skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Barva svíček posouzení
-> minno 26.04.13 19:12:54: A svíčky máš jakou tepelnou hodnotu?
-> Tuner#2 26.04.13 18:15:39: Dnes som spravil asi 70 km jazdu, potom vybral sviečky a izolátor biely. Predstih hm no čo ja viem, priveľký asi ani nie. Aktuálne cca 14 stupňov na voľnobehu. Nejaké km som jazdil s 10; 12 stupňov, ale so 14 st. motor ide krajšie. Ináč motor konfigurácia +/- to čo máš ty, karburátor natryskovaný rovnako, sviečky rovnaké, rozdeľovač bezkontakt upravený od Urbiho (niečo na spôsob 880tky 136x). Tak a teraz babo raď.
-> minno 26.04.13 17:40:20: Svíčce stačí pár km na dobře prohřátém motoru (což je min. 10 - 15km) a pak hned chcípnout = hned víš na čem jsi. Zároveň stačí pár sekund na sytič a jsou obvykle černé. Nemáš moc velký předstih?
-> minno: To už by mělo bejt vybarvený ne
Ako dlho asi trvá než sa sviečky vyfarbia? :-)
Po cca 950 km na novom motore sú sviečky furt bez farby, izolátor biely, čistý.
Farba elektród aj celkovo sviečky zodpovedá tomuto obrázku -> fidelmc 02.07.12 11:59:18: (tie sviečky v strede).
Popis motora mám v karte auta. Setup rovnaký ako jazdia aj iní (Tuner2, Kapřík....)
Chudobné by to však nemalo byť, karburátor je dosť obohatený.
Po cca 950 km na novom motore sú sviečky furt bez farby, izolátor biely, čistý.
Farba elektród aj celkovo sviečky zodpovedá tomuto obrázku -> fidelmc 02.07.12 11:59:18: (tie sviečky v strede).
Popis motora mám v karte auta. Setup rovnaký ako jazdia aj iní (Tuner2, Kapřík....)
Chudobné by to však nemalo byť, karburátor je dosť obohatený.
-> Bukaj: Diky! to mas pravdu, ten natrubok je upchaty. Podiel na tom ma aj fakt, ze povodny majitel nevypustil vodu a za tych 10 rokov co to stalo vznikol v motore instantny Fridex
Stacilo zaliat opat vodou a Fridex bol ako novy
. Uz som to asi 10x preplachol a stale ide hrdzavo-oranzova voda 
No myslim, ze ten motor je zrely na GO.
P.S.: motor zatial nezahodim, ale ak ma bude s..t tak pude!

Stacilo zaliat opat vodou a Fridex bol ako novy


No myslim, ze ten motor je zrely na GO.
P.S.: motor zatial nezahodim, ale ak ma bude s..t tak pude!

-> Duri: Tak MBG, jo?
To ten motor rovnou zahoď a řekni mi kam...
A teď vážně: to s tou svíčkou 1. (4.) válce je závada, která se časem stala vlastností
4. vložka se blbě chladí - jednak tam je nejteplejší voda (nejdále ve směru okruhu od chladiče) a druhak - u MB zarůstá rzí a vodním kamenem nátrubek hadice propojky okruhu topení, u novějších stovek a 742 je tam místo nátrubku zátka, v důsledku čehož se zanáší prostor mezi 4. vložkou a blokem usazeninami a 4. válec se přehřívá. Pak na něm rychleji odcházejí kroužky, více se opotřebovává vložka a také nejčastěji tam foukne těsnění...

To ten motor rovnou zahoď a řekni mi kam...

A teď vážně: to s tou svíčkou 1. (4.) válce je závada, která se časem stala vlastností

4. vložka se blbě chladí - jednak tam je nejteplejší voda (nejdále ve směru okruhu od chladiče) a druhak - u MB zarůstá rzí a vodním kamenem nátrubek hadice propojky okruhu topení, u novějších stovek a 742 je tam místo nátrubku zátka, v důsledku čehož se zanáší prostor mezi 4. vložkou a blokem usazeninami a 4. válec se přehřívá. Pak na něm rychleji odcházejí kroužky, více se opotřebovává vložka a také nejčastěji tam foukne těsnění...

-> Bukaj: Parada! to som chcel pocut, ty si asi jasnovidec
Poslednych par krat bezal motor naozaj len na sytic v garazi. Je to motor zo stareho vylietaneho MBG, a naozaj ta prva (svetla) sviecka je z 1. valca po smeru jazdy. To je na MBcku zavada, alebo vlastnost?
Ked sa to podari nastartovat, tak po chvili ten motor nebezi az tak zle, sem tam vynechava. Ale to skoro kazda skodovka.Po zahriati ide celkom dobre, ale nie hladko. Problem so zrychlenim a kopcami, inac celkom fajn.


