skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?!
-> Bery: no to dost zalezi jaky jsou s ni plany :)
impreza je možná levnější oproti porsche jen pokud ji máš jako model na poličce v pokoji

-> Eidy: To už je zase někde jinde pro nás smrtelníky
A já jsem zakoukanej do Imprezy 


-> kury: Proč ne Porsche?

-> vhml: A když boxer, tak Subaru 

-> vhml: : a kdo myslíš, že je mi momentálně ispirací 

-> T 21.09.13 09:17:21: když jinej motor tak jedině nějakýho boxera ať to má styl a zvuk :-)
-> vhml: : jo táákk...to nééé
ale myšlenka by se mi líbila
myšlenka je jiného motoru ,ale vyždímat něco ještě v 5-ti kanálu, tak to rád oddálím 




-> T 20.09.13 19:45:05: jako že bys to zaplatil a já udělal a provozoval jo? :-) S tím nemám problém
-> vhml: : jestli budeš stavět 1500 do 5-ti kanálu, tak se hlásím na spolupráci



-> vhml: ked kupujes fungel piesty tak sa neoplati felda ale uz ta 77, no a este tu mas fabiu kde ta uprava vyjde cenovo rovnako.
E. Aha teraz som si precital ze nechces upravovat hlavu
E. Aha teraz som si precital ze nechces upravovat hlavu
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.09.13 17:26:13: taky jsem na to žádnou velkou chválu neslyšel. Se 77mm jsem najel 20000km a minimálně dalších 50 najeli po tom co jsem feldu prodal ( frajer s tím denně jezdil 350km do práce a zpět do říše ).
Feldí střeva by fakt byly nejsnažší, 130 blok tu mám, ale na druhou stranu: bude to stačit? :-) Když už bych měl něco páchat tak bych u toho nerad troškařil :-D
EDIT: u feldích střev mě napadá, že bych beztak musel dát max. BMM kvůli kompresy abych nemusel šahat do hlavy 135 písty MPI maj taky vyšší kompresy nez 135 BMM?
Feldí střeva by fakt byly nejsnažší, 130 blok tu mám, ale na druhou stranu: bude to stačit? :-) Když už bych měl něco páchat tak bych u toho nerad troškařil :-D
EDIT: u feldích střev mě napadá, že bych beztak musel dát max. BMM kvůli kompresy abych nemusel šahat do hlavy 135 písty MPI maj taky vyšší kompresy nez 135 BMM?
-> vhml: to už bude každopádně věc pro fajnšmekry :D
-> vhml: 78mm do sériových vložek rozhodně nee. Takových motorů jsem už viděl a žádný nevydržel... Takže max 77mm nebo jak píšeš střeva z Feldy. To poskládal Vena z Rokycan do kila co staví (130 blok) 

-> Evž@ 20.09.13 17:23:26: podle mě by to byla slušná frajeřina :-D
-> Nwkt 20.09.13 17:22:09: to fakt ne :-D
-> vhml: 1506 ccm do pětikanálu už lecos o člověku prozradí :DD
-> vhml: ltinovej 8k 

