skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
22:54:55
04.06.2020
04.06.2020
Motomaniak
-> Eidy 03.06.20 18:19:10: přesně, kdyby tam neměli napsaný Nick, tak nikdo podle obsahu příspěvku nerozezná, kdo to psal
15:03:03
04.06.2020
04.06.2020
pavucina
-> Petr Urban: Proto to je ve dvou odstavcích, ale vysvětlím...
Proč nemít krouták na favoritím motoru je jasný, velké Nm by nedal motor a asi ani převodovka (a už jsem ted ocčesal jednu pětku -> snížení tlaku na pětku, a nedávno mi prasknul obal -> budu doufat, že se to nebdue opakovat). Navíc malé turbo, by nahoře topilo, mělo menší tlak, to se zase musí chladit. Ted to s turbem mám tak, že to lěží v nejvyšší učinnosti turba, a v zásade v sání mam o 7-10°C vůči venkovnímu vzduchu.
Druhy odstavec. Je dobrý mít milion koní, ale = u turbä špatný průběh, velký lag turba, atd.
na to říkám, lepší měne koní s lepším průběhem(ono kopání do spojky v zatacce je nic moc). Možná by bylo lepší druhej odstavec popsat v číslech (nemusí to mít kroutak od 1500rpm, ale aby se s tim dalo okolo 2500 jet v pohodě "taková lepší atmo").
Dávám příklad, ačkoli to nebylo v plánu, tak je to vlastně okruhovej speciál se seriovou převovodkou Každý kvalt, když se řadí v 6k, tak to spadne do nejvyššího kroutáku a hned před výkon. (ani nevím proč se to měřilo do 5900, když to ted má omezovač v rozmezí 6200-6300 - omezovač, který integruje vynechání zápalu od 0-90%).
To jen na vysvetlenou.. to pak presne vzniká to internetové dohadování...
Tak schvalne mi do SZ napiš ceny za vačku a upravu hlavy.(abych nevařil z vody, tak na tomto grafu z 2015 jsem na cene 510Kč za 1hp) I když momentálně by tam stačilo dát nějaké rozumné sání...To seriové MPi....
(sakra, asi jsem z tech vasich dohadů chytil nakej vir a poměřuju údy)
EDIT: Tvl, nešlo by zvětšit maximální rozlišení obrázku, přece jen je rok 2020 a disky nestojí milion)
Proč nemít krouták na favoritím motoru je jasný, velké Nm by nedal motor a asi ani převodovka (a už jsem ted ocčesal jednu pětku -> snížení tlaku na pětku, a nedávno mi prasknul obal -> budu doufat, že se to nebdue opakovat). Navíc malé turbo, by nahoře topilo, mělo menší tlak, to se zase musí chladit. Ted to s turbem mám tak, že to lěží v nejvyšší učinnosti turba, a v zásade v sání mam o 7-10°C vůči venkovnímu vzduchu.
Druhy odstavec. Je dobrý mít milion koní, ale = u turbä špatný průběh, velký lag turba, atd.
na to říkám, lepší měne koní s lepším průběhem(ono kopání do spojky v zatacce je nic moc). Možná by bylo lepší druhej odstavec popsat v číslech (nemusí to mít kroutak od 1500rpm, ale aby se s tim dalo okolo 2500 jet v pohodě "taková lepší atmo").
Dávám příklad, ačkoli to nebylo v plánu, tak je to vlastně okruhovej speciál se seriovou převovodkou Každý kvalt, když se řadí v 6k, tak to spadne do nejvyššího kroutáku a hned před výkon. (ani nevím proč se to měřilo do 5900, když to ted má omezovač v rozmezí 6200-6300 - omezovač, který integruje vynechání zápalu od 0-90%).
To jen na vysvetlenou.. to pak presne vzniká to internetové dohadování...
Tak schvalne mi do SZ napiš ceny za vačku a upravu hlavy.(abych nevařil z vody, tak na tomto grafu z 2015 jsem na cene 510Kč za 1hp) I když momentálně by tam stačilo dát nějaké rozumné sání...To seriové MPi....
(sakra, asi jsem z tech vasich dohadů chytil nakej vir a poměřuju údy)
EDIT: Tvl, nešlo by zvětšit maximální rozlišení obrázku, přece jen je rok 2020 a disky nestojí milion)
00:42:55
04.06.2020
04.06.2020
Petr Urban
-> pavucina: Maličko protichůdné v jednom odstavci se vyzdvihuje jak není třeba průběhu tsi, že stačí 4-6.5, že by nebyly koně a na konci - mám raději průběh a né koně.
Výroba vačky z kusu není nejlevnější a bylo by třeba ji jinak a přesně přečasovat, né že bych si byl zcela jist, ale už sem různé odezvy měl a dle toho co se jede na turbo dvouventilovych technikách by zde nápad byl...
Avšak posledním odstavcem si nejsem jist o co ti jde.
Pro zvýšení kw by určitě bylo fajn udělat maximálně aerodynamický tvar sedla a většího S ventilu, ideálně i výfuku, zvýší se učinnost naplnění a výplachu, tipuji že u turba bude posun kw ještě větší jak u atmo.
Výroba vačky z kusu není nejlevnější a bylo by třeba ji jinak a přesně přečasovat, né že bych si byl zcela jist, ale už sem různé odezvy měl a dle toho co se jede na turbo dvouventilovych technikách by zde nápad byl...
Avšak posledním odstavcem si nejsem jist o co ti jde.
Pro zvýšení kw by určitě bylo fajn udělat maximálně aerodynamický tvar sedla a většího S ventilu, ideálně i výfuku, zvýší se učinnost naplnění a výplachu, tipuji že u turba bude posun kw ještě větší jak u atmo.
23:48:07
03.06.2020
03.06.2020
Luky
22:01:56
03.06.2020
03.06.2020
MVM
-> pavucina: Jako turbomotory jsou super věc. Respektive to přeplňovaní obecně je hrozně fajn.. proč ne,je to návykové ten jejich zátah. Ale obecně si víc "vážím" těch atmosferických koníků,protoze mi prijdou vzácnější.. Třeba jako DTM 190 Mercedes ma krásný zvuk atmosferickych čistých mechanickych hřebců.
21:43:47
03.06.2020
03.06.2020
pavucina
-> Petr Urban: A to jeste nevim kolik kW to ma na 1,2b... Ale chapu zajimavejsi by bylo vytahovat Nm (jenom 243)... Ale az zajedu novou keramiku, tak to asi necham odbrzdit. A proč pořád vytahuju kW ? Protoze to je proste jinde... O legálnosti se nehodlam bavit, a uz se tesim jestli na to nekdy prejde vice lidi, je to vyssi divci o tom zadna, jinak by s tim jezdil minimalne kazdy druhy.
Jinak mapu kompresoru bych asi jeste nekde nasel k memu turbu, plny tlak to má tak od 3500.. Takze vacka 4 - 6,5k RPM. Nechci TSI, kroutak pekny, ale kone by nebyly, navic myslim si, ze hlavni zabijak toho motoru je kroutak, a o prevodovce nemluvě... ALE nesmí to byt uplne zdechly dole. Pro me kone nejsou vsechno, radsi mam rad prubeh.
Vacku by mi nevadilo menit, stejne mi z toho tece olej okolo prsou, a rozvody uz taky maji to nejlepsi za sebou...
Tak jen me zajima kdo je jakej motorar, kdyby to nefungovalo, tak ti ji na pristim srazu prohodim oknem. Podle zdejsi keců je každej mistr světa a druhej kokot.
Jinak mapu kompresoru bych asi jeste nekde nasel k memu turbu, plny tlak to má tak od 3500.. Takze vacka 4 - 6,5k RPM. Nechci TSI, kroutak pekny, ale kone by nebyly, navic myslim si, ze hlavni zabijak toho motoru je kroutak, a o prevodovce nemluvě... ALE nesmí to byt uplne zdechly dole. Pro me kone nejsou vsechno, radsi mam rad prubeh.
Vacku by mi nevadilo menit, stejne mi z toho tece olej okolo prsou, a rozvody uz taky maji to nejlepsi za sebou...
Tak jen me zajima kdo je jakej motorar, kdyby to nefungovalo, tak ti ji na pristim srazu prohodim oknem. Podle zdejsi keců je každej mistr světa a druhej kokot.
20:43:29
03.06.2020
03.06.2020
Petr Urban
-> Dušan: Aha. Ale tam nejsi možnostmi moc omezen, pouze materiály. U Atmo je to jiná soutěž... Většinou ještě dražší
20:28:22
03.06.2020
03.06.2020
Dušan
-> Petr Urban: protože kde atmo končí, turbo začíná
19:58:06
03.06.2020
03.06.2020
Petr Urban
-> pavucina: Mám navrženou vačku pro turbo, díval sem se na mnoho motorů ve světě, jak se to časování jede a je možné něco nakombinovat, bohužel to musí být vačka z plného materiálu a ještě je nutné určit v jakých ot. s jak velkým turbem to má fungovat, kw někde nahoře by se určitě dali udělat, ale pokud široké spektrum s krutem, už je to zase jiné. A nevím proč furt vytahuješ to ty turba a kw
19:24:34
03.06.2020
03.06.2020
vhml
-> Petr Urban 03.06.20 19:00:57: od p. Fiedlera jsme meli dva 5k motory jeste v MCR s tisicovkou a oboje špičková práce za rozumny penize.
19:23:43
03.06.2020
03.06.2020
vhml
-> Petr Urban 03.06.20 19:00:57: od p. Fiedlera jsme meli dva 5k motory jeste v MCR s tisicovkou a oboje špičková práce za rozumny penize.
19:00:57
03.06.2020
03.06.2020
Petr Urban
-> 11mAjA11: -> Tuner#2: Tak se na to vykašlem... Nakonec všichni máme nějaké to ale na které by se dalo ukázat... Takže všechno chválení má vždy jinde protipól. Já sem jen zmínil z vlastní zkušenosti ten protipól.
-> 11mAjA11: Možná se vidíte moc černě, nevidím nikde zbytečný hejt či nepravdu.
A poslední věc k těm zkušenostem ať nejsou jen negativa... Mnohokrát sem se setkal s prací snad všech, u pana Fiedlera mohu vždy jen uznale říct, to je Frajer na svém místě... Zpracování, cena, kvalita, spolehlivost, výkonnost... Dělá trošku výše otáčkově posazené motory, když sem ladil Šimurdovi, Krejčovi LR atd., až od 5t. ten škodovácký rik, ale čistý zvuk do vys. ot., pěkný věci když mi někdo ukázal hlavu apod. Kdybych to nedělal sám, šel bych v ČR za ním.
-> 11mAjA11: Možná se vidíte moc černě, nevidím nikde zbytečný hejt či nepravdu.
A poslední věc k těm zkušenostem ať nejsou jen negativa... Mnohokrát sem se setkal s prací snad všech, u pana Fiedlera mohu vždy jen uznale říct, to je Frajer na svém místě... Zpracování, cena, kvalita, spolehlivost, výkonnost... Dělá trošku výše otáčkově posazené motory, když sem ladil Šimurdovi, Krejčovi LR atd., až od 5t. ten škodovácký rik, ale čistý zvuk do vys. ot., pěkný věci když mi někdo ukázal hlavu apod. Kdybych to nedělal sám, šel bych v ČR za ním.
18:25:51
03.06.2020
03.06.2020
pavucina
-> Eidy: Presne tak, kurva !!!
Radsi si dejte soutez, kdo uděla lepsi vačku pro turborita... Nebudu nic jiného měnit, na brzde to mělo před 5lety na 0,8b 119kW, tak kdo dá víc.
Radsi si dejte soutez, kdo uděla lepsi vačku pro turborita... Nebudu nic jiného měnit, na brzde to mělo před 5lety na 0,8b 119kW, tak kdo dá víc.
18:19:10
03.06.2020
03.06.2020
Eidy
-> Petr Urban: Bohužel mi přijde, že se tu hádáte všichni motoráři (nebo jak vás mám nazvat) úplně stejně. Jeden o druhém říkáte to nejhorší včetně tebe, ačkoliv říkáš, že to nemáš rád. Tak kde je ten rozdíl? Radši byste měli jít do dílny.
16:22:47
03.06.2020
03.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 11mAjA11 03.06.20 15:21:41: kde prosím pěkně hejtuju Dušana?
Napřed Ty tady napíšeš záhadného a dokonalého motorare... Když na první dobrou ukážu, že vím od koho jde a že ho znám včetně pár zkušeností mých dalších přátel, tak ho hejtuju??? Naopak jsem nepsal nic jen potvrdil Petrovo slova, protože bájný příběh o 9000rpm zná snad každý vrchar kterého potkáš. To nebyl hejt jen potvrzení slov co napsal Petr a ukázka toho, že to s tím motorarem, který se nikde neprezentuje nebude jen takové růžové jak jsi tady psal. -> 11mAjA11 02.06.20 21:48:00:
Napřed Ty tady napíšeš záhadného a dokonalého motorare... Když na první dobrou ukážu, že vím od koho jde a že ho znám včetně pár zkušeností mých dalších přátel, tak ho hejtuju??? Naopak jsem nepsal nic jen potvrdil Petrovo slova, protože bájný příběh o 9000rpm zná snad každý vrchar kterého potkáš. To nebyl hejt jen potvrzení slov co napsal Petr a ukázka toho, že to s tím motorarem, který se nikde neprezentuje nebude jen takové růžové jak jsi tady psal. -> 11mAjA11 02.06.20 21:48:00:
15:21:41
03.06.2020
03.06.2020
11mAjA11
S Petrem souhlasím, #2 si to zas pobral tou svou pravdou, takže vše jak sem předpokládal a čekal a jak to vlastně má být. Vidíš a ty zas hejtuješ na Dušana a toho znám zase já a teď co je teda výsledek..
Všichni žijou a jsou spokojení hurá.
Všichni žijou a jsou spokojení hurá.
14:53:31
03.06.2020
03.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 03.06.20 13:02:38:
-> 11mAjA11 03.06.20 13:23:15: Tak všechny co jsi zmiňoval osobně znám... A po několika zkušenostech bych teda Sakyho a Petra Urbana do jednoho pytle nedával... Zatím co jsi napsal, tak ani s jedním nemohu souhlasit, od toho tajemného motorare až po tuhle zmínku. Bohužel reálné zkušenosti mluví jinak.
-> 11mAjA11 03.06.20 13:23:15: Tak všechny co jsi zmiňoval osobně znám... A po několika zkušenostech bych teda Sakyho a Petra Urbana do jednoho pytle nedával... Zatím co jsi napsal, tak ani s jedním nemohu souhlasit, od toho tajemného motorare až po tuhle zmínku. Bohužel reálné zkušenosti mluví jinak.
14:04:39
03.06.2020
03.06.2020
Petr Urban
-> 11mAjA11: Já sem řekl názor a zkušenost jako ty...Takže v pohodě. Ano všichni jsme omylní. Také se ty věci v přetěžovaném motorsportu prostě kazí hodně, zvlášť když většina závodníků nedodržuje provozní podmínky : otáčky, teploty, kontroly, nastavení, údržbu, palivo ...
CO mě stále sere s čím se nesmiřuji, je princip chování většiny lidí z humusu jménem "motorsport" Moc peněz za hodně neuspokojivé výsledky, hrozně chytrý nabubřelý řeči, nos až do nebe, málo zkušeností a pomluva. Z tohohle světa humusu nejde vycházet s všemi ... protože většina závodníků / úpravců jsou "egem násátá hovada" co si musí něco dokazovat, promiňte, ale jen hrstka to dělá z čisté radosti z jízdy, která jde přece dělat kdekoliv, ale nutné je právě to neustálé poměřování, dokazování si... že plechovou krabici dostaneš z A do B rychleji a v kontextu je to docela malicherné, absurdní. Celý tento svět mi začíná lézt krkem, ale jednou jsem se na to dal, tak bojuji, nic jiného než neustálý boj to totiž není... Boj s dodavateli dílů, úpravci dílů, závodníky co se jim některé věci nedají vysvětlit a tlačí na pilu časově, finančně, s přemrštěným očekáváním, protože hele četli na netu že 150 koní a 9 tisíc je normál aniž by cokoliv věděli o motorech, chtějí to taky, protože to lojza psal na internetu ... Denní hnusný boj. A pak se mi vůbec nelíbí, jak toho někteří zneužívají, na nevědomosti rýžují a výsledky práce se nedosahuje. Tady pak plačou, že by to chtěli ideálně zadarmo opravit, protože jiným už zaplatily hrůzy a znova bojuješ, aby si vysvětloval furt dokola jak se věci mají fyzikálně, aby se dosáhlo cíle - průběhu výkonu. I tak se toho dosahuje někdy jen velmi obtížně, je tam velmi mnoho spolu souvisejících věcí, stačí jedna co opravdu nehraje a nejde to správně. Když se však někdo samozvanně nazve odborníkem a motorářem (nikdy jsem ani jedno slovo neměl rád, je to zavazující trapné dogma!) a pak vidíš ty hrůzy a on se ještě přede všemi chvástá a uráží všechny dokola, zatím se mi nad tím nechce mlčet.
CO mě stále sere s čím se nesmiřuji, je princip chování většiny lidí z humusu jménem "motorsport" Moc peněz za hodně neuspokojivé výsledky, hrozně chytrý nabubřelý řeči, nos až do nebe, málo zkušeností a pomluva. Z tohohle světa humusu nejde vycházet s všemi ... protože většina závodníků / úpravců jsou "egem násátá hovada" co si musí něco dokazovat, promiňte, ale jen hrstka to dělá z čisté radosti z jízdy, která jde přece dělat kdekoliv, ale nutné je právě to neustálé poměřování, dokazování si... že plechovou krabici dostaneš z A do B rychleji a v kontextu je to docela malicherné, absurdní. Celý tento svět mi začíná lézt krkem, ale jednou jsem se na to dal, tak bojuji, nic jiného než neustálý boj to totiž není... Boj s dodavateli dílů, úpravci dílů, závodníky co se jim některé věci nedají vysvětlit a tlačí na pilu časově, finančně, s přemrštěným očekáváním, protože hele četli na netu že 150 koní a 9 tisíc je normál aniž by cokoliv věděli o motorech, chtějí to taky, protože to lojza psal na internetu ... Denní hnusný boj. A pak se mi vůbec nelíbí, jak toho někteří zneužívají, na nevědomosti rýžují a výsledky práce se nedosahuje. Tady pak plačou, že by to chtěli ideálně zadarmo opravit, protože jiným už zaplatily hrůzy a znova bojuješ, aby si vysvětloval furt dokola jak se věci mají fyzikálně, aby se dosáhlo cíle - průběhu výkonu. I tak se toho dosahuje někdy jen velmi obtížně, je tam velmi mnoho spolu souvisejících věcí, stačí jedna co opravdu nehraje a nejde to správně. Když se však někdo samozvanně nazve odborníkem a motorářem (nikdy jsem ani jedno slovo neměl rád, je to zavazující trapné dogma!) a pak vidíš ty hrůzy a on se ještě přede všemi chvástá a uráží všechny dokola, zatím se mi nad tím nechce mlčet.
13:23:15
03.06.2020
03.06.2020
11mAjA11
Poslední OT co tu napíšu = protože to už sem nepatří..
Petře vidíš, ale přesto sem jel k Tobě pro výfuk.
Sem rád že si mne neodmítl ani s těmi vložkami a vačkou, víš co chceš a jak to chceš dělat, tak to tak dělej a vykašli se na okolí, buďto to takto půjde, nebo ne..dyť je to úplně fuk..
A ano všichni mají máslo na hlavě = čili to znamená, že tedy Všichni dělají chyby, ale jen hrstka dokáže ty chyby přiznat, nebo jak to je ?
Já Dušana, Jirků a Zbyňka znám a u Dušana na první dojem opravdu v tomto případě člověk nesmí dát..
Je to stejný případ jako u Tebe, Beryho, Sakyho a jiných, zde na Virtu vedených (promiňte mi to označení) zmr*u..všichni kydající na Vás špínu to berou tak, že je to pravda a ta "pravda" se šíří světem..
Já se nikoho nezastávám, nepomlouvám a nikoho nevynaším do nebes, aniž bych ho neznal osobně..
Každý má právo na svůj názor, ať už je jakýkoli a ne vždy se většinovému stádu může zamlouvat (opět i zde ta skupina lidí je, teda dvě, ta co názor má a ta které se nezamlouvá)..
Stejně tak na kohokoli jiného, na jiných internetových skupinách, můžou uživatelé plivat, kvůli úplně jiným věcem..
Přeberte si to jak chcete a zopakuji že proti nikomu nic zde na Virtu nemám a nikdy sem neměl, jen občas žasnu co se zde veřejně prezentuje mezi civilizovanou společností..
S nikým se nechci o nic přít a dohadovat se, nemám na to ani čas a ani povahu a ve výsledku to bude stejně k ničemu.
Myslete si o mě, že sem třeba kokot, upřímně je mi to jedno, já se s tím smířím a naučím se s tím žít, dyť jde o howno, naco si dělat stresy..
Petře vidíš, ale přesto sem jel k Tobě pro výfuk.
Sem rád že si mne neodmítl ani s těmi vložkami a vačkou, víš co chceš a jak to chceš dělat, tak to tak dělej a vykašli se na okolí, buďto to takto půjde, nebo ne..dyť je to úplně fuk..
A ano všichni mají máslo na hlavě = čili to znamená, že tedy Všichni dělají chyby, ale jen hrstka dokáže ty chyby přiznat, nebo jak to je ?
Já Dušana, Jirků a Zbyňka znám a u Dušana na první dojem opravdu v tomto případě člověk nesmí dát..
Je to stejný případ jako u Tebe, Beryho, Sakyho a jiných, zde na Virtu vedených (promiňte mi to označení) zmr*u..všichni kydající na Vás špínu to berou tak, že je to pravda a ta "pravda" se šíří světem..
Já se nikoho nezastávám, nepomlouvám a nikoho nevynaším do nebes, aniž bych ho neznal osobně..
Každý má právo na svůj názor, ať už je jakýkoli a ne vždy se většinovému stádu může zamlouvat (opět i zde ta skupina lidí je, teda dvě, ta co názor má a ta které se nezamlouvá)..
Stejně tak na kohokoli jiného, na jiných internetových skupinách, můžou uživatelé plivat, kvůli úplně jiným věcem..
Přeberte si to jak chcete a zopakuji že proti nikomu nic zde na Virtu nemám a nikdy sem neměl, jen občas žasnu co se zde veřejně prezentuje mezi civilizovanou společností..
S nikým se nechci o nic přít a dohadovat se, nemám na to ani čas a ani povahu a ve výsledku to bude stejně k ničemu.
Myslete si o mě, že sem třeba kokot, upřímně je mi to jedno, já se s tím smířím a naučím se s tím žít, dyť jde o howno, naco si dělat stresy..
13:17:13
03.06.2020
03.06.2020
darklord
-> vhml: ale iba raz
13:02:38
03.06.2020
03.06.2020
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.06.20 12:45:02: tak to přece na virtu točí každá 105 se sníženou hlavou ne?
12:45:02
03.06.2020
03.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 03.06.20 12:04:51: ano, 9000rpm si také z jedné diskuze pamatuju.
Ale tak on to tvrdil už i Sedlář jak továrna končí moc brzo, že on točí min. o 1000rpm více, když mu půjčili na jednu soutěž tovární LRu (pěkně popsáno v knize když Křeček prášil).
Ale tak on to tvrdil už i Sedlář jak továrna končí moc brzo, že on točí min. o 1000rpm více, když mu půjčili na jednu soutěž tovární LRu (pěkně popsáno v knize když Křeček prášil).
12:04:51
03.06.2020
03.06.2020
Petr Urban
-> 11mAjA11: Rozďelovač nabízel mě za 12 nebo 13t. A když sem ho viděl prvně na ECCE homo, nikoho arogantnejsiho a nymyšlenejsiho jsem v té době neznal a opovržlivě mi vykládal jak má přes 150HP na 13ce a jak ohv točí 9 ... Jaké by tyto věci na tebe udělali dojem? Považ... Říkám zkušenost, reálnou pravdu, né výmysl. A ano máš dobré zkušenosti, tak tam jezdi... Ale máslo mají na hlavě všichni
11:45:16
03.06.2020
03.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 11mAjA11 03.06.20 06:30:48: napřed jsi psal, že se nikde neprezentuje a ani se o něm nepíše...
Jak vidíš nebylo vůbec problematické napsat jméno. Stejně tak, by nebylo problém tady dohledat starší info a hlavně toho poměrně dost vím, přece jen jsem u toho přes 20 let a řadu lidí kolem škodovek znám dobře osobně. Takže tento post je z mého pohledu opravdu mimo: -> 11mAjA11 02.06.20 21:48:00: Zbytečné tady ale něco vytahovat, stejně by to tady pár lidí ještě ve finále otočilo proti mě...
Jak vidíš nebylo vůbec problematické napsat jméno. Stejně tak, by nebylo problém tady dohledat starší info a hlavně toho poměrně dost vím, přece jen jsem u toho přes 20 let a řadu lidí kolem škodovek znám dobře osobně. Takže tento post je z mého pohledu opravdu mimo: -> 11mAjA11 02.06.20 21:48:00: Zbytečné tady ale něco vytahovat, stejně by to tady pár lidí ještě ve finále otočilo proti mě...
08:30:49
03.06.2020
03.06.2020
11mAjA11
Vidíš a je to stejné jak sypou howna na Tebe a na kohokoli jiného co něco dělá..
Nekonečná žumpoidni smyčka.
Můj názor je, že by si měl každý hledět svého a spolupracovat s tím kdo mu vyhovuje.
Tím se sníží riziko kydání howen napříč segmentem..
Po tom co sem tu načet sem se s radostí obrátil o výfuk na Tebe a i za ty motorové díly sem rád a spokojený.
Důležité je nedat na první dojem a udělat si vlastní obraz o situaci.
Nekonečná žumpoidni smyčka.
Můj názor je, že by si měl každý hledět svého a spolupracovat s tím kdo mu vyhovuje.
Tím se sníží riziko kydání howen napříč segmentem..
Po tom co sem tu načet sem se s radostí obrátil o výfuk na Tebe a i za ty motorové díly sem rád a spokojený.
Důležité je nedat na první dojem a udělat si vlastní obraz o situaci.
07:38:02
03.06.2020
03.06.2020
Petr Urban
-> 11mAjA11: Já slyšel a viděl úplně opačné ohlasy než říkáš... Ale raději nebudu ty kluky z severu jmenovat, co tak spokojení jak vykládáš, nebyli.
A nabízet předělaný Bosch JFUD4 z talián vozu za více jak 10t.a vydávat za originály do 130rs... To už mu šlo 10 let zpět. Takových věcí bych mohl vzpomínat na 2x A4... Zbytečný však jak říkáš.
A nabízet předělaný Bosch JFUD4 z talián vozu za více jak 10t.a vydávat za originály do 130rs... To už mu šlo 10 let zpět. Takových věcí bych mohl vzpomínat na 2x A4... Zbytečný však jak říkáš.
06:30:48
03.06.2020
03.06.2020
11mAjA11
No jednak 15 let je hodně dlouhá doba a upřímně, nevidím důvod, proč bych jak perverzní úchyl vyhledával špínu na Dušana.
Nějakou dobu ho znám, je jaký je, ale jak on sám řek, každý je svým způsobem "divný" pavouk..je to svéráz, ale práci odvádí na 100%.
Jak tady Petr mnohokrát psal, je ovšem taky závislý na práci jiných (především přesné strojní obrábění a speciální operace).
Jeho motor (nemyslím ten, ze kterého vyletěla ojnice následkem předchozí poruchy, ten byl skládaný za "děkuju" a měl být tréninkový a záložní), myslím motor co odjel dvě sezony bez jediné závady a nutné výměny jakékoli důležité komponenty je pro mě dostatečně prokazatelný důkaz.
Myslíš si, že kdyby to dělal zle, tak by Jirka byl několikanásobný mistr na kopcích?
Mě taky dělali do užovky něco málo a je to sakra dobře udělané a když sme potřebovali, tak neměli problém poradit a vysvětlit..
Ostatně Vráťa má do LR motor od Dušana a začalo to fungovat jinak.
Jsou motoráři a motoráři..
Berger měl taky motor od mistra motoráře a hle, ten motor měl špatně udělanou hlavu a upaloval neustále dokola těsnění..takže tak no..
Dušan se neangažuje nikde, dělají si svoje a to nejspíše všechny sere..nestaví 20 motoru ročně, nedělá repase za desetitisíce.
Dělá pro úzký kruh kamarádů ne pro známé..
Teď staví S16 tak uvidíme jak mu to půjde..
Kydání špíny je národní sport, ale začít něco dělat, na to už koule jen tak někdo nemá..
Takže bych byl opatrný, protože internet je nástroj zlý a člověk by pak lehce moh narazit na to, že když něco nedej bože bude křrizově potřebovat, tak ho všichni pošlou tam co slunce nesvítí..možná byť jen z principu..
Tak a teď do mě..snesu hodně, sem "mám v pí**sta"
Nějakou dobu ho znám, je jaký je, ale jak on sám řek, každý je svým způsobem "divný" pavouk..je to svéráz, ale práci odvádí na 100%.
Jak tady Petr mnohokrát psal, je ovšem taky závislý na práci jiných (především přesné strojní obrábění a speciální operace).
Jeho motor (nemyslím ten, ze kterého vyletěla ojnice následkem předchozí poruchy, ten byl skládaný za "děkuju" a měl být tréninkový a záložní), myslím motor co odjel dvě sezony bez jediné závady a nutné výměny jakékoli důležité komponenty je pro mě dostatečně prokazatelný důkaz.
Myslíš si, že kdyby to dělal zle, tak by Jirka byl několikanásobný mistr na kopcích?
Mě taky dělali do užovky něco málo a je to sakra dobře udělané a když sme potřebovali, tak neměli problém poradit a vysvětlit..
Ostatně Vráťa má do LR motor od Dušana a začalo to fungovat jinak.
Jsou motoráři a motoráři..
Berger měl taky motor od mistra motoráře a hle, ten motor měl špatně udělanou hlavu a upaloval neustále dokola těsnění..takže tak no..
Dušan se neangažuje nikde, dělají si svoje a to nejspíše všechny sere..nestaví 20 motoru ročně, nedělá repase za desetitisíce.
Dělá pro úzký kruh kamarádů ne pro známé..
Teď staví S16 tak uvidíme jak mu to půjde..
Kydání špíny je národní sport, ale začít něco dělat, na to už koule jen tak někdo nemá..
Takže bych byl opatrný, protože internet je nástroj zlý a člověk by pak lehce moh narazit na to, že když něco nedej bože bude křrizově potřebovat, tak ho všichni pošlou tam co slunce nesvítí..možná byť jen z principu..
Tak a teď do mě..snesu hodně, sem "mám v pí**sta"
21:55:00
02.06.2020
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 11mAjA11 02.06.20 21:48:00: Myslíš Dušana Fišera? Tak to by jsi musel zapátrat tak 15 let zpátky a garantuju, že bys našel
21:48:00
02.06.2020
02.06.2020
11mAjA11
Naštěstí je spousta motorářů, na které se nekydá a není o nich na netu ani fň..
A jejich motor vyhrává kopce a v MČRHA bral v E1 taky pohárek za sezonu..
A jejich motor vyhrává kopce a v MČRHA bral v E1 taky pohárek za sezonu..
21:40:41
02.06.2020
02.06.2020
kpt.Budha
A teď si člověk, který informace čerpá z internetu, má vybrat, kam dá svůj motor, když se špína naházela už snad na kompletní sestavu českých motorářů...
Jinak spalování oleje v F1 rozhodovalo ještě snad před rokem o tom, kdo vyhraje. Kdo pálil zbaběle jen benzín, ten seděl na roštu vzadu To jen tak, že je to třeba záměr
Jinak spalování oleje v F1 rozhodovalo ještě snad před rokem o tom, kdo vyhraje. Kdo pálil zbaběle jen benzín, ten seděl na roštu vzadu To jen tak, že je to třeba záměr
21:33:35
01.06.2020
01.06.2020
MVM
-> Bery 01.06.20 21:31:54: Je to k pláči.
21:31:54
01.06.2020
01.06.2020
Bery
to je strašně dlouhý... je to ke čtení?
18:55:24
01.06.2020
01.06.2020
Petr Urban
-> Václav Vašák: Já sem měl za jedno odpoledne naladit celý motor, aby seděla směs, zapalování atd., ne opravovat celé karb. a o tom že jsou v špatném stavu jsem informoval, nehledě na tom s tím pam Zigo ještě rok jezdil po mém ladění.
Mě se nikdo na opravu karb. neptal a zrovna to poslali k tobě, pan Zigo si po roce ani nevzpomněl možná, prostě mu řek kámoš, hele tam to pošli... Ty sis naúčtoval za opravu Fajsu víc než kolik Fajsy stojí nový. Když k tobě přijeli přes 450km na ladění, nevyřešil si nic a volali mě, že museli ukončit u tebe nastavování, protože se báli o zníčení motoru.
Tak jak to dojelo od tebe, už sem to opravoval, byl na motoru otočený odbublinkovávač z Lekru, zajímavá blbost, místo aby sis změřil, že pumpa tlačí úplně přesně 0,25 bar, má přetlakáč uvnitř a nebylo třeba takových vymyslů. Pumpa krásně dávala cca 1.5L / min. a jela zcela bez problémů, nová Facet, žádný problém v dodávce paliva nebyl.
To že na motoru jsou zásadní mechanické problémy se majitel dozvěděl hned. Přijeli bez filtrboxu, s jinou délkou sani a 10C a mokro, bylo třeba velmi mírně obohacovat...
Ke zbytku křivých obviňování se nebudu vyjadřovat ani ti nebudu radit základní věci.
Po otevření vík karburatoru jsme zůstali jen koukat: pístek ovládání akcelerace vyskočený nahoře i s pružinkou a podložkou a na druhém karb. pro jistotu se pístek ani nehybal... Zajímavě opravuješ, že nekontrolujes nastřiky, nearetuješ nijak podložky držící pružinky pistků akcelerace, děláš od oka nesmyslné hladiny a když tě někdo navštíví, bez vybavení máš výmluvy a ani se nejdeš podívat do karb. co si natropil, neumíš si zkontrolovat nejjednoduší věc : tlak a prútok paliva, hladiny, nic prostě... Hoši byly hodně znechucení, zádných zlepšení se nedosahovalo a čekali a čekali a šlo to prý hůře, opravdu se báli o motor.
Mě se nikdo na opravu karb. neptal a zrovna to poslali k tobě, pan Zigo si po roce ani nevzpomněl možná, prostě mu řek kámoš, hele tam to pošli... Ty sis naúčtoval za opravu Fajsu víc než kolik Fajsy stojí nový. Když k tobě přijeli přes 450km na ladění, nevyřešil si nic a volali mě, že museli ukončit u tebe nastavování, protože se báli o zníčení motoru.
Tak jak to dojelo od tebe, už sem to opravoval, byl na motoru otočený odbublinkovávač z Lekru, zajímavá blbost, místo aby sis změřil, že pumpa tlačí úplně přesně 0,25 bar, má přetlakáč uvnitř a nebylo třeba takových vymyslů. Pumpa krásně dávala cca 1.5L / min. a jela zcela bez problémů, nová Facet, žádný problém v dodávce paliva nebyl.
To že na motoru jsou zásadní mechanické problémy se majitel dozvěděl hned. Přijeli bez filtrboxu, s jinou délkou sani a 10C a mokro, bylo třeba velmi mírně obohacovat...
Ke zbytku křivých obviňování se nebudu vyjadřovat ani ti nebudu radit základní věci.
Po otevření vík karburatoru jsme zůstali jen koukat: pístek ovládání akcelerace vyskočený nahoře i s pružinkou a podložkou a na druhém karb. pro jistotu se pístek ani nehybal... Zajímavě opravuješ, že nekontrolujes nastřiky, nearetuješ nijak podložky držící pružinky pistků akcelerace, děláš od oka nesmyslné hladiny a když tě někdo navštíví, bez vybavení máš výmluvy a ani se nejdeš podívat do karb. co si natropil, neumíš si zkontrolovat nejjednoduší věc : tlak a prútok paliva, hladiny, nic prostě... Hoši byly hodně znechucení, zádných zlepšení se nedosahovalo a čekali a čekali a šlo to prý hůře, opravdu se báli o motor.
18:04:31
01.06.2020
01.06.2020
Václav Vašák
Když už se to zde řeší,tak se to může vyřešit aspoň pořádně,…řeknu co vím,co jsem viděl a co mě povídal člověk,co u toho přímo byl a nemám důvod mu nevěřit…sled okolností může být krapet jiný,protože celý příběh by byl na dlouho.
Dostali se ke mně dva 45 webery se sáním s tím,že to chce majitel opravit,jezdilo to rally-cross,auto má 4000ot „volnoběh“,je to na elektronickém zapalování,jede to pěkně,ladil to Urban,ale dál si s tím neví rady,proč tomu tak je v případě „volnoběhu“,pochlebuje majiteli,že to je ten nejlepší motor se kterým se setkal…je mu zaplacena plná cena za naladění motoru.
Já tedy šáhl na osičky a cca 1mm vůle na každou stranu a podle bahna všude na karburátorech,mě bylo jasné,že ložiska a vše s tím související je K.O. a bere to falešný vzduch…takže je jedno,jak moc se šroubkem dorazu točí,protože ani zavřené klapky (nebo jejich zbytky) nepomůžou otáčky snížit.
Karbeci rozebírám,…vyhazuji většinu věcí,…namátkově osičky,klapky,šrouby bohatosti,vratné pružiny,táhla akcelerační pumpičky atd.…vše vydřené,zohýbané,…šrouby obtoků vzduchu klapek zarvány na krev (další snaha o snížení volnoběhu),po vyndání zjišťuji ukroucené špičky a je mě jasné,že tohle svoji funkci neplní jinak,než utažené na doraz…sundávám víčka a pozoruji plováky nastavené na 3x menší hladinu,než je předepsaná výrobcem…automaticky mě napadá velký tlak palivové pumpy a tímto nesmyslným nastavením jistota,že se komora nepřeplaví. Vytáčím trysky,…rozměry jsou menší,než se dává ve výrobě do 45 DCOE a moc neodpovídají difuzoru a potřebám motoru,…já jsem ale požádán o opravu a základní nastavení,nikoliv o naladění,proto vše nechávám tak,jak bylo…difuzory,rozprašovač e a trumpetky lisuji z karburátorů,protože je vše díky oxidaci a bahnu spojené v jeden celek.Těla jsou v oblasti uchycení na sání,díky gumovému O-kroužku místo těsnění a příliš velkému utažení,pokroucena,…těla se rovnají na magnetce,aby byla zaručena 100% těsnost…vše se vyčistí,pozinkuje,co je potřeba dát nové to se vymění,nastavuji hladinu na předepsanou hodnotu „Číňanem“,osazení vracím komplet zpět,zkouším na stolici…rutina jako u každého jiného karburátoru.
Teď,když jsou karburátory 100%,je čas se zaměřit na sání…to je křivé,nesouhlasí montážní úhel karburátorů,buď únavou materiálu nebo po vaření/převařování a pnutím materiálu,nebo špatným svařením při výrobě.Ze dvou větví je vyveden podtlak na posilovač brzd…sání se proto opět rovná na magnetce,mění se jeho úhel,kontroluje těsnost,zavařují se vývody podtlaku,pískuje a lakuje.
Jelikož má auto posilovač,je nutno udělat někde jeho vývod,…stejně tak sání má zápichy na O-kroužky,které znamenaly ohnutí karburátorů.Rozhoduji se tedy pro výrobu AL mezikusu,který zamezí prohýbání karburátorů a bude z něj vyveden i podtlak,aby byla každá komora zatěžována stejně.
Vše montuji dohromady,dodávám i ovládání místo toho původního nesmyslu co na karburátorech bylo a předávám majiteli…po nějaké době zjišťuji,že karburátory nastartovaly na první otočení,nejedou špatně,ale není to ono a teče z nich benzín,přesto se s autem jezdí (nevím jak moc)…moje domněnka o příliš silné palivové pumpě a špatném osazení k motoru se potvrzuje...řeším s majitelem nejsnazší způsob,jak by mohl sám problém přeplavování vyřešit a to montáží odlučovací nádobky paliva z favorita a také upozorňuji na nepříliš funkční kusy z Číny,apeluji,ať se snaží sehnat ještě originální.Dále se ptám na synchronizaci karburátorů,…i v případě,že já karburátory namontuji na hlavu a synchronizaci udělám tímto způsobem,v případě odděleného sání nelze 100% zajistit souosost hřídelek (stačí jednu ze šesti matek co drží sání na hlavě utáhnout jinak) a změní se poloha synchronizační páky mezi karburátory a tím i jejich průtok…dozvídám se,že synchrotester majitel nemá,takže není ani jistota,že směšují oba karburátory stejně.Z mého hlediska je tento přístroj to minimum,co by jsi měl člověk pořídit,pokud má na autě dva (a nebo více) nezávisle spojené karburátory.Vibrace a opotřebení udělají se synchronizační pákou své.
