Nastavenie predstihu favorit

prohledat
103 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 12.09.2009 do 08.01.2017, založil/a 105L
řadit dle data
18:00:35
06.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Vojtisek: neco podobneho pozoruji na MTX, ale pri zvysovani predstihu se to nezhorsuje (proto myslim, ze to nejsou detonace), nevim, co to je... , rapid to nedela a LPG felda taky ne
17:53:33
06.02.2013
Vojtisek
-> Jarda: mě to na lpg i při sebelepším seřízení výdycky cvrnkalo, teď aktuálně když chci zmizet z křižovatky Brno - Rosice (kdo zná) do kopce dvě a plnej a stejnš se rozcvrnká...
17:51:12
06.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> black_devil: podle natoceni nemuzes usuzovat, dole na prirube rozdelovace je 1mm cca 3° kdysi jsem si tam delal rysky a pootacel rozdelovacem dle kvality LPG nebo pri jizde na benzin

tak treba to mas ted dobre, pisu jen jak je to nastaveni citlive4 v úvodu tohoto tematu mas popsano jak nastavit, na benzin to je jednoduche, ale na LPG se mi to nikdy moc nedarilo...
17:07:52
06.02.2013
black_devil
-> Jarda: No a když to teďkon má výkon celkem slušnej, ta část rozdělovače s podtlakovou regulací je natočení zhruba jako dole na fotce, žádnou detonaci neslyším, auto táhne pěkně.
17:06:26
06.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> pasta: vyssi predstih - vyssi vykon, nizsi spotreba - lepsi vyuziti paliva, ale nesmis se dostat do detonacniho spalovani, to potom jde vykon dolu a hrozi poskozeni motoru - propaleni pistu, vylamani krouzku, stejne to muzes poskodit i prilis malym predstihem - zastihem4
upraveno 1x, naposled 06.02.2013 17:11:31
17:01:30
06.02.2013
pasta
Tak ať jezdím jak jezdím, žádné cvrlikání snad ani neslyším. Když s ním hnu hodně doleva, auto nenastartuju, to samé když hodně doprava. Mám to v takové poloze, kde mi přišlo, že auto nejvíce táhne, žádné mlácení ale neslyším, možná zkrze laďák. Jaký vliv může mít neseřízení předstih na spotřebu? A jaká předstih je vůbec lepší pro výkon? Nižší, nebo vyšší? Děkuji.
21:29:54
05.02.2013
Nepér
Podle tadytěch přechodovejch stavů prd poznáš, protože do toho kecá podtlakovka. Slyšel jsi už to klepání při akceleraci? Ne? Tak doleva. Pak ubírej, ať to nedělá pod plným plynem ani na 4° nebo 5° někde kolem 3000 rpm. Líp to nastavit nejde, pokud si nechceš hrát s průběhem regulace a něco ladit.
upraveno 1x, naposled 05.02.2013 21:31:32
17:43:29
05.02.2013
pasta
Taky že to an tři válce jelo, síčka na druhém válci (podle čísel na hlavě) byla zaolejovaná a mokrá ob benzinu. Takže konečně to celkem jezdí, akorá teda:

Jednička tahá krásně, ale dvojka trochu líná. Když to nechám jet na volnoběh a prudce šlápnu an dvojku, chvilku trvá, než auto azčne reagovat. Co bude tead vhodnější? Ubrat nebo přidat předstih? Díky
15:38:34
05.02.2013
pasta
Zvuk to má jak když to jede na tři válce, zkusil jsem odpojit kabel od svíčky na třetím válci a přijde mi, že se zvuk nezměnil. Mám se zaměřit na kabel, víčko, palec, svíčku, nebo je možný, že je špatně natočen rozdělovač? Motor jakoby klepal, když dám ruku k výfuku, jsou cítit tlaky ve zhruba vteřinovém intervalu. Dík za rady.
12:30:58
05.02.2013
pasta
-> Petr Volfik: Motor nejde do otacek,vytocim to tak na 4500t na neutral.
21:17:43
04.02.2013
Petr Volfik
-> pasta: To zase může (ale taky nemusí) blbnout karburátor, nemusí fungovat ochuzovač. Pokud to třeba do 10ti vteřin po startu ochuzovač neochudí, tak to začne prdět a mít nízkej volnoběh. Při tom problému mi kluci radili tady.

skoda-virt.cz/cz/.../1671 85-favorit-automaticky-syt ic-nepravydelny-chod



Škrábni si na ten komínek rozdělovače rysku. Můžeš ten předstih zkusit přidat i ubrat. V nejhoršim to vrátíš na tu rysku. Uvidíš jestli to poběží lepší no.

