Grafy motorů

prohledat
2177 příspěvků (zobrazeno 651 až 700) od 28.10.2011 do 31.05.2024, založil/a Šediváček
řadit dle data
21:40:41
02.06.2020
kpt.Budha
A teď si člověk, který informace čerpá z internetu, má vybrat, kam dá svůj motor, když se špína naházela už snad na kompletní sestavu českých motorářů...

Jinak spalování oleje v F1 rozhodovalo ještě snad před rokem o tom, kdo vyhraje. Kdo pálil zbaběle jen benzín, ten seděl na roštu vzadu 6 To jen tak, že je to třeba záměr 6
21:33:35
01.06.2020
MVM
-> Bery 01.06.20 21:31:54: Je to k pláči.
21:31:54
01.06.2020
Bery
to je strašně dlouhý... je to ke čtení?
18:55:24
01.06.2020
Petr Urban
-> Václav Vašák: Já sem měl za jedno odpoledne naladit celý motor, aby seděla směs, zapalování atd., ne opravovat celé karb. a o tom že jsou v špatném stavu jsem informoval, nehledě na tom s tím pam Zigo ještě rok jezdil po mém ladění.

Mě se nikdo na opravu karb. neptal a zrovna to poslali k tobě, pan Zigo si po roce ani nevzpomněl možná, prostě mu řek kámoš, hele tam to pošli... Ty sis naúčtoval za opravu Fajsu víc než kolik Fajsy stojí nový. Když k tobě přijeli přes 450km na ladění, nevyřešil si nic a volali mě, že museli ukončit u tebe nastavování, protože se báli o zníčení motoru.

Tak jak to dojelo od tebe, už sem to opravoval, byl na motoru otočený odbublinkovávač z Lekru, zajímavá blbost, místo aby sis změřil, že pumpa tlačí úplně přesně 0,25 bar, má přetlakáč uvnitř a nebylo třeba takových vymyslů. Pumpa krásně dávala cca 1.5L / min. a jela zcela bez problémů, nová Facet, žádný problém v dodávce paliva nebyl.

To že na motoru jsou zásadní mechanické problémy se majitel dozvěděl hned. Přijeli bez filtrboxu, s jinou délkou sani a 10C a mokro, bylo třeba velmi mírně obohacovat...

Ke zbytku křivých obviňování se nebudu vyjadřovat ani ti nebudu radit základní věci.



Po otevření vík karburatoru jsme zůstali jen koukat: pístek ovládání akcelerace vyskočený nahoře i s pružinkou a podložkou a na druhém karb. pro jistotu se pístek ani nehybal... Zajímavě opravuješ, že nekontrolujes nastřiky, nearetuješ nijak podložky držící pružinky pistků akcelerace, děláš od oka nesmyslné hladiny a když tě někdo navštíví, bez vybavení máš výmluvy a ani se nejdeš podívat do karb. co si natropil, neumíš si zkontrolovat nejjednoduší věc : tlak a prútok paliva, hladiny, nic prostě... Hoši byly hodně znechucení, zádných zlepšení se nedosahovalo a čekali a čekali a šlo to prý hůře, opravdu se báli o motor.
upraveno 1x, naposled 01.06.2020 20:05:20
18:04:31
01.06.2020
Václav Vašák
Když už se to zde řeší,tak se to může vyřešit aspoň pořádně,…řeknu co vím,co jsem viděl a co mě povídal člověk,co u toho přímo byl a nemám důvod mu nevěřit…sled okolností může být krapet jiný,protože celý příběh by byl na dlouho.



Dostali se ke mně dva 45 webery se sáním s tím,že to chce majitel opravit,jezdilo to rally-cross,auto má 4000ot „volnoběh“,je to na elektronickém zapalování,jede to pěkně,ladil to Urban,ale dál si s tím neví rady,proč tomu tak je v případě „volnoběhu“,pochlebuje majiteli,že to je ten nejlepší motor se kterým se setkal…je mu zaplacena plná cena za naladění motoru.



Já tedy šáhl na osičky a cca 1mm vůle na každou stranu a podle bahna všude na karburátorech,mě bylo jasné,že ložiska a vše s tím související je K.O. a bere to falešný vzduch…takže je jedno,jak moc se šroubkem dorazu točí,protože ani zavřené klapky (nebo jejich zbytky) nepomůžou otáčky snížit.



Karbeci rozebírám,…vyhazuji většinu věcí,…namátkově osičky,klapky,šrouby bohatosti,vratné pružiny,táhla akcelerační pumpičky atd.…vše vydřené,zohýbané,…šrouby obtoků vzduchu klapek zarvány na krev (další snaha o snížení volnoběhu),po vyndání zjišťuji ukroucené špičky a je mě jasné,že tohle svoji funkci neplní jinak,než utažené na doraz…sundávám víčka a pozoruji plováky nastavené na 3x menší hladinu,než je předepsaná výrobcem…automaticky mě napadá velký tlak palivové pumpy a tímto nesmyslným nastavením jistota,že se komora nepřeplaví. Vytáčím trysky,…rozměry jsou menší,než se dává ve výrobě do 45 DCOE a moc neodpovídají difuzoru a potřebám motoru,…já jsem ale požádán o opravu a základní nastavení,nikoliv o naladění,proto vše nechávám tak,jak bylo…difuzory,rozprašovač e a trumpetky lisuji z karburátorů,protože je vše díky oxidaci a bahnu spojené v jeden celek.Těla jsou v oblasti uchycení na sání,díky gumovému O-kroužku místo těsnění a příliš velkému utažení,pokroucena,…těla se rovnají na magnetce,aby byla zaručena 100% těsnost…vše se vyčistí,pozinkuje,co je potřeba dát nové to se vymění,nastavuji hladinu na předepsanou hodnotu „Číňanem“,osazení vracím komplet zpět,zkouším na stolici…rutina jako u každého jiného karburátoru.



