skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?
prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
18:13:04
09.08.2018
09.08.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Otazka kde se to kupuje no... :-D moturek jsem videl az na IT4, ale kde vsude se pouziva nevim takhle z hlavy.
17:12:17
09.08.2018
09.08.2018
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.08.18 21:51:53: u nás právě maji regulaci elektromotůrkem u obou už se měnil cena cca 12 tisícovek
21:51:53
06.08.2018
06.08.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator 06.08.18 00:10:44: BorgWarner Turbo Systems.
-> Jarda/felda: Může mít, jsou různý turba dle objemu motor, výkonu a emisní úrovně...
-> Jarda/felda: Může mít, jsou různý turba dle objemu motor, výkonu a emisní úrovně...
00:11:06
06.08.2018
06.08.2018
palinator
-> bouchy:
Kde se dá v TL najít max. teplota oleje?
Kde se dá v TL najít max. teplota oleje?
00:10:44
06.08.2018
06.08.2018
palinator
00:03:11
06.08.2018
06.08.2018
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.08.18 18:56:35: jd nemá regulaci ?
19:24:20
03.08.2018
03.08.2018
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to nic. Soudil jsem podle těch pytlíčků - JCB má hodně podobný. každopádně na JCB bych možná uplatnění našel, ale tohle nemáme...
18:56:35
03.08.2018
03.08.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 03.08.18 18:03:44: Honza Jelen. Kdyby byl zajem, voptam se sefa co by chtel...
18:52:15
03.08.2018
03.08.2018
bouchy
-> kpt.Budha: To už asi ne - ten oil snese dejme tomu 120°C aniž by se poškodil (dá se najít v TL, pokud je). Zkusil bych se optat spolehlivého mechanika, jestli to třeba neznačí začínající problém. Krom toho moderní koncerny mají "vícestavový" mazání - na volnoběh do 1500 x atm a nad tím y atm (čili ne lineárně jako 120), s tím může souviset průtok, dál jestli to má chladič atd. To ví místní znalci z AS.
-> Nwkt: 110 je cajk, léto zima fuk podle mě - on si ten systém nastaví teplotu, jak potřebuje, v zimě je třeba studený chladič vody po jízdě. Na škodahoumu se řešila určitá "změna" - někomu to na nějakém motoru do daného MR ukazovalo (olej) třeba 95 (obvykle) a na jiném autě pozdější výroby už třeba 105 - no nemohli se dohodnout, ale zřejmě to bylo změnou ve výrobě (předpoklad stejné spec. oleje, podobného zatížení, počasí atd.)
-> vhml: Tak to asi bylo správně Nevím teda, jak je daný vůz laděn, ale olej asi byl do těch 120°C, čili ještě s rezervou. A pak že to nejde.
-> Nwkt: 110 je cajk, léto zima fuk podle mě - on si ten systém nastaví teplotu, jak potřebuje, v zimě je třeba studený chladič vody po jízdě. Na škodahoumu se řešila určitá "změna" - někomu to na nějakém motoru do daného MR ukazovalo (olej) třeba 95 (obvykle) a na jiném autě pozdější výroby už třeba 105 - no nemohli se dohodnout, ale zřejmě to bylo změnou ve výrobě (předpoklad stejné spec. oleje, podobného zatížení, počasí atd.)
-> vhml: Tak to asi bylo správně Nevím teda, jak je daný vůz laděn, ale olej asi byl do těch 120°C, čili ještě s rezervou. A pak že to nejde.
18:03:44
03.08.2018
03.08.2018
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: JCB?
17:31:30
03.08.2018
03.08.2018
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ... ale už dost zasírání tématu
17:13:08
03.08.2018
03.08.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz 03.08.18 15:31:45: Kdyby jste někdo chtěli turbo, tak jich v práci máme dost (nový turba z motoru 6,8l)... Jen dodat externí westgate.
16:50:42
03.08.2018
03.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 03.08.18 12:32:17: V klidu, maximálně dáš novou kliku a lágry Jen to pak musíš zajíždět na M6AD
16:11:25
03.08.2018
03.08.2018
vhml
-> el.tomas 03.08.18 16:09:45: jak? Ja jen 128
16:09:45
03.08.2018
03.08.2018
el.tomas
-> kpt.Budha: S 1.6 TDI jsem dal 141°C
15:51:53
03.08.2018
03.08.2018
TTomas
-> vhml: „Děláš velkou chybu, Václave. To se ti jednou vymstí.“
15:34:57
03.08.2018
03.08.2018
vhml
-> dragon_cb_cz 03.08.18 15:31:45: ne, ale kdyby tam byla, tak by se to tak určitě chovalo
15:31:45
03.08.2018
03.08.2018
dragon_cb_cz
-> vhml: Ty tam máš turbínu?
