problemu dal 2 elektricke vrtule z nivy :)
22:52:53
15.08.2018
kpt.Budha
-> palinator: Hele popravdě nevím, nezkoumal jsem to tolik. Takže bych se nerad hádal. Ale stále žiju v domnění, že ty rozdíly jsou víceméně stejné v obou řadách. Ale klidně se nechám opravit, není to můj šálek čaje, takže hlubší znalosti nemám.
22:50:13
15.08.2018
Jirik_Tuňák1983
Jen si hrajte.... 3
22:45:56
15.08.2018
palinator
-> kpt.Budha:

U Rapidu/Toleda je tý shody o něco víc ne?
22:37:51
15.08.2018
kpt.Budha
-> palinator: Počkej stejná technika a stejný rozměry + stejná platforma, co více je třeba, aby ty auta bylo výhodnější dělat na jedné lince? Že to má jinak plechy a jiný interiér? To má ale přeci Rapid/Toledo taky...
22:24:50
15.08.2018
palinator
-> kpt.Budha:

Co je stejný s Karoqem? Že to má podobný proporce a shodnou techniku ještě neznamená, že to jsou stejný auta. To je jako říct, že Leon ST je stejnej jako Octa Combi.

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres