-> stepan: se svim jediným
škoda sedan motor 130rapid 5kanál, 5q, karbec bez úprav pouze přidáno na botatosti volnoběžky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Palivo Ethanol E85
17:04:09
25.04.2012
25.04.2012
Bucin
17:00:20
25.04.2012
25.04.2012
stepan
-> Bucin: A s jakym autem?
15:58:26
25.04.2012
25.04.2012
Bucin
asi je něco špatně na plnou nádrž etanolu smíchaným s benzínem jsem ujel 270km.
12:47:23
25.04.2012
25.04.2012
Čmoud
Já to včera poprve zkoušel na motoru Fa a sedru s difuzory 20/24 a nechtělo to držet volnoběh ale to bude asi špatnej karbec ale s osazením 115/160 a 135/140 mi to jelo ale o dost huř než na benzín musím to vyzkoušet na lepším karbeci ze 130tky
12:28:01
25.04.2012
25.04.2012
Alenka
-> King: to jo, ale zdaleka ne dost na to, aby to aspon trochu fungovalo.
Nastartujes, mozna to bude i drzet volnobeh, ale urcite s tim nikam nepojedes :)
Nastartujes, mozna to bude i drzet volnobeh, ale urcite s tim nikam nepojedes :)
08:21:35
25.04.2012
25.04.2012
King
-> Alenka: No dobra, ale aspon to trosku obohati smes, no ni? :-)
07:21:00
25.04.2012
25.04.2012
Alenka
-> King: to by rozhodne nestacil :)
23:15:30
24.04.2012
24.04.2012
King
-> charon: Nestačil by kompromis s vyšší hladinou v plovákovce?
22:55:23
24.04.2012
24.04.2012
charon
A dovedl by mi někdo natryskovat karburator na E85? Hlava na Fa po GO a kapku snizena je na ceste, u nas na cerpacce E85 maji, tak ze bych to otestoval?
15:05:19
24.04.2012
24.04.2012
vhml
-> black_devil: rozhodně to bude mít větší efekt u snížené hlavy na 136, než u 135 s malinkou kompresí
14:51:33
24.04.2012
24.04.2012
Petkar1
-> black_devil: Musíš Fáčko upravit. Přetryskovat karburátor a upravit předstih. E85 se rozhodně vyplatí i přes vyšší spotřebu.
14:16:13
24.04.2012
24.04.2012
black_devil
Zdar, chtěl bych se zeptat, sice jsem tu pár zmínek o fáčku našel, ale moc mi to nepřineslo, je možný lejt E85 do fáčka s karbcem bez jakých koliv úprav? Vyplatí se to vůbec oproti Naturalu, nebo se u E85 o dost zvýší spotřeba? Dík
14:04:06
24.04.2012
24.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> King: konkrétně kvůli tobě a místním to sem píšu...
jinak já jezdím k Odřepsům,po zakoupení slevové karty za 100kč mám i 0,50h/litru slevu....tedy 24,40kč
jinak já jezdím k Odřepsům,po zakoupení slevové karty za 100kč mám i 0,50h/litru slevu....tedy 24,40kč
12:32:22
24.04.2012
24.04.2012
vhml
...Nadvakrát přeplňovaný osmiválec Koenigsegg dává v modelu Agera R po posledních úpravách výkon 960 koní při pohonu benzínem s oktanovým číslem 98 a 1 140 koní při provozu na palivo E85...
23:00:01
23.04.2012
23.04.2012
King
-> myschaak AZNP K.Hora: Výborně, díky za tip :)
Jinak právě jedu srovnávací studii N95 vs. E85. K provozu na čistej E85 jsem se neodhodlal (zetec 2.01 16V), zatím to byl mix 1:1 s Naturalem. Spotřeba je se zvedla jenom asi 0,5l. Hlavně to má velkou odolnot vůči "klepání" - klidně si to dá líbit lechtání plynu v 1500 rpm, což už se mu na čistej benál drobátko nelíbí. Tedy ne, že bych to nějak masivně využíval, ale oktany navíc jsou znát. Ranní starty k nerozeznání od benzínu.
Jinak právě jedu srovnávací studii N95 vs. E85. K provozu na čistej E85 jsem se neodhodlal (zetec 2.01 16V), zatím to byl mix 1:1 s Naturalem. Spotřeba je se zvedla jenom asi 0,5l. Hlavně to má velkou odolnot vůči "klepání" - klidně si to dá líbit lechtání plynu v 1500 rpm, což už se mu na čistej benál drobátko nelíbí. Tedy ne, že bych to nějak masivně využíval, ale oktany navíc jsou znát. Ranní starty k nerozeznání od benzínu.
