skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastavenie predstihu favorit
-> Vojtisek: neco podobneho pozoruji na MTX, ale pri zvysovani predstihu se to nezhorsuje (proto myslim, ze to nejsou detonace), nevim, co to je... , rapid to nedela a LPG felda taky ne
-> Jarda: mě to na lpg i při sebelepším seřízení výdycky cvrnkalo, teď aktuálně když chci zmizet z křižovatky Brno - Rosice (kdo zná) do kopce dvě a plnej a stejnš se rozcvrnká...
-> black_devil: podle natoceni nemuzes usuzovat, dole na prirube rozdelovace je 1mm cca 3° kdysi jsem si tam delal rysky a pootacel rozdelovacem dle kvality LPG nebo pri jizde na benzin
tak treba to mas ted dobre, pisu jen jak je to nastaveni citlive
v úvodu tohoto tematu mas popsano jak nastavit, na benzin to je jednoduche, ale na LPG se mi to nikdy moc nedarilo...
tak treba to mas ted dobre, pisu jen jak je to nastaveni citlive

-> Jarda: No a když to teďkon má výkon celkem slušnej, ta část rozdělovače s podtlakovou regulací je natočení zhruba jako dole na fotce, žádnou detonaci neslyším, auto táhne pěkně.
-> pasta: vyssi predstih - vyssi vykon, nizsi spotreba - lepsi vyuziti paliva, ale nesmis se dostat do detonacniho spalovani, to potom jde vykon dolu a hrozi poskozeni motoru - propaleni pistu, vylamani krouzku, stejne to muzes poskodit i prilis malym predstihem - zastihem

