Olej po milionte :(

prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 264 až 313) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
řadit dle data
19:03:01
21.10.2014
m8rinek
Tak v návodu je dokonce jen 5w30 a 10w30 s API SG, SH nebo SJ. Tak co tam? Momentálně tam němec má 10W40...
11:21:00
21.10.2014
darklord
-> m8rinek: do spajzky a diferaku jedine to co tam davaju vo fabrike, a je jedno ci je to japonec alebo fasista. Ja som si diferak sprovodil zo sveta za usetrenych 400Kc (specifikacie sedeli, ale holt..), do prevodovky uz som potom dal co tam dal vyrobca.
07:06:57
21.10.2014
vhml
-> m8rinek 20.10.14 22:30:14: třeba do převodovky v Galaxy se dá nalejt olej jedný jediný specifikace, kterej vyrábí jen OMV a originál. Všechno ostatní je špatně.
06:42:10
21.10.2014
MVM
-> m8rinek 20.10.14 22:30:14: Asi takhle: Tak jak většinou žádnou větší chybu značkou motorovýho oleje a její případnou změnou chybu neuděláš - u převodovek to může být právě naopak. ALE zase záleží na převodovce,některý jsou na olej citlivý,jiné zase zkousnou téměř vše. (A neznamená že 75W/90 je stejný oil u všech výrobců) A taky pozor na to co Ti budou vnucovat případně v autorizáku v čr..kolikrát i oni sami tam dávají (pokud vůbec) univerzální Castrol doporučený dealerem a budou tvrdit že je to to nej co...

Vyplatí se na téma převodovek projít např.Mazda forum,nebo www.oleje.cz - diskuzi,kde se určitě dozvíš co opravdu v Mazda převodovce funguje.4
00:20:46
21.10.2014
U-Geen
-> m8rinek: do prevodovky / diferaku idealne do Mazdy nebo zjistit presne co tam lejou ... aspon u Suzuki prevodovky rady delalaly kraviny pokud se tam nalilo neco jinyho ac stejnych parametru. Japonec nakonec :)
22:30:14
20.10.2014
m8rinek
-> MVM: Takže pro nápň převodovky zajít přímo do Mazdy?



Zítra kouknu co píšou v příručce ;). Mazdu jsem umístil do nejvzdálenější garáže a tam už mě dnes nikdo nedostane :))).
20:01:12
20.10.2014
MVM
-> m8rinek 20.10.14 19:58:07: Viskozita nic neříká - je vztažená k okolnímu klimatu a podmínkám provozu. Ale je dobrý mít přehled co tam ofiko správně patří. Co tam bylo doposud?

Jo a teď čtu že se chystáš vypouštět z převodovky - na tohle jsem už vyučenej .. tam dám to co tam má být origo/nebo radši neměni vůbec.. S difem je to podobný,je třeba si uvědomit že v převodovce a difu to nejspíš už znova měnit nebudeš,nebo potažmo budeš ale asi za hoodně dlouho - tím pádem se cena za origo náplň zredukuje. Furt lepčí než řešit že to s tím či oním olejem nechce za těch či oněch podmínek řadit...
upraveno 1x, naposled 20.10.2014 20:06:34
19:58:07
20.10.2014
m8rinek
-> MVM: Co si pamatuju tak Mazda doporučuje tuším jak 10w40, tak 5w30 i 5w40. Jaké specifikace z hlavy nedám. Zítra kouknu do příručky...
19:41:23
20.10.2014
MVM
-> m8rinek 20.10.14 19:31:10: Pro jistotu se jen mrkni jaký má Mazda požadavky na výkonostní normy .. ale na 99,9% bych dal Q8 Já to jezdím ve Fabii RS,brácha ma 1,8TRS a jezdí ji tam už 100tis km s výměnama po 10tis/rok 4



Specifikace: ACEA A3/B3, A3/B4, API SM/CF, MB 229.3, GM LL-025B, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, Renault RN 0700, RN 0710, PSA B71 2296, Porsche A40
upraveno 1x, naposled 20.10.2014 19:43:41
19:35:15
20.10.2014
charon
A propos - Q8 je jedna z mala firem, který si vyráběj vlastní oleje od píky. A počítaj se do toho lepšího.



