-> Gregy:
Ono nejde o samotný akt ohybání, ale potřebuji předlohu, podle které bych to udělal...
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Smyčka termosytiče
Tak už započala výroba. Bohužel je na to čas jen pokud není na práci něco jiného, tak to jde pomalu.
-> Bukaj: Díky za tip na to LPG. Musím to omrknout :-), Jinak s trubičkama k dvojkarburaci to bohužel nepomůžu. U těch LPG by ti to neohnuli? Jinak já to budu asi dělat růčo. Vysypat jemným písečkem, zašpuntovat a ohnout....
-> Bukaj: Díky za tip na to LPG. Musím to omrknout :-), Jinak s trubičkama k dvojkarburaci to bohužel nepomůžu. U těch LPG by ti to neohnuli? Jinak já to budu asi dělat růčo. Vysypat jemným písečkem, zašpuntovat a ohnout....
-> Jozka:
Tím bych si nebyl tak jistý - abys nepřišel o kožuchy
Jinak metrová mosazná trubička 6x1mm mne v nějakém modelářském e-shopu vyšla asi na 150Kč i s poštou
Tím bych si nebyl tak jistý - abys nepřišel o kožuchy

Jinak metrová mosazná trubička 6x1mm mne v nějakém modelářském e-shopu vyšla asi na 150Kč i s poštou

-> Bukaj: Zajímací. Tak to schválně hned mrknu u plně plynofikovanýho kámoše.. Zato trubičky hned tak ohýbat nebudu.. Vsadil bych 12 bobřích kožešin, že budeš rychlejší..

A kdyby někdo z vás měl možnost dle originálu naohybat trubičky na dvoukarburátor, tak se hlásím jako zájemce.
Mosaznou trubku už mám koupenou
Mosaznou trubku už mám koupenou

Sice pozdě, ale přece - mám doma pár kompletů trubiček k termosytiči a všechno mosazné trubičky. Vlastně všechny jsou původem z vozů "De Luxe". O tom, že byla nějaké ocelová varianta trubiček jsem se dozvěděl teprve asi před rokem, kdy se mi poprvé pod pazoury dostalo MB v provedení "Standard" (ještě žábrovka) které nebylo ve vrakoidním stavu a mělo i původní termosytič.
Kdybyste potřebovali jakýkoli díl zapůjčit pro výrobu repliky, není problém. Mám dvě nové smyčky, několik starých, trubičky všechny použité, ale v pořádku.
Další, co by vás mohlo zajímat, je to, že šrouby, které drží trubičky ke karburátoru, mají stejný závit, jako šrouby, používané dnes u LPG systémů - jen u LPG se používají měděné trubičky, nikoli mosazné. Stačí zajít do servisu LPG a za pár korun máte šrouby i ty mosazné "prstýnky", které jistí trubičku. Jen většinou ty LPG šrouby mají delší závit a šestihran není na klíč 12mm, jako u MB, ale 14mm...
Kdybyste potřebovali jakýkoli díl zapůjčit pro výrobu repliky, není problém. Mám dvě nové smyčky, několik starých, trubičky všechny použité, ale v pořádku.
Další, co by vás mohlo zajímat, je to, že šrouby, které drží trubičky ke karburátoru, mají stejný závit, jako šrouby, používané dnes u LPG systémů - jen u LPG se používají měděné trubičky, nikoli mosazné. Stačí zajít do servisu LPG a za pár korun máte šrouby i ty mosazné "prstýnky", které jistí trubičku. Jen většinou ty LPG šrouby mají delší závit a šestihran není na klíč 12mm, jako u MB, ale 14mm...

-> Pavel P..: Aha tak
Ale pěkná sbírka. Úplně mi ukápla slina...

-> Gregy: já nic.. už to pár let nemám, zbyla jen fotka

-> Pavel P..: Jo a kdes k temu kurňa přišel? Koukám že na kartě embo nemáš tak co s tím robíš?
-> Jozka: Právě jsem si psal s Petrem68 a zjistil to taky. Takže asi to bude od teho 66.
-> Pavel P..: Tak to je naprostá provokace. Ale nás to tu nerozhodí.
Jinak uháním u nás v dílnách chlapy. Mají přípravek na ohýbání trubek jen je musím donutiti udělat nové kladky na tak malý ohyb jako má smyčka. Matroš na výrobu jim tam už leží nachystanej. Tak snad. Du tam je zas trocha popohnat
-> Pavel P..: Tak to je naprostá provokace. Ale nás to tu nerozhodí.


