-> zedd: Možná slepá ulička, ale já také takto zápasil a byla to souvislost s AC pumpou. Výsledkem jsou následující zjištění:
- AC pumpa Fa není plně zaměnitelná se 120 i když vypadá stejně což v praxi znamená, že jestli máš AC pumpu 120 a Lekr s přepadem a odlučovačem je vysoce pravděpodobné, že se to nenakrmí při všech jízdních režimech dostatečně... Občas tedy nastane pokles hladiny více než je zdrávo a než se doplní, tak buď zdechne, nebo chvíli kolísá volnoběh, nebo za jízdy díra v plynu. V mém případě byla extrémní díra se střílením do výfuku. Čili záleží jestli máš přepad do nádrže nebo ne a celkově jakou máš konfiguraci. Takže, aby Lekr bezchybně fungoval na pětikanálu měla by být být AC pumpa typ 120, bez přepadu a odlučovače. Čili tak jak na Sedr. Pokud chceš dát odlučovač musí být Lekr krmen AC pumpou z favorita s přepadem do nádrže a ideálně ještě dát vačku z favorita. Favorití vačky mají totiž zdvih 2mm na excentru, vačky pro 120 atp. mají 4mm na excentru. Nelze to bezproblémově jen tak nazdařbůh kombinovat... Moje poznatky se nemusí shodovat s ostatními, ale půl roku jsem s tím musel laborovat než jsem to pochopil. Nyní mám Fa motor s Lekrem, přepadem a odlučovačem tak jak to má být, mám pokoj a super motor. Ještě s tím má souvislost odvzdušnění nádrže tzn. musí být plně funkční jinak jsou špatné tlakové poměry v nádrži. Když se palivo vrací je ohřáté a teplota paliva v nádrži se postupně zvyšuje. S tím souvisí zvětšování objemu paliva a zvýšený odpar paliva v nádrži. Favorit má odvzdušnění řešeno krapet jinak než 120, ale když je vše průchozí jak má tak zatím no problemo.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> Urbi: Výhřev tam nemám, je to pětikanál, jak píšeš tu trysku co se dá vyšroubovat nahoře pod víkem jsem měl venku když jsem karbec čistil. Dneska jsem ještě zkoušel druhý odpojovač a kontroloval podtlak posilovače, je to ale pořád to samé.. těsnění pod víkem nové, sání na hlavě taky, a pod karbec jsem kupoval tu sadu v krabičce kde je kovová podložka, a ta černá + šrouby. Už fakt nevím, dneska jsem to zase projel, a třikrát se to vrátí třeba normálně, a pak zase zdechá, nebo kolísá a pak zdechne. prostě se to rychle zadusí jak kdyby tomu někdo přivřel nadoraz klapku, nebo na chvíli se vyřadil přívod paliva, nevím no.. a když to pak hend startnu bez plynu tak zse drží krásně
-> Urbi: takze kdyz se podivam na to ovladani, je tam plastova "vacka" na ni je sroub ktery povolim a pak s tou "vackou" hybu bud do leva a nebo do prava, takze kam?
tady to je krasne videt...
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
tady to je krasne videt...
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
-> Sejki: Ještě že jsi tak dopře popsal symtomy :D Je to možné zcela běžně.
Tzn. že je tam díra "chudosti" Zezadu osy prvního stupně je ovládání na akcelerační pumpu, tu zkus dát dále od ovládání, tím se zvětší nástřik pumpy, celý systém akcelerace by měl být čistý a měl by z malé sprchy na boku prvního stupně jít souvislý a docela velký proud benzínu ihned při přidání plynu. Dále je možné, že základní bohatost na volnoběh nebo na hlavní systém prvního stupně (tryska prvního stupně) bude maličko chudší než by si motor přál. Zkus se prvě zaměřit na nástřik akc.pumpy. A lekr má přechodové režimy lepší i tak musíš vědět jak jej nastavit, když je nějaký problém. Jakékoli ústrojí je jen tak dobré, jak je dobrý jeho celkový stav a jeho správné nastavení uživatelem !
