skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
-> Jarda/felda 09.04.25 21:45:05: tak vylitly saze..., tomudle ne, ten po chvilce zastavoval u krajnice :)
-> Boco: Teplota oleje 100°C +- 10°C je běžně provozní
-> ajok 09.04.25 20:03:38: to mi připomnělu příhodu s kámošem když jsme odjížděli z burger kingu v paatu jsem tomu naložil, najednou zakuckal vylítla briketa z vejfuku že kámoš za mnou v tom dýmu doslova zmizel
od tý doby to už neudělal a jede normálně 



-> Robert 106 09.04.25 19:51:44: ja jednou takto zavodil s passatem rapidem a najednou kour, jak prase, asi se mu rozletelo turbo :) ja teda domu prijel taky uz bez vody, ale byla to jen hadice od termostatu...
A tendle syran www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../812609066 , toho jsem predjel a on se mi pak dlouho drzel na zadku, pak se vzdalil, my nekde zakempili a za nejakou dobu ho uz tahli :)
A tendle syran www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../812609066 , toho jsem predjel a on se mi pak dlouho drzel na zadku, pak se vzdalil, my nekde zakempili a za nejakou dobu ho uz tahli :)
-> Boco: Vidíš a já bych řekl, že mnohem lepší zábava je předjíždět nová auta v zatáčkách na okresce, než to někde na rovině mlátit hlava nehlava.
Na takovejch těch klikatejch okreskách v polích, kde vidíš 2 km dopředu není problém potrápit Passata 2.0 TDI
Na takovejch těch klikatejch okreskách v polích, kde vidíš 2 km dopředu není problém potrápit Passata 2.0 TDI
-> vhml: Máš pravdu to asi kecám. 1. by toho 1.4 v čipu s tvrdým, sníženým podvozkem nebyla schopná a 2. ty budíky ukazují samé kraviny jeden neví kde má stupnici a druhý je pořád v červeným. :-)
Ale váženě největší zásluhu na vysokých otáčkách mají kola s Favoritím rozměrem.
Ovšem ten Motul to umaže krásně, ono když dáš několik desítek tisíc do motoru, který si ještě musíš sám poskládat tak olej za pár tis už nevadí.
Ale váženě největší zásluhu na vysokých otáčkách mají kola s Favoritím rozměrem.
Ovšem ten Motul to umaže krásně, ono když dáš několik desítek tisíc do motoru, který si ještě musíš sám poskládat tak olej za pár tis už nevadí.
-> vhml 09.04.25 15:02:12: v r.2006 jsem si myslel, ze je v Rakousku neomezena a taky jsem tam tak rapidem jel :) pak uz jsem se tam mnoho let bal
-> Robert 106 09.04.25 14:58:09: proč jezdíš furt na čtyřku? 

-> Robert 106 09.04.25 14:58:09: Áno, na okreskách 80-90 sa cíti dobre, ale oveľa väčšia zábava je keď obieham moderné autá vo vyšších rýchlostiach 

-> vhml: presne 

-> Robert 106 09.04.25 14:58:09: jakože máš cestovní rychlost 170. Ale no tak 

-> Boco: 5q převodovka pomůže jen trochu. Právě kvůli dálnicím jsem dával dlouhej (3.9) 5q z Rapida a stejně na dálnici mám otáčky tak 5500 skoro pořád. Když vezmu v potaz co obnáší 5q do š100 a to ideálně vlečku tak bych to nechal jak to je a užíval si jízdu na okreskách.
-> Bukaj: Myslím že v Cedrychovi teda psali, že vůz je konstruován na trvalou cestovní rychlost 80 - 90 km/h a v těchto rychlostech bych teda řekl, že je auto nejspokojenější.
-> Bukaj: Myslím že v Cedrychovi teda psali, že vůz je konstruován na trvalou cestovní rychlost 80 - 90 km/h a v těchto rychlostech bych teda řekl, že je auto nejspokojenější.
