-> Vrba: jako za mě dobrý
A stejný spodek byl i na těch motokarbecech? A tam byl výkon jaký?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
17:12:40
20.06.2021
20.06.2021
T
23:04:18
19.06.2021
19.06.2021
Vrba
Porovnání točivého momentu standartní otevřené potrubí 40-32mm ,vs rezonanční potrubí 40-32mm.
22:51:41
19.06.2021
19.06.2021
pavucina
-> Vrba: Presne tohle je vec, ktera se mi kruva libí, že je videt co, která vec dela na stejnym zeleze.
22:01:38
19.06.2021
19.06.2021
Vrba
-> T: motor je stále stejný,aby bylo relevantní porovnání jednotlivých konfigurací. Loni sací potrubí pro 1x dcoe nebo 1x klapka 40mm, vs aktualně dvouklapkové řešení s rezonančním sacím potrubím. Obojí v ideálním mapování na EFI. Nahraju graf s proložením křivek,at je to lepe vidět. Průběhem to splnilo očekávání. Výkon kulminuje o něco dříve, bohužel tam jsou nedokonalosti mechanického charakteru, o kterých se vědělo. Vyřešeno bude na dalším setupu - az se k tomu někdy dostanem.
21:21:44
19.06.2021
19.06.2021
T
-> Čokin: a motokarbece byla jaká hodnota? Chápu, že je toho hodně, ale zajímá mě, jestli je spodek s hlavou pořád stejný
20:23:46
19.06.2021
19.06.2021
Čokin
-> T: -> MISCHO: Ano ten rozdíl k porovnání je pouze ve změně 2klapka a 2 vstřiky vs. 4klapka a 4 vstřiky.
Ale nejde jen o ty koncová čísla, těch informací za ty 4 hodiny měření je spousta. Člověka to posadí opět nohama na zem
Ale nejde jen o ty koncová čísla, těch informací za ty 4 hodiny měření je spousta. Člověka to posadí opět nohama na zem
16:13:32
19.06.2021
19.06.2021
MISCHO
-> T: ak si dobre pamatam tak prvy graf je z 2x vstrek tusim .
14:32:26
19.06.2021
19.06.2021
T
-> Čokin: těch 10 koní a 20 kroutak je jen na elektronickém plnění nebo se událo v motoru ještě něco? ( Teda porovnávám graf, co máš v kartě...)
Jinak hezký
Jinak hezký
12:02:48
19.06.2021
19.06.2021
Čokin
Motor do provozu s průměrnou spotrebou 8,5 l / vačka 300, přes město na 4ku 2000ot/ min. naprostá kultura chodu.
13:23:48
20.01.2021
20.01.2021
WizarDEAD
Hoši, číst tuhle sekci je lepší jak Ordinace a VKVčka dohromady...
10:59:45
19.01.2021
19.01.2021
Petr Urban
Zamindrákovanému človíčkovi došli trapná tvrzení ? To by bylo super, že by se z toho stal zase trochu normální web s trochu normálními lidmi bez těch egomaniaků s špatným dětstvím.
13:12:55
16.01.2021
16.01.2021
Čokin
-> Václav Vašák: Ja tě nechápu, prvně tady do každého nesmyslně ryješ a snažíš se za každou obhájit to své.... Co jsi čekal? Pokud se nemůžeš 100% opřít o kvalitu svých prací a spokojených zákazníků vždy se Ti to vrátí.
Přístup k věci stylem nerozumím tomu, tak je to na howno je prostě špatně. Buď se to nauč a nebo dělej to co Ti jde a to ostátní nehaň.
A když už jsi vzpomněl něco o konci přátelství, tak myslím, že nikdy jsme přátelé nebyli. Já Tě respektuji na sraze jako člověka Škodovkáře, nemám problém Tě pozdravit případně pokecat u otevřené kapoty, ale tím to končí.
Přístup k věci stylem nerozumím tomu, tak je to na howno je prostě špatně. Buď se to nauč a nebo dělej to co Ti jde a to ostátní nehaň.
A když už jsi vzpomněl něco o konci přátelství, tak myslím, že nikdy jsme přátelé nebyli. Já Tě respektuji na sraze jako člověka Škodovkáře, nemám problém Tě pozdravit případně pokecat u otevřené kapoty, ale tím to končí.
12:45:52
16.01.2021
16.01.2021
Chali
-> Václav Vašák: A kdy mi vysvětlíš místo toho aby si řešil svý varlata, že jsem od tebe dostal to co je níže na fotce.
Dostal si ode mně zdravé zdvihátka z motoru co měl najeto cca 60000, a vrátila se nějaká zabroušená vydřená Čína.
Dostal si ode mně zdravé zdvihátka z motoru co měl najeto cca 60000, a vrátila se nějaká zabroušená vydřená Čína.
12:20:25
16.01.2021
16.01.2021
Václav Vašák
Jelikož jsem měl poslední dobou jiné aktivity,...trocha zábavy,trocha soudů s bývalkou o děti,...tak nebyl čas zde řešit něčí scvrklá varlata.
Komentovat zde něco je už opravdu ztráta času a pro ty,co to zajímá,tak přidávám fotku,jak mají vypadat a také vypadají broušená zdvihátka...
Závěrem snad říci jenom to,že pokud bych nevěděl,jak to tady funguje,snad bych měl i podezření,že určitá skupina lidí dělá vše,aby druhé pošpinila a zaručila sama sobě potřebné "renomé"...je zde určitě ještě pár svobodně myslících jedinců,tak ať jsi každý udělá svůj úsudek sám
Komentovat zde něco je už opravdu ztráta času a pro ty,co to zajímá,tak přidávám fotku,jak mají vypadat a také vypadají broušená zdvihátka...
Závěrem snad říci jenom to,že pokud bych nevěděl,jak to tady funguje,snad bych měl i podezření,že určitá skupina lidí dělá vše,aby druhé pošpinila a zaručila sama sobě potřebné "renomé"...je zde určitě ještě pár svobodně myslících jedinců,tak ať jsi každý udělá svůj úsudek sám
16:55:35
04.01.2021
04.01.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Chali 04.01.21 13:27:31: To je dost otřesné...