12:58:37
03.08.2018
03.08.2018
vhml
Mě by zajímalo jakou teplotu oleje jsme asi měli teď o víkendu na Rally Pačejov v Pežotu. Venku 32 stupňů, rychlostka 15 kilometrů , plechová vana , na vodě statečnejch 100 a mazáno nejlevnějším 10W-40 Vždycky tomu trvalo po rychlostce tak 5 kilometrů než to schladlo a začlo ject, jinak se to chovalo dost vláčně Nazvali jsme to syndromem přehřátého intercooleru :-D :-D :-D
12:50:48
03.08.2018
03.08.2018
Nwkt
-> kpt.Budha: Hele, soused skládal Tiguana s 1,8 a v zimě měl na oleji 110°C když moje nafta měla 88-90°C
12:32:17
03.08.2018
03.08.2018
kpt.Budha
Když se tu řešily ty teploty, tak se jen na chvilku vetřu a hned zmizím 5W30 v moderním 2.0 TFSI a špičková teplota 136°C - to už zřejmě nebude úplně v pohodě? Nevím tedy, kde mají tyto motory čidlo... Díky
22:35:19
02.08.2018
02.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 02.08.18 22:09:46: A kde to mám přidělat? Výfuk nehodlám měnit.
22:09:46
02.08.2018
02.08.2018
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.08.18 16:34:09: vždyť to vůbec nemusí být přidělaný k čelu a přitom to může doléhat na mřížku
16:34:09
02.08.2018
02.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 02.08.18 13:41:37: zásah do již nalakovaneho cela. To je celý.
13:41:37
02.08.2018
02.08.2018
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: A proč neudělat čelo s krytem, co ti odcloní výfuk alá LR. A na to přidělat 10-ti řádek aby ventiloval skrz průduch v čele. Hadice z pod filtru kolem altíku.
13:25:23
02.08.2018
02.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 02.08.18 06:57:29: Jo a ne. Mám udělané na míru šusplechy, výfuk na místě kde ho má málokdo a prostě se mě to moc nelíbí. Měl jsem v hlavě něco jako má Petr Šimurda na oranžádě, ale nevychází to hezky.
06:57:29
02.08.2018
02.08.2018
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.08.18 23:33:42: přitom by člověk řekl, že na 30let starou škodovku je dávno všechno vymyšlený...
23:55:15
01.08.2018
01.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 01.08.18 23:46:13: Tam se vejde jen malý na výšku a hrozí proseknutí kamínkem když jezdíš semislicky. To místo se mě moc nelíbí.
23:46:13
01.08.2018
01.08.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Proč ho nedat pod auto, na pravou stranu, tak jako to měly LS ?
23:33:42
01.08.2018
01.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 01.08.18 23:30:54: A kudy jinudy? Okolo alternátoru nemůžu a úplně spodem pod příčkou se mě taky moc nechce.
23:30:54
01.08.2018
01.08.2018
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.08.18 23:21:50: proč bys tahal hadice kolem vyfuku?
23:21:50
01.08.2018
01.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> bouchy 01.08.18 08:08:32: Doteď jsem jezdil 10W50 a bylo to pro účely okresek a 10min. v Mostě dostačující, ale pro delší nasazení je ta 60tka jistotou. 40tku jsem tam měl první rok a už nikdy více, pokud to honíš snadno se přepálí. Nemůžeš to srovnávat s autem s motorem v předu a s výměníkem voda/olej.
-> Fifa 01.08.18 13:41:26: Dneska jsem to vyměřoval kam s chladičem, ale čelo se dost klepe a ještě by kolem výfuku ani nešly natáhnout hadice, takže jsem zpět na začátku a na nový motor přijde výměník.
-> Fifa 01.08.18 13:41:26: Dneska jsem to vyměřoval kam s chladičem, ale čelo se dost klepe a ještě by kolem výfuku ani nešly natáhnout hadice, takže jsem zpět na začátku a na nový motor přijde výměník.
