skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka od Chovance
-> Vrba: ja mam doma ze 136B a ze 136X, chtěl jsem dávat tu ze 136X, ale ještě zkusím nějaké úpravy na motoru s tou 265... a třeba potom ji zase použiju, přecijen ten motor vzadu si víc říká o vytáčení :)
-> Jarda: Nevim,nastavuju to vždycky za tepla 0,25 a 0,35-ale v zimě ten motor nejezdí,takže nehrozí že by třeba zůstal viset ventil. Tu MPI vačku jsem jezdil na začátku v bloku fabia - velké uložení. Jelo to docela hezky,nechalo se to točit,spotřeba ok. Zadné vady v chodu. I když jednou jsem byl na pochybách,kdyz jsem měl problém v karburátoru,tak jsem skoro uvěřil tomu tvrzení,že MPI vačka je nevhodná. Po opravě karburátoru jsem se ale utvrdil,že to je nesmysl.Pak jsem ji ale vyměnil za ostřejší a dál jsem ji neladil i když ted už vím,že tam musely byt výkonové rezervy. Myslím,že to bude určite lepší než vychozená vačka z Erka,určitě nejlepší sériová vačka,co můžeš použít.
-> Vrba: jj, mozna mas pravdu, nedokazu to posoudit, protoze s tim nemam prakticke zkusenosti, takze placeboefekt beru jako jistotu :)
na kolik mam nastavovat saci ventily, kdyz mam Al tycky? za studena predpokladam asi 0,3 vsechny...
na kolik mam nastavovat saci ventily, kdyz mam Al tycky? za studena predpokladam asi 0,3 vsechny...
-> Jarda: Já Ti nevim,ale pokud vačku posuneš klínkem o 0,0nic,tak to bude mít nějakej pochybnej vliv možná prvních 200kiláků než se ti vytahne rozvod a pak můžeš klínkovat znova a jinak. Já bych v tom viděl spíše marketingový tah,kdy si máš k vačce koupit ještě klínek za 500kč a mít z toho dobrej placebo efekt.Vačka je broušená tak,aby se motor co nejlépe naplnil vzduchem. Pokud k němu v karbeci přimícháš beno,tak to stejně nemá na nic vliv. U vstřikování bych pochopil,že vstřikuješ do otevřeného ventilu,tak se musíš nějak trefit. S tím ale nemám zkušenosti,každopádně větší posun ti udělá vytáhlej rozvodák než klínek,a motor stále jede....
-> vhml: Nějak mi vypadlo očko :))).
-> m8rinek: o 0,05 chce to brejle 

-> Jarda: Já jsem jen tupá lopata, ale není 0,05mm za studena nějak kua málo? Vždyť na seriovým fáčku je 0,2mm a při ostřejší vačce se dávaj vůle větší....
-> Vrba: skoda-virt.cz/cz/.../1554
84-mpi-vacka-rozdelovac-88
0
je tam proste klinek o nejakej stupinek jinde, proto mam taky tu mpi vacku nabrousenou na vacce favorit
toto mi Ing. Chovanec prilozil k vacce
je tam proste klinek o nejakej stupinek jinde, proto mam taky tu mpi vacku nabrousenou na vacce favorit
toto mi Ing. Chovanec prilozil k vacce
-> Jarda: Rekl bych ze je jedno karbecova/stříkačková. Tohle rozdělení bych asi fakt zpochybnil. Alespon pri použítí karburatoru.
-> Chali: -> Urbi: me asi tenkrat poslal stejnou, myslim, ze jsem si ji poznal, doufam, ze misto karbecovej pak neposle treba strikackovou...
pamatuji jen, ze jsem mel tenkrat problem ji dostat do bloku, asi trosicku nabyla nitridaci, tak jsem chvilku brousil 2500 smirkem
pamatuji jen, ze jsem mel tenkrat problem ji dostat do bloku, asi trosicku nabyla nitridaci, tak jsem chvilku brousil 2500 smirkem
koukám že téma se ujalo, ale zpět k původnímu dotazu, někdo nějakou zkušenost v motoru 1.6 55kw a od koho upravit jednotku adekvátně k té vačce?? hlavu mám vzatou o 0.3mm když se rovnala...
-> Chali: Poslal ti jinou, má to výměnným způsobem. Možná zrovna nějakou z hromady vaček 50kw vše v perfektních stavech co jsem mu blbec navozil, teď bych je potřeboval pro užitečnější účel a nemám už kde vzít.
-> Chali: tak ja som mu ziadnu neposielal ale kupujem hotovu
-> castrol: Já mu posílal svoji váčku,nevím jestli přebrušoval tu mou nebo poslal jinou,a trvalo to 14dní než mi přišla zpět.
-> MOLSO: sak este ten vecer ako si bol umna som mu pisal
-> castrol: som ti vravel otravovat bombardovat lebo sa nedockas 

