skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Barva svíček posouzení
-> tibor1: ubral bych.....svíčky bych před nasazením zpět očistil
Nazdar vsem, co rikate na tyto svicky,jsou ok, pridat nebo ubrat.Diky moc
-> FORM - zlomená ojnice: Nu, EU + Burešovo pomsta.. Tohle je po pár minutách dolaďování chodu motoru a tak 12 km jízdy se zbytkem benzínu z roku 2006 (?), předtím byly čistý..

-> Jozka: Pěkné, nedávno jsem vytáhnul z feldy ještě daleko horší, měly narostlé místy až dvoumilimetrové vrstvy humusu.
Posoudit nepotřebuju
, ale dávám pro pobavení svíčky, přes který se prohnal jihozápadní vítr ve směsi s řádně odleželejma biosra*kama.. 


-> vhml: premyslel jsem jestli sem nechal prvni komoru na 210 nebo jsem zkusil 200, pripadne druha komora 160 nebo jsem zkusil 170. Rano na to mrknu.
Jedna se o 136ku, sem nenapsal pardon
Jedna se o 136ku, sem nenapsal pardon
-> Vojťas 12.08.14 20:16:19: tak ve vyšších otáčkách to na vzdušníků celý stojí a padá, tak by asi bylo fajn zjistit jaký máš. Každopádně by to sneslo cihlovější pokud to ladíš na výkon.
-> Vojťas: fotka moc neřekla....ale jestli je v realu tmavší malinko tak je to ok
-> Vojťas:
krásnýýýýý, ten nápis v pozadí je dobrej :-)
krásnýýýýý, ten nápis v pozadí je dobrej :-)
Po vyjezdu na kopec jsem vytahl svicku, asi to je chudy ze? i kdyz v realu vypadala lehce tmavsi, tka nevim, hlavni trysku jsem uz vetsi daval, i druhou komoru. Tahle je z druhyho valce, vsechny bejvaj stejny
hlavni trysky mam 120/140, vzdusniky si nevybavim, mam to v tom bordelu nekde napsany
hlavni trysky mam 120/140, vzdusniky si nevybavim, mam to v tom bordelu nekde napsany
-> Duri: Nejspíš s tou zkondenzovanou vodou a otevřeným ventilem máš pravdu. Po takové době je to možné. Může i být prožrané těsnění od zbytků vody. V každém případě bych, než bych uvedl tak dlouho odstavený motor do chodu, aspoň vyměnil těsnění pod hlavou, nevíš, jak tam bylo dlouho a v jakém je stavu. Uvidíš taky, jak vypadají vnitřky válců, opotřebení, koroze. Je to určitě menší zlo, než aby ses s tím někde na cestě trápil, když by foukal do vody.
Ostatní svíčky mají trochu napálený olej, takže motor něco pamatuje. Kolik má naběháno? Asi nejhůř je na tom svíčka vlevo. Tam asi dost pouští stěrací kroužek.
Ostatní svíčky mají trochu napálený olej, takže motor něco pamatuje. Kolik má naběháno? Asi nejhůř je na tom svíčka vlevo. Tam asi dost pouští stěrací kroužek.
Dnes som sa pustil do jedneho motora co viac ako 10 rokov stal. Prekvapilo ma, ze z druheho valca (v smere jazdy) mi po vytoceni sviecky vytieklo dost vela neznamej kvapaliny
Podla vsetkeho to je voda a na sviecke je vidno emulziu s vodou.
Otazka je, ako sa tam tolko vody mohlo dostat. Kompresne tlaky som zatial nemeral (nemam merak). Je mozne, ze bol 10 rokov otvoreny veltil a do valca natiekol kondenzat zo sacieho, alebo je to blbost, a je to voda z chladenia...
A co ostatne sviecky?