Tak ať jezdím jak jezdím, žádné cvrlikání snad ani neslyším. Když s ním hnu hodně doleva, auto nenastartuju, to samé když hodně doprava. Mám to v takové poloze, kde mi přišlo, že auto nejvíce táhne, žádné mlácení ale neslyším, možná zkrze laďák. Jaký vliv může mít neseřízení předstih na spotřebu? A jaká předstih je vůbec lepší pro výkon? Nižší, nebo vyšší? Děkuji.
Podle tadytěch přechodovejch stavů prd poznáš, protože do toho kecá podtlakovka. Slyšel jsi už to klepání při akceleraci? Ne? Tak doleva. Pak ubírej, ať to nedělá pod plným plynem ani na 4° nebo 5° někde kolem 3000 rpm. Líp to nastavit nejde, pokud si nechceš hrát s průběhem regulace a něco ladit.
Taky že to an tři válce jelo, síčka na druhém válci (podle čísel na hlavě) byla zaolejovaná a mokrá ob benzinu. Takže konečně to celkem jezdí, akorá teda:
Jednička tahá krásně, ale dvojka trochu líná. Když to nechám jet na volnoběh a prudce šlápnu an dvojku, chvilku trvá, než auto azčne reagovat. Co bude tead vhodnější? Ubrat nebo přidat předstih? Díky
Jednička tahá krásně, ale dvojka trochu líná. Když to nechám jet na volnoběh a prudce šlápnu an dvojku, chvilku trvá, než auto azčne reagovat. Co bude tead vhodnější? Ubrat nebo přidat předstih? Díky
Zvuk to má jak když to jede na tři válce, zkusil jsem odpojit kabel od svíčky na třetím válci a přijde mi, že se zvuk nezměnil. Mám se zaměřit na kabel, víčko, palec, svíčku, nebo je možný, že je špatně natočen rozdělovač? Motor jakoby klepal, když dám ruku k výfuku, jsou cítit tlaky ve zhruba vteřinovém intervalu. Dík za rady.
-> Petr Volfik: Motor nejde do otacek,vytocim to tak na 4500t na neutral.
-> pasta: To zase může (ale taky nemusí) blbnout karburátor, nemusí fungovat ochuzovač. Pokud to třeba do 10ti vteřin po startu ochuzovač neochudí, tak to začne prdět a mít nízkej volnoběh. Při tom problému mi kluci radili tady.
skoda-virt.cz/cz/.../1671 85-favorit-automaticky-syt ic-nepravydelny-chod
Škrábni si na ten komínek rozdělovače rysku. Můžeš ten předstih zkusit přidat i ubrat. V nejhoršim to vrátíš na tu rysku. Uvidíš jestli to poběží lepší no.
Ale myslim si že na studenym motoru toho tolik nepoznáš, protože studenej motor neni tolik náchylnej na to klepání- detonace.
Nejlíp se to seřizuje při provozní teplotě a zatěžováním motoru jízdou. Na volnoběh se toho taky moc nepozná.
skoda-virt.cz/cz/.../1671 85-favorit-automaticky-syt ic-nepravydelny-chod
Škrábni si na ten komínek rozdělovače rysku. Můžeš ten předstih zkusit přidat i ubrat. V nejhoršim to vrátíš na tu rysku. Uvidíš jestli to poběží lepší no.
Ale myslim si že na studenym motoru toho tolik nepoznáš, protože studenej motor neni tolik náchylnej na to klepání- detonace.
Nejlíp se to seřizuje při provozní teplotě a zatěžováním motoru jízdou. Na volnoběh se toho taky moc nepozná.
-> Petr Volfik: kdepák, tím to nebude, to je všechno nové a originál, rozdělovač je po repasi. Tak teďka jsem to byl natočit a hned po natočení, když to bylo studené se ten motor tak trochu klepal, znělo to jak nějaký prdítko, ale do výfuku to nestřílelo. Asi by to podle toho zvuku chtělo trochu přidat, že?
-> pasta: To spíš asi bude tim palcem a už vypálenejma kontaktama ve víčku rozdělovače, možná svíčky. Tak kdyžtak skoukni odtrh na svíčkách a šroubovákem nebo nožem zkous čistit ty kontakty ve víčku.
Jinak předstih:
když otočíš rozdělovačem proti směru hodinovejch ručiček, tak přidáš.
když po směru tak ubereš.
Nejlíp se to šteluje při ohřátym motoru na provozní teplotu. Můžeš si udělat na tom komínku škrábnout rysky, a postupně přidávat předstih. Dycky to zkusíš kousek projet.
Až se při zrychlování ( třeba na trojku, čtyřku) začne ozývat cvrdlikání- klepání z motoru, tak trochu předstihu uber a nech to tak.
Jinak předstih:
když otočíš rozdělovačem proti směru hodinovejch ručiček, tak přidáš.
když po směru tak ubereš.
Nejlíp se to šteluje při ohřátym motoru na provozní teplotu. Můžeš si udělat na tom komínku škrábnout rysky, a postupně přidávat předstih. Dycky to zkusíš kousek projet.
Až se při zrychlování ( třeba na trojku, čtyřku) začne ozývat cvrdlikání- klepání z motoru, tak trochu předstihu uber a nech to tak.
-> Petr Volfik: Tak díky, jezdí to. Teďka něco k diagnostice :D Když se rozjíždím, na jedničku, prudce na ní šlápnu, zrychlí to, ale trochu to vynechá, jakoby cukne s motorem a hned to zas jede dál.. tak kam s ním otočit? Na stroboskop se bouhžel dostanu asi až za týden.
-> pasta: Tak si to skoukni, nasaď palec, a otoč si motorem aby byl 1. válec v zápalu a na řemenici 0° . A jestli ti bude kontakt palce ukazovat jinam než na rysku, tak to máš špatně.
Teď už to nestřílí, normálně to točí, ale po chvilce to udělá zvuk jako když chcípne baterka ale hned to zase točí normálně. Mám ho teda celej vytahovat a udělat to tak, jak psal Petr Volfik ? Pootočil jsem ho o těch 180°.
→ pasta: Sundej víko ventilů.
Nastav si rysku na řemenici na 0° ale aby stříhaly ventily na 4. válci (ten u převodovky) , tim budeš mít 1. válec v zápalu.
Vyndej rozdělovač i s komínkem, nasaď na něj palec, a dej ho tam zpátky tak, aby kontakt palce ukazoval na tuhle rysku co je na tělu rozdělovače.
Než tam ten rozdělovač posadíš tak ho povol v tom komínku a otoč ho aby to vycházelo jako tady na obrázku. Tak nějak jenom.
Až tam rozdělovač bude tak ho znova povol a dolaď na tu rysku. Prostě ten palec na ní musí ukazovat, když je 1. válec v zápalu.
Pak to musí naskočit.
Kabely pak na rodělovači zapojuješ ve směru hodinovejch ručiček, od tý rysky kam ukazuje palec. Na motoru na válce 1–3–4–2.
Nastav si rysku na řemenici na 0° ale aby stříhaly ventily na 4. válci (ten u převodovky) , tim budeš mít 1. válec v zápalu.
Vyndej rozdělovač i s komínkem, nasaď na něj palec, a dej ho tam zpátky tak, aby kontakt palce ukazoval na tuhle rysku co je na tělu rozdělovače.
Než tam ten rozdělovač posadíš tak ho povol v tom komínku a otoč ho aby to vycházelo jako tady na obrázku. Tak nějak jenom.
Až tam rozdělovač bude tak ho znova povol a dolaď na tu rysku. Prostě ten palec na ní musí ukazovat, když je 1. válec v zápalu.
Pak to musí naskočit.
Kabely pak na rodělovači zapojuješ ve směru hodinovejch ručiček, od tý rysky kam ukazuje palec. Na motoru na válce 1–3–4–2.
-> pasta: nepotočil si ho o 180 stupnov ?ked to len striela
Prosím o pomoc. Tak jsem nastavil řemenici na 0°, povolil sjem tu desítku an rozdělovači, rozdělovač natočil tak, aby se ta hvězdice kryla s výstupky na rozdělovači, dotáhl, vše jsem zadělal, chtěl jsem to natočit, otočil jsem klíčkem, trochu to potočilo, pak rána jako prase
Někde bude problém. Ví někdo kde? Rozdělovač jsem měl venku celý i s tím komínkem.Díky za rady.

