skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mpi do Shade
16:28:03
15.12.2013
15.12.2013
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> andrej,andrejovic: bude pasovať
16:13:45
15.12.2013
15.12.2013
andrej,andrejovic
zdravim bude mi pasovat zotrvacnik z felicie 1,3 MPI na klukovu hriadel z favorita? alebo tam musim nieco zmenit ci mi budu pasovat dieri na srobiky
17:51:18
20.03.2013
20.03.2013
Bucin
Taková malá anketa když MPi na obsah 1.3 tak z čeho na spotřebu ? felda fabka nebo i jiná značka vozu ?
11:29:24
22.02.2013
22.02.2013
Hrabosh
Mám MPi v Gardovce. Čerpadlo mám z Opelu Calibra (nový 800Kč), upravený domek termostatu, aby se tam vešlo Feliciácké čidlo. Budíky mám oba "originál", resp. vypadají originálně.
V obou mám jendočipy (Atmel). Teploměr spolupracuje s Fel. čidlem a navíc spíná ventilátor na chaldiči. Má i seriovou linku, po které posílá aktuální teplotu, takže se dá použít na ladění problémů s chlazením.
Otáčkoměr - taky Atme AVRko. Je napojenej na ŘJ a má (mimo jiné) dva výstupy na automatické spínání svetel na denní svícení. Jeden je na parkovačky (sepnou se po nastartování), druhej na potkávačky (sepne se pokud otáčky překročí 1500 ot/min a pak už drží sepnutý). Výhoda je to, že když v zimě nastartuju, tak můžu ometat auto s rozsvícenýma parkovačkama a jak do toho sednu a přidám plyn, abych se rozjel, rozsvítí se potkávačky :-)
V obou mám jendočipy (Atmel). Teploměr spolupracuje s Fel. čidlem a navíc spíná ventilátor na chaldiči. Má i seriovou linku, po které posílá aktuální teplotu, takže se dá použít na ladění problémů s chlazením.
Otáčkoměr - taky Atme AVRko. Je napojenej na ŘJ a má (mimo jiné) dva výstupy na automatické spínání svetel na denní svícení. Jeden je na parkovačky (sepnou se po nastartování), druhej na potkávačky (sepne se pokud otáčky překročí 1500 ot/min a pak už drží sepnutý). Výhoda je to, že když v zimě nastartuju, tak můžu ometat auto s rozsvícenýma parkovačkama a jak do toho sednu a přidám plyn, abych se rozjel, rozsvítí se potkávačky :-)
19:03:09
20.02.2013
20.02.2013
Maťulo
-> darklord: ked som to bajocko meral, tak od klapky po ventil by bola dlzka sacieho traktu cca rovnaka... max +/- 2-3cm...
18:59:55
20.02.2013
20.02.2013
darklord
-> Maťulo: bude mu to uplne sumak, akurat sa zrejme zmeni dlzka sania ale s tym asi pocitas
15:42:58
20.02.2013
20.02.2013
Petr Volfik
-> Maťulo: Nevim, ale myslim si že to tomu bude jedno.
15:21:35
20.02.2013
20.02.2013
Maťulo
Ozivim trosku temu...
Bude motor MPi pracovat bez problemov ak by som inac pootocil, resp. premiestnil skrtiacu klapku?
Mam navrhnute vlastne sacie potrubie, na ktorom by klapka bola z boku..
Bude motor MPi pracovat bez problemov ak by som inac pootocil, resp. premiestnil skrtiacu klapku?
Mam navrhnute vlastne sacie potrubie, na ktorom by klapka bola z boku..
07:47:23
31.08.2012
31.08.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tak vzhledem k tomu, že už mám na MPi do škodovky vesměs všechno připravený, řeším teď i budíky... origo tacho a palivoměr je jasnej, pustil jsem se do teploměru... oměřil jsem si feldí teploměr - při jakém odporu ukazuje jakou teplotu a po výměně jednoho odporu ve škodováckým teploměru se mi povedlo dosáhnout toho, že to odpovídá tomu feldímu... i origo stupnice... je to odpor co jde ze svorky "-" (mínus) na jeden z drátků měřáku... dal jsem tam 330 Ohmů 0,6W... tzn. netřeba na domku mít 2 teplotní čidla (feldí a škodovkové)...
jinak dle feldích budíků by měl být odpor čidla při vybraných teplotách takový:
70°C cca 200R
85°C cca 100R
110°C cca 65R
začátek červeného pole cca 47R
uvidíme, jestli to bude měřit správně, ale zatím se zdá že jo, kdo chce, může laborovat...
jinak co otáčkoměr panáčkové?? co vymyslíme? nezkoušel někdo oměřit budící signál co jde z jednotky ? že je to obdélník 12V jsem se už dozvěděl, ale jak odpovídá frekvence otáčkám motoru? stejně jako 4V/4t motor ? tj. 100Hz 3000ot? ... chtělo by to aby někdo zjistil zkusil... potom by šlo nahradit původní plošňák ve škodováckým otáčkoměru za vlastní - s obvodem LM2917N a pak jen nakalibrovat k otáčkám... look škodovkovejch budíků by zůstal, jen elektrika by byla lepší... mám to takhle v autě a rozumí si to i s kontaktním zapalováním.
jinak dle feldích budíků by měl být odpor čidla při vybraných teplotách takový:
70°C cca 200R
85°C cca 100R
110°C cca 65R
začátek červeného pole cca 47R
uvidíme, jestli to bude měřit správně, ale zatím se zdá že jo, kdo chce, může laborovat...
jinak co otáčkoměr panáčkové?? co vymyslíme? nezkoušel někdo oměřit budící signál co jde z jednotky ? že je to obdélník 12V jsem se už dozvěděl, ale jak odpovídá frekvence otáčkám motoru? stejně jako 4V/4t motor ? tj. 100Hz 3000ot? ... chtělo by to aby někdo zjistil zkusil... potom by šlo nahradit původní plošňák ve škodováckým otáčkoměru za vlastní - s obvodem LM2917N a pak jen nakalibrovat k otáčkám... look škodovkovejch budíků by zůstal, jen elektrika by byla lepší... mám to takhle v autě a rozumí si to i s kontaktním zapalováním.
23:13:42
22.07.2012
22.07.2012
Maťulo
-> Marcius: zajtra to nejako vymyslim, neboj! Fotky dam sem alebo na FB...
22:13:13
22.07.2012
22.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Maťulo: aha, no nevadi, zkusim nekoho s mpi sehnat a zmerit si to... ale dik
21:29:27
22.07.2012
22.07.2012
Maťulo
Marcius 19.07.12 18:38:06 napsal:
→ Maťulo: budu ti moc vděčný, když to vyfotíš…
stačilo by to nasvítit baterkou a myslím že i mobil to pobere… jde jen
o to, jestli v „ose“ díry snímače bude hrana, nebo souvislej segment (to
už bych si potom musel někde oměřit na rozebraným motoru, to by bylo
komplikovanější)… tak som skusal odmerat, fotit, ale az teraz som zistil ze MPi remenica nema rysku a nemam ani 16mm kluc na sviecku... teda som nemal ako zistit kedy mam 1. a 4. piest v HU...
→ Maťulo: budu ti moc vděčný, když to vyfotíš…
stačilo by to nasvítit baterkou a myslím že i mobil to pobere… jde jen
o to, jestli v „ose“ díry snímače bude hrana, nebo souvislej segment (to
už bych si potom musel někde oměřit na rozebraným motoru, to by bylo
komplikovanější)… tak som skusal odmerat, fotit, ale az teraz som zistil ze MPi remenica nema rysku a nemam ani 16mm kluc na sviecku... teda som nemal ako zistit kedy mam 1. a 4. piest v HU...
14:47:08
21.07.2012
21.07.2012
Maťulo
-> Zdeněk7: ja som kupil toto Master Sport, tlaci 3 bary...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2012- 06-10_18-33-46_81.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2012- 06-10_18-33-46_81.jpg
14:03:50
21.07.2012
21.07.2012
Zdeněk7
Jaké jste použili palivové čerpadlo,nebo zkoušel někdo namontovat čerpadlo z felicie do 742 plechové nádrže ?
21:37:41
20.07.2012
20.07.2012
Petr Volfik
-> Zdeněk7: Jo funguje to. Už jsem s tim i jezdil. Akorát po nějaké době mi to dycky začlo blnout jakoby to nedávalo palivo. Ale to asi byla jiná závada, nevim. Zatim zase jezdim na karbec a až auto nebude tolik potřeba a bude čas tak to zase začnu zkoumat PROČ?
15:12:24
20.07.2012
20.07.2012
Zdeněk7
-> Maťulo: flexou a pilníkem
15:11:11
20.07.2012
20.07.2012
Zdeněk7
-> Petr Volfik: Jo myslím a tu novou verzi máš i odzkoušenou ?
14:38:33
20.07.2012
20.07.2012
Maťulo
-> Gemini: preco pre MPi zbytocny??? Na 742kach to jazdi vela ludi, tam to neni zbytocne??? a rozletiet by sa to malo preco? jano s tym lieta jak blazen a drzi...
12:09:39
20.07.2012
20.07.2012
Gemini
-> Maťulo: taky zotrvak je pre MPicko absolutne zbytocny, nehovoriac o riziku ze sa rozleti ako handra a niekomu nieco spravi.....uz som videl par rozbitych kosov prevodovky
23:37:32
19.07.2012
19.07.2012
suri
-> Petr Volfik: nevadí , podstatná je medzera medzi ním a zotrvákom
23:31:21
19.07.2012
19.07.2012
Petr Volfik
Jinak teda takhle to mam já, ubíral jsem to frézama ve vrtačce podle šablonky. Šablonku jsem udělal nejdřív podle fávo převodovky. Jinak teda nejsem si jistej jestli nevadí že ten snímač je o 90° otočenej než na feldě na tý fotce co má -> Zdeněk7:
23:24:36
19.07.2012
19.07.2012
Petr Volfik
-> Zdeněk7: Jestli myslíš moje schéma, tak ta starší verze je nefunkční. Je to stejný, až na to že jsem prohodil svorky když jsem schéma kreslil. Takže stačí zaměnit 15tku za 30tku a bude to OK po stránce elektriky.
22:20:06
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Zdeněk7: cim si to fidlikal?
22:17:52
19.07.2012
19.07.2012
Zdeněk7
-> Maťulo: přesně tak,dělal jsem to podle návodu co je v odkazu z mého prvního příspěvku.Trochu jsem plochu pod držákem snímače musel zbrousit,ale jen minimálně a trochu šikmo aby byl snímač kolmo na setrvačník...
22:14:49
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
22:13:43
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Zdeněk7: obal bolo nutne aj nejako zbrusit? kvoli hlbsiemu zapusteniu snimaca?
22:09:33
19.07.2012
19.07.2012
Zdeněk7
-> Maťulo: díry jsem vyvrtal do obalu převodovky a nepřijde mi to nejhorší řešení,přikládám fotku,lepší bohužel nemam.
22:03:08
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Zdeněk7: a budes tam dieru pre snimac vrtat? ja sa neviem rozhodnut, lebo sa bojim ze vylamem z obalu... Skor som rozmyslal ze vyrezem kus hliniku z feldovej prevodovky a dam navarit na skodovacku...
22:00:59
19.07.2012
19.07.2012
Zdeněk7
-> Maťulo: Díky,nebyl jsem si uplně jist
21:58:33
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Zdeněk7: na felicii je umiestnenie polohy Hallu uplne na rovnakom mieste ci ide o BMM alebo MPi a teda v obale prevodovky nad hranou zotrvacnika...
21:53:43
19.07.2012
19.07.2012
Zdeněk7
Též bych chtěl přispět svojí troškou,o zástavbu MPi se zajímam co se mi naskytla koupě komplet Mpi motoru z bouraného auta,motor jsem po úpravě kliky pro ložisko zabudoval do auta,Hallův snímač umístil dle návodu pro BMM motor viz odkaz: skoda-virt.cz/cz/.../8248
-bmm-spi-felicia-1-3-to-s1
05-rapid a elektriku zapojil podle starší ,, verze" schéma níže,nicméně motor se mi nepodařilo nahodit.Zajmá mě jestli umístění hallova snímače je stejné jako u Bmm,nevítě někdo ?
21:32:38
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> all: Inac mam moznost dat vyrobit taketo zotrvacniky ak by bol zaujem… MPi-ckovy totiz inac neodlahcite, prave kvoli tym vystupkom, ktore su prave na hrane ktora sa na skodovkach dava osustruzit… Ale to viete… Ak by bol zaujem, tak napiste sem… Koncom buduceho tyzdna by mal byt hotovy ten moj, tak potom nafotim…
Pozical som si Janciho fotku pre predstavu jak to asi vyzera...
Pozical som si Janciho fotku pre predstavu jak to asi vyzera...
21:19:31
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Marcius: neni som si 100% isty, ale mam taky dojem, ze je uplne jedno kam na obale prevodovky umiestnis dieru urcenu pre Hall... Ten musi byt ale kolmo na celu sirku tych vystupkov na zotrvacniku! Tiez badam, patram, spekulujem... U MPi je hlavne dolezite, aby si neotocil resp. neposunul zotrvacnik na dierach! Ked ohladom toho zistim nieco presnejsie, precitas si to tu... A cez vikend ti to nafotim! Teraz chčije...
18:38:06
19.07.2012
19.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Maťulo: budu ti moc vděčný, když to vyfotíš... stačilo by to nasvítit baterkou a myslím že i mobil to pobere... jde jen o to, jestli v "ose" díry snímače bude hrana, nebo souvislej segment (to už bych si potom musel někde oměřit na rozebraným motoru, to by bylo komplikovanější)...
16:20:18
19.07.2012
19.07.2012
Petr Volfik
-> Maťulo: Když pořešíš ten otáčkoměr kterej neni zas až tak potřeba, tak ANO.
16:12:26
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Petr Volfik: aha, az teraz ked som si to priblizil som si vsimol, ze aj ten zavit na skodovacke cidlo mas navareny... a teda? je potom mozne ponechat origo budiky???
16:09:47
19.07.2012
19.07.2012
Petr Volfik
-> Maťulo: To neni 136kovej, to je za š120. Na Mpi vyhřejvaný sání nemáš... Jen jsem dal na motor trubku od topení ze š120. Jak jsou hnet za motorem propojený tou malou hadičkou aby kolovala kapalina než otevře termostat...
Edit: no ještě vyřešit otáčkoměr- jedině nechat tam točit rozdělovač na nic a udělat z kladívek spínač :-D
Edit: no ještě vyřešit otáčkoměr- jedině nechat tam točit rozdělovač na nic a udělat z kladívek spínač :-D
16:03:17
19.07.2012
19.07.2012
Maťulo
-> Milos: ak je dost oleja, a ten saci kos je ponoreny pod jeho hladinou za chodu motora, jak pise-> Marcius: tak je to OK!
-> Marcius: v pohode, vcera som o tom diskutoval s Geminim, vyroba by nemala byt problem... Nemusime aspon riesit postu atd... a to co potrebujes odfotit cez dieru na Hall pri nastaveni HU by som ti aj odfotil velice rad ale neviem ako mi to mobil poberie... nemam fotak! Kazdopadne skusim cez vikend ak ti to neponahla!
-> darklord: Peto skus napisat aj Geminimu, vcera mi len tak od oka povedal 20e/kus, ak by sa vyrobilo viac kusov, na cene sa da vraj dohodnut... Ja vezmem aj 2... Jeden vyrobeny z favo domceka pre mozne pouzitie vo felde, a jeden vyrobeny zo 120koveho domceka pre pouzitie v 742ke...
-> Petr Volfik: hmmmmm ale kvoli tomu si asi zkurvil domcek termostatu 742136, ze? ten mam iba jeden bohuzial a nechcem ho takto prerobit... Musim si zohnat este jeden a ten dam spravit na 2 cidla ako mas ty a vyskusam...
E: Potom mozem ponechat seriove budiky???
-> Marcius: v pohode, vcera som o tom diskutoval s Geminim, vyroba by nemala byt problem... Nemusime aspon riesit postu atd... a to co potrebujes odfotit cez dieru na Hall pri nastaveni HU by som ti aj odfotil velice rad ale neviem ako mi to mobil poberie... nemam fotak! Kazdopadne skusim cez vikend ak ti to neponahla!
-> darklord: Peto skus napisat aj Geminimu, vcera mi len tak od oka povedal 20e/kus, ak by sa vyrobilo viac kusov, na cene sa da vraj dohodnut... Ja vezmem aj 2... Jeden vyrobeny z favo domceka pre mozne pouzitie vo felde, a jeden vyrobeny zo 120koveho domceka pre pouzitie v 742ke...
-> Petr Volfik: hmmmmm ale kvoli tomu si asi zkurvil domcek termostatu 742136, ze? ten mam iba jeden bohuzial a nechcem ho takto prerobit... Musim si zohnat este jeden a ten dam spravit na 2 cidla ako mas ty a vyskusam...
E: Potom mozem ponechat seriove budiky???
15:27:35
19.07.2012
19.07.2012
Petr Volfik
Pro inspiraci- takhle to mam já. Na dvě čidla abych nemusel předělávat budík.
12:39:34
19.07.2012
19.07.2012
darklord
-> Maťulo: no minimalne o jeden by som zaujem mal
12:05:16
19.07.2012
19.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Maťulo: hele asi to nepůjde dělat ve více kusech, nemám moc čas to zařizovat, každý soustružník to zvládne vpohodě...
-> Milos: myslím, že pokud budeš mít dostatek oleje (za běhu zalitej sací koš), tak není čeho se bát... viděl jsem tu plechovou vanu hodně na škodovkách, ale sám mám hliníkovou... vypadá líp.
Jinak opravdu se nenajde nikdo ochotný, kdo by mi ofotil ten setrvák viz můj přízpěvěk níž?13.07.12 20:07:00
?? nemám tady nikoho s MPi feldou
-> Milos: myslím, že pokud budeš mít dostatek oleje (za běhu zalitej sací koš), tak není čeho se bát... viděl jsem tu plechovou vanu hodně na škodovkách, ale sám mám hliníkovou... vypadá líp.
Jinak opravdu se nenajde nikdo ochotný, kdo by mi ofotil ten setrvák viz můj přízpěvěk níž?13.07.12 20:07:00
?? nemám tady nikoho s MPi feldou
11:03:23
19.07.2012
19.07.2012
Milos
otazka trochu mimo ale predsa k veci
ak necham vanu povodnu plechovu moze to ovplyvnit nejak mazanie motora ak to bude inak natocene ? myslim tym cely motor mpi v skodovke
ak necham vanu povodnu plechovu moze to ovplyvnit nejak mazanie motora ak to bude inak natocene ? myslim tym cely motor mpi v skodovke
22:38:49
18.07.2012
18.07.2012
Maťulo
Oslovil som Geminiho ohladom vyroby... uvidim co a ako... nebol by zaujem o vyrobu viac kusov???
17:27:45
18.07.2012
18.07.2012
Maťulo
-> Marcius: super napad! bola by mozna vyroba viacerych kusov? myslim aj s tym privarenim... poslal by som ti na to aj domcek termostatu keby bolo treba... ked tak SZ... dakujem!
20:21:12
13.07.2012
13.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
už jsem měl SZ na ten výkres, tak jsem to hodil i do obrázku a dávám zde... není to věrná kopie z plastového domku, ale je to zjednodušené a funkční.
20:07:00
13.07.2012
13.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
a zároveň bych chtěl poprosit někoho ochotného, kdo má feldu MPi
jestli by byl tak ochotný a při natočené řemenici kliky na HÚ (0°)
by mohl udělat fotku díry v převodovce s vyndaným čidlem otáček tak, aby bylo vidět, na setrvačník. Zajímá mě, jestli se tam zhruba ve středu díry nachází hrana - a která, nebo souvislý segment.... mé doměnky jsou takové, že by se tam mohla /měla nacházet vzestupná hrana - směrem od kabiny do předu auta, ale dokud neuvidím, neuvěřím....
řekněm, že jsem oměřil úhly drážek na setrvačníku, což jsem následně porovnal se zajímavým čtením od VW ohledně SIMOS 2P, kde byl i nákres setrvačníku a pozice jedné hrany vůči HÚ, ale nikde nebyla pozice snímače vůči HÚ... snažím se obejít nutnost páchat snímač na převodovku - rád bych udělal zmenšeninu na stranu řemenice kliky a nechal navařit držák snímače na prsa... sice poměrně složité, ale lépe přístupné a méně fyzicky náročné na montáž/demontáž...
jestli by byl tak ochotný a při natočené řemenici kliky na HÚ (0°)
by mohl udělat fotku díry v převodovce s vyndaným čidlem otáček tak, aby bylo vidět, na setrvačník. Zajímá mě, jestli se tam zhruba ve středu díry nachází hrana - a která, nebo souvislý segment.... mé doměnky jsou takové, že by se tam mohla /měla nacházet vzestupná hrana - směrem od kabiny do předu auta, ale dokud neuvidím, neuvěřím....
řekněm, že jsem oměřil úhly drážek na setrvačníku, což jsem následně porovnal se zajímavým čtením od VW ohledně SIMOS 2P, kde byl i nákres setrvačníku a pozice jedné hrany vůči HÚ, ale nikde nebyla pozice snímače vůči HÚ... snažím se obejít nutnost páchat snímač na převodovku - rád bych udělal zmenšeninu na stranu řemenice kliky a nechal navařit držák snímače na prsa... sice poměrně složité, ale lépe přístupné a méně fyzicky náročné na montáž/demontáž...
19:52:34
13.07.2012
13.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak jak se tady řešilo to umístění čidla, tak dnes jsem si nechal vytočit kroužek z duralu a vyvrtat domek termostatu, bude to jako ve feldě, zítra naříznu drážky aněkdy příští týden to nechám svařit. kdyžtak výkres pak můžu dát do článků.
22:49:13
05.07.2012
05.07.2012
Petr Volfik
Ňákej blbec (já ) sem dal schéma kde byly prohozený svorky 30 a 15. Tak jen pro úplnost sem dávam to správný.
02:30:07
29.01.2012
29.01.2012
Petr Volfik
-> Milan 136: Hadička na to jde osmička a bude natažená místo vyhřejvání sání.