Tzn. že je tam díra "chudosti" Zezadu osy prvního stupně je ovládání na akcelerační pumpu, tu zkus dát dále od ovládání, tím se zvětší nástřik pumpy, celý systém akcelerace by měl být čistý a měl by z malé sprchy na boku prvního stupně jít souvislý a docela velký proud benzínu ihned při přidání plynu. Dále je možné, že základní bohatost na volnoběh nebo na hlavní systém prvního stupně (tryska prvního stupně) bude maličko chudší než by si motor přál. Zkus se prvě zaměřit na nástřik akc.pumpy. A lekr má přechodové režimy lepší i tak musíš vědět jak jej nastavit, když je nějaký problém. Jakékoli ústrojí je jen tak dobré, jak je dobrý jeho celkový stav a jeho správné nastavení uživatelem !
-> Urbi: je mozny aby na stojicim vozidle byla pri full throtle dira ( proste ne ze by se to zadusilo ale trochu tam je ) a pri jizde pak uz nebyla? Treba na trojku slapnu na plyn a hned se sebere, ale jak stojim, necham treba 5 vterin bezet pak dam plnej tak se par desetinek vterin nic nedeje a pak de teprv do otacek. A rekneme ze pri studenem motoru to dela daleko vic a s pribyvajici teplotou se ta prodleva zmensuje. Ja myslel ze uz ma tohle lekr vychytany...
-> zedd: Je zapojen výhřev vody do sání ? Při nezapojení se to sání zachladí za jízdy a při vyřazení je to pak na chvíli chudé a neudrží se to. Ještě zkus čistotu volnoběžné trysky (respektive celé volnoběžné emulzní trubice) - je to ta jediná část co se dá odšroubovat zhora víka karb., osobně dělám o maličko větší volnoběžnou trysku právě kvůli volnoběhu a přechodům. Docela to také ukazuje na ten odpojovač, zkusil bych jiný, případně natáhnout krátký drátek přímo z baterie na odpojovač a zkusit s ním, zda nedojde k nějakému výpadku 12V na odpojovači a pak to samoozřejmě žádný volnoběh neudrží ani na malou chvíli. Těsnost příruby pod karb. ? těsnost sání u hlavy ? Vše co je pod klapkami karb. dál k motoru musí být absolutně těsné a dos. plochy rovné, je tam opravdu velký podtlak a i malé nětěsnosti dělají problémy. Ty nové gumové podložky pod karb. stojí za úplný prd, jsou křivé, netěsní a jsou s nimi velké problémy ! Zkontrolovat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> zedd: nechcipe ti to pri brzdeni?
Zdravím všechny, tak s lekrem už jsem zkusil něco pojezdit, a chová se to hezky, jde to za plynem, žádná díra, a nijak moc to nehulí. Mám ještě jeden problém, snad by někdo dokázal poradit. Jak už je motor zahřátý na normální teplotu za jízdy po vyřazení občas zdechne. Jinak volnoběh už se mi podařilo seřídit hezky, když běží tak běží pěkně, ale občas prostě když vyhodím kvalt tak to bud spadne hned nebo postupně až zdechne. Zkoušel jsem dát chudší směs i bohatší, je to podobné.Jindy se zase drží normálně, nastavil jsem to kolem 900 otáček. Měněný je obohacovač, membrána, těsnění, a podtlakové hadičky. Ten odpojovač volnoběhu nahlas cvaká, snad by měl být dobrý. sytič mám za tepla svisle otevřený. Ještě jsem zkoušel posunout kousek tu vačku na pumpičce, byla tam trochu vůle na té páce, tak jsem to dal na těsno at se dotýká. Dělá to jen za jízdy, na místě když ho protočím tak otáčky se vrátí zase do normálu.. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Přesně tak, máš moc bohatej volnoběh, jen je otázka proč. Jestli máš jen moc vytočenej šroubek, nebo je problém i někde jinde.
