ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?!

prohledat
291 příspěvků (zobrazeno 251 až 291) od 10.08.2013 do 26.09.2013, založil/a pecen
řadit dle data
08:48:28
13.08.2013
Vrba
-> Čokin: Nutno dodat,že s 3,9 a SEDR
06:40:22
13.08.2013
pecen
HLÁSÍM "POZITIVUM" SAMOZŘEJMĚ TO NEVYREKLAMUJE, ALE....NABÍDL MI PÍST ZA VÝROBNÍ CENU 500 kč 3 , TO ZNAMENÁ, ŽE JE KUPUJE ZA 200 - TO BUDE ASI FAKT KVALITNÍ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!! DOBREJ VEJVAR CO - NO KDO UMÍ, TEN UMÍ NA SADĚ 4LITRY
upraveno 1x, naposled 13.08.2013 06:43:08
17:51:06
12.08.2013
Čokin
Domluvil jsem si motor, dovezl motor, Chovanec upravil, já zaplatil, složil jsem motor, a bezproblémů jezdí..................kd e je chyba??? Druhé místo ze sprintů z Pohofestu se ztrátou 0,35 s na Martinovu 15ku na Webrech a s elektronickým zapalováním.......... je toho důkazem, takže asi tak.
15:35:18
12.08.2013
exwrcteam
klasika:)))
15:26:22
12.08.2013
stepan
-> exwrcteam 12.08.13 15:22:20: Ono nejde o to kradení, ale Chovanec se prostě chová jako debil. Slíbil dodání za 3 tejdny, trvalo mu to 7 tejdnů, volal sem mu kvůli tomu tak 6x, nakonec se mi v pátek do telefonu divil, jak je možný, že vačka ještě nedorazila když ji poslal v pondělí. No přišla další pondělí a bylo na balíku datum odeslání v pátek.
15:22:20
12.08.2013
exwrcteam
stejne si to kradou mezi sebou tak co resite :D kdy se konecne naucite tady ze veci na skodovky sou DODO dodelem doma:)))
14:59:25
12.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Takže ještě na jaře byla TOP vačka 296tka od Chovanc a najednou je na ho*no a nejlepší vačky dělá Krejbich? (ne že by nedělal, jen mě to přijde úsměvné)...
14:41:09
12.08.2013
RAPLTM
-> Urbi: mám podobné zkušenosti jako ty, hlavně s tou dodací lhůtou.
14:28:34
12.08.2013
Petr Urban
-> vhml: Nejsem si jist, ale bude to cca kolem 0,45 za tepla na všem, tzn. pokud si dal 0,25 za studena, tak na železných tyčkách za tepla máš 0,35 a hliníkových 0,30. Pokud se ti zdá že by spodní nebo střední otáčky mohly být lepší, zkus ty vůle zvětšit. Zkusím ti zjistit přesně co to je zač, nebude to hned. Případně se připomeň do zpráv. Jinak zkus Krejbicha telefonem, možná by ti to z jeho velkých zkušeností mohl říct hned, otázkou je jestli to bude chtít říkat každému.
14:10:27
12.08.2013
vhml
Když tak pěkně diskutujete o tom co jsou zač originál vačky:



Já mám ve stovce vačku 10-248-1152. Jak jsem se kdesi dopátral, tak by to mělo být 280tka co se dávala do 120S.



Jaká vůle by měla patřit k takové vačce. Zatím jsem nastavil nekonfliktně všude 0,25 studena...
14:02:59
12.08.2013
Petr Urban
-> m8rinek: Nemusíš zahodit, zusím od někoho jiného zjistit časování v bloku. KP 11,5-12, to už vím. Pokud to bude na webry, stačí 11,5, pokud na jeden karb. na origo sacím, tak spíše 12. Výkonově ta vačka nebyla špatná, pokud si dodržel ty šílené vent. vůle, což ti ale výrazně nedoporučuji a dobře funguje i na sacím 0,20 - 0,25 a výfukovém 0,45 - 0,50, vše za tepla. Ta vačka byla celkem populární a jezdilo ji dost lidí, ale byla překonána jinými kde si nemusel dávat takové vůle a nenamáhala tolik rozvody...dívej to jsou pro mě celkeme čerstvé informace bohužel, jinak bych ti nabídl něco jiného. Např. argentinu za ještě menší peníze než co byla vačka od chovance, což mám v možnostech teď, i další top vačky od 280 až po 320 o kterých budu přesně vědět jak je ladit, vačky přes 290st. jen na velké uložení.

-> Vrba: To říkáš pičovinu právě zaujatou ty vůči mě, protože jak může člověk za to že se mu ulomí ventil, má dodanou zkurvenou vačku nebo špatně spočítanou kompres, špatně udělanou hlavu, přesahy, křivo usazené vložky, v hlavě nedodané gufera, přitom vše bylo několikrát domluveno a vše zaplaceno a člověk počítá s tím že je to správně ! Tohle nejsou jen mé zkšuenosti, ale úplně x-lidí co už mi říkalo mraky problémů. Neřeknu když si to pak nedoladí a poprasakjí někomu písty, ale to co jmenuji není problém rukou nebo obsluhy motoru v autě, ale naprosté laxnosti, nedbalosti a neprofesionálního přístupu k věci.
upraveno 1x, naposled 12.08.2013 14:05:15
12:28:26
12.08.2013
Vrba
Já bych nebyl tak zaujatej,vetšinou si to dotyční stejně poserou sami,....
11:20:58
12.08.2013
m8rinek
-> Urbi: A umíš dát k Chovancově 296° nějaký funkční parametry co nastavit, to co od Tebe mam od Chovance asi můžu zahodit?
23:21:19
11.08.2013
Petr Urban
-> Tuner#2: Bohužel je to jak říkáš a každý kdo si o něm bude myslet něco lepšího než je si s ním asi ještě pořádně neužil. Naštěstí pro mě sem narazil na lidi úplně jiných kvalit než je on, bohužel celý motor od začátku znova a většinu si chci udělat sám.
22:13:59
11.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 11.08.13 21:52:50: Bingoóóó a když jsem to tady už před lety psal jaký je to kopírovač co nic neumí, tak jsem byl zaujatej blbec a mám pocit, že tys byl jedním z těch, co psali proč by to Chovanec kopíroval? NJ holt každý si musí hubu nabít sám asi... 5
21:52:50
11.08.2013
Petr Urban
-> Dušan: Já tady fakt nechcu vpisovat A4 papír jeho přístupu a jeho kvalit, ale vypichnu jen pár.... vaček už sem od něho bral přes 10, se třemi byly nemalé problémy jak píše pecen, dvě jsem vracel úplně, vypadalo to jakoby se s něma po večerech šermoval z brusičem co mu je dělá nebo jako by to někomu padalo z ruk, nebylo vyjímkou i úplně bouchnutý kus palce tak že jsem to musel vzít několik desetin flexou aby to nevydřelo zdvihátko, několik vaček bylo pod nitridací orezlé nebo i zničené na ložiscích za normální mez únosnosti...fakt humus. Když mi před 3 roky dělal první práci - hlavu, tak nezapéroval hlavu (úplná základ správné úpray hlavy) kde by zjistil že jednu pružiny k ventilu nevyměnil a mě se kvůli tomu ulomil ventil, tohle pak chtěl hodit na mě, naštěstí sem měl svědka když jsem od něho kompletní hlavu bral, myslel si že jsem si tam ty pružiny dal sám. Když jsem od něho teď bral naposled hlavu, řekl mi stačí nasadit na motor a jet, u ventilů byly hromady jemných pilin jak mu to tam kdesi nekonečno měsíců leželo pod ponkem, to by teda nebylo hlavní, ale některé ventily propouštely benzín a po rozdělaní tam chyběly vodítka která tam měly být, domluva byla že je to na motor do normálního provozu. V tu samou dobu mi dával blok, doma po změření byly absolutně špatně udělané přesahy... lítalo to i 0,10 !!! mezi vložkama, navíc i dobře poklepané a přitáhle vložky z dvou protilehlých stran jsou zkřiva, tzn. nevím zda blok vyvrtal správně či vložky dokroucený nebo co s tím teď. Jeden píst mi k motoru nedal, protože v něm byla strouha zhora 0,5mm hluboká a 2 cm dlouhá, čekal sem na něho půl roku, volal jak kokot, prosil a pak mi dal píst který byl o 8 gramů vedle, vypadal povrchově úplně jinak a mezera mezi oky pro pístní čep byla uvnitř pístu o 3mm vetší ! Tzn. rači sem si vzal píst strouhlý, který je aspoň