skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakování krok za krokem
-> Stepan FUN: tzv mokrý do mokrýho, pokud se jedná o nový nepoškozený díl
-> vonderkabmw: Bez plniče?
forézu rozbousit 800-1200 (podle odstínu barvy) a nalakovat, takhle se to děla v každy auto lakovně
-> mafes 04.05.12 13:56:56: My to taky tak dělali, u mě nešla pomálu ani odřít šroubovákem.
-> Evž@: já to rozbrousil, a stříkal známému na Favošu přímo na forézu a drží to rok a stále je to tam i po zimě, takže za mě rozbrousit a stříkat na forézu 

Takže pokud je to přesně tento blatník ve foréze(lesklá černá,a drží docela fest).Takže jen přebrousit.
www.obautodily.cz/skoda_1 20_rapid_predni_blatnik_m_ foreza_pravy-201087
www.obautodily.cz/skoda_1 20_rapid_predni_blatnik_m_ foreza_pravy-201087
-> Stepan FUN: myslel jsem si to.Díky moc
-> Evž@: Pokud je to transportní barva (většinou matná, rozpouští ji aceton a loupe se v "kusech") tak rozhodně odstranit. Pokud je to foreza, tak nechat a jenom lehce přebrousit...
Nebudu zakládat nové téma.Budu měnit blatniky na spotřebáku 125.Mám možnost mít v převozní barvě nové.Otázka zní jestli se na převozní barvu dá lakovat,nebo je vhodné ji odstranit..
Zásadní otázka na osazenstvo zabívající se lakováním, co barvy značky LESONAL ?
Je to šunt nebo se to dá "normálně" používat a vydrží?
Je to šunt nebo se to dá "normálně" používat a vydrží?
-> Tuner#2: mě auto taky nestojí stále venku, mám ho v podzemkách.
Len tak pre ilustráciu prikladám ukážku blednutia akrylátu. Toto je moja stará zadná kapota lakovaná v roku 2002 a toto je fotka z roku 2008, po 6 rokoch, po zhodení zadného spoileriku

-> Tuner#2: To sú mi novinky. Tak to mi je potom už jasné. Takže teoreticky čím väčšie množstvo sa dá namiešať, tým by mal byť odtieň presnejší. Čiže keď som si dal pred rokom namiešať pol kila do plechovky, tak je to presnejšie, ako keď mi teraz namiešali do spreju, kde sa síce udáva 400 ml, ale v skutočnosti je tam toho "menej", pretože je to ďaleko redšie.
-> minno 26.03.11 19:59:59: Míchání je tak, že PC mu vyhodí kolik a jaké barvy smíchat na Tvůj odstín. Základové barvy jsou vždy přesné, ale míchání je ruční věc podle digitální váhy. Vyjedemu mu pár gramů té a té barvy a pokud tam fakt ukápne malinko víc, tak je prostě odstín jinej a když jsem viděl co všechno jde za barvy do mého odstínu, tak se není čemu divit...
-> haso: nie, určite nie.
-> minno: a nemoze to byt tym ze na tyych malych kvapockach ktore vytvara spray sa inak lame svetlo nez na "kvapke" ktoru das z plechovky?
-> minno:
Ano, takhle se to dělá.
Borec namíchá vzorek barvy, na papírek dá kapičku, rozleští kousek karoserie a porovnává. Barvoslepý to dělat nemůžou.
Ano, takhle se to dělá.

-> minno: no taky že nikdy není
Probíhá to jednoduše, tam, kam jezdím míchat já, má ženština přesné elektronické váhy a počítač, který vyhodnocuje, kolik čeho do kelímku dát... Všiml jsem si, že to má i nějak propojené, ale pokud se zasní a ruka jí při dávkování "ujede", tak ji bohužel stejně nic nezastaví...

Probíhá to jednoduše, tam, kam jezdím míchat já, má ženština přesné elektronické váhy a počítač, který vyhodnocuje, kolik čeho do kelímku dát... Všiml jsem si, že to má i nějak propojené, ale pokud se zasní a ruka jí při dávkování "ujede", tak ji bohužel stejně nic nezastaví...
-> Jura_Favorit: čožeee?
a to akože ako prebieha také miešanie? To potom samozrejme nemôže byť nikdy presné....
U nás mieša strojovo.


U nás mieša strojovo.
minno 26.03.11 19:59:59 napsal: Ono tú farbu mieša stroj, takže podľa mňa by to malo byť vždy presné, sú tam predsa presné dávkovače, nie?
Jak kde. Třeba tady v okolí skoro všude míchají ručně...
Jak kde. Třeba tady v okolí skoro všude míchají ručně...
Bude to asi aj tým miešaním a tiež aj blednutím. Mám namiešanú okrem spreja ešte aj jednu farbu v plechovke, tú mi miešali dodatočne asi mesiac po celolaku, natieral som tým potom podlahu a teraz som tú plechovku vytiahol a zakvapkával odreniny od kamienkov na prednej kapote a čele a tam ten odtieň povedal by som sedí pekne, takže je to také zvláštne.
Ono tú farbu mieša stroj, takže podľa mňa by to malo byť vždy presné, sú tam predsa presné dávkovače, nie?
Edit: ešte ma napadlo, do miešacieho stroja musia ísť náplne jednotlivých farieb, a tie tiež nemusia byť vždy presne úplne dokonale rovnaké, no a po namiešaní výslednej farby je problém na svete.... A ešte ak je to miešané zakaždým v inej firme, tak dupľom....
Ono tú farbu mieša stroj, takže podľa mňa by to malo byť vždy presné, sú tam predsa presné dávkovače, nie?
Edit: ešte ma napadlo, do miešacieho stroja musia ísť náplne jednotlivých farieb, a tie tiež nemusia byť vždy presne úplne dokonale rovnaké, no a po namiešaní výslednej farby je problém na svete.... A ešte ak je to miešané zakaždým v inej firme, tak dupľom....
-> Dušan: souhlasím s Vrbou, na stříkání doma bych se vykašlal. Necháš na tom ruce, budeš se s tím srát a výsledek nezaručen. Dneska už bych neváhal a svěřil to profíkům...Lak je napořád a je základ hezkýho auta..
-> Dušan: Myslíš,že to doma nastříkáš tak,aby to nebylo potečený,zaprášený nebo krupice?První auto jsem doma delal jen podklad a vrch mi delali v lakovně,...kit se potom propadl a nekde popraskal...nechal jsem na tom ruky,usetril jsem asi 8tisic a stalo to za prd,....nynejší auto jsem nechal delat celé v lakovně.Sice to stálo o něco víc,ale kdyz spocítám co by me stál material na lak,který by se mi svépomocí stejně nepovedl a jen bych byl naštvanej ze to muzu delat znova,tak se o nejaké úspoře asi mluvit nedá.
-> gim 25.03.11 23:41:14: NJ ale minno to nemá stát venku na ulici, ale v garáži a vytáhne to jen na víkendové ježdění a to zas tak vyblednout nemůže. Ano venku na slunci a povětrnostních podmínkách barva stárne to je pravda a taky je poznat na autech jestli stálo venku či v garáži. 

-> Tuner#2: není to jen v míchání barev. Cca rok a půl nazpět mám nově olakováno, zbylo mi cca půl litru barvy a všeho okolo. Poté co mi máti na podzim nabořila blatník, jsem to předal kamarádovi co to dělal. Vše stejné, plnič, kit, barva, ředidlo,... A barva je stejnak viditelně tmavší než zbytek auta. Poté jsem si nechal namíchat sprej na opravu drobnejch následků na čele a druhým blatníku a sedlo to parádně. Přitom jsem ani nedonesl vzorek, prostě jsem řekl chci 6512 do spreje a bylo. Bledne to na slunci jak blázen.
-> minno 25.03.11 08:42:02: Problém je v míchání barev. Když udělají 3 - 4kg na auto, tak ten odstín relativně trefí, ale když pak domíchávají 200g do plechovky na zatírání, tak je to problém, protože se to míchá z X barev a třeba červené je v Tvém odstínu na 200g třeba 1,7g a to prostě netrefí.
Osobně jsem si nechával namíchat barvu několikrát, vždy tím přetírám celé prahy a hrany na autě a pokaždý je to trochu jiné. Naštěstí sprej na A sloupek celkem trefil, ale jina bída. Ideální je když zbyde 300g přímo z lakovny čím Tě to dělali. Nová barva tak rychle nevybledne kor u nás, když to máme v garáži pořád.
Osobně jsem si nechával namíchat barvu několikrát, vždy tím přetírám celé prahy a hrany na autě a pokaždý je to trochu jiné. Naštěstí sprej na A sloupek celkem trefil, ale jina bída. Ideální je když zbyde 300g přímo z lakovny čím Tě to dělali. Nová barva tak rychle nevybledne kor u nás, když to máme v garáži pořád.
-> minno: moje rada zni -neopravovat to a pak to zase po letech vyvarit a celolak :-)
-> škodec: no ale mantra blatníky dolakuvával pár rokov po celolaku, to už je problém vytiahnutej farby od slnka
-> minno: podla mna to bude podkladom...vid Mantrabeach pri inom plnici ma odlisny odtien blatnikov a zvysku auta. Toto bude asi tiez ten pripad.
Mňa by veľmi zaujímalo toto:
Pred rokom som mal lakované celé auto (akrylát, vzorkovník škoda). Teraz po roku prevádzky som si dal namiešať do rovnakej firmy rovnakú farbu s rovnakým číslom do spreja. Opravoval som pár miest po zime (spodnú hranu u zadného blatníka pri zásterke atď.) a ten odtieň je už dosť výrazne odlišný
Zastriekol som to tak do stratena a zaleštil, takže to nevidno. Keby som mal ale teraz po roku striekať napríklad celé dvere alebo blatník po napríklad nejakom ťukanci, tak to bude ako pesť na oko, proste ten odtieň nebude sedieť absolútne vôbec....
Nerozumiem tomu. Je možné že ten lak po roku už tak výrazne vybledol? Auto je garážované a vlani cez leto aj tak skoro stále pršalo.
Takýto problém som mal už aj v minulosti, proste ten odtieň už po chvíli nesedí..... Počul som o tom, že akrylát veľmi rýchlo bledne. Ale že by až tak rýchlo? Podobný problém u fabricky lakovaných áut až tak nepostrehujem, tam obvykle tá farba aj po niekoľkých rokoch tak nejako približne vždy sedí.
Nie je "problémom" skôr konkrétne tento odtieň (šedomodrá tmavá - 1305), resp. že farebné zložky tohto odtieňu rýchlo strácajú farebný pigment? Niečo podobné ako je napríklad známe o červenej farbe, že pri lakovaní veľmi slabo kryje?
Môže mať na to výrazný vplyv aj podkladová farba laku? Pri celolaku pred rokom bolo auto nastriekané najskôr do tmavej modrej, tá bola vybrúsená a až potom finálny odtieň a teraz som použil bledo šedý základ a na to vrch.
Pred rokom som mal lakované celé auto (akrylát, vzorkovník škoda). Teraz po roku prevádzky som si dal namiešať do rovnakej firmy rovnakú farbu s rovnakým číslom do spreja. Opravoval som pár miest po zime (spodnú hranu u zadného blatníka pri zásterke atď.) a ten odtieň je už dosť výrazne odlišný

Nerozumiem tomu. Je možné že ten lak po roku už tak výrazne vybledol? Auto je garážované a vlani cez leto aj tak skoro stále pršalo.
Takýto problém som mal už aj v minulosti, proste ten odtieň už po chvíli nesedí..... Počul som o tom, že akrylát veľmi rýchlo bledne. Ale že by až tak rýchlo? Podobný problém u fabricky lakovaných áut až tak nepostrehujem, tam obvykle tá farba aj po niekoľkých rokoch tak nejako približne vždy sedí.
Nie je "problémom" skôr konkrétne tento odtieň (šedomodrá tmavá - 1305), resp. že farebné zložky tohto odtieňu rýchlo strácajú farebný pigment? Niečo podobné ako je napríklad známe o červenej farbe, že pri lakovaní veľmi slabo kryje?
Môže mať na to výrazný vplyv aj podkladová farba laku? Pri celolaku pred rokom bolo auto nastriekané najskôr do tmavej modrej, tá bola vybrúsená a až potom finálny odtieň a teraz som použil bledo šedý základ a na to vrch.
-> Dušan:
Co si tak pamatuju, tak vrch se nejdříve jen popráší, aby se chytla barva na podklad (plnič), ještě do nezaschlého se lakuje další vrstva, aby se barva spojila a další vrstvy se lakují až po uschnutí předchozí. Ale radši se zeptej přímo Stepana FUNa nebo Appla.
Co si tak pamatuju, tak vrch se nejdříve jen popráší, aby se chytla barva na podklad (plnič), ještě do nezaschlého se lakuje další vrstva, aby se barva spojila a další vrstvy se lakují až po uschnutí předchozí. Ale radši se zeptej přímo Stepana FUNa nebo Appla.
za jak dlouho je dobre lakovat dalsi vrstvu uz vrchni barvy ?
-> MOLSO: no kdyby byla židovská víra tak silná a pevná jak foréza, tak by tam dnes byla Syrie nebo Palestina místo Izraele 

Forézu vždycky sundat obrousit až na plech nechce to držet teď tu forézu šulej
MOLSO 08.03.11 14:43:05 napsal:
→ 4dams: a my píšeme o kataforeze ktora drží ako
židovská viera a antikorozne ochráni

→ 4dams: a my píšeme o kataforeze ktora drží ako
židovská viera a antikorozne ochráni


-> 4dams: cierna farba a katoforeza su dve odlisne veci
-> 4dams: a my píšeme o kataforeze ktora drží ako židovská viera a antikorozne ochráni 

ja píšem o tom čiernej farbe čo dávajú aby im to v sklade nehnilo
-> 4dams: Kataforéza se nestříká a její odstraňování je nesmysl asi si pleteš typy povrchových úprav.

-> MOLSO: tí chuji vo výrobe to poriadne neodmasťujú pretým ako to nastriekajú
-> LiMaK - 742 forever: neříkám že to neseženu.ale nejde to sehnat ve všech prodejnách u nás.V jedné to ale funguje přesně jak píšeš odlejou mě kolik potřebuji nebo mají už rozlité po litrech.
-> Esso: jak kde, u nas leje na deci ,litry..... jak je libo :-D
Más tam spatné autobarvy :-D
Más tam spatné autobarvy :-D
-> LiMaK - 742 forever: no ale v některých ti místo toho nabídnou opravdu jen malou lahvičku na které je napsáno odstraňovač silikonu.aspoň teda u nás.
Jinak k tý přípravě bych doplnil že není spatné při broušení pod vodou dát do té vody kapku jaru čím víc odmašťujete tím je to jistější.
Bezbarvý lak je určen hlavně pro metlu a pokud budeš stříkat na obyč barvu po zaschnutí tak se ten lak může po čase začít loupat.Řekl bych že u kvalitní barvy je bezbarvý lak zbytečnost.
Jinak k tý přípravě bych doplnil že není spatné při broušení pod vodou dát do té vody kapku jaru čím víc odmašťujete tím je to jistější.
Bezbarvý lak je určen hlavně pro metlu a pokud budeš stříkat na obyč barvu po zaschnutí tak se ten lak může po čase začít loupat.Řekl bych že u kvalitní barvy je bezbarvý lak zbytečnost.
odmastovadlo-aceton je uplne na houno...to je tak nahrubo na motor.
Pod lak se pouziva "odstranovac silikonu". v každé normální mícharně na laky ví o co jde.
tohle už se dá nazvat profi odmaštovadlo pod lak.
Pod lak se pouziva "odstranovac silikonu". v každé normální mícharně na laky ví o co jde.
tohle už se dá nazvat profi odmaštovadlo pod lak.
-> majop3k: Tak to nebyla foreza, ale černej přepravní lak... ;-)
-> afro100: ked ti aj lak opada kataforeza ti to antikorozne ochrani
ked ju zdrsnis tak to neopadá
ked ju zdrsnis tak to neopadá
-> MOLSO: ja by som na kataforezu nelakoval
-> 4dams: brusit kataforezu uplne preč je blbost nie ?
+ poriadne vybavenie a niekoho čo ti všetko ukáže
-> Dušan: www.mobihel.sk/postupy