Majitel tedy kupuje Čínský odlučovač,montuje ho na auto,projíždí,tvrdí,že to je lepší,ale stále to není ono…nabízím tedy seřízení,protože je evidentně bezradný,dané věci nerozumí a já rád bezplatně pomohu,stejně tak upozorňuji,že když se v tom bude někdo vrtat,poznám to a už s tím nechci mít nic společného.Nedaleko jeho bydliště jezdím čas od času za svým kamarádem,ale v tíživé životní situaci,kdy stále řeším rodinné problémy týkající se dětí mám momentálně jiné starosti,než jet na druhou stranu republiky „udělat synchronizaci karburátorů,snížit tlak palivového čerpadla a popřípadě zkontrolovat bohatost směsi“,..ta je předpokládám nastavena na 100%,protože to předtím ladil Urban a já provedl pouze opravu a veškeré osazení jsem vrátil zpět…takže se až stydím,že jsem udělal tak málo a Urban prakticky odvedl „většinu práce“…
Slovo ale dává slovo,domlouváme se,já mezi soudy,které probíhají s mojí bývalou přítelkyní o moje děti,zařizuji povolení vstupu na letiště,aby majitel a nebo někdo jiný,nepřišel „k úhoně“,pokud by se testovalo auto na „R-kách“ na veřejné pozemní komunikaci,..ono povolení také není zadarmo,domlouvám brzdu a dohoda je na dva dny ladění/seřizování…z důvodu,aby se dělalo v klidu,dalo se popovídat,zajít na pivo a v případě nějakého průšvihu udělat třeba G.O. motoru a cesta nebyla zbytečná.
V mezičase se zde objevuje příspěvek od Urbana,…nechápu a nerozumím…volám majiteli,on mě nezvedá telefon,..za pár dní se od něj dozvídám,že Urbanovi volal,jaká je mapa v řídící jednotce zapalování,že se to bude seřizovat a že se dělala oprava karburátorů…Urban dlouze vyzvídá cenu a kdo to dělal,..poté,co z majitele vytáhne,že jsem to byl já,ujišťuje majitele,že jsem kokot,že mě všechno co umím naučil on,že jsem ho okradl o know-how,že to stejně nepojede,že mu to mohl udělat on za polovinu,proč nešel k němu rovnou a že mu parametry předstihu neřekne,že to je blokované…i když je majitel rozhodnut dát Vašákovi šanci,protože se mu práce libí a má i dobré reference,“semínko“ nejistoty je zaseto a pomalu klíčí a nic víc není potřeba.
Majitel tedy přijíždí,zdravíme se,prohodíme pár slov,hned se snažím vylepšit dorazový mechanismus ovládání,protože jde člověk pořád dopředu,montuji ho tedy na karburátory.Řešíme problém s Čínským odlučovačem,který nefunguje téměř vůbec a kontroluje se,jestli není přepad moc velký,aby se do komor dostal nějaký benzín,šroubuje se lambda sonda…motor se startuje,drží nesmyslně vysoké otáčky,synchronizace žádná,…vše nasvědčuje tomu,že předtím motor běžel na bohatou směs a tak mohl mít velmi otevřené škrtící klapky a to i pro špatnou synchronizaci.Ubírám tedy volnoběh,dělám synchronizaci (majitel mě sám kouká na hodnoty,protože se nemohu přes motor natáhnout a ujišťuje mě,že jsou na všech 4-komorách stejné),dělám bohatost volnoběhu,motor běží celkem hezky a odjíždíme na letiště.
Na letišti kontroluji vůle ventilů (aby tam nějaké byly,protože je dělal naposledy asi Urban před rokem),…při sundání ventilového víka jsi všímám „Čínských“ hlavových šroubů,…vůle tam nejsou téměř žádné,snaha o nastavení končí neúspěchem,protože se při povolení stavěcího šroubku už opírá zdvihací tyčka o vahadlo a není kam povolovat,…nastavuji tedy největší možné a to 0,25mm,což mě na danou vačku nepřijde vhodné,ale jezdilo to s menšíma,proč by to nejezdilo teď….auto se startuje,snaží se zahřát,což pro absenci termostatu nelze,objede se několik koleček a zkouší jeho reakce,která není nijak závratná,lambda-sonda vyhodnocuje,zastavujeme a auto má příliš vysoký volnoběh a běží nepravidelně,…jako by ne všechny válce spalovaly stejně…polívám tedy spoj hlava-sání benzínem a motor se chytá,…sání a hlava netěsní.Ptám se majitele,jestli těsnění měnil,když ho montoval po opravě,…dostávám odpověď,že nikoli.
Majitel tedy těsnění kupuje,mění se (mezi tím zjišťuji plné sání oleje a napadá mě jediná šílená věc,že motor nemá gufírka na ventilech,což je mě bohužel potvrzeno s dovětkem „závodní motory to mít nemají“),..roste ve mně údiv toho,že jsi někdo za takový motor může říct 100 000kč…těsnění se raději i podlepuje tmelem,protože nechci riskovat,že je pokroucená hlava a budu ho sundávat znovu…začínám mít depresi…motor se startuje a běží opět jinak,…hledám tedy jiné volnoběžné trysky,protože stávající neodpovídají parametrům.Montuji je,objede se letiště,reakce stále stejná,zastaví a volnoběh O.K…první úspěch a jdu hledat větší akcelerační trysky,protože je motor při přidání „chudý“,…stále mě vrtá hlavou,proč tohle vše musím dělat,když to Urban naladil na 100%...mezi tím majitel telefonuje a pobíhá kolem,místo toho aby se zajímal co dělám,ale nebudu mu chodit každou trysku ukazovat,aby věděl,že se tam „neškrábám na prdeli“.
Stále dokola se řeší,proč motor jel a teď už nejede a že to je určitě tím odlučovačem,že se zaškrtí hadička a motor pojede jako předtím a nebo,že jsem udělal špatně opravu,protože semínko zaseté od Urbana v hlavě člověka,co tomu nerozumí už vyklíčilo a je podpořeno faktem,že auto nejede…nikdo se ale nezeptá proč,jaké to má mít hodnoty lambda atd. nebo jakýkoliv můj názor…souhlasím tedy s uškrcením přepadu,aby se dokázalo,že moje cesta je správná a motor je špatně osazen z předchozího ladění a pouze byl doplňován přeplavujícími se komorami díky vysokému tlaku paliva…auto se projíždí,nejede vůbec,lambda ukazuje nespalitelnou směs,karburátory se ulívají,najíždí se na podval a je „odladěno“…pokouším se tedy řešit další věci,jako jsou svíčky (černé,několik desetin silná vrstva oxidů),ale přesvědčit majitele o zkoušce jiných se mě nedaří,montáž celých fungl-nových karburátorů,protože mám na dílně stále skladem,aby se vyřadila možnost vadné opravy,odkup karburátorů a sání,aby si majitel tedy koupil vše nové nebo repasované od Urbana,…jsme přece domluveni na celé dva dny,proč dělat závěr po odjetí 5-koleček kolem letiště…nic nepomáhá.Beru jsi tedy volnoběžné trysky,vracím tam původní,točím se všemi šrouby,abych po sobě nezanechal nic hotového a majitele na to také upozorňuji…“ať ten další začíná od nuly“.
Majitel odjíždí,z dvoudenní návštěvy se stává několikahodinová,kde jsem hlavně odstraňoval chyby montáže,protože nepředpokládám,že lze udělat chybu v takto jednoduché věci,jako je nevyměnit použité těsnění…nemám v popisu práce dělat ze zákazníků pitomce a důvěřuji v nějakou přirozenou inteligenci.Majitel domlouvá ladění s Urbanem,já vracím finance,krom nových náhradních dílů,které jsem kupoval…sání atd. jsem tedy dělal „zdarma“…majitel mě slibuje,že Urban dostane stejnou možnost jako já,…takže šroubovák do ruky a lambda sondu a problém odstraní,aniž by cokoliv měnil,protože já tu možnost také nedostal…já vím,že stejně bude dělat vše,protože semínko pochybnosti se stalo stromem s květy a už se čeká jenom na sklizeň…několikrát ještě majitele formou SMS prosím,ať vyzkouší alespoň ty svíčky,že tohle pálit prostě nemůže…pokud se měnily nebo zůstaly staré nelze ověřit.
Další den večer se od kamaráda,který funguje jako kontrolor dozvídám,že Urban dělá ventilové vůle (nechápu jak,když udělat nešly),mění hladiny,odstraňuje přepad,zjišťuje váznoucí akcelerační pumpičku (dvě tělesa kruhového průřezu pohybující se ve dvou přesných vývrtech),nebudu se hádat,že nemohla váznout,ale stejně tak jí několikrát kontroluji při opravě a zkouším a při zkouškách fungovala,protože bez toho by se auto vůbec nehnulo z místa a reakce motoru bez zátěže byla okamžitá…zde stačí nečistota a je problém a může se to kdykoliv opakovat,…dělá synchronizaci (aby ne,když jsem jí schválně rozhodil) a mění trysky (hlavní i akcelerační) a vzdušníky,palivové čerpadlo dává 0,25bar a cca 85-90l/min…auto jede,tráví na tom několik hodin.Nerozumím tomu,proč jsem já takovou možnost nedostal a stále se řešilo „ladil to Urban,jezdilo to a teď to nejezdí,chyba je v karburátorech“,…evidentně byla chyba v palivovém čerpadlu a osazení ,…také nechápu,proč jeden a ten samý člověk,ladí stejné karburátory na stejném motoru a vyndá z toho kromě emulzních trubic (které dle mě také nejsou zvoleny šťastně) a volnoběžných trysek (motor běžel i na chudší směs,takže ty moje „nebyly“ potřeba...do doby,než by se ale motor vzal na brzdu a porovnal se graf) úplně vše,co tam předtím dával,nebo kontroloval,že to bylo v pořádku…je mu zaplacena cena za naladění motoru.
Tento přístup se mně zdá velice zvláštní,každopádně to přineslo své ovoce a o to šlo podle mě od samého začátku,…Urban je borec,naladil to a to dokonce 2x,Vašák je kokot,který vracel prachy,protože to jenom opravil a vím nemohl udělat a funkční motor uspokojí majitele…semínko přineslo úžasnou sklizeň a takto se dnes dělá „podnikání“.
Dostali se ke mně dva 45 webery se sáním s tím,že to chce majitel opravit,jezdilo to rally-cross,auto má 4000ot „volnoběh“,je to na elektronickém zapalování,jede to pěkně,ladil to Urban,ale dál si s tím neví rady,proč tomu tak je v případě „volnoběhu“,pochlebuje majiteli,že to je ten nejlepší motor se kterým se setkal…je mu zaplacena plná cena za naladění motoru.
Já tedy šáhl na osičky a cca 1mm vůle na každou stranu a podle bahna všude na karburátorech,mě bylo jasné,že ložiska a vše s tím související je K.O. a bere to falešný vzduch…takže je jedno,jak moc se šroubkem dorazu točí,protože ani zavřené klapky (nebo jejich zbytky) nepomůžou otáčky snížit.