22:28:35
23.04.2012
23.04.2012
Petkar1
myschaak AZNP K.Hora 23.04.12 21:45:18 napsal:
aktuální…dneska jsem zahlídl že v Kolíně v Sendražicích u stk
maj E85 taky…25,50kč litrTo je hezký, tady u nás za to chtějí 27,50 a v Žebráku 26,90
Markop 23.04.12 21:54:08 napsal:
→ palinator: Přesně tak. Větším vstřikům se jednotka
přispůsobila zkrácením vstřikovacích impulsů, ale kolik paliva doopravdy
vstřikuje, neví. Myslí si že je ho méně.
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše
naopak :-D Taky si myslím, že to reaguje na ty kratší impulzy.
-> charon: To asi ne, protože jsem to na ručičce s původními vstřky poznal, že tam jde víc šťávy a přitom jsem to jen lehtal, takže jen škrtící klapka ne. Rychlost to bere v potaz, prý ještě zatížení a hlavně délku vstřiku. Je to jak píše Palinator.
aktuální…dneska jsem zahlídl že v Kolíně v Sendražicích u stk
maj E85 taky…25,50kč litrTo je hezký, tady u nás za to chtějí 27,50 a v Žebráku 26,90
Markop 23.04.12 21:54:08 napsal:
→ palinator: Přesně tak. Větším vstřikům se jednotka
přispůsobila zkrácením vstřikovacích impulsů, ale kolik paliva doopravdy
vstřikuje, neví. Myslí si že je ho méně.
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše
naopak :-D Taky si myslím, že to reaguje na ty kratší impulzy.
-> charon: To asi ne, protože jsem to na ručičce s původními vstřky poznal, že tam jde víc šťávy a přitom jsem to jen lehtal, takže jen škrtící klapka ne. Rychlost to bere v potaz, prý ještě zatížení a hlavně délku vstřiku. Je to jak píše Palinator.
21:54:08
23.04.2012
23.04.2012
Markop
-> palinator: Přesně tak. Větším vstřikům se jednotka přispůsobila zkrácením vstřikovacích impulsů, ale kolik paliva doopravdy vstřikuje, neví. Myslí si že je ho méně.
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše naopak :-D
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše naopak :-D
21:46:53
23.04.2012
23.04.2012
charon
-> Petkar1: No, pokud vim, tak u bavoraku se bere spotreba z polohy skrtici klapky (takze prutok) a ze signalu z rychlomeru. Proto to taky pri stani ukazuje nekonecnou spotrebu, ze ...
BTW taky jednoho bavoraka doma mam, ale s motorem o generaci starsim a puldecku vetsim ...
BTW taky jednoho bavoraka doma mam, ale s motorem o generaci starsim a puldecku vetsim ...
21:45:18
23.04.2012
23.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
aktuální...dneska jsem zahlídl že v Kolíně v Sendražicích u stk maj E85 taky....25,50kč litr
21:12:19
23.04.2012
23.04.2012
Petkar1
-> palinator: Ono je stejně lepší na něj nekoukat, protože zalézá za roh...
20:34:10
23.04.2012
23.04.2012
palinator
-> Petkar1:
Na 90% je to kalibrovaný průtok x délka vstřiku, takže ukazatel kecá. U dieselů je to stejný.
Na 90% je to kalibrovaný průtok x délka vstřiku, takže ukazatel kecá. U dieselů je to stejný.
20:31:06
23.04.2012
23.04.2012
Čmoud
Chci se zeptat myslíte že mi na karbeci 120LS budou stačit trysky 115/140 a 130 nebo135/160 na provoz na čisty etanol ? motor favorit 135 s kompresí 10:1
19:42:58
23.04.2012
23.04.2012
Petkar1
-> charon: 12,5l ale jezdím svižně a i cukačky po městě, jinak ty dvoulitry žerou kolem 10ti. Ono je otázka, podle čeho ukazuje ta ručička - jestli to nebere podle doby vstřiku, která se logicky při větších vstřikách zkrátila. V zimě jsem nejezdil, mám to chvíli.