-> J3STER: To znamena, ze je volnobezna smes moc bohata a po jejim "naredeni" vzduchem z posilovace se smes dostane do optima...
-> Nepér: No mě se našlapáním brzdy volnoběh zvýší. To znamená co?
A znáte ten trik s brzdou? Našlapeš tomu posilovačem vzduch do sání a volnoběh se nesmí zvýšit. Naopak by měl nepatrně zakolísat dolu.
-> Sejki: Když bohaté hodně, nasvědčuje to právě obohacovači z boku těla ne ... Na druhém stupni není injektor, ale jistý druh obohacovače - ta sprcha zhora. Při maximálních ot. Kdy už je nad směšovačem velký podtlak to tudy vysává benzín a obohacuje. Zvláště u Lekr pro závodní použití se s tím čaruje.
Jeste me napadla jedna vec, neni to moc bohaty?
-> minno: jo ale na edsr to vse fungovalo... no jeste mrknu na ten injektor jestli teda dava malo....
-> Sejki: Ťažko radiť takto na diaľku. S iným karburátorom v tejto zostave motor fungoval OK? Viem, že si riešil problém aj so SEDRom, ak si dobre spomínam.
Teda ide o to, či je to naozaj určite len problém v karburátore. Ak si nie si istý, treba ísť na to vylučovacou metódou.
A ak si si istý, že problém je jednoznačne v karburátore, tak aj tam postupovať metódou pokus-omyl :)
Studené na sytič to ide za plynom OK?
Teda ide o to, či je to naozaj určite len problém v karburátore. Ak si nie si istý, treba ísť na to vylučovacou metódou.
A ak si si istý, že problém je jednoznačne v karburátore, tak aj tam postupovať metódou pokus-omyl :)
Studené na sytič to ide za plynom OK?
-> minno: tak to je furt takove divne, musel jsem ubrat predstih... kdyz nastavim 5 stupnu na stojicim motoru tak je dira vetsi
-> Sejki: Vymeň obohacovač a uvidíš no.
-> minno: ten gumený pipík
jsem samozrejme dal nový, stejně jako membránu a ten plíšek na pipíku tam mám stejně jako pružinku... kupoval jsem vše originál, no v Kelly maj ten obohacovač tak tam po obědě zajedu a uvidíme...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sejki: No aspoň skontrolovať, či je OK. Býva tam KO o-krúžok, prípadne vadná membrána v ňom.
www.amd-autodily.cz/motor /obohacovac-karbur.html
Injektory sú tam dva, na prvom a druhom stupni. Ten na prvom stupni by mal striekať do stredu toho vybratia v telese karburátora. Ten na druhom stupni netuším, ako funguje :))
Na vačke akceleračnej pumpičky sa dá nastaviť množstvo streknutého paliva. Ja som to nastavil na full :-D
Tiež treba dať pozor na správne poskladanie akceleračnej pumpičky, je tam aj taký gumený pipík a pružný pliešok pod membránou.
www.amd-autodily.cz/motor /obohacovac-karbur.html
Injektory sú tam dva, na prvom a druhom stupni. Ten na prvom stupni by mal striekať do stredu toho vybratia v telese karburátora. Ten na druhom stupni netuším, ako funguje :))
Na vačke akceleračnej pumpičky sa dá nastaviť množstvo streknutého paliva. Ja som to nastavil na full :-D
Tiež treba dať pozor na správne poskladanie akceleračnej pumpičky, je tam aj taký gumený pipík a pružný pliešok pod membránou.
-> minno: ne nemenil, asi ho mam radsi vymenit co?
-> Sejki: Spýtam sa protiotázkou: Podtlakový obohacovač si menil?
Takovej dotazek, mam diru v plynu, jak kdyby nesla akcel pumpicka, ale ta chodi... Osazenej LEKR na 5ti kanalu bez uprav... Ten injektor jsem nemenil, muze to delat?
Má někdo redukční podložku z příruby SEDR na LEKR ? Né že bych si ji nevyrobil... čas není. Prosím do SZ. Děkuji.