Teď,když jsou karburátory 100%,je čas se zaměřit na sání…to je křivé,nesouhlasí montážní úhel karburátorů,buď únavou materiálu nebo po vaření/převařování a pnutím materiálu,nebo špatným svařením při výrobě.Ze dvou větví je vyveden podtlak na posilovač brzd…sání se proto opět rovná na magnetce,mění se jeho úhel,kontroluje těsnost,zavařují se vývody podtlaku,pískuje a lakuje.



Jelikož má auto posilovač,je nutno udělat někde jeho vývod,…stejně tak sání má zápichy na O-kroužky,které znamenaly ohnutí karburátorů.Rozhoduji se tedy pro výrobu AL mezikusu,který zamezí prohýbání karburátorů a bude z něj vyveden i podtlak,aby byla každá komora zatěžována stejně.



Vše montuji dohromady,dodávám i ovládání místo toho původního nesmyslu co na karburátorech bylo a předávám majiteli…po nějaké době zjišťuji,že karburátory nastartovaly na první otočení,nejedou špatně,ale není to ono a teče z nich benzín,přesto se s autem jezdí (nevím jak moc)…moje domněnka o příliš silné palivové pumpě a špatném osazení k motoru se potvrzuje...řeším s majitelem nejsnazší způsob,jak by mohl sám problém přeplavování vyřešit a to montáží odlučovací nádobky paliva z favorita a také upozorňuji na nepříliš funkční kusy z Číny,apeluji,ať se snaží sehnat ještě originální.Dále se ptám na synchronizaci karburátorů,…i v případě,že já karburátory namontuji na hlavu a synchronizaci udělám tímto způsobem,v případě odděleného sání nelze 100% zajistit souosost hřídelek (stačí jednu ze šesti matek co drží sání na hlavě utáhnout jinak) a změní se poloha synchronizační páky mezi karburátory a tím i jejich průtok…dozvídám se,že synchrotester majitel nemá,takže není ani jistota,že směšují oba karburátory stejně.Z mého hlediska je tento přístroj to minimum,co by jsi měl člověk pořídit,pokud má na autě dva (a nebo více) nezávisle spojené karburátory.Vibrace a opotřebení udělají se synchronizační pákou své.



Majitel tedy kupuje Čínský odlučovač,montuje ho na auto,projíždí,tvrdí,že to je lepší,ale stále to není ono…nabízím tedy seřízení,protože je evidentně bezradný,dané věci nerozumí a já rád bezplatně pomohu,stejně tak upozorňuji,že když se v tom bude někdo vrtat,poznám to a už s tím nechci mít nic společného.Nedaleko jeho bydliště jezdím čas od času za svým kamarádem,ale v tíživé životní situaci,kdy stále řeším rodinné problémy týkající se dětí mám momentálně jiné starosti,než jet na druhou stranu republiky „udělat synchronizaci karburátorů,snížit tlak palivového čerpadla a popřípadě zkontrolovat bohatost směsi“,..ta je předpokládám nastavena na 100%,protože to předtím ladil Urban a já provedl pouze opravu a veškeré osazení jsem vrátil zpět…takže se až stydím,že jsem udělal tak málo a Urban prakticky odvedl „většinu práce“…



Slovo ale dává slovo,domlouváme se,já mezi soudy,které probíhají s mojí bývalou přítelkyní o moje děti,zařizuji povolení vstupu na letiště,aby majitel a nebo někdo jiný,nepřišel „k úhoně“,pokud by se testovalo auto na „R-kách“ na veřejné pozemní komunikaci,..ono povolení také není zadarmo,domlouvám brzdu a dohoda je na dva dny ladění/seřizování…z důvodu,aby se dělalo v klidu,dalo se popovídat,zajít na pivo a v případě nějakého průšvihu udělat třeba G.O. motoru a cesta nebyla zbytečná.



V mezičase se zde objevuje příspěvek od Urbana,…nechápu a nerozumím…volám majiteli,on mě nezvedá telefon,..za pár dní se od něj dozvídám,že Urbanovi volal,jaká je mapa v řídící jednotce zapalování,že se to bude seřizovat a že se dělala oprava karburátorů…Urban dlouze vyzvídá cenu a kdo to dělal,..poté,co z majitele vytáhne,že jsem to byl já,ujišťuje majitele,že jsem kokot,že mě všechno co umím naučil on,že jsem ho okradl o know-how,že to stejně nepojede,že mu to mohl udělat on za polovinu,proč nešel k němu rovnou a že mu parametry předstihu neřekne,že to je blokované…i když je majitel rozhodnut dát Vašákovi šanci,protože se mu práce libí a má i dobré reference,“semínko“ nejistoty je zaseto a pomalu klíčí a nic víc není potřeba.