Tak já nevím, ale asi to bude fakt o šikovnosti, když jsem tohle dělal na radu Petra smirglem na futrech se zdvihatkem na kokotu (samozřejmě nadsázka v reakci na tenhle blud) -> Václav Vašák 03.01.21 19:53:02:
Tak já nevím, ale asi to bude fakt o šikovnosti, když jsem tohle dělal na radu Petra smirglem na futrech se zdvihatkem na kokotu (samozřejmě nadsázka v reakci na tenhle blud) -> Václav Vašák 03.01.21 19:53:02:
13:27:31
04.01.2021
04.01.2021
Chali
-> pavucina 03.01.21 20:54:21: Toto jsou prý moje zdvihátka co mají najeto necelých 60000 km. Když je dostal, tak na nich nebylo vidět opotřebení.
Toto co jsem dostal je čínský bláto, nebo jsou hodně zabroušený aby co nejvíc zmizelo tx rejhy, a tvrzená část je fuč.
Toto co jsem dostal je čínský bláto, nebo jsou hodně zabroušený aby co nejvíc zmizelo tx rejhy, a tvrzená část je fuč.
12:59:11
04.01.2021
04.01.2021
MVM
-> koko 04.01.21 12:51:48: No nemám,ale taky nemusim furt dělat v dilně .. aspoň pár dní bylo volno. Tak čtu nějaký novinky z techniky. Čekám na díly z eshopů,protože teď nekoupiš ani podložku.
12:51:48
04.01.2021
04.01.2021
koko
-> MVM: Máš to zapotřebí? stejně jako Petrovi
Pokud tomuto věnuješ čas na toaletě, pak chápu, ale jinak to je zbytečné házení perel.
Pokud tomuto věnuješ čas na toaletě, pak chápu, ale jinak to je zbytečné házení perel.
23:34:00
03.01.2021
03.01.2021
MVM
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No a taky pumpičkou mazal motor za jizdy, a páčkou šteloval magneto..
23:17:19
03.01.2021
03.01.2021
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> StepaNoFUN: A počkej až zjistí, že hlouběji v historii jezdil se závodníkem spolujezdec, který ručně přidával palivo podle potřeby
22:21:22
03.01.2021
03.01.2021
StepaNoFUN
Ale vždyť jo... Jednotka na zapalování je k hownu, protože zavařenej rozdělovač stačí, vstřikování je k hownu, protože to komlet pokreje karburátor...
Asi jsou ty inženýři z automobilek úplně blbý, když ostrý tovární auto má asi 8 řídících jednotek. Kdyby byli trochu k něčemu, tak to samý dokážou s karburátorem a rozdělovačem jako jeden místní guru...
Asi jsou ty inženýři z automobilek úplně blbý, když ostrý tovární auto má asi 8 řídících jednotek. Kdyby byli trochu k něčemu, tak to samý dokážou s karburátorem a rozdělovačem jako jeden místní guru...
21:55:43
03.01.2021
03.01.2021
MVM
-> pavucina: Myslíš jako to, že ty motory se dřív ladily na max, výkon. Že to nemělo vůbec žádný průběh, blbě to startovalo,mělo to mizerný přechody a jelo to chvilku nahoře. V podstatě mimo rozsah se s tim nefalo kulturně jet. ? Já jsem to prvně smazal, protože je to asi marný...
21:31:47
03.01.2021
03.01.2021
Robert 106
-> pavucina:
1) souhlasím !
2) souhlasím a mohu potvrdit
3) to bych také rád viděl
1) souhlasím !
2) souhlasím a mohu potvrdit
3) to bych také rád viděl
20:54:21
03.01.2021
03.01.2021
pavucina
-> MVM: Proč mažeš inteligentni příspevky a nechavas tu jen tuhle smet hoven ?
-> Václav Vašák: Ja byt zakaznik a vybirat si motořáře a mít o tom aspon trosku povedomí, tak po tvých posledních prispevcích uteču, i kdybych nevedel co jsi tu psal za slohy jiz dříve. Ve svete vstrikování a vstrikování s preplnováním je spoustu chytráku, ale nastesti, tam se chyby neodpousti a ten motor jde srát rychle, takze se velke reci zjisti docela rychle. Samozvani mistri co si za to berou nemalé penize si aspon vidí do huby, a ty kteří to skutečne umí, tak ty se vubec nemaji potrebu prezentovat jako hovada a vlastne ani reklamu nepotrebujou(to ale platí ve vsěch odvetvich).
)
Ale nic nebudu se vic rozepisovat tohle je absurdní na tebe vubec reagovat.
-> Chali: Ukaž nám nějakou hezkou práci zdejsiho samozvaneho mistra.
-> Václav Vašák: Ja byt zakaznik a vybirat si motořáře a mít o tom aspon trosku povedomí, tak po tvých posledních prispevcích uteču, i kdybych nevedel co jsi tu psal za slohy jiz dříve. Ve svete vstrikování a vstrikování s preplnováním je spoustu chytráku, ale nastesti, tam se chyby neodpousti a ten motor jde srát rychle, takze se velke reci zjisti docela rychle. Samozvani mistri co si za to berou nemalé penize si aspon vidí do huby, a ty kteří to skutečne umí, tak ty se vubec nemaji potrebu prezentovat jako hovada a vlastne ani reklamu nepotrebujou(to ale platí ve vsěch odvetvich).
)
Ale nic nebudu se vic rozepisovat tohle je absurdní na tebe vubec reagovat.
-> Chali: Ukaž nám nějakou hezkou práci zdejsiho samozvaneho mistra.