Ok,neviem jak to ma sedr,do toho nerobím.
-> Lamac: pokud das paku klapky ze SEDRa tak ne
Nieje tam pak ešte potrebná uprava-prepákovanie,resp.
uprava uchytenia bowdenu kvôli odlišnej dlžky dráhy plynového pedálu?
Je možné koupit lanko v cyklo prodejně a dát ho do origo bowdenu?
tak díky za radu, ten kabel prostě jen neměl kontakt a tak odpojovač volnoběhu byl pořád zavřený. Vůbec mě tam nenapadlo hledat problém. Ted ještě doladit volnoběh,sytič, sehnat nové hadičky a obohacovač a snad to nějak postupně bude fungovat, zapojit táhlo ze Sedra, upravit filtrbox...
-> King: Aha, tak ted koukam, ze rec je vlastne o Lekru na 742, tak v tom pripade beru zpet, protoze moje karburotorova kariera zkoncila u Sedru :-)
Zkusím proměřit, napíchl jsem tam normálně ten kablík co byl i na sedru, ale radši to překontroluju. Kostru jsem tam dal, chytil jsem ji mezi podložku a matku na ventildeklu, tam by měla mít dobrý kontakt
-> King: Souhlasím.. Jen jsem chtěl dotyčnýho nasměřovat tím směrem. To,že origo karbec na favoritu musí být i dobře ukostřený kvůli gumový podložce ani nepíšu..
-> MVM: Ba co vic - ono tam to napeti muze pri mereni bejt, ale za chodu motoru staci malinkej vypadek napajeni volnobeznyho ventilu (spatnej kontakt kdekoliv) a volnobeznej system je mrtvej az do restartu motoru. Tohle se da diagnostikovat jedine tak, ze se volnobeznej ventil vyhodi a dira po nem zaslepi...
-> zedd: Vím že to píšu často k tématům karburátor,pokud to někomu vadí - tak jakobych nenapsal nic. Ale co třeba odpojovač volnoběhu,prípadně drát který se připojuje na cívku .. máš tam napětí? Tohle bývá taky příčina nefunkčního "volnoběhu".
Já to zatím nijak neprojížděl, nemám ještě připojené lanko, takže jsem zkoušel jen na místě. Těsnění pod víkem je nové, pod karbecem podložka samozřejmě taky. Myslel jsem si že ten podtlakový obohacovač asi bude špatný, chtěl jsem včera řešit aspoň ty hadičky nové, ale zas sobota, pozdě něco kupovat.. Jak říkám takhle na místě to za plynem jde hodně pěkně, ale volnoběh je problém. Zkusím teda zítra ještě koupit co pujde a uvidí se :-)
-> zedd: S popisu mi celkom nie je jasné, či je problém len s chodom na voľnobeh, alebo to ide zle aj za jazdy?
Ak je zlý voľnobeh, skús trochu vytočiť von šrób bohatosti.
Škoda, že si nerepasol ten karburátor celý. Hadičky, podtlakový obohacovač, gumičky atď., ako píše Lamac. Takto môžeš mať ktorýkoľvek komponent ešte vadný a budeš bezhlavo hľadať, kde je chyba.
Ak je zlý voľnobeh, skús trochu vytočiť von šrób bohatosti.
Škoda, že si nerepasol ten karburátor celý. Hadičky, podtlakový obohacovač, gumičky atď., ako píše Lamac. Takto môžeš mať ktorýkoľvek komponent ešte vadný a budeš bezhlavo hľadať, kde je chyba.
Vymeň podtlakové hadičky,tesnenie karburatora a obohacovač.