13:41:26
01.08.2018
01.08.2018
Fifa
-> Tuner#2: Jezdím už řádku let vymenik z koncernoveho motoru pod olej filtrem a naprosto mi to vyhovuje. Nepřesáhl jsem nikdy 110°C na oleji. Na běžnější ježdění je to ideální, vzhledem k ohřívání oleje ve studené fázi. Pod plnou zátěží stejně dlouhodobě nejezdím, nebo dlouho na plný výkon ve velkých vedrech. O tom jak to stíhá chlazení s chladičem vzadu polemizovat nemůžu. Naporak je jasná volba. Vymenik můžu jen doporučit, jednoduchá montáž na dlouhý šroub a dvě hadice k trubkám topení je taky výhoda.
08:21:21
01.08.2018
01.08.2018
palinator
-> bouchy:
Zajímavý, maximální teploty oleje u Toleda jsem dosáhl v Mohelničáku s vlekem na plnej kotel, tušim 110°C za výměníkem. Voda někde kolem 100°C. A to bylo 10°C venku a dost pršelo. Zkrátka tato teplota je plně závislá na zatížení. V částečném zatížení v horku, v hustým provozu, jsem neviděl že by olej překročil 90°C. Ohřeje se při stání na místě na teplotu vody, při který spíná sahara.
E: a teplotu oleje na dráze v Mostě si teda už nepamatuju, ale vim že to bylo rozpálený jak kamna, co se týče teploty vody.
Zajímavý, maximální teploty oleje u Toleda jsem dosáhl v Mohelničáku s vlekem na plnej kotel, tušim 110°C za výměníkem. Voda někde kolem 100°C. A to bylo 10°C venku a dost pršelo. Zkrátka tato teplota je plně závislá na zatížení. V částečném zatížení v horku, v hustým provozu, jsem neviděl že by olej překročil 90°C. Ohřeje se při stání na místě na teplotu vody, při který spíná sahara.
E: a teplotu oleje na dráze v Mostě si teda už nepamatuju, ale vim že to bylo rozpálený jak kamna, co se týče teploty vody.
08:09:44
01.08.2018
01.08.2018
palinator
-> Tuner#2:
Já nevim, ale v záběhu by se ti asi nemělo podařit ten olej přehřát, ani kdyby bylo sebevětší vedro (maximálně lokálně, což způsobí rychlejší degradaci oleje, ale stejně ten olej budeš měnit max. po malejch jednotkách tisíc km, takže se jeho horší kvalita ani nestihne projevit). Tzn. že olej pro záběh by mohl být skutečně asi jakýkoliv (horší). Je to jen můj ničím nepodložený názor.
Já nevim, ale v záběhu by se ti asi nemělo podařit ten olej přehřát, ani kdyby bylo sebevětší vedro (maximálně lokálně, což způsobí rychlejší degradaci oleje, ale stejně ten olej budeš měnit max. po malejch jednotkách tisíc km, takže se jeho horší kvalita ani nestihne projevit). Tzn. že olej pro záběh by mohl být skutečně asi jakýkoliv (horší). Je to jen můj ničím nepodložený názor.
08:08:32
01.08.2018
01.08.2018
bouchy
-> Tuner#2: No dlouho jsem váhal, ale napíšu - ne, 10W60 opravdu dle mého potřeba není. Dal bych 10W40, když opravdu obyčejnou a sprostou, tak třeba Orlen (viz oleje.cz témata jako Olej 10W40 API...). Popravdě bych v ní třeba i pokračoval, furt je to jen blok z Felicie s vylepšeními, ale zvyklý na takového (i viskoznější) oleje. Někdo lije 10W60 (bez vw norem) do O3RS, ale mě osobně se nepodařilo uvařit olej na víc než 109°C během trackdaye s mírným násl. ochlazením. Ano, srovnával bych škodovky naprosto rozdílné kontrukce (chladič (oleje), průtok, systém ol. čerpadla, množství, turbo, vpředu x vzadu, viskozita 5W30...), ale i tak. Jak se mi potvrdilo, a to už je offtopic, tak nejvíc olej topí né při naložení proti kopci nebo "na dráze", ale při popojíždění v koloně při 4/70 nebo míň, kdy má auto málo čerstvého vzduchu nebo co. Tam to vyleze třeba na 111°C (tedy u mě). Něco přidá i klima. Vycházím z předpokladu, že číslo teploty oleje není pok*rvené jako teplota vody (číslo, budík). Jinak cestou do i z Mostu to na dálnici nevylezlo nad 105°C pokud se nepletu, jela (zpět) i klima a bylo tehdy cca 22-26°C. Trochu překvapivý závěr.
07:48:26
01.08.2018
01.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 31.07.18 22:44:19: Já podle toho nesoudím kvalitu, jen jsem z něj popsal dojmy. Už jsem vyzkoušel řadu olejů a tohle je jen subjektivní poznatek. Jinak 60tka je už v základu hustější a hlavně při 100°C má vyšší viskozitu než 40tka, takže ano, tlačí to na ní více než na 40tku.
-> TTomas 01.08.18 01:48:07: Ne problém vyměnit olej není, přemýšlel jsem co tam dát, ale v těchdle vedrech jsem tam nakonec nalil na co to pravděpodobně bude jezdit i dál. Ono v dnešní době kdy 95% olejů je už API SM a nebo dokonce SN je problém něco rozumného sehnat...
-> TTomas 01.08.18 01:48:07: Ne problém vyměnit olej není, přemýšlel jsem co tam dát, ale v těchdle vedrech jsem tam nakonec nalil na co to pravděpodobně bude jezdit i dál. Ono v dnešní době kdy 95% olejů je už API SM a nebo dokonce SN je problém něco rozumného sehnat...
06:29:54
01.08.2018
01.08.2018
MVM
-> TTomas: Však právě. Souhlas.Neříkám že je tam Millers naprostý tabu,ale že by to bylo skoro jako u nás to říct nemůžu. Mobil 1 spolupracuje s fabrikou strašně dlouho a ty auta s tim šlapou, i když ta 0W/40 snese nesmyslný zacházení, je potřeba mít ten interval přesto krátký.
01:48:07
01.08.2018
01.08.2018
TTomas
-> MVM: Minimálně Matthias Kahle Millera ve své 911gt3 vozi a pokud se nepletu, tak naprostá většina se drží předpisu výrobce. Tedy Mobil 1 0w40 připadne 5w40.
Jinak souhlas. Zajíždět na 10w60 skutecne není dobrej nápad, ale kdo by se s tim olejem pořad měnil nebo dokonce zajížděl na “obyčejnej”minerál :)
Jinak souhlas. Zajíždět na 10w60 skutecne není dobrej nápad, ale kdo by se s tim olejem pořad měnil nebo dokonce zajížděl na “obyčejnej”minerál :)
00:22:42
01.08.2018
01.08.2018
MVM
-> palinator 01.08.18 00:11:17: Dodávka není závodní auto (někdy). Jasně vím o TDI,DCI atd dodávkových motorech který se honí po dálnicích a prostě těch 50 nalítá za dva měsíce - tak to beru. Ale taky ty vyhoněný dodávky nikdo nepotřebuje držet XYlet naživu - poslouží,vydělá a shnije zbytek -jdou do světa.
Já se bavim o běžným komerčním oleji za lidovou cenu -když se používá v závodním autě. Nicméně o nic milosrdnější nebývájí ani závodní servisní intervaly daný fabrikou a speciálníma náplněma.
Já se bavim o běžným komerčním oleji za lidovou cenu -když se používá v závodním autě. Nicméně o nic milosrdnější nebývájí ani závodní servisní intervaly daný fabrikou a speciálníma náplněma.
00:11:17
01.08.2018
01.08.2018
palinator
-> StepaNoFUN:
Pokud to auto jezdí fakt dlouhý štreky, tak 50 tisíc interval bez problému. Na rozvozu baget u Crocodille jsou auta 120k (Transity) a starší 150k (Master) do 3,5t, ale s velkou boudou, jezděj ty auta po dálnici nadoraz (je to slabý, dost naložený a velká bouda má odpor vzduchu jako kráva, takže to jede tak 120-130 s větrem v zádech), třeba 130 tisíc km ročně a problém s motorem nebo turbem co by se týkalo mazání nebyl na ničem, kde se k tomu šoféři chovali slušně. Intervaly právě třeba těch 50 tkm. Pokud se s dodávkou jezdí jako s osobákem, pak bych viděl 30 nebo ještě zkrátit. Je fakt, že ty motory jsou podladěný, takže ani to zatížení oleje/motoru v nějakejch špičkovejch okamžicích nebude tak drsný jako u osobáku.
E: první výměnu bych tomu dopřál dřív, pro dobrej pocit
Pokud to auto jezdí fakt dlouhý štreky, tak 50 tisíc interval bez problému. Na rozvozu baget u Crocodille jsou auta 120k (Transity) a starší 150k (Master) do 3,5t, ale s velkou boudou, jezděj ty auta po dálnici nadoraz (je to slabý, dost naložený a velká bouda má odpor vzduchu jako kráva, takže to jede tak 120-130 s větrem v zádech), třeba 130 tisíc km ročně a problém s motorem nebo turbem co by se týkalo mazání nebyl na ničem, kde se k tomu šoféři chovali slušně. Intervaly právě třeba těch 50 tkm. Pokud se s dodávkou jezdí jako s osobákem, pak bych viděl 30 nebo ještě zkrátit. Je fakt, že ty motory jsou podladěný, takže ani to zatížení oleje/motoru v nějakejch špičkovejch okamžicích nebude tak drsný jako u osobáku.
E: první výměnu bych tomu dopřál dřív, pro dobrej pocit
23:53:30
31.07.2018
31.07.2018
StepaNoFUN
-> MVM: Tak třeba v ralye se rozlišuje ostrejch/ přejezdovejch a stejně je to závodní nasazení... ;-) Chápu, že na okruhu je to prostě "A JDI"
Ad. na sériovce - mě mohlo vytočit, když mi při přebírání nový dodávky prodejce vysvětloval, že servisní inerval je 50tis. nebo 2 roky... Kuwa jak bude ten olej po 50tis. vypadat? :-/
Zatím mám (po 2 mesících) asi 7tis. tak pořád přemejším, jestli ho zkrátit na polovinu, nebo na max. 15 tis...
Ad. na sériovce - mě mohlo vytočit, když mi při přebírání nový dodávky prodejce vysvětloval, že servisní inerval je 50tis. nebo 2 roky... Kuwa jak bude ten olej po 50tis. vypadat? :-/
Zatím mám (po 2 mesících) asi 7tis. tak pořád přemejším, jestli ho zkrátit na polovinu, nebo na max. 15 tis...
23:45:48
31.07.2018
31.07.2018
MVM
-> StepaNoFUN 31.07.18 23:36:42: Tak samo ostrých,ono by bylo smutný toto řešit v seriovce,ale platí to taky i když ne tak strašně brzy .. Pořád ma 10tis km něco do sebe na výměny olejů.
23:36:42
31.07.2018
31.07.2018
StepaNoFUN
-> MVM: Zapoměl jsi dodat ostrejch...;-)
22:59:41
31.07.2018
31.07.2018
MVM
-> palinator 31.07.18 22:51:39: V závodním režimu k tomu začne docházet (podle typu oleje a podmínek) někdy mezi 500-1000km.
22:51:39
31.07.2018
31.07.2018
palinator
-> MVM:
A o tý charakteristice, jak moc a za jakejch podmínek k tomu řídnutí bude docházet, si můžeš bez měření konkrétního oleje asi nechat jen zdát.
A o tý charakteristice, jak moc a za jakejch podmínek k tomu řídnutí bude docházet, si můžeš bez měření konkrétního oleje asi nechat jen zdát.
22:44:19
31.07.2018
31.07.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.07.18 22:20:23: To je zase přirovnání jak to smrdí na prstech atd.. Takhle se dá hodnotit leda víš co .. A k těm rozdílům v Millers olejích. To je jen na výrobci motoru co tam předepíše. Nechci nijak zpochybňovat kvalitu Millersů - ale je sakra zajímavé,že v říši motorsportu zaslíbené (Německo) když tuto značku zmíním -tak ji nikdo nepoužívá.To je jeden poznatek,kdybych řekl že to uvidí, ze třiceti boxů aspoň ve třech - řeknu ok.. Ale toto prostě tam neuznávají.Aspoˇm teda závodní auta Porsche. Jinak to píšu obecně,tak se hned nerozčiluj. Ale uplně moudrý na záběh dát takový olej zrovna nebylo - zrovnatak by posloužil běžný 10W/40. A co se viskozity týká -neznamená že 60ky "mažou" víc/líp než 40ky. To jen značí že je do vyšších teplot. Ono se z něj po nějakým cyklu stane stejně třeba 40ka -podle toho jak je střihově stabilní a jak bohatá je směs, kolikrát se přehřeje a taky jak "moc" je syntetický opravdu plně syntetický -tj,jakej má základovej olej..
22:20:23
31.07.2018
31.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 31.07.18 21:28:14: To jo To WRCčko musí být sakra dobře chlazené.
Jinak jsem nalil ten Divinol 10W60, smrdí to jak převoďák, ale na prstech se to zdá být pěkné, tak uvidíme...
Jinak jsem nalil ten Divinol 10W60, smrdí to jak převoďák, ale na prstech se to zdá být pěkné, tak uvidíme...
10:44:18
30.07.2018
30.07.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.07.18 10:16:28: Ten jde v zimě mazat na chleba, ne?
Zamítnuté přispívání mají:
- MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost