skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1.3 nebo 1.4
prohledat
144 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.07.2015 do 21.07.2018, založil/a Antony - zrušená registrace
-> T: ložisko je jistota, kluzný futro - rychlý řešení bez námahy.
-> T: jestli mas moznost, lozisko bude lepsi. Kluzny ulozeni bez mazani je naprd.
rychlá otázka....raději klasické ložisko nebo futro do klikovky 1,4 ?
-> Antony: 

Tak jsem ho dostal ven, haaajzla.
Ale byl to boj.
Ale byl to boj.
-> Gemini: já navrtal do bloku 0,8mm dirku směřující přímo na soukolí, snad to bude fungovat.
-> Antony: Fabia maze priamo od cerpadla, je tam dierka, navrtavam to presne tak aj na Feliciove prsa
-> Antony: Cajk. Odkud myslíš, že ho mám já.



-> ochoda: Díky za nabidku, kladivo si kdyžtak spichnu v práci, ale zatim není čas to řešit 

-> Antony: Kdybys potřeboval reverz kladivo, můžu zapůjčit. Jinak bych to tim taky zkusil, naheftovat to ke kroužku a musí ven.
-> Eidy:
-> radekra:
Díky pánové, zkusim
-> radekra:
Díky pánové, zkusim

-> Antony: Navařit beranidlo-reverzní kladivo, nebo jak píše -> Eidy:
-> Antony: Dělá se to tak, že zevnitř navaříš housenku a kroužek se stáhne. Nebo přebrousit kroužek cigárkem.
Pánové, neměl by někdo z vás nápad, jak vyndat vnější kroužek ložiska z kliky u setrváku? Předchozí majitel tam narval pod lisem (jinak to není možný) jehlový ložisko. Klec a vnitřek jsem dostal, zbývá vnější kroužek o rozměrech 17x13mm. Přesným čepem přes vazelinu to nejde, nehne se ani o kousek - vazelina mění skupenství a odpařuje se. Stahovákem se tam nedostanu, hlavičku šroubu zezadu nechytnu, jelikož má kroužek osazení. Jehlový pilník ani vrták se nechytá.. .
-> Antony: To není opačná cesta, dříve standart pouze ocelové. Můžeš dát klidně všude ocelové. I tak bych minimálně na výfukové straně zkontroloval prostory kama prochází a v ikriminovaných místech vybral hlavu, blok, případně i těsnění.
-> Urbi: A když půjdu opačnou cestou, tedy všude ocelový tyčky?
-> Antony: Je to lepší. I kontrola těsnění a bloku a to i u výf. tyček.
Jeden rychlej :
Fabia blok, vačka (ostřejší) Fe MPI, klasika zdvihátka, tyčky výfuk železo, sací Alu, musí se pro alu probrat hlava v místě pohybu AL tyček ?
Fabia blok, vačka (ostřejší) Fe MPI, klasika zdvihátka, tyčky výfuk železo, sací Alu, musí se pro alu probrat hlava v místě pohybu AL tyček ?
-> Urbi: jj, tak jsem to myslel, že trysku oměřím a podle ní udělám díry. Původně jsem na ostřik rozvodů chtěl dát trysku z 1.3, leč je moc dlouhá a v bloku krátkej závit.
-> Antony: malý díry a přesně, jinak nebudeš mít za tepla na volnoběh tlak. Velikost klidně jako sériová pro ostřik náhonu.
-> Bery:
-> Urbi:
Díky, panové, navrtám blok, navrtám záslepku.
-> Urbi:
Díky, panové, navrtám blok, navrtám záslepku.
-> Antony: Otáčky tomu záběru komínku vadí, tzn. dlouhodobější točení znamená velké opotřebení těchto kol, bez mazání to jde do kytek velmi rychle.
-> Antony: da se s tim jezdit.i dlouhodobě. když vrtneš blok nic nezkazíš
-> Dušan: ikdyž ten motor je často pod větší zátěží?
-> Antony: kdyz to tam neni tak to taky funguje
A jedeme dál.
Absence mazacích trysek rozvodů a náhonu rozdělovače ve fabia je všeobecně znamá. "Rozvodová" tryska se dá lehce vyřešit, ale co "náhonová"? O instalaci tvarový mosazný trubičky směřující přímo na rozdělovač vím, nicméně nešel by ve stejnem místě (jako u favorita a feldy) navrtat blok resp. mazací kanal, 0,8mm vrtačkem pod stejným úhlem?
To by bylo proveditelny, a funkce stejná, že?
Absence mazacích trysek rozvodů a náhonu rozdělovače ve fabia je všeobecně znamá. "Rozvodová" tryska se dá lehce vyřešit, ale co "náhonová"? O instalaci tvarový mosazný trubičky směřující přímo na rozdělovač vím, nicméně nešel by ve stejnem místě (jako u favorita a feldy) navrtat blok resp. mazací kanal, 0,8mm vrtačkem pod stejným úhlem?
To by bylo proveditelny, a funkce stejná, že?
-> MVM: mám takový pocit, že už poslední BMM neměly nálitek, beru to podle toho že jsou doma 4 MPI na 30 klíč a ty nálitek nemají.
Nejjistější bude, když to kuchnu.
Nejjistější bude, když to kuchnu.
-> Antony: Napadá mě nálitek pro mech. palivovou pumpu vedle ol. filtru. Ale 100% to netvrdim kde se to lámalo,nebo přechodný období kdy můžou být už z výroby různý kombinace..
-> Antony - zrušená registrace 30.01.17 23:27:19: Aha, tak cisla jsem nikdy nezkoumal 

-> MOLSO:
-> Tuner#2:
Rozměry uložení vím, je to přistrojenej blok a nechce se mi rozdělávat tolik věci, abych zjistil, že dal někdo novější kliku do staršího bloku. Takže jestli to nejde poznat podle nějaký změny na povrchu bloku
-> Tuner#2:
Rozměry uložení vím, je to přistrojenej blok a nechce se mi rozdělávat tolik věci, abych zjistil, že dal někdo novější kliku do staršího bloku. Takže jestli to nejde poznat podle nějaký změny na povrchu bloku

-> Antony - zrušená registrace 30.01.17 22:29:37: Pokud je rozebráno, tak přední rozměr ložiska 39mm malé a 40,5mm velké uložení.
-> Antony: tak to potom netusim.... zmerat dieru v bloku sublerou alebo mozno cislo odliatku ... ale to by teroreticky mohlo byt rovnake
-> MOLSO: jj, tuhle poučku znám. Klika byla 100% venku (24 klíč se zapichem pro ložisko) a není jistota, že je původní. Jde mi o to jestli se dá poznat jen ze samotnýho bloku.
-> Antony: šublerou ?
inak ak je motor nastrojeny tak srob remenice na 30 kluc = male ulozenie, ak je na 24 kluc tak je na velke ulozenie

inak ak je motor nastrojeny tak srob remenice na 30 kluc = male ulozenie, ak je na 24 kluc tak je na velke ulozenie
Dá se nějak poznat na felda bloku, jaký má uložení na vačce?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.12.16 00:03:08: jo čínský šrouby
i když maji značení tak jsou na nic 


-> vhml: No meli sme prirucku john deere k tomu konkretnimu motoru kde psali namazat a momentak mame za bura :-/ ale ten moment je dost velkej asi 60Nm na M10.
-> Bery: pán je gurmán a T2 styl mu schází 

Krasne vysvetleno,uz tu chybi jen konflikt,hadka a odklon od tematu. ,:-)
-> vhml: Ano - ale tak by tomu mělo být. Vymezit vůle ve spoji a v závitu a potom vytvořit svěrnou sílu pomocí momentu. (Však my si rozumime ...
) -jen mě šlo právě o to mazání - a spíš si myslím že se maže pokaždý, pokud není konstrukterem uvedeno jinak. Koneckonců Eidy taky maže -- a divky tu nejsou ty by nám řekly své 


-> MVM 22.12.16 20:13:27: Samozřejmě to tak lze vyloučit, ale v tu chvíli je to třeba utahovat na úplně jiný moment. Pokud konstruktér řekne namazat a k tomu patřičnej moment, tak proč ne.
¨
Šrouby u kterých na něčem záleží ( a předpokládám, že to bude případ i těch ARP ) se stejně utahují na úhel, kdy se šroub předutáhne nějakým malým základním momentem jen aby si díly na sebe patřičně sedly a pak ze stoupání šroubu a požadované svěrné síly se vypočte potřebný úhel natočení. V tu chvíli je ta přesnost úplně někde jinde, ale zas je to nešikovné na složitý návrh, potřebné nářadí pro montáž atd. A krásně z toho vznikají ty příběhy a rozepře, kterak někdo utahuje favoritovou hlavu podle knížky ( 20Nm+90deg+90deg ) a jeden ji utahne na 80Nm, druhej na 120Nm a přitom to mají oba správně
¨
Šrouby u kterých na něčem záleží ( a předpokládám, že to bude případ i těch ARP ) se stejně utahují na úhel, kdy se šroub předutáhne nějakým malým základním momentem jen aby si díly na sebe patřičně sedly a pak ze stoupání šroubu a požadované svěrné síly se vypočte potřebný úhel natočení. V tu chvíli je ta přesnost úplně někde jinde, ale zas je to nešikovné na složitý návrh, potřebné nářadí pro montáž atd. A krásně z toho vznikají ty příběhy a rozepře, kterak někdo utahuje favoritovou hlavu podle knížky ( 20Nm+90deg+90deg ) a jeden ji utahne na 80Nm, druhej na 120Nm a přitom to mají oba správně
Povrchová úprava šroubu/matky/závitu obecně má výrazný vliv na tření a maximální možný moment utažení, aby nedošlo k poškození závitu. Pokud si najdete údaje v tabulkách, tak uvidíte rozdíly mezi šrouby černými, niklovanými nebo třeba zinkovanými. Takže mazat, mazat, mazat.
-> jate-line 22.12.16 13:28:26: Člověče věř že utahoval na svým motoru a můžu s klidným svědomím říct že znova bych do toho nešel ... Urbi Vám to potvrdí co je to za doslova otrockou práci ...
-> vhml 22.12.16 09:14:44: No nevím,necci se s Tebou přít - ale já mám zase info že je právě potřeba vyloučit tření v závitu a tření pod hlavou šroubu /matky - právě namazáním. Přotože právě tyhle dodatečné třecí síly přesně jak píšeš ovlivní výslednou osovou sílu ve šroubu,resp. onen moment. Obvykle se udává SAE30 strojní olej, Ale třeba ARP šrouby se doodávají s jejich mazivem ..
-> vhml 22.12.16 09:14:44: No nevím,necci se s Tebou přít - ale já mám zase info že je právě potřeba vyloučit tření v závitu a tření pod hlavou šroubu /matky - právě namazáním. Přotože právě tyhle dodatečné třecí síly přesně jak píšeš ovlivní výslednou osovou sílu ve šroubu,resp. onen moment. Obvykle se udává SAE30 strojní olej, Ale třeba ARP šrouby se doodávají s jejich mazivem ..
To jste asi ještě neutahovali hlavu na kroužky,to je teprve porno 

-> vhml:
Venco ty mě překvapuješ, pod ty bych se i podepsal. A pak utahuj správně hlavu ... stačí že jedna podložka pod hlavovým šroubem je orezlá, nebo že pře dotahování to místo postupného plynulého chodu začně přeskakovat jak při odtahování po 20ti letech a průser je na světě. Hromadu času nechám na očistě závitů v bloku a vyrobil jsem si na to spec. čistič závitů, i tak mám u dotahování značné rozpaky, když začnu v ruce cítít že nějaký šroub jde podezřeleje lehčeji o větší úhel než jiný, jakože neměl jsem ještě nějaký problém s těsnením či čímkoli kolem, ale nějaká míra pochyb při utahování je tam vždy. Na druhou stranu není to NASA, je to škodovka a většinou to všem jelo i na hodně prasácké způsoby v servisech : honem honem, jedem prachy. 1% případů vemou do ruky cokoli, aby si ten závit lépe očistili. Většinou maximálně ofouknou vzduchem a jdou od toho. Samozřejmě u většiny z nás co to mají jako koníček je věc opačná a kolikrát se s tím štvem až moc.
-> minno: Jde. Např. ultrazvuk a jsou i jiné domácí způsoby.


-> minno: Jde. Např. ultrazvuk a jsou i jiné domácí způsoby.
-> vhml: Myslel som skôr šróby hlavy, kde natečie olej, voda...pri demontáži hlavy. A úplne vyčistiť / odmastiť závity potom asi ani nejde.
-> minno 22.12.16 10:16:32: vyčistit, použít lepidlo a doufat, protože úplně správně to udělat prostě nejde. Správnej momenťák vypadá třeba nějak takhle -> vhml 24.02.14 08:31:48:
-> vhml: potom otázka, ako to v praxi správne robiť :)
-> Bukaj 22.12.16 09:33:59: udávané momenty jsou vždy pro suchý šroub. Jak jsem psal níže, namazáním se snadno dostaneš na dvojnásobek síly. Ale stejně to funguje i naopak, budeš mít trochu bordelu v závitu, rez, prach atd, a zase jseš třeba klidně na polovině a odcházíš od toho spokojenej protože momentak ti cvaknul.
-> vhml: Když už jsme u toho, tak konkrétně třeba šrouby hlavy - mazat, či nemazat závity? On to fakt je celkem brutální rozdíl suchý vs namazaný, ale jak to třeba řešit u závitů v bloku, namontovaném v autě, do kterých natekl olej při sundavání hlavy?