19:53:02
03.01.2021
03.01.2021
Václav Vašák
Rozdělovač by určitě nedokázal zvýšit předstih v závislosti na otáčkách...pro ty,kdo jsou líný hledat.Je zvláštní,že tam nevymýšlí nějaké speciální předstihy,ponížené v určitých otáčkách atd...dyť to přece škodovce přidá aspoň 20kw
Jedná se pouze o maximální výkon,takže tady nebudu tvrdit,že ta mapa není jiná pro různé druhy zatížení,ale osobně mě nezajímá,jestli mě motor pojede o 2hp víc a bude žrát o 0,2l méně na 1/2 plynu,ale musí fungovat hlavně v plné zátěži,pokud se jde po špičkových parametrech...takže zavařený rozdělovač nastavený na předstih,kde má motor maximum a otáčky tomu odpovídající,bude uplně dostačující...prasárna pro příklad,ale pokud vyjedu na okruh,kde to bude v maximu otáček celou dobu,kromě rozjezdu na startu,převodovka to také dovolí,tak to stačí Možná jsi to uvědomí i někdo jiný,než já.
Tuningový nebo emisní motor je zcela něco jiného,ale myslím,že se bavíme čístě o funkčnosti bez ohledu na okolnosti.
No a do motoru dávám zdvihátka přebroušená na magnetce,...takže pozor na to!...ideální je to ošoupat o šmirgl přilepený na futrech a zdvihátko míti nasazené na kokotu...někde je na to zde i návod.Je to určitě přesnější postup,než se spoléhat na starou "tozku"
20:50:06
02.01.2021
02.01.2021
Chali
-> Václav Vašák: ty velká hubo, pokud si takový machr jak tady o sobě mluvíš hoď sem jak má správně vypadat difuzor v karbecu.
Já sem potom dám to co od tebe zákazník dostane.
Jo a potom taky sem můžu dát jaký zdvihátka si schopnej dat do motoru místo těch skoro novejch co si dostal.
Já sem potom dám to co od tebe zákazník dostane.
Jo a potom taky sem můžu dát jaký zdvihátka si schopnej dat do motoru místo těch skoro novejch co si dostal.
15:05:06
02.01.2021
02.01.2021
Václav Vašák
-> MVM: vím,co to je mechanické vstřikování (evidentně bereš v potaz pouze to,co ti Péťa o mě nakuká) a pokud vím,tak stále to je jedna z nejlepších příprav směsi...ale mířím tam,že jak píšeš,z 90% to je tahání peněz z lidí a 99% škoda motorů to nepozná.
Nějaké reakce na plyn atd...nikdy jsem neměl problém.Na DCOE vyndavám automaticky sytiče,motor se obohatí pouze šlápnutím na plyn a pak běží na volnoběh uplně normálně i třeba s lambdou 1.Takle ty motory většinou nestartujou ani třeba na MČR...jsou vyladěny na nějaké spektrum,já to umím od 2000 do mrtva,pokud se jedná třeba o vačky hodně za 300°,kde to prostě už pod 2000ot na 5-ku prostě nepojede,protože to neni fyzikálně možné.A ano,zkouším co největší průměr dif.,aby byl motor co nejméně bržděn a ano,ladit to je někdy problém,ale nic,co by nešlo...dnes jsou lidi hlavně líný ušpinit si ruce a mít PC na klíně a ladit motor je cool,i když nemám ponětí,co která hodnota s tím motorem vlastně udělá.
Opět doporučím shlédnout něco takového,...
Výkonově to je zhruba tak TOP škoda 1,5 motor,takže ať si každý udělá obrázek,jestli si to co řikám vymýšlím...opět je tam více videí,jako je vliv předstihu atd.Já nemůžu nic víc,než s dotyčným souhlasit,protože moje pokusy na škoda motoru vychází defakto stejně.A ano,jsou tady nějaké rozdíly,ale špatně zvolené pneu na RZ udělá větší vliv,nebo není to hlavní mít co nejlépe fungující auto?...
-> Petr Urban: připadáš mě nějak stále více rozpačitý No mě kdyby po montáži dílů málem shořelo auto,tak dotyčný další oběd srká brčkem...
Nějaké reakce na plyn atd...nikdy jsem neměl problém.Na DCOE vyndavám automaticky sytiče,motor se obohatí pouze šlápnutím na plyn a pak běží na volnoběh uplně normálně i třeba s lambdou 1.Takle ty motory většinou nestartujou ani třeba na MČR...jsou vyladěny na nějaké spektrum,já to umím od 2000 do mrtva,pokud se jedná třeba o vačky hodně za 300°,kde to prostě už pod 2000ot na 5-ku prostě nepojede,protože to neni fyzikálně možné.A ano,zkouším co největší průměr dif.,aby byl motor co nejméně bržděn a ano,ladit to je někdy problém,ale nic,co by nešlo...dnes jsou lidi hlavně líný ušpinit si ruce a mít PC na klíně a ladit motor je cool,i když nemám ponětí,co která hodnota s tím motorem vlastně udělá.
Opět doporučím shlédnout něco takového,...
Výkonově to je zhruba tak TOP škoda 1,5 motor,takže ať si každý udělá obrázek,jestli si to co řikám vymýšlím...opět je tam více videí,jako je vliv předstihu atd.Já nemůžu nic víc,než s dotyčným souhlasit,protože moje pokusy na škoda motoru vychází defakto stejně.A ano,jsou tady nějaké rozdíly,ale špatně zvolené pneu na RZ udělá větší vliv,nebo není to hlavní mít co nejlépe fungující auto?...
-> Petr Urban: připadáš mě nějak stále více rozpačitý No mě kdyby po montáži dílů málem shořelo auto,tak dotyčný další oběd srká brčkem...
11:15:08
02.01.2021
02.01.2021
Petr Urban
-> Václav Vašák: Souhlasím se zkušeností co popsal Čokin... Serizoval sem několik aut s tvými údajnými "A" karb. kde se platilo 5t za neudělane věci, nejhorší tvary dif.... A motory přijeli skoro upalený, lambda chodila jen v mezích totální chudosti a to nebylo 1x... Jiný auto zase v totální bohatosti s webry. Ty si tak obří velkohuba co si léčí maličké ego a nějaké špatné dětství, že to mletí pantem nahrazuješ... Ale tu ubohost všeho toho už nevidis a prakticky není v tvých silách dohlédnout. Pane žvanil, neodrbávejte lidi a dostudujte si základní věci o mísícím poměru... Ne šup nějaký nesmyslný trysky z hlavy s domněnkou že určitě budou stačit. Chudáci lidi...
