skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
17:10:51
04.03.2011
04.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.11 16:36:27: Olej na 80ti? v hliníkovém motoru a závodním nasazení? To je snad scifi ne? Optimální teplota vody pro takový motor je 88 - 90°C a díky výměníku voda olej může být dokonce trochu výš, pokud nezajistíš dostatečné vodní chlazení. Už z toho principu bude olej nad 90° v oběhu a na stěnách, vložkách, zdvihátkách atd. bude ještě min. o desítky stupňů víc.
17:08:16
04.03.2011
04.03.2011

MOLSO
-> 4dams:
ti kto povedal ze na 10W sa trapi motor zastudena ?

17:04:43
04.03.2011
04.03.2011

4dams
za studena dosť trápi motor, pracovná teplota tak 90,100-120 stupňov, čiže vhodný do fabie HTP a okruhové vozy... Kamarát predáva 4L nerozbalené za 40 eur castrol 10w60. Kúpil ho a potom čo sa toto dozvedel zo šelijakych fórumov ho ani nevyužil. Za studena vraj motoru viac škodí... Netvrdím že je to 100% pravda, toto sa on dozvedel z iných zahraničných fórumov
16:56:25
04.03.2011
04.03.2011

MOLSO
-> vhml: asi to tak nejak bude 

16:36:27
04.03.2011
04.03.2011

vhml
A jeden dotaz ohledne 10W60. Jaká může být jeho ideální pracovní teplota? Jinak řečeno, dám-li výměník, který ho v ideálním případě bude držet na 80stupních, neudelam vic skody nez uzitku? Prece jenom u 10W60 se dramaticky meni s teplotou jeho viskozita
16:33:27
04.03.2011
04.03.2011

vhml
-> TTomas: spise zvedavost nez zajem
14:09:39
04.03.2011
04.03.2011

TTomas
-> vhml: -> Tuner#2: Je to zhruba -20% z oficialnich cen....ja toho bral hodne najednou, takze presny cenu 10w50 uz bohuzel nedohledam...ale kdyz bude vaznej zajem, tak zjistim presne.
13:24:46
04.03.2011
04.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 04.03.11 12:24:17: Stejný dotaz na 10W50 

13:07:40
04.03.2011
04.03.2011

vhml
-> TTomas: za kolik má 10W60?
12:24:17
04.03.2011
04.03.2011

TTomas
Jen doplnim, ze nakonec jsme poridil ten Miller...na zajeti 10w40...na prvni napln 10W50...casem prejdem nejspis na 5w40, ale chtel jsem mit na zacatek jistotu. Beru je pres kamarada ze servisu a ma celkem dobre ceny. Kdyby teda nekdo touzil po Millers, tak dejte klidne vedet. Vzal jsem na zkousku i do octavky tdi a ten jejich trident byl vylozene za hubicku:)
16:31:13
13.03.2010
13.03.2010

Xterra
-> Tuner#2:
OK chlape, lubrikaci zdar
OK chlape, lubrikaci zdar

16:29:24
13.03.2010
13.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra 13.03.10 16:24:00: Jasný, díky.
16:24:00
13.03.2010
13.03.2010

Xterra
-> Tuner#2:
A nebo si přečti tohle www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
ale to už může samozřejmě vypadat jako reklama Millersů, nicméně to plně koresponduje s níže uvedenými fakty....
A nebo si přečti tohle www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
ale to už může samozřejmě vypadat jako reklama Millersů, nicméně to plně koresponduje s níže uvedenými fakty....
16:19:46
13.03.2010
13.03.2010

Xterra
-> Tuner#2:
Ahoj, mám to ze článku "Alchymie s olejem" vyšel v Motorsport Magazínu v Květnu 2009 a potom něco podnobného bylo např. i v anglickém Race Tech Magazine:
" Esters have what is known as a ‘synergistic’ response and in a balanced blend with PAO, provide extra load bearing capacity. Adefinite case of the whole (that is the blend) being greater than the sum of the parts. In so doing, this enables the amount of polymer or viscosity modifier (VM) to be reduced. The practical result to this will be reduced wear on highly loaded bearings, cams and so forth."
a nebo
"It follows that a 10W60 oil will contain more polymer than a 10W40 in order to give the wider viscosity range. However, in order to reduce this shearing effect on the oil, it is good to use very high viscosity index base oils as Polyalphaolephins and Esters / Polyesters to minimize the addition of viscosity modifiers in very high performance competition oils. In this way such a lubricant is much more likely to stay in grade for longer.”
Ahoj, mám to ze článku "Alchymie s olejem" vyšel v Motorsport Magazínu v Květnu 2009 a potom něco podnobného bylo např. i v anglickém Race Tech Magazine:
" Esters have what is known as a ‘synergistic’ response and in a balanced blend with PAO, provide extra load bearing capacity. Adefinite case of the whole (that is the blend) being greater than the sum of the parts. In so doing, this enables the amount of polymer or viscosity modifier (VM) to be reduced. The practical result to this will be reduced wear on highly loaded bearings, cams and so forth."
a nebo
"It follows that a 10W60 oil will contain more polymer than a 10W40 in order to give the wider viscosity range. However, in order to reduce this shearing effect on the oil, it is good to use very high viscosity index base oils as Polyalphaolephins and Esters / Polyesters to minimize the addition of viscosity modifiers in very high performance competition oils. In this way such a lubricant is much more likely to stay in grade for longer.”
15:42:25
13.03.2010
13.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra: Tak takhle do hloubky jsem nikdy nešel, můžeš prosím uvést zdroj citace? Taky se nehádám pouze jsem napsal svou zkušenost a to co vím.
-> TTomas: Myslím že tady Tě moc lidí neporadí a když jsem se ptal různě po závodech, tak převážně jezdí TWSo, nebo Motorex jako třeba Dipi.
-> TTomas: Myslím že tady Tě moc lidí neporadí a když jsem se ptal různě po závodech, tak převážně jezdí TWSo, nebo Motorex jako třeba Dipi.
12:07:37
13.03.2010
13.03.2010

TTomas
Q8 F1 10w50 je opravdu cenovy trhak, ale nikde jsem se nedocetl jake pouzivaji zakladove oleje. Stejne tak Mobil 1, Castrol...a mnoho dalsich znacek. Estery by mel obsahovat udajne Gulf, ktery je taky cenove priznivejsi a nekdo nekde tvrdil, ze i Mobil 1 5w50. Kazdopadne na strankach ani jinde jsem zadny dukaz nenasel. U Millers mam teda jistotu. Napriklad Kaps po dlouhodobem testovani doporucuje do svych prevodovek zrovna Millers a to asi taky nebude nahoda. Stejne tak jako jeden z mala vyrobcu ma specialni olej na zajizdeni.
Do upraveneho motoru Fabie, kterych je vsude dostatek bych to asi taky nelil. Tady bych mu ale opravdu rad dopral kvalitni provoz a udrzbu, kde treba usetrenych 1000kc na oleji se muze brzo vratit v podobe nekolika desitek tisic pri pripadne oprave. Zajizdeni mam vyresene, ale jaky olej ve finale pouziju jeste ne. Takze vsem dekuji za nazor idealne opreny o Vase zkusenosti.
Do upraveneho motoru Fabie, kterych je vsude dostatek bych to asi taky nelil. Tady bych mu ale opravdu rad dopral kvalitni provoz a udrzbu, kde treba usetrenych 1000kc na oleji se muze brzo vratit v podobe nekolika desitek tisic pri pripadne oprave. Zajizdeni mam vyresene, ale jaky olej ve finale pouziju jeste ne. Takze vsem dekuji za nazor idealne opreny o Vase zkusenosti.
11:11:18
13.03.2010
13.03.2010

Xterra
-> darklord:
Jo to naprosto souhlasím, v určité cenové relaci se rozdíly při pohledu na bandasky se stejnou SAE viskozitou a třeba API na regálu fakt hledají špatně. Je nutné najít si reference nebo udělat vlastní zkušenost systémem pokus-omyl
Jo to naprosto souhlasím, v určité cenové relaci se rozdíly při pohledu na bandasky se stejnou SAE viskozitou a třeba API na regálu fakt hledají špatně. Je nutné najít si reference nebo udělat vlastní zkušenost systémem pokus-omyl

11:06:00
13.03.2010
13.03.2010

darklord
-> Xterra: NO, mas sice pravdu ale teraz este na tema cena/vykon o com tu je celu dobu rec...? Vybrat najlepsi olej zvladne kazdy kto si precita literaturu a pochopi "vo co go". ale teraz zajdi do obchodu a v !urcitej cenovej relacii! najdi najlepsi olej.
10:41:05
13.03.2010
13.03.2010

Xterra
-> Tuner#2:
ááá Ing.Černý.....
Dovolím si dodat toto, protože nemáš tak úplně pravdu:
Lze souhlast s tím, že pokud jsou použity základové oleje tříd I-III, je k dosažení vysokého viskozitního indexu nutné použít vysoký podíl polymerů, které jaou vskutku náchylné na působení střihových sil. To ti hraje do karet....Zapomněli jste s Ing.Černým však dodat vysoce důležité ALE
a nyní zase cituji z jiného článku :
Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin:
• První tři skupiny představují ropné – minerální oleje. Rozdíl mezi nimi je v obsahu nasycených
uhlovodíků, síry a v hodnotě viskozitního indexu. Olejům skupiny III se říká syntetické oleje
pouze z obchodních důvodů.
• Skupiny IV a V jsou již opravdové syntetické základové oleje. Vyrábějí se vícestupňovou
syntézou z plynného ethylenu. Jedná se tedy o zcela bezsirné látky. Výhodou syntetických
základových olejů je možnost předem definovat jejich vlastnosti a zaručit jejich standardní
kvalitu. Estery a polyestery mají vysokou střihovou stabilitu, tvoří vynikající mazací film (výborná smáčivost kovů) a mají vysokou účinnost i za vysokých provozních teplot, a proto se používají
např. i v leteckých turbínách.
Tedy !!! Vysoký podíl základových olejů třídy V - esterů, diesterů a triesterů - umožní razantně snížit počet použitých polymerů, protože tyto základové oleje už samy o sobě mají vysoký vizkozitní index bez nutnosti použít polymer a tak jsou extrémně střihu odolné !!!! Takže můžeme dosáhnout vysokého VI bez použití významného podílu polymerů...
Pokračuji v citaci:
Od závodního oleje požaduje uživatel nejčastěji maximální ochranu a minimální ztráty výkonu
motoru. Pro dosažení těchto cílů je trendem snižování obsahu výše zmíněných modifikátorů
viskozity – polymerů v oleji. Dlouhé řetězce polymerů jsou za chladných podmínek stočeny ve
spirále a při nárůstu teploty oleje dochází k jejich rozbalování, resp. natahování. Zabírají více
místa a zajišťují stabilně vysoký tlak oleje. Výroba oleje s vysokým viskozitním indexem (např.
specifikace SAE 10w50 nebo 10w60) znamená v běžné praxi použití velkého množství modifikátorů viskozity – polymerů, které jsou však střihově nestabilní a při zátěži dochází k jejich degradaci, čímž se zhoršují viskozitní vlastnosti oleje.
Pro zachování vysoké střihové stability závodního oleje je tedy nutné snížit množství používaných modifikátorů viskozity ve formě řetězců polymerů používáním vysoce kvalitních základových olejů tříd IV a V, tj. polyalfaolefinů a esterů, resp. polyesterů. Základové oleje ve formě polyalfaolefinů a polyesterů mají bohužel svou cenu – v porovnání s minerálními základovými oleji jsou přibližně pětkrát dražší.
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám. (sorry, že cituju tvůj závěr)
Jinak samozřejmě máme demokracii a volný trh se širokou nabídkou, takže každý si samozřejmě vždy vybere svou značku produktu, která je mu sympatická a nemusí se vždy řídit nějakou v praxi fungující teorií. Chtěl jsem jen něco objasnit a uvést na pravou míru tvou nepřesnou informaci, nechci se hádat, spíš konstruktivně argumentovat a třebo to někomu pomůže udělat si obrázek o "vědě o olejích".
Petr
ááá Ing.Černý.....
Dovolím si dodat toto, protože nemáš tak úplně pravdu:
Lze souhlast s tím, že pokud jsou použity základové oleje tříd I-III, je k dosažení vysokého viskozitního indexu nutné použít vysoký podíl polymerů, které jaou vskutku náchylné na působení střihových sil. To ti hraje do karet....Zapomněli jste s Ing.Černým však dodat vysoce důležité ALE
a nyní zase cituji z jiného článku :
Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin:
• První tři skupiny představují ropné – minerální oleje. Rozdíl mezi nimi je v obsahu nasycených
uhlovodíků, síry a v hodnotě viskozitního indexu. Olejům skupiny III se říká syntetické oleje
pouze z obchodních důvodů.
• Skupiny IV a V jsou již opravdové syntetické základové oleje. Vyrábějí se vícestupňovou
syntézou z plynného ethylenu. Jedná se tedy o zcela bezsirné látky. Výhodou syntetických
základových olejů je možnost předem definovat jejich vlastnosti a zaručit jejich standardní
kvalitu. Estery a polyestery mají vysokou střihovou stabilitu, tvoří vynikající mazací film (výborná smáčivost kovů) a mají vysokou účinnost i za vysokých provozních teplot, a proto se používají
např. i v leteckých turbínách.
Tedy !!! Vysoký podíl základových olejů třídy V - esterů, diesterů a triesterů - umožní razantně snížit počet použitých polymerů, protože tyto základové oleje už samy o sobě mají vysoký vizkozitní index bez nutnosti použít polymer a tak jsou extrémně střihu odolné !!!! Takže můžeme dosáhnout vysokého VI bez použití významného podílu polymerů...
Pokračuji v citaci:
Od závodního oleje požaduje uživatel nejčastěji maximální ochranu a minimální ztráty výkonu
motoru. Pro dosažení těchto cílů je trendem snižování obsahu výše zmíněných modifikátorů
viskozity – polymerů v oleji. Dlouhé řetězce polymerů jsou za chladných podmínek stočeny ve
spirále a při nárůstu teploty oleje dochází k jejich rozbalování, resp. natahování. Zabírají více
místa a zajišťují stabilně vysoký tlak oleje. Výroba oleje s vysokým viskozitním indexem (např.
specifikace SAE 10w50 nebo 10w60) znamená v běžné praxi použití velkého množství modifikátorů viskozity – polymerů, které jsou však střihově nestabilní a při zátěži dochází k jejich degradaci, čímž se zhoršují viskozitní vlastnosti oleje.
Pro zachování vysoké střihové stability závodního oleje je tedy nutné snížit množství používaných modifikátorů viskozity ve formě řetězců polymerů používáním vysoce kvalitních základových olejů tříd IV a V, tj. polyalfaolefinů a esterů, resp. polyesterů. Základové oleje ve formě polyalfaolefinů a polyesterů mají bohužel svou cenu – v porovnání s minerálními základovými oleji jsou přibližně pětkrát dražší.
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám. (sorry, že cituju tvůj závěr)
Jinak samozřejmě máme demokracii a volný trh se širokou nabídkou, takže každý si samozřejmě vždy vybere svou značku produktu, která je mu sympatická a nemusí se vždy řídit nějakou v praxi fungující teorií. Chtěl jsem jen něco objasnit a uvést na pravou míru tvou nepřesnou informaci, nechci se hádat, spíš konstruktivně argumentovat a třebo to někomu pomůže udělat si obrázek o "vědě o olejích".
Petr
08:51:01
13.03.2010
13.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra: Q8 nemiluju, ale racionálně jsem vybíral nejlepší poměr výkon/cena pro můj motor a tenhle olej mě vyšel nejlépe. Ono se tady bavíme opravdu o tak malých rozdílech, oba oleje plní API SL, Q8 plní i BMW a Porsche normu a to jsou na oleje jedny z nejnáročnějších motorů. Netvrdím, že Tvůj olej je špatný to ani náhodou.
Co se týká viskozitního indexu, tak cituji pana Ing. Černého:
"Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje."
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám.
Co se týká viskozitního indexu, tak cituji pana Ing. Černého:
"Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje."
Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám.
00:08:28
13.03.2010
13.03.2010

Xterra
-> Tuner#2:
Neříkám zásadní rozdíl, ale nejsou na chlup stejné
Chlape asi miluješ Q8 a já zase Millers Oils, ale trochu reality do naší debaty!
Při provozních 100°C je Q8 lepší o 1%, OK beru, ale viskozitiní index je u Millersu lepší téměř o 25%!!!
Základové oleje - asi jsme si nerozuměli - myslím tribotechniku a ne zeměpis...
(skupiny použitých základových olejů, bavíme-li se o oleji do výkonného motoru mj. na závodní použití a srovnáváme-li oleje, které se profilují jako závodní tak bych to považoval za zásadní...) Je přeci jedno, jestli je z.o. z Kuvajtu nebo Zimbabwe, ale zda je to hydrokrak ,polyalfaolefin, nebo ester, polyester...
Neříkám zásadní rozdíl, ale nejsou na chlup stejné

Chlape asi miluješ Q8 a já zase Millers Oils, ale trochu reality do naší debaty!
Při provozních 100°C je Q8 lepší o 1%, OK beru, ale viskozitiní index je u Millersu lepší téměř o 25%!!!
Základové oleje - asi jsme si nerozuměli - myslím tribotechniku a ne zeměpis...
(skupiny použitých základových olejů, bavíme-li se o oleji do výkonného motoru mj. na závodní použití a srovnáváme-li oleje, které se profilují jako závodní tak bych to považoval za zásadní...) Je přeci jedno, jestli je z.o. z Kuvajtu nebo Zimbabwe, ale zda je to hydrokrak ,polyalfaolefin, nebo ester, polyester...
22:37:35
12.03.2010
12.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra 12.03.10 21:42:02: Všechny parametrky rozdílné???
Q8 10W50 / CSF 10W50
Absolutní hustota při 15° v kg/m3: 857 / 869
Kin. viskozita při 40°, mm2/s: 132,2 / 125
Kin. viskozita při 100°, mm2/s: 19,2 / 19
Viskozitní index: 165 / 205
Bod tuhnutí: -36°/ -25
Bod vzplanutí: 204°/ 200°
Tak kde je ten zásadní rozdíl? Jediný větší je ve viskózním indexu, ale kolem 160 - 170 se pohybuje i u 10W60 viz. vložený obrázek od vhml níže. Při provozních 100° a více je dokonce Q8 o chlup lepší a to že neuvádí Q8 základové oleje je směšné, je to firma z Kuvajtu a jsou přímo u zdroje narozdíl od jiných překupníků.
Q8 10W50 / CSF 10W50
Absolutní hustota při 15° v kg/m3: 857 / 869
Kin. viskozita při 40°, mm2/s: 132,2 / 125
Kin. viskozita při 100°, mm2/s: 19,2 / 19
Viskozitní index: 165 / 205
Bod tuhnutí: -36°/ -25
Bod vzplanutí: 204°/ 200°
Tak kde je ten zásadní rozdíl? Jediný větší je ve viskózním indexu, ale kolem 160 - 170 se pohybuje i u 10W60 viz. vložený obrázek od vhml níže. Při provozních 100° a více je dokonce Q8 o chlup lepší a to že neuvádí Q8 základové oleje je směšné, je to firma z Kuvajtu a jsou přímo u zdroje narozdíl od jiných překupníků.
21:42:02
12.03.2010
12.03.2010

Xterra
Tuner#2 12.03.10 15:41:13 napsal: → TTomas: Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek
Nee Q8 FORMULA F1 10w50 versus Millers CFS 10w50 mají všechny tecnické parametry rozdílné, např. viskozitní index je výrazně odlišný! A Q8 nepíše jaké použivá základové oleje....
Nee Q8 FORMULA F1 10w50 versus Millers CFS 10w50 mají všechny tecnické parametry rozdílné, např. viskozitní index je výrazně odlišný! A Q8 nepíše jaké použivá základové oleje....
21:34:30
12.03.2010
12.03.2010

Xterra
-> Tuner#2:
GL3, GL4 nebo GL5 či GL4/5 znamená míru aditivace vysokotlakými přísadami - viz citace ze serveru znackoveoleje.cz:
Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň.
•GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
•GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
•GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
Mnohé oleje mají společnou specifikaci GL 4/5.
!!! Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody. !!!
Potud teorie, nyní k praxi:
Co se týče oleje pro zde zmíněnou synchronní převodovku, je toho na výběr celkem hodně a připouštím, že nejlepší závodní CRX 75w90 NT GL4/5 nemusí být zrovna to nejlepší. Z naší praxe bych proto rozhodně doporučil tento olej, máme ho osvědčený z motorsportu historiků:
www.millersoils.cz/91/spo rt-transm-oil-80w90
A vyloženě normální olej, pouze s GL4 je potom opravdu tento: www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
GL3, GL4 nebo GL5 či GL4/5 znamená míru aditivace vysokotlakými přísadami - viz citace ze serveru znackoveoleje.cz:
Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň.
•GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
•GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
•GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
Mnohé oleje mají společnou specifikaci GL 4/5.
!!! Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody. !!!
Potud teorie, nyní k praxi:
Co se týče oleje pro zde zmíněnou synchronní převodovku, je toho na výběr celkem hodně a připouštím, že nejlepší závodní CRX 75w90 NT GL4/5 nemusí být zrovna to nejlepší. Z naší praxe bych proto rozhodně doporučil tento olej, máme ho osvědčený z motorsportu historiků:
www.millersoils.cz/91/spo rt-transm-oil-80w90
A vyloženě normální olej, pouze s GL4 je potom opravdu tento: www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
15:41:13
12.03.2010
12.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas: Co se týče převodů, ak nevím co má znamenat GL4 a GL5, dle mě se to synchronům líbit nemusí viz.: skoda-virt.cz/cz/.../1176
29-prevodovka-olej-po-1000
x
Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek a na zajetí LM s MOS je blbost, já teda celkově jejich technologii nějak moc nemusím.
Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek a na zajetí LM s MOS je blbost, já teda celkově jejich technologii nějak moc nemusím.
14:44:27
12.03.2010
12.03.2010

Xterra
-> TTomas: Jasný, ten olej je GL4/GL5 a pokud je to pro danou převodovku přípustné, není v tom žádný problém.
Co se týče použití toho 10w50, nejsem znalec těchto motorů, ale vím, že se do nich leje kde co od 10w40 po 10w60, takže Millers CFS 10w50 bude určitě OK. Protože jsou ty oleje postavené na polyesterech, tak by to umazal a uchladil klidně i 5w40 nebo 10w40, ale 10w50 bude jistota i kvůli tlaku a těsnění....
Co se týče použití toho 10w50, nejsem znalec těchto motorů, ale vím, že se do nich leje kde co od 10w40 po 10w60, takže Millers CFS 10w50 bude určitě OK. Protože jsou ty oleje postavené na polyesterech, tak by to umazal a uchladil klidně i 5w40 nebo 10w40, ale 10w50 bude jistota i kvůli tlaku a těsnění....
14:31:46
12.03.2010
12.03.2010

TTomas
-> Xterra: Dobry den i Vam, Dekuji za reakci. S tim MOS jsem si to taky myslel. Bude se tento prevodovy olej dobre snaset se synchrony z barevnych kovu? Je tedy moje volba 10w50 vhodna pro motor starsi konstrukce (hup 68X73.2) se suchou vanou a vackou 300/300, primarne urceny na kopce ale obcas i nejakou lehci rally? Jde mi predevsim o ochranu. Predem dekuji za odpoved T.V.
13:47:04
12.03.2010
12.03.2010

Xterra
Dobrý den,
pokud chcete od Millerd Oils závodní převoďák pro společnou skříň synchronní převodovka+symosvor nebo jen synchroní převodovka, potom určitě použijte tohle:
www.millersoils.cz/72/crx -75w90-nt
Ten záběhový minerál CRO 10w40 je schválně bez příasad pevných maziv a protiotěrových aditiv, aby došlo k ideálnímu záběhu, sednutí si součástí a minimálnímu leak-down testu - vychází pod 4%! Použít na zajíždění olej s MoS2 je sebevražda

pokud chcete od Millerd Oils závodní převoďák pro společnou skříň synchronní převodovka+symosvor nebo jen synchroní převodovka, potom určitě použijte tohle:
www.millersoils.cz/72/crx -75w90-nt
Ten záběhový minerál CRO 10w40 je schválně bez příasad pevných maziv a protiotěrových aditiv, aby došlo k ideálnímu záběhu, sednutí si součástí a minimálnímu leak-down testu - vychází pod 4%! Použít na zajíždění olej s MoS2 je sebevražda

12:16:47
12.03.2010
12.03.2010

TTomas
A jeste jedna otazka. Gemini mi doporucil zajizdet s 10w40 liquimoly s pridavkem MOS2. Ja mel naopak dojem, ze MOS2 zmnesuje treni a tim padem castecne brani spravnemu zajeti. Odpoved byla " na zabeh mineral vobec, MOS ti dovoluje rychlejsi zabeh bez pridierania". Zkousel jste to nekdo? Napadl me i postup ten zajizdeci Miller CRO 10W40 na stolici, pak pripadne LM s MOS2 na zajeti a prvni ostre kilometry a teprve pak dat zavodni olej pravdepodobne ten Miller 10w50. Podle doporuceni tedy vychazi pro muj motor ten 5w40, ale nejsem si jisty zdali motor dostatecne ochrani. Dekuji za Vase nazory a zkusenosti.
12:08:03
12.03.2010
12.03.2010

TTomas
Navazu a optam se na zkusenosti s touto znackou.
www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
Planuju od nich zajizdak a pak nejspis 10w50. Vhodnej prevodak jsem ale nenasel. Jedine toto, ale to mi zase prijde jako obycejny prevodak.
www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
Co teda nejlepe do obycejne skrine a do skrine se sperou, ale synchronizovanou? SAF-X TAF-X nebo i neco jineho? Pokud se nepletu, tak by do skodovky mel byt hypoidni olej ne?
www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje
Planuju od nich zajizdak a pak nejspis 10w50. Vhodnej prevodak jsem ale nenasel. Jedine toto, ale to mi zase prijde jako obycejny prevodak.
www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
Co teda nejlepe do obycejne skrine a do skrine se sperou, ale synchronizovanou? SAF-X TAF-X nebo i neco jineho? Pokud se nepletu, tak by do skodovky mel byt hypoidni olej ne?
11:55:06
12.03.2010
12.03.2010

stevotuner
ja mam castro 10w-60 a som max. spokojny
10:53:26
08.03.2010
08.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: To už řešil kamarád u Long life olejů tohle členění a zda je to kvůli marži servisů? nebo netuším proč a co tím Castrol zamýšlí.
20:46:33
07.03.2010
07.03.2010

COL
-> Tuner#2: Na pixle od formula rs jsem mel napsano SM/CF... na strankach cstrolu je TWS jako produkt pro autorizovane servisy a Sport (formula rs) pro neuatorizovane. Ale proc to tak cleni a co si o tom mam myslet, netusim.
00:20:52
07.03.2010
07.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: Moc jsem k tomu nenašel a třeba tady je zajímavé, že Edge Sport/Formula RS má už specifikaci API SM pokud teda nekacají, jinde má SL: www.znackoveoleje.cz/znac
koveoleje/.../65-Castrol-E
DGE-Sport-10W-60-5l
18:11:44
06.03.2010
06.03.2010

COL
Jakej je rozdil mezi Castrolem TWS (10w60) a Castrolem Edge Sport (coz by melo byt totez jako formula RS) 10w60? Zatim jsem nasel jen rozdilny slovni popis....
20:38:30
05.03.2010
05.03.2010

vhml
-> gabo000000: a jak bys to řešil jinak :-D
16:50:13
05.03.2010
05.03.2010

gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: 05.03.10 11:42:06 nie si spravny pretekar:)
11:55:42
05.03.2010
05.03.2010

vhml
-> Tuner#2: to je tak když člověk objevuje objevené a pamatuje si prd kde co četl.
u 10W-60 určitě zůstanu, ale asi vyhodím chladič. I Zenkl tenkrát říkal, že chladič netřeba, ale hned na prvním závodě jsme měli problém s tlakem oleje, tak jsme mezi rozjíždakama zajeli domů pro chladič. Pak se opravil ten venilek v koši, ale chladič už tam zůstal.
A přece jenom pak je tam 7x větší tekutost, když je ten olej ohřátej
u 10W-60 určitě zůstanu, ale asi vyhodím chladič. I Zenkl tenkrát říkal, že chladič netřeba, ale hned na prvním závodě jsme měli problém s tlakem oleje, tak jsme mezi rozjíždakama zajeli domů pro chladič. Pak se opravil ten venilek v koši, ale chladič už tam zůstal.
A přece jenom pak je tam 7x větší tekutost, když je ten olej ohřátej
11:46:25
05.03.2010
05.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
vhml 05.03.10 11:42:06 napsal: Taky zrovna přemejšlím, proč do toho na 2km slalomy leju 10W-60 :-DAle to už jsem tady psal a vysvětloval před 14 dny: skoda-virt.cz/cz/.../1273
75-olej-jaky-pouzivate-do-
skodovek
Pak ale s takovým autem těžko můžeš na jarní svezení do Mostu...
Pak ale s takovým autem těžko můžeš na jarní svezení do Mostu...
11:42:14
05.03.2010
05.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: A cena dopravy do Čech?
Jinak Q8 10W50 plnící i BMW a Porsche GL normu 680,-/4l
Jinak Q8 10W50 plnící i BMW a Porsche GL normu 680,-/4l

11:42:06
05.03.2010
05.03.2010

vhml
-> Gemini: jj. Taky zrovna přemejšlím, proč do toho na 2km slalomy leju 10W-60 :-D
Ale jistota je kulomet, a radsi necham na trati sekundu casu nez destiky tisic za motor...
A když to vidím tak asi vyhodím chladič oleje. Sic nemám teploměr oleje, zatím za 4 roky nebyl čas ho tam dát :-D
Ale jistota je kulomet, a radsi necham na trati sekundu casu nez destiky tisic za motor...
A když to vidím tak asi vyhodím chladič oleje. Sic nemám teploměr oleje, zatím za 4 roky nebyl čas ho tam dát :-D
11:40:09
05.03.2010
05.03.2010

Gemini
-> vhml: tam je to doporucenie 0w-30 na sprinty a kopce, kde auto vobec nezohrejes
11:37:01
05.03.2010
05.03.2010

vhml
www.gulfoil.ie/assets/...
/Gulf-Competition.pdf
Zajímavé počtení o olejích. Především tabulka na straně 2, kde je vidět že 0W-30 ochrání úplný hovno ale má nejmenší vliv na výkon. Naopak 10W-60 umí ochránit, ale je jak med
Zajímavé počtení o olejích. Především tabulka na straně 2, kde je vidět že 0W-30 ochrání úplný hovno ale má nejmenší vliv na výkon. Naopak 10W-60 umí ochránit, ale je jak med
10:31:20
05.03.2010
05.03.2010

Gemini
-> vhml: cena rozhoduje 
btw Elf Excelium Racing 10w-50 - 9€/l
Total Quartz Racing 10w-50 - 8,6€/l
a perlicka na zaver, formulovy olej HTX 825 10W-60 - 22€/l

btw Elf Excelium Racing 10w-50 - 9€/l
Total Quartz Racing 10w-50 - 8,6€/l
a perlicka na zaver, formulovy olej HTX 825 10W-60 - 22€/l
22:50:37
04.03.2010
04.03.2010

vhml
-> Tuner#2: já přestoupím k jiné značce 

22:47:42
04.03.2010
04.03.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.10 18:24:35: No zpracování děs běs
ale podle toho co vidím tak jde všechno o 60tky a zůstal bych u TWSa


22:42:33
04.03.2010
04.03.2010

vhml
-> gabo000000: jake vyhodnoceni? postavi se 10 motoru kazdej s jinym olejem a komu se to poslednimu rozpadne vyhral?

22:38:24
04.03.2010
04.03.2010

gabo000000 - zrušená registrace
kedy bude vysledne vyhodnotenie?
18:24:35
04.03.2010
04.03.2010

vhml
T2 by mi asi vytknul že mám špatný zpracování, ale na přehled to stačí
08:49:37
13.08.2009
13.08.2009

Bery
-> COL: já mám takovou zvláštní zkušenost - fakt to maže i když je to rozpálený:-)