Majitel tedy přijíždí,zdravíme se,prohodíme pár slov,hned se snažím vylepšit dorazový mechanismus ovládání,protože jde člověk pořád dopředu,montuji ho tedy na karburátory.Řešíme problém s Čínským odlučovačem,který nefunguje téměř vůbec a kontroluje se,jestli není přepad moc velký,aby se do komor dostal nějaký benzín,šroubuje se lambda sonda…motor se startuje,drží nesmyslně vysoké otáčky,synchronizace žádná,…vše nasvědčuje tomu,že předtím motor běžel na bohatou směs a tak mohl mít velmi otevřené škrtící klapky a to i pro špatnou synchronizaci.Ubírám tedy volnoběh,dělám synchronizaci (majitel mě sám kouká na hodnoty,protože se nemohu přes motor natáhnout a ujišťuje mě,že jsou na všech 4-komorách stejné),dělám bohatost volnoběhu,motor běží celkem hezky a odjíždíme na letiště.



Na letišti kontroluji vůle ventilů (aby tam nějaké byly,protože je dělal naposledy asi Urban před rokem),…při sundání ventilového víka jsi všímám „Čínských“ hlavových šroubů,…vůle tam nejsou téměř žádné,snaha o nastavení končí neúspěchem,protože se při povolení stavěcího šroubku už opírá zdvihací tyčka o vahadlo a není kam povolovat,…nastavuji tedy největší možné a to 0,25mm,což mě na danou vačku nepřijde vhodné,ale jezdilo to s menšíma,proč by to nejezdilo teď….auto se startuje,snaží se zahřát,což pro absenci termostatu nelze,objede se několik koleček a zkouší jeho reakce,která není nijak závratná,lambda-sonda vyhodnocuje,zastavujeme a auto má příliš vysoký volnoběh a běží nepravidelně,…jako by ne všechny válce spalovaly stejně…polívám tedy spoj hlava-sání benzínem a motor se chytá,…sání a hlava netěsní.Ptám se majitele,jestli těsnění měnil,když ho montoval po opravě,…dostávám odpověď,že nikoli.



Majitel tedy těsnění kupuje,mění se (mezi tím zjišťuji plné sání oleje a napadá mě jediná šílená věc,že motor nemá gufírka na ventilech,což je mě bohužel potvrzeno s dovětkem „závodní motory to mít nemají“),..roste ve mně údiv toho,že jsi někdo za takový motor může říct 100 000kč…těsnění se raději i podlepuje tmelem,protože nechci riskovat,že je pokroucená hlava a budu ho sundávat znovu…začínám mít depresi…motor se startuje a běží opět jinak,…hledám tedy jiné volnoběžné trysky,protože stávající neodpovídají parametrům.Montuji je,objede se letiště,reakce stále stejná,zastaví a volnoběh O.K…první úspěch a jdu hledat větší akcelerační trysky,protože je motor při přidání „chudý“,…stále mě vrtá hlavou,proč tohle vše musím dělat,když to Urban naladil na 100%...mezi tím majitel telefonuje a pobíhá kolem,místo toho aby se zajímal co dělám,ale nebudu mu chodit každou trysku ukazovat,aby věděl,že se tam „neškrábám na prdeli“.



Stále dokola se řeší,proč motor jel a teď už nejede a že to je určitě tím odlučovačem,že se zaškrtí hadička a motor pojede jako předtím a nebo,že jsem udělal špatně opravu,protože semínko zaseté od Urbana v hlavě člověka,co tomu nerozumí už vyklíčilo a je podpořeno faktem,že auto nejede…nikdo se ale nezeptá proč,jaké to má mít hodnoty lambda atd. nebo jakýkoliv můj názor…souhlasím tedy s uškrcením přepadu,aby se dokázalo,že moje cesta je správná a motor je špatně osazen z předchozího ladění a pouze byl doplňován přeplavujícími se komorami díky vysokému tlaku paliva…auto se projíždí,nejede vůbec,lambda ukazuje nespalitelnou směs,karburátory se ulívají,najíždí se na podval a je „odladěno“…pokouším se tedy řešit další věci,jako jsou svíčky (černé,několik desetin silná vrstva oxidů),ale přesvědčit majitele o zkoušce jiných se mě nedaří,montáž celých fungl-nových karburátorů,protože mám na dílně stále skladem,aby se vyřadila možnost vadné opravy,odkup karburátorů a sání,aby si majitel tedy koupil vše nové nebo repasované od Urbana,…jsme přece domluveni na celé dva dny,proč dělat závěr po odjetí 5-koleček kolem letiště…nic nepomáhá.Beru jsi tedy volnoběžné trysky,vracím tam původní,točím se všemi šrouby,abych po sobě nezanechal nic hotového a majitele na to také upozorňuji…“ať ten další začíná od nuly“.