Podla vsetkeho to je voda a na sviecke je vidno emulziu s vodou.
Otazka je, ako sa tam tolko vody mohlo dostat. Kompresne tlaky som zatial nemeral (nemam merak). Je mozne, ze bol 10 rokov otvoreny veltil a do valca natiekol kondenzat zo sacieho, alebo je to blbost, a je to voda z chladenia...
A co ostatne sviecky?
-> Evž@: Vetšinou na benzín,semtam směs,...
-> Vrba: jj je to možné.Mě loni v zimě odešla jedna před valaškou.A než sem na to přišel tak sem vyměnil vše možné ale svíčku až nakonec.Fungují dobře ale chcou častěj měnit asi.Jinak sem myslel rapida,ten jezdí na etanol ne?
-> Evž@: Nee,z rapida. Vyzkoušel jsem ted jiné svíčky a pohledově je jiskra nesrovnatelně slnější,takže jsem je na zkoušku vyměnil. Tyhle už asi nebudou nic moc. Auto náhodně škubalo při akcelerci. Jsem to dával za vinu novému zapalování,ale vypada to na svíčky.
-> Vrba: ja bych řek že dobrý...já mam taky obarvenou jen jednu stranu.Akorat že mě to jde do cihlova a zastíněná strana je do bíla.A čim vic to obohacuju tim vic se zabarvuje i zastíněná část.To maš svíčku z etanol stroje? :)
-> Syny: Barva je dobrá,ale znepokojuje mě ta skvrna na zapornou elektrodou stíněné straně izolátoru. Nevim, co to je a zda to nemá částečně svod.
-> Vrba: Ja myslim ze je uplne OK. Nevim na co kdo jezdite, ale uz se parkrat resilo, ze ony slavne bioslozky v palive prave zabarvujou svicky do seda (z dlouhodobeho hlediska).
-> Vrba 20.11.13 10:31:43: za mě dobrý. Kdyby byla studená tak je černá protože nedosáhne samočistící teploty.
Mě se tyhle Boschky taky nijak pořádně nebarví. Jsou pořád bílý, jen z jedný strany lehkej nádech do hněda.
Mě se tyhle Boschky taky nijak pořádně nebarví. Jsou pořád bílý, jen z jedný strany lehkej nádech do hněda.
-> mishom: Tak co je s tebou? Chceš poradit a pak se neukážeš.
-> mishom:
tak to jsem ještě neviděl
- žábu bušit pěstí do skály, stíhačku couvat, koně zvracet v barvě francouzské trikolóry, ale takový svíce, to teda ne - nedáváš tam něco jako náhražku olova?
tak to jsem ještě neviděl

-> mishom: Jakou barvu mají plyny z výfuku? Vypadá to na spalování oleje s vodou. Ty kuličky jsou asi směs fridexu s olejem po spálení.Pak by byla barva modrobílá. Může ještě k tomu být vada v zapalování (třeba kondík, koncovky svíček a pod.) Jaké máš víčko na oleji? Ještě dotaz, co to dělá při běhu: vynechává, štěká při volnoběhu a pod? Dej vědět.
vedeli by ste mi poradiť kde sa tam tie pluzgiere vzali? to jazdím na yperit alebo čo..?
-> Bucin: Zkus komprese na dobře prohřátém motoru pokud se ti zdá že jedna svíčka vypadá diametrálně jinak. Stačí tohle : www.vapol.cz/cz/.../meric
-komprese-mk-16 Jak to používat je v příslušenství u měřiče. Z tvojí fotky jde poznat opravdu prd. Jaké máš svíce a jaký motor a jeho úpravy. Základem je perfektní těsnost celého sacího traktu, hlavně pod karb., správné otryskování a předstih. Pokud používáš SEDR, tak mi napiš do zpráv co přesně máš za motor a jeho úpravy a zkusím ti doporučit natryskování, svíčky i předstih.
-> dragon_cb_cz: nejlepší co se mi povedla nemám nic čím fotit makro 

-> Dušan: hm, neviem čo máš teraz namysli :)
edit: už vidím, knock senzor, musím si niečo o tom naštudovať :)
edit: už vidím, knock senzor, musím si niečo o tom naštudovať :)
-> minno: a od tohoto problemu nam pomaha cerna krabicka co to slysi za tebe :) viz co pouzivam.
-> Vrba: jj ja viem. Len to s tým predstihom je to tiež také laborovanie :) Keď tie detonácie človek častokrát ani nepočuje.
-> minno: No když ladím směs na dvoutaktu,kde je potřeba to trefit přesně i podle teploty vzduchu,tak je fakt,že při ideálním nastavení se ta svíčka zabarví do cihlova až do hněda.Naopak při chudém nastavení je taková světlá a hodně vypálená.Těch faktorů je tam ale tolik,že pokud s tím už nemáš pár zkušeností,tak to na barvu nejspíš neuděláš.Spíš se zaměř na správnej předstih.Tam toho můžeš nejvíc získat a taky nejvíc pokazit.Pokud Ti auto po nastartování jede bez sytiče,chudé to rozhodně nebude,..jak už psal-> dragon_cb_cz:
-> Bucin: Tohle není můj obor a z té fotky poznám prd.
-> minno: Tak vylučovací metoda
-> palinator: Pokud vím tak ne, ale barvit se tam může ledacos od ledasčeho :) Ty náhražky jsou pokud vím draselné soli, nevím jestli nějaká draselná sůl či oxid má cihlovou barvu...
-> minno: Tak vylučovací metoda