Přesovám se do druhého tématu
Tak jsem pořídil z vrakáče Lekr, teda vlastně ještě původní Pierburg, upravil jsem podložku, usadil, zapojil, a dokonce to i chytlo, napodruhé. je to 130ka motor.Karbec jsem předtím rozebíral abych ho trochu vyčistil, byl pěkně zahnojený, takže kdoví co jsem všechno rozhodil. Měnil jsem membránu pumpičky a těsnění pod víkem. Sytič jsem prozatím prasácky napojil tak, že jsem na něj navedl hadici od termostatu, a vývod do nádobky. Za plynem jde krásně, ale nevím co s volnoběhem.Když pominu chování motoru za studena, nechal jsem to zahřát na normální teplotu, že se až spínala sahara, ale volnoběh zůstal uplně nahovno. Pochopil jsem že s bohatostí tady asi moc nenašteluju, nevim jak moc by se měl zhruba šroub vytočit. Horní klapka od sytiče byla při zahřátí uplně otevřená, ale motor sebou strašně škube a sotva běží a kolísá to. Za studena byla klapka jen lehce pootevřená. Když jsem začal přitahovat šroub volnoběhu co tlačí na klapku tak se srovnal ale až od nějakých 1300 otáček, jak je to níž, tak je to prostě dost blbý. Kde by mohl být problém? s tímhle karbecem mám minimum zkušeností, tak jsem rád za každou radu, tohle téma jsem pročítal už celé, nevim jestli to vůbec budu schponý nějak rozumně nastavit bez nějakých přípravků![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> minno: ja vyndal co zbylo a na ruce se mi to rozpadlo na prach :-D
-> Sejki: Ja som nechával myslím staré, nič tomu nebolo. Membránu som dal novú.
-> minno: tyjo to je ono, diky moc, ja to tam mel uplne rozpadle...
-> Sejki: Číslo dielu je 115940450.
Našiel som sem:
www.cc-autodily.cz/ventil ek-saci?brand=SKOD...
www.autodilyhh.sk/ventile k-saci-115940450-sk?brand= SKOD...
na PL shope aj s fotkou:
skodaauto.com.pl/zaworek- pompki-przyspieszacza-skod a-favorit-felicja-13-p-359 9.html
Našiel som sem:
www.cc-autodily.cz/ventil ek-saci?brand=SKOD...
www.autodilyhh.sk/ventile k-saci-115940450-sk?brand= SKOD...
na PL shope aj s fotkou:
skodaauto.com.pl/zaworek- pompki-przyspieszacza-skod a-favorit-felicja-13-p-359 9.html
Pod membranou akceleracni pumpicky u LEKRu je pruzinka a pod tou pruzinkou by mela byt nejaka planzeta co pousti palivo z plovakovky jen k membrane... da se to jeste nekde koupit?
-> minno: Hadicové peklo jsem vytvořil tak, abych nemusel vrtat do sání. Čili za výstup ze sání jsem dal rozdvojku a prohnal to i sytičem. Kupodivu to funguje dobře. Sání mám zapojené zatím do série s topením. Když je topení zavřené jde trochu kapaliny bypasem. Rychle se to ohřívá a když je topení otevřené jde ochlazená, ale stále dostatečně teplá voda teprve do sání.
Pulldown mám na mysli tu černou podtlakovou blbinu co ovládá klapku sytiče po nastartování.
Pulldown mám na mysli tu černou podtlakovou blbinu co ovládá klapku sytiče po nastartování.
-> minno: pulldown ak dobre viem je objemovy ovladac, to co je na vacsine lekroch uz zle.
-> Jiskra: Nemáš za čo, ak ti niečo z toho pomohlo...som len rád. Čo myslíš tým pulldownom?
Inak čo si to spravil za hadicové peklo pri tom motore? :)
Inak čo si to spravil za hadicové peklo pri tom motore? :)
Tak jsem přes vánoce nasadil LEKR. Předtím jsem měl EDSR 120. Už ten zinkový krám snad nebudu potřebovat, protože Lekr je paráda. No EDSR nebyl špatný, ale Lekr je prostě jinde. Spotřeba 5,5l - 6/100km Mám to v sériové užovce s trochu polazeným podvozkem, protože jinak je motor výrazně rychlejší než podvozek. Chtěl bych poděkovat Minnovi za rady a úžasnou fotodokumentaci ze které jsem čerpal a prakticky to celé okopčil
- díky. Foto zatím jen z mobilu, ale jako důkaz postačí :-).
