Oleje není třeba se bát. Pořád to plní nějaký specifikace a rozhodně to není tak, že by na jedný lince místo salámu začli najednou vyrábět olej. Pořád je to normální motorovej olej z rafinérky, jen v jiný krabici.
Sundej víko ventilů, pokud to není celý zalepený karbonem, tak ho tam směle nalej.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej po milionte :(
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 314 až 363) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> Westas: Udělal bych to jak radí -> palinator: , než tam naleješ SL, tak bych tam jako mezistupeň dal něco "horšího". Třeba můj oblíbený Shell Helix HX-3 15W-40, který právě koupíš buď jako SG nebo SJ a v ČR se po internetu dá sehnat okolo 350 Kč za 4 litry, takže u vás odhaduju něco okolo 12-14 EUR?
A budu tady teda asi za kacíře, ale na Kaufland/LIDL/podobných olejích nevidím nic tak strašlivýho, do sériový škochtle je to pořád ještě luxus...
A budu tady teda asi za kacíře, ale na Kaufland/LIDL/podobných olejích nevidím nic tak strašlivýho, do sériový škochtle je to pořád ještě luxus...
-> Westas: kamaráduv příběh s výměnou oleje.. a následnou výměnou 4 motorů sem tu už prezentoval...
kup si to co tam patří.. 15w50 M8AD paramo a jezdi spokojeně dál :)
kup si to co tam patří.. 15w50 M8AD paramo a jezdi spokojeně dál :)
-> Westas:
Neřikám že se nemůže nic stát.. já to udělal takhle a nic se nestalo. Ovšem přínos na odjetým motoru zas tak moc nevidim. Je to jen pro dobrej pocit a možná na nějaký machrování jak je motor po těch letech čistej.
Neřikám že se nemůže nic stát.. já to udělal takhle a nic se nestalo. Ovšem přínos na odjetým motoru zas tak moc nevidim. Je to jen pro dobrej pocit a možná na nějaký machrování jak je motor po těch letech čistej.
-> Westas: to radši najezdím 30tkm na mogulu / castrolu ,, než abych si lil do motoru nějakej sajrat ze supermarketu, ale každému podle gusta 

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): tiež žijem na dávkach od štátu, ako dôchodca, vedz že aj ty by si kúpil :P
-> palinator: dík.
-> palinator: dík.
čosi z TechWebu
Vseobecne sa neodporuca razovy prechod na olej novsej specifikacie o viac ako jeden stupen (tj napr z API SE na SL moze sposobit problem) z jednoducheho dovodu - oleje novsej specifikacie obsahuju ine aditiva sposobujuce rozklad usadenin v mazacom okruhu (a z toho vyplyvajuce riziko upchania mazacich kanalov uvolnenymi usadami).
A toho sa obavam, že sa to niekde upcha a zadriem super motor. Tak ma zaujíma či je to riziko až také veľké.
Vseobecne sa neodporuca razovy prechod na olej novsej specifikacie o viac ako jeden stupen (tj napr z API SE na SL moze sposobit problem) z jednoducheho dovodu - oleje novsej specifikacie obsahuju ine aditiva sposobujuce rozklad usadenin v mazacom okruhu (a z toho vyplyvajuce riziko upchania mazacich kanalov uvolnenymi usadami).
A toho sa obavam, že sa to niekde upcha a zadriem super motor. Tak ma zaujíma či je to riziko až také veľké.
-> Westas:
Bejt tebou bych dal nejdřiv nějakej mezistupeň... API SG nebo SJ... po 2000 vyměnit (uvidíš co to rozpustí za sračky a rychle se aditivace vyčerpe) a dát to SLko.
Bejt tebou bych dal nejdřiv nějakej mezistupeň... API SG nebo SJ... po 2000 vyměnit (uvidíš co to rozpustí za sračky a rychle se aditivace vyčerpe) a dát to SLko.
-> Westas: s kolika ses musel porvat důchodcema aby na tebe jeden zbyl 

