Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
10:16:28
30.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 30.07.18 09:50:45: Už je tam Divinol 10W60 1
09:52:14
30.07.2018
minno
09:50:45
30.07.2018
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.07.18 00:18:21: Ideálne by to chcelo nejaký zábehový olej (M6A 1) a nie "modernu" s protioterovými aditívami.
07:39:25
30.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Jak si to zajedes, tak to bude jezdit. Hlavne nehonit za studena...
07:30:50
30.07.2018
Dušan
-> Tuner#2: já to tak teda dělal. Jen mi přišlo, že je ten motor o dost tupější. Až teprve po cca 1000km začal točit to co má.
00:18:21
30.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda/felda 29.07.18 17:03:26: Ano je to tak, ostatně KS bylo objednáno, přišlo tohle.

Má smysl to nějak sálodlouze zajíždět? jak říkali starý fachmani, děvka se projeví hned na začátku 1 V plánu je nějaká delší cesta, sem tam to vytočit a po 500km vyměnit olej. Pak už jezdit jak jsem byl zvyklý.
17:03:26
29.07.2018
Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.07.18 15:14:56: engine team, měla by to být obchodní značka kolbenschnidt
13:24:02
29.07.2018
Petr Urban
-> Tuner#2: Pouze značka přebalovačů to ET, někdy je tam origo, jindy nějaká náhrada a pak zase něco... Paušálně však většinou použitelné díly.
22:19:07
28.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 28.07.18 21:58:43: Ano to je ono, ještě jsem to ani nestihnul ;)
21:58:43
28.07.2018
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Tuner#2: ET Engine Team
15:14:56
26.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 26.07.18 13:46:21: KS mě teď přišlo v nějakých černobílých krabičkách, můžu nafotit co je tam za značku.
15:07:39
26.07.2018
-> Petr Urban: šlo mi o značku, dík 4
13:46:21
26.07.2018
Petr Urban
-> T: KS nebo Glyco kdekoliv eshop a větší prodejce dílů na tyto krámy to umí sehnat, o takových věcech se snad psát ani nemusí ne v době google.
20:59:39
25.07.2018
Chladič vyřešen a je tuto i pár věcí co kde koupit, tak proč neříct kde koupit kvalitní ložiska ( klika,ojnice ) ?
12:44:24
25.07.2018
Petr Urban
-> sep: Ano, renovak se nezmáčkne nikam a ty bys to musel přes hliník sevřít do svěráku a zjistit že to má 7,8 až 8,2 všechny pro 136 a výš.
07:52:56
25.07.2018
sep
-> m8rinek: :to jsem netušila:-)
07:50:21
25.07.2018
m8rinek
-> sep: lamely s ,,tužším,, středem jsou právě bez tlumení, jde o 2mm plech, který se opravdu nezmáčkne ;).
07:37:32
25.07.2018
sep
-> MVM: :axiální tlumení mají snad všechny lamely,torzní od fav výš,ale v rukou nasimulovat sevření víkem spojky dost dobře nejde,předpokládám že Tuner to měřil taky na "volnoběh", nebo jeho lamela nemá axiální odpružení vůbec?
07:27:39
25.07.2018
MVM
-> sep: Tloušťka lamely/pokud má pružnější tlumič záběru/ se musí měřit zmáčknutá ve stlačeným stavu. To platí pro lamely v kombinaci sestavy s talířovou pružinou. Pokud jsou to pravěký lamely na packovej pritlacak s vinutyma pruzinama - tak čím silnější lamela tím líp..
07:16:43
25.07.2018
sep
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 20:56:28: :nedalo mi to a šel jsem změřit pár lamel,origo sachs Fav,Fel má 8,4mm, odpružená sachs z dob studené války pro 742 má 8,6mm,Taz 1500 má 8,2mm a neodpružená druhovýrobní pro 742 9,4mm.
23:43:42
24.07.2018
Petr Urban
-> vhml: Já už jsem Krejsovi před půl rokem říkal co dělají za obrovskou kravinu a proč vlastně, když úplně bez problémů mohou obložit lamelu 2x3mm obložením a 2mm plech uvnitř a jsi na 8mm, oni ten tenčí matroš mají.... Asi si tam někdo myslel že je "chytřejší" a že více je lépe jak u všeho na motoru jak se tak setkávám s názory. Jenže už si hoši v renovaku neuvědomili základ funkce a neověřili si skutečně jaký problém tím vystává s ideálním přítlakem od přítlačáku, který se s touto lamelou dostává za hranice svého maximálního přítlaku a packy se narovnají do roviny a paradoxně tak spojka pak funguje hůře nežli sériová. Mě tehdy před půl rokem sdělil, že to napraví, situaci úplné kraviny co dělají jsem mu slušně popisoval již 2x a to nějaký čas.
-> Tuner#2: Ne každý kdo dělá motory chápe souvislosti věcí a dělá to správně, ba naopak.
upraveno 1x, naposled 25.07.2018 04:03:15
22:39:20
24.07.2018
Jarda/felda
-> vhml 24.07.18 21:46:03: taky se divím zvláště když se organika dělá v různých tloustkách 4
22:39:16
24.07.2018
Nwkt
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 22:01:04: Ano, Véna dělá skvěle. Ale radši nechtěj vědět jak jsem se s ním domlouval, to by jsi dostal asi osypky 3 3 3
22:28:17
24.07.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 22:03:02: Je to sportovní zesílená řada závodních přítlačáků Ale takový byl název i tlumičů v devadesátých letech. Jeden přítlačák mám doma a je nutná úprava komplet setrváku.
Podle mě nový název :www.renovak.cz/sportovni- produkty/.../sachs-perform ance Není tam ovšem myslim na pr.190mm
22:03:02
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 24.07.18 21:56:52: Co je Sachs Sporting? Bral jsem teď do zásoby dva Sachsy (ZF) na 1,6tku made in Slovakia a nenašli jsme nic jiného.
22:01:04
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 24.07.18 21:49:25: Štěpáne, tohle si vyprošuju... Toho kohosi vůbec neznáš, ten kdosi dělá špiškovou práci (Nwkt Tě potvrdí), ale prostě třeba nějakou HDS spojku a vypodkládání řeší prvně a prostě to konzultujem. Stejně jako jsme konzultovali co s uraženou vložkou, co s klikou a jak to uděláme, kde vezmeme jinou, jestli necháme ojnici opravit/přeměřit/vyúhlova t a nebo tam raději dáme jinou funkční sadu, která se jen sváží, atd. atd. Tohle je přístup, který já kvituju a jsem za něj vděčný než aby to někdo udělal komplet s tím jaký je to "mistr světa" a že mu do toho nemám kecat a já při prvním rozjezdu spálil spojku, neb ten "mistr světa" neznal onen problém s větší sílou lamely.