07:09:49
02.01.2021
02.01.2021
MVM
-> Václav Vašák 02.01.21 01:28:43: To co jsem psal je mechanický vstřikování. Úplný pravěk,v podstatě hodně přibližně řadový naftovy čerpadlo,upraveny na benzin. A pise se rok 1970. Nevim o nikom kdo by to na východě v ty době používal,ani experimentoval,mozná lidi kolem Škody 2000 Mi... atd. Šoupata v ty době měl každej pořádnej motor.
Ja nikde nepíšu ze z toho je NASA motor. Ale motor ktery je řízeny elektronicky a sáni není škrceno difuzorem se prostě vždycky chová agresivnejsi,lepsi odezvou na plyn, atd.
Ja moc dobře vim kam míříš,znam ze života lidi kteří z nouze prostě na autech (obecně, nejen škodovka) zahodili vstrikovani a osadili karburatory závodili,odjeli s tim. A zas naopak lidi kteri v ramci postupu si zaplatili a překopali na vstřiky. A vysledek je takový, že mnozí "jezdci" rozdil nepoznají,ladiči z nic doji penize. Ale vec obecně je taková, že prostě se vstriky motor ma uplne brutální rychlost reakce na plyn. Dokáže okamžitě reagovat na zmenu okolnich podminek, absolutně za všech okolnosti ten motor ma optimalni provozni prostředí.. Ten přínos tam je. Ale musi byt k tomu spravně udělany datový pole, zkratka jednotka a celek musi fungovat top.
Ber to tak,že třeba Ty v tom rozdil nevidíš, může zase jiny namitnout ze má trochu jiný názor.
Protože kdyby to tak bylo zbytečný ,jsou karburatory dodnes montovaný všude.
Ja nikde nepíšu ze z toho je NASA motor. Ale motor ktery je řízeny elektronicky a sáni není škrceno difuzorem se prostě vždycky chová agresivnejsi,lepsi odezvou na plyn, atd.
Ja moc dobře vim kam míříš,znam ze života lidi kteří z nouze prostě na autech (obecně, nejen škodovka) zahodili vstrikovani a osadili karburatory závodili,odjeli s tim. A zas naopak lidi kteri v ramci postupu si zaplatili a překopali na vstřiky. A vysledek je takový, že mnozí "jezdci" rozdil nepoznají,ladiči z nic doji penize. Ale vec obecně je taková, že prostě se vstriky motor ma uplne brutální rychlost reakce na plyn. Dokáže okamžitě reagovat na zmenu okolnich podminek, absolutně za všech okolnosti ten motor ma optimalni provozni prostředí.. Ten přínos tam je. Ale musi byt k tomu spravně udělany datový pole, zkratka jednotka a celek musi fungovat top.
Ber to tak,že třeba Ty v tom rozdil nevidíš, může zase jiny namitnout ze má trochu jiný názor.
Protože kdyby to tak bylo zbytečný ,jsou karburatory dodnes montovaný všude.
01:28:43
02.01.2021
02.01.2021
Václav Vašák
-> Čokin 25.12.20 22:06:21: No řekněme,že tímto příspěvkem se ukončilo naše "přátelství".Po
kud ti stojí propagace "vlastních" výrobků za tyhle řeči,o kterých nemáš ani ponětí,tak prosím.Já jenom vím,že jste nabrzdily o min. 10hp více,než je motor týhle konstrukce reálný dát a postavil jsem jich dost na to,abych věděl,že 115hp je optimum.Takže prodávejte zapalování,které přidá + 15hp...určitě to koupí dost lidí.
Místo psaní nesmyslů bys měl radši pracovat na tom,aby tě zase nepodrtila nějaká 1,3
-> MVM: porsche ale neni škodovka,...pokud někdo experimentuje s takto vysokým tlakem paliva a navíc tímto typem "škrtící" klapky na škodovce,tak budiž.Ale koupit Čínský tělesa,tlačit pumpou z Aliexpresu na 4bar a vstřiky z koncernu,tohle z motoru raketu neudělá...funkčnost takového vstřikování a karburátoru bude stále stejná.
Neporovnávám F1,ale funkčnost těchto věcí na škodovce,nebo podobné staré konstrukci....ten motor je konstrukčně tak zastaralý,že mu NASA technologie nepřinese téměř nic a až mě někdo přesvědčí o opaku,nemám problém.Já stejný motor osadil rozdělovačem a karburátorem,poté dal nepřímý 4x vstřik a zapalování na programovatelné ŘJ...výsledek stejný...můžeš mě to vysvětlit jinak,než že jsem kokot a nic neumím?...když ten motor má nějaký konstrukční parametry,tak je uplně jedno,jestli ho budeš přesvědčovat ŘJ o tom,že nemá brát ohled na vačku,ventily,sání,zdvih, vrtání,ale má jet podle toho,co chce ŘJ...tohle mě snad tvrdit nechceš.
Karburátor a to i DCO/E umí jet v nesmyslném rozsahu otáček,umí směšovat téměř dokonale i s dif. určeným pouze na výkon a stejně do toho motoru dostaneš jenom tolik směsi,kolik dovolí ventil,ať karbecem a nebo vstřikem...až někdo vyrobí hlavu na 120-ku s přímým vstřikováním,tak to bude jiná a bude se moci začít kouzlit.
-> Petr Urban: no jo no,...asi brzda kam jezdím já brzdí špatně,přijeď jí ocejchovat.