Ja jezdim ve všech autech Total Quarz 7000 10W-40, neb ho dovedu sehnat za dobrou cenu
19:31:10
20.10.2014
m8rinek
-> MVM: Je to do MX5, 107kW, VVT, 120tkm najeto, 12let starý auto...



Co do převodovky? Doporučují www.millersoils.cz/trx-sy nth-75w90-gl4-5?c=84



Do difu zase www.millersoils.cz/crx-75 w90-nt1?c=207 je tam špéra...
upraveno 1x, naposled 20.10.2014 19:36:40
17:15:22
20.10.2014
MVM
-> m8rinek: Pokud to není nějaká novota auto s padesáti a míň najeto - tak bych se do seriovky na běžné přemísťování zA do B z vysoka na Millers vyprdnul a jezdil bez obav Q8 (pokud splňuje specifikace -nevm do čeho to máš- viskozita je jen doporučená) Formula Excel 5W/40 je kvalitní a cenově dostupný - sám ho jezdím 4 (1rok/15000km)
upraveno 1x, naposled 20.10.2014 17:16:13
12:38:57
20.10.2014
m8rinek
-> vhml: já bych se právě rád vyhnul millersu za 400plus a zkusil q8 za 130. Specifikace to má stejný...
12:37:07
20.10.2014
vhml
-> m8rinek 20.10.14 12:31:53: hele asi bych to nepřeháněl. Do Sharana leju 5W-40 od Parama za 130/litr a taky to jezdí :-) Jako vyšší level bych tam dal libovolnou 5W-50 a neřešil...



Ty hyper super oleje se musí dost často měnit pokud jsou na esterový bázi.
12:31:53
20.10.2014
m8rinek
-> vhml: nemam tucha, tuším, že je 5W40 předepsaná, já to s nějakym přetěžováním nehodlám přehánět ;).
12:29:55
20.10.2014
vhml
-> m8rinek 20.10.14 12:22:30: proč ne 5W-50? To chceš do MX-5?
upraveno 1x, naposled 20.10.2014 12:30:21
12:22:30
20.10.2014
m8rinek
Tak konečně i já řeším jaký olej. Do nového vozu bych rád něco lepšího, od Millers jsem dostal tip na tyto dva kousky:

www.millersoils.cz/cfs-5w 40-nt?c=229

www.millersoils.cz/cfs-5w 40



Olej to bude asi kouzelnej, ale cena je docela nekompromisní, našel jsem tedy prvnímu alternativu v podobě www.olejecz.cz/q8-formula -excel-5w40-(1l)- Kde je cena o poznání příznivější...



Co vy na to?
19:27:46
25.09.2014
palinator
-> Tomaso435:

Pochopitelně. 3
19:23:34
25.09.2014
Tomaso435
-> palinator: čkej.... chceš říct že dyž do fáva leju 15w40 m7adsIII že mám jako traktor jo ? 3
19:17:09
25.09.2014
palinator
-> Evž@:

Do škodovky zůstanu u Extremu 15W40, do traktoru M7ADS. Proč ne.

Ale do Toleda nebudu dávat Extreme 5W40 za 300 Kč/l, když můžu mít za 650 Kč 5 litrů Mobilu.... to samý originál GM/Opel olej 10W40 5l za asi 350 Kč. Tak o čem to je?
19:13:50
25.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

No, prostě olejů jsou mrdy a v malým množství se to nevyplatilo vyrábět. Dodávky olejů pro lokomotivy nebo elektrárny asi podnik nespasej. Naftu už nevyráběj dlouho a to by člověk řek, jak by jí člověk potřeboval. 3
19:05:59
25.09.2014
Evž@
-> Tomaso435: 3

-> palinator: a co si teda koupíš když ne Mogul(Paramo)?Možná kdyby sis to nechal pro sebe byl bych šťastnější 3.Lil sem Parama či Mogul do všech aut.
18:45:41
25.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: No pokud by to byla hyper super trooper technologie, tak se to asi vyrábět vyplatilo, pokud to je nerentabilní, tak to asi nijak skvělý nebylo 1
18:33:39
25.09.2014
palinator
-> Evž@:

Nemám důvod podporovat tuhle fabriku, když už de facto to není její olej a jiný oleje seženu levnějc. Samozřejmě traktorovejch M7ADS nebo možná i 15W40 Extremu se to asi netýká, ty ceny jsou tam srovnatelný s konkurencí a horší oleje do traktoru se kromě Mogulu/Parama špatně sháněj.
18:31:45
25.09.2014
palinator
-> dragon_cb_cz:

Proč ne, když se nevyplatí vyrábět?
18:18:44
25.09.2014
dragon_cb_cz
-> palinator: No, kdyby byla ta technologie tak moderní, tak by jí asi neposlali do hajzlu ne? Přece neodepíšou novou investici...
17:57:05
25.09.2014
Tomaso435
-> Evž@: že cena 50kč/L zůstává3
17:51:07
25.09.2014
Evž@
-> palinator: a to znamená?
17:49:39
25.09.2014
palinator
Pro všechny příznivce Mogulu, jímž jsem byl taky:

PARAMO už svoje základový oleje, který byly vyráběný moderní technologií, už nevyrábí. Nakupuje je u konkurence a jen je aditivuje.
22:13:35
23.09.2014
MVM
-> Kuladmin: Viskozita je pouze doporučená .. Důležitý je API nebo ACEA nebo firemní norma. Už od Favorita je interval 15tis. Je lepší zkrátit o třetinu a nebo jeden rok. Do feldy 1,3 může bez problému např Mogul Felicia 15W/404
22:11:56
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> Kuladmin: Předepsanej interval je pokud si pamatuju 15 tisíc a pro běžnej provoz bohatě dostačující...
22:11:00
23.09.2014
Tomaso435
-> Kuladmin: tak jestli to auto neplánuješ na 25 a více let tak po 15 ti
22:09:33
23.09.2014
Kuladmin
Rozhodne tomu nenaklada, jezdi s tim slecna, pavouky z vyfuku z toho vymetam ja :)

Sic jste my moc nepomohli asi si hodim korunou :), a k tomu memu dotazu jak je to s tim PREDEPSANYM intervalem te 15W-40 u feldy?? 10 nebo 15 tis?



Ty longlife jsou blbost to by to auto muselo najet defakto v kuse pak by nebyl problem ale s normalnim beznym provozem je to totalni blbost. Tolik upravena do slusnych vyrazu citace od olejaru :)
upraveno 1x, naposled 23.09.2014 22:11:00
21:56:10
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Těch 30 je trochu extrém i pro mě, ale na feldě co má najeto 00hovno mi přijde měnit olej po deseti nebo dokonce pěti tisících dost šílenství. Na oktávce jsem interval zkrátil o tisíc km za každejch najetejch 100 tisíc, takže jsem teď na 12ti tisících... Pokud to má najeto 70 tisíc tak i kdyby se olej jen dolejval tak ten motor nejspíš kastli přežije....
21:52:45
23.09.2014
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: nefandím tomu no :) a prodlouženým intervalům na 30 000km už vubec ne:D
21:48:48
23.09.2014
dragon_cb_cz
Z toho děláte kovbojku, pokud se tomu motoru moc nenakládá, tak ani těch 15 tisíc nejni žádnej zásadní problém, speciálně s lepším olejem.... dokud jsem feldu měl tak jsem měnil +- po 15ti, obyč 15W-40 a šlapala jako hodinky.
21:27:12
23.09.2014
Tomaso435
-> Kuladmin: použil bych to co tam je. na co je zvyklá... a výměna strop 10 000.. já měním po 7 tis.. a motor po 103 tis krásně čistej...
21:23:41
23.09.2014
Evž@
-> Kuladmin: 10W-40 bych dal.Jinak max po 10 tis. bych měnil.Osobně mě těch 10 tis. příjde celkem moc.Já měním po 5 tis. a už tak je to peklo co z toho vyteče.
21:15:36
23.09.2014
Kuladmin
Poradte mam takove dilema dostala se mi pod ruce felicia 1.3 Mpi 50kW slusny pekny stav najeto poctivych 70tis km a ted vymena oleje: filtr je jasnej Mann, ale ted olej, celou dobu to jezdi na mogul 15W-40 - presnou pouzitou spec. neznam , uvnitr alespon pod vikama kam je videt je to docela slusny jen drobna vrstvicka jinak cisty, ale vaham zda tam nedat 10W-40 Extreme. A pak uz jen porad ten.