Ked sa to podari nastartovat, tak po chvili ten motor nebezi az tak zle, sem tam vynechava. Ale to skoro kazda skodovka.Po zahriati ide celkom dobre, ale nie hladko. Problem so zrychlenim a kopcami, inac celkom fajn.
-> Duri: Motor bere slušně olej a jedna svíčka je omytá od vody... takže těsnění pod hlavou, kruhy, gufera :)))
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): To by bola parada
Potreboval by som s tym ist na emisnu a STK a uz minule sa mu to nevidelo
-> All: dakujem pani, to ze su asi 3 valce KO ste ma teda vobec nepotesili, ale co by sme chceli od 45 rocneho motora s pofidernou minulostou

Potreboval by som s tym ist na emisnu a STK a uz minule sa mu to nevidelo

-> All: dakujem pani, to ze su asi 3 valce KO ste ma teda vobec nepotesili, ale co by sme chceli od 45 rocneho motora s pofidernou minulostou
-> Duri: Co o tom píšeš, by odpovídalo na to, že do min. jednoho válce teče voda. Tipoval bych 4. válec (1. po směru jízdy) a že z něj bude ta svíčka vlevo. Dvě prostřední svíce vypadají na to, že do válců teče nadprůměrné množství oleje (vodítka ventilů), svíčka vpravo je na tom trochu lépe. U té první svíčky zleva také patrný průnik oleje do spalováku, ale voda ve válci má skvělou dekarbonizační schopnost
Ale dle stavu svíček bych řekl, že motor běžel dlouho na sytič, nebo je příšerně bohatá směs (ucpanej filtr apod). Pokud ne, tak je motor opravdu dost v háji...

Ale dle stavu svíček bych řekl, že motor běžel dlouho na sytič, nebo je příšerně bohatá směs (ucpanej filtr apod). Pokud ne, tak je motor opravdu dost v háji...

-> Duri: Ak nemas merak na tlaky, tak v pondelok mozem priniest
-> Duri: Možná všechny válce pálí dobře, ale 3 berou slušně olej.
-> Duri: zmeř si kompresní tlaky.bud bude ten jeden valec KO nebo budou ty tri KO
-> Duri: spíš min. 3 válce nepálí dobře
-> Vrba: bud prosim konkretnejsi, viem ze min jeden valec nepali dobre, so startom je tiez problem. Odhliadnuc od sucasneho stavu, myslis, ze teplota sviecok je OK, alebo by sa hodilo zvysit? Udavany kompresny pomer je 9. Motor sa jemne prehrieva a mizne voda...
-> Duri: ...po motoru
-> fidelmc: 6 není potřeba si myslím.. Kdyby jsi měl svíčku nepřiměřeně studenou, barvila by do černa, protože by nedosáhla samočistící teploty.
Pardon, jeste pripisu otryskovani-1st 120/vz190 2st 140/150 , Nevim jestli mam pretriskovat i ekonostat, na pandě je psano, ze ovlivnuje bohatost smesi v celem spektru otacek.
Jo jeste otazecka, detonace pri volnobehu, je to blbost, nebo ne? Slysim zvuk jako kdyz se luskne prstama, sam nevim jaky je zvuk detonaci. Novej motor, vyfuk zni jak zvon, predstih jsem zvednul ze 7 na 10, jede to lip ve strednich a vyssich otackach, porad to lehce pocukava na prechodech a pri castecne zatezi to lehounce puhupuje. Ale je to omnohem lepsi nez se seriovym otriskovanim 115/200-135/160
Nemam pouzit radeji NGK BP6HS nez 7 ??
Natriskovani resim zde skoda-virt.cz/cz/.../1628 86-natryskovani-sedr-130-2 65-265
Jo jeste otazecka, detonace pri volnobehu, je to blbost, nebo ne? Slysim zvuk jako kdyz se luskne prstama, sam nevim jaky je zvuk detonaci. Novej motor, vyfuk zni jak zvon, predstih jsem zvednul ze 7 na 10, jede to lip ve strednich a vyssich otackach, porad to lehce pocukava na prechodech a pri castecne zatezi to lehounce puhupuje. Ale je to omnohem lepsi nez se seriovym otriskovanim 115/200-135/160
Nemam pouzit radeji NGK BP6HS nez 7 ??
Natriskovani resim zde skoda-virt.cz/cz/.../1628 86-natryskovani-sedr-130-2 65-265
-> vhml:
To máš pravdu, já ty prostřední mám taky tmavší.
To máš pravdu, já ty prostřední mám taky tmavší.
-> fidelmc:
Takhle vypadaly svíce na mým, sériovým motoru Š120 se SEDRem 135.
Takhle vypadaly svíce na mým, sériovým motoru Š120 se SEDRem 135.
-> fidelmc: mě tohle dělá 5kanál taky vzhledem k jiné konstrukci výfukových kanálů pro vnější a vnitřní válce. Jezdit, neřešit. Nestyděl bych se obohatit.
-> fidelmc:
Máš to nějaký chudý.
Máš to nějaký chudý.
Vyfuk. Jinak docela des prechody, eRkovy svody naji prumer 32,5mm a trubky vyfuku 30mm a uplne jinou roztec- Ronelt, hned jim tam pisnu
Jak tak zajizdim motor, koukam na svice. Je mi divny, ze krajni 1 a 4 maji jine zabarveni nez prostredni 2 a 3 svicka.
Svicka NGK BP7HS (ze by moc studena?)
Motor: 130, KP 10,3 , vacice 265/265
Jo a kdyz jsem odmontoval vyfuk , tak v trubce od 1 a 4 valce jsou hrudkovate usazeniny cihlove barvy pod cernou sametovou vrstvickou. V duhe trubce od 2 a 3 valce je jen cerna vrstvicka, sametova :)
Viz foto
Svicka NGK BP7HS (ze by moc studena?)
Motor: 130, KP 10,3 , vacice 265/265
Jo a kdyz jsem odmontoval vyfuk , tak v trubce od 1 a 4 valce jsou hrudkovate usazeniny cihlove barvy pod cernou sametovou vrstvickou. V duhe trubce od 2 a 3 valce je jen cerna vrstvicka, sametova :)
Viz foto
Nieco na postudovanie: stekly.wz.cz/svicky.html
-> palinator: Zkusím změřit.
-> Markop: Komprese je seriová, stejná jako u fabky - hlavu jsem nesnižoval. Jo, to jsou pořád ty samý patnáctky. Nejhorší je, že to nic moc nejede, ale startuje bez problémů a volnoběh nekolísá, navíc mi není jasný, jak můžou být svíčky bílý, když na 8km trasu mám skoro na 1km sytič. Čekal bych, že budou spíš dost černý.
-> Sepp: Je to chudý, nebo se už fakt přehřívají. To jsou stále ty patnáctky nahoře? Má ten motor sériovou kompresi?
-> Sepp:
Hladina?
Hladina?
Po čase doplnění otázky. Osazení karbu 1. kom. 125/200 2. kom. 145/140, cesty denně 8km tam 8km zase zpátky, někdy delší trasy do 30km po městě. Svíčky úplně bílý, výkon někam zmizel. Startuje na první otočení, volnoběh kolem 750ot/min, přechody v pořádku - bez zakuckání. Rozdělovač 880 Hanhart nový, předstih 7°, Sedr nový, seřízený od Kratochvíla. Ac pumpa má novou originální membránu. Nějaké rady, kde pohledat potracený výkon?
-> m8rinek: presne tak, čo ak má proste chudobno nastavený voľnobeh a posledné 3 kilometre šiel viacmenej na voľnobeh...tam nepomôže obahacovať prvý, či dokonca druhý stupeň...
Ono taky zalezi, kolik ma ta svicka najeto, ze zacatku je kazda bila
.
Bohzel na svicce se projevi jak faktor smesi, tak faktor tepelny hodnoty. Takze bych nejdriv nastavil smes takovou jakou chci a pak resil barvu svicky a jeji tepelnou hodnotu...