Ale myslim si že na studenym motoru toho tolik nepoznáš, protože studenej motor neni tolik náchylnej na to klepání- detonace.

Nejlíp se to seřizuje při provozní teplotě a zatěžováním motoru jízdou. Na volnoběh se toho taky moc nepozná.
14:07:03
04.02.2013
pasta
-> Petr Volfik: kdepák, tím to nebude, to je všechno nové a originál, rozdělovač je po repasi. Tak teďka jsem to byl natočit a hned po natočení, když to bylo studené se ten motor tak trochu klepal, znělo to jak nějaký prdítko, ale do výfuku to nestřílelo. Asi by to podle toho zvuku chtělo trochu přidat, že?
12:14:37
03.02.2013
Petr Volfik
-> pasta: To spíš asi bude tim palcem a už vypálenejma kontaktama ve víčku rozdělovače, možná svíčky. Tak kdyžtak skoukni odtrh na svíčkách a šroubovákem nebo nožem zkous čistit ty kontakty ve víčku.



Jinak předstih:

když otočíš rozdělovačem proti směru hodinovejch ručiček, tak přidáš.

když po směru tak ubereš.

Nejlíp se to šteluje při ohřátym motoru na provozní teplotu. Můžeš si udělat na tom komínku škrábnout rysky, a postupně přidávat předstih. Dycky to zkusíš kousek projet.

Až se při zrychlování ( třeba na trojku, čtyřku) začne ozývat cvrdlikání- klepání z motoru, tak trochu předstihu uber a nech to tak.
11:42:24
03.02.2013
pasta
-> Petr Volfik: Tak díky, jezdí to. Teďka něco k diagnostice :D Když se rozjíždím, na jedničku, prudce na ní šlápnu, zrychlí to, ale trochu to vynechá, jakoby cukne s motorem a hned to zas jede dál.. tak kam s ním otočit? Na stroboskop se bouhžel dostanu asi až za týden.
11:16:57
03.02.2013
Petr Volfik
-> pasta: Tak si to skoukni, nasaď palec, a otoč si motorem aby byl 1. válec v zápalu a na řemenici 0° . A jestli ti bude kontakt palce ukazovat jinam než na rysku, tak to máš špatně.
10:57:41
03.02.2013
pasta
Teď už to nestřílí, normálně to točí, ale po chvilce to udělá zvuk jako když chcípne baterka ale hned to zase točí normálně. Mám ho teda celej vytahovat a udělat to tak, jak psal Petr Volfik ? Pootočil jsem ho o těch 180°.
upraveno 1x, naposled 03.02.2013 10:57:57
10:49:44
03.02.2013
Petr Volfik
→ pasta: Sundej víko ventilů.

Nastav si rysku na řemenici na 0° ale aby stříhaly ventily na 4. válci (ten u převodovky) , tim budeš mít 1. válec v zápalu.

Vyndej rozdělovač i s komínkem, nasaď na něj palec, a dej ho tam zpátky tak, aby kontakt palce ukazoval na tuhle rysku co je na tělu rozdělovače.

Než tam ten rozdělovač posadíš tak ho povol v tom komínku a otoč ho aby to vycházelo jako tady na obrázku. Tak nějak jenom.

Až tam rozdělovač bude tak ho znova povol a dolaď na tu rysku. Prostě ten palec na ní musí ukazovat, když je 1. válec v zápalu.

Pak to musí naskočit.



Kabely pak na rodělovači zapojuješ ve směru hodinovejch ručiček, od tý rysky kam ukazuje palec. Na motoru na válce 1–3–4–2.
zvětšit Nastavenie predstihu favorit - obrázek od Petr Volfik vložen 03.02.2013 10:49:44
10:41:54
03.02.2013
castrol
-> pasta: nepotočil si ho o 180 stupnov ?ked to len striela
10:29:01
03.02.2013
pasta
Prosím o pomoc. Tak jsem nastavil řemenici na 0°, povolil sjem tu desítku an rozdělovači, rozdělovač natočil tak, aby se ta hvězdice kryla s výstupky na rozdělovači, dotáhl, vše jsem zadělal, chtěl jsem to natočit, otočil jsem klíčkem, trochu to potočilo, pak rána jako prase 3 Někde bude problém. Ví někdo kde? Rozdělovač jsem měl venku celý i s tím komínkem.Díky za rady.
16:57:59
02.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> pasta: ja to daval 0 a chytlo to vzdy, ale pak jsem predstih hned pridal, protoze ten motor sel jako tezko4
16:53:03
02.02.2013
pasta
-> Jarda: HÚ je těch 5°nebo 0°?
16:52:15
02.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> pasta: ja to vzdycky v HU nastavil na tu rysku palec a pak to chytlo a ladil jsem to uz jen stroboskopem
16:49:23
02.02.2013
pasta
-> Jarda: no zkusím to na rozdělovači pootočit, no. Když to nepomůže, co s tím? Použít návod dole?
16:46:22
02.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> pasta: tak jsi to zrejme pootocil o 180° potom to jen strili4