Karbeci rozebírám,…vyhazuji většinu věcí,…namátkově osičky,klapky,šrouby bohatosti,vratné pružiny,táhla akcelerační pumpičky atd.…vše vydřené,zohýbané,…šrouby obtoků vzduchu klapek zarvány na krev (další snaha o snížení volnoběhu),po vyndání zjišťuji ukroucené špičky a je mě jasné,že tohle svoji funkci neplní jinak,než utažené na doraz…sundávám víčka a pozoruji plováky nastavené na 3x menší hladinu,než je předepsaná výrobcem…automaticky mě napadá velký tlak palivové pumpy a tímto nesmyslným nastavením jistota,že se komora nepřeplaví. Vytáčím trysky,…rozměry jsou menší,než se dává ve výrobě do 45 DCOE a moc neodpovídají difuzoru a potřebám motoru,…já jsem ale požádán o opravu a základní nastavení,nikoliv o naladění,proto vše nechávám tak,jak bylo…difuzory,rozprašovač e a trumpetky lisuji z karburátorů,protože je vše díky oxidaci a bahnu spojené v jeden celek.Těla jsou v oblasti uchycení na sání,díky gumovému O-kroužku místo těsnění a příliš velkému utažení,pokroucena,…těla se rovnají na magnetce,aby byla zaručena 100% těsnost…vše se vyčistí,pozinkuje,co je potřeba dát nové to se vymění,nastavuji hladinu na předepsanou hodnotu „Číňanem“,osazení vracím komplet zpět,zkouším na stolici…rutina jako u každého jiného karburátoru.
Teď,když jsou karburátory 100%,je čas se zaměřit na sání…to je křivé,nesouhlasí montážní úhel karburátorů,buď únavou materiálu nebo po vaření/převařování a pnutím materiálu,nebo špatným svařením při výrobě.Ze dvou větví je vyveden podtlak na posilovač brzd…sání se proto opět rovná na magnetce,mění se jeho úhel,kontroluje těsnost,zavařují se vývody podtlaku,pískuje a lakuje.
Jelikož má auto posilovač,je nutno udělat někde jeho vývod,…stejně tak sání má zápichy na O-kroužky,které znamenaly ohnutí karburátorů.Rozhoduji se tedy pro výrobu AL mezikusu,který zamezí prohýbání karburátorů a bude z něj vyveden i podtlak,aby byla každá komora zatěžována stejně.
Vše montuji dohromady,dodávám i ovládání místo toho původního nesmyslu co na karburátorech bylo a předávám majiteli…po nějaké době zjišťuji,že karburátory nastartovaly na první otočení,nejedou špatně,ale není to ono a teče z nich benzín,přesto se s autem jezdí (nevím jak moc)…moje domněnka o příliš silné palivové pumpě a špatném osazení k motoru se potvrzuje...řeším s majitelem nejsnazší způsob,jak by mohl sám problém přeplavování vyřešit a to montáží odlučovací nádobky paliva z favorita a také upozorňuji na nepříliš funkční kusy z Číny,apeluji,ať se snaží sehnat ještě originální.Dále se ptám na synchronizaci karburátorů,…i v případě,že já karburátory namontuji na hlavu a synchronizaci udělám tímto způsobem,v případě odděleného sání nelze 100% zajistit souosost hřídelek (stačí jednu ze šesti matek co drží sání na hlavě utáhnout jinak) a změní se poloha synchronizační páky mezi karburátory a tím i jejich průtok…dozvídám se,že synchrotester majitel nemá,takže není ani jistota,že směšují oba karburátory stejně.Z mého hlediska je tento přístroj to minimum,co by jsi měl člověk pořídit,pokud má na autě dva (a nebo více) nezávisle spojené karburátory.Vibrace a opotřebení udělají se synchronizační pákou své.
Majitel tedy kupuje Čínský odlučovač,montuje ho na auto,projíždí,tvrdí,že to je lepší,ale stále to není ono…nabízím tedy seřízení,protože je evidentně bezradný,dané věci nerozumí a já rád bezplatně pomohu,stejně tak upozorňuji,že když se v tom bude někdo vrtat,poznám to a už s tím nechci mít nic společného.Nedaleko jeho bydliště jezdím čas od času za svým kamarádem,ale v tíživé životní situaci,kdy stále řeším rodinné problémy týkající se dětí mám momentálně jiné starosti,než jet na druhou stranu republiky „udělat synchronizaci karburátorů,snížit tlak palivového čerpadla a popřípadě zkontrolovat bohatost směsi“,..ta je předpokládám nastavena na 100%,protože to předtím ladil Urban a já provedl pouze opravu a veškeré osazení jsem vrátil zpět…takže se až stydím,že jsem udělal tak málo a Urban prakticky odvedl „většinu práce“…
Slovo ale dává slovo,domlouváme se,já mezi soudy,které probíhají s mojí bývalou přítelkyní o moje děti,zařizuji povolení vstupu na letiště,aby majitel a nebo někdo jiný,nepřišel „k úhoně“,pokud by se testovalo auto na „R-kách“ na veřejné pozemní komunikaci,..ono povolení také není zadarmo,domlouvám brzdu a dohoda je na dva dny ladění/seřizování…z důvodu,aby se dělalo v klidu,dalo se popovídat,zajít na pivo a v případě nějakého průšvihu udělat třeba G.O. motoru a cesta nebyla zbytečná.
V mezičase se zde objevuje příspěvek od Urbana,…nechápu a nerozumím…volám majiteli,on mě nezvedá telefon,..za pár dní se od něj dozvídám,že Urbanovi volal,jaká je mapa v řídící jednotce zapalování,že se to bude seřizovat a že se dělala oprava karburátorů…Urban dlouze vyzvídá cenu a kdo to dělal,..poté,co z majitele vytáhne,že jsem to byl já,ujišťuje majitele,že jsem kokot,že mě všechno co umím naučil on,že jsem ho okradl o know-how,že to stejně nepojede,že mu to mohl udělat on za polovinu,proč nešel k němu rovnou a že mu parametry předstihu neřekne,že to je blokované…i když je majitel rozhodnut dát Vašákovi šanci,protože se mu práce libí a má i dobré reference,“semínko“ nejistoty je zaseto a pomalu klíčí a nic víc není potřeba.
Majitel tedy přijíždí,zdravíme se,prohodíme pár slov,hned se snažím vylepšit dorazový mechanismus ovládání,protože jde člověk pořád dopředu,montuji ho tedy na karburátory.Řešíme problém s Čínským odlučovačem,který nefunguje téměř vůbec a kontroluje se,jestli není přepad moc velký,aby se do komor dostal nějaký benzín,šroubuje se lambda sonda…motor se startuje,drží nesmyslně vysoké otáčky,synchronizace žádná,…vše nasvědčuje tomu,že předtím motor běžel na bohatou směs a tak mohl mít velmi otevřené škrtící klapky a to i pro špatnou synchronizaci.Ubírám tedy volnoběh,dělám synchronizaci (majitel mě sám kouká na hodnoty,protože se nemohu přes motor natáhnout a ujišťuje mě,že jsou na všech 4-komorách stejné),dělám bohatost volnoběhu,motor běží celkem hezky a odjíždíme na letiště.
Na letišti kontroluji vůle ventilů (aby tam nějaké byly,protože je dělal naposledy asi Urban před rokem),…při sundání ventilového víka jsi všímám „Čínských“ hlavových šroubů,…vůle tam nejsou téměř žádné,snaha o nastavení končí neúspěchem,protože se při povolení stavěcího šroubku už opírá zdvihací tyčka o vahadlo a není kam povolovat,…nastavuji tedy největší možné a to 0,25mm,což mě na danou vačku nepřijde vhodné,ale jezdilo to s menšíma,proč by to nejezdilo teď….auto se startuje,snaží se zahřát,což pro absenci termostatu nelze,objede se několik koleček a zkouší jeho reakce,která není nijak závratná,lambda-sonda vyhodnocuje,zastavujeme a auto má příliš vysoký volnoběh a běží nepravidelně,…jako by ne všechny válce spalovaly stejně…polívám tedy spoj hlava-sání benzínem a motor se chytá,…sání a hlava netěsní.Ptám se majitele,jestli těsnění měnil,když ho montoval po opravě,…dostávám odpověď,že nikoli.
Majitel tedy těsnění kupuje,mění se (mezi tím zjišťuji plné sání oleje a napadá mě jediná šílená věc,že motor nemá gufírka na ventilech,což je mě bohužel potvrzeno s dovětkem „závodní motory to mít nemají“),..roste ve mně údiv toho,že jsi někdo za takový motor může říct 100 000kč…těsnění se raději i podlepuje tmelem,protože nechci riskovat,že je pokroucená hlava a budu ho sundávat znovu…začínám mít depresi…motor se startuje a běží opět jinak,…hledám tedy jiné volnoběžné trysky,protože stávající neodpovídají parametrům.Montuji je,objede se letiště,reakce stále stejná,zastaví a volnoběh O.K…první úspěch a jdu hledat větší akcelerační trysky,protože je motor při přidání „chudý“,…stále mě vrtá hlavou,proč tohle vše musím dělat,když to Urban naladil na 100%...mezi tím majitel telefonuje a pobíhá kolem,místo toho aby se zajímal co dělám,ale nebudu mu chodit každou trysku ukazovat,aby věděl,že se tam „neškrábám na prdeli“.
Stále dokola se řeší,proč motor jel a teď už nejede a že to je určitě tím odlučovačem,že se zaškrtí hadička a motor pojede jako předtím a nebo,že jsem udělal špatně opravu,protože semínko zaseté od Urbana v hlavě člověka,co tomu nerozumí už vyklíčilo a je podpořeno faktem,že auto nejede…nikdo se ale nezeptá proč,jaké to má mít hodnoty lambda atd. nebo jakýkoliv můj názor…souhlasím tedy s uškrcením přepadu,aby se dokázalo,že moje cesta je správná a motor je špatně osazen z předchozího ladění a pouze byl doplňován přeplavujícími se komorami díky vysokému tlaku paliva…auto se projíždí,nejede vůbec,lambda ukazuje nespalitelnou směs,karburátory se ulívají,najíždí se na podval a je „odladěno“…pokouším se tedy řešit další věci,jako jsou svíčky (černé,několik desetin silná vrstva oxidů),ale přesvědčit majitele o zkoušce jiných se mě nedaří,montáž celých fungl-nových karburátorů,protože mám na dílně stále skladem,aby se vyřadila možnost vadné opravy,odkup karburátorů a sání,aby si majitel tedy koupil vše nové nebo repasované od Urbana,…jsme přece domluveni na celé dva dny,proč dělat závěr po odjetí 5-koleček kolem letiště…nic nepomáhá.Beru jsi tedy volnoběžné trysky,vracím tam původní,točím se všemi šrouby,abych po sobě nezanechal nic hotového a majitele na to také upozorňuji…“ať ten další začíná od nuly“.
