Jaký olej?

prohledat
77 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.04.2009 do 11.02.2017, založil/a Tommyk
řadit dle data
21:43:03
11.02.2017
David29
Jen at papaj
21:11:24
11.02.2017
MVM
-> David29 11.02.17 18:23:05: Jasně že ten Mobil bohatě splňí podmínky o kterých byla řeč.. Můžeš se podivat třeba na Garden olej Mogul Alfa (10W/30) jaký má specifikace a jak je zbytečně do sekaček v podstatě předražený olej 1
18:23:05
11.02.2017
David29
07:29:44
06.02.2017
suri
-> MVM 05.02.17 22:12:24: ja poznám Leon 1,9TDi 77kw čo má najazdené na 10W/60 Liqui moly aktuálne okolo 450000km , ale na bežné jazdenie by som to nedoporučoval .
upraveno 1x, naposled 06.02.2017 07:30:07
22:50:46
05.02.2017
David29
-> MVM: Já vím, to já jen tak ze slušnosti 3
22:49:14
05.02.2017
MVM
-> David29: Za málo.
22:46:57
05.02.2017
David29
-> MVM: To jsou, to vím 4

Tož děkuju
22:44:44
05.02.2017
MVM
-> David29 05.02.17 22:37:22: Jasně, myslím že jsme to už dali dohromady, Navíc v každém návodu je ona známá tabulka s rozsahy viskozit a teplotou a šipečkami.-> Milan 136: Doživotní náplň ne? 3
22:37:22
05.02.2017
David29
Dva typy olejů jsou už schůdné. Máme 7 agregátů, z toho 4 různé viskozity a z toho ještě určitě různé specifikace (ve výpisu mám SJ, SL a SM)



Agregáty jsou v teple v garáži, takže starty probíhaj když maj běžně teplotu 15 - 20st. Výrobce přece jen počítá, že to člověk bude mít hozený i v nevytápěný garáži, proto ta 5W



Takže když pořídím 10W40 SJ, tak tím nic nezkazím...
22:30:18
05.02.2017
Milan 136
-> MVM: nejlepší jsou lidi, co do motorů s DPF lijou oleje nesplňujíci 507 00 a pak nadávají, jak je ten filtr na hovno, že je zanesenej3
22:12:24
05.02.2017
MVM
-> TTomas: To ale pleteš jabka s hruškama .. PD oleje s normou 505.01 se s viskozitou vyšší než 5W/40 nevyrábí. Kdyby byl k dispozici - není potíž s jeho použitím. 4 (Apropo vím o Fábii RS -ne ta moje - která má najeto téměř 200tis a byl tam 10W/60 a žádné nekalosti se nedějíí - což samozřejmě neomlouvá užití "nesprávného " oleje ..)
22:02:50
05.02.2017
TTomas
-> MVM: Pokud je to obecně, tak zkus nalejt obyčejnou "desítku" do PDčka a povíme si kolikrát to přes zimu nastartuješ, než zadřes vačku4
upraveno 1x, naposled 05.02.2017 22:04:47
21:22:59
05.02.2017
MVM
-> TTomas: To je o olejich obecně. Musi se vycházet z toho v jakých teplotách se motor bude provozovat. Tudíž stejný motor bude mit jiný olej na Aljašce a jiný rozsahem vhodnější v rovníkový oblasti Afriky. Přičemž API bude shodný. S desítkou nastartuje sekačku ve střední Evropě po celý rok..
21:17:37
05.02.2017
TTomas
-> MVM: Se sekackama nemám zkušenosti žádné, ale cerpatelnost za studena bude zcela jinde. Zdali to u sekáček ne/vadí netuším.
21:10:08
05.02.2017
MVM
-> TTomas: On to má do "malých čtyřtaktních jednoduchých sekaček" 4 A viskozitu žádný výrobce nemůže přikázat - pouze doporučuje.
21:07:03
05.02.2017
TTomas
Osobně bych teda 10w40 místo 5w30 nelil a raději poridil viskozity dvě. 10w40 a 5w30 s kvalitní specifikaci jak tu píše MVM ( pro benzin SL-SJ).
20:55:05
05.02.2017
MVM
-> David29: Není to o ceně. Nejlepší co se mazání a ochrany motoru byly oleje SH,SJ,částečně SL.. Potom nastoupili ekoteroristi a stím spojené snižování síry a fosforu v obsahu oleje. Viskozita před W určuje nebo je důležitá pro rychlost zaolejování a startovatelnost za studena. Za lomítkem je při 100°C Tam má vliv na hlučnost a spotřebu oleje. Co se náročnosti motoru na kvalitu týká ke to a už opakuju o výkonostní normě např API. A protože je někde M8AD - ty motory příliš náročné nebudou. Takže 10W/40 je rozumný kompromis a SL dostačující výkonnost. A je lepší pro motor levnější olej měnit častěji - proto ta cena. 4
20:44:31
05.02.2017
David29
-> MVM: Cenu neřeším, to platí město 3 Radši tam naleju něco kvalitního (a dražšího), a budu mít klid že je to v pohodě

Co jsem našel, u nějkých se píše o SJ nebo SM a u jedn elektrocenrály Sj nebo SL.



A SM je na tom nejlíp, ne? Takže SM nic nezkazím?



A stím proplachem... U jednech čerpadel uvádějí 15W40 a v dokundamentech dokonce M8AD (a ted rad, co tam je). A to jsou čerpadla někdy z roku 06, nebo tak něco
upraveno 3x, naposled 05.02.2017 20:46:08
20:35:02
05.02.2017
MVM
-> David29: Ohřát vypustit dlouho, je to malý klidně naklonit. Proplach neřeš.. Ten Mogul jsem napsal že je dostupný za rozumnou cenu tady u nás i stáčený. Ale prostě tím chci říct že zkrátka viskozitu hledej 10W/40, co se týká API tak minima bych začal SL. Hlavně ten olej měnte spíš častěji - nebo dle provozu (nevím odhad cca 20hod) a kup co nejlevnější který splní SL..
20:25:33
05.02.2017
David29
-> MVM: A je to jeden z lepších?

A co ten proplach? Nebo se prostě na to vykašlat?
20:25:33
05.02.2017
David29
Příspěvek smazal moderátor - minno
20:22:39
05.02.2017
MVM
-> David29: Tak to potom jistí každá dostupná 10W/40 (např Mogul GX FE) 4
20:20:44
05.02.2017
David29
-> MVM: Přesněééé 4
20:08:51
05.02.2017
MVM
-> David29: Jo ták - Já beru slovo agregát jako pohonná jednotka ve všem motorovým obecně. Takže spíš myslíš malý čtyřtaktní vzduchem chlazený beznínový motory "sekačkovýho Honda typu" 2
20:05:47
05.02.2017
David29
-> MVM: Nene, o autech se nebavím vůbec. Jedná se jen o agregáty typu plovoucí čerpadlo, elektrocentrála, kalový čerpadlo....
20:04:37
05.02.2017
MVM
-> David29: Napiš nejlíp co je tam za seznam aut/motorů. Protože když tam bude na jedný straně Tatra815 a na druhý Transpík 1,9 PD , mezitím 1203 čerpadlo- tak to prostě jeden olej nezvládne. Existuji oleje označený zkratkou STOU (Zemědělská norma kde ten olej je univerzální motor benzin/nafta, zároveň hydraulický i převodový)
19:55:00
05.02.2017
David29
-> MVM: Nojo, ale co tam teda nalejt?
19:39:48
05.02.2017
MVM
-> David29 05.02.17 19:38:26: To nejde tak odpovědět. Stejně jako když bys dal všem děckám ve školce ke svačině čerstvý mlíko od krávy.. Taky se některý poserou ..
19:38:26
05.02.2017
David29
-> MVM: No ono toho právě v tý dokumentaci se toho moc nepíše. Když svou otázku zjednoduším - tak nalitím do všeho 10W 40 SM něco poseru? 1
19:31:58
05.02.2017
MVM
-> David29 05.02.17 19:14:53: Asi takhle: Tys vypsal pouze SAE viskozity. Ty jsou jako takový celkem nedůležitý.Jsou doporučený - ale vztahují se obecně ke klimatickým podmínkám ve kterých je motor/vozidlo provozovaný. Co je důležitý: Dodržet minimální výkonostní normu požadovanou výrobcem motoru. Ten výrobce může onen požadavek udat buď formou API , nebo ACEA, u motorek JASO, nebo vlastní firemní normou např : VW xxxxx, MBxxxx,Fordxxxxx atd.
19:14:53
05.02.2017
David29
Zdar,

trochu to tu oživím.



Řeším výměnu olejů na agregátech, co máme na hasičárně. Bohužel, dokumentace je podřadná a navíc si myslím, že by bylo dobré to co nejvíc sjednotit, takže bych potřeboval radu od těch, co skutečně ví.

Co jsem si vypsal, vychází tyto oleje:



15w40

5w30

10w30

10w40



Šlo by to sjednotit třeba na 10w40? Myslím si, že problém to nebude, ale radši bych to měl od někoho kdo fakt ví.

Počítám s proplachem před vylitím - jestli někdo můžete něco doporučit, nebo je to jedno?



A dvou agregátů je specifikace oleje SJ nebo SL. Šlo by použít jednotně SM? Co jsem pochopil, SM je nad SL nebo SJ...



Díky moc
18:13:03
03.07.2012
ferrari
Ak to ide, tak OK...ale medzi rozpojením hadice a otvorením kohúta na spodku chladiča nebude veľký rozdiel. Ja len upozorňujem, že treba dať bacha...napr. na Corse idú obe hadice na vrch chladiča a na chladiči vypúšťak nie je...som musel nakoniec vymontiť čidlo spínača vetráku, to mi to za spotom tieklo 8 ...no proste pánta
18:02:40
03.07.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> ferrari: Taky může rozpojit hadici a proláchnout to.
19:57:15
02.07.2012
ferrari
James1991 02.07.12 19:10:22 napsal:

Někde sem vygoogloval 3,5L 10w-40
Dobre si vygoogloval...no, chl. kvapaliny tam bude 6-7l. každopádne doporučujem kúpiť 3l koncentrát, vypustiť čo sa dá (bohužiaľ sa posledné časy stretávam s tým, že z máloktorého auta ide vyčapovať všetko), doliať čistej vody, prebehnúť. zasa vypustiť čo sa dá, naliať tie 3l koncentrátu a doliať. Neodporúčam kupovať nariedenú zmes na čo ja viem -36 (tak som to urobil ja, do 306ky), lebo nepôjde všetko vypustiť a potom sa na -36 nedostaneš.
19:18:00
02.07.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> James1991: Total Quartz 7000 (10W-40)
19:10:22
02.07.2012
James1991
Někde sem vygoogloval 3,5L 10w-40
19:08:47
02.07.2012
Maťulo
-> James1991: urcite nejaky Quartz tam pojde...
19:03:32
02.07.2012
James1991
Lidičky, jaký olej a jaká chladicí kapalina patří do Citroenu Saxo 1.4 benzín r.v. 97?

Ještě bych se zeptal jaké množství kapaliny a jaké množství oleje.

Díky moc
upraveno 1x, naposled 02.07.2012 19:03:46
17:53:50
20.04.2009
Dave - ten pátý
-> Nwkt: Díky za radu, už vim kam koukat při koupi...4
17:50:26
20.04.2009
Nwkt
-> Dave - ten pátý: Vzadu na obalu je datum plnění
17:49:27
20.04.2009
Dave - ten pátý
Tak mě napadá, jak zjistim, jak je ten olej starý a jestli se někde nenválel ve skladě. Píšou tam nějaký datum výroby?
10:08:51
19.04.2009
NOVON
Nwkt 18.04.09 18:14:01 napsal:

Se sem vsockuju, je něco na závadu když bych do motoru nalil olej kterej

byl vyrobenej před 2-3 rokama? Mezi tim ležel někde v regálu

na krámu


No většina olejů má trvanlivost 5 let,samozřejmě né v motoru,ale v nerozbalené pixle..:-)
08:22:00
19.04.2009
ferrari
To je jasné, väčšina starších motorov nie je stavaná na 5W, alebo 0W...potom žerú veľa oleja, nehľadiac na to, že sa môžu veľmi ľahko poručiť...



Aj ja som na priateľkinej Corse prešiel z 0W-30 (by ma inak zaujímalo, kto určil takýto olej pre Corsu 1,2, 33 kW, r.v. 96 - asi servisák, bo liter je pekelne drahý) na 10W-40 a ajhľa - spotreba oleja šla pekne dole...

Aj jej 407čka 1,8 papá dosť oleja - tak 1l/2500km, je tam 5W-40; ale myslím, že použitím 10W-40 by spotreba oleja rovnako pekne poklesla..
19:45:17
18.04.2009
formen
-> Kuladmin: Presne tohle mel bratranek na felicii 1,9D porat se tam lila 10W-40 a pak tam nalil 5W-40 a motor je sice cistej ale malinko zacal chlastat olej takze to byla zmena k horsimu proto uz rikal ze auto do servisu uz ee.
19:22:59
18.04.2009
Kuladmin
Na tu feldu prave treba od autokelly ten Starline nema ten zpetny ventil takze jsou existujou.

-> Tuner#2: S tou polosyntetikou jsme myslel do feldy dat 10W-40 polosyntetiku klidne ten motor zchroupne i mineral ale plnou syntetiku nedoporucuju zvlaste pokud motor ma uz neco za sebou - videl jsme takhle facko - pan to tam chtel tak se mu to tam nalilo nastartovalo a akorad objelo barak a znelo to jak plna plechovka sroubku 3 takze se s tim akorad vycistil motor a dala polosyntetika a bylo to ok.A pan jeste se ptal zda by se to nekomu nedalo prodat - ten olej totalne zmenil barvu na jakou asi vsichni vite.
18:39:25
18.04.2009
Pavel P..
-> Nwkt: já taky kupoval výprodejový starší mogul a bez problemu, 4 Litry GX Pro za 200,- :-))
18:36:06
18.04.2009
Nwkt
-> petr s: Díky. Je to normálně v krámu za výprodejovou cenu 4L, uzavřený
zvětšit Jaký olej? - obrázek od Nwkt vložen 18.04.2009 18:36:06
upraveno 1x, naposled 18.04.2009 18:36:17
18:33:51
18.04.2009
petr s
-> Nwkt: Nevadí pokud byl origo uzavřen
18:14:01
18.04.2009
Nwkt
Se sem vsockuju, je něco na závadu když bych do motoru nalil olej kterej byl vyrobenej před 2-3 rokama? Mezi tim ležel někde v regálu na krámu
18:12:53
18.04.2009
ferrari
No, tie testy filtrov by som rád videl...aby to nebolo len o pocitoch, rovnako ako výber oleja...ale tiež sa snažím dávať Champion, resp. Bosch...cenový rozdiel pre Favo filter je minimálny...ale zasa by mazaujímalo, či je Bosch filter pre Favo motor (okolo 4 €) zas tak omnoho lepší voči nejakému noname filtru za 3€...
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres