-> stepan: se svim jediným
škoda sedan motor 130rapid 5kanál, 5q, karbec bez úprav pouze přidáno na botatosti volnoběžky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Palivo Ethanol E85
-> Bucin: A s jakym autem?
asi je něco špatně na plnou nádrž etanolu smíchaným s benzínem jsem ujel 270km. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Já to včera poprve zkoušel na motoru Fa a sedru s difuzory 20/24 a nechtělo to držet volnoběh ale to bude asi špatnej karbec ale s osazením 115/160 a 135/140 mi to jelo ale o dost huř než na benzín musím to vyzkoušet na lepším karbeci ze 130tky
-> King: to jo, ale zdaleka ne dost na to, aby to aspon trochu fungovalo.
Nastartujes, mozna to bude i drzet volnobeh, ale urcite s tim nikam nepojedes :)
Nastartujes, mozna to bude i drzet volnobeh, ale urcite s tim nikam nepojedes :)
-> Alenka: No dobra, ale aspon to trosku obohati smes, no ni? :-)
-> King: to by rozhodne nestacil :)
-> charon: Nestačil by kompromis s vyšší hladinou v plovákovce?
A dovedl by mi někdo natryskovat karburator na E85? Hlava na Fa po GO a kapku snizena je na ceste, u nas na cerpacce E85 maji, tak ze bych to otestoval?
-> black_devil: rozhodně to bude mít větší efekt u snížené hlavy na 136, než u 135 s malinkou kompresí
-> black_devil: Musíš Fáčko upravit. Přetryskovat karburátor a upravit předstih. E85 se rozhodně vyplatí i přes vyšší spotřebu.
Zdar, chtěl bych se zeptat, sice jsem tu pár zmínek o fáčku našel, ale moc mi to nepřineslo, je možný lejt E85 do fáčka s karbcem bez jakých koliv úprav? Vyplatí se to vůbec oproti Naturalu, nebo se u E85 o dost zvýší spotřeba? Dík
-> King: konkrétně kvůli tobě a místním to sem píšu...
jinak já jezdím k Odřepsům,po zakoupení slevové karty za 100kč mám i 0,50h/litru slevu....tedy 24,40kč
jinak já jezdím k Odřepsům,po zakoupení slevové karty za 100kč mám i 0,50h/litru slevu....tedy 24,40kč
...Nadvakrát přeplňovaný osmiválec Koenigsegg dává v modelu Agera R po posledních úpravách výkon 960 koní při pohonu benzínem s oktanovým číslem 98 a 1 140 koní při provozu na palivo E85...
-> myschaak AZNP K.Hora: Výborně, díky za tip :)
Jinak právě jedu srovnávací studii N95 vs. E85. K provozu na čistej E85 jsem se neodhodlal (zetec 2.01 16V), zatím to byl mix 1:1 s Naturalem. Spotřeba je se zvedla jenom asi 0,5l. Hlavně to má velkou odolnot vůči "klepání" - klidně si to dá líbit lechtání plynu v 1500 rpm, což už se mu na čistej benál drobátko nelíbí. Tedy ne, že bych to nějak masivně využíval, ale oktany navíc jsou znát. Ranní starty k nerozeznání od benzínu.
Jinak právě jedu srovnávací studii N95 vs. E85. K provozu na čistej E85 jsem se neodhodlal (zetec 2.01 16V), zatím to byl mix 1:1 s Naturalem. Spotřeba je se zvedla jenom asi 0,5l. Hlavně to má velkou odolnot vůči "klepání" - klidně si to dá líbit lechtání plynu v 1500 rpm, což už se mu na čistej benál drobátko nelíbí. Tedy ne, že bych to nějak masivně využíval, ale oktany navíc jsou znát. Ranní starty k nerozeznání od benzínu.
myschaak AZNP K.Hora 23.04.12 21:45:18 napsal:
aktuální…dneska jsem zahlídl že v Kolíně v Sendražicích u stk
maj E85 taky…25,50kč litrTo je hezký, tady u nás za to chtějí 27,50 a v Žebráku 26,90
Markop 23.04.12 21:54:08 napsal:
→ palinator: Přesně tak. Větším vstřikům se jednotka
přispůsobila zkrácením vstřikovacích impulsů, ale kolik paliva doopravdy
vstřikuje, neví. Myslí si že je ho méně.
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše
naopak :-D Taky si myslím, že to reaguje na ty kratší impulzy.
-> charon: To asi ne, protože jsem to na ručičce s původními vstřky poznal, že tam jde víc šťávy a přitom jsem to jen lehtal, takže jen škrtící klapka ne. Rychlost to bere v potaz, prý ještě zatížení a hlavně délku vstřiku. Je to jak píše Palinator.
aktuální…dneska jsem zahlídl že v Kolíně v Sendražicích u stk
maj E85 taky…25,50kč litrTo je hezký, tady u nás za to chtějí 27,50 a v Žebráku 26,90
Markop 23.04.12 21:54:08 napsal:
→ palinator: Přesně tak. Větším vstřikům se jednotka
přispůsobila zkrácením vstřikovacích impulsů, ale kolik paliva doopravdy
vstřikuje, neví. Myslí si že je ho méně.
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše
naopak :-D Taky si myslím, že to reaguje na ty kratší impulzy.
-> charon: To asi ne, protože jsem to na ručičce s původními vstřky poznal, že tam jde víc šťávy a přitom jsem to jen lehtal, takže jen škrtící klapka ne. Rychlost to bere v potaz, prý ještě zatížení a hlavně délku vstřiku. Je to jak píše Palinator.
-> palinator: Přesně tak. Větším vstřikům se jednotka přispůsobila zkrácením vstřikovacích impulsů, ale kolik paliva doopravdy vstřikuje, neví. Myslí si že je ho méně.
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše naopak :-D
Majitelé BMW se podle tohoto ukazatele stejně úspornosti nenaučí, spíše naopak :-D
-> Petkar1: No, pokud vim, tak u bavoraku se bere spotreba z polohy skrtici klapky (takze prutok) a ze signalu z rychlomeru. Proto to taky pri stani ukazuje nekonecnou spotrebu, ze ...
BTW taky jednoho bavoraka doma mam, ale s motorem o generaci starsim a puldecku vetsim ...
BTW taky jednoho bavoraka doma mam, ale s motorem o generaci starsim a puldecku vetsim ...
aktuální...dneska jsem zahlídl že v Kolíně v Sendražicích u stk maj E85 taky....25,50kč litr
-> palinator: Ono je stejně lepší na něj nekoukat, protože zalézá za roh... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petkar1:
Na 90% je to kalibrovaný průtok x délka vstřiku, takže ukazatel kecá. U dieselů je to stejný.
Na 90% je to kalibrovaný průtok x délka vstřiku, takže ukazatel kecá. U dieselů je to stejný.
Chci se zeptat myslíte že mi na karbeci 120LS budou stačit trysky 115/140 a 130 nebo135/160 na provoz na čisty etanol ? motor favorit 135 s kompresí 10:1
-> charon: 12,5l ale jezdím svižně a i cukačky po městě, jinak ty dvoulitry žerou kolem 10ti. Ono je otázka, podle čeho ukazuje ta ručička - jestli to nebere podle doby vstřiku, která se logicky při větších vstřikách zkrátila. V zimě jsem nejezdil, mám to chvíli.
-> charon: Musel by jsi to přetryskovat a i trochu pohnout rozdělovačem. :) O pár stránek zpět to tu kluci řešili. Snese to hodně bohaté směsi, proto jsem se pojistil většími vstřiky.
-> charon: Musel by jsi to přetryskovat a i trochu pohnout rozdělovačem. :) O pár stránek zpět to tu kluci řešili. Snese to hodně bohaté směsi, proto jsem se pojistil většími vstřiky.
-> Petkar1 23.04.12 17:31:34: Kolik ti to bralo etanolu v origo sestave? Jezdil jsi s tim i v zime?
Pánové, já se zeptám mozna trosku mimo misu, ale prece - jak je to s Etanolem u karbce? Zkusil bych to nalejt do facka, ale predpokladam, ze bez nejakzch uprav na karburatoru to moc nema smysl ...
Zdravím. Přidám své postřehy s E85. Jezdím na čistý v BMW E34 520i, motor M50. Řídící jednotka si dokázala obohatit směs pro toto palivo. Bylo to vidět i na ručičce, která ukazuje aktuální spotřebu. Hodně ráda lezla do prava. Proč to sem ale píšu - zajímavý postřeh mám po dnešní motnáži vstřiků z 2,5l. Motor má evidentně větší točivý moment a spotřebu to ukazuje menší. Zatím jsem najel málo, abych mohl spotřebu porovnat. Jinak kromě horších startů to jede v pořádku. O něco lépe, než na benál.
-> Jarda: Aha ok dik.
-> Kuladmin: nutne to neni, stejne jako u LPG, jen jim tim snizis zivotnost![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Takze myslis ze bych mel vymenit ty svicky za nejaky na LPG? I kdyz jezdim v tom pomeru s benzinem?
Mam tam ted NGK a mel jsme je venku a maji krasnou spravnou barvu - do cihlova.
Mam tam ted NGK a mel jsme je venku a maji krasnou spravnou barvu - do cihlova.
-> Kuladmin: je tam vyssi teplota horeni stejne jako u LPG...
Nejde o to nejak zvysovat vykon ale aby clovek mohl jezdit jen na ethanol pak prave pridavaji rj ktera prodluzuje dobu vstriku a k tomu ten filtr a svicky.
-> vhml: To je pravda tim se da prodlouzit ta doba. Dobrej napad.
A ted jeste co ten filtr pripadne jakej pro BMM?? pro normalni denni jezdeni
a svicky? proc zrovna LPG? Netusi nekdo? Predpokladam ze je to kvuli podobnym vlastnostem jako u plynu.
-> vhml: To je pravda tim se da prodlouzit ta doba. Dobrej napad.
A ted jeste co ten filtr pripadne jakej pro BMM?? pro normalni denni jezdeni
a svicky? proc zrovna LPG? Netusi nekdo? Predpokladam ze je to kvuli podobnym vlastnostem jako u plynu.
-> vhml: a co si tim pak pomuzes? o 1/3 levnejsiho etanolu budes mit o 1/3 vyssi spotrebu, pochopim jedine pokud jsi ekologickej fanatik
Me bylo doporuceno jednim motorarem davat 1/3 etanolu a 2/3 benzinu, levne si tak vyrobis 100okt. benzin... vic uz je pry spis na zavadu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Me bylo doporuceno jednim motorarem davat 1/3 etanolu a 2/3 benzinu, levne si tak vyrobis 100okt. benzin... vic uz je pry spis na zavadu
-> vhml: myslis ten slavny power box ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kuladmin: já bych do toho u feldy šel jednoduše přidáním odporu k čidlu teploty, které bude lhát o nízké teplotě a dojde k obohacení směsi...
Trosku obnovim toto tema jsou zde uz x firem co provadi ,,prestavbu,, na ethanol a je to vlastne jen o tom ze prodlouzi dobu vstriku - to bych chapal a pak ze vymeni vzduchovej filtr - jasny aby byl jiny pomer vzduchu a pak pisi o svickach pro lpg. Muj dotaz zni ma smyls ten lepsi filtr - vetsinou pisi treba KNkacko a ty svicky? Nebo jen neco z toho ? pomuze to nejak? Ja ted jezdim ve felde BMM s pomerem nekde kolem benzin: ethanol 1:1 az nekdy 1:2 jede to v naprosty pohode a je to i zivejsi nez jen na benzin akorad jak uz zacina byt chladno tak trosicku dele to toci na studeny starty (1-2sek) kdyz je to alespon trosku teply tak uplne v pohode.
Co si myslite o tech svickach a filtru - vyplati se to? Skousel nebo ma to uz uz nekdo ?
Co si myslite o tech svickach a filtru - vyplati se to? Skousel nebo ma to uz uz nekdo ?
Jo děkuji za odpovědi...už testuji čistý E85, zatím vyjíždím třetí nádrž...až budu spokojený se spotřebou něco sem napíši.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Jakub Koníř: vyzkoušej,natankuj třeba 10L ethanolu a 5l naturalu a uvidíš :)
Pak to vyzkoušel ja čistý ethanol![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pak to vyzkoušel ja čistý ethanol
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdravím...už má někdo vychytaný nastavení karburátoru na čistý E85.
Jo mam mpi. a tak nevim jestli to mam skusit nebo ne.
-> doly120: mas pravdu tak som to poupravil
-> castrol: to je spíš kus od kusu. Bratr tankoval do Mpi čistý ethanol a jelo to líp jak na benzín. Pak to tankoval i do jednobodu,jen to hůře chytalo v zimě... ALe přešel už zase na benzín.. Důvod nevím
-> Jakub Koníř: a co je to bmm alebo mpi ? fela nepojde dobte bude mat trhany chod
e.:tak aspon na tej mojej sa to tak chovalo
e.:tak aspon na tej mojej sa to tak chovalo
Zdravim mam feldu 1,3ku a mam takovej dotaz co kdybych natankoval cistej E85. Napsali by jste mi nekdo klady a zapory dikes.
-> palinator: tak to je stejně starej s tím mojím funem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora:
On to na GO dávat nemusel. Mu je 15.
On to na GO dávat nemusel. Mu je 15.
-> EVO-Liner: z jakýho důvodu si dával motor na go a kolik má najeto?
-> myschaak AZNP K.Hora: z vlastnej skúsenosti by som ten etanol nedaval do 1.6ky. Začalo to chcípaním, trhaním, klepaním a teraz sa musel davat motor na GO. Ale kazdy ma na to mozno iny nazor. Auto je robene na benzin a ne na paľenku.
-> Vrba: äsi ho preventivně vyndám![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
U tech stříkaček bacha na katalyzátory.Klidne se v nem může propálit díra.
felicia 1.6
tak jsem jel už na čistej e85,chcípe mi to a za studena se mu nechce,asi dám na nádrž 5l benálu...ale jezdit se s tím dá,dneska jsëm vzal dalších 180l![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tak jsem jel už na čistej e85,chcípe mi to a za studena se mu nechce,asi dám na nádrž 5l benálu...ale jezdit se s tím dá,dneska jsëm vzal dalších 180l
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)