-> palinator: Pokud vím tak ne, ale barvit se tam může ledacos od ledasčeho :) Ty náhražky jsou pokud vím draselné soli, nevím jestli nějaká draselná sůl či oxid má cihlovou barvu...
-> Vrba: dík za komentár. No veď už som zistil že sa farbou sviečok až tak trápiť nemusím :) Len keď všade sa šíria mýty, že sviečky majú byť tehlové.....a to už dávno pravda nie je.
-> minno: Byt Tebou,tak se tímto vůbec nezabívám.Pokud motor zkoušíš v režimu částečné zátěže,tak tady se stejně pohybuješ v oblasti chudší,maximálně stechiometrické smesi.U 4T motoru s malým objemovým výkonem si chudší směs můžes bez problému dovolit,takto se motory i nastavují kvuli hospodárnosti. Bohatší směs dáváš pro dosažení maximálního výkonu,takže můžeš zkusit jet par kilometrů s plným plynem v plných otáčkách a pak mrknout na svíčku-stejně si ale myslím,že z toho moc nepoznáš. Co bych bral spíš za podstatné je to,aby byly všechny svíčky stejně barevné. A v první řadě nemít přetaženej předstih.Takovému motoru jinak než předstihem ublížit nemůžeš.
-> dragon_cb_cz: a co bys řekl na tohle leju přísměs olova a maliko červenaj ale tvoří se dost karbonu nejvíce na 4 válci nejmíň na 1.
Foto mizerný mobil neumí makro.
Foto mizerný mobil neumí makro.
-> dragon_cb_cz:
Náhražka olova tu barvu nedělá?
Náhražka olova tu barvu nedělá?
-> dragon_cb_cz: parádne vysvetlenie