Krásné je,jak se tady hned začne propagovat vlastní tvorba (já netvrdím kupte si karburátor a rozdělovač ode mě,...ale neutrácejte prachy za píčoviny,co nemají vliv) a tato nákaza se šíří i na lidi,o kterých jsem měl celkem slušné mínění,...no na to říci snad jen to,že pokud nebude nová sezona uplně stejná nebo horší,jako 2020,tak každý bude mít možnost se ukázat,jak mu zrovna ten jeho výtvor pojede...ale MČR kůli tomu začít jezdit nehodlám...bude to snadné,protože proti Vám bude stát neumětel s karburátorama a rozdělovačem A proč vlastně někoho přesvědčovat,...každý ať kupuje co chce a o to lepší zábava z toho je potom pro mě
Místo psaní nesmyslů bys měl radši pracovat na tom,aby tě zase nepodrtila nějaká 1,3
-> MVM: porsche ale neni škodovka,...pokud někdo experimentuje s takto vysokým tlakem paliva a navíc tímto typem "škrtící" klapky na škodovce,tak budiž.Ale koupit Čínský tělesa,tlačit pumpou z Aliexpresu na 4bar a vstřiky z koncernu,tohle z motoru raketu neudělá...funkčnost takového vstřikování a karburátoru bude stále stejná.
Neporovnávám F1,ale funkčnost těchto věcí na škodovce,nebo podobné staré konstrukci....ten motor je konstrukčně tak zastaralý,že mu NASA technologie nepřinese téměř nic a až mě někdo přesvědčí o opaku,nemám problém.Já stejný motor osadil rozdělovačem a karburátorem,poté dal nepřímý 4x vstřik a zapalování na programovatelné ŘJ...výsledek stejný...můžeš mě to vysvětlit jinak,než že jsem kokot a nic neumím?...když ten motor má nějaký konstrukční parametry,tak je uplně jedno,jestli ho budeš přesvědčovat ŘJ o tom,že nemá brát ohled na vačku,ventily,sání,zdvih, vrtání,ale má jet podle toho,co chce ŘJ...tohle mě snad tvrdit nechceš.
Karburátor a to i DCO/E umí jet v nesmyslném rozsahu otáček,umí směšovat téměř dokonale i s dif. určeným pouze na výkon a stejně do toho motoru dostaneš jenom tolik směsi,kolik dovolí ventil,ať karbecem a nebo vstřikem...až někdo vyrobí hlavu na 120-ku s přímým vstřikováním,tak to bude jiná a bude se moci začít kouzlit.
-> Petr Urban: no jo no,...asi brzda kam jezdím já brzdí špatně,přijeď jí ocejchovat.
Krásné je,jak se tady hned začne propagovat vlastní tvorba (já netvrdím kupte si karburátor a rozdělovač ode mě,...ale neutrácejte prachy za píčoviny,co nemají vliv) a tato nákaza se šíří i na lidi,o kterých jsem měl celkem slušné mínění,...no na to říci snad jen to,že pokud nebude nová sezona uplně stejná nebo horší,jako 2020,tak každý bude mít možnost se ukázat,jak mu zrovna ten jeho výtvor pojede...ale MČR kůli tomu začít jezdit nehodlám...bude to snadné,protože proti Vám bude stát neumětel s karburátorama a rozdělovačem A proč vlastně někoho přesvědčovat,...každý ať kupuje co chce a o to lepší zábava z toho je potom pro mě
22:58:12
26.12.2020
26.12.2020
Čokin
-> StepaNoFUN: Tak paní Colombová si dává na čas Jinak bych o ní nemluvil
20:44:18
26.12.2020
26.12.2020
COL
V indukcnim zapalování favo cívka potřebuje pro "nabití" (tj. náběh proudu na pracovní hodnotu) pri 14V asi 2ms, z tohoto a zpožadované doby horeni vyplývají její limity. Krom toho moc nemiluje napetove pretezovani sekundaru, tedy dlouhá jiskriste atd...
18:46:39
26.12.2020
26.12.2020
Petr Urban
-> JRD McLAREN: S jednou cívkou - trafo kostkou nebo i jen Favoriztovou krmenou jednotkou to není zas tak horký.... Zvladala krmit v hodně velkým napětí až k 8mi... Měli jsme to na osciloskopu.
17:25:07
26.12.2020
26.12.2020
JRD McLAREN
Sme na skodovackom fore, tak sa bavime o skodovkach ..
Cez vytahane rozvody, vymlateny klinek na spojke rozdelovaca, vole v ozubenych koleckach ...
az po vymlatene kladivko a asymetriu na "stvorhrane / vacke" pre palec ...
. ....
asi uz nemusim dalej pokracovat...
Ja netvrdim, ze to nemoze fugovat, resp. ze to nefunguje ...
ale co sa kvality a presnosti tyka, nieje to v dnesnej dobe bohvieco ...
Ad OTACKY:
pri takom 4 valci s rozdelovacom tu indukcnu cievku namahame 2 az 4 viac,
nez by tomu bolo u paroveho ci sekvencneho zapalovania ..
Ta cievka proste potrebuje neaky ten cas na regeneraciu (dajme si priklad 5ms)
a teda "hociake otacky" nad 6000 uz su skratka potencialny problem .. (a vacsinou aj realny)
Cez vytahane rozvody, vymlateny klinek na spojke rozdelovaca, vole v ozubenych koleckach ...
az po vymlatene kladivko a asymetriu na "stvorhrane / vacke" pre palec ...
. ....
asi uz nemusim dalej pokracovat...
Ja netvrdim, ze to nemoze fugovat, resp. ze to nefunguje ...
ale co sa kvality a presnosti tyka, nieje to v dnesnej dobe bohvieco ...
Ad OTACKY:
pri takom 4 valci s rozdelovacom tu indukcnu cievku namahame 2 az 4 viac,
nez by tomu bolo u paroveho ci sekvencneho zapalovania ..
Ta cievka proste potrebuje neaky ten cas na regeneraciu (dajme si priklad 5ms)
a teda "hociake otacky" nad 6000 uz su skratka potencialny problem .. (a vacsinou aj realny)
12:19:06
26.12.2020
26.12.2020
MVM
-> JRD McLAREN: Zase to neni úplně přesná informace. On rozdělovač může fungovat pri vysokých otáčkách.(co jsou vysoký otačky že..)Jde o to, která součástka rozdělovače se dostane na svuj kriticky limit. A neni rozdělovač jako rozdělovač. Zapalovani se musi brat jako celek. Je to system.
12:11:16
26.12.2020
26.12.2020
JRD McLAREN
I boha, ale ste sa rozbehli ....
No takto, zapalovanie "riadene rozdelovacom" rozhodne nieje presne ...
a ani "kvalitne" obzvlast vo vysokych otackach ... teda tam uz vobec ne ...
A davkovanie paliva ... ono ten karburator je v podstate "taky dobre blby pristroj" ...
lebo to snim fuguje (ked je ako tak dobre nakonfigurovany) takmer vzdy, pocas celej jeho doby zivotnosti. (a nema ziadnu dieru v mape - rozumej blbe policko a pod.)
Lenze vobec nefuguje spravne, ked sa "vlna v sani odrazi od piestu" ...
zacne sa podybovat presne opacnym smerom ako by mala ...
"vyleti von karburatorm" niekde "do priestoru" pripadneho vzduchoveho filtra ...
kde si da jeden ten cyklus pauzu ... kym teda znova nezacne ten piest nasavat ...
..to potom "ta vlna" zase prejde difuzorom, zase to zobere zo sebou palivo ...
..a zas to bude chciet zhoret vo valci ...
Takze takto neako vznika dva krat obohatena zmes, . . . . ...... . ....
No takto, zapalovanie "riadene rozdelovacom" rozhodne nieje presne ...
a ani "kvalitne" obzvlast vo vysokych otackach ... teda tam uz vobec ne ...
A davkovanie paliva ... ono ten karburator je v podstate "taky dobre blby pristroj" ...
lebo to snim fuguje (ked je ako tak dobre nakonfigurovany) takmer vzdy, pocas celej jeho doby zivotnosti. (a nema ziadnu dieru v mape - rozumej blbe policko a pod.)
Lenze vobec nefuguje spravne, ked sa "vlna v sani odrazi od piestu" ...
zacne sa podybovat presne opacnym smerom ako by mala ...
"vyleti von karburatorm" niekde "do priestoru" pripadneho vzduchoveho filtra ...
kde si da jeden ten cyklus pauzu ... kym teda znova nezacne ten piest nasavat ...
..to potom "ta vlna" zase prejde difuzorom, zase to zobere zo sebou palivo ...
..a zas to bude chciet zhoret vo valci ...
Takze takto neako vznika dva krat obohatena zmes, . . . . ...... . ....
11:20:07
26.12.2020
26.12.2020
pavucina
Jsem rad, ze jsem navedl debatu spravnym smerem
Jen bych soplnul, ze ano karburatory jsou vetsinou levnejsi pri porizovani, ale co to hrabani v tom, rozebirani, nekdy se musi pockat i na vychladnuti motoru, aby to clovek mohl pretryskovat. Chapu, ze jiz se zlusenostma to trva zlomek casu(ze zvolim trysky jiz na poprve dobre), ale i tak, u EFI zmacknu dve tlacitka a mam tam uplne neco jineho.
Ale jsem rad, ze se to chape, ja to pochopil jiz v 2011 v praxi. A jediny, kde mi zustal karburator je trabant, ptz to jezdi tak malo a je to dobovy.
Jen bych soplnul, ze ano karburatory jsou vetsinou levnejsi pri porizovani, ale co to hrabani v tom, rozebirani, nekdy se musi pockat i na vychladnuti motoru, aby to clovek mohl pretryskovat. Chapu, ze jiz se zlusenostma to trva zlomek casu(ze zvolim trysky jiz na poprve dobre), ale i tak, u EFI zmacknu dve tlacitka a mam tam uplne neco jineho.
Ale jsem rad, ze se to chape, ja to pochopil jiz v 2011 v praxi. A jediny, kde mi zustal karburator je trabant, ptz to jezdi tak malo a je to dobovy.
09:53:59
26.12.2020
26.12.2020
MVM
-> Václav Vašák: Strikačka nepotřebuje difuzor.Což je omezovač v sacim traktu.Nejlip bez škrtici klapky a se šoupatky.Má vždy rychlejší odezvu na polohu klapky,což je pro zavodni využití výhoda.Palivo je lip atomizovano(lip rozprašeno vzdycky pod tlakem a lip se misi se vzduchem) Teď mam v praci 1970 Porschemotor s KugelfischerBosch Mechanickým vstřikováním uz tenkrát 16 Bar. Uz tehdy věděli proč. A kupodivu už ETZ zapalovani Bosch.
Myslel jsem že někdo kdo dělá motory nemůže snad neco takovýho vypustit veřejně..-> Václav Vašák 25.12.20 21:51:57:
Co se Weberu DCO týká- byly vždycky navržený pro auta s max výkonem. V ty době se tolik neřešil průběh a pružnost motorů.Každý Italská 70.-80. má točivej motor... Zvlášť když si zavodni auto snadno vystačí s rozsahem 1000ot.
A co se průběhu lambdy na těchto karburatorech týká, mam teď Činu a průběh jak vino. Jde o to vyladění. A DCOE opravdu nežerou za kazdou cenu.
OK, to s tim škrcenim už tady píše dřív Petr..
Myslel jsem že někdo kdo dělá motory nemůže snad neco takovýho vypustit veřejně..-> Václav Vašák 25.12.20 21:51:57:
Co se Weberu DCO týká- byly vždycky navržený pro auta s max výkonem. V ty době se tolik neřešil průběh a pružnost motorů.Každý Italská 70.-80. má točivej motor... Zvlášť když si zavodni auto snadno vystačí s rozsahem 1000ot.
A co se průběhu lambdy na těchto karburatorech týká, mam teď Činu a průběh jak vino. Jde o to vyladění. A DCOE opravdu nežerou za kazdou cenu.
OK, to s tim škrcenim už tady píše dřív Petr..
09:35:01
26.12.2020
26.12.2020
Bery
kdyby ta trumpeta byla v eloxu, mohlo by to byt těleso pro paní kolombovou:-)
04:00:25
26.12.2020
26.12.2020
Petr Urban
Motor = vzduchová pumpa, kolik vzduchu dostaneme nad píst v daný okamžik, takový potenciál k výkonu v daný okamžik.