Majitel odjíždí,z dvoudenní návštěvy se stává několikahodinová,kde jsem hlavně odstraňoval chyby montáže,protože nepředpokládám,že lze udělat chybu v takto jednoduché věci,jako je nevyměnit použité těsnění…nemám v popisu práce dělat ze zákazníků pitomce a důvěřuji v nějakou přirozenou inteligenci.Majitel domlouvá ladění s Urbanem,já vracím finance,krom nových náhradních dílů,které jsem kupoval…sání atd. jsem tedy dělal „zdarma“…majitel mě slibuje,že Urban dostane stejnou možnost jako já,…takže šroubovák do ruky a lambda sondu a problém odstraní,aniž by cokoliv měnil,protože já tu možnost také nedostal…já vím,že stejně bude dělat vše,protože semínko pochybnosti se stalo stromem s květy a už se čeká jenom na sklizeň…několikrát ještě majitele formou SMS prosím,ať vyzkouší alespoň ty svíčky,že tohle pálit prostě nemůže…pokud se měnily nebo zůstaly staré nelze ověřit.



Další den večer se od kamaráda,který funguje jako kontrolor dozvídám,že Urban dělá ventilové vůle (nechápu jak,když udělat nešly),mění hladiny,odstraňuje přepad,zjišťuje váznoucí akcelerační pumpičku (dvě tělesa kruhového průřezu pohybující se ve dvou přesných vývrtech),nebudu se hádat,že nemohla váznout,ale stejně tak jí několikrát kontroluji při opravě a zkouším a při zkouškách fungovala,protože bez toho by se auto vůbec nehnulo z místa a reakce motoru bez zátěže byla okamžitá…zde stačí nečistota a je problém a může se to kdykoliv opakovat,…dělá synchronizaci (aby ne,když jsem jí schválně rozhodil) a mění trysky (hlavní i akcelerační) a vzdušníky,palivové čerpadlo dává 0,25bar a cca 85-90l/min…auto jede,tráví na tom několik hodin.Nerozumím tomu,proč jsem já takovou možnost nedostal a stále se řešilo „ladil to Urban,jezdilo to a teď to nejezdí,chyba je v karburátorech“,…evidentně byla chyba v palivovém čerpadlu a osazení ,…také nechápu,proč jeden a ten samý člověk,ladí stejné karburátory na stejném motoru a vyndá z toho kromě emulzních trubic (které dle mě také nejsou zvoleny šťastně) a volnoběžných trysek (motor běžel i na chudší směs,takže ty moje „nebyly“ potřeba...do doby,než by se ale motor vzal na brzdu a porovnal se graf) úplně vše,co tam předtím dával,nebo kontroloval,že to bylo v pořádku…je mu zaplacena cena za naladění motoru.



Tento přístup se mně zdá velice zvláštní,každopádně to přineslo své ovoce a o to šlo podle mě od samého začátku,…Urban je borec,naladil to a to dokonce 2x,Vašák je kokot,který vracel prachy,protože to jenom opravil a vím nemohl udělat a funkční motor uspokojí majitele…semínko přineslo úžasnou sklizeň a takto se dnes dělá „podnikání“.
18:04:08
01.06.2020
Václav Vašák
-> Petr Urban:



- Řekneš,že něco neumíš a nevíš,proč se to děje a poté,když to udělá někdo jiný,haníš hned jeho práci a nabízíš jí za polovinu…proč to tedy neuděláš hned,necháš motor s „volnoběhem“ 4000ot a naúčtuješ za to peníze?



- Tvrdíš,že palivové čerpadlo je dobré,když dává o 50% více benzínu za hodinu,než motor potřebuje…a to v maximálních otáčkách,o volnoběhu vůbec nemluvím…pro upřesnění mechanické čerpadlo Jikov,které plně dostačuje na plnění dvou karburátorů Weber 45 i na velice výkonném motoru dává podle otáček cca 9 až 60L/hod…hodnoty,které jsi může najít a vypočítat každý a jako jedinéco se ještě dá sehnat nové (krom čerpadla Pierburg ze škody 1203) jde použít na tento typ karburátorů (DGV,DCD,DCN,DCOE,DCO atd.) beze změn,oproti výrobním tabulkám,hladiny/plováků… to,že použiju Archimedův zákon na to,aby plovák nuceně zavřel větší tlak,než na co je jehlový ventil konstruován není řešení příčiny,ale pouze prasácké řešení problému…pro ty,co méně poslouchaly na ZŠ,…čím víc zanořím těleso do kapaliny,tím větší silou vytlačené kapaliny je nadlehčováno,…zde platí,že čím víc potopím plovák,který se má vznášet na hladině,tím větší silou mě bude působit na jehlový ventil…to,že se zde jedná i o princip páky už raději nebudu říkat,někteří jedinci by z toho mohli mít epileptický záchvat z přílivu informací…výsledek je,že mě neteče benzín ven z karburátorů…bohužel nedodržím konstrukční řešení dané věci (výšku zaplavení emulzních trubic atd.).Je to stejné,jako bych porovnával větší průměr disku a nižší profil gumy s menším průměrem disku a větším profilem gumy…auto pojede stejně rychle,protože průměr a obvod budou stejné,ale stejný výsledek to není,..vyvrtám 10-ku díru do zdi,protože mám 6-ku hmožděnku,ale jenom 8-ku šroub,…obraz drží…to samé platí o tlaku paliva,který je cca o 1/3 větší,než umí jehlový ventil udržet (ještě záleží na jeho velikosti a tak i na ploše,na jakou tlak vyvinutý plovákem působí),…průtok,tlak,páka ,plocha jdou ruku v ruce,…opět kdo dával pozor na ZŠ,tak ví o čem mluvím,ostatní už nebudu zatěžovat informacemi.



- Vysvětli mě,proč musím mít čerpadlo,co dává 85-90l/h průměrem vedení 8mm,když v karburátoru mám jehlový ventil o průměru 2mm,…tlakový a průtokový spád na těch 3m hadice není nijak závratný…stejně tak mě vysvětli,jak je možné,že 2mm jehlový ventil dokáže v karburátoru zajistit dostatek benzínu pro dvě trysky o průměru například 1,5mm…jsou to pouze poměry tlaku,plochy,průměru a průtoku…ale rád bych to slyšel od tebe,když tak rád čteš ty diplomové práce z ČVUT a já jsem kokot,co tomu nerozumí…tohle je opět fyzika ZŠ.



- Proč tedy měníš trysky na tom samém motoru s těmi stejnými karburátory,když už jsi to jednou dělal?...to jsi to předtím udělal špatně?



- Jak jsi dokázal udělat ventilové vůle,když se tyčky opírají o vahadla a to už téměř v nulovém zdvihu ventilu…nechci vědět,co tam ty tyčky dělají,když to točí 7000ot a při zdvihu vůbec nesedí stavěcí šroub v tyčce a veškerá síla se převádí hranou,rovnou mezi tyčkou a vahadlem,…nikoliv mezi tyčkou,stavěcím šroubem a vahadlem…ano,za to nejsi placený,ale i tento problém jsem já nabízel odstranit,protože se mě příčí na to neupozornit.



- Jaký máš názor na absenci gufírek na ventilech?...spotřeba oleje je podle slov majitele extrémní,…respektive podle slov majitele taková a maková,…podle mého posudku je spotřeba 5-6litrů na 1000km extrémní a teda nevím,jestli znáš třídy hořlavosti kapalin,ale neřekl bych,že olej hoří stejně,jako benzín…respektive,že spálením směsi vzduchu a oleje v zážehovém spalovacím motoru získáš stejnou energii,která ti bude působit na píst,jako v případě směsi vzduchu a benzínu…lambda ti bude ukazovat hodnoty stejné,protože to je pouze kyslíková sonda,nebo ty máš nějakou speciální,která rozezná uhlík ze spáleného oleje od toho samého uhlíku,který vzniká hořením benzínu?…takže opět „přehlídnout“ takovou věc se mě zdá krátkozraké a osobně jsem to chtěl řešit,…nebo myslíš,že to je jedno,co v motoru hoří a nemám pravdu?...na to ti navrhuji jeden dobrý pokus,…polej se 10W40 a zkus se zapálit,potom to samé zopakuj s Natural 95 a pro názornost (protože nejsi motor) nemusíš ani odstraňovat ten olej,...výsledkem budeš možná překvapen a na JIP budeš mít dost času na přemýšlení,co hoří lépe.



- Řešíš na autech,co ladíš také montážní polohu karburátoru?...tím nemyslím,že má být víčkem nahoru a trumpetkami dopředu,ale na tohle někdo chytrý v Bologna-Itália vymyslel před desítkami let tabulky a osobně auto,co má karburátory špatně posazené neladím,protože nebude výsledek nikdy 100% a já nic jiného neuznávám…máš to také tak a nebo to řešíš přihnutím plováku,aby netekl benzín ven z trumpetek,popřípadě dovnitř motoru (ta lepší varianta,..není to totiž vidět).