-> Westas: tak radsej by som dal nieco poriadne ale ked je to zbytocnost tak ho tam daj
-> castrol: do konštrukčne starého motora je dávať nový moderný drahý olej ako napríklad Castrol MTX zbytočné. Pri prvom pohlade na bandasku som uvážil že olej splňuje nejaké moderné normy, teda nekvalitný nebude a tak som ho kúpil. Navyše mám v pamäti že 15W-40 sa do škodováckeho motora hodí. Asi takto prebehol môj vnútorný monológ pri kúpe.
-> Westas: co ta vedie k takemuto nakupu ?
Zdravim, mam v S105L ´81 olej Dynamax M7AD 10W-40 API SD/CB a ulakomil som sa na olej Kaufland 15W-40 ACEA A3/B3, API SL/CG-4, MB-Freigabe 229.1 (za 10€ 5 litrov no nekup to)
No a čosi som si prečítal a začínam mať obavy či ho budem môcť použiť. Čo vy na to? Motor má nabehaných cca 75 tis. je relatívne tichý a relatívne dobre štartuje.
No a čosi som si prečítal a začínam mať obavy či ho budem môcť použiť. Čo vy na to? Motor má nabehaných cca 75 tis. je relatívne tichý a relatívne dobre štartuje.
-> palinator: pozri sa, kukni návody, či môzu ísť oleje 10W-40 a ak hej, tak choď do toho...totižto predpokladám, že táto spotreba oleja je hl. za studena a tam tá 10W40 sakra pomôže...som to tak urobil v Corse B 1,2 8V a tiež v Peugeote 407 1,8 16V...na oboch autách to veľmi pomohlo...
-> vhml:
Jojo, ECOTEC...
Tak ono to jakš takš jede, nejni to nějakej extra žrout, ale to provedení - děs. Už to mělo malou generálku potom, co se uštípl kus ventilu.
Můžu vyfotit. Překroužkovali to, udělali hlavu, chvíli to olej nežralo a po pár tisících je to stejný, jako to bylo. Ale možná je to olejem, kterej tam nalili nějakej jinej.
Jojo, ECOTEC...


-> palinator: nebal bych se toho, za studeno ale budou slyšet hydroštely, ale to bych neřešil. Prej Ecotec, jo pěkný hovno mladá paní...
-> darabos:
Nevím, jaká teplota oleje je "provozní", ale při 100°C se dle tabulkových hodnot liší a to i mezi jednotlivými zimními indexy (10W vs. 15W), samozřejmě především v letních indexech (10W-40 vs. 10W-50). I kdyby to mělo žrát stejně, tak to aspoň nebude tak drahý...
Nevím, jaká teplota oleje je "provozní", ale při 100°C se dle tabulkových hodnot liší a to i mezi jednotlivými zimními indexy (10W vs. 15W), samozřejmě především v letních indexech (10W-40 vs. 10W-50). I kdyby to mělo žrát stejně, tak to aspoň nebude tak drahý...

-> palinator: opravte ma ak sa mylim, ale pri prevadzkovej teplote maju skoro vsetky (moderne) motorove oleje skoro rovnaku viskozitu. Rozdiel je skor ako sa spravaju pri krajnych, teda nizsich a vyssich teplotach, podla mna ten hustsi olej je hustsi az kym sa nezahreje...takze ak to zere olej, tak aj potom to bude zrat.
Vážení, vím, že se to sem nehodí, ale myslím, že poradíte líp, než na nějakých "inteligentních"
; jiných fórech. Jde o sOpela Vectru B 1,6 16V (185 tkm), která je vyhlášená spotřebou oleje. Nyní je tam Castrol Magnatec 5W-40 a protože se tam ten olej leje jak do kanálu, napadlo mě "zacpat" hrdlo použitím hustšího (a levnějšího) oleje 10W-40. Osobně si myslím, že se tím vyloženě nic zkazit nemůže, na stránkách Mogulu je to přímo v mazacím plánu, nicméně od výrobce je doporučován 0 a 5W-40, takže pro pár stovek nechci zbytečně zničit motor. Chci jen mít na výměnu čistý svědomí.
Díky.
Díky.
tak ja do vsech favo motoru, co mam tak nejak udelany davam mogul extreme 10W40 (v akci se necha koupit za 370kc 4 litry) - menim po cca 12tis. km nebo trech letech, do neceho na dojeti davam olej z lidlu 15W40 za 230kc - mam favo motor, kterej na tuto sr*cku najel 17tis. km bez vymeny, ale to je motor se kterym se jiz moc nepocita
nicmene v nem zatim nic nemlati a funguje, ale je to hroznej lenoch

nevím co řešíte olej sou podobny, jen to většinou šmrncnou jinou přísadou, kdo to nechápe, ten si za to může sám
-> palinator: asi tak...výrobca okydávať nebude, ale tie olejové eshopy sú niekedy pekne scestné...
-> Kubina AVTOBA3 CCCP:
Abys neřekl, že kecám... oficiální katalogové listy
Mogul Extreme 15W/40
www.mogul.cz/produkty/Kat alogovyList.aspx?kodproduk t...
Mogul Felicia 15W/40
www.mogul.cz/produkty/Kat alogovyList.aspx?kodproduk t...
Tak komu věřit?
Abys neřekl, že kecám... oficiální katalogové listy
Mogul Extreme 15W/40
www.mogul.cz/produkty/Kat alogovyList.aspx?kodproduk t...
Mogul Felicia 15W/40
www.mogul.cz/produkty/Kat alogovyList.aspx?kodproduk t...
Tak komu věřit?
-> Kubina AVTOBA3 CCCP 02.06.10 21:56:13: Prostě Mogul Felicia je sračka po které bude motor za 50tkm černý jak bota...
palinator 02.06.10 22:47:41 napsal: → Kubina AVTOBA3 CCCP:
A tos vzal kde? Na oficiálních stranách (a obalu mýho Extreme 15W/40) je SL a u Felicie SL uvádějí také.treba tady
www.oleje-eshop.cz/Automo bilove-oleje/.../370-Mogul -FELICIA-15W-40-1L-.html
jakekoliv stribrne baleni od mogulu,znamena vrchol ve sve tride
A tos vzal kde? Na oficiálních stranách (a obalu mýho Extreme 15W/40) je SL a u Felicie SL uvádějí také.treba tady
www.oleje-eshop.cz/Automo bilove-oleje/.../370-Mogul -FELICIA-15W-40-1L-.html
jakekoliv stribrne baleni od mogulu,znamena vrchol ve sve tride
-> Kubina AVTOBA3 CCCP:
A tos vzal kde? Na oficiálních stranách (a obalu mýho Extreme 15W/40) je SL a u Felicie SL uvádějí také.
A tos vzal kde? Na oficiálních stranách (a obalu mýho Extreme 15W/40) je SL a u Felicie SL uvádějí také.
-> Kubina AVTOBA3 CCCP:



ferrari 02.06.10 17:39:47 napsal: Tommyk 01.06.10 23:23:26 napsal:
→ ferrari: je to stejný jen přejmenovaný.. koukej na
specifikace a máš to
Nie-nie, nič pozerať nebudem, ja to mám na háku, celé špiritizovanie o olejoch…iba som chcel podotknúť, že ten Mogul Felicia je to isté čo Mogul Extrem (predtým GX, čo GXpro) a teda to nebude špatný olej…iba som chcel podotknúť, že ten Mogul Felicia je SH a Mogul Extrem SF,takze to nebude to iste
→ ferrari: je to stejný jen přejmenovaný.. koukej na
specifikace a máš to

Tommyk 01.06.10 23:23:26 napsal:
→ ferrari: je to stejný jen přejmenovaný.. koukej na
specifikace a máš to
Nie-nie, nič pozerať nebudem, ja to mám na háku, celé špiritizovanie o olejoch...iba som chcel podotknúť, že ten Mogul Felicia je to isté čo Mogul Extrem (predtým GX, čo GXpro) a teda to nebude špatný olej...
→ ferrari: je to stejný jen přejmenovaný.. koukej na
specifikace a máš to

-> VeTeV: :zmer a uvidis,bud budou vysledky na vybornou a pak si potvrdis kvality motoru a nebo bude za b) a pak to budem chyba mereni

-> Pavel P..: jj asi to podstoupim 

-> VeTeV: změříme, ať víš na čem seš

-> petr s: stále se k tomu odhodlávám, ale po Kapříkov procitnutí mám strach 

-> VeTeV: Nedělej to
-> sep: -> suri: ja asi provedu měření tlaku na karkuli po 12tis, jezdeno na 15W/40 Magnatec 

-> ferrari: je to stejný jen přejmenovaný.. koukej na specifikace a máš to 

-> ferrari:
Snad je, ale Mogul Xtreme ani GTX neexistuje...
Snad je, ale Mogul Xtreme ani GTX neexistuje...

Nechce sa mi to všetko čítať, ale nie je Mogul Felicia to isté, ako Mogul Xtreme, alebo Mogul GTX (všetko API SL, 15W-4O)???
-> sep: Felicia mpi 350 000km , jazdený na castrol 10W/40 od výroby , kedysi GTX potom Magnatec , tlaky na valcoch 13,5 13,5 13,5 13
Ad castrol,motor 1,4 MPI jezdeny jen na syntetiku od castrolu,najetych 165tkm,tlaky 14-15 na vsech valcich,(mereno registracnim kompresiometrem,ne tlakomerem na pneumatiky).....kazdy ma moznost volby.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: záleží ako daleko jazdíš inak nešahaj nato , ono to nespraví auto provozu neschopné
-> darklord: Je fakt ze tech 200m domu to muzu dotlacit vzdy 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: myslim ze nejak radikalne ta to nemoze vypiect, sak nejazdis daleko od garaze ;) a neverim ze by sa to vysralo behom chvilky do stavu nepojazdne
-> darklord: Aby me to nekde nevypeklo. Byses mi pak tlemil, ze jsem debil a selhala 136... Ale radsi nerypat no.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nerypeme do toho co funguje, ze kolego? a kor u skodovky
-> suri: A jaky je tvuj zkuseny nazor? Rozesrat funkcni motor kterej pekne jede a nejsou s nim problemy a nebo to nechat byt? Osobne bych to nechal byt 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: victor , goetze , a iná čína a polsko , kde bud nie je nič alebo TEMuC
-> suri: Tak to tam nebylo urcite
OTazka kdo dalsi vyrabi tato tesneni krom viky a temacu. Na autokelly maj jeste Victor Reinz, ale pochybuju ze by to bylo tohle.

-> Jarda/felda: Otazka jak vypada samostatne... Nezdalo se byt nekvalitni, hold blbost no. Nechce se mi ho menit jen kvuli blbymu pocitu 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: nebolo naňom napísané RS ? -> Jarda/felda: na vike na boku alebo v strede bolo vyrazené / silikonové RS