-> charon: Musel by jsi to přetryskovat a i trochu pohnout rozdělovačem. :) O pár stránek zpět to tu kluci řešili. Snese to hodně bohaté směsi, proto jsem se pojistil většími vstřiky.
-> charon: Musel by jsi to přetryskovat a i trochu pohnout rozdělovačem. :) O pár stránek zpět to tu kluci řešili. Snese to hodně bohaté směsi, proto jsem se pojistil většími vstřiky.
19:15:55
23.04.2012
23.04.2012
charon
-> Petkar1 23.04.12 17:31:34: Kolik ti to bralo etanolu v origo sestave? Jezdil jsi s tim i v zime?
19:15:05
23.04.2012
23.04.2012
charon
Pánové, já se zeptám mozna trosku mimo misu, ale prece - jak je to s Etanolem u karbce? Zkusil bych to nalejt do facka, ale predpokladam, ze bez nejakzch uprav na karburatoru to moc nema smysl ...
17:31:34
23.04.2012
23.04.2012
Petkar1
Zdravím. Přidám své postřehy s E85. Jezdím na čistý v BMW E34 520i, motor M50. Řídící jednotka si dokázala obohatit směs pro toto palivo. Bylo to vidět i na ručičce, která ukazuje aktuální spotřebu. Hodně ráda lezla do prava. Proč to sem ale píšu - zajímavý postřeh mám po dnešní motnáži vstřiků z 2,5l. Motor má evidentně větší točivý moment a spotřebu to ukazuje menší. Zatím jsem najel málo, abych mohl spotřebu porovnat. Jinak kromě horších startů to jede v pořádku. O něco lépe, než na benál.
13:02:21
27.10.2011
27.10.2011
Kuladmin
-> Jarda: Aha ok dik.
12:57:58
27.10.2011
27.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Kuladmin: nutne to neni, stejne jako u LPG, jen jim tim snizis zivotnost
12:54:12
27.10.2011
27.10.2011
Kuladmin
-> Jarda: Takze myslis ze bych mel vymenit ty svicky za nejaky na LPG? I kdyz jezdim v tom pomeru s benzinem?
Mam tam ted NGK a mel jsme je venku a maji krasnou spravnou barvu - do cihlova.
Mam tam ted NGK a mel jsme je venku a maji krasnou spravnou barvu - do cihlova.
12:51:00
27.10.2011
27.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Kuladmin: je tam vyssi teplota horeni stejne jako u LPG...
12:33:57
27.10.2011
27.10.2011
Kuladmin
Nejde o to nejak zvysovat vykon ale aby clovek mohl jezdit jen na ethanol pak prave pridavaji rj ktera prodluzuje dobu vstriku a k tomu ten filtr a svicky.
-> vhml: To je pravda tim se da prodlouzit ta doba. Dobrej napad.
A ted jeste co ten filtr pripadne jakej pro BMM?? pro normalni denni jezdeni
a svicky? proc zrovna LPG? Netusi nekdo? Predpokladam ze je to kvuli podobnym vlastnostem jako u plynu.
-> vhml: To je pravda tim se da prodlouzit ta doba. Dobrej napad.
A ted jeste co ten filtr pripadne jakej pro BMM?? pro normalni denni jezdeni
a svicky? proc zrovna LPG? Netusi nekdo? Predpokladam ze je to kvuli podobnym vlastnostem jako u plynu.
12:27:43
27.10.2011
27.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: a co si tim pak pomuzes? o 1/3 levnejsiho etanolu budes mit o 1/3 vyssi spotrebu, pochopim jedine pokud jsi ekologickej fanatik
Me bylo doporuceno jednim motorarem davat 1/3 etanolu a 2/3 benzinu, levne si tak vyrobis 100okt. benzin... vic uz je pry spis na zavadu
Me bylo doporuceno jednim motorarem davat 1/3 etanolu a 2/3 benzinu, levne si tak vyrobis 100okt. benzin... vic uz je pry spis na zavadu
12:25:19
27.10.2011
27.10.2011
MOLSO
-> vhml: myslis ten slavny power box ?
12:11:38
27.10.2011
27.10.2011
vhml
-> Kuladmin: já bych do toho u feldy šel jednoduše přidáním odporu k čidlu teploty, které bude lhát o nízké teplotě a dojde k obohacení směsi...
10:28:55
27.10.2011
27.10.2011
Kuladmin
Trosku obnovim toto tema jsou zde uz x firem co provadi ,,prestavbu,, na ethanol a je to vlastne jen o tom ze prodlouzi dobu vstriku - to bych chapal a pak ze vymeni vzduchovej filtr - jasny aby byl jiny pomer vzduchu a pak pisi o svickach pro lpg. Muj dotaz zni ma smyls ten lepsi filtr - vetsinou pisi treba KNkacko a ty svicky? Nebo jen neco z toho ? pomuze to nejak? Ja ted jezdim ve felde BMM s pomerem nekde kolem benzin: ethanol 1:1 az nekdy 1:2 jede to v naprosty pohode a je to i zivejsi nez jen na benzin akorad jak uz zacina byt chladno tak trosicku dele to toci na studeny starty (1-2sek) kdyz je to alespon trosku teply tak uplne v pohode.
Co si myslite o tech svickach a filtru - vyplati se to? Skousel nebo ma to uz uz nekdo ?
Co si myslite o tech svickach a filtru - vyplati se to? Skousel nebo ma to uz uz nekdo ?
23:08:14
05.08.2011
05.08.2011
zdendul
Jo děkuji za odpovědi...už testuji čistý E85, zatím vyjíždím třetí nádrž...až budu spokojený se spotřebou něco sem napíši.
22:18:16
02.08.2011
02.08.2011
doly120
-> Jakub Koníř: vyzkoušej,natankuj třeba 10L ethanolu a 5l naturalu a uvidíš :)
Pak to vyzkoušel ja čistý ethanol
Pak to vyzkoušel ja čistý ethanol
17:01:11
02.08.2011
02.08.2011
zdendul
Zdravím...už má někdo vychytaný nastavení karburátoru na čistý E85.
21:35:49
11.07.2011
11.07.2011
Jakub Koníř
Jo mam mpi. a tak nevim jestli to mam skusit nebo ne.
18:06:03
11.07.2011
11.07.2011
castrol
-> doly120: mas pravdu tak som to poupravil
17:38:59
11.07.2011
11.07.2011
doly120
-> castrol: to je spíš kus od kusu. Bratr tankoval do Mpi čistý ethanol a jelo to líp jak na benzín. Pak to tankoval i do jednobodu,jen to hůře chytalo v zimě... ALe přešel už zase na benzín.. Důvod nevím
15:30:34
11.07.2011
11.07.2011
castrol
-> Jakub Koníř: a co je to bmm alebo mpi ? fela nepojde dobte bude mat trhany chod
e.:tak aspon na tej mojej sa to tak chovalo
e.:tak aspon na tej mojej sa to tak chovalo
10:59:27
11.07.2011
11.07.2011
Jakub Koníř
Zdravim mam feldu 1,3ku a mam takovej dotaz co kdybych natankoval cistej E85. Napsali by jste mi nekdo klady a zapory dikes.
20:39:31
25.05.2011
25.05.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> palinator: tak to je stejně starej s tím mojím funem
20:35:21
22.05.2011
22.05.2011
palinator
-> myschaak AZNP K.Hora:
On to na GO dávat nemusel. Mu je 15.
On to na GO dávat nemusel. Mu je 15.
13:11:48
22.05.2011
22.05.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> EVO-Liner: z jakýho důvodu si dával motor na go a kolik má najeto?
12:15:28
22.05.2011
22.05.2011
EVO-Liner
-> myschaak AZNP K.Hora: z vlastnej skúsenosti by som ten etanol nedaval do 1.6ky. Začalo to chcípaním, trhaním, klepaním a teraz sa musel davat motor na GO. Ale kazdy ma na to mozno iny nazor. Auto je robene na benzin a ne na paľenku.
12:12:20
22.05.2011
22.05.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Vrba: äsi ho preventivně vyndám
14:59:04
21.05.2011
21.05.2011
Vrba
U tech stříkaček bacha na katalyzátory.Klidne se v nem může propálit díra.
20:03:34
20.05.2011
20.05.2011
myschaak AZNP K.Hora
felicia 1.6
tak jsem jel už na čistej e85,chcípe mi to a za studena se mu nechce,asi dám na nádrž 5l benálu...ale jezdit se s tím dá,dneska jsëm vzal dalších 180l
tak jsem jel už na čistej e85,chcípe mi to a za studena se mu nechce,asi dám na nádrž 5l benálu...ale jezdit se s tím dá,dneska jsëm vzal dalších 180l