Dle majitele brzdy kdybychom měly k dispozici programovatelné zapalování nebo aspoň nebylo přemrštěné KP 12,3, výkon by neklesal až do 7000ot. a byl zřejmě stále nad 130 HP, ale konstrukčně není možné s rozdělovačem mít malý předstih kolem největšího kroutícího momentu kde to detonovalo a pak jít zase nahoru až za 5500ot... Jinak pokud jsem nechaly větší předstih o blbé 2st., motor sice zadetonovat v 5200, nejvyšší výkon byl ale 134 koní v 6500ot. Jinak stojí za povšimnutí téměř neklesající výkon až do 7500ot. s vačkou od p. Chovance, samozřejmě její průběh není jeho a kdo ví kde ji vzal, každopádně je dobrá za nejlepší peníze za vačku z odlitku v ČR !
I tak docela slušná hodnota na motor postavený za "malé peníze" :
131 koní v 6250ot. a kroutící moment 160 Nm v 5200ot.
modré výkon, červené kroutící moment, zelená k mému údivu docela vyvážená hodnota lambda s karb. Weber - Made in Italy
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
12:03:22
16.05.2013
16.05.2013
Petr Urban
1490 ccm, T-Almet, hlava orig. 50kw s orig. ventily,větší kanály, vačka 296/296 chovanec, KP 12,3 webry 40, svody 4-1, mé zapalování od svíček až po cívku Bosch, finální ladění webrů dle lambdy a zákl. předstihu na brzdě : brazdil.com
08:34:49
12.01.2013
12.01.2013
darklord
-> castrol: je, nema to poriadne zafixovane
20:40:20
11.01.2013
11.01.2013
castrol
-> Nepér: a nieje toto uz trocha nebezpecne
20:38:46
11.01.2013
11.01.2013
Tommyk
-> Nepér: dobře oni
00:02:18
03.10.2012
03.10.2012
Šediváček
Tento graf je kamarádovo a je to rozesraný motor ale konfiguraci nechce zveřejnit.
Maximální točivý moment 120,47Nm při 4146ot. Maximální výkon 71,12 PS (HP) při 4146ot. (52,29 kW)
Maximální točivý moment 120,47Nm při 4146ot. Maximální výkon 71,12 PS (HP) při 4146ot. (52,29 kW)
23:52:18
02.10.2012
02.10.2012
Šediváček
Tak konečně zase něco ode mě. Tento graf je z mého auta obyč. sériové fávo, pouze příčák. Křivky jsou rozhozené od toho jak se daly přes sebe.
Výkon napsaný na grafu je z trubkou: Maximální točivý moment 103Nm při 4042ot. Maximální výkon 71,55 PS (HP) 5384ot. (52,61 kW)
Výkon z příčným výfukem je o asi 2 koně nižší a o 200 až 300ot. níže. a Maximální točivý moment z příčákem je myslím 99Nm.
Na ten propad ve výkonu mezi 1500 až 2000ot. mam nějaké štěstí.
Výkon napsaný na grafu je z trubkou: Maximální točivý moment 103Nm při 4042ot. Maximální výkon 71,55 PS (HP) 5384ot. (52,61 kW)
Výkon z příčným výfukem je o asi 2 koně nižší a o 200 až 300ot. níže. a Maximální točivý moment z příčákem je myslím 99Nm.
Na ten propad ve výkonu mezi 1500 až 2000ot. mam nějaké štěstí.
17:20:47
25.09.2012
25.09.2012
palinator
-> Nepér:
Hezký... Takovej motor bych v nějaký 742 snes.
Hezký... Takovej motor bych v nějaký 742 snes.
15:11:43
25.09.2012
25.09.2012
Nepér
Tak včera ta protekce , tři měření na tři různý předstihy, prvně 95 HP při předstihu 33° v 6000 rpm, podruhé 98 HP při 35° a potřetí 98,2 HP při 37° a to už dělalo divný zvuky na vervu 100. Takže jsem dal 34 a nechám to tam. Předstih při otáčkách mezi 3-4000 rpm jsem odladil proti kopci na pětku, podle známého klepání ventilů. Ve vyšších už to slyšet není, tam jsem si to teď ověřil na brzdě a pod 2000 rpm mám nějakou přimku, co taknějak končí na volnoběhu na 11°. Když tak koukám na průběh předstihu, tak jsem se dostal do hodnot 136X rozdělovače, ale na Vervu 100, na N95 to snese okolo 4000 rpm třeba o 8° míň, to může bejt třeba o 10 koní dolu...
00:55:30
16.08.2012
16.08.2012
Nepér
Hm, jak se zařizuje ta protekce?
21:54:28
15.08.2012
15.08.2012
palinator
-> Alenka:
21:53:16
15.08.2012
15.08.2012
Alenka
-> Nepér: tak, ja je na to upozronoval od zacatku, ze budeme muzet merit otacky externe, navic jsem mel protekci a pri mereni jsem mohl zustat sedet v aute :)
-> Gemini: to bude asi tim Eckem ... ti tlaki
-> Gemini: to bude asi tim Eckem ... ti tlaki
15:55:39
15.08.2012
15.08.2012
Gemini
celkom vysoke otacky vzhladom na seriove zvody aj vacku 278/265.....ako to robis clovece ?
15:08:57
15.08.2012
15.08.2012
Nepér
To se s tím měřením otáček teda pěkně zdrželi... u mě to trvalo asi 5 minut, nechal jsem tam notes s puštěným výstupem z ignitech zapalování ale nakonec říkal, že to nastavil podle otáčkoměru, že ty čísla moc skákaly a že to otáčkoměru odpovídalo...
15:08:29
15.08.2012
15.08.2012
Alenka
-> Tuner#2: strejda se me ptal, od kolika ma zacit merit, tak jsem mu rekl 1500, at to zbytecne netrapi nekde u volnobehu. Precejen, MotoCOM ma i zatez, neni to jen duty valec chyceny v jeklu.
Jinak, merilo se 2x a oba vysledky byly naprosto totozne.
Jinak, merilo se 2x a oba vysledky byly naprosto totozne.
14:50:06
15.08.2012
15.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 15.08.12 14:02:50: No Ty se tomu směješ, ale když tak koukám na ten graf ve větším v garáži, tak sešlápnutí/měření začíná na 1500rpm a přitom by mělo být od 1000rpm což je právě ten rozdíl pětiset otáček. Mě dělal 4 měření a při jednom motor moc poddusil a začlo to taky měřit blbě a výsledky byly úplně posunuté. Navíc válcovka co měření, to jiný výsledek. Myslet si, že při tom nastavím ideální předstih či si určím při jakém to má největší výkon je holý nesmysl, neb rozdíl 3-4 koně je zcela běžný i v měřením hned po sobě aniž bych na motor šáhnul...
14:27:32
15.08.2012
15.08.2012
Alenka
Diky :)
-> Urbi: proc bych kecal? Motor jede na seriovych potrubich a zapalovani mam seriove favo se zablokovanou odstredivou regulaci. Kdyztak prikladam foto :)
-> Dušan: vacka je Motorexcel.
-> Nepér: nastavovanim otacek jsme stravili asi hodinu. Nakonec se to s pomoci osciloskopu a nejakeho dalsiho zahadneho udelatoru podarilo, takze nastavene otacky by mely odpovidat skutecnosti.
-> Urbi: proc bych kecal? Motor jede na seriovych potrubich a zapalovani mam seriove favo se zablokovanou odstredivou regulaci. Kdyztak prikladam foto :)
-> Dušan: vacka je Motorexcel.
-> Nepér: nastavovanim otacek jsme stravili asi hodinu. Nakonec se to s pomoci osciloskopu a nejakeho dalsiho zahadneho udelatoru podarilo, takze nastavene otacky by mely odpovidat skutecnosti.
14:02:50
15.08.2012
15.08.2012
Nepér
No, nakonec možná v DP nastavili špatnou konstantu pro otáčky, protože mu blbě ukazuje otáčkoměr třeba o 500 rpm a pak jsme doma
13:29:17
15.08.2012
15.08.2012
havlik
-> Jirik_Tuňák: alenka má taky favorita
13:24:22
15.08.2012
15.08.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Nepér 15.08.12 12:33:56: Nebude to orientací motoru ve vozidle?
12:33:56
15.08.2012
15.08.2012
Nepér
Dost mě zajímá, jestli je to jen tím, že má o tři desetiny větší kompresi a jezdí na éčko s patřičným předstihem, protože železo máme v podstatě shodný a já mám o 8 HP míň a to mě sere
11:08:10
15.08.2012
15.08.2012
Dušan
-> havlik: ted jde o to jestli to je fakt 278
11:04:29
15.08.2012
15.08.2012
havlik
-> Dušan: bude ME
10:59:58
15.08.2012
15.08.2012
Dušan
Cumim ze ma max v 6000. Zatim to mel kazdej v 5500 s temato vackama.
-> Alenka: od koho je vacka ?
-> Alenka: od koho je vacka ?
10:45:38
15.08.2012
15.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 15.08.12 07:24:32: Tady někdo někdy vychvaloval Sedra? Asi mě něco uteklo... Stačí se podívat níž do starších diskuzí.
08:57:49
15.08.2012
15.08.2012
Gemini
-> Alenka: pekne....gratulujem !!
07:24:32
15.08.2012
15.08.2012
havlik
-> Tuner#2: a hlavně sedra
00:25:52
15.08.2012
15.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 14.08.12 18:20:05: Pěkný, něco takovýho jsem i čekal, dobrá práce. Mít tam kontaktní zapalování a motorkarbce, tak máš 160 poníků jako nic
00:22:07
15.08.2012
15.08.2012
Petr Urban
-> Alenka: Velice slušný pokud je pravda vše co píšeš o úpravách a navíc jezdíš na bezkontaktu. Palivo čistý ethanol ?
18:34:57
14.08.2012
14.08.2012
havlik
-> Alenka: hezky:)
18:20:05
14.08.2012
14.08.2012
Alenka
Tak jsem byl zmerit tu moji lemru vydechlou.
1.4, hlava, vacka 278/265, KP 11.5:1, LEKR, litinovy svod a doma zbastleny vyfuk.
102.6k@6089ot./133Nm@4090 ot.
1.4, hlava, vacka 278/265, KP 11.5:1, LEKR, litinovy svod a doma zbastleny vyfuk.
102.6k@6089ot./133Nm@4090 ot.
14:32:03
20.06.2012
20.06.2012
Nepér
Já jsem spokojenej, doufal jsem, že bude aspoň 90 HP, což je. Takže vim, že žádnej zásadní problém to nemá. Dokonce se ten člověk divil, že to i v nízkých otáčkách při pedálu na podlaze normálně jede a nijak necuká, jako prej jeho Rapid ;)
14:07:57
20.06.2012
20.06.2012
Dušan
-> Nepér: ja nevim proc, ale tato vacka miva maly kroutaky. 95k je pekny a urcite to pekne jede.
12:17:25
20.06.2012
20.06.2012
Nepér
Fabia 1397, snížená hlava z Fabie, komprese 11.2, od Sakyho zvětšené kanály asi na 30 mm, vačka m-e 278/265°, zvětšeny difuzory karburátoru, zvětšené sání (upraveno z BMM), svody 4-1, mírně průchozí výfuk 1.9D, zapalování Ignitech, předstih základ 10°, ve 4500 rpm 30°, od 5500 rpm 33°, zkoušeli jsme ubrat 2°, moment šel dolu o cca 2 Nm a výkon taky asi o dvě HP, naopak při zvýšení o 1° už to nic měřitelného nedělalo, a to je vlastně tenhle graf - 95 HP, 130 Nm:
01:20:13
18.11.2011
18.11.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 17.11.11 21:59:00: Na 1,4 jsem viděl graf 118kW a 160Nm přímo na motorové brzdě (motor na stolici).