- Tvrdíš,že za 3000kč uděláš G.O. karburátoru a dáš do něj všechno nové,…sepsal jsem seznam (který tady tedy nechci zveřejňovat,ale klidně můžu i s cenami od dodavatele) věcí,které jsem už v životě na DCOE měnil a jedná se o kompletní karburátor složený z ND.Ano ovšem,jsou věci,které jsou časté a méně časté a i ojedinělé,…ale suma-sumárum na jeden karburátor průměrně potřebuji věci za 3500-4000kč…to mě tady chceš tvrdit,že na jednom DCOE proděláváš 500-1000kč jenom na dílech a v případě,že dostáváš nějakou „Božskou Urban legend“ slevu v hodnotě 1/3 ceny,to děláš pro „zákazníkovo modrý oči“?...nebo to byl opět jenom „žvást“,aby ses ukázal a dal všem vědět,jaká jsem „drahá svině“ a jak všechny chci akorát „ojebat“…jasně,že ti to spousta lidí spolkne i s navijákem…v případě,že to ale tak je,ti hned posílám několik karburátorů na G.O. a pokud by byl jejich stav i vzhled 100% nový a za tyhle peníze,…budu tě chválit všude,kde budu chodit,zde se ti omluvím,koupím ti kytici růží a bonboniéru.
18:02:51
01.06.2020
Václav Vašák
-> Petr Urban: Pro zajímavost je zde pár fotek,co jsem z karburátorů vyndal,…pro všechny případy jsi ty hlavní součásti nechávám,…ložiska,těsnění ,gumičky atd. je vždy K.O.Ale tohle už tak časté není a Urban to nechá projít laděním a v klidu jsi za to nechá ještě zaplatit…chybějící a poničené kužele šroubů obtoku vzduchu a bohatosti směsi jsou zřejmé,vyleštěná místa na hřídelkách klapek jsou o několik desetin milimetru vydřená a klapky v ose hřídelky mají cca o 0,5mm menší průměr.O nějaké těsnosti nebo funkčnosti zde nemohla být ani řeč,..ano,motor jel od 4 000 (kde měl volnoběh) do 7000ot,kde má zhruba maximální výkon.Evidentně to majiteli stačilo a můj přístup „chci pro druhého to nejlepší“ se neosvědčil,protože chtít to nejlepší neznamená,že to tak nejlepší musí být…majitel nepozná rozdíl 10-15hp na motoru,když by místo oleje spaloval benzín,neví,že v motoru má zohýbané ventilové tyčky,protože se opírají o vahadla a tím se dřou o blok motoru,když bych ho vzal na brzdu,bude mít graf o hodnotě 120hp místo 140hp co mu bylo při koupi motoru řečeno a samozřejmě to bude vada brzdy,protože tam super hodnoty,které některé motory mají Vašák „nafejkuje“…jenom by mě zajímalo,jestli to je po naladění u mě repasovaných karburátorů pořád stejné s tím volnoběhem či nikoli a jestli k tomu dokážeš říct něco odborného a na úrovni?
18:02:12
01.06.2020
Václav Vašák
Šrouby bohatosti a obtoku vzduchu...
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Václav Vašák vložen 01.06.2020 18:02:12
18:01:36
01.06.2020
Václav Vašák
Osičky...
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Václav Vašák vložen 01.06.2020 18:01:36
18:01:11
01.06.2020
Václav Vašák
Klapky...
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Václav Vašák vložen 01.06.2020 18:01:11
18:00:47
01.06.2020
Václav Vašák
Vyndané věci...
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Václav Vašák vložen 01.06.2020 18:00:47
12:14:38
30.05.2020
JuroSport
-> pavucina: Súhlas
22:34:01
29.05.2020
pavucina
-> JuroSport: Tak ! ja to rikam furt, absolutni cislo nerekne nic.. Lepsi je mene hp, ale podstatne lepsi prubeh...
21:53:58
29.05.2020
JuroSport
-> pavucina: No ako sa hovori “Méně je někdy více
14:05:43
29.05.2020
pavucina
-> JuroSport: Koní neni nikdy dost ;) Ale treba u turborita me odrazuje první praskla prevodovka.. to uz ti pak zacnou stacit, ptz nechat si delat prevodovku... Treba na daily mam V8 340 koní, tam se dá říct, ze je to hodne.. ale porad nekdy je treba víc. 2
upraveno 1x, naposled 29.05.2020 14:06:32
08:43:11
29.05.2020
JuroSport
-> Petr Urban: Ano, je citiť že je to živšie a dobre sa s tym vozí. No chceme viac. Problém je, že aj na to viac si asi človek časom zvykne
07:40:53
29.05.2020
Petr Urban
-> JuroSport: Tak na sériovku hodně slušný!
22:17:07
28.05.2020
JuroSport
-> Petr Urban: Nič. Toto je potom základ bez základu. Motor hodeny do kasne tak ako som ho zohnal ked mi odisiel starý. Na brzdu siel zo srandy, nech viem co tak vlastne je lebo pocitovo to jazdi fajn, oproti feldam v ktorych som sa za 15r viezol.
upraveno 1x, naposled 28.05.2020 22:20:06
17:47:01
28.05.2020
Petr Urban
-> JuroSport: Krom chipu co tam je udělané s motorem ? základ je vždy vačka, hlava, dostatečná kompres, otevřít na sání a výfuku a naladění dobré ... to skáče rychle nahoru.
12:05:53
28.05.2020
JuroSport
Trochu spat k téme. Dnes zo srandy na brzde ;) moja felda s 20rocnym chipom Cimbu, medzitym druhy motor s ktovie akou hlavou. 78,5hp/117Nm. Ked bude mat novy motor o 15 koni a 7-8Nm viac budem spokojný. Snáď do leta ;)
zvětšit Grafy motorů - obrázek od JuroSport vložen 28.05.2020 12:05:53
23:20:03
27.05.2020
vhml
-> Petr Urban 27.05.20 23:16:51: ja na něm mám najeto 370. z toho poslednich 130 na plyn a nemuzu si ten motor vynachvalit 4
23:16:51
27.05.2020
Petr Urban
-> pavucina: Tak pěkný... Ja z toho znám hlavně jen hlavu 3 Takže to vydrží jezdit dost i s vůlemi v vodítkach. Já dělám jen ty karburátorový starý věci, za to zase do detailu. Ostatní jen když to u někoho zahlídnu. Koukal sem když se o tom bavíte, že je to populární opravdu dost. Jdou tam koupit supr ventily, pružiny, vaček fura a dokonce za mastný peníz bronz-beryliové vodítka i sedla. Dokonce to ponižují jinou klikou na 1.6 a používají jako atmosféru do tříd do 1.6 objemu. Mě ty 3 roviny ventilů v kterých se to musí středit, 20 malých ventilů, zakoutí v hlave na očištění atd. u repase vždy srali víš 3 Dycky však dost vůle v vodítkach, asi to na to není toliko háklivé při provozu.
21:10:49
27.05.2020
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 27.05.20 20:52:45:
Dedictvi aneb Kurvahosigutentag - Pani doktorko...
20:52:45
27.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> pavucina 27.05.20 20:26:42: jakto, ze jsem ho jeste svitit nevidel? mam teda jen origo a cca 190hp