Majitel odjíždí,z dvoudenní návštěvy se stává několikahodinová,kde jsem hlavně odstraňoval chyby montáže,protože nepředpokládám,že lze udělat chybu v takto jednoduché věci,jako je nevyměnit použité těsnění…nemám v popisu práce dělat ze zákazníků pitomce a důvěřuji v nějakou přirozenou inteligenci.Majitel domlouvá ladění s Urbanem,já vracím finance,krom nových náhradních dílů,které jsem kupoval…sání atd. jsem tedy dělal „zdarma“…majitel mě slibuje,že Urban dostane stejnou možnost jako já,…takže šroubovák do ruky a lambda sondu a problém odstraní,aniž by cokoliv měnil,protože já tu možnost také nedostal…já vím,že stejně bude dělat vše,protože semínko pochybnosti se stalo stromem s květy a už se čeká jenom na sklizeň…několikrát ještě majitele formou SMS prosím,ať vyzkouší alespoň ty svíčky,že tohle pálit prostě nemůže…pokud se měnily nebo zůstaly staré nelze ověřit.
Další den večer se od kamaráda,který funguje jako kontrolor dozvídám,že Urban dělá ventilové vůle (nechápu jak,když udělat nešly),mění hladiny,odstraňuje přepad,zjišťuje váznoucí akcelerační pumpičku (dvě tělesa kruhového průřezu pohybující se ve dvou přesných vývrtech),nebudu se hádat,že nemohla váznout,ale stejně tak jí několikrát kontroluji při opravě a zkouším a při zkouškách fungovala,protože bez toho by se auto vůbec nehnulo z místa a reakce motoru bez zátěže byla okamžitá…zde stačí nečistota a je problém a může se to kdykoliv opakovat,…dělá synchronizaci (aby ne,když jsem jí schválně rozhodil) a mění trysky (hlavní i akcelerační) a vzdušníky,palivové čerpadlo dává 0,25bar a cca 85-90l/min…auto jede,tráví na tom několik hodin.Nerozumím tomu,proč jsem já takovou možnost nedostal a stále se řešilo „ladil to Urban,jezdilo to a teď to nejezdí,chyba je v karburátorech“,…evidentně byla chyba v palivovém čerpadlu a osazení ,…také nechápu,proč jeden a ten samý člověk,ladí stejné karburátory na stejném motoru a vyndá z toho kromě emulzních trubic (které dle mě také nejsou zvoleny šťastně) a volnoběžných trysek (motor běžel i na chudší směs,takže ty moje „nebyly“ potřeba...do doby,než by se ale motor vzal na brzdu a porovnal se graf) úplně vše,co tam předtím dával,nebo kontroloval,že to bylo v pořádku…je mu zaplacena cena za naladění motoru.
Tento přístup se mně zdá velice zvláštní,každopádně to přineslo své ovoce a o to šlo podle mě od samého začátku,…Urban je borec,naladil to a to dokonce 2x,Vašák je kokot,který vracel prachy,protože to jenom opravil a vím nemohl udělat a funkční motor uspokojí majitele…semínko přineslo úžasnou sklizeň a takto se dnes dělá „podnikání“.
18:04:08
01.06.2020
01.06.2020
Václav Vašák
-> Petr Urban:
- Řekneš,že něco neumíš a nevíš,proč se to děje a poté,když to udělá někdo jiný,haníš hned jeho práci a nabízíš jí za polovinu…proč to tedy neuděláš hned,necháš motor s „volnoběhem“ 4000ot a naúčtuješ za to peníze?
- Tvrdíš,že palivové čerpadlo je dobré,když dává o 50% více benzínu za hodinu,než motor potřebuje…a to v maximálních otáčkách,o volnoběhu vůbec nemluvím…pro upřesnění mechanické čerpadlo Jikov,které plně dostačuje na plnění dvou karburátorů Weber 45 i na velice výkonném motoru dává podle otáček cca 9 až 60L/hod…hodnoty,které jsi může najít a vypočítat každý a jako jedinéco se ještě dá sehnat nové (krom čerpadla Pierburg ze škody 1203) jde použít na tento typ karburátorů (DGV,DCD,DCN,DCOE,DCO atd.) beze změn,oproti výrobním tabulkám,hladiny/plováků… to,že použiju Archimedův zákon na to,aby plovák nuceně zavřel větší tlak,než na co je jehlový ventil konstruován není řešení příčiny,ale pouze prasácké řešení problému…pro ty,co méně poslouchaly na ZŠ,…čím víc zanořím těleso do kapaliny,tím větší silou vytlačené kapaliny je nadlehčováno,…zde platí,že čím víc potopím plovák,který se má vznášet na hladině,tím větší silou mě bude působit na jehlový ventil…to,že se zde jedná i o princip páky už raději nebudu říkat,někteří jedinci by z toho mohli mít epileptický záchvat z přílivu informací…výsledek je,že mě neteče benzín ven z karburátorů…bohužel nedodržím konstrukční řešení dané věci (výšku zaplavení emulzních trubic atd.).Je to stejné,jako bych porovnával větší průměr disku a nižší profil gumy s menším průměrem disku a větším profilem gumy…auto pojede stejně rychle,protože průměr a obvod budou stejné,ale stejný výsledek to není,..vyvrtám 10-ku díru do zdi,protože mám 6-ku hmožděnku,ale jenom 8-ku šroub,…obraz drží…to samé platí o tlaku paliva,který je cca o 1/3 větší,než umí jehlový ventil udržet (ještě záleží na jeho velikosti a tak i na ploše,na jakou tlak vyvinutý plovákem působí),…průtok,tlak,páka ,plocha jdou ruku v ruce,…opět kdo dával pozor na ZŠ,tak ví o čem mluvím,ostatní už nebudu zatěžovat informacemi.
- Vysvětli mě,proč musím mít čerpadlo,co dává 85-90l/h průměrem vedení 8mm,když v karburátoru mám jehlový ventil o průměru 2mm,…tlakový a průtokový spád na těch 3m hadice není nijak závratný…stejně tak mě vysvětli,jak je možné,že 2mm jehlový ventil dokáže v karburátoru zajistit dostatek benzínu pro dvě trysky o průměru například 1,5mm…jsou to pouze poměry tlaku,plochy,průměru a průtoku…ale rád bych to slyšel od tebe,když tak rád čteš ty diplomové práce z ČVUT a já jsem kokot,co tomu nerozumí…tohle je opět fyzika ZŠ.
- Proč tedy měníš trysky na tom samém motoru s těmi stejnými karburátory,když už jsi to jednou dělal?...to jsi to předtím udělal špatně?
- Jak jsi dokázal udělat ventilové vůle,když se tyčky opírají o vahadla a to už téměř v nulovém zdvihu ventilu…nechci vědět,co tam ty tyčky dělají,když to točí 7000ot a při zdvihu vůbec nesedí stavěcí šroub v tyčce a veškerá síla se převádí hranou,rovnou mezi tyčkou a vahadlem,…nikoliv mezi tyčkou,stavěcím šroubem a vahadlem…ano,za to nejsi placený,ale i tento problém jsem já nabízel odstranit,protože se mě příčí na to neupozornit.
- Jaký máš názor na absenci gufírek na ventilech?...spotřeba oleje je podle slov majitele extrémní,…respektive podle slov majitele taková a maková,…podle mého posudku je spotřeba 5-6litrů na 1000km extrémní a teda nevím,jestli znáš třídy hořlavosti kapalin,ale neřekl bych,že olej hoří stejně,jako benzín…respektive,že spálením směsi vzduchu a oleje v zážehovém spalovacím motoru získáš stejnou energii,která ti bude působit na píst,jako v případě směsi vzduchu a benzínu…lambda ti bude ukazovat hodnoty stejné,protože to je pouze kyslíková sonda,nebo ty máš nějakou speciální,která rozezná uhlík ze spáleného oleje od toho samého uhlíku,který vzniká hořením benzínu?…takže opět „přehlídnout“ takovou věc se mě zdá krátkozraké a osobně jsem to chtěl řešit,…nebo myslíš,že to je jedno,co v motoru hoří a nemám pravdu?...na to ti navrhuji jeden dobrý pokus,…polej se 10W40 a zkus se zapálit,potom to samé zopakuj s Natural 95 a pro názornost (protože nejsi motor) nemusíš ani odstraňovat ten olej,...výsledkem budeš možná překvapen a na JIP budeš mít dost času na přemýšlení,co hoří lépe.
- Řešíš na autech,co ladíš také montážní polohu karburátoru?...tím nemyslím,že má být víčkem nahoru a trumpetkami dopředu,ale na tohle někdo chytrý v Bologna-Itália vymyslel před desítkami let tabulky a osobně auto,co má karburátory špatně posazené neladím,protože nebude výsledek nikdy 100% a já nic jiného neuznávám…máš to také tak a nebo to řešíš přihnutím plováku,aby netekl benzín ven z trumpetek,popřípadě dovnitř motoru (ta lepší varianta,..není to totiž vidět).
- Tvrdíš,že za 3000kč uděláš G.O. karburátoru a dáš do něj všechno nové,…sepsal jsem seznam (který tady tedy nechci zveřejňovat,ale klidně můžu i s cenami od dodavatele) věcí,které jsem už v životě na DCOE měnil a jedná se o kompletní karburátor složený z ND.Ano ovšem,jsou věci,které jsou časté a méně časté a i ojedinělé,…ale suma-sumárum na jeden karburátor průměrně potřebuji věci za 3500-4000kč…to mě tady chceš tvrdit,že na jednom DCOE proděláváš 500-1000kč jenom na dílech a v případě,že dostáváš nějakou „Božskou Urban legend“ slevu v hodnotě 1/3 ceny,to děláš pro „zákazníkovo modrý oči“?...nebo to byl opět jenom „žvást“,aby ses ukázal a dal všem vědět,jaká jsem „drahá svině“ a jak všechny chci akorát „ojebat“…jasně,že ti to spousta lidí spolkne i s navijákem…v případě,že to ale tak je,ti hned posílám několik karburátorů na G.O. a pokud by byl jejich stav i vzhled 100% nový a za tyhle peníze,…budu tě chválit všude,kde budu chodit,zde se ti omluvím,koupím ti kytici růží a bonboniéru.
- Řekneš,že něco neumíš a nevíš,proč se to děje a poté,když to udělá někdo jiný,haníš hned jeho práci a nabízíš jí za polovinu…proč to tedy neuděláš hned,necháš motor s „volnoběhem“ 4000ot a naúčtuješ za to peníze?