Doufám že pochopeno a že si nebudeš příště brát do úst někoho koho neznáš.
upraveno 1x, naposled 24.07.2018 22:03:37
22:00:41
24.07.2018
vhml
-> MVM 24.07.18 21:56:52: je mi právě divný, že k tomu asi ani nepřijde papírek s varováním, že se sériovým zbytkem to nefunguje.
upraveno 1x, naposled 24.07.2018 22:01:09
21:56:52
24.07.2018
MVM
-> vhml: Protože se vše odvíjí od přítlačáku,(může to být třeba Sachs Sporting /Dneska už jen ZF),Potom je lamela a nakonec navrhuješ rozměry na plochy setrváku. Pokud vycházíš ze serie - musíš korigovat, tzn třeba podložka.
Ale divím se že to nenapíše jako info.
21:51:25
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 24.07.18 21:46:03: Můžu předat kontakt, sám tomu moc nerozumím, když o tom problému ví. Ale třeba to někomu s nějakým jiným přítlačákem funguje i tak.
21:49:25
24.07.2018
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Netvrdím nikde, že všechno vím a všechno znám a že bych dobrej (nedejbože upravenej) motor sám postavil.
Radši bych (kdybych ho chtel) to zadal někomu, komu veřím a nekecal bych mu do toho - to je můj názor.
Jako zadat to komusi, komu musím radit - bylo by mi líto času i ztrávenýho v diskusích. Radeji bych to dal někomu, komu opravdu věřím, že odvede práci v nejvyšší možný kvalitě a ten čas strávenej na netu bych raději přemenil na finance, kterejma ho zaplatím, nebo na "volnej" čas kterej bych byl s rodinou...
21:46:03
24.07.2018
vhml
Jakej smysl teda vlastně má lamela která není bez úprav záměnná? Resp proč to vyrábí takhle a ne rovnou 8mm , popř naopak neposílají rovnou s kroužkem?
21:12:43
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 24.07.18 20:58:44: JJ cca. 2jka plech. Můžu zítra změřit přesně.

