skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ojniční ložiska felicia x fabia
047 105 561
Kdyby měl někdo sadu originál rozměrů se slepicí 047 05 591, tak mám zájem. Já mám jen 047 105 561 a sháním k ní právě 047 05 591 aby vznikla kompletní sada. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok 16.02.24 04:20:33: Bys měl poděkovat ty Eidymu, že jsi kvůli němu měl důvod udělat něco pro sebe ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ajok: Děkuju.
Přišly mi právě ložiska Engineteam, tak jsem je chtěl změřit. Naměřil jsem ojniční i hlavní o 2 tisíciny silnější, což považuju spíš za nějakou chybu měření, vzhledem k tvaru. Ale všechny stejně, takže za mě dobrý.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Přišly mi právě ložiska Engineteam, tak jsem je chtěl změřit. Naměřil jsem ojniční i hlavní o 2 tisíciny silnější, což považuju spíš za nějakou chybu měření, vzhledem k tvaru. Ale všechny stejně, takže za mě dobrý.
-> ajok 16.02.24 04:20:33:
Ja jsem si právě říkal.. Tak ja ti poděkuju za spolupráci že jsme se shodli v rozměrech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 15.02.24 18:40:25: sirka u fel je 21,85 uvedena sirka je pro fabia, tloustka je stejna
a merim vpodstate to stejne, co na tech z rapida...
mikrometr, tendle meri s presnosti 0,001 a pro toto mereni i rovnobeznost doteku je 0,001, odkupoval jsem si ho, ze mel rozflakanej display a ten jsem si dal z jinyho, jinak temer nepouzivane meridlo a zkalibroval jsem si i nonius :)
mikrometr, tendle meri s presnosti 0,001 a pro toto mereni i rovnobeznost doteku je 0,001, odkupoval jsem si ho, ze mel rozflakanej display a ten jsem si dal z jinyho, jinak temer nepouzivane meridlo a zkalibroval jsem si i nonius :)
-> MVM: Děkuji.
-> MVM 15.02.24 18:56:47: jj, ja to samo meril v mistech, kde nebylo viditelne zadne opotrebeni ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok: Ja neměrim,čtu v tabulce ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MVM 15.02.24 18:41:24: merim min o 0,005 :) to je asi ten pulmilion km![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy 15.02.24 18:13:17: Hlavni 2,495mm STD ; Velky ojniční 1,490mm STD
-> Eidy 15.02.24 18:13:17:
ojnicni sirka 20,1, tl.1,485
hlavni sirka 23,85, tl.2,495
tak nejak stredni hodnoty namerene...
ojnicni sirka 20,1, tl.1,485
hlavni sirka 23,85, tl.2,495
tak nejak stredni hodnoty namerene...
Jaká má být tloušťka originálních pánví na Feldu? Hlavní a ojniční, prosím.
Co je za vyrobce tahle panev? Znak je jako na te skodovacke, cislo spis jako na te od ET.
-> Eidy 01.02.18 23:02:56: Jo takhle..
Tak to beru zpět, za předpokladu že jim tak lítá vůle taky u výbrusových..to by pak teoreticky nakombinovat šlo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Vždyť jo. Máš volnou fabrickou klikovku, tak pořídíš tyhle šály na první přebrus. Klikovku necháš (abnormální) a je to festový :)
-> Eidy: To je naopak .. myslel moc velkou vůli
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: To je ale super. Můžeš dělat na klice “mezivýbrusy” a vydrží to 2x dýl :)
-> Fity: jj, et engine team... Pěkný šrot pánve.... měřil jsem ložiskovou vůli, 2x taková než předepsaná.
-> Fity: daj foto.
-> MOLSO: pořídil jsem totiž pánve jakože "originál výrobu Škoda", ale přišly s nějakým divným znakem, takové "óčko v cečku" nebo co... zkusím hledat dál a hlavně se asi pořádně ptát prodejců
-> Fity: Je dostat kolbenschmidt, sem tam sa dá splašiť origo blister....
Když jste u těch ložisek, kde a jaké ložiska kupujete? Nemyslím tloušťku, spíš mě zajímá výrobce a dnešní kvalita a přesnost.
-> MOLSO: ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> zdeny10: áno ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
když už tady rozebíráme (a dobrali se k cíli) klikovej mechanismus - pístní kroužky jsou na feldě a fábii 1,4MPI totožné, že? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Urbi: ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> zdeny10: Ojnice Fabia má mít šíři 23.90 a felda 26.90mm a boky po sešroubování úplně hladké. Felda věci jsou bez A a drážka na ojničním šálku je zcela na kraji. Fabia šálky-všechny jsou vždy s A a drážka není zcela na kraji a je celkově užší. Šálky kliky jdou použít i Fabiové v felda bloku. Hrany na ojnicích a v bloku bych pohladil jemným brusným kamínkem, někdy to jinak zbytečně tahá šponku z zadní strany šálku a to není úplně fajn.
-> zabiakPUK: Trvalo to pouze chvíli. Zas se ukázala síla virtu. Je to fajn, když si lidi umí pomáhat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
no, -hurá. to trvalo
...takže po dnešní rozborce jsem opět trošku chytřejší. Ojnice fábie (i ojniční čepy na klice fábie) jsou o poznání užší oproti felicii. Šály samozřejmě také, tudíž zámky také logicky neodpovídají. Dle vyraženého čísla (047 701 A) s písmenem "A" na konci je též jasné, že se jedná o šál na Fabku. Takže opět - děkuji moc kluci, vše co jste psali byla pravda - kupuju ojniční šály Fábia.
Kontroloval jsem i hlavní a tam to vypadá dle čísla na feldu (vyraženo 105 591). Abych řekl pravdu, u těch hlavních jsem se nikde pořádně nedohledal, jaké katalogové číslo mají hlavní šály na Fábii. Asi taky s "Áčkem" - nejspíš. Ale jak říkáte, je logické koupit hlavní fa/fe. Řídí se to blokem a ten je fa/fe. A jak jsem psal výše, do teď tam hlavní šály fa/fe byly a poháry to auto vozilo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kontroloval jsem i hlavní a tam to vypadá dle čísla na feldu (vyraženo 105 591). Abych řekl pravdu, u těch hlavních jsem se nikde pořádně nedohledal, jaké katalogové číslo mají hlavní šály na Fábii. Asi taky s "Áčkem" - nejspíš. Ale jak říkáte, je logické koupit hlavní fa/fe. Řídí se to blokem a ten je fa/fe. A jak jsem psal výše, do teď tam hlavní šály fa/fe byly a poháry to auto vozilo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zdeny10 18.01.18 10:51:03: no rozdilne urco jsou, na upravenou kliku do favobloku musis dat fa/fel
, ja daval starsi z feliciovyho motoru, ktery mel najeto udajne 70tis.km a byly netknute... ojnicni jsem dal radeji nove
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Urbi:
dobrá tedy, beru na vědomí. Ale zase se odkážu na internetové obchody - tam se jeví i hlavní šály fa/fe a fábia jako rozdílné. Tedy minimálně dle katalogového čísla... Ale to jen možná pro zajímavost - věřím vám, zkušenějším![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
dobrá tedy, beru na vědomí. Ale zase se odkážu na internetové obchody - tam se jeví i hlavní šály fa/fe a fábia jako rozdílné. Tedy minimálně dle katalogového čísla... Ale to jen možná pro zajímavost - věřím vám, zkušenějším
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> zdeny10: Je jedno jaký použiješ hlavní ložiska, zda Fabia nebo Fel.
-> MOLSO:
......ale jestli uvažuju správným směrem a říkáte, že je rozdíl v zámcích, tak jsou asi logičtější hlavní pánve fa/fe? Je to tak?
......ale jestli uvažuju správným směrem a říkáte, že je rozdíl v zámcích, tak jsou asi logičtější hlavní pánve fa/fe? Je to tak?
-> MOLSO:
aha aha, tak to jsem opět trochu v rozpoložení.....takže i přesto, že mají obě kliky hlavní čep 60mm, ale obě kliky jsou rozdílné, bude rozdíl i v hlavních šálách, že? No jo, ale které jsou ty správné, když blok je fa/fe (samozřejmě bez úprav)?
Rozumíme si - blok fa/fe x klika fabia.
Zkusím pročíst ty čísla jak radí kolega "MVM"![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
aha aha, tak to jsem opět trochu v rozpoložení.....takže i přesto, že mají obě kliky hlavní čep 60mm, ale obě kliky jsou rozdílné, bude rozdíl i v hlavních šálách, že? No jo, ale které jsou ty správné, když blok je fa/fe (samozřejmě bez úprav)?
Rozumíme si - blok fa/fe x klika fabia.
Zkusím pročíst ty čísla jak radí kolega "MVM"
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM: výborný poznatek, doma prověřím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> zdeny10: Na každý ložiskový pánvi (jakéhokoliv motoru) je číslo a značka výrobce té dané pánve. Zezadu na tom nosným plechu. To číslo jde potom zadat do různých vyhledávačů.
-> zdeny10: Felda aj fabia má hlavné čapy 60mm. Kľuka sa sústružením zmenšuje na velkom priemere aby vošla do bloku, o cca 10 - 15 mm (neviem úplne presne) a opracováva sa ešte plocha na prvom ložisku v mieste axiálu aby bola použiteľná do 130 / 136 / FA / fe bloku
Kluci díky za objasnění. Ano, vložky, ojnice i klika jsou fábie. Jen ta klika má hlavní čepy sesoustružené na těch 60mm, aby to šlo do fa/fe bloku. Takže kupuju hlavní šály fa/fe a ojniční šály fábie - díky moc
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435: blok je FA / FE, takže hlavné šály musia byť fa / fe ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
trošku to upresním. priemery čapov sú totožné, ale fabiove ložisko je užšie, a hlavne má inde zámky.
předpokládám že klika ojnice písty vložky sou fabie , takže fábiové díly.
-> zdeny10: na fabiovu ojnicu fabiove šály ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)