Jinak uháním u nás v dílnách chlapy. Mají přípravek na ohýbání trubek jen je musím donutiti udělat nové kladky na tak malý ohyb jako má smyčka. Matroš na výrobu jim tam už leží nachystanej. Tak snad. Du tam je zas trocha popohnat

-> Pavel P..: Provokatére..



-> Gregy: Ano, v katalozích (a není to zdaleka jediný díl u MB, kde to nejde poznat) jsou pod jednou položkou.. Nicméně o kus vedle v diskusi jsme se dobrali k tomu, že Ms s náběhem DeLuxe, čili od roku 66.
Mrkni sem: skoda-virt.cz/cz/.../7958 -petr98-mbg67
Mrkni sem: skoda-virt.cz/cz/.../7958 -petr98-mbg67
Tak sem se optal, prý má doma oboje. Jak orezlé tak mosazné. Otázka je které se dávaly kdy. Bohužel to nikde není napsáno.V katalogu ND je jen "Spojovací trubice termosytiče" :-(
-> Vít Heřman: Díky za info. Vypadá to že jo a vypadá to, že jsou mosazné. Zkusím se ho poptat co je to zač. Díky.
-> Gregy: Dneska jsem koukal na fotky u tohodle auta - zjevně má nový trubky na jednokarbec - skoda-virt.cz/cz/.../7958
-petr98-mbg67
-> Gregy: Už se modlím. Zatím dík
-> osminohej: Uvidíme kolik se jich podaří udělat. Mám jen metr té trubky takže z toho podle předběžnýho odhadu půjde udělat 5-6 smyček. Jednu si beru já a ty jsi v tom případě šestý, kdo tu píše, že by ji bral. Tož se modli ať jich vyjde šest
.
Každopádně, pokud se ohýbací přípravek osvědčí a půjde to dobře, snad by se mi podařilo sehnat i ještě jeden metr. Ale to nemůžu slíbit.

Každopádně, pokud se ohýbací přípravek osvědčí a půjde to dobře, snad by se mi podařilo sehnat i ještě jeden metr. Ale to nemůžu slíbit.
-> Gregy: Taky bych měl o jednu zájem, kdyby byla jedna navíc.
-> osminohej: Nazdar, mno myslím, že jo. Už vím z čeho udělat smyčku i přesný rozměry zakončení trubiček od termosytiče. Teď se vyrábí přípravek na ohýbání smyčky. Je to dost malý poloměr, tak doufám, že to půjde dobře. Takže podtrženo sečteno víme z čeho a víme jak...
Proč se ptáš?

Proč se ptáš?

Ahoj kluci, uz jste se k necemu dopracovali?
-> Gregy 27.12.11 11:08:45: Jsi ty prstýnky našel.. já hledal i ve starých firemních materiálech z 80.tých a nic.. A v katalogách se taky mosaz trubky od ocelových nedají odlišit - bylo-li obojí origo (a mám dojem, že jo), tak to má stejný čísla. A skladník bejvalý firmy (kvůli trubičce, případně prstýnkům) byl celý svátky nekomunikativní (=totálně našrot).. nedařilo se
.

Zdravím všechny. Udělal jsem si radost a koupil termosytič s jednou trubičkou. Je to mosazná trubička průměr 6 mm (tloušťka stěny 1 mm) Šroubení je přesuvný šroub (pozink) a těsnící prsten (mosaz). Myslím že je to dle normy viz obrázek. Tož moje dosavadní poznatky.

Tak malý krůček vpřed. Podařilo se mi sehnat metr trubky 6x1 mm z ocele 1.4541. Podle odhadu by z toho mělo jít udělat 5 až 6 smyček. Takže dál budu referovat jak se to vyvíjí. Jo a všem šťastný a veselý 