Keď sme pri téme olejov - aká teplota oleja M7ADX je ešte bezpečná pre motor?
Google o oleji Dynamax M7ADX pise toto:
Vlastnosti produktu:
viskozitná trieda: sae 15w-40
výkonnostný profil: api sf/cd; acea a2/b2
špecifikácie: mb 227.1; mil-l-46152 b; mil-l-2104 d
kinematická viskozita pri 100 °c: 13,5 mm2/s
viskozitný index: 133
Google o oleji Dynamax M7ADX pise toto:
Vlastnosti produktu:
viskozitná trieda: sae 15w-40
výkonnostný profil: api sf/cd; acea a2/b2
špecifikácie: mb 227.1; mil-l-46152 b; mil-l-2104 d
kinematická viskozita pri 100 °c: 13,5 mm2/s
viskozitný index: 133
-> Bukaj: Tak ak by som sa mal zariadiť podľa toho čo píšeš ty, cestovná rýchlosť 140kmh je OK vzhľadom na to že mám motor 120LS. 110LS mala max 140.
Takže trvalých 5000ot by nemal byť problém
Takže trvalých 5000ot by nemal byť problém

-> Borderer: Maximální (trvalá cestovní) rychlost je udaná pro každý konkrétní vůz. Například pro škodu 1000 MB je to 120 (respektive 125) Km/hod, pro Škodu 120 je to 135/142 km/hod (v závislosti na modelovém ročníku a použité převodovce), pro Škodu 130 je to 150 km/hod...
...to ovšem neznamená, že by ten který vůz nebyl schopen vyvinout vyšší rychlost - jen pro tu "papírovou" maximálku je vůz jako celek odzkoušený v dlouhodobé zátěži (otáčky motoru při nejvyšším převodovém stupni) a výrobce garantuje, že se nerozsype...
...to ovšem neznamená, že by ten který vůz nebyl schopen vyvinout vyšší rychlost - jen pro tu "papírovou" maximálku je vůz jako celek odzkoušený v dlouhodobé zátěži (otáčky motoru při nejvyšším převodovém stupni) a výrobce garantuje, že se nerozsype...

-> MVM: Může se optat, z čeho těch 75% vychází? Není to spíš o tom, že 75% by měl motor vydržet za všech okolností a zbylých 25% jen ve specifických? Př. že se neuchladí? Protože trvalá cestovní a maximální rychlost se udávala snad jen u Trabanta.
-> MVM: a sakra tak to mam problém... A jediné riešenie na vyššiu cestovnú rýchlosť je potom silnejší motor a 5q...
-> palinator: Ne nehrozi! Trvalé provozní obvyklé u seriovky můžou být na 75% maximalnich a nic mechanicky nesmí odejít. Kvuli tomu se dělají (dělaly) buď reálný nebo zkrácený zkoušky na brzdě. A taky jedna vec jsou otáčky a druhá zatížení. Ale i zatížení na 3/4 maxima musi motor vydržet.
Potom máš dalši pásmo otáček kde se můžeš pohybovat krátkodobě.( u některých otáčkoměrů bývalo oranžově znacený) a pak máš červenou hranici kterou bys u seriovyho motoru neměl překročit, protože tam se dostaváš do nadkritickych otáček. Tam už hrozí nebezpečí. Ale zase záleží jak kdo motor navrhoval. Když je motor "sportovní"už se s překročení počítá a rezerva může být větší.
Potom máš dalši pásmo otáček kde se můžeš pohybovat krátkodobě.( u některých otáčkoměrů bývalo oranžově znacený) a pak máš červenou hranici kterou bys u seriovyho motoru neměl překročit, protože tam se dostaváš do nadkritickych otáček. Tam už hrozí nebezpečí. Ale zase záleží jak kdo motor navrhoval. Když je motor "sportovní"už se s překročení počítá a rezerva může být větší.
-> MVM:
Jakože nad 4000 už hrozí, že se vevnitř něco poláme?
Jakože nad 4000 už hrozí, že se vevnitř něco poláme?
-> Boco: Otáčky 75% maximalnich. Takže trvale kolem 4tis ot/min.
-> MVM: super, vdaka za potvrdenie
čo sa týka toho dynamického namáhania, ešte stále si jasne spomínam, keď som mal ešte sériový 100 motor, podarilo sa mi vo vysokých otáčkach zničiť vnútorné pružiny na ventiloch, našiel som ich polámané dole vo vani - pružina sa rozlámala po závitoch... chcelo by to asi nejaký limiter pre istotu, ale otázka je aké otáčky sú ešte bezpečné?
čo sa týka toho dynamického namáhania, ešte stále si jasne spomínam, keď som mal ešte sériový 100 motor, podarilo sa mi vo vysokých otáčkach zničiť vnútorné pružiny na ventiloch, našiel som ich polámané dole vo vani - pružina sa rozlámala po závitoch... chcelo by to asi nejaký limiter pre istotu, ale otázka je aké otáčky sú ešte bezpečné?

-> Boco 08.04.25 15:02:30: Ty nepotřebuješ zvolit jiný olej. Podminky co popisuješ jsou skoro ideální co se teploty týká. Můžu ti navrhnout pri častých takovych jízdách zkrátit interval výměn na polovinu. Ale s těmito oleji Škodovka téměř na 99,9% dělala dlouhodobý motorovýho zkoušky.
V těch otáčkách kolem 5000 je motor víc namáhaný dynamicky. Protože se blížíš maximalním otáčkám seriovýho motoru.
V těch otáčkách kolem 5000 je motor víc namáhaný dynamicky. Protože se blížíš maximalním otáčkám seriovýho motoru.
Ak môžem, priživím sa na tejto olejovej téme - nemám závodný motor, len "upgrejdnutý" motor 110R na 120LS - hlava/C zdvihátka sú 110R, vačka je tam teraz z Favo 136X. Sanie ala 110R, karb SEDR. Mazanie upravené na plnoprietok, bez olejového chladiča, inak séria.
Motor mám v 100 a keďže mám 4Q prevodovku 4,22 tak na diaľnici je to celkom "hukot", motor ochotne točí, 140kmh / 5000ot na rovine kedykoľvek ide. Ale tu mám obavy o olej...tlak je stabilny, len rozmýšľam či môžem výberom vhodného oleja znížiť riziko poškodenia. Zatiaľ najvyššiu teplotu oleja som mal 100st minulé leto (vonkajšia teplota 33+, jazda po diaľnici cca 30min v tempe 130-140kmh), inak je to cca 80-90st. Olej teraz mám Dynamax M7ADX 15W-40
Riedkych olejov sa hlavne v lete obávam.. V zime nejazdím vôbec
Aký olej zvoliť?
Motor mám v 100 a keďže mám 4Q prevodovku 4,22 tak na diaľnici je to celkom "hukot", motor ochotne točí, 140kmh / 5000ot na rovine kedykoľvek ide. Ale tu mám obavy o olej...tlak je stabilny, len rozmýšľam či môžem výberom vhodného oleja znížiť riziko poškodenia. Zatiaľ najvyššiu teplotu oleja som mal 100st minulé leto (vonkajšia teplota 33+, jazda po diaľnici cca 30min v tempe 130-140kmh), inak je to cca 80-90st. Olej teraz mám Dynamax M7ADX 15W-40
Riedkych olejov sa hlavne v lete obávam.. V zime nejazdím vôbec
Aký olej zvoliť?
-> Robert 106 31.03.25 20:20:20: Pokud si nastaviš takhle vysokou laťku v podobě 300V, tak neni cesty zpět.
Chce to vždycky vybírat adekvátně k podmínkám provozu. Tím chci říct, že je správné na oleji "nešetřit" ale ve správným vyznamu. PROTOŽE jsou lidi kteří si tu "třistovku" sice koupí, ale když jim řekneš že i přesto ji musí tim motorem prolívat, některý to odradí a začnou intervaly prodlužovat. Což je krok zpět.
Za další neni vždy maximální tlak oleje priorita. Prioritou je STABILNÍ tlak. A ve vysokých otáčkách průtok ložiskem (bavíme li se teď jen o jednom z mnoha mazacích bodů).
[Z čehož obecně plyne, že opravdu kvalitě zkonstruované olejové čerpadlo s velkym čerpacím vykonem umožňuje provoz s viskozitou 0W/40)
Chce to vždycky vybírat adekvátně k podmínkám provozu. Tím chci říct, že je správné na oleji "nešetřit" ale ve správným vyznamu. PROTOŽE jsou lidi kteří si tu "třistovku" sice koupí, ale když jim řekneš že i přesto ji musí tim motorem prolívat, některý to odradí a začnou intervaly prodlužovat. Což je krok zpět.
Za další neni vždy maximální tlak oleje priorita. Prioritou je STABILNÍ tlak. A ve vysokých otáčkách průtok ložiskem (bavíme li se teď jen o jednom z mnoha mazacích bodů).
[Z čehož obecně plyne, že opravdu kvalitě zkonstruované olejové čerpadlo s velkym čerpacím vykonem umožňuje provoz s viskozitou 0W/40)
Na doporučení MOTUL 300V Le Mans 20W-60 mě nezradil i když se k tomu chovám jak debil. Pozitivní je také volnoběžný tlak při teplotě oleje nad 100˚C
-> MVM: tak to jasné chápu, za tím zas je nějaký marketing a těžko spekulovat jestli ten olej má nějakou zvláštní péči pro takové závodění s tím že je vidět značka a že nájezd je v pár mth...
-> Bery 30.03.25 10:15:54: Rikam že co zavodni série, to jiny dodavatel. Když se jel Renault Clio byl předepsaný Total Quartz. Každý auto má v manuálu přesně daný olej, A je těžko vysvětlit někomu že bys tam rád dal Motul 300V kdyz se používá úplně jiná značka. Motory rozebirat nesmíš takže opotřebení nevidíš.
Něco jinyho je tohle škodovacký malý závodění kde si prostě o všem člověk rozhoduje na vlastním uvážení..
Něco jinyho je tohle škodovacký malý závodění kde si prostě o všem člověk rozhoduje na vlastním uvážení..
teď když ty naše hujdy Urbi honí přes 8000otacek a drží to, dělá na motorech revize a opravdu vidíš, měříš opotřebení, tak asi na oleji neusetris. Liqui Moly nějak upravovalo recepturu 2 roky z5, měl jsem nakoupeno per litrů do zásoby,ale co se týká té zpětně vazby se motul tváří nejlip
Kluci ja teď odbočim a podotýkám že nejsem žadnej ambasador. A do svyho 1.9TDI si olej kupuju za svy s dani stejnevtak jako si jednou za čas koupim olej do 120S.
Věřte že jsou zavodni CUP závodní série kde je palivo i oleje předepsaný. A ty motory maji klidně 700PS. A je to jen o tom kdo dodává oficiálně fabrice náplně. Tzn Porsche má Mobil1, Lamborghini má Pertamina, Ferrari Shell a tak bych mohl pokračovat.
A vězte ze treba (možná špatný) ale Castrol 10w60 Supercar se prolíva doslova v sudech. Co jsem prolil Castrolu a Mobilu poršákama za 15let ani nepočítám
Posledních 6 let Liqui Moly taky řádově stovky litrů ročně.
Samozřejmě olej nenajede ani 1000km. Tim padem klesá jakékoliv riziko selhání náplně.
Samozřejmě tam kde to neni oficiálně přikázané je muj favorit Motul. Pripadně Elf ale zavodni řada oleje. (Ale ono taky záleží na rozpočtu každého člověka)
Tzn pokud budu mit trvale za zády sud oleje v podstatě jakékoliv větší známe značky a kvaltu podtrženou oz oficiální distribuce, budu mit z motoru průtokáč - tak je v podstatě "jedno" co se používá. Ale samozřejmě ten daný olej musi schválit motorář. Sam jsem vezl ssebou flašku Castrolu 0W40 do Stuttgartu a olej jsem dal motoráři do ruky když jsem přebiral motor za mega s 600PS točící 9,5tis.. A sam mi to odkýval.... Takže asi tak
Věřte že jsou zavodni CUP závodní série kde je palivo i oleje předepsaný. A ty motory maji klidně 700PS. A je to jen o tom kdo dodává oficiálně fabrice náplně. Tzn Porsche má Mobil1, Lamborghini má Pertamina, Ferrari Shell a tak bych mohl pokračovat.
A vězte ze treba (možná špatný) ale Castrol 10w60 Supercar se prolíva doslova v sudech. Co jsem prolil Castrolu a Mobilu poršákama za 15let ani nepočítám

Samozřejmě olej nenajede ani 1000km. Tim padem klesá jakékoliv riziko selhání náplně.
Samozřejmě tam kde to neni oficiálně přikázané je muj favorit Motul. Pripadně Elf ale zavodni řada oleje. (Ale ono taky záleží na rozpočtu každého člověka)
Tzn pokud budu mit trvale za zády sud oleje v podstatě jakékoliv větší známe značky a kvaltu podtrženou oz oficiální distribuce, budu mit z motoru průtokáč - tak je v podstatě "jedno" co se používá. Ale samozřejmě ten daný olej musi schválit motorář. Sam jsem vezl ssebou flašku Castrolu 0W40 do Stuttgartu a olej jsem dal motoráři do ruky když jsem přebiral motor za mega s 600PS točící 9,5tis.. A sam mi to odkýval.... Takže asi tak
-> Bery 29.03.25 21:30:30: LE MANS 20W-60? Na základě tvého komentáře jsem hledal. Parametry stejné nebo o trochu lepší. Pravda je, že já mám Millerse za slušnou cenu, takže o úspoře nemůže být řeč, ale Motul se mi taky líbí.
-> Eidy: motul
-> MVM 29.03.25 10:45:27: to nebyl zadnej karbonovej tvrdej mazut, ale bila az nasedla ridci vazelina, ale hodne lepkava a auto v zime nejezdi nebo to jen projedu, kdyz jsou vyschle silnice, rocni najezd ted okolo 10tis.km a vymena po cca 14tis.km, kdyz jezdil nonstop, tak jsem za pul roku najel treba 20tis.km, tak jsem olej menil 2x-3x rocne
Trochu to pripominalo A00, teda ne barvou, ale tou konzistenci.... Motor jsem teda neprohral, protoze to tlacilo do vody a nechtel jsem to trapit, ale nechal jsem to vykapat a todle v te vane proste zustalo.
Trochu to pripominalo A00, teda ne barvou, ale tou konzistenci.... Motor jsem teda neprohral, protoze to tlacilo do vody a nechtel jsem to trapit, ale nechal jsem to vykapat a todle v te vane proste zustalo.
-> ajok 29.03.25 07:31:33: Pokud je motor v provozu a neni 10let uloženka, motor se před výměnou ohřeje na místě aspoň pár minut a neni to M6A, nemůže být o nějakých usazeninách na dně vany řeč. Musel by to být jedině zaprasený neudržovanÿ motor.
-> 11mAjA11 29.03.25 06:22:18: jo, to tu vazelinu asi obarvilo, ale ta "vazelina" je prave nejaka usazenina z oleje... jinak motor cistej, na nicem nebylo vyraznejsi opotrebeni. Jen vim, ze magnet jsem vzdy cistej pri vymene a jednou ne, bylo tam najednou dost oteru, prisuzoval jsem to, ze se ve specifikaci ME najednou objevilo SN nebo jsem koupil falzifikat 

To šedé je otěr ze šálku / kompozit.
Nejezdí někdo třeba ENEOS , ten se mi docela pozdava jako zajímavá alternativa ke všem známým olejům na trhu.
Nejezdí někdo třeba ENEOS , ten se mi docela pozdava jako zajímavá alternativa ke všem známým olejům na trhu.
-> minno 28.03.25 15:12:23: ja u rapida nesundaval vanu asi 370tis.km, nebyl k tomu duvod... a mel jsem tam poradnou vrstvu neceho sedeho, nenazval bych to mazut, spis jak vazelina, to jsem nikdy nevidel, ale taky jsem nikdy nerozebiral motor s tolika km na LPG
-> Bery 28.03.25 15:41:01: Například?
Já nedávno narazil na Ravenol. Je to s PAO základem a hezkými parametry. www.motora.cz/oleje/.../r hv-20w-60-5l-213117350.htm ?utm_source...
Parametry zde: www.ravenol.de/en/.../rav enol-rhv-racing-high-visco sity-sae-20w-60
-> MVM 28.03.25 16:46:49: U Millerse se mi pořád líbí nejvyšší HTHS.
Já nedávno narazil na Ravenol. Je to s PAO základem a hezkými parametry. www.motora.cz/oleje/.../r hv-20w-60-5l-213117350.htm ?utm_source...
Parametry zde: www.ravenol.de/en/.../rav enol-rhv-racing-high-visco sity-sae-20w-60
-> MVM 28.03.25 16:46:49: U Millerse se mi pořád líbí nejvyšší HTHS.
-> Bery 28.03.25 15:41:01: To vim už od doby co Millerse uvedli na trh v ČR.. Ale za tu dobu si jiste dost namastili kapsu


-> minno: někdo to dělá preventivně s výměnou a aby ses podíval co v ní zůstane a pořádně to vytřel
millers jsme opustili, za ty ceny jsou tu lepší oleje
-> k.jarek 27.03.25 19:31:38: Mazut vo vani znamená čo? Usadeniny?
A vaňu si prečo zhadzoval?
Motul Classic Eighties som dával do škodovky ja, minulý rok po oprave motora, tesne pred predajom auta. A hneď po naliatí som si všimol na mierke zvláštny povlak, ale povedal by som, že to bolo z protioterových prísad, tak či si nemal vo vani toto.
A vaňu si prečo zhadzoval?
Motul Classic Eighties som dával do škodovky ja, minulý rok po oprave motora, tesne pred predajom auta. A hneď po naliatí som si všimol na mierke zvláštny povlak, ale povedal by som, že to bolo z protioterových prísad, tak či si nemal vo vani toto.
-> k.jarek 27.03.25 19:31:38: Pred cca 8 lety jsem mluvil s člověkem v Německu který mi chtel prodat USA olej Amsoil. A dal mi k tomu propagační katalog. Kde se ZDDP skloňovalo hodně často.
Ale v autě jsme to nikdy nezkouseli: www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-amsoil-premium-p rotection-10w-40-3-78l?utm _source...
Ale v autě jsme to nikdy nezkouseli: www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-amsoil-premium-p rotection-10w-40-3-78l?utm _source...
-> MVM: Prosím tě, měl bys tip na nějaký olej s tím ZDDP? Někdo tu doporučoval Motul Eighties, který jsem koupil loni a letos jsem na dně vany našel tolik mazut, jako nikdy driv.
Takže pokud nebude nic spolehlivějšího, tak zas návrat k moderním SL+...
EDIT: Napadá mňa akorát Millers Vintage, ale s tím tu asi nikdo nemá zkušenosti...

EDIT: Napadá mňa akorát Millers Vintage, ale s tím tu asi nikdo nemá zkušenosti...
-> vhml: Však já netvrdím že je ten olej špatnej. pemacz.cz/clanek/vykonost
ni-specifikace-oleju-68592
7752007722?srsltid=Af...
PODLE API je zkrátka jenom starší. A ano oleje SL a mladší víc zohledňují emisni normy. A ruku v ruce s ACEA (=konstrukcí motorů) zohledňuji potřeby mazání urcitych části motorů.
Tzn starý OHV potřebuje ZDDP (Zinek a Fosfor) více zejmena kvůli zdvihátkam a palcům na vačce. A nový motory zase zápasí s tvorbou karbonu, turbem a jinym zlem.
Nicméně i zlej zinek a fosfor kterej by škodil katalyzátoru chemici postupně umi nahradit. (Takže to neznamená že s olejem SM by se starší motor doslova zadřel)
PODLE API je zkrátka jenom starší. A ano oleje SL a mladší víc zohledňují emisni normy. A ruku v ruce s ACEA (=konstrukcí motorů) zohledňuji potřeby mazání urcitych části motorů.
Tzn starý OHV potřebuje ZDDP (Zinek a Fosfor) více zejmena kvůli zdvihátkam a palcům na vačce. A nový motory zase zápasí s tvorbou karbonu, turbem a jinym zlem.
Nicméně i zlej zinek a fosfor kterej by škodil katalyzátoru chemici postupně umi nahradit. (Takže to neznamená že s olejem SM by se starší motor doslova zadřel)
-> MVM 27.03.25 16:33:37: všiml jsem si že je SG, ale nevěděl jsem co to pro mě znamená. Přitom asi Tuner2 kdysi honil nějaký oleje aby byly asi nanejvýš SJ, že pak už je v tom něco špatně moderního.
Dlouhodobě používám Divinol 5W50 , ten je SL. A narazil jsem na ten Elf když jsem koukal, jaký vlastně jiný 5W50 jsou na trhu
Dlouhodobě používám Divinol 5W50 , ten je SL. A narazil jsem na ten Elf když jsem koukal, jaký vlastně jiný 5W50 jsou na trhu
-> vhml 27.03.25 13:01:56: Když jsem se díval namátkou na ten tvuj Elf co píšeš. Tak je ta cena nízká protože to je olej který je "jen" API SG/CD.
Znamená to že je to pravděpodobně nějaká starší receptura,aditivace vycházejí nějakého staršího osvědčenýho Francouzkýho oleje Total/Elf který se furt vyrábí. Nebude špatnej při výměně do 10tis/rok ok. Nicméně tipuju že po krátké době provozu,nebo sportovnější jízdě kdy ho extrémně přehřeješ spadne na hodnotu průměrný podprůměrný 5W40.
Znamená to že je to pravděpodobně nějaká starší receptura,aditivace vycházejí nějakého staršího osvědčenýho Francouzkýho oleje Total/Elf který se furt vyrábí. Nebude špatnej při výměně do 10tis/rok ok. Nicméně tipuju že po krátké době provozu,nebo sportovnější jízdě kdy ho extrémně přehřeješ spadne na hodnotu průměrný podprůměrný 5W40.
Elfí olej leju do oktávky, od první výměny...myslim... kolega ho leje dlouhodobě na servise a motory se tváří spokojeně, 2x5000km jsem to ted měl na průplachu v T5 . Ale v sportovním režimu nemám referencí...
Nějaký ohlasy na Elf Evolution 900 5W50? Teď jsem na to narazil, že je všude za překvapivě nízké ceny, do 150Kč/litr. Což při miatí spotřebě několika litrů na 1000km je zajímavý.
-> palinator:
Přesně tak, plně souhlasím..Mogul je úplně v pohodě a funguje bezvadně, tři sezóny ve Favoritu běhal motor bez známek nadměrného či škodlivého opotřebení.
Přesně tak, plně souhlasím..Mogul je úplně v pohodě a funguje bezvadně, tři sezóny ve Favoritu běhal motor bez známek nadměrného či škodlivého opotřebení.
-> palinator: toto sa dočítaš často aj o Mobile čo dávam ja sebe ... nerobím si z toho ťažkú hlavu , za svoju biednu kariéru som mal podozrivý olej v ruke len raz , Castrol kúpený na Slovensku , talianske popisky a vlhla flaša na zvare ... zákazníkom 99% lejem originálku G052195M2 čo bolo alebo je BP ... a od nového roka má skončiť a bude v tom 0W30 Shell ... to je taká záruka pre mňa že je to ok