03:04:15
26.12.2020
26.12.2020
Petr Urban
-> Václav Vašák: Nemyslím si že nová přímá brzda SuperFlow, která projde hodnotou na kalibrační tyči ihned po sundání motoru nějak více kecá, ale rozumím snaze to zpochybnit, avšak rozhodně to nemusím dokazovat nějakému Vašákovi a přemlouvat majitele závodníka, aby kvůli "trapnostem nařčení" jezdil přes půl republiky dokazovat tlučhubovi pravdu, který na místě zpochybní dalších x věcí za kterými si bude trapně stát a už nikdo nezaplatí celodenní výletování, palivo, zbytečně ztracený čas několika osob a amortizaci veškerých zúčastněných vozů.
Samozřejmě sem na brzdě zkoušel rozdělovač vs. jednotku a rozdíly byli velmi markantní už na áčko 1400. Jednotka dává velmi přesné impulzy +- 0,5 st. předstihu na každý válec stejně, dává je neustále stejně nehledě na délku používání v řádech mnoha let, zcela individuálně a ideálně lze nastavit křivka pod hodnotami klepání a to v celém pásmu a jednotka také ideálně budí silnější indukční cívku / cívky v celém spektru otáček a mění nabíjecí čas např. i s ohledem na aktuální palubní napětí, to vše udělá výkonnostně několik koní i Nm a trapnost tvého neověřeného ťápání - tlučení pusou je pro jen mírně myslícího člověka hodně směšné.
A také nikde nebylo zatím řečeno, že karb. vždy má určitý druh škrcení : směšovač a za ním difuzér - kde se děje podtlak (odpor) pro "podávání" a míchání paliva z rozprašovače, u motokarb. přímo z emulzní šachty, toto odpadá u 4 klapky a společně s perfektním mícháním - rozprašováním paliva pod tlakem několika otvory dobrým vstřikovačem, který za všech režimů dává nejideálnější hodnotu mísícího poměru (při ideálním nastavení). Výhody jsou zde zcela očividné a jasné každému průměrnému motorovému laikovi ...
Kdyby více soudruhů přemýšlelo jako Vašák, nikam by se nic nevyvíjelo ...
A všechny druhy jeho zbytečných hejtů, pomluv a odrbané práce se mu vrátí a nebo vrací v osobním i profesním životě ... Jen tak dál konej ... Jen tak dál ...
-> StepaNoFUN: Pracuje se na tom i přes svátky... Vývoj a obnova mnoho komponent za lepší snad konečně půjde někam do finiše
Samozřejmě sem na brzdě zkoušel rozdělovač vs. jednotku a rozdíly byli velmi markantní už na áčko 1400. Jednotka dává velmi přesné impulzy +- 0,5 st. předstihu na každý válec stejně, dává je neustále stejně nehledě na délku používání v řádech mnoha let, zcela individuálně a ideálně lze nastavit křivka pod hodnotami klepání a to v celém pásmu a jednotka také ideálně budí silnější indukční cívku / cívky v celém spektru otáček a mění nabíjecí čas např. i s ohledem na aktuální palubní napětí, to vše udělá výkonnostně několik koní i Nm a trapnost tvého neověřeného ťápání - tlučení pusou je pro jen mírně myslícího člověka hodně směšné.
A také nikde nebylo zatím řečeno, že karb. vždy má určitý druh škrcení : směšovač a za ním difuzér - kde se děje podtlak (odpor) pro "podávání" a míchání paliva z rozprašovače, u motokarb. přímo z emulzní šachty, toto odpadá u 4 klapky a společně s perfektním mícháním - rozprašováním paliva pod tlakem několika otvory dobrým vstřikovačem, který za všech režimů dává nejideálnější hodnotu mísícího poměru (při ideálním nastavení). Výhody jsou zde zcela očividné a jasné každému průměrnému motorovému laikovi ...
Kdyby více soudruhů přemýšlelo jako Vašák, nikam by se nic nevyvíjelo ...
A všechny druhy jeho zbytečných hejtů, pomluv a odrbané práce se mu vrátí a nebo vrací v osobním i profesním životě ... Jen tak dál konej ... Jen tak dál ...
-> StepaNoFUN: Pracuje se na tom i přes svátky... Vývoj a obnova mnoho komponent za lepší snad konečně půjde někam do finiše
00:33:47
26.12.2020
26.12.2020
StepaNoFUN
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Nerejpej do vosího hnízda víc, než je nutný... :-D
23:43:23
25.12.2020
25.12.2020
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Pěkné čtení...
-> Václav Vašák: no rozhodně nejsi tak dobrý jako "Urbi et Orbi" neb "Urbi et Orbi" a ostatně i další zde zjevně chápou význam λ=1
-> Václav Vašák: no rozhodně nejsi tak dobrý jako "Urbi et Orbi" neb "Urbi et Orbi" a ostatně i další zde zjevně chápou význam λ=1
22:33:55
25.12.2020
25.12.2020
Vrba
-> Václav Vašák: stejně tak nenastavíš webers pro částečnou zátěž s uspokojivou učinností. Vždy budeš mít měrnou spotřebu v násobkách hodnot oproti přesnému dávkování paliva vstřikovacím systémem. Jinými slovy webers budou vždycky žrát. Motokarbs jsou na tom lépe, ale montáž je v podstatě vždy prototyp se všemi vlastnostmi prototypu. Což z toho pro komerční použití nedělá úplně ideální konfiguraci.
22:19:08
25.12.2020
25.12.2020
Vrba
-> Václav Vašák: asi uděláš podobný výsledek, když se ne zrovna úzkým rozptylem hodnot trefíš do ideálního pásma nastavení, které vyžaduje konkrétní motor. Je to ale pracně získaný a nestabilní setup. I to je třeba zahrnout do tohoto ne uplně relevantního porovnání.
22:11:19
25.12.2020
25.12.2020
StepaNoFUN
-> Čokin: O paní Colombové bych v souvislosti s motorama nemluvil. Že jo Bery. :-D
22:06:21
25.12.2020
25.12.2020
Čokin
-> Václav Vašák: No konkrétně tvůj zákazník co jezdí tvůj motor si ho pochvaluje až po našem seřízení a přestavbě na elektroniku, před tím přišel akorát k díře v pístu.