je to jednoduche, kdyz to takto prehazujes cele, tak Ti u toho noveho musi palec mirit do stejnyho mista...
upraveno 1x, naposled 02.02.2013 16:49:14
16:43:32
02.02.2013
pasta
-> Jarda: 9 vyndal jsem i komínek. Měl jsem to na výměnu celé.
16:38:17
02.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> pasta: kominek jsi doufam cely nevyndaval... mrkni jestli mas stejne patku jako na puvodnim4
16:21:14
02.02.2013
pasta
Tak jsem tam šoupl nový rozdělovač a teďka to nejde natočit, střílí to občas. Můžu teda aspoň na dojetí do servisu použít návod dole? Řemenici na 5°, rozdělovač nastavil tak, aby se kryly hvězdice?
15:03:06
02.02.2013
vhml
-> pasta: bude-li davat jinej rozdelovac tak to bez serizeni nelze
14:57:45
02.02.2013
pasta
Ahoj, řeším takovou banalitku. Chci vyměnit rozdělovač, ale nechci potom podstoupit stroboskop. Jak ho tedy vyměnit bez narušení nastavení? Mám ho vytáhnout komplet, i s náhonem od rozvodů, nebo ho mám pouze vysunout a ten náhon s držákem nechat na motoru?
18:50:58
04.05.2012
DAWIDG
a este sa chcem spitaj jak to mam nastavit
16:25:20
02.05.2012
DAWIDG
dobre ...idem skusat zatial diky
16:06:24
01.05.2012
Petr Urban
-> DAWIDG: Jo jde. Zapneš klíček a na žlutém drátu (origo barva) co jde do cívky na kontakt s vyraženým číslem 15 se objeví plné napětí. Zkus vyměnit tu cívečku v rozdělovači jak je na prvním obrázku. Ta odchází jako první. Pak ETZ a cívku, ale ta odejde málokdy.
21:02:45
30.04.2012
DAWIDG
diky ....a na 15 ide od spinacej +ko ....či
21:05:19
29.04.2012
Markop
-> DAWIDG: zapojení ETZ:

- pin "15" na svorku 15 zap. cívky

- pin "G" je středový vodič kablíku od rozdělovače

- pin "31" je stínění kablíku od rozdělovače

- pin "1" na svorku 1 zap. cívky



Na svorku "15" zapalovací cívky je zároveň přivedeno napájení celého zapalování od sp. skříňky. Na svorku "1" zap. cívky je připojen otáčkoměr (má-li ho vůz).
upraveno 2x, naposled 29.04.2012 21:13:23
20:54:56
29.04.2012
DAWIDG
myslis taku skrinku co sa napaja od rozdelovaca do toho dve kable ??? ....a neviesako sa to napaja lebo ja mam v skoda 100 favorit motor a neviem mozno som to mal zle napojene
11:20:00
29.04.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> DAWIDG: tak postupně.. jinou cívku, jinou ETZ a v nejhorším cívečka snímače v rozdělovači
10:39:46
29.04.2012
DAWIDG
ja som mal rozdelovac z favorita original ale mi neide .....da mi tri krat iskru a uz viac nie ...o 15 minut zase da tri krat a potom nic ....ta neviem co moze byt chyba ..
09:27:12
29.04.2012
Petr Urban
-> King: Urban legends 3 3 Správně to na stojícím autě nikdy nejde, je to tak.

-> 105L: Můj postup dříve...hlavně neřešit a nepodělat se z toho : jeden startuje, druhý otáčí rukou rozdělovač dokud to nechytne. Jak to chytne, tak rozdělovač natočit tak, aby to mělo nejvyšší otáčky motoru a od tohoto bodu cca 10st. na rozdělovači ubrat. Prostě uber dolů, aby to ty otáčky snížilo, otočit po směru hod. ručiček cca o 10st., jinak bude předstih strašně vysoký. Sednout pak do auta a zkusti jet do kopce pod plným plynem 2000-4000 ot. Jak uslyšíš cvrlikání byť jemné - jsou to detonace (nejsou to špatně seřízené ventily 3 ) Zastavit, snížit maličko předstih dolů. Pokud je neuslyšíš...opačné operace, zvýšit předstih - prosti směru hod. ručiček a takle zkoušet dál. Nejlepší nastavení je takové, že dojdeš do bodu, kde je motor nastavený ideálně 2st. pod hranici detonací. Tzn. zkoušíš tak dlouho dokud detonace nepřestanou, ale kdyby si jen jemně přidal předstih na rozdělovači, tak by nastaly. Tohle je ideální nastavení. Nebo to dej někomu se stroboskopem a nastav základní předstih dle knížky, jenže to může klidně znamenat detonace skrz vyběhaný rozdělovač. Takže zase nezbyde nic jiného než věřit uchu nebo věřit někomu kdo to udělá za tebe. A začlo teplo...takže s otevřenýma oknama detonace možná neuslyšíš. - zavřit okna a nastražit ouška 4
upraveno 1x, naposled 29.04.2012 09:29:18
23:52:11
28.04.2012
Markop
-> DAWIDG: Fungovalo by to (musela by se použít i odpovídající cívka), ale není to povolené, na STK by tě vyrazili.
21:24:05
28.04.2012
DAWIDG
zdravim ...chcem sa spytat ci by sa dalo dat z skoda 120 rozdelovac do favorita
18:01:59
23.09.2009
King
-> 105L: Ono v tom postupu zřejmě chybí dost podstatná věc. Je to nutnost při nastavování zákl. předstihu "brzdit" tu hřídelku s "růžicí", protože při přiblížení se pólových nástavců se magnet snaží uzavřít mag. obvod a přepere pružinky a vůle v rozdělovači. Z nedodržení tohodle pravidla pak vznikaj urban legends, že zákl. předstih nelze na fávorozdělovači nastavit a když už, tak +- autobus4
20:50:57
21.09.2009
Kapřík
-> 105L: z vlastní zkušenosti ti doporučím ale až to rozchodíš zajet k někomu kdo má stroboskop a proměřit předstih. Od ucha nastavíš kulový, podle jízdy taky. Ono to pojede, ale může tam být předstih vysokej, nízkej, všelijakej. Když budeš mít vysoký předstih, bude ti to detonovat (tzv. klepat ventily). Nejlepší jezdit do kopce a postupně přidávat předstih než se začnou objevovat detonace. Tohle ovšem platí pokud jezdíš na 95 oktanový benzín. V případě že jezdíš na 100 oktan, detonace nepoznáš :-) Pak lehounce ubrat a hotovo. Ale pozor na jednu věc. Otočení rozdělovačem o 1 mm už udělá změnu předstihu třeba 5 a víc stupňů. Naskakuje to hodně rychle.
20:05:24
21.09.2009
105L
up8
20:48:38
13.09.2009
Acryll
-> waca: 6 uz je na 135 aj by som povedal, ze moc... 1-3 sa mi vidi, ze by malo byt na oficialne prejdenie EK ...
19:36:51
13.09.2009
waca
Mám takový dotaz, u Fáčka 135, mám předstih 6 stupňů a pár minut, jenom se chci zeptat zda neni moc velký....Jezdí v poho, ale jízda z kopce se zařazenou třeba 4kou, tak to prdí do výfuku, ventily seřízeny na krev tak jak mají být
22:11:41
12.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> 105L: tak pokud auto normálně startuje a normálně jezdí tak to neřeš....jestli chceš vědět kolik máš předstih tak se u mě zastav a já ti to změřím....máš to jen pár set km3
22:09:16
12.09.2009
105L
-> myschaak AZNP K.Hora: ano auto jazdi ale ktovie aký je skutocný predstih co som nastavil ja 3
upraveno 1x, naposled 12.09.2009 22:09:44
22:07:58
12.09.2009
105L
-> Nwkt: to viem ze je to trocha blbost nastavit to podla fotky ale ako teda?10
22:05:18
12.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> 105L: no když to neuděláš podle ucha tak jedině podle stroboskopu....záklaní nastavení uděláš....aby to pálilo na prvním válci když to tam pálit má....jde ti to nastartovat?
22:04:37
12.09.2009
Nwkt
-> 105L: A podle fotky se to nastavuje dobře?
Extreme Tyres