Výměna gufer ventilů bez demontáže hlavy

prohledat
91 příspěvků (zobrazeno 51 až 91) od 31.08.2014 do 27.12.2018, založil/a Vrba
řadit dle data
11:02:37
12.03.2017
MisakusX
-> Tomaso435: Sundej to a nefrfněj, už jen proto, žes ji dával nedávno aspoň půjdou pěkně šrouby a nezalomí se. Vymýšlet cokoliv jiného bude jen ztráta času a materiálu ... tohle je mimochodem důvod, proč se dělá malý repas hlavy (vyčištění, gufera, zabroušení do sedel), když jde po dlouhé době kebule dolů.
10:31:27
12.03.2017
Tomaso435
-> rsvancara: to už to mužu vyhodit. hlavu do pu páté.. kvuli takovýmu nesmyslu... nene, musí to jít bez sundání...
10:11:29
12.03.2017
rsvancara
-> Tomaso435: Dáš něco svíčkou, křápneš do toho a zkurvíš píst (nebo se to tam rozpadne a poreje to stěny válce). Já bych to sundal :-)
10:04:10
12.03.2017
Tomaso435
tak mě to taky čeká... házet dolů hlavu kterou sem tam před měsícem dal je blbost. od té doby je vysoká kuřivost a hlavně s olejem jsem už na půlce měrky :-D takže co doporučíta nacpat svíčkou mezi píst a ventil aby se do toho dalo z vrchu křápnout? :-D a vahadla odstranit? nebo jen v pružince vyosit?
upraveno 1x, naposled 12.03.2017 10:05:58
19:22:43
01.09.2014
elbacil
-> MVM 31.08.14 17:23:24: Najlepšie a najrýchlejšie riešenie výmeny.Robím takto už roky a všetko je ok.Akurát dávam piest do dolnej uvrate lebo tlak ho tam aj tak zatlačí.Na navliekanie gufier dávam také male umelohmotné (ja im hovorím kondomik) klobučiky aby sa nepoškodil brit gufera.Niektorý výrobcovia ich dokonca dávaju k sade .Rýchle ,elegantné.
18:17:31
01.09.2014
Petr Urban
Pokud jsou vodítka vyběhána, výměna gufer pomáhá jen částečně, stále to bude brat olej. S hodně vychozenými vodítky budou i vykřápaná sedla a při jejich obrobení se ventil bude muset částečně zapustit níže, napojit také spalovák, aby to fungovalo jako výkonná hlava atd. I když strojní obrobení dělá dnes kde kdo, né každý ví jak správně to udělat, aby to nejen fungovalo, ale také "jelo"
18:08:21
01.09.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: dnes mi nabizel na emisich nejakou prisadu do oleje, ktera pry ozivi stiraky9
13:36:35
01.09.2014
Vrba
-> Evž@: to je mi taky jasny,ze by to mělo žrát minimálně 10x méně. Ona ta hlava už má něco za sebou + 3x tam chrstla voda od mrazovky,takze ty guferka dostala záhul. Bud vyměním jen je a nebo to vemu celé i s vodítkama. Po sezone se rozhodnu.
11:49:45
01.09.2014
Evž@
-> Vrba: to je hračka pro tebe.....jinak ta spotřeba je dle mě dost vysoká...GLS mi žere ted 1L na 1000km a to teče venkem ve velkym stylu(ac pumpa,3-ložisko kliky skrz korky) takže ani nejsem schopný říct jestli mi to žere i přes ventily nebo kroužky :D.A motor ve 125 mi bere 1 litr na 3000 km (nikde neteče)
06:33:20
01.09.2014
Vrba
-> Evž@: se stav pomoct4
22:29:35
31.08.2014
Evž@
-> Vrba: to zmákneš na káře 4 ...zbytečně nerozebirat to co funguje
20:51:14
31.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: v Tvem pripade bych asi taky volil vymenu bez demontaze hlavy, zkracovana voditka mam ted taky na jedne hlave - v priprave, trochu mam strach z toho vedeni, ale Tobe to funguje dobre, mas to celych 100 tis. km?
20:45:37
31.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Pokud bys to delal na slozenym motoru, tak staci vymenit guferka sacich ventilu.
20:39:53
31.08.2014
Vrba
Tak uvidím. Zatím dojezdím sezonu a pak bud sundám hlavu a vymením i ta zkracovaná vodítka za sériová a nebo sundám vahadla a zkusim udělat jen ty guferka. Každopádně co si pamatuju,tak motory s novýma guferama at už byly v jakémkoliv stavu olej prostě nezraly.
20:27:41
31.08.2014
MVM
-> Jarda: Nikoho neomlouvám a že mi některý praktiky vadily nepopírám - taky jsem toho nechal a šel jinam (to jen pro doplnění)