jo prevodovku chci 6q, ale mam 4kolu
upraveno 1x, naposled 27.05.2020 20:54:27
20:26:42
27.05.2020
pavucina
-> Alenka: Prosimte.. na 1,8T to nastartujes a za 10s uz sviti...

Na teto fotce svitil i svod pod autem...



-> Petr Urban: 1,8T mam v zimni audi, má to pres 300.000km a dostavá to strasnej kotel po dalnicich s tim jezdim v 5k RPM (ptz debilni prevodovka), je to v lpg, nezere to odel, das na to vetsi turbo a má to 300hp... Toufnu si rict, ze je v TOP 5 nejvcasteji upravovanych motorů na svete... Tak ti nevim no...
zvětšit Grafy motorů - obrázek od pavucina vložen 27.05.2020 20:26:42
20:16:47
27.05.2020
MVM
-> Eidy 27.05.20 18:28:01: To je furt a dokola jeden ten samy blok, jen kazdy rok jiny vložky a pisty, na 4litr jina klika.. No zbyly jen fotky a vzpomínky. 4
19:14:16
27.05.2020
Jirik_Tuňák1983
-> MVM 27.05.20 16:42:51: Než jsem to otevřel, tak jsem si myslel, že na mne vyskočí 6.4 SRT8, ale to mi zase nepasovalo k tobě. 3
18:28:01
27.05.2020
Eidy
-> MVM: A nezdřel se ti jeden za nehty? Stačily by mě z toho 2 válce. 4 bych ti nechal. 1
17:30:51
27.05.2020
MVM
-> TTomas 27.05.20 17:07:57: Bylo za ty roky jich vic 3,6; 3,8;3,5;4,0.. Vykon podle restriktorů. My s restriktory kolem 570 při 9200ot.1
17:07:57
27.05.2020
TTomas
-> MVM: 3,8 - 4,0? 600+hp?
16:45:33
27.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Alenka 27.05.20 16:12:16: ano, blbej atmosferickej 1.6 aee se sotva muze zdat o polovine km...

kterej, ze je ten nejlepsi?
16:42:51
27.05.2020
MVM
-> Alenka: Nej atmosféricky motorek co jsem měl kdy v rukách.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od MVM vložen 27.05.2020 16:42:51
16:12:16
27.05.2020
Alenka
-> palinator: áno, paně 1



-> Petr Urban: vydrží to najezdit 500 tisíc km, z toho cca polovinu se sračkochipem od Cimbu, dáš tomu trochu péče, zdvojnásobíš výkon a jezdíš dál 3
16:01:26
27.05.2020
Petr Urban
-> Alenka: Jako vw 20 ventil co byl i v Octavii ? Co je na něm tak supr ? složitost hlavy je šílená pro úpravu, vodítka v hlavě vydrží prd. Co to umí a co to vydrží ?
15:21:00
27.05.2020
palinator
-> Alenka:

Po BKD? 3
15:15:50
27.05.2020
Alenka
-> palinator: 1.8 Turbo, druhý nejlepší motor na světě :)
15:07:40
27.05.2020
palinator
-> Alenka:

Na čem to je?
14:57:54
27.05.2020
Alenka
-> pavucina: já tomu teda taky hovno rozumim, ale to tvoje turbo vypadá nějaký nemocný... když jsem byl v Plzňi na rychloškolení, bylo mi řečeno, že turbo má správně vypadat takhle 1
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Alenka vložen 27.05.2020 14:57:54
08:48:23
27.05.2020
pavucina
-> Šediváček: Tak jo poměřování pindouru.... (más to zapotřebi ?)



Odložím si tu fotku(dokonce dobová z roku 2011), už jsem to zkusil, před 5 lety při 2/3 tlaku, než jezdím ted, to nabrzdilo o 99hp a 140Nm(to je číslo navíc, takového čísla se ani nedočkáš v absolutní hodnotě) víc než serie. A kupodivu to nikdo nedomrdal, ptž tomu v ty dobe nikdo moc nerozumel.. To víte dráty, napetí proudy.. to nejde spravit sroubovákem a vrtákem.