To jen k těm výhodám nevýhodam elektroniky.
Ano karbec lze nastavit stejně co se maximálních hodnot týče, ale kulturu vs. spravnou bohatost a tím i spotřebu nikdy nedocíliš. Buď máš na karbecu v určitém pásmu díru nebo už moc bohaté aby jsi tu díru překryl. Argument, že závodníci na spotřebu nejezdí neberu! Aneb pod heslem nezkusíš.... nevíš Vašíku.
Njn někdo tady o tom jen mluví, ale jinak je to jako s paní Colombovou..... taky ji nikdo neviděl
To jen k těm výhodám nevýhodam elektroniky.
Ano karbec lze nastavit stejně co se maximálních hodnot týče, ale kulturu vs. spravnou bohatost a tím i spotřebu nikdy nedocíliš. Buď máš na karbecu v určitém pásmu díru nebo už moc bohaté aby jsi tu díru překryl. Argument, že závodníci na spotřebu nejezdí neberu! Aneb pod heslem nezkusíš.... nevíš Vašíku.
Njn někdo tady o tom jen mluví, ale jinak je to jako s paní Colombovou..... taky ji nikdo neviděl
21:51:57
25.12.2020
25.12.2020
Václav Vašák
-> JRD McLAREN: na tyto hodnoty doporučuji pořídit něco s použitelnými otáčkami řekněme 9000+...což tedy škodovácký motor rozhodně neni.
Samo tedy mluvím o reálných hodnotách výkonu,kde +/- 100hp/1000ccm je "Svatý grál",kterého lze u 50 let staré koncepce škody dosáhnout...to,že to někdo nabrzdí totiž neznamená,že to je pravda
Ovšem já nejsem tedy tak šikovný,jako "Urbi et Orbi",takže mě karburátor jede stejně,jako programovatelné NEPŘÍMÉ vstřikování...jako laik opravdu nechápu rozdíl,pokud motoru dávám stejné množství benzínu a vzduchu buď karburátorem a nebo klapkou + vstřik...a bohužel minutové točení motorem než motor s webery chytne a musí mít volnoběh 2000ot také neznám,...v tu dobu auto už bývá někde v nedohlednu
No a na zapalování směsi bohužel také tolik nezáleží,protože ten motor nemá otáčky,při kterých by to mělo význam...ale samo sebou se musí každému tvrdit,jak elektronické zapalování funguje,aby byly zákazníci a nikdo už neověří na brzdě stejný motor s rozdělovačem,...ono tedy 99% lidí na tu brzdu ani nikdy nejede a věří těm 110hp z litru,protože se to píše na internetu
A když přijde nabídka na ověření a to dokonce zdarma,utichne to a nikomu se do toho nechce...to pro mě znamená pouze jednu věc a to,že to jsou keci...odmítnout totiž reklamu zdarma může jenom hlupák...kdyby se někdo chtěl přecejenom vyhecovat a přijet,tak já už o to zájem nemám a pro informaci cena brzdy je +/- 3000kč jako kdekoliv jinde...kdo zaváhá,ten nežere
Samo tedy mluvím o reálných hodnotách výkonu,kde +/- 100hp/1000ccm je "Svatý grál",kterého lze u 50 let staré koncepce škody dosáhnout...to,že to někdo nabrzdí totiž neznamená,že to je pravda
Ovšem já nejsem tedy tak šikovný,jako "Urbi et Orbi",takže mě karburátor jede stejně,jako programovatelné NEPŘÍMÉ vstřikování...jako laik opravdu nechápu rozdíl,pokud motoru dávám stejné množství benzínu a vzduchu buď karburátorem a nebo klapkou + vstřik...a bohužel minutové točení motorem než motor s webery chytne a musí mít volnoběh 2000ot také neznám,...v tu dobu auto už bývá někde v nedohlednu
No a na zapalování směsi bohužel také tolik nezáleží,protože ten motor nemá otáčky,při kterých by to mělo význam...ale samo sebou se musí každému tvrdit,jak elektronické zapalování funguje,aby byly zákazníci a nikdo už neověří na brzdě stejný motor s rozdělovačem,...ono tedy 99% lidí na tu brzdu ani nikdy nejede a věří těm 110hp z litru,protože se to píše na internetu
A když přijde nabídka na ověření a to dokonce zdarma,utichne to a nikomu se do toho nechce...to pro mě znamená pouze jednu věc a to,že to jsou keci...odmítnout totiž reklamu zdarma může jenom hlupák...kdyby se někdo chtěl přecejenom vyhecovat a přijet,tak já už o to zájem nemám a pro informaci cena brzdy je +/- 3000kč jako kdekoliv jinde...kdo zaváhá,ten nežere
16:51:35
25.12.2020
25.12.2020
Petr Urban
-> pavucina: Ano dobře pojmenované výhody Ale když to někdo neumí a ani se to učit nechce, ego mu tady velí být za borce a tvrdit o karburátorech jak je to super... Nenacházím jediný důvod krom finančního, že by něco bylo s karburátory lepší pro motor.
Avšak po delší době ladění i ten karb. umí relativně dobře držet lambdu v nějakých mezích jak potřebuješ, zvláště pak motokarby třeba, která navíc perfektně míchají směs a mají proměnný difuzér, ale nikdy to nebude jako dobrá stříkačka, kterou zase ale někdo musí umět naladit, takže furt vše o lidech a umu/rozumu. Stačí moc optimistická mapa předstihu a motor zdechne tak či tak, nepomáhají jakékoliv drahé věci :D
Avšak po delší době ladění i ten karb. umí relativně dobře držet lambdu v nějakých mezích jak potřebuješ, zvláště pak motokarby třeba, která navíc perfektně míchají směs a mají proměnný difuzér, ale nikdy to nebude jako dobrá stříkačka, kterou zase ale někdo musí umět naladit, takže furt vše o lidech a umu/rozumu. Stačí moc optimistická mapa předstihu a motor zdechne tak či tak, nepomáhají jakékoliv drahé věci :D