-> MOLSO: estelen teraz bude veselo ,pockam do piatku a ozvem sa mu znovu
-> Jarda: Já jsem si mixer vyrobil doma,byl na seřizování obou komor zvlášť,ale byl problém se seřízením,aby to jelo a nežralo jak tank.
U toho co mám v autě zkusím zvětšit ten střed a uvidím co to udělá.
U toho co mám v autě zkusím zvětšit ten střed a uvidím co to udělá.
-> castrol: 

totok mi doslo dneska
Omlouvám se, ale asi jsem Vaši objednávku přehlédl.
Vačku zítra zašleme.

Omlouvám se, ale asi jsem Vaši objednávku přehlédl.
Vačku zítra zašleme.
-> spartra: mozna, ja myslim, ze problem je spis v reduktoru, nemam ten rizenej podtlakem, ale civkou, takze to jde jen podle otacek a ne podle podtlaku, samozrejme si to podtlakem pri nasavani strhava asi vic, ale.... proste lovato v rapidu mi prijde mnohem lepsi, myslim, ze tento BRC system ma i Chali, myslim, ze jsem se na to dival na favosrazu, ale nejsem si uplne jist, je to takovy maly reduktor, puvodni BRC, co se davalo do favoritu bylo vetsi
to vám nestačí jedna díra
měl sem jedno i dvou díry, je to úplně buřt
snad by musela bejt jiná konstrukce aby to mělo vliv


-> Chali: jj, to mam v MTX taky, chtelo by to alespon dvojitej, ale nevim, jak bych serizoval druhou komoru...
Tiez jazdim 278-ku vo fabii a mam taky pocit, ze do 3000 ide ako seria a potom samozrejme lepsie, ale ze by v nizkych nejak extra a stracal, to som si nevsimol, sice na porovnanie mam len seriovu feldu 1,3mpi. 

-> Jarda: mám 1.3 ,mixer mám jednoduchej na obrázku.Systém je BRC.
-> Chali: jj, zkusim asi dat misto toho poloelektronickyho LPG podtlakovej reduktor lovato, mas to na 1.3 nebo 1.4?
a mixer mas jednoduchej nebo dvojitej?
a mixer mas jednoduchej nebo dvojitej?
-> Jarda: Mám taky Chovancovu 265-ku,KP 10,5 rozdělovač od Urbiho a podtlakový LPG a můžu říct že výkonově je to zhruba na stejno s benzínem,akorát mi příde po zvětšení difuzorů že motor škrtí mixer od LPG
Ja si myslim že jestli to s vačkou do 280 dole jede nebo nejede je o tom jak je všechno seřízené.Když je vše dobře tak i s vačkou 278,webrama a KP 11,1 se s tim da jet téměř jako se sériovkou někde od 2 tis.
-> Urbi: jj kp 10,7 to mi rapid jezdil nejlip, ale zas temac vydrzel 30-40tis. km, ono to taky je tím, že mám nataženej blok a tim neidealni presahy, ale elring tam zatim drzi s kp 10,3
U MTX, kde mam tu 265 a rozdelovac od Tebe vidim nejvetsi problem asi v krmeni LPG, je to system ovladanej pulzy, takze podle me uplne naprd, protoze to neni tak zavisle na podtlaku v sani jako klasika
U MTX, kde mam tu 265 a rozdelovac od Tebe vidim nejvetsi problem asi v krmeni LPG, je to system ovladanej pulzy, takze podle me uplne naprd, protoze to neni tak zavisle na podtlaku v sani jako klasika
-> minno: Chces o nieco lepsi tah v spodnych otackach tak kp pod 10,5 ani neskusaj z vlstnej skusenosti s vacicou 265-ka ale zase sedrom.s Lekrom by to mohlo o nieco ist lepsie,ja som mal v spotrebaku kedysi motor totalne seriove 135 tedy kp 8,8,vacka 247,a seriovy lekr len odlahceny zotrvak,rozdelovac 540-ka zaklad 5 stup.a zo spodu to islo velmi dobre uz od 2tisic to tahalo a to neviem do dneska vysvetlit asi nieje motor ako motor,je pravda ze uz od 4500ot mrtvola
-> Tuner#2: Jasně,bylo to jedno z hledisek,proč se nezabívat snižováním hlavy o 00prd. Problém detonací je spíše zaviněn křivkou regulace,která musí být kompromisní. Jinak řečeno i motor s vysokým KP může pracovat bez detonací na 95oct při správné regulaci,ale průběh výkonu se může lišit. U těch 265 při dodržení správného KP by to výkonově asi vypadalo dost podobně. Tam jde více nahnat naladěním než snižováním hlavy.
-> Vrba: Celkem mě to prekvapuje, mel jsem zazito, že máš určitě pres 10:1 a pokud si dobře vzpominam, kdysi jsi se pyšnil tim, že jsi to odladil bez detonaci i na 95tku. Teď je mě jasné proč. 