Ne že bych měl před zimou trochu roupy, ale spíš si dělám nezávaznej přehled trhu :-)
Tudíž:
Kde koupit 77mm písty? Chovanec to taky jistě někde kupuje.
Kde koupit 78mm písty? I když tam už mám trochu pochybnost o vložky a nový vložky se mi platit nechce.
Pořád mám nějakej vnitřní boj jestli nezavrhnout 5kanál a prostě tam jednoduše nedat 791.136. Nebo dál pokračovat v pětikanálech, což by mě asi lákalo víc, ale nahnat nějakej kůň objemem. Buď jednoduše tam napraskat střeva z felicie, nebo 77mm ( že já blbec je tehdy prodal ) a nebo prostě rozvrtám blok a udělám 1506ccm do pětikanálu a poprdeli :-D
Tudíž:
Kde koupit 77mm písty? Chovanec to taky jistě někde kupuje.
Kde koupit 78mm písty? I když tam už mám trochu pochybnost o vložky a nový vložky se mi platit nechce.
Pořád mám nějakej vnitřní boj jestli nezavrhnout 5kanál a prostě tam jednoduše nedat 791.136. Nebo dál pokračovat v pětikanálech, což by mě asi lákalo víc, ale nahnat nějakej kůň objemem. Buď jednoduše tam napraskat střeva z felicie, nebo 77mm ( že já blbec je tehdy prodal ) a nebo prostě rozvrtám blok a udělám 1506ccm do pětikanálu a poprdeli :-D
-> T: No, 1000MB a 100/110 měly trochu širší cívky (myslím, že 6,5 cm). Někdy v průběhu výroby stovek se začaly dělat užší (průměr 6 cm) a s tímto průměrem se dělaly až do skončení výroby.
Tu Tvou cívku tipuji buď na výrobu aftermarket dílů (náhrada) v devadesátých letech, nebo nějakou speciálku (na nějaký stroj, traktor, ...).
Jaké má ta cívka logo výrobce? PAL Czechoslovakia, nebo jiné (Hanhart)?
Tu Tvou cívku tipuji buď na výrobu aftermarket dílů (náhrada) v devadesátých letech, nebo nějakou speciálku (na nějaký stroj, traktor, ...).
Jaké má ta cívka logo výrobce? PAL Czechoslovakia, nebo jiné (Hanhart)?
-> Bukaj: : jo a ještě je užší, než moje cívka, co mam v autě...to nevíš kdy se předělávaly velikosti nebo čím se to vlastně liší ?
-> T: Netuším, ale všiml jsem si, že číslo na dně mají novější cívky - ruhá polovina osmdesátých a první polovina devadesátých let. Všechny Favorití cívky už mají číslo na dně. Ale Fa má jiné číslo (....215 820).
koukal jsem tady na označení cívek a našel jsem doma cívku,co má na dně 443 212 216 200 ví někdo co je to zač ?
-> ZdenoR: Ono pokud máš slabou jiskru,tak ten motor spis bude problém zastudena nastartovat,než že by neměl mít výkon nahoře. Pokud se to i v otáčkách zažehne,tak už je uplně jedno jestli to bylo silnou,slabou a nebo střední jiskrou,dokud to nevynecha,tak ten vykon bude stejnej.
-> m8rinek: 

-> ZdenoR: nie, doba nabijania je pevna okolo 3.5ms, mozno vtedy to citit, ked uhol zopnutia v rozdelovaci je blbo nastavene a vo vyssich otackach uz fakt nestiha nabijat.
-> darabos: Taky tak, jezdím červenou Boschku a že bych pocítil nějakej wow efekt to ne... Placebo je mocnej nástroj.
-> darabos: Nebude to tím že to tvoje programovatelné zapalování řídí i energii jiskry. (nabíjení cívky)
Mozno vo mne je chyba, ale ja som s programovatelnym zapalkom uz pouzil 120-kovy, s odporom a bez, favoritacku a este aj z feldy BMM, kde som odpojil koncovy stupen, ale nevsimol som si ziadnu zmenu vo vykone 

-> Ultim: tam je ta jiskra intenzivnější....ale celý bezkontakt má taky své pro a proti
-> Ultim: Jsou to jiné cívky. Bezkontantí se nedá dát na kontaktní typ, zhořely by ti hned kontakty. Bezkontaktní zapalování má mnohem lepší jiskru, není třeba upgrade.
-> Urbi: A co 880 bezkontakt s favo civkou? Je to srovnatelne s tou odporovou ale zapojenou naprimo ?
-> Vrba: Kdyby borcovi co jsem mu to doporučil nepraskla a nepsal mi z dovolené min. rok, tak bych to tady nepsal !
-> Evž@: Kontakty Bosch vydrží více
-> Evž@: Kontakty Bosch vydrží více

-> Vrba: tak ty kontakty neřeším...nic to nestojí a stěmi 3-4tis km za rok co najezdím...a to ještě slušně přeměřuje tacho díky profilu pneu 