Bohzel na svicce se projevi jak faktor smesi, tak faktor tepelny hodnoty. Takze bych nejdriv nastavil smes takovou jakou chci a pak resil barvu svicky a jeji tepelnou hodnotu...
Já jsem asi debil, ale na těch fotkách kde je hovno vidět vidim akorát bílej izolátor, barva elektrody mě přeci nezajímá, takže za mě směs chudá, ubrat na vzdušníku na prvním stupni.
Jinak takhle to zkoumat je uplně k hovnu, chce to provozovat motor v zátěži na jednotlivý režimy karburátoru a bezprostředně po tom zkontrolovat svíčku, aby jsi věděl, kde máš rezervu...
Jinak takhle to zkoumat je uplně k hovnu, chce to provozovat motor v zátěži na jednotlivý režimy karburátoru a bezprostředně po tom zkontrolovat svíčku, aby jsi věděl, kde máš rezervu...
-> Sepp: Druhý stupeň určitě 145 :) Svíčky ok. Případně doporučím ti NGK BCP6ES cca 80,-, perfetkní svíčka pro motor bez velkého KP a z vačkou do 265,velice se mi osvědčila, skvělé starty, ještě lepší výdrž a jízda. Jinak studenější NGK BCP7ES je na více tepelně namáhaný motor.
-> Markop: nevím jaké má ambice :)
-> Sepp: Jasně :-)
A sedmnáctky jsou teplejší, v takovém motoru se přehřívají.
A sedmnáctky jsou teplejší, v takovém motoru se přehřívají.
-> Markop: já jo, akorát ostatní účastníci provozu nevědí, že jsou moji soupeři
-> vhml: díky, svíčky jsou 15ky, sedumnáctky byly bílý. Trochu ještě přizvednu II. stupeň třeba trysku na 145?

-> vhml: díky, svíčky jsou 15ky, sedumnáctky byly bílý. Trochu ještě přizvednu II. stupeň třeba trysku na 145?
-> vhml: On s tím závodí?
Ne běžný jezdeni v poradku, na sport chudý případně špatná tepelná hodnota
-> Sepp: Přesně takhle by měly svíčky vypadat.
-> Sepp:
Malý atlas lokomotiv, to chci..
Malý atlas lokomotiv, to chci..

Jedná se o fotku té samé svíčky, ostatní jsou vzhledově stejné.