trochu stejný, ale i tak obouchaný i obvodově, to už sem si zabrousil jehlovým pilníkem, abych to tam vůbec mohl někdy dat. Když jsem do hlavy dal udělané kalibry 28 a 29mm, tak kanály jsou hrbaté a každý je jinak i o 1mm a to na oči to vypadalo dobře. Podle jiného opravdového profíka co odbrzdil i stovky motorů a přišel jsem na něj až teď jsou vodítka udělaná špatně a tvar kanálů taky. A o těch obouchaných vačkách co prodává neví nic, protože to všechno někomu zebral a ani je nemá odbržděné co to umí...neumí....jen hádá. Tu jeho 296 ...údajně modifikovanou 1805 fabriku neví jak v motoru načasovat, zase úplný základ a ani neví jaký KP dat, už několikrát ho navrhl špatně i mě a ještě přespříliš velkou např. 12,5 a s motorem není možno se domluvit. Od té 1805 se dávno upustilo kvůli velkému namáhání rozvodů motoru (myslím celkově - né jen řetěz) a že se muselo dávat 0,10 na sací za tepla aby to opravdu "jelo" a on takové bláznovské vůle říká k této vačce taky. Tzn. že při chladnějším počasí např. už na podzim jsou ventilové vůle za studena nulové a ventily se podpálí. Když já sem si teď u něho nechal dělat vačku z odlitku na zákázku cca 290st., tak jsem u toho jiného profíka zjistil co to je zač a řekl mi k ní úplně vše i jaké hodnoty výkonů to na brzdách dosahovalo a že tu vačku zase jen šlohl a absolutně nevěděl jak ji v bloku načasovat nebo co dat za KP, nikdy ji sám nikde nebrzdil...prostě něco šlohnutého a většina motorářů to o něm ví a nemá ho za to ráda, že o tom skoro nic neví, jen brousí, prodává, teoretizuje a domluvit se na něčem s ním je na rok a každý týden volat. Tak tolik jenom okrajově má zkušenost, je toho mnohem více, známému se teď jeho motor úplně rostřelil....zase ulomený ventil a ten dokonce rozpůlil vložku a těžko říct zda byl přetížen od té vačky a malé vent. vůle nebo byl prostě nekvalitní, protože motor byl odladěn na brzdě jak na detonace, tak na perfektní směs, tzn. nemůže za to špatné ladění motoru. Tohle jsou fakta, která nebudu nikomu obhajovat, ať si s ním každý zkusí něco řešit delší doby a uvidí sám. A nejlepší věta na každý druhý dotaz od něho je "To neřešte" nebo "to je jedno" a sem tam něco zateoretizuje. Takže vlastně i na svou práci co dělá říká to se neřeší atd., tím zhazuje sám svou práci. Prostě je to jedno velké neštěstí.
upraveno 2x, naposled 11.08.2013 23:41:12
21:38:05
11.08.2013
Shader
-> Vrba: -> Urbi: Dík za objasnění. Soubor jsem stáhnul, zítra v práci budu studovat 4
21:30:07
11.08.2013
Petr Urban
-> Shader: www.ulozto.cz/xbp7ZV3/mot ory-zavodnich-automobilu-j ulius-mackerle-pdf Stačí první desítky stran přečíst a budeš v základním obraze nejen co se týče detonací. Detonační spalování je vlastně výbuch s rychlostí hoření kolem 500m/s Při zapálení jiskry by ale mělo docházet k prohořívání směsi rychlostí cca 25m/s. Detonační spalování může vzniknout od nějaké rozčhavé části spalovacího prostoru - tohle se děje málokdy, většinou se projevuje ještě několikerým převalením motoru i po zdechnutí s karb. kde není odpojovač. Nejčastěji je vysoký předstih a místo toho aby směs prohořívala, najednou vybuchne, což se projevuje typickým zvonivým zvukem velmi často zaměňovaný hlavně starší generací za klasické "jdou ti slyšet ventily, měl by sis je seřídit" V 99% to není zvuk špatně seřízených ventilů ale právě detonace, které se nejčastěji objevují v oblasti nejvyššího kroutícího momentu.