- Tvrdíš,že palivové čerpadlo je dobré,když dává o 50% více benzínu za hodinu,než motor potřebuje…a to v maximálních otáčkách,o volnoběhu vůbec nemluvím…pro upřesnění mechanické čerpadlo Jikov,které plně dostačuje na plnění dvou karburátorů Weber 45 i na velice výkonném motoru dává podle otáček cca 9 až 60L/hod…hodnoty,které jsi může najít a vypočítat každý a jako jedinéco se ještě dá sehnat nové (krom čerpadla Pierburg ze škody 1203) jde použít na tento typ karburátorů (DGV,DCD,DCN,DCOE,DCO atd.) beze změn,oproti výrobním tabulkám,hladiny/plováků… to,že použiju Archimedův zákon na to,aby plovák nuceně zavřel větší tlak,než na co je jehlový ventil konstruován není řešení příčiny,ale pouze prasácké řešení problému…pro ty,co méně poslouchaly na ZŠ,…čím víc zanořím těleso do kapaliny,tím větší silou vytlačené kapaliny je nadlehčováno,…zde platí,že čím víc potopím plovák,který se má vznášet na hladině,tím větší silou mě bude působit na jehlový ventil…to,že se zde jedná i o princip páky už raději nebudu říkat,někteří jedinci by z toho mohli mít epileptický záchvat z přílivu informací…výsledek je,že mě neteče benzín ven z karburátorů…bohužel nedodržím konstrukční řešení dané věci (výšku zaplavení emulzních trubic atd.).Je to stejné,jako bych porovnával větší průměr disku a nižší profil gumy s menším průměrem disku a větším profilem gumy…auto pojede stejně rychle,protože průměr a obvod budou stejné,ale stejný výsledek to není,..vyvrtám 10-ku díru do zdi,protože mám 6-ku hmožděnku,ale jenom 8-ku šroub,…obraz drží…to samé platí o tlaku paliva,který je cca o 1/3 větší,než umí jehlový ventil udržet (ještě záleží na jeho velikosti a tak i na ploše,na jakou tlak vyvinutý plovákem působí),…průtok,tlak,páka ,plocha jdou ruku v ruce,…opět kdo dával pozor na ZŠ,tak ví o čem mluvím,ostatní už nebudu zatěžovat informacemi.
- Vysvětli mě,proč musím mít čerpadlo,co dává 85-90l/h průměrem vedení 8mm,když v karburátoru mám jehlový ventil o průměru 2mm,…tlakový a průtokový spád na těch 3m hadice není nijak závratný…stejně tak mě vysvětli,jak je možné,že 2mm jehlový ventil dokáže v karburátoru zajistit dostatek benzínu pro dvě trysky o průměru například 1,5mm…jsou to pouze poměry tlaku,plochy,průměru a průtoku…ale rád bych to slyšel od tebe,když tak rád čteš ty diplomové práce z ČVUT a já jsem kokot,co tomu nerozumí…tohle je opět fyzika ZŠ.
- Proč tedy měníš trysky na tom samém motoru s těmi stejnými karburátory,když už jsi to jednou dělal?...to jsi to předtím udělal špatně?
- Jak jsi dokázal udělat ventilové vůle,když se tyčky opírají o vahadla a to už téměř v nulovém zdvihu ventilu…nechci vědět,co tam ty tyčky dělají,když to točí 7000ot a při zdvihu vůbec nesedí stavěcí šroub v tyčce a veškerá síla se převádí hranou,rovnou mezi tyčkou a vahadlem,…nikoliv mezi tyčkou,stavěcím šroubem a vahadlem…ano,za to nejsi placený,ale i tento problém jsem já nabízel odstranit,protože se mě příčí na to neupozornit.
- Jaký máš názor na absenci gufírek na ventilech?...spotřeba oleje je podle slov majitele extrémní,…respektive podle slov majitele taková a maková,…podle mého posudku je spotřeba 5-6litrů na 1000km extrémní a teda nevím,jestli znáš třídy hořlavosti kapalin,ale neřekl bych,že olej hoří stejně,jako benzín…respektive,že spálením směsi vzduchu a oleje v zážehovém spalovacím motoru získáš stejnou energii,která ti bude působit na píst,jako v případě směsi vzduchu a benzínu…lambda ti bude ukazovat hodnoty stejné,protože to je pouze kyslíková sonda,nebo ty máš nějakou speciální,která rozezná uhlík ze spáleného oleje od toho samého uhlíku,který vzniká hořením benzínu?…takže opět „přehlídnout“ takovou věc se mě zdá krátkozraké a osobně jsem to chtěl řešit,…nebo myslíš,že to je jedno,co v motoru hoří a nemám pravdu?...na to ti navrhuji jeden dobrý pokus,…polej se 10W40 a zkus se zapálit,potom to samé zopakuj s Natural 95 a pro názornost (protože nejsi motor) nemusíš ani odstraňovat ten olej,...výsledkem budeš možná překvapen a na JIP budeš mít dost času na přemýšlení,co hoří lépe.
- Řešíš na autech,co ladíš také montážní polohu karburátoru?...tím nemyslím,že má být víčkem nahoru a trumpetkami dopředu,ale na tohle někdo chytrý v Bologna-Itália vymyslel před desítkami let tabulky a osobně auto,co má karburátory špatně posazené neladím,protože nebude výsledek nikdy 100% a já nic jiného neuznávám…máš to také tak a nebo to řešíš přihnutím plováku,aby netekl benzín ven z trumpetek,popřípadě dovnitř motoru (ta lepší varianta,..není to totiž vidět).
- Tvrdíš,že za 3000kč uděláš G.O. karburátoru a dáš do něj všechno nové,…sepsal jsem seznam (který tady tedy nechci zveřejňovat,ale klidně můžu i s cenami od dodavatele) věcí,které jsem už v životě na DCOE měnil a jedná se o kompletní karburátor složený z ND.Ano ovšem,jsou věci,které jsou časté a méně časté a i ojedinělé,…ale suma-sumárum na jeden karburátor průměrně potřebuji věci za 3500-4000kč…to mě tady chceš tvrdit,že na jednom DCOE proděláváš 500-1000kč jenom na dílech a v případě,že dostáváš nějakou „Božskou Urban legend“ slevu v hodnotě 1/3 ceny,to děláš pro „zákazníkovo modrý oči“?...nebo to byl opět jenom „žvást“,aby ses ukázal a dal všem vědět,jaká jsem „drahá svině“ a jak všechny chci akorát „ojebat“…jasně,že ti to spousta lidí spolkne i s navijákem…v případě,že to ale tak je,ti hned posílám několik karburátorů na G.O. a pokud by byl jejich stav i vzhled 100% nový a za tyhle peníze,…budu tě chválit všude,kde budu chodit,zde se ti omluvím,koupím ti kytici růží a bonboniéru.
18:02:51
01.06.2020
01.06.2020
Václav Vašák
-> Petr Urban: Pro zajímavost je zde pár fotek,co jsem z karburátorů vyndal,…pro všechny případy jsi ty hlavní součásti nechávám,…ložiska,těsnění
,gumičky atd. je vždy K.O.Ale tohle už tak časté není a Urban to nechá projít laděním a v klidu jsi za to nechá ještě zaplatit…chybějící a poničené kužele šroubů obtoku vzduchu a bohatosti směsi jsou zřejmé,vyleštěná místa na hřídelkách klapek jsou o několik desetin milimetru vydřená a klapky v ose hřídelky mají cca o 0,5mm menší průměr.O nějaké těsnosti nebo funkčnosti zde nemohla být ani řeč,..ano,motor jel od 4 000 (kde měl volnoběh) do 7000ot,kde má zhruba maximální výkon.Evidentně to majiteli stačilo a můj přístup „chci pro druhého to nejlepší“ se neosvědčil,protože chtít to nejlepší neznamená,že to tak nejlepší musí být…majitel nepozná rozdíl 10-15hp na motoru,když by místo oleje spaloval benzín,neví,že v motoru má zohýbané ventilové tyčky,protože se opírají o vahadla a tím se dřou o blok motoru,když bych ho vzal na brzdu,bude mít graf o hodnotě 120hp místo 140hp co mu bylo při koupi motoru řečeno a samozřejmě to bude vada brzdy,protože tam super hodnoty,které některé motory mají Vašák „nafejkuje“…jenom by mě zajímalo,jestli to je po naladění u mě repasovaných karburátorů pořád stejné s tím volnoběhem či nikoli a jestli k tomu dokážeš říct něco odborného a na úrovni?
12:14:38
30.05.2020
30.05.2020
JuroSport
-> pavucina: Súhlas
22:34:01
29.05.2020
29.05.2020
pavucina
-> JuroSport: Tak ! ja to rikam furt, absolutni cislo nerekne nic.. Lepsi je mene hp, ale podstatne lepsi prubeh...
21:53:58
29.05.2020
29.05.2020
JuroSport
-> pavucina: No ako sa hovori “Méně je někdy více
14:05:43
29.05.2020
29.05.2020
pavucina
-> JuroSport: Koní neni nikdy dost ;) Ale treba u turborita me odrazuje první praskla prevodovka.. to uz ti pak zacnou stacit, ptz nechat si delat prevodovku... Treba na daily mam V8 340 koní, tam se dá říct, ze je to hodne.. ale porad nekdy je treba víc.
08:43:11
29.05.2020
29.05.2020
JuroSport
-> Petr Urban: Ano, je citiť že je to živšie a dobre sa s tym vozí. No chceme viac. Problém je, že aj na to viac si asi človek časom zvykne
07:40:53
29.05.2020
29.05.2020
Petr Urban
-> JuroSport: Tak na sériovku hodně slušný!
22:17:07
28.05.2020
28.05.2020
JuroSport
-> Petr Urban: Nič. Toto je potom základ bez základu. Motor hodeny do kasne tak ako som ho zohnal ked mi odisiel starý. Na brzdu siel zo srandy, nech viem co tak vlastne je lebo pocitovo to jazdi fajn, oproti feldam v ktorych som sa za 15r viezol.
17:47:01
28.05.2020
28.05.2020
Petr Urban
-> JuroSport: Krom chipu co tam je udělané s motorem ? základ je vždy vačka, hlava, dostatečná kompres, otevřít na sání a výfuku a naladění dobré ... to skáče rychle nahoru.
12:05:53
28.05.2020
28.05.2020
JuroSport
Trochu spat k téme. Dnes zo srandy na brzde ;) moja felda s 20rocnym chipom Cimbu, medzitym druhy motor s ktovie akou hlavou. 78,5hp/117Nm. Ked bude mat novy motor o 15 koni a 7-8Nm viac budem spokojný. Snáď do leta ;)
23:20:03
27.05.2020
27.05.2020
vhml
-> Petr Urban 27.05.20 23:16:51: ja na něm mám najeto 370. z toho poslednich 130 na plyn a nemuzu si ten motor vynachvalit