21:59:00
17.11.2011
17.11.2011
Šediváček
Tak když se dalo z 1,3l dostat ke 140Hp, proč by se nedalo s 1,4l dostat na 150Hp Má to i moc hezky Nm. Ale pořád to nemění nic na tom, že to je podčtvercovej motor. Kdyby se udělalo 1400ccm třeba na 68mm klice, myslím si, že by ten výkon byl ještě někde jinde i když skoro bez kroutícího momentu. Ale když koukám na ten graf, tak to možná ve 3 500ot. nebude mít ani sériový hodnoty, hodně to padá. A to je škoda na tak pěkně udělaným motoru. A "turbodíru" to má taky pěknou.
Jinak předpokládám, že ten motor už není na karburaci A olej na takový otáčky taky nebyl moc zahřátej. Ale jo, svez bych se s tím
Jinak předpokládám, že ten motor už není na karburaci A olej na takový otáčky taky nebyl moc zahřátej. Ale jo, svez bych se s tím
21:24:46
17.11.2011
17.11.2011
Evž@
-> Šediváček: je tam psané škoda 1400
21:19:22
17.11.2011
17.11.2011
Šediváček
-> milos1400: to asi nebude na vrtání 75,5mm ten motor, tak minimálně 78x78mm
23:56:01
16.11.2011
16.11.2011
milos1400
jen se mi dostal graf do rukou tak sem ho prezentoval......je to klika 78 vacka neco kolem 300 :-) vic info nevim
23:41:49
16.11.2011
16.11.2011
TTomas
-> milos1400: Pekne. To je teda dilo pana Rajtra? prozradis neco z osazeni a uprav?
22:59:15
16.11.2011
16.11.2011
TooM-As
nemáte někdo taky něco s vačkou kolem 300st. ? chci nějakou takovou pořídit tak bych rád viděl průběh .
23:44:36
13.11.2011
13.11.2011
Šediváček
-> Marty_pv: Tak větší krouťák je samozřejmostí a i kvalita zpracování dílu je úplně někde jinde, ale pořád tej "velko zdvyhovej" 1,4 nemůžu přijít na chuť
23:35:23
13.11.2011
13.11.2011
Šediváček
-> vhml: SEDR je dobrej, hlavně tam pasuje a není s tím práce.
22:34:50
13.11.2011
13.11.2011
Marty_pv
-> Tuner#2: koukni se na graf Dedly, maximum je taky jenom 131 Nm ale průběh podobný tomu z ježkova grafu a ne tomu tvýmu, bohužel to má z jiné brzdy a hrozně malej graf - pošli graf, upravím měřítko a udělám srovnání
22:22:43
13.11.2011
13.11.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 13.11.11 22:18:38: Důvod? Já ho naopak podle grafů nevidím kor když mám hlavu v podstatě v sérii... Max. hodnoty stejný, jen trochu menší krouťák dole.
22:20:42
13.11.2011
13.11.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Marty_pv 13.11.11 22:15:50: Ve velkým je v kartě auta, ale ta stupnice je úplně jinak, to asi proložit nepůjde Pokud někdo umí, pošlu ve full. To že hlava je znát, o tom nepochybuju na druhou stranu jsem čekal víc něco jako měl Dedla na bílé - třeva si to dobře udělá jen pro sebe JOKE
22:18:38
13.11.2011
13.11.2011
vhml
-> Tuner#2: Zahodit SEDR
22:17:42
13.11.2011
13.11.2011
Marty_pv
-> Šediváček: rozdíl ve výkonu nic moc ale u té 1.4 mám ještě rezervy, když srovnáš graf na momentu tak má oproti 1.3 o takových 10-15 Nm víc ve skoro celým rozsahu