-> pecen: 8-10st. pokud si měl v 1100ot. na stroboskopu, který ukazuje přesně a na neupravném rozdělovači typu 540, tak to by mělo vydržet. Ale pokud si měl základní předstih na stojícím motoře 8-10st., je zcela jasné že to detonovalo. S parametry motoru co si řekl a originálním rozdělovačem typu 540 (né 520 ! ) by ses měl základním předstihem na stojícím motoře pohybovat kolem 0st. a předstih seřizuj zásadně na stojícím autě, tak si budeš aspoň moci spočítat kolik máš nejvyšší přestih. tzn. pokud nastavíš 0st., tak rozsah rozdělovače typu 540 je 14st.-15st, tzn. nejvyšší předstih bude 30st., což je na zvětšený KP co máš cca akorád. Pokud chceš aby se ti takové věc příště nestala a vyuýil si potencionál motoru v celém rozsahu otáček, mohu ti na nový motor udělat rozdělovač, odkaz sem dával v minulém příspěvku.
21:20:09
11.08.2013
Vrba
-> Shader: Vysoké tlaky a teploty. Když zapálíš moc brzo,tak se tlak pri hoření zvýší natolik,že zbytek neshořeleho vybuchne a tlaková vlna ničí píst. Neznalí tomu řeknou klepání ventilů. Hranice detonace taky záleží na oktanovém čísle
upraveno 1x, naposled 11.08.2013 21:23:21
21:16:28
11.08.2013
Shader
-> Vrba: Díky, ještě dotaz... co způsobuje to samovzněcováni?
20:54:16
11.08.2013
Shader
Jen tak mimo mísu... co to jsou vlastně ty detonace, jak se projevují, jak vznikají? Mohl by mi to někdo trošku objasnit, ať jsem zase o něco chytřejší? Dík.
20:37:08
11.08.2013
pecen
dobře, ale těch 8° je při 1100 otáčkách, ne při 700
19:54:15
11.08.2013
Vrba
-> pecen: Takový rozdělovač na takovém motoře je nesmysl. Nevhodná regulace a 8-10 stupnů je prostě strasně moc. Na upraveném motoru jsem takový rozdělovač musel jezdit se záporným předstihem a to proto,abych se zbavil detonací,které způsobí právě vylámání pístů. Až jsem poskládal rozdělovač s jinou charakteristikou ušitou motoru na míru,teprve si můžu dovolit nějakých 5 stupnů základ. Je dost možné ,že na jiném motoru ty detonace nebyly tak velké a písty to vydržely o něco déle,ale čím máš motor ostřejsí a nebo větší objem, o to je to choulotivější na správné nastavení a to už se nebavím o nějakých moderních lehčených pístech a nebo závodních Téčkách. To při nesprávném naladění zabiješ po pár kilometrech.
19:39:36
11.08.2013
kury
8–10° stupnu na seriovým rozdělovači a N95 to je docela oheň ne8 Takový předstih jezdím na rozdělovači s regulací 10° a lepším benzínu.
18:47:34
11.08.2013
pecen
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