-> Gregy: není zač-> sliwowitz: myslím že nějaké železo, protože to rezatí, ale zvláštním způsobem, spíš jako litinové svody od výfuku nebo něco takového, a možná to kdysi mohlo být nějak pokoveno
-> saskyn2: Díky za perfektní fotky. konečně nějaké detailní fota podle kterých se dá něco zrobit
no, -> saskyn2: ma predbehol, ale predsa hodim fotku...
co je origo, mosadz alebo zelezo?
co je origo, mosadz alebo zelezo?
-> saskyn2 16.12.11 11:00:50: Pěkný fotky.. to jsem si přestavoval, že by tam mohl být tenhle v podstatě standarní prvek šroubení, pod tím převlečným šroubem. Škoda, že ty "soudečky" mám doma asi jen na vnější průměr 10 mm a ještě hliníkový..
Jinak o jednu sadu bych měl předběžně taky zájem, až se jednou zase dostanu k práci na embéčku že bych to tam naladil:-)
-> Gregy: Už vím, na co jsem včera zapomněl.. Taky se pokusím ještě cosi dozkoumat o víkendu.
-> sliwowitz: Rozměry trubek a hlavně toho zakončení co je v termosytiči a v karbecu. Předem díky.
-> Gregy: rozmery tych trubiek? Ked na teba nezabudnem tak ti ich mozem cez vikend namerat... teda tie klasicke, dvojkarburatorove nemam...
-> sliwowitz: Díky za popis. Tak nějak jsem si to představoval. Díky, že jsi mi to potvrdil. Kdybys ještě měl někdy čas, tak bych poprosil o nějaký náčrtek s rozměry. Stačí od ruky a vyfocený např. mobilem. Díky moc.
-> Gregy: do slucky na vyfuku to je len nasunute, na strane karburatora na trubku nasadis prevleceny srob a po nom taku druhu mosadznu trubku, asi 5mm dlhu s hranami zrazenymi do kuzela... jak srob dotahujes, ta kratka trubka sa rozplacne a tym pnutim to tam cele drzi...
-> Gregy: Mám dojem, že jen zasunout do šroubení a dotáhnout, ale.. musím mrknout na origo karbec, kterej má ještě příslušnej otvor a v něm šroubení, tohle je ND ze začátku 90.let už se slepou dírou. Jeden kus mám i se zaštípnutým zbytkem trubičky..
Když se nikdo nepřihlásí s druhou půlkou, bude se muset namodelovat dle nějaké foto..
Když se nikdo nepřihlásí s druhou půlkou, bude se muset namodelovat dle nějaké foto..
-> Jozka: Super aspoň jedna. Jak je tam přesně udělané to uchycení do karbecu? Do smyčky předpokládám že je to jen zasunuté.
-> Gregy: Skvěle.. A já budu zatím hledat v relikviích zbytky trubek..

-> Gregy: Taky bych se určitě (pokud bude cena rozumná) minimálně o jeden kousek mým směrem přimluvil 

-> Jozka: Díky za oměření. Makám už na sehnání těch trubiček 6x1mm. Už se něco rýsuje :-) Teď budu tejden na služebce. Pak se na to zase vrhnu. Mám už domluvenou výrobu přípravku na ohýbaní. Sehnaný stříbrný pájky. Po návratu budu referovat.
-> Gregy: Tak výsledek měření potvrdil odhad: destička má tl. 4mm (naměřeno mezi 3.85 a 3.95 mm, ale mám kapku prošlou kalibraci
). Což není nic překvapivýho, co mě zarazilo je, že trubička nereagovala na magnet vůbec, jak kdyby neměla ani ty předepsaný cca 4% feritu. No a ten rozměr 61.5 zbytkovej je spíš 62, nebo 62.5 mm.
Nafocený mám co vím MBG/X smyčky, který jsou jiný, ale podívám se - nejen po fotkách, jednu větev jednokarbový smyčky jsem měl i fyzicky - zkusím najít.
Sytič viz SZ

Nafocený mám co vím MBG/X smyčky, který jsou jiný, ale podívám se - nejen po fotkách, jednu větev jednokarbový smyčky jsem měl i fyzicky - zkusím najít.
Sytič viz SZ
-> Gregy: díky moc ! 

-> Jozka: Mno kdyby nebyl vyschlej bylo by to super. S těma hadičkama (studená, teplá) to bude taky legrace. Nemáš náhodou nějaké na nafocení ať mm představu jak na to?
-> j_j: Když to vše klapne tak by neměl být problém. Jen jednu určitě dělat nebudu :-)
-> j_j: Když to vše klapne tak by neměl být problém. Jen jednu určitě dělat nebudu :-)
Aparátek problém nebude, lehce jetejch se musí všude ještě válet.. Měl jsem zdroj na nový kusy, ale nevím, zda už nevyschl.. Asi bych měl i jeden jetej navíc, kdyby bylo nejhůř. Co není, jsou ty trubičky a pak se vyskytoujou sytiče, kterým chyběj šroubky s rýhovanejma hlavama (můj případ, ale na burzách jsem si toho všiml taky).
Chystám ho předběžně na MBX - jinam ho nechci, takže trubičkám se nevyhnu.. Když tak na mě pamatuj, kdyby se ti chtělo dělat fakt 2x, tak přispěju, aby ti vyšel levněji
.
Chystám ho předběžně na MBX - jinam ho nechci, takže trubičkám se nevyhnu.. Když tak na mě pamatuj, kdyby se ti chtělo dělat fakt 2x, tak přispěju, aby ti vyšel levněji