Při zástavbě jsem se mimo jiné potýkal s těmito problémy:
- první start nevyšel, závada a výměna Pulldownu a OK.
- motor při požadavku na plný výkon ztrácel tah a střílel do výfuku. Problém způsoboval zařazený dodatečný filtr paliva. Jeho vyjmutí závadu zcela odstranilo.
Jinak montáž nebyla zdaleka tak náročná jak jsem si myslel. Lekr byl součástí motoru z vrakoviště (cena komplet motoru z havarovaného Favorita - 1300 kč, motor najeto 89 000km), takže jsem nic neladil a krom výměny Pulldownu a seřízení volnobežných otáček jsem nic dalšího nemusel nastavovat. Lekr nyní pracuje naprosto spolehlivě a mám velkou radost. Škodě zdar :-).
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Při zástavbě jsem se mimo jiné potýkal s těmito problémy:
- první start nevyšel, závada a výměna Pulldownu a OK.
- motor při požadavku na plný výkon ztrácel tah a střílel do výfuku. Problém způsoboval zařazený dodatečný filtr paliva. Jeho vyjmutí závadu zcela odstranilo.
Jinak montáž nebyla zdaleka tak náročná jak jsem si myslel. Lekr byl součástí motoru z vrakoviště (cena komplet motoru z havarovaného Favorita - 1300 kč, motor najeto 89 000km), takže jsem nic neladil a krom výměny Pulldownu a seřízení volnobežných otáček jsem nic dalšího nemusel nastavovat. Lekr nyní pracuje naprosto spolehlivě a mám velkou radost. Škodě zdar :-).
Vyriesene falosneho prisavania, bola to netesnost pri sacom potrubi, na hadici alebo tesnenie pri sacom. Testoval som ako sa to sprava ked nahle zacne prisavat, tak hned skape.
Vyriesene aj kolisanie otacok, vymenil som veko karburatora, zahrial motor, bolo nutne zasrobovat trochu doraz klapky inak skape. A otacky nastavene na 900 a nekolise, len minimalne ale to moze byt celkovym stavom karburatora a zapalovania.
takže to bolo vekom.
Bohuzial ale zase nenastartujem. Pri volnobehu som trocha tocil rozdelovacom a ako som tocil (proti smere hodin) tak odrazu skapalo a uz nenastartuje, ani ked ho dam približne spat lebo som ho asi otocil moc doprava, a ani zakladnej polohe (nemam stroboskop) pri 7° a hviezdica je pri vystupkoch. Bezkontak. Mohol som tymto cinom nieco odpalit? Ani snaha o nastartovani. Stretol sa stym niekto?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vyriesene aj kolisanie otacok, vymenil som veko karburatora, zahrial motor, bolo nutne zasrobovat trochu doraz klapky inak skape. A otacky nastavene na 900 a nekolise, len minimalne ale to moze byt celkovym stavom karburatora a zapalovania.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Bohuzial ale zase nenastartujem. Pri volnobehu som trocha tocil rozdelovacom a ako som tocil (proti smere hodin) tak odrazu skapalo a uz nenastartuje, ani ked ho dam približne spat lebo som ho asi otocil moc doprava, a ani zakladnej polohe (nemam stroboskop) pri 7° a hviezdica je pri vystupkoch. Bezkontak. Mohol som tymto cinom nieco odpalit? Ani snaha o nastartovani. Stretol sa stym niekto?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: nie nemalo to vpyv, to viem presne lebo som namontoval 4-piesty tak som skusal, a brzdenim som nepozoroval zmeny. Proste to chvilu islo na volnobehu asi 2-3 min a potom odrazu skapal motor o to bol nastavenych na tych 1100 otacok.
No chova sa to inak ako sedr, aspon sme mudrejsi.
No chova sa to inak ako sedr, aspon sme mudrejsi.