Ale míra rizika při demontáži hlavy,utopených vložek, utržených šteftů na svodech,nedejbůh stržený/zalomený závit v bloku - jde mechoš kvůli gufírkům - domů téměř bez peněz a na zvedáku mu stojí felda bez palice.. Jsou to dva různé pohledy na situaci a rozhodně se vyplatilo (tenkrát) hlavu nedemontovat.. Toť vše..

guferama jde snížit i o 1litr/10tis
upraveno 1x, naposled 31.08.2014 20:29:12
20:18:31
31.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: hmm, to Ti bere dost, me bere po 230 tis. km 2l na deset tisic km, ale myslim, ze po vymene gufer se to zlepsi vyrazne, mozna vic nez o polovinu

-> MVM: chudak zakaznik si mysli, ze ma nove tesneni pod hlavou a ono treba za rok KO a musi platit znova

kolega si nechal delat GO motoru na alfe 146, dal za to 33tis. kc a spoustu dilu dodaval, po GO zjistil, ze to je horsi nez pred - tlaky atd., je to smutne...
upraveno 1x, naposled 31.08.2014 20:24:34
18:20:19
31.08.2014
MVM
-> darklord: Jak se to vezme - ale v podstatě to tak v servisech bylo je a bude - ovšem nápady jak a co udělat co nejjednodušeji nemají vždycky význam někoho ojebat. Byl to rok 2003. Mechanik si chodí do práce především vydělat - hrát si může o víkendech doma.. 3
18:14:08
31.08.2014
MVM
-> Vrba: Tak poznat to bude určitě .. Otázka jak jsou na tom kroužky ale těmi gufery bych začal. Guferama umí zmiznout půl litru raz dva.
18:10:29
31.08.2014
darklord
-> MVM: takze ojebat zakaznika, gratulujem. Aspon viem, ze sa praktiky servisov stale nezmenili a je lepsie si robit vsetko sam.

-> minno: ja som to parkrat robil bez demontaze, ovsem nie na skodovke. A po istom case aj nove gufera zacali pustat olej, prave kvoli volnym zdvihatkam. Takze demontazi hlavy sa to aj tak nevyhlo, a len zbytocne sranie s tym bolo. Stvrdnute gufera nikdy nebudu samostatnou vadou.
18:10:28
31.08.2014
Kuladmin
-> Vrba: Nepamatuju si už kolik my to bralo ale snažil jsem se udržovat hladinu uprostřed, a dolíval jsem to po 1/2 litrech celkem často, možná bych řekl, že za těch 15tis km jsem tam dolil min. 4-5l co si tak pamatuju. Po výměně to nebere vůbec. Co jsem tam nalil to i vypouštím při výměnách. Takže to zabralo výrazně.(Felda)
18:06:20
31.08.2014
minno
-> darklord: Osobne by som to tiež radšej riešil bez demontáže hlavy. Nejde o cenu za tesnenie a podobne.... Každá demontáž hlavy je pre motor zlo. Ak je spodok v poriadku a človek chce fakt len vymeniť staré stvrdnuté guferá, určite by som to robil s hlavou na motore.
18:05:41
31.08.2014
Vrba
-> MVM: Obecně - kolik oleje motor veme právě přes ty gufera? Ted bere cca 1,5L /2000km. Dá se očekávat výraznější zlepšení? Pístní sada má od nova cca 100tis
18:05:34
31.08.2014
MVM
-> darklord: V předpise je demontáž hlavy.. ty uděláš bez demontáže .. vyúčtuješ demontáž .. těžké na pochopení ? Ono je rozdíl si za půl hodiny "vydělat" s stejně jako za čtyři (plus čekání na rovnání hlavy) 6
18:04:06
31.08.2014
šadesa
-> darklord 31.08.14 18:00:19: čím víc aut mechanik opraví tím větší plat proto se to taklr vychitává1
18:03:34
31.08.2014
Kuladmin
Není potřeba povolovat vůbec šrouby co drží hlavu - a tím pádem právě nehrozí že foukne těsnění. Stačí ty krátké co drží vahadla a jen posouvat dle potřeby vahadla, pružinky a držáky do stran.
upraveno 1x, naposled 31.08.2014 18:03:52
18:02:06
31.08.2014
šadesa
-> darklord 31.08.14 18:00:19: jo pracuji tam a mužu potvrdit4 ale felda v autorizáku už začíná být minulost a u dnešních už to takhle stejně nejde
18:01:24
31.08.2014
m8rinek
Se špagátkem kein problem...
18:00:19
31.08.2014
darklord
-> MVM: to mi povedz ktora automobilka ma oficialny postup vymeny gufer s hlavou na motore ked sa chces hrat na normohodiny?
17:54:57
31.08.2014
MVM
-> darklord: Až budeš pracovat v servise v normohodinách - budeš se snažit ušetřit každou minutu 4
17:52:45
31.08.2014
MVM
-> Jarda: Protože (to se stalo jednomu kolegovi ve škoda servisu) údajně při povolení dvou nejdelších šroubů se nerovnoměrně "uvolní" hlava.. Jak píšu dělal jsem v autorizáku několik let a takhle jsme to dělali na feldách. Píst třeba já osobně nedával přímo do Hú ale 90° - všechny jsou potom v jedný rovině a je potřeba min 10,nejlíp 12Bar vzduch z komresoru - ne kvůli tomu aby držel ventliy - ty udrží i šest - ale kvůli odklepnutí misek. Někdy drží,jindy jdou samy - však to znáte,,,
17:46:00
31.08.2014
darklord
Je nejaky dovod to riesit takto zlozito? U skoda motorov kde tesnenie pod hlavu stoji 200Kc, zrovnanie hlavy dalsich 200 a spolu sa cena tejto opravy nevysplha ani na tisickorunu mi to pride usmevne. Pravda, ked uz ide o auta kde tesnenie pod hlavu zacina na 3000Kc, sa uz o takejto hluposti oplati uvazovat, ale aj tak vacsinou KO gufera znamenaju ze je na GO zrela cela hlava.
17:35:16
31.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: proc by kvuli tomu melo fouknout tesneni?