-> Tuner#2: Jasně,proč se ptáš?
-> Vrba 26.12.13 12:30:51: To mluvíš o Rapidu?
hm a ja som mal za to, ze s benzinakom 2-2,5 tis. ot je uplne idealny stav .. pod 2 tis. nejazdim moc ani s naftou ..
-> minno: Pořád je to jen 1.3 OHV a ještě s dlouhou převodovkou. Pokud chceš aby to šlo lépe odspodu, tak vent. vůle za tepla zkus 0,40 na obou, na zimu maličko větší trysky, měj co největší předstih co motor zvládne, zapojenou podtlakovou regulaci předstihu - zkontrolována průchodnost a perfektní těsnost hadice k rozd. a zvětši KP na 10,6 - 10,7, doseřiď k tomu zbytek a pojede to i dole. Se zdvihem 78 (fabia) by to jelo se stejnou vačkou lépe.
Já jsem jezdil s origo motorem 50kw MPI na karb. a rozdělovači, pak s 265st. a jede to dole víceméně stejně a jsem kompromisně spokojen s tím jak to dole jede. Dlouho jsem vychytával nastavení což mi přišlo jako stěžejní věc, nedostatky SEDR jsem doladil až s lambdou, např. i převrtání ekonstatu pomohlo. Také se mi při testování zdálo že s dif. 20/24 při stejně nastavené lambdě, to jelo dole lépe než s 22/24 a pocitově výkonová špička skoro stejná.
Já jsem jezdil s origo motorem 50kw MPI na karb. a rozdělovači, pak s 265st. a jede to dole víceméně stejně a jsem kompromisně spokojen s tím jak to dole jede. Dlouho jsem vychytával nastavení což mi přišlo jako stěžejní věc, nedostatky SEDR jsem doladil až s lambdou, např. i převrtání ekonstatu pomohlo. Také se mi při testování zdálo že s dif. 20/24 při stejně nastavené lambdě, to jelo dole lépe než s 22/24 a pocitově výkonová špička skoro stejná.
-> minno: ja zas myslim, ze tou vackou, co mam od viciho by jsi to dole zlepsil (254° - ma to byt vacka felicia mpi nabrousena na vacce favorit) asi do dalsiho motoru zkusim vacku ze 136X (tusim 248°), mam jeste ze 136BMM, ale ta precijen neni urcena pro karbec
prevodovka 3,9 v rapidu mi prijde kratsi nez 4,15 (nebo tak nejak) v MTX
prevodovka 3,9 v rapidu mi prijde kratsi nez 4,15 (nebo tak nejak) v MTX
-> vhml: tak ono ísť to ide, ale čakal by som od toho viac.
-> minno 26.12.13 14:44:13: Sériovou vačkou to dole nezlepšíš.
Na podzim jsem vystřídal dva motory. Jeden trochu víc upravený a 280 vačka , druhý jen snížená hlava a er vačka. Objemy, rozdělovač a karb stejné ( přendané ). Do 4000 to jelo stejně. Ve 4500 ta série umřela, 280tka teprve začla předvádět to nejlepší...
Pokud se ti to dole nechová tak máš nějde chybu. S 280tkou a Webrem broudám městem na 2000ot. a nemám problém.
Na podzim jsem vystřídal dva motory. Jeden trochu víc upravený a 280 vačka , druhý jen snížená hlava a er vačka. Objemy, rozdělovač a karb stejné ( přendané ). Do 4000 to jelo stejně. Ve 4500 ta série umřela, 280tka teprve začla předvádět to nejlepší...
Pokud se ti to dole nechová tak máš nějde chybu. S 280tkou a Webrem broudám městem na 2000ot. a nemám problém.
-> Jarda - zrušená registrace 25.12.13 16:51:34: Neviem to nejako dobre zhodnotiť z globálneho hľadiska, pretože moc s inými autami / škodovkami nejazdievam. Každopádne v nižších otáčkach sa tomu nechce. Potom je ale otázka, či je to vačkou, alebo sprostým zastaralým zapaľovaním s mechanickou reguláciou predstihu. Druhou vecou je to, že u mňa to zabíja 3,9 prevodovka. Na takto zladený agregát je to dosť ťažký prevod. To sa potom pri bežnom jazdení treba furt motať okolo 2000-2500 ot. a to je potom o ničom.
O 265 vačke sa vraví, že je to len taká lepšia séria, mňa by potom ale skrz toto zaujímali len dve veci, a to, či by to so sériovou vačkou šlo v nižších otáčkach rovnako nahovno (nemám odskúšaný sériový 136 motor), a za druhé ako by tento môj motor s 265 vačkou šiel za použitia moderného "normálneho" systému zapaľovania a plnenia.
edit: pri 1000 ot. mám teraz 12. st. predstih (95 benzín). Skúšal som 12-16, pri nižšom mi príde že to ide lepšie.
O 265 vačke sa vraví, že je to len taká lepšia séria, mňa by potom ale skrz toto zaujímali len dve veci, a to, či by to so sériovou vačkou šlo v nižších otáčkach rovnako nahovno (nemám odskúšaný sériový 136 motor), a za druhé ako by tento môj motor s 265 vačkou šiel za použitia moderného "normálneho" systému zapaľovania a plnenia.
edit: pri 1000 ot. mám teraz 12. st. predstih (95 benzín). Skúšal som 12-16, pri nižšom mi príde že to ide lepšie.
-> vhml: Pravda, ale hlavně nezapomenout při odlehčení řemenice vyndat kliku a celek vyvážit.
-> Vrba: Počkej počkej, sníženim hlavy a odlehčenim setrváku přece naženeš nejvíc. 