-> pasta: ja to daval 0 a chytlo to vzdy, ale pak jsem predstih hned pridal, protoze ten motor sel jako tezko

-> Jarda: HÚ je těch 5°nebo 0°?
-> pasta: ja to vzdycky v HU nastavil na tu rysku palec a pak to chytlo a ladil jsem to uz jen stroboskopem
-> Jarda: no zkusím to na rozdělovači pootočit, no. Když to nepomůže, co s tím? Použít návod dole?
-> pasta: tak jsi to zrejme pootocil o 180° potom to jen strili
je to jednoduche, kdyz to takto prehazujes cele, tak Ti u toho noveho musi palec mirit do stejnyho mista...

je to jednoduche, kdyz to takto prehazujes cele, tak Ti u toho noveho musi palec mirit do stejnyho mista...
-> Jarda:
vyndal jsem i komínek. Měl jsem to na výměnu celé.

-> pasta: kominek jsi doufam cely nevyndaval... mrkni jestli mas stejne patku jako na puvodnim

Tak jsem tam šoupl nový rozdělovač a teďka to nejde natočit, střílí to občas. Můžu teda aspoň na dojetí do servisu použít návod dole? Řemenici na 5°, rozdělovač nastavil tak, aby se kryly hvězdice?
-> pasta: bude-li davat jinej rozdelovac tak to bez serizeni nelze
Ahoj, řeším takovou banalitku. Chci vyměnit rozdělovač, ale nechci potom podstoupit stroboskop. Jak ho tedy vyměnit bez narušení nastavení? Mám ho vytáhnout komplet, i s náhonem od rozvodů, nebo ho mám pouze vysunout a ten náhon s držákem nechat na motoru?
a este sa chcem spitaj jak to mam nastavit
dobre ...idem skusat zatial diky
-> DAWIDG: Jo jde. Zapneš klíček a na žlutém drátu (origo barva) co jde do cívky na kontakt s vyraženým číslem 15 se objeví plné napětí. Zkus vyměnit tu cívečku v rozdělovači jak je na prvním obrázku. Ta odchází jako první. Pak ETZ a cívku, ale ta odejde málokdy.
diky ....a na 15 ide od spinacej +ko ....či
-> DAWIDG: zapojení ETZ:
- pin "15" na svorku 15 zap. cívky
- pin "G" je středový vodič kablíku od rozdělovače
- pin "31" je stínění kablíku od rozdělovače
- pin "1" na svorku 1 zap. cívky
Na svorku "15" zapalovací cívky je zároveň přivedeno napájení celého zapalování od sp. skříňky. Na svorku "1" zap. cívky je připojen otáčkoměr (má-li ho vůz).
- pin "15" na svorku 15 zap. cívky
- pin "G" je středový vodič kablíku od rozdělovače
- pin "31" je stínění kablíku od rozdělovače
- pin "1" na svorku 1 zap. cívky
Na svorku "15" zapalovací cívky je zároveň přivedeno napájení celého zapalování od sp. skříňky. Na svorku "1" zap. cívky je připojen otáčkoměr (má-li ho vůz).
myslis taku skrinku co sa napaja od rozdelovaca do toho dve kable ??? ....a neviesako sa to napaja lebo ja mam v skoda 100 favorit motor a neviem mozno som to mal zle napojene
-> DAWIDG: tak postupně.. jinou cívku, jinou ETZ a v nejhorším cívečka snímače v rozdělovači
ja som mal rozdelovac z favorita original ale mi neide .....da mi tri krat iskru a uz viac nie ...o 15 minut zase da tri krat a potom nic ....ta neviem co moze byt chyba ..
-> King: Urban legends
Správně to na stojícím autě nikdy nejde, je to tak.
-> 105L: Můj postup dříve...hlavně neřešit a nepodělat se z toho : jeden startuje, druhý otáčí rukou rozdělovač dokud to nechytne. Jak to chytne, tak rozdělovač natočit tak, aby to mělo nejvyšší otáčky motoru a od tohoto bodu cca 10st. na rozdělovači ubrat. Prostě uber dolů, aby to ty otáčky snížilo, otočit po směru hod. ručiček cca o 10st., jinak bude předstih strašně vysoký. Sednout pak do auta a zkusti jet do kopce pod plným plynem 2000-4000 ot. Jak uslyšíš cvrlikání byť jemné - jsou to detonace (nejsou to špatně seřízené ventily
) Zastavit, snížit maličko předstih dolů. Pokud je neuslyšíš...opačné operace, zvýšit předstih - prosti směru hod. ručiček a takle zkoušet dál. Nejlepší nastavení je takové, že dojdeš do bodu, kde je motor nastavený ideálně 2st. pod hranici detonací. Tzn. zkoušíš tak dlouho dokud detonace nepřestanou, ale kdyby si jen jemně přidal předstih na rozdělovači, tak by nastaly. Tohle je ideální nastavení. Nebo to dej někomu se stroboskopem a nastav základní předstih dle knížky, jenže to může klidně znamenat detonace skrz vyběhaný rozdělovač. Takže zase nezbyde nic jiného než věřit uchu nebo věřit někomu kdo to udělá za tebe. A začlo teplo...takže s otevřenýma oknama detonace možná neuslyšíš. - zavřit okna a nastražit ouška 


-> 105L: Můj postup dříve...hlavně neřešit a nepodělat se z toho : jeden startuje, druhý otáčí rukou rozdělovač dokud to nechytne. Jak to chytne, tak rozdělovač natočit tak, aby to mělo nejvyšší otáčky motoru a od tohoto bodu cca 10st. na rozdělovači ubrat. Prostě uber dolů, aby to ty otáčky snížilo, otočit po směru hod. ručiček cca o 10st., jinak bude předstih strašně vysoký. Sednout pak do auta a zkusti jet do kopce pod plným plynem 2000-4000 ot. Jak uslyšíš cvrlikání byť jemné - jsou to detonace (nejsou to špatně seřízené ventily


-> DAWIDG: Fungovalo by to (musela by se použít i odpovídající cívka), ale není to povolené, na STK by tě vyrazili.
zdravim ...chcem sa spytat ci by sa dalo dat z skoda 120 rozdelovac do favorita
-> 105L: Ono v tom postupu zřejmě chybí dost podstatná věc. Je to nutnost při nastavování zákl. předstihu "brzdit" tu hřídelku s "růžicí", protože při přiblížení se pólových nástavců se magnet snaží uzavřít mag. obvod a přepere pružinky a vůle v rozdělovači. Z nedodržení tohodle pravidla pak vznikaj urban legends, že zákl. předstih nelze na fávorozdělovači nastavit a když už, tak +- autobus

-> 105L: z vlastní zkušenosti ti doporučím ale až to rozchodíš zajet k někomu kdo má stroboskop a proměřit předstih. Od ucha nastavíš kulový, podle jízdy taky. Ono to pojede, ale může tam být předstih vysokej, nízkej, všelijakej. Když budeš mít vysoký předstih, bude ti to detonovat (tzv. klepat ventily). Nejlepší jezdit do kopce a postupně přidávat předstih než se začnou objevovat detonace. Tohle ovšem platí pokud jezdíš na 95 oktanový benzín. V případě že jezdíš na 100 oktan, detonace nepoznáš :-) Pak lehounce ubrat a hotovo. Ale pozor na jednu věc. Otočení rozdělovačem o 1 mm už udělá změnu předstihu třeba 5 a víc stupňů. Naskakuje to hodně rychle.
up

-> waca: 6 uz je na 135 aj by som povedal, ze moc... 1-3 sa mi vidi, ze by malo byt na oficialne prejdenie EK ...
Mám takový dotaz, u Fáčka 135, mám předstih 6 stupňů a pár minut, jenom se chci zeptat zda neni moc velký....Jezdí v poho, ale jízda z kopce se zařazenou třeba 4kou, tak to prdí do výfuku, ventily seřízeny na krev tak jak mají být
-> 105L: tak pokud auto normálně startuje a normálně jezdí tak to neřeš....jestli chceš vědět kolik máš předstih tak se u mě zastav a já ti to změřím....máš to jen pár set km

-> myschaak AZNP K.Hora: ano auto jazdi ale ktovie aký je skutocný predstih co som nastavil ja 

-> Nwkt: to viem ze je to trocha blbost nastavit to podla fotky ale ako teda?

-> 105L: no když to neuděláš podle ucha tak jedině podle stroboskopu....záklaní nastavení uděláš....aby to pálilo na prvním válci když to tam pálit má....jde ti to nastartovat?
-> 105L: A podle fotky se to nastavuje dobře?