Jenže tomu hovno rozumíš, tak mi na to žádný moudro nenapíšeš co ?
zvětšit Grafy motorů - obrázek od pavucina vložen 27.05.2020 08:48:23
upraveno 1x, naposled 27.05.2020 08:50:16
23:13:57
26.05.2020
Petr Urban
-> Šediváček: To jsme z toho sdělení opět všichni odvázání. Být důležitý... Dává si to kde kdo neustále, ale ještě nikdo s tím nemachroval v "grafy motorů" bože.
22:35:51
26.05.2020
Šediváček
Když se to tu tak pěkně rozjelo tak bych jsem mohl přidat další foto. Aby jste se mohli dohadovat o dalších věcech.

Ano i já už se je chystám vyzkoušet a doufám že to přidá dalších 10-15 koní.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Šediváček vložen 26.05.2020 22:35:51
21:24:02
26.05.2020
StepaNoFUN
-> Petr Urban 26.05.20 20:48:26: Nechtěl jsem nijak rejpat, jen jsem to konstatoval. ;-) Vím, že to má svůj čas. A co je "paní Colombová" ví pramálo lidí. ;-)
21:12:20
26.05.2020
pavucina
-> Tuner#2: Kvalitni veci nepotrebujou reklamu, protoze maji plno a nepotrebujou, by je kontaktovali lidi z ulice a brali jim cas a silu.... ja si v roce 2012, rekl, ze si tu nebudu pomerovat pindoura ( stejne bych vyhral) a vysvetlovat neco... skoda casu a sily. A vubec nechapu tyhle dohady co tu probihaji... a vyrukovt na me nekdo soudem, tak se mu vysmeju... i kdyz bych na to mel schopny lidi a vse by slo za nim...
20:54:19
26.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 26.05.20 18:43:11: tohle mě hlava nebere...



Nikdy, opakuji nikdy jsem na p. B neslyšel nikdy nic dobrého, ceny má naprosto tragický a přesto jsem v týdnu udělal tenhle screen v jedné skupině. Chápeš to?



Holt asi to co má web a jezdí po výstavách je dobré a ten zbytek internet nezná, tak to ani nedoporučím... Trend dnešní doby. 8
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 26.05.2020 20:54:19
upraveno 1x, naposled 26.05.2020 20:54:36
20:48:26
26.05.2020
Petr Urban
-> StepaNoFUN: Áno přesně tak pane, ale na druhou stranu už tam přibylo kovaných věcí a to co bude uvnitř se posunulo o hodně jinam po všech stránkách a na tom se vyšívá postupně.
20:35:11
26.05.2020
StepaNoFUN
-> Petr Urban: Myslíš paní Colombovou? :-D Nerejpu. Jen konstatuju.
19:14:09
26.05.2020
Petr Urban
Osobně mám také máslo na hlavě a některé věci tady mám opravdu dlouho... ale spíše dlouhodobé projekty motorů, kde není snadné zajistit všechny kované věci, kooperace strojařů atd., ale nikdy nic také neslibuji kdy taková věc bude. Že bych však měl doma na úpravu karb. a neřešil to nijak... Dobrý no ... Ale tak zas se musí nechat : udělal si čas na svoje projekty a koníčky nehledě na ostatní, to každý vytížený člověk co nasliboval neumí že jo 3
19:07:31
26.05.2020
Petr Urban
18:43:11
26.05.2020
Petr Urban
-> Tuner#2: Já to vidím, ale netřeba si s tím dělat hlavu ... člověk s nějakým intelektem a rozumným sociálním cítěním si sám rozkličuje z těch mozkomíšních ejakulátů co tady některým tečou, co jsou zač.

Mě kdysi Berný poslal T písty, chtěl sem 34,4 KH, on poslal 31,4mm, byl v té situaci jediný kdo je měl mít (almet neměl), obvolal jsem celou ČR. Vrátit mu to nešlo, prý je to přesně co se objednalo, koupi domluvil dj maso, ani jeden z nich to nechtěl řešit. Berný mi pak vyhrožoval taky a jak sem pak zjistil u ostatních, je to jeho běžná praktika u všech co se mu ozvou, že něco není jak mělo být a trvají si na vyřešení. On to nijak kladně nechce řešit, naopak útok, slova o právnících apod... A co teď takových je .... Co nemají elementární slušnost, férovost a dělají věci, které by 100% nechtěli sami dostat od někoho.

Už vidím jak by Vašák někomu za opravu dvou fungujících webrů, kde je potřeba vyměnit ložiska, usadit klapky, dejme tomu je vymít a vyměnit těsnění a borec by ho postavil před hotovou věc - hele 20 litrů, pak to dal na auto a zjistil že volnoběh teda dobrý, ale zbytek horší a 20ka v řiťi a kdyby Vašák zavolal o co jde, že by ho někdo tahal za nos a vykládal mu o zubech kamaráda místo domluv o tom, jak to udělá, doladí jak nasliboval... To už by ho propíral všude možně ... A takový se zde bude stavět nad nás všechny ... ty vole ... 170 3
12:59:01
26.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 26.05.20 12:39:35: já už se jen z povzdálí usmívám...



Musím... Bylo mě vyhrožováno soudem a tak dělám hodného i přesto, že moje jméno je vytaženo v každé diskuzi a ono se to sčítá. To bylo tuhle kopnutí u nábojů, teď opět tady... 4
Extreme Tyres