-> Jarda: Jezdím na 265 nesnizovanou hlavu,coz by melo odpovídat KP10. Vybral jsem jen co nejtenčí těsnění. Na kompresi toho stejně zas tolik nenaženeš.
-> minno: Souhlasí s tebou já taky kupoval přes eshop a snad do 4 dnů byla doma a ještě se slevou
-> minno: a jak jsi s tou 265 spokojen? kp 10,2:1 mi prijde trochu malo, ja mam asi 10,4:1 a rozdelovac mam taky od Urbiho, ale mam teda kliku fabia, sani a hlavu mas jeste nejak upravovanou mimo GO? kolik mas zakladni predstih při 1000/min.? mě se nejlíp osvědčilo 15°, ale na LPG
S objednávkou vačiek od Chovanca som nemal problém, po objednaní z eshopu hotovej vačky, druhý deň som mailom objednávku upravil na 2 ks vačiek, na čo mi bolo hneď odpísané a objednávka upravená....do pár dní boli vačky doma.
Možno je problém len vtedy, keď mu posielate svoju vačku na prebrus.
Možno je problém len vtedy, keď mu posielate svoju vačku na prebrus.
-> dragon_cb_cz: A právě pro to je tu konkurence a možnost zakoupit jinde 

-> dragon_cb_cz: Jak jsem napsal, mě to baví a mám z toho pr..... Co to dá nebo nedá těm ostatním je mě jedno. Ono pro někoho bude i ta jedna cesta moc, takže to je těžko, prostě jsou lidi co nebudou nikdy spokojení a jsou lidi co si počkali, neměli s tím problém a taky jezdí, ono je to tak ve všem a proto budou vždycky tady i taková to témata a v nich tyto pikantní příspěvky a všechny co sem přispívají to musí bavit jinak by tím ani neztráceli čas