A jeste drobnost ta 15W-40 se meni po 10 nebo 15 tis km?

Osobne ve sve felde mam celou dobu prave tu 10W-40Extreme a no problema a tohodle motoru by bylo skoda leti moooc pekne :)

Diky za tip.
20:58:27
22.09.2014
MVM
-> Evž@ 22.09.14 20:56:18: Já taky - nešly vidět seřizovací šroubky a matky na vahadlech.. 78
20:56:18
22.09.2014
Evž@
-> Westas: to je ještě v cajku :)..viděl sem větší humáč
20:56:18
22.09.2014
MVM
-> Westas: Jedna věc je jak je na tom klaviatura,ventilový víko.. Druhá je jak je na tom sítko na sacím koši,a taky jak je nablito pod víkem zdvihátek. Tam kde olej proudí rychle je karbonu minimum. Myslím že tady by to chtělo max. M7ADS 15W/40 a několikrát vyměnit.. Dost se bude zanášet sací koš a filtr. Ale časem se motor o trošku vyčistí .. samozřejmě je lepší tomu mechanicky pomoct..
20:33:16
22.09.2014
Westas - zrušená registrace
čo sa týka karbónu tak pod ventilovym vekom je to k zaplakaniu povedal by som.
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od Westas - zrušená registrace vložen 22.09.2014 20:33:16
21:59:14
17.09.2014
Evž@
-> vhml: asi ten že ho mam x desitek litrů a další že to to někde pořád teče 1
21:22:29
17.09.2014
vhml
-> Evž@ 17.09.14 18:59:45: a jakej má význam tam lejt tohle místo nějakýho normálního oleje za podobnou cenu?
21:19:24
17.09.2014
Evž@
-> dragon_cb_cz: No v zimě nouzově se to dá ale nechtěl bych to startovat každý den ráno v -10ti s tímto olejem.Ono to má chvíli takový zajimavý zvuk ten motor než se z toho ztuhlýho mazutu stane olej :D.
20:22:27
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> Evž@: Jak se to vezme... dobově na to ty motory jezdily a když máš slušnou baterku, tak M6AD funguje i v zimě - ozkoušeno když jsem musel vytáhnout nouzově kilo do mrazů, když šla oktávka do servisu a do termínu porodu manželce zbývalo pár dní 4 Takže ten olej funguje a u víkendově-letního auta podle mě ničemu nevadí. Ale pokud máš rád motor zevnitř čistej, koukej jinde...
18:59:45
17.09.2014
Evž@
Když na to tak koukám tady.Jsem moc velký dobytek když jezdím na 120 LS obtok olej M6AD?tuším SAE30 a měním po 2000-3000 km...samozřejmě jen přes sezónu než začnou mrazy.
17:03:11
17.09.2014
castrol
07:02:29
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: 52
Extreme Tyres