to už je tak 12 let zpátky a nějak jsem to neřešil
18:37:21
11.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> pecen: Pokavad se ti nezdala, mels ji reklamovat.
18:20:55
11.08.2013
pecen
ještě jedna věc, měl jsem od něho i vačkovou hřídel, poslal domlácenou jakousy jako kdyby s ní zatloukal hřebíky - nějak jsem to neřešil, párkát s ní jel. Ze začátku to bylo super, ale pak prostě nešla nastavit, tak jsem jí vyhodil, koupil od někoho jinýho a bez problémů... Vypadá to, že ztratil dalšího zákazníka 8
upraveno 1x, naposled 11.08.2013 18:21:21
17:15:49
11.08.2013
pecen
prodávám vložky (chjo), tady je fotka jednoho s těch prasklejch pístů...

hele, tohle není první motor - měl jsem kompresní poměr i 12 a sériový písty a ty vydržely..

tady je 10,5 - předstih 8-10°, teplota motoru nepřekročila nikdy 100 C°, rozdělovač serie 135ka, bez podtlaku, benzin natural 95

jsou tam praskliny jak podélný, tak příčný tam kde je vrub pro kroužky - kroužky jsou v super stavu - proč taky nepraskly??????
zvětšit ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?! - obrázek od pecen vložen 11.08.2013 17:15:49
upraveno 2x, naposled 11.08.2013 18:29:09
15:40:00
11.08.2013
Nwkt
-> HASTRMAN-TATRMAN: Píše vložky, ne písty
15:38:06
11.08.2013
HASTRMAN-TATRMAN
-> pecen: A TO UŽ TY ROZMRDANÝ PÍSTY PRODÁVÁŠ NA AUKRU JO? PRO JISTOTU BEZ FOTKY ŽE ABY NEBYLO OD SAMÝHO ZAČÁTKU VIDĚT JAKEJ JE TO PODVOD! 8 aukro.cz/vlozky-valcu-77m m-skoda-fav-fel-i346444949 1.html
14:08:12
11.08.2013
Vrba
-> pecen: Chovancem to není,měl jsi to špatně seřízené a jezdil s tím tak dlouho,dokud to neumřelo 10
upraveno 2x, naposled 11.08.2013 14:08:51
12:45:23
11.08.2013
Dušan
-> Urbi: cim mas to zpracovani a kvality podlozeny ?
10:58:44
11.08.2013
Petr Urban
-> pecen: T2 ti to napsal přesně jak to je....na 99% za to můžou detonace, které tam byly vždy nebo se jen umocnily uvařením. Pokud si to neuvařil, úplně stačí když ti v určitých ot. (většinou v otáčkách nej. kroutícího momentu) zadetonovalo párkrát a už je po pístech. To že písty praskají mezi můstky je tím kdo ten motor staví a nastavuje, určitě ne tím že máš písty od chovance, on je jen překupník. Mrkni se na fotku v článcích jak je prasklý origo píst s fabie a to ten motor detonoval jen absolutní chvilku : skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru

Písty 77mm od chovance jezdí x-hodně mých známých a nebyly s něma problémy, i když kvality těch pístů nejsou nikterak zázračné a pokud motor jednou pořádně zadetonuje v plném výkonu, klidně to hned odnesou tvé zmiňované můstky, stejně tak jak by to například odnesly na origo motoru fabie s špatně nastaveným rozdělovačem, tzn. špatné písty z toho zřejmě vyřaď a spíše se zaměř na správné nastavení rozdělovače aa bohatosti směsi, chudá směs tomu taky nepomůže.

Jinak co se týče kvalit zpracování určitých věcí od p. chovance, stojí to minimálně poslední dobou (né-li odjakživa) pěkkně za hovno ! To ale není případ zmíňených pístů a všem co si od něho necháte něco dělat, doporučuji výraznou kontrolu úplně všech upravených věcí od něj.
10:19:54
11.08.2013
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevím o kolik to bylo. Ale stalo se to kamarádovi, kterej těch motorů složil už několik desítek, takže chybnou montáží ani chybným nastavením to rozhodně nebylo. Jednalo se o prakticky sériový Fa. Každopádně v brusírně uznal svoji chybu (aby ne, když tenhle člověk mu tam vozí minimálně 5 kšeftů měsíčně) a to přehonování udělal na vlastní náklady, písty dodal zdarma nový...
23:50:32
10.08.2013
afro100
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak ono asi ide aj o ovalitu vlozky ..
23:21:43
10.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: To muselo bejt asi o hodne, pac Vetef jezdi pisty o tridu vetsi nez vlozky a neni s tim problem.
23:09:59
10.08.2013
StepaNoFUN
Nevím o čem píšou kluci (zas tak moc ty diskuse o dodavatelích nečtu) nicméně pokud to nebylo níže zmíněným vařením a detonacema, tak by popraskání pístů mohlo mít ještě jednu příčinu. Kdysi to jeden motorář řešil na svým motoru a dalo kuwa práci přijít proč praská jeden píst. Nejdřív padla myšenka na blbej píst. Dal se jinej. A za pár desítek km to bylo znovu. Zase na tom samým válci. Po velkým laborování bylo zjištěno, že mu blbě vybrousili vložku (blbá tolerance) a on to nepřeměřoval, protože dostal z brusírny sadu vložek a sadu pístů. 3 vložky se povedly, 4tá byla prostě nepatrně menší. Nakonec vložku jenom znovu přehonovali a bylo po problémech...
22:52:07
10.08.2013
darklord
-> Tuner#2: nevysvetlis, popraskane piesty tu budu presne tak ako acka na vlecke a bezolovnaty benzin do 5-kanalu 3
22:27:25
10.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Chovanec dělá nějaký písty? To je pro mě novinka, myslel jsem, že jen překupuje 5



BTW nebyl jsi to Ty kdo tady psal něco o uvaření a problémech s předstihem a detonacema? Tohle je bohužel výsledek.
17:59:57
10.08.2013
pecen
Nazdárek,

jen mám dotázek, zda někomu popraskaly písty prům.77mm od CHovance. Já je měl v motoru 30km a tři ze čtyř praskly. Praskliny byly nad druhým stíracím kroužkem. Z ventilovýho víka se valil hustej dým.
Extreme Tyres