-> Evž@: Civka vydrží jak dlouho budeš chtít,dokonce i v itálii pri 50 stupnich a na volnoběh. Spíš bych se bál o kontakty přerušovače,které se budou opalovat a zvětšovat odtrh.Samozřejmě u tvého auta vzhledem k jeho využití je to zanedbatelné.
-> Evž@: Vydrží kupodivu dlouho, pokud nebudeš mít např. nakopnuté auto na volnoběh někde v Itálii v koloně při 50C na slunku...takovou sem měl špatnou rezenci od zákazníka když sem ho upozorňoval, že pokud bude auto využito jen někde na pojížďky a ježdění bez využívání max. výkonu, tak stačí jít přepojit drátek zase na předřadný odpor. Já jezdil bez jeho zapojení 2 roky i na slunku v kolonách, nikdy nic. V otáčkách vlastně té cívce ulehčíš, takže v závodním režimu by určitě neměl být problém. Že by ti to někde na RZ kvůli ní nemělo jet, to zřejmě nemusíš mít obavy.
-> Urbi: tak sem vyměnil starou bezodpor. indučku za emkovou s odporem a zapojil bez něj a docela mě překvapila ta změna.Ten zátah je citelně jinde.Asi se vyplatí investovat do nějaké top cívky.Sem zvědav jak ta cívka dlouho vydrží takto zapojená.
-> m8rinek: Ok pokracovanie na druhej teme!!!
-> peter l: daju, ale chce to vědět co děláš, když ho zvětšíš moc, tak ho budeš těžko zmenšovat...
BTW co přesunout tuhle debatu sem skoda-virt.cz/cz/.../1387 91-tazeni-odporu-proti-jik ovu
BTW co přesunout tuhle debatu sem skoda-virt.cz/cz/.../1387 91-tazeni-odporu-proti-jik ovu
-> m8rinek: A daju sa vybrat a zvetsit na sustruhu??
-> vhml: Nebude, na 1300ccm bude stačit 34mm. Pro 40tku se dá sehant snad až 36mm
-> peter l 01.09.13 12:36:34: měl bych trochu strach o velikost difuzoru. Pro takovou kombinaci budeš muset použít 34 a víc. Nevím kolik se vejde do 40tky těla...
-> m8rinek: Taze stoji zato vyskusat 1xDCOE na 300-ke vacke...samozrejme na 8-kanal..
-> peter l: Jo konstrukce karburátoru je podobná, ale díly jsou tam uplně jiný. Jedno naladěný dcoe bude určitě lepší než 2 orta v nějakym základnim setupu..
-> vhml: Ale ved DHLA su skoro stejne ako DCOE,len ba som bol zvedavy ci tan vykon nebol citelne nizsi ako u 2xorta..dost sa toho bojim...
-> vhml: Ty ale evidentně nepasujou ani normálně :D.
-> peter l 31.08.13 21:24:48: nebál bych se toho. Nějak to pojede stejně jako to jede na 5k a pestrost ladění bude větší než u DARY. Jen na to pak nepasujou žádný ladící tabulky na základní výběr difuzorů atd
Druhá věc je, že pro každej díl na solexy a ortha musíš složitě sahat do zahraničí, zatímco Daves má na Webry skoro vše skladem. Samozřejmě má i díly na solexy a ortha ale výběr není zdaleka tak pestrej.
Už jen to že já mám IDF a ne DCOE ( což je jen o 90 stupnu pootočený DCOE ) tak už se na to nedá v Čechách sehnat akceleračka...
Už jen to že já mám IDF a ne DCOE ( což je jen o 90 stupnu pootočený DCOE ) tak už se na to nedá v Čechách sehnat akceleračka...
-> peter l: Sám jsem to tak měl v plánu na svůj motor. Nicméně od něj nepožaduji žádný vrcholový výkony. Výhoda oddělenejch komor tím odpadá, ale špatně to asi fungovat nebude... Podobně jako u 5k.