-> minno: Jak už bylo řečeno, cihlovou barvu dělalo olovo a na bezolovnatém benzínu jí nedosáhneš ani kdybys se na hlavu stavěl. Když jsou svíčky černý, je to bohatý, když jsou bílý je to OK nebo chudý. Pokud je to chudý, tak to nejde. Takže pokud jsou bílý a jede to, tak je to OK. Pokud to táhne studený bez sytiče, chudý to nebude...
-> m8rinek: no mne ide motor pekne, akurát cca pri ustálených 2200 ot. na rovinke na 4ke motor mierne cuká, ale to ešte musím doladiť aj zmes na voľnobeh, predstih...
Ešte tie sviečky musím pozrieť raz a hlavne skúsiť vypnúť motor a vybrať sviečku hneď po jazde a nie po tom, ako ešte chvíľu motor beží pred zhasnutím na nedoladenom voľnobehu.... Ale tak chudobné by to vzhľadom na natryskovanie sedra (trysky 120/145, vzdušníky 200/140) určite byť nemalo.... Motor ide bez kuckania pekne aj za studena bez sytiča...
Ešte tie sviečky musím pozrieť raz a hlavne skúsiť vypnúť motor a vybrať sviečku hneď po jazde a nie po tom, ako ešte chvíľu motor beží pred zhasnutím na nedoladenom voľnobehu.... Ale tak chudobné by to vzhľadom na natryskovanie sedra (trysky 120/145, vzdušníky 200/140) určite byť nemalo.... Motor ide bez kuckania pekne aj za studena bez sytiča...
-> Tuner#2: To je sice pravda, ale kdyz mas rozhozenou smes i na volnobehu, tak pri zatezi bude v prdeli uplne. Rozhodne to je lepsi nastavit na volnobehu na PAL testu nez od oka. Stetka mi to tak nastavovla vzdy a nikdy s tim nebyl problem.
-> minno: No vidis, tak to je vono. Ja to hledal a nemohl najit.
Normalne jsem byl u cloveka, co ho ma doma a proste prdne na vejfuk hadici a ukaze mu to slozeni spalin a podle toho pozna jaka je smes. Jezdil jsem k nemu se skodovkou vzdycky, tak jsem si tam nechal prozkoumat i Seata, ale uz je to teda nejakej patek :)
Normalne jsem byl u cloveka, co ho ma doma a proste prdne na vejfuk hadici a ukaze mu to slozeni spalin a podle toho pozna jaka je smes. Jezdil jsem k nemu se skodovkou vzdycky, tak jsem si tam nechal prozkoumat i Seata, ale uz je to teda nejakej patek :)
-> minno: on motor s vyloženě chudou směsí se chová citelně špatně, když jsem měl mezi volnoběžnym systémem a hlavním propast, tak se to rozškubalo, šlo tvrdě a nejelo s lambdou bylo vidět že směs je evidentně chudá...
-> Syny: našiel som článok z Ministerstva životného prostredia z roku 2006, kedy sa na Slovensku začal predávať benzín s bio zložkou, tak asi na tom niečo bude :) A podiel biozložiek sa z roka na rok zvyšuje. Takže srať na zafarbenie izolátora :-)
PAL test myslíš na emisnej kontrole, alebo si bol v nejakom špecializovanom servise?
www.ecb.sk/fileadmin/.../ Singliar_Slovnaft.pdf
PAL test myslíš na emisnej kontrole, alebo si bol v nejakom špecializovanom servise?
www.ecb.sk/fileadmin/.../ Singliar_Slovnaft.pdf
Podle PAL testu poznáš prd, motor v zátěži ať už částečné a nebo plné se chová úplně jinak než na volnoběžný systém.
Co se týče bervy m8 bude mít pravdu, já jezdí výhradně 100vku a svíčky jsou lehce do cihlova, ale ne výrazně jako tomu bejvalo kdysi.
Co se týče bervy m8 bude mít pravdu, já jezdí výhradně 100vku a svíčky jsou lehce do cihlova, ale ne výrazně jako tomu bejvalo kdysi.

-> minno: Nevim, jednou jsem to slysel tusim od cloveka kterej mi ladil motory a jednou dokonce to tady psal i Petr S. Udajne se do paliv pridavaji nejaky bio slozky, ktery tohle muzou zpusobovat. Ale jako fakt to mam jen z doslechu, kdyz jsem resil to samy co ty. Od ty doby je mi to uplne u prdele, protoze to auto jezdi porad stejne a jestli ma svice cihlovy nebo bily je mi sumak, kdyz je podle paltestu smes i predstih OK 

-> minno: vim já, jen podle něj nepoznáš bohatost... To že je bílej, neznamená, že je to nutně chudý.... ale jaký to je ví jenom lambda :))).
-> m8rinek: čiže biely izolátor je OK?
-> minno: svíčky na tzv. cihlu barvila příměs olova v palivu, která tam dnes bohužel není, takže na svíčce už lze pozorovat jen brutální bohatost v podobě sazí... Nic víc, nic míň...
-> Tuner#2: sviečky sú NGK BCP6ES, presne to, čo ty.
-> Syny: čože, že bioprímes v benzíne?
To počujem prvýkrát. Jazdím natural 95. Ja som mával aj u 120 motora sviečky v porovnaní s inými ľuďmi akosi až moc biele, len trošku hnedého poprašku na izolátore vždy bolo. Teraz u 136 je však izolátor úplne biely. Boh sa v tom vyzná.
-> Syny: čože, že bioprímes v benzíne?

-> minno: Ja tedy nevim, ale ja mam bily svice na aute taky a i motorar mi rikal, ze to chudy neni (po premereni) a ze to zrejme dela nejaka ta bio primes v benzinu. Nevim co tam lejes za benzin - predpokladam Natural 95 a k tomu aditiva (nebo na tej 136ce vlastne uz bejt aditiva nemusi, coz?), tak to je dalsi veci, ktera to muze delat, ze proste ta svice je spis do svetla. V dnesni dobe bych se ty barvy svicek asi jako modly nedrzel, spis bych veril nejakymu PAL testu. A to ze mas izolator cistej, to je jedine plus - snad bys ho nechtel zajebanej od oleje? :)