-> MVM 24.07.18 21:05:12: O tom není pochyb a třeba know how v případě Petra a nebo Tebe chápu a respektuji. Nicméně já tu nehledám ty poslední koně co "stojí" nejvíce úsilí a potažmo i peněz, ale myslím si běžné rady z praxe. Doba se vyvyjí a ještě před časem se tady radilo když těsnění tak reinz a nebo elring. Po zkušenostech minna bych na motor reinz nedal a to je právě ta výhoda veřejného fóra, že si tu navzájem všichni pomaháme a učíme. Ono se totiž ona kvalita a použitelnost dílů mění a není to vše jen černé a bílé a jasné jak Ty píšeš...
21:10:35
24.07.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 20:56:28: 1mm fungovat bude, Dost jsem se tim výpočtem talířové pružiny natrápil. V jednoduchosti lze vycházet z rozdílu lamel - ale idální je to počítat pro každej typ přítlačáku 4
21:05:12
24.07.2018
MVM
-> Tuner#2: Nepsasl to zbytečně,já z toho vše potřebné pochopil a -> StepaNoFUN: se kupodivu shodnul na tomtéž. Na to zase nelze nic namítnout -je to diskusní forum.
Možná jsi měl při stavbě domu štěstí na informace dostupné z internetu,já bohužel na motory a jiný technický info nespolíhal na net (on v tý době uměl max odeslat email), ale spíš v tomto jsem měl štěstí na fyzický kontakt s lidmi a špinavý ruce. Jasně je jiná doba a dělá se to dneska jinak - to je pokrok a vývoj. ale fyzika bude platit pořád a hlavně ten motor je už ve všem vymyšlenej. Jen některý know how se lidem nechce pouštět ven - protože ač je ten motor v podstatě kafemlejnek -dokáže se na něm strávit vychytáváním výjebů neskutečný čas..
20:58:44
24.07.2018
havlik
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 20:54:36: koukam že to oproti předchozí verzi odlehčili:) pořád je to asi z 2ky ?
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od havlik vložen 24.07.2018 20:58:44
20:56:28
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
A Dušan a Čokin měli pravdu. Lamela má 8,8 - 8,9mm zatímco sériová má kolem 8mi co jsem dnes měřil v autodílech. Takže 1mm podložka se už pálí.

p. Krejsa říkal, že není problém udělat i tenčí, ale cca. 2 týdny výroba, takže jsem vzal co měl.
20:54:36
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Jinak opět něco konstruktivního. Dnes došla spojková lamela.
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 24.07.2018 20:54:36
20:50:34
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 24.07.18 20:36:35: Takže tohle jsem psal zcela zbytečně? -> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 20:04:50: 8

Se Štěpánem nesouhlasím a i při stavbě baráku jsem vždy na fórech chtěl být o krok dříve před řemeslem co mělo přijít a dost často jsem zachránil a předešel průserům. A víte kde jsem to úspěšně řešil? Na autohificlubu, protože tam byla řada lidí z oboru co nezištně poradila narozdíl o tzb. info kde frajeři vystupovali tak nějak přesně jako Vy tady. Namistrovaný a vždy jen to nejlepší bez ohledu na to zda to má nějaké reálné opodstatnění.

Tím tady z Vás nikoho konkrétního neoznačuju, píšu to obecně jak to vnímám, třeba pochopíte, že Váš postoj je špatný.
upraveno 2x, naposled 24.07.2018 20:51:32
20:44:29
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 24.07.18 20:33:08: Já se nevztekám (kde to zase proboha vidíš?) a jsem rád, že jsou lidi zcela jiného mínění než jsi tady předvedl Ty... Přesně takové chytráky co všemu rozumněli a nesmělo sem jim kecat do práce jsem na baráku měl a zkurvili co mohli. Zatímco třeba s topenářem byla domluva a když jsem našel, že výrobce doporučuje to a to, tak to druhý den měl a udělali jsme to tak jak to má být a ne jak byl leta "zvyklej". Je to o přístupu a ten Váš je z mého pohledu nepřípustný...
upraveno 1x, naposled 24.07.2018 20:44:49
20:36:35
24.07.2018
MVM
-> StepaNoFUN: 14 Děkuji lip bych to nevystihnul.
20:35:14
24.07.2018
Syny
-> Tuner#2: A ja te na ni jasne a normalne odpovedel. Nez budes psat, at si znovu prectu nejakej post, tak si je cti hlavne ty a zapni u nich hlavu... 4
20:33:08
24.07.2018
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Vztekáš se zbytečně. ;-)
Jak psal Michal - jestiže Ti ten motor někdo dělá, nech ho to udělat a nespekuluj - když už jsi mu to dal. Pokud budeš mít ten motor doma v garáži a budeš ho stavět sám, tak to je pak jiná.
Jako dokážu pochopit, že někdo si chce (případně minimálně z důvodu financí musí) motor postavit sám a hledá info co kde vylepšit.
Ale jako zadat zakázku a pak chodit realizátorovi "radit"? Já bych na to asi neměl nervy a investorovi bych to předal s jednou starou - v tý době na ženský psanou hláškou:
Můžeš nám říct co máme udělat - uděláme to.
Ale pokud víš sama nejlíp, jak to udělat - udělej to sama....
20:30:49
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 24.07.18 20:28:34: A Ty?