-> Vrba: přemýšlím, že bych to taky zkusil, ale mám strach, abych nepoškodil píst
17:23:24
31.08.2014
MVM
Já foukám vzduch z kompresoru přes závit svíčky,píst v hú,misky odklepnoutý přes trubkový klíč.. jak už tu bylo napsaný. Pri nasazování nových gufer navlíkám přes stopku ventilu kus igelitu (jako ochranu břitu gufera) může být ostrá hrana v drážkách pro klínky.

Někdo vyvrací tuto metodu bez demontáže hlavy kvůli (údajně) pozdějšímu fouknutí těsnění - mě se tohle nikdy nepotvrdilo.
15:51:33
31.08.2014
Petr Urban
Jde to i přípravkem z Andrta pro stah. pružin, před tímto odrazit trubkou. Píst v horní úvrati u měněného válce při stlačování, nandávání a výměně gufer, pokud se surově nezatlačí proti pístu zaklepané klínky, nic se mu nestane, proto odrazit. Gufero jde kombinačkama s citem vždy, vodítka jsou křehká, když je to litina, proto se to nemačká násilím jak kdyby se trhali zuby praseti, ale uchycením a postupným vytočením jde ven vždy, pro ty co cit nemají: www.kingtony.cz/kategorie /9ad11--kleste-na-gufera-v entilu.aspx

U měněného gufera jde ventil podržet např. silným magnetem z objektivu přilepeným na něčem, ale není potřeba, ventil max. zůstane dole opřený o píst a nepropadne, při nandávání pružiny už jej co nejvíce nahoře drží nové gufero, které se do hlavy narazilo trubkovým naražečem s osazením. Po stlačení pružiny povytáhnout ventil nahoru čímkoli (tenký šroubovák) pro nandání klínků.



Kontrola vůle vodítek u vyndaného gufera.
15:15:07
31.08.2014
Kuladmin
Jde to už jsem to dělal 2x. Měl jsem na to originál stahovák na pružiny. A opravdu nějvětší problém je odlepit zámečky. Takže bylo třeba i kladivo. Ale jde to. Už jsem to tady i kdysi popisoval. Pokud se tedy bavíme o škodováckým klasickým 8V motoru.
upraveno 2x, naposled 31.08.2014 15:30:58
14:42:07
31.08.2014
mirecek.666
já dělal dvě, dírou pro svíčku narvat provázek a nějak to šlo, hlavně neztratit konec:-)
14:41:52
31.08.2014
RadovanSkodovkar
-> Vrba: Gufera idu v pohode dole blitzkami, treba ísť na ne podobne ako keď trháš zuby 3 Ale zase nemačkať tolko aby si nezlomil vodítko.. Viac by som sa bál tých zámkov, že budú zažraté..
14:34:23
31.08.2014
Vrba
Nějaké přípravky na to? A samotné sundání gufera z vodítka je nejlépe provést jak? Posledně se mi povedlo jedno vodítko zlomit.
14:33:12
31.08.2014
vhml
Podle mě to bude hodně o náhodě, jak se ti povede odlepit miska od zámků. Někdy to jde v pohodě, někdy vůbec takže to pořádně nejde dělat ani na stole.
14:32:31
31.08.2014
Šediváček
No kamarád to prej dělal u Favorita ale nebyl jsem u toho, ale jít by to mohlo. osobní zkušenosti nemám.
14:28:00
31.08.2014
Vrba
Už někdo zkoušel?
Extreme Tyres