1.3 nebo 1.4

prohledat
144 příspěvků (zobrazeno 101 až 144) od 09.07.2015 do 21.07.2018, založil/a Antony - zrušená registrace
řadit dle data
01:46:20
13.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> Urbi: zatím jsem Krejbicha nekontaktoval, takže nevím přesně časování, ale chtěl bych kolem 280-ti. .
01:21:50
13.07.2015
Petr Urban
-> MVM: To souhlasím. Ale dost často se právě setkávám s hodně kontraproduktivní činností vyvíjenou byť třeba zapálenými lidmi pro věc, bohužel však někdy zcela postrádající logiku, na jedné straně chtějí do detailu něčím motoru pomoci - leštění, na druhé straně nejvýznaměnšjší věci jako vhodná vačka, úprava hlavy či nejdůležitější - sladění daných věcí do fungujícího celku a správné naladění motoru schází. A právě takovými věcmi... jen např. základním předstihem a jinými osazovacíma prvky v karb. lítají značně parametry vzhůru či dolů. A zde jako všude jinde platí, né větší je vždy lepší.



K tématu : Jsem za 1.4 ať už to bude v jakémkoli bloku. Lehčí písty i ojnice, větší objem a zdvih jsou všechno nenahraditelné atributy s porovnáním s 1.3.

Vačka se použije jaká od p. Krejbicha ?
17:48:28
12.07.2015
MVM
-> Urbi: Ale zase Petře musiš uznat že kdyby v popisu motoru potažmo auta chyběla slova jako např: větší,tvrdší,nižšší,vyší, ostřejší,strmější,lehčí,ry chlejší.. vypadalo by to jako seriovka. Pořád tady musí zůstat jakýsi "volný prostor" pro lidovou tvořivost i v tý hlavě motoru. Ti mladí kluci kteří si ve třeťáku učení automechanika rozebírají první feldu a když už mají hlavu dole - sem tam vezmou kotoučkem a mají dobrý pocit že tomu pomohli. A já se jich musím zastat - protože i já jsem nějak začínal. Že dneska vím že třeba nebylo vše tak jak se má a bylo to kontraproduktivní je věc jiná. Nejsem v tom sám. A právě když bude víc takových lidí co s v tom ještě budoou chtít vrtat v dnešní době - jen dobře že o to mají zájem. Protože už je pět minut po dvanáctý sehnat odborníky na cokoliv.. Lidi odcházejí.. 8

Ano hlava na top motor musí mít parametry - o tom žádná samozřejmě 4
14:16:16
12.07.2015
Petr Urban
-> vhml: kdyby někdo tušil jak je to do opravdy s těmi kanály.... tak by tady virťákům spadl jejich svět. Jeho velikosti jsou vztaženy k mnoha dalším aspektům motoru.

upraveno 2x, naposled 12.07.2015 14:32:27
11:55:30
12.07.2015
vhml
-> Petr Urban 12.07.15 11:19:14: pro zajímavost - 140LS má sací kanály o průměru 28mm. Tudíž ve velikosti díry, jak si mnozí, myslí fakt výkon není.
11:19:14
12.07.2015
Petr Urban
-> Eidy: 157 171

Za 5-6 bude hlava se sériovými ventily parádní a pro tuning motor zcela dostačující... úpravené tvary ventilů, strojně najeté díry v sedlech + tvary sedel, toto bude plynule spojeno s upraveným spalovákem a jeho povrchem a budou komplet udělány kanály s ohledem na to, že budou ale ponechány vodíka pro maximum životnosti a také z finančních důvodů. Když se jednou vylisují vodítka ven, aby se udělal pěkně celý kanál, je už nutné dát nové např. bronnzové a pak znova sedla a toto už je finančně jinde. To co se dá udělat ale za 5-6 tis. pojede jako z praku, tuším že jinde v této kvalitně neudělají... a např. nejvhodnější k této úpravě je hlava Fabia pro pěkný průběh krutu a další pozitiva a možnost velmi pěkně upravit sací kanál a je to bez následků na životnost či kilometrový nájezd :

petr42.rajce.idnes.cz/Hla va_1.4_Fabia_-_uprava_do_n ormalniho_provozu_Molso



úplně bych zapoměl : jsou zde jedinci, co tvrdí že to není kvalitní, špatně, drahé atd. Můj názor je že je to z neznalosti a nezkušenosti dané problematiky a ČR poměrů úprav. Za tyto prachy by to hlavně sami nedělali v těchto provedení, ale mají plné huby pouze keců, pomluv a závisti. Je ale samozřejmě možné nechat se lehce ovlivnit jinými co umí lépe investigativně podat svůj náhled na danou věc, to je už na každém... bohužel pak za mnou jezdí spousta takových, co prostě naletěli.



A poslední pro všechny : Není třeba nijak zásadně dělat kanály na 50kw hlavě, pokud se nějakým způsobem našáhne do sedel, to je zásadní úprava ! Tzn. nehrabte si doma zbytečně kanály na veliké, je to spíše k zhoršení než k užitku, maximálně si zlepšete povrch kanálů, ale zbytečně je nezvětšujte. K originálnímu provedení sedel a ventilů to prostě nemá výkonový přínos a je to zbytečná činnost, která naopak může mít spíše negativní následky, pokud si sací kanál uděláte 30mm apod. a vše rozšířete až k těsnění a na průměru 32mm také spasujete sání jako je díra v těsnění = tímto se určitě výkon nenažene ! Ti co mě znají osobně, už moc dobře ví proč a zde by to bylo na dlouhé povídání, které snad budu moc někdy rozvést na svých stránkách.
upraveno 5x, naposled 12.07.2015 11:41:43
09:10:14
12.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: ale když to čtu vedle, že pod desítku je to špatně. . Ale ono zas jestli to není extra luxus takhle upravenou hlavu na takhle lehce upravenej motor.

-> vhml: to já bych to vzal na frézku, ale z jedný fotky toho moc nepoznám. resp nevím jak moc a kde to mužů ubrat 4
22:42:28
11.07.2015
Eidy
-> Antony: Stálo by za to dát aspoň nějakou kačku za palici. Spolu s vačkou to hodí třebas 30 koní a bude to mnohem lepší svezení a bez omezení životnosti. V Alfě mám taky jen pouzdro, stejně jako ve Fa, a není problém.4
22:40:16
11.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> stepan: když ja těm kluzným futrům moc nevěřím 8

-> vhml: flexu mám 1 ale know-how není 8
upraveno 1x, naposled 12.07.2015 08:59:00
22:32:27
11.07.2015
vhml
-> Antony - zrušená registrace 11.07.15 22:27:14: tak zrovna odlehčování pístů atd jak píšu níže má smysl u jakéhokoliv motoru a kromě pár hodin práce ,,s flexou" to nic nestojí.
22:31:15
11.07.2015
stepan
-> Antony: Kašli i na ten zápich.
22:27:14
11.07.2015
Antony - zrušená registrace
Já Vám děkuju za příspěvky, určitě to co píše Bery platí, ale já odlehčený ventilový rozvod, písty, čepy, ojnice mít nebudu, není to závodní motor. Mám v plánu snížit hlavu, spasovat saní a výfuk, odlehčit setrvák, jinou vačku, toť asi vše, na víc nebude ani čas, ani finance. Na vývažky se ptám proto, že když je nechám, tak si akorát udělám zápich pro ložisko a půjde klika na místo. . .
20:26:15
11.07.2015
MVM
-> Bery 11.07.15 20:13:39: Pod to se podepíšu.. 5
20:24:43
11.07.2015
vhml
-> Bery 11.07.15 20:13:39: no jenže písty atd dělají posuvný vratný pohyb, kde je opravdu každej gram znát ( s každou otáčkou všechnu tu hmotu musíš 2x uvést do pohybu a zase zastavit ) Klika ,,jen" rotuje. Neříkám, že je odlehčení kliiky k ničemu, to ne, ale asi to není věc a který by to celý stálo a padalo. Ale na motory jsou tu větší kapacity :-)
20:13:39
11.07.2015
Bery
Remenici neodlehcujem.ma par gramu a v tom certalu to stejne neodvrtas. Respektive vzhledem k presnosti vyroby a jeji vaze to neni treba.

Porad ale u kliky roztacis hmotu,mas odlehceny ventil rozvod,pisty,cepy ,ojnice a dole t to nechas? to obrani stoji s vyvazenim cca 4000? Pokud to teda nedela nekdo za levno
upraveno 1x, naposled 11.07.2015 20:41:31
12:22:25
11.07.2015
MVM
-> vhml: Ta klika se díky hmotnosti vývažků mezi 1a2 3a4 ve vysokých otáčkách (hodně) deformuje a rostou ztráty v ložiskách. Dost výrazně klesá výkon. Samozřejmě se na to jde vysrat.. 4
12:04:04
11.07.2015
vhml
-> Bery 11.07.15 09:59:03: jenže setrvák běhá na trochu jiných poloměrech.Neříkám, že to nepomůže nic, ale nestyděl bych se na to vysrat. Například pokud chceš odlehčit řemenici tak na jejím průměru musíš ubrat cca 10ti násobek hmotnosti, kterej bys ubral na setrváku pro stejnej efekt.
11:53:23
11.07.2015
MVM
-> Bery: Jo máš pravdu.. Ještě teď se mi zvedá žluč když slyším slovo vyvažovat. 78 139 A těch starostí kolem.. 41
09:59:03
11.07.2015
Bery
-> Antony: pak to das cele stejne vyvazit. Setrvaky odlehcujete ze jsou jak plastovej tacek na smazak a kliku nechate tezkou?

A Michal ti poradi kde dobre vyvazuji2 5 4
21:56:48
10.07.2015
MVM
-> Antony: Vyřezat rám,odlehčit kliku. To už tady psal Urbi -> Petr Urban 10.07.15 13:15:37:

Podle mě vyplatí.. Je to věc názoru a takových těch pozdějších pocitů měl sem to udělat jinak..
21:40:35
10.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> MVM: a vyplatí se to u motoru, který, dejme tomu, bude mít strop kolem 6500-6700 ot/min? (280-tku vačku)
16:56:32
10.07.2015
MVM
-> vhml: No to by ses divil.. Kliku na vývažcích co nejvíc odlehčit .4
16:49:26
10.07.2015
stepan
-> Antony: Podle mě maj vývažky vliv na dynamický dorovnání sil a tim snížení namáhání klikovky. Na zápich pro ložisko bych se taky vy... a tim pádem nemusíš s klikou nic dělat.
upraveno 1x, naposled 10.07.2015 16:50:01
16:25:19
10.07.2015
vhml
-> Antony - zrušená registrace 10.07.15 16:22:23: směle bych se na ně vysral a nechal je tam. Na tomhle poloměru se stejně nějaký dramatický snížení rotačních hmot nekoná.
upraveno 1x, naposled 10.07.2015 16:25:53
16:22:23
10.07.2015
Antony - zrušená registrace
A ubírat vývažky na klice, nebo ne? Když se bude točit v 1.4 bloku? Anebo ubrat, aby byla možnost ji dát i do 1.3 bloku?
upraveno 1x, naposled 10.07.2015 16:26:56
15:28:43
10.07.2015
Bery
1300 a 1400 je rozdíl,kdo to nepozná na průběhu,má něco někde spatně.jak v motoru,tak mezi sedačkou a volantem.

mě se třináctka líbila jak se točí ale to se teď už těžko srovnává,

fábie má taky něco do sebe,ale ta klec je při max výkonu na pizzu. jinak bych neřešil. jestli ji doma máš,nebál bych se toho
13:16:49
10.07.2015
Eidy
Kdysi tu pistaa tvrdil, že blok s roštem je horší. Možná něco jako už tu padlo. Gemini zase obhajoval právě blok s roštem a oba postavili velmi nadupaný motory stejně tak jako X dalších lidí. Takže je to asi jako "se šípkovou nebo se zelím".5

Já osobně bych to řešil s konkrétním motorářem. Fabia je zadarmo větší objem díky zdvihu, takže by to měl být spíš pružnější než Fel, kde je teoreticky větší šance to točit. Ale ty rozdíly jsou tak malý, že bych to neřešil. Moje Alfa je značně dlouhozdvih a přesto se točí. Šel bych do Fabie a nazdar.
13:15:37
10.07.2015
Petr Urban
-> Alenka: Osobně si to myslím také, reálně jsem to zažil a reálně vím jaké to mělo v top motoru fatální následky. Už nikdy nebudu závodní motor dávat s klecí Fabia. Do doby dokud nebyla plná zátěž, bylo vše ok jako hodinky, jakmile se to točilo k 8-mi pod plynem na RZ a olej byl za 130, velký problém, motor v horních ot. ztuhl - nedotáčel se a mázl se.

Pro tuningáře ale není s klecí žádný problém.... jakmile ale jdete za 130 HP a do maxima otáček, nedoporučuji.
upraveno 1x, naposled 10.07.2015 13:16:40
13:10:30
10.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> radekp: popravdě jsem potřeboval slyšet " s 1.4 je víc práce a nárůst výkonu není takovej" 1

-> Tuner#2: myslím, že je to tak, jak píše -> vhml 10.07.15 12:45:41:
13:02:36
10.07.2015
Alenka
Já slyšel v hospodě, že rám škodí hlavně ve vysokých otáčkách, kdy neumožní celému tomu aparátu přirozeně kmitat jako v bloku bez roštu a poměrně zásadně snižuje výkon v otáčkách 6000+.

Co je na tom pravdy, nevím.
12:45:41
10.07.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.07.15 12:42:27: tak jí musíš postavit tak, aby to rozdíl byl. 4



S rámem je teoretickej problém, že při vyšší tepelný zátěži má jinou tepelnou roztažnost než blok a namáhá to ložiska. Ve 140LS ale rám je. A špatně to taky nejede 3
upraveno 1x, naposled 10.07.2015 12:45:52
12:42:27
10.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 10.07.15 09:54:53: On je s roštem ve Fabia bloku nějaký problém? Mám doma celý motor a chtěl jsem právě i lepší a pevnější blok použít.



Jinak osobně mám strach, že postavím fabii a ono to proti té mé povedené 1,3 nebude žádný rozdíl a nebo jen minimální. Taky pořád spíš teoretizuju co a jak...
12:16:33
10.07.2015
vhml
11:56:47
10.07.2015
radekp
-> Antony: se stavbou motoru strávíš nějaký čas, pak by Tě možná mrzelo, že ses rozhodnul pro 1,3. Na každý výkon si časem zvykneš a potom chceš vyšší!

Pokud je Fabia doma, tak dělej rovnou na ní...nebo jsi čekal od místního obsazenstva nějakou jinou radu?

1
10:22:06
10.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> vhml: nová stavba, ale za použití použitých dílů. Samozřejmě vyjma pánví, kroužků atd. .
10:09:03
10.07.2015
vhml
Má li být nová stavba o zvýšení výkonu tak je 1,3 ztráta času.
09:54:53
10.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> stepan: svůj účel mají, ale není to kvůli kultivovanějšímu chodu při sériovém použití?

-> Bery: ty jsi s tím roštem měl problém, že? Ale u mě nebude mít takový zápřah, tak by to nemuselo zlobit. .
22:18:30
09.07.2015
Bery
poučen,proškolen a hlasuji pro 1,4 ve feldě

úprava kliky do feldy není nic drastického.
22:13:27
09.07.2015
stepan
-> Antony: Já bych ty vývažky nestahoval, maj tam svůj účel.
22:02:40
09.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> steyr: jj vím o možnosti dát futro, ale je hřích na klice nechat vývažky a stáhnout jen setrvák 4

-> MOLSO: joo, jede ti to pěkně 47
21:59:49
09.07.2015
MOLSO
-> Antony: ja hlasujem za 1.4 1 urcite to neolutujes
21:57:25
09.07.2015
steyr
nechcem tu kecat ani sa vytahovat ale jazdim bronzove puzdro v kluke a nemam problem
21:55:24
09.07.2015
Antony - zrušená registrace
Zdravím vás pánové. Řeším dilema ohledně nástupce současného motoru ve škůdce.

Jelikož si auto zaslouží něco víc než serii, přemýšlím, jakou cestou se vydat.

Chci něco se slušnou životností ale i s pěkným výkonem.

Jde mi o to, zda se vydat cestou 1.3 nebo 1.4.

Otázka je, zda se vyplatí investovat více financí do úprav 1.4 v porovnání s 1.3.

Rozpočet je zhruba 10tkč

Dost věcí jsem schopný si udělat sám (úprava setrváku, převrtání děr, úprava hlavy, atd)



nejhlavnější pro a proti:

1.3 pro:

- nemusím upravovat kliku.



1.3 proti:

- menší objem

- méně pevný blok



1.4 pro:

- větší objem

- pevnější blok



1.4 proti

- nutnost upravit kliku (zápich, vývažky. . .) úpravu bych musel zadat udělat



Pro mě nejsnažší řešení:

- Blok MPI s velkým uložením

- klika Felicia do r.v. 98 (se zátkou, odpadá výroba zápichu)

- hlava Felicia 50 kW (upravím si sám)

- vačka od Kreibicha veklé uložení (možnost použít i v Fabia bloku)

K dispozici doma je:

- polomotor (spodek) 781.136

- komplet 742.136 (rozebraný)

- komplet Felicia 136M r.v 99 tj s velkým uložením vačky

- komplet Fabia 1.4 MPI



Chci jít cestou použití hlavních komponentů co mám, pokud budou v dobrém stavu.

Jak byste nastalou situaci řešili vy? Popř. nějaká další možnost?

Díky.
Extreme Tyres