Já teda nevím, ale tady je to snad každému jasné: Origo rozvody tu taky mám, ale ty si raději ušetřím na nový motor. -> Tuner#2 - zrušená registrace 24.07.18 13:16:04:

Prostě origo rozvody ne a je lepší dát jen řetěz a nebo komplet novou aktuálně dostupnou sadu? Tak zněla jasná otázka...
20:28:34
24.07.2018
Syny
-> Tuner#2: Hele, ty to delas schvalne, nebo to fakt nechapes?
20:27:05
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 24.07.18 20:24:11: "Napsal, ze mas sadu, kterou chces usetrit na novy motor, ne ze na tenhle davat original nechces."

To je snad jedno a to samý... Ale asi píšu čínsky a nebo to vždy někdo nechce pochopit. 5
20:24:11
24.07.2018
Syny
-> Tuner#2: Nevis co je na tom nepochopitelneho? Treba to, zes nikde nenapsal, ze na tenhle motor ty origo davat nechces a stejne tak si nikde nepsal zadny varianty. Napsal, ze mas sadu, kterou chces usetrit na novy motor, ne ze na tenhle davat original nechces. Proto jsem te napsal, ze muzes sehnat jiny origo a dat je na oba motory. Co na tom nechapes ty? Ted zadny inzeraty hledat nemusis, muzes tam vrazit ty origo co mas doma a nez budes skladat novej motor a potrebovat do nej rozvody, tak bys urcite nejaky originaly sehnal. Ale to bys nebyl ty, abys hend nereagoval jako ***. Tobe je fakt lepsi nic nepsat.
upraveno 2x, naposled 24.07.2018 20:27:58
20:04:50
24.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 24.07.18 17:49:37: Proč se ptám? Abych si rozšířil obzor a protože vždycky více hlav více ví...

Je mě bezmála 40 a při stavbě domu jsem se naučil už pomalu nikomu nevěřit a vše si prozkoumat a nastudovat sám v rámci možností. Nakonec člověk přijde do stavu, kdy by mohl ty "profíky" učit a radit jak jak to dělat správně a ve finále zjistí, že nejlépe si to udělá sám. Různé story bych tu mohl vypisovat na hodiny...

Tady jsem moc rád za příspěvky od některých lidí, jen tady v tom tématu jsem se dozvěděl řadu věci jen namátkou:

- mám tam místo 3,8l nalejvat raději 4,2 - 4,3l
- nechám hliníkovou vanu kvůli chlazení
- řešilo se tady odlévání a to, že to není jednoduché udělat přepážky dobře
- dal jsem tady kontakt na vyvažování - mimochodem dnes vyzvednutu za 450,- seznačeno a vyváženo s přítlačákem. Pán ochotný, nově postavená dílna vedle baráku a termín jak řekl, tak udělal
- vyřešil jsem zde rozvody, za čož patří dík Petrovi

a řadu další maličkostí.

To, že Jsem napsal Synymu to co jsem napsal snad pramení z dotazu. Jsou pouze tři možnosti:

1. nechat origo rozvody komplet. Přece jen ten motor měl cca. 50 - 60tkm celkem a ty origo rozvody jsou origo rozvody. Na tátovo feldě měli 200tkm a věřím, že dát tam nový, tak po 20ti šustí úplně stejně. Vlastní zkušenost.

2. na těch origo kolech vyměnit jen řetěz. Ono se to totiž tak dělávalo i dřív, řetěz prostě odejde dříve a když se včas vymění, tak kolům není nic. Stejné je to i u cyklo kola, dokud řetěz nevytáhneš přes nějaký rozměr, tak to funguje na staré kazetě dál...

3. dát komplet čínu kolo a ČZ řetěz

Orogo prostě na tenhle motor dávat nechci a nebudu. Nevím co je na tom tak nepochopitelného, takže odpověď hledej teď inzeráty pro mě není odpovědí, když jsem se ptal na jasné varinaty... Chápeme?
20:03:56
24.07.2018
MVM
-> Luky: Tak jasně základ je furt stejnej -potom už to jde ráz na ráz- záleží kdo má jakej fin.strop.
20:01:13
24.07.2018
Kocvin
-> Luky 24.07.18 19:56:49: Tak to bych jich musel mít v šedé tak deset.. 3
19:56:49
24.07.2018
Luky
-> MVM: no mně to právě prošlo za komplet motor nějaký levný 1 Říkalo se, že cca co 1 kůň, to 1000 Kč. Ale je mi jasný, že ty nejposlednější koníci se dolují těžko a cena pak